Lidl:n ruuat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -KH-
  • Aloitettu Aloitettu
Salmonella Supermarketissa vaihteeksi pöpöjä ruuassa. No ulkomaalaisia pakastemarjoja ei kukaan täysijärkinen käytä kuin kuumennettuina muutenkaan.

1.12.2023 Takaisinveto: pakastevadelmissa salmonellaa


Lidl vetää takaisin erän pakastevadelmia. Tuote-erässä on todettu salmonellaa.



Takaisinveto koskee Freshona-merkkistä pakastevadelmaa 500 gramman pussissa. Marjojen alkuperämaa on Serbia. Tuotteen parasta ennen -päiväys on 5.9.2025 ja tuotteen erätunnus on 050923 VR.
 
Salmonella Supermarketissa vaihteeksi pöpöjä ruuassa. No ulkomaalaisia pakastemarjoja ei kukaan täysijärkinen käytä kuin kuumennettuina muutenkaan.
Nää salmonellavadelmat ovat kuuluneet päivittäin aamiaispöytään viimeiset 10 vuotta kuumentamatta. Mutta onneksi olen niin vähäjärkinen, ettei persekään ole ymmärtänyt siitä pahastua. Aion myös jatkaa samaa vähäjärkistä reunalla elämistä, koska elämässä pitää olla ennemmin jännitystä kuin mössöksi kuumennettuja vadelmia.
 
Ilmeisesti pumppaavat ihan huolella vettä noihin lihoihinsa nuo valmistajat nykyään. Ostin Lidlistä jotain porsaan filepihvejä tai mitä lienee, niin uunissa kutistuivat ihan onnettomiksi ja pelti oli täynnä vettä. Aivan perseestä.

Vastataanpa hieman vanhaan kommenttiin, kun tuli mielenkiintoinen väite aiheesta vastaan youtubessa. Eli ilmeisesti iso vaikutus olisi metodilla jolla liha jäähdytetään teurastuksen jälkeen. Voidaan käyttää ilma- tai vesijäähdytteistä linjastoa ja ilmajäähdytyksessä lihan vesipitoisuus pienenee prosessissakun taas vesijäähdytyksessä, jossa liha on siis upotettuna kylmään veteen, veden määrä lisääntyy. Ero voi olla jopa 10% (kanan tapauksessa) ilmajkäähdytettyyn. Eli kätevästi voi saada vettä lihaan myös varsinaisesti lisäämättä sitä. Nämä oli mainittu Ethan Chlebowskin videolla jossa hän vertaa erilaatuisia/hintaisia kananlihoja.
 
Belgialaista rapsiöljyä oli pitkään myynnissä 1,55 euron hintaan (1 l). Maailmanpoliittisten syiden vuoksi hinta pomppasi 3,05 euroon toissa vuonna. Nyttemmin hinta on hieman laskenut ja lieneekin noin 2,85 €. Se on kuitenkin kallista, koska esim. Prismassa hinta on likimain sama. Vielä kaksi vuotta sitten hintaero Lidlin ja muiden kauppojen välillä oli melko suuri. Kysymys kuuluukin: miksi Lidl ei enää pysty myymään muita kauppoja halvemmalla?
 
Belgialaista rapsiöljyä oli pitkään myynnissä 1,55 euron hintaan (1 l). Maailmanpoliittisten syiden vuoksi hinta pomppasi 3,05 euroon toissa vuonna. Nyttemmin hinta on hieman laskenut ja lieneekin noin 2,85 €. Se on kuitenkin kallista, koska esim. Prismassa hinta on likimain sama. Vielä kaksi vuotta sitten hintaero Lidlin ja muiden kauppojen välillä oli melko suuri. Kysymys kuuluukin: miksi Lidl ei enää pysty myymään muita kauppoja halvemmalla?
Pieni tekijä (isommat ketjut saa kotimaista isommissa erissä halvemmalla), bonuskorttipelleily, laskenut tuotteiden laatu, siirtyminen kalliimpii suomalaisiin ("suomalaistuminen") tuotteisiin ulkomaisten sijaan. Näin muutamia mainitakseni.
 
Kupongia appissa katsoessa oikeassa ylänurkassa on pieni nappi, jolla tuotteen saa lisättyä appin ostoslistaan.
 
Kannattaako ostaa?
20231219_162049.jpg20231219_162046.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mä ehdin kiroilla kun oli myyty loppuun maanantai illalla kun kävin. Tuolla hinnalla voi pistää vaikka pataan jos ei muuten maistu :)
 
Freeway Omena. Ainakin näin alkuun saa ison peukun.

Yllättävän paljon muistuttaa maultaan ja suutuntumaltaan perinteistä Hartwallin Omenalimua, jota nykyisin myydään. En tiedä osaisinko sanoa kumpi on kumpaa jos peräkkäin olisi tilaisuus maistaa.
Uuh, tää on kyllä ollut hitti. Ostin Jouluksikin.
 
Freewayn omppulimpparia sain tuotettua kaverilta 4x6pl Helsingistä/Lahdesta ostettuna, kun tuli joululomille. Täältä Lpr ei ole saanut mistään Lidlistä enää joulukuun puolella. Saisivat ottaa pysyvään valikoimaan!
 
Harvinaisen monta ruokotonta LIDL-elintarviketta sattunut ostoskoriini ihan lyhyen ajan sisään. Marraskuussa ja uudelleen joulukuun alussa isoja luunpalasia sisältäneet pussit ćevapčićitsejä (mitensekirjotetaan :p), leipäpussi joka oli yhden leipäpalan verran vajaa, viikko sitten raakoja oliiveja ja nyt viime lauantaina homeessa olevia pitaleipiä. Oliivit ja lihapalat ehdin jo hävittää ja unohtaa, mutta ilmeisesti pinna on venynyt pisteeseen että näistä parin euron pitaleivistä on jo tavallaan pakko reklamoida. Ihan oman mielenterveyden ja jaksamisen vuoksi :)

Karkeasti ¼ kaikista elintarvikkeistani on LIDL:n omia tuotemerkkejä, eli tilastollisestikin on vähän vaikea perustella itselle miksi näin nyt on käynyt. Varsinkaan kun ei muistu mieleen muita ala-arvoisia ruokaostoksia viime vuosilta.
 
Ainoa kauppa jossa mä olen nähnyt myynnissä todella räikeän selvästi homeista tai ties miten(mutta siis hyvin näkyvästi) pilaantunutta ruokaa, on Lidl. Joskus jopa pakastealtaassa on ollut jotain selvästi homeisia marinoituja kanankoipia tms., mutta tyypillisesti jotain eksoottisempia hieman hyllyikää kestäviä kausileipiä. Sellaisia jotka on pakattu hieman paksuumpaan muoviin ja ovat hieman erillään normaaleista leivistä. Olettaisin että niissä on jotain säilöntäaineita hieman enemmän mutta ei nekään ihmeitä tee.

Ne tuntuu unohtuvan sinne, niitä ei kukaan osta, ja sitten myöskään myyjät eivät huomaa eivätkä ehdi huomata niiden poistamista ajallaan. Samaten luulisin että niillä on joku sähköinen systeemi josta ne pystyvät näkemään reippaasti hyllyiän ylittäneet tuotteet, mutta ehkä ne eivät kaikkia sinne kiireessä ehdi syöttämään, tai sitten tuollaiset yksittäiset erät eivät päädy moiseen.

Noita ei ihan vuosittain näe mutta käyn Lidlissä about yhtä usein kuin muutamassa muussa kaupassa niin Lidl paistaa silmään tuossa asiassa. Oletettavasti se on niiden myyjien kiireestä johtuvaa kun ne joutuvat niin siivoomaan kuin hyllyttämäänkin. Lidlissä myös vaihtuu myyjät selvästi nopeammin kuin muissa kaupoissa.
 
Ainoa kauppa jossa mä olen nähnyt myynnissä todella räikeän selvästi homeista tai ties miten(mutta siis hyvin näkyvästi) pilaantunutta ruokaa, on Lidl. Joskus jopa pakastealtaassa on ollut jotain selvästi homeisia marinoituja kanankoipia tms., mutta tyypillisesti jotain eksoottisempia hieman hyllyikää kestäviä kausileipiä. Sellaisia jotka on pakattu hieman paksuumpaan muoviin ja ovat hieman erillään normaaleista leivistä. Olettaisin että niissä on jotain säilöntäaineita hieman enemmän mutta ei nekään ihmeitä tee.

Ne tuntuu unohtuvan sinne, niitä ei kukaan osta, ja sitten myöskään myyjät eivät huomaa eivätkä ehdi huomata niiden poistamista ajallaan. Samaten luulisin että niillä on joku sähköinen systeemi josta ne pystyvät näkemään reippaasti hyllyiän ylittäneet tuotteet, mutta ehkä ne eivät kaikkia sinne kiireessä ehdi syöttämään, tai sitten tuollaiset yksittäiset erät eivät päädy moiseen.

Noita ei ihan vuosittain näe mutta käyn Lidlissä about yhtä usein kuin muutamassa muussa kaupassa niin Lidl paistaa silmään tuossa asiassa. Oletettavasti se on niiden myyjien kiireestä johtuvaa kun ne joutuvat niin siivoomaan kuin hyllyttämäänkin. Lidlissä myös vaihtuu myyjät selvästi nopeammin kuin muissa kaupoissa.
Anteeksi jos ranskankieleni on vähän ruosteessa, mutta tää haisee aika pahasti hevonpaskalta.

Pakastealtaassa on ollut homeisia marinoituja kanankoipia, ihan tosi? Ensinnäkään mä en muista, että Lidlillä olisi ollut koskaan valikoimissa marinoituja pakastekanankoipia. Lisäksi lihatuotteet menevät käytännössä aina pilalle ihan muilla tavoin kuin näkyvän homeen takia. Homeet eivät käytännössä juuri iske pelkkiin proteiineihin eivätkä etenkään PH:ltaan happamiin marinadeihin. Homeet eivät myöskään kasva tai leviä pakastelämpötiloissa, joten joku roti nyt tohon hometarinointiin. Oon mäkin joskus ostanut mm. homeisia juustoja Lidlistä, mutta sitä on sattunut muissakin kaupoissa ja niiden palauttamisessa tai vaihtamisessa ei ole ollut koskaan mitään ongelmia.

Mun naapuri-Lidlissä on muuten vieläkin sama kassatäti, joka siellä on aloittanut myymälän avaamisesta asti vuodesta 2012. Muu henkilökunta siellä on toki jonkin verran vaihtunut, mutta ei nyt ainakaan mitenkään huomattavasti verrattuna muihin kauppoihin.
 
Ottamatta kantaa kanankoipiin, niin se on kyllä ikävä tosiseikka että LIDLissä toimitaan lähes jatkuvasti vajaamiehityksellä. Ainakin pääkaupunkiseudulla on usein helvetilliset jonot, eikä myymälöiden siivottomuudesta päätellen siihen siivoamiseenkaan taida olla tarpeeksi tekijöitä. Ero siisteydessä on silmiinpistävä vaikkapa hakaniemen s-marketin ja 4.linjan lidlin välillä. Yhdistävä tekijä näille marketeille on muuten rotat. Molemmissa on nähty niitä vilisemässä myymälän puolella. Mitäs pienistä... hankkisivat kissan.

saiskos olla muutama pitaleipä? falafel?
pita.jpg
pita2.jpg
 
saiskos olla muutama pitaleipä? falafel?
Muovissa olevat pitaleivät tosiaan menevät ikävän helposti homeeseen. Muistelen kun hurahdin tulisiin ruokiin joskus ysärin loppupuolella, niin tuli ostettua aika usein SAM-tuotemerkin pitaleipiä (samalla tuotemerkillä oli myös hampurilaissämpylöitä, valmistajana taisi olla Oululainen), jotka olivat useampaan kertaan homeessa reilusti ennen parasta ennen päiväystä näkyvästi sisäpuolelta kosteassa paketissa.
 
Pakastealtaassa on ollut homeisia marinoituja kanankoipia, ihan tosi? Ensinnäkään mä en muista, että Lidlillä olisi ollut koskaan valikoimissa marinoituja pakastekanankoipia.

Totta, kyse oli normaalista arkkumallisesta viileälaitteesta, normaaleja marinoituja kanankoipia. Sanoin väärin koska se oli arkkumallinen, n ykyisin kyseisessä Lidlissä kaikki arkkumalliset kun ovat pakastimia.

Sitä mä en tiedä mitä ne pilkut tarkalleen ottaen olivat. Mutta selvästi se laatikon kansi oli täynnä jotain läikkiä, jotka eivät kuulu kyseiseen tuotteeseen vaan osoittavat että se on hyvin reippaasti pilalla. Ja se siinä oli erikoista koska sen näki kaukaa.

Mun naapuri-Lidlissä on muuten vieläkin sama kassatäti, joka siellä on aloittanut myymälän avaamisesta asti vuodesta 2012. Muu henkilökunta siellä on toki jonkin verran vaihtunut, mutta ei nyt ainakaan mitenkään huomattavasti verrattuna muihin kauppoihin.

OK tässä on siis vaihtelua myymälöittäin, Turun keskustan Lidlissä myyjät vaihtuvat selvästi ahkerammin kuin esim. läheisessä S-marketissa, oliskohan noin vuosittain suurin osa vaihtuu, yleensä vielä samoihin aikoihin tulee uudet myyjät, jääden ehkä yksi tai pari vanhempaa.
 
Muistanko ihan väärin, eikö Lidl ole kuitenkin voittanut jotain ”Paras työpaikka” juttuja omassa segmentissään? Ei mitään hajua oliko heidän oma järjestämänsä vai laajempi :)

edit: taisi olla joku tällainen Certified Top Employers Search ei hajua, mikä se oikeasti on.
 
Muistanko ihan väärin, eikö Lidl ole kuitenkin voittanut jotain ”Paras työpaikka” juttuja omassa segmentissään? Ei mitään hajua oliko heidän oma järjestämänsä vai laajempi :)

edit: taisi olla joku tällainen Certified Top Employers Search ei hajua, mikä se oikeasti on.
Lidl maksaa myös enemmän palkkaa työntekijöille, kuin kesko tai s-ryhmä missä palkat menee palkkataulukon mukaan suoraan. Lidlissä tulee jonkinlainen niiden oma korotus siihen päälle vielä kaikille.
 
Tosi outoa politikkaa Lidliltä että opettivat tänä syksynä ja jouluna vasta kohtuullisilla kupongeilla ylipäänsä käyttämään niitä, ja nyt sitten heittävät sen homman kokonaan roskiin. Aika harva joka ei jo ole keskittänyt Lidliin tuskin tekee sen S-ryhmän bonusohjelman kopion perusteella. S-bonusta saa kuitenkin niin paljon laajemmalla skaalalla. Itsellä ei ainakaan tule keskitettyä, voi olla että jää koko kortti taas näyttämättä kun Lidlissä satunnaisest asioi.

Toki prosentit on kohtuu kovat eli jos on iso perhe ja talous tiukalla niin voi siinä ryhmässä aiheuttaa siirtymää. Mutta aika työ ostaa tonnilla Lidlistä kuussa varsinkin jos ei tule rinnakkaiskortteja yms.
 
Tosi outoa politikkaa Lidliltä että opettivat tänä syksynä ja jouluna vasta kohtuullisilla kupongeilla ylipäänsä käyttämään niitä, ja nyt sitten heittävät sen homman kokonaan roskiin. Aika harva joka ei jo ole keskittänyt Lidliin tuskin tekee sen S-ryhmän bonusohjelman kopion perusteella. S-bonusta saa kuitenkin niin paljon laajemmalla skaalalla. Itsellä ei ainakaan tule keskitettyä, voi olla että jää koko kortti taas näyttämättä kun Lidlissä satunnaisest asioi.

Toki prosentit on kohtuu kovat eli jos on iso perhe ja talous tiukalla niin voi siinä ryhmässä aiheuttaa siirtymää. Mutta aika työ ostaa tonnilla Lidlistä kuussa varsinkin jos ei tule rinnakkaiskortteja yms.
En oikein usko, että Lidlin tavoite on suoraan saada asiakkaita keskittämään ostoksensa sinne, koska kyllä Lidlissä tiedetään, ettei hypermarkettien kanssa pysty valikoimassa kilpailemaan: konsepti ja myymäläkoko ei sitä mahdollista.
Sen sijaan bonusohjelman ja kuponkikampanjoiden tavoite on varmastikin yhtäältä haalia uusia asiakkaita ja toisaalta ennen kaikkea kasvattaa keskiostosta.
Lisäksi globaalisti toimivana kauppana heillä on kosolti kokemusta siitä, mitä taantuman aikana tapahtuu. Taantumat on nimenomaisesti olleet heille kasvun aikoja, eli juuri silloin heidän kannattaakin aloittaa hintasodat ja taistelut markkinaosuuksista.
 
Jos olisi joku "bonus"kortti tullut niin olisi voinut käyttää, kaikenlaisiin appseihin tai puhelimilla maksamisiin nollan prosentin kiinnostus. Tosin käyn niin harvoin lidlissä koska esim tikkurilan lidlin sijoitus on ihan perseestä autottomalle (poislukien kesäaika kun fillarilla nyt ei kovin paha ole käydä), eli lähinnä jos on KKylän tai Myrtsin suunnalla välillä toissä niin sitten niissä käy.
 
Tosi outoa politikkaa Lidliltä että opettivat tänä syksynä ja jouluna vasta kohtuullisilla kupongeilla ylipäänsä käyttämään niitä, ja nyt sitten heittävät sen homman kokonaan roskiin. Aika harva joka ei jo ole keskittänyt Lidliin tuskin tekee sen S-ryhmän bonusohjelman kopion perusteella. S-bonusta saa kuitenkin niin paljon laajemmalla skaalalla. Itsellä ei ainakaan tule keskitettyä, voi olla että jää koko kortti taas näyttämättä kun Lidlissä satunnaisest asioi.

Toki prosentit on kohtuu kovat eli jos on iso perhe ja talous tiukalla niin voi siinä ryhmässä aiheuttaa siirtymää. Mutta aika työ ostaa tonnilla Lidlistä kuussa varsinkin jos ei tule rinnakkaiskortteja yms.

Tavoite lienee, että suurempi osa asiakkaista käyttäisi appia (ja ne, jotka jo käyttää, käyttäisi sitä useammin), ja minusta nuo uudistukset tukee sitä.

Nykysysteemillä itselläni tulee näytettyä appia kassalla melkeinpä pelkästään kun siellä on joku tietty kuponki päällä.
 
Kupongit ovat hanurista ja en muista olisinko käyttänyt niitä kertaakaan, kun kuitenkaan kaupassa en enää muista mitkä kupongit ovat vielä voimassa ja mitkä eivät.

Näen edelleenkin hankalana avata kaupassa puhelimesta sovelluksen ja näyttää qr-koodia lukijalaitteessa. Kassalla voi ilmeisesti kuitenkin kertoa puhelinnumeron, mutta ei sekään ole kovin sujuvaa toimintaa maksuvaiheessa.

Täytyy varmaan tulostaa oma qr-koodi ja liimata se lompakkoon, että siitä olisi jotain hyötyä jatkossa ja se olisi nopeasti käytettävissä.
 
Kupongit ovat hanurista ja en muista olisinko käyttänyt niitä kertaakaan, kun kuitenkaan kaupassa en enää muista mitkä kupongit ovat vielä voimassa ja mitkä eivät.

Näen edelleenkin hankalana avata kaupassa puhelimesta sovelluksen ja näyttää qr-koodia lukijalaitteessa. Kassalla voi ilmeisesti kuitenkin kertoa puhelinnumeron, mutta ei sekään ole kovin sujuvaa toimintaa maksuvaiheessa.

Täytyy varmaan tulostaa oma qr-koodi ja liimata se lompakkoon, että siitä olisi jotain hyötyä jatkossa ja se olisi nopeasti käytettävissä.
Itse kyllä käytän appin kuponkeja ja näytän koodin kassalla. En koe mitenkään vaivalloisena vilkaista niitä parkkiksella, aktivoida valmiiksi ne, jotka käytän ja vilauttaa kassalla qr lukijaan (muutaman sekunnin homma). Varsinkin kun sitten myös maksan sen puhelimen Apple Paylla, niin ei tarvitse erikseen lompakkoa kaivella esiin.
 
Jos olisi joku "bonus"kortti tullut niin olisi voinut käyttää, kaikenlaisiin appseihin tai puhelimilla maksamisiin nollan prosentin kiinnostus. Tosin käyn niin harvoin lidlissä koska esim tikkurilan lidlin sijoitus on ihan perseestä autottomalle (poislukien kesäaika kun fillarilla nyt ei kovin paha ole käydä), eli lähinnä jos on KKylän tai Myrtsin suunnalla välillä toissä niin sitten niissä käy.
Täysin samaa mieltä ja itsekään en pääse talviaikaan Tikkurilan Lidliin, koska kaikki kulkeminen tapahtuu yleensä sähköpotkulaudalla, eikä sinne ole mitään julkista liikennettä.

Onneksi nyt kuitenkin on suunnitelmissa uusi paikka Lidlille Tikkurilan alueelta, kun tämä nykyinenhän on Helsingin puolella Ala-Tikkurilassa.
Etsinnässä on myös sopiva paikka Lidlille Tikkurilan alueelta, Lidl Suomen myyntipäällikkö Esa Turunen sanoo. Hänen mukaansa Tikkurilassa on tarvetta Lidlille, vaikka Ala-Tikkurilassa lähellä Vantaan rajaa on jo Lidl.
 
Varmaan sen QR koodin voi tulostaa mihin haluaa mutta käsittääkseni myös uudet "bonukset" tms tulee kuponkeina jotka pitää aktivoida sovelluksessa ja käyttää kerralla kassalla. Eli välillä täytyy käyttää sovellusta kuitenkin. Itsellä ei hirveän iso vaiva ole se sovelluksen avaaminen mutta saisi olla nykyistä äänimerkkiä selkeämpi signaali esim päälle jäävällä vihreällä tekstillä/valolla joka kertoo että kortti on tätä kassakäyntiä varten skannattu. Kaupan hälyssä välillä tuntuu epävarmalta että tuliko se luettua.
 
Varmaan sen QR koodin voi tulostaa mihin haluaa mutta käsittääkseni myös uudet "bonukset" tms tulee kuponkeina jotka pitää aktivoida sovelluksessa ja käyttää kerralla kassalla. Eli välillä täytyy käyttää sovellusta kuitenkin. Itsellä ei hirveän iso vaiva ole se sovelluksen avaaminen mutta saisi olla nykyistä äänimerkkiä selkeämpi signaali esim päälle jäävällä vihreällä tekstillä/valolla joka kertoo että kortti on tätä kassakäyntiä varten skannattu. Kaupan hälyssä välillä tuntuu epävarmalta että tuliko se luettua.

Ainakin täällä se näkyy siinä kassan asiakkaalle näkyvän näytön vasemmassa alakulmassa siten että "Plus-jäsenyys luettu" tms. Se ei näy siihen QR-koodin lukulaitteelle, mutta voipahan itse tarkistaa ennen maksua ja kysymättä.
 
Ei taida tulostaminen toimia, koska mielestäni QR koodi muuttuu aina kun sen ottaa esille. Tai ainakin kauppakäyntien välillä tuntuu vaihtuvan.
Ymmärrän muutoksen bonuksissa, koska itse kanssa lukeudun niihin jotka lukee jäsenyyden vain kun on joku hyvä kuponki. Eli lidliläisiä harmittaa kun eivät saa mun datoja joka ostoksesta.
 
Jos olisi joku "bonus"kortti tullut niin olisi voinut käyttää, kaikenlaisiin appseihin tai puhelimilla maksamisiin nollan prosentin kiinnostus.
Kuinka paljon olisit valmis maksamaan ostoksistasi lisää saadakseksi bonuskortin? Ymmärräthän, että tuollaisen fyysisen bonuskorttijärjestelmän ylläpitokulut ovat tähtitieteelliset verrattuna appsissa pyörivään aineettomaan bonusjärjestelmään ja että ne ylläpitokulut siirtyisivät suoraan kauppalaskuusi? Ilmaisia lounaita ei ole.


Itse kyllä käytän appin kuponkeja ja näytän koodin kassalla. En koe mitenkään vaivalloisena vilkaista niitä parkkiksella, aktivoida valmiiksi ne, jotka käytän ja vilauttaa kassalla qr lukijaan (muutaman sekunnin homma). Varsinkin kun sitten myös maksan sen puhelimen Apple Paylla, niin ei tarvitse erikseen lompakkoa kaivella esiin.
Samaa mieltä. Kun on puhelimella maksamisella päässyt kerran eroon siitä kortin lähimaksamisien satunnaisista hylkäämisistä ja pin-koodien kyselyistä sen tai lähimaksamiselle liian suuren ostossumman vuoksi ei tuohon turhaan säätämiseen ole enää takaisin ikävä.

Ainoa mitä bonuskuponkien osalta oikeastaan jää toivomaan on, että kupongit aktivoituisivat automaattisesti. Niiden aktiivisiksi näpyttely yksi kerrallaan on kuitenkin vähän turhaa ja joskus hidastakin huonoilla datayhteyksillä varustetuissa parkkihalleissa. Toki välillä saattaa olla noita päällekäisiä ja toisensa pois sulkevia kuponkeja, mutta fiksu järjestelmä voisi aktivoida automaattisesti edes ne riidattomat kupongit ja ilmoittaa erikseen niistä, joissa on joku konflikti.


Ei taida tulostaminen toimia, koska mielestäni QR koodi muuttuu aina kun sen ottaa esille. Tai ainakin kauppakäyntien välillä tuntuu vaihtuvan.
Ymmärrän muutoksen bonuksissa, koska itse kanssa lukeudun niihin jotka lukee jäsenyyden vain kun on joku hyvä kuponki. Eli lidliläisiä harmittaa kun eivät saa mun datoja joka ostoksesta.
Ei sen pitäisi vaihtua. Luulin itsekin sen vaihtuvan, koska joku appiin liittyvä bugi tai ominaisuus näyttää muuttavan sitä avaamisen yhteydessä, mutta ilmeisesti se muuttuu aina samasta samaksi ja ihmiset ovat noilla tulostetuilla ainakin aiemmin onnistuneet jäsenyytensä todistamaan.
 
Kyllä appien bonussysteemit vois olla hieman yksinkertaisempia, ei minun vaan monien ikäihmisten vuoksi. Miksi? No joulukuussa tuli jonoteltua Lidlin kassoilla pariin kolmeen otteeseen varsin pitkään, kun seniorit olivat aktivoituneet äppiensä ja niiden 5€ alennusten kanssa ja miten ne nyt oikein hävisivät sitten yht'äkkiä kassalla. Kassatytöt olivat punaisina kun kattelivat pitenevää jonoa ja kärsimätön porukka odotteli toisen kassan avausta turhaan. Kuitenkin tuo lehden mukana tullut QR koodi oli varmaan monelle pelastus.
Samaa olen huomannut mummeleiden maksellessa puhelimella - kestää aivan vitun kauan 'mites se nyt menikään' - nopeamin hoituisi kortilla/käteisellä. Monille mummeleille ja pappoloille lapset/lapsenlapset ovat ostaneet liian hienon puhelimen, jonka käytön opettelu ei lopu niiltä koskaan. Nytkin oli viikolla Cittarin infotiskillä jonoa keräämässä joku mummeli, joka valitti että miten nämä edut nyt näin menevät sen puhelimessa ja miksi te ette voi korjata. Lopuksi haukkui infotiskin tytön ja kaupan olevan paskan, siis ihan samoja syitä mitä nyt kaikissa äppiä käyttävissä kaupoissa ole huomannut. S-ryhmän alennuksen saaminen älyttömin ja vaatii verkkopankin aukaisun kassalla ja kupongin käyttämisen näyttämisen kassatytölle/tätille. Onneksi Plussassa onnistuu kupongin aktivoiminen äpissä ja kassalla kelpaa ihan plussakortti. Lidlin on toiseksi helpoin ja ässä takapajuisin. Lidlin edut on kuitenkin itse olleet parhaimmat: etenivien alennuskuponkien määrära vs ässän kuukausibonus. Iitselle aiheuttaa "ongelmia" juuri osaamattomien ikääntyneiden jononokerrytykset kassoilla ylitsepääseättömän tekniikan vuoksi eikä siis vain Lidlissä vaan joka kaupassa. Sattuu vaan olemaan tuttava/sukulaispiirissä paljon 75-80v, jotka on jatkuvassa kusessa niiden liian hienojen laitteidensa kanssa...
 
Itse kyllä käytän appin kuponkeja ja näytän koodin kassalla. En koe mitenkään vaivalloisena vilkaista niitä parkkiksella, aktivoida valmiiksi ne, jotka käytän ja vilauttaa kassalla qr lukijaan (muutaman sekunnin homma). Varsinkin kun sitten myös maksan sen puhelimen Apple Paylla, niin ei tarvitse erikseen lompakkoa kaivella esiin.

Niin onhan se helvetisti helpompaa kaivaa 150mm paksua lompakkoa jossa on 48 eri korttia, kuin vilauttaa puhelinta ja maksaa samalla ostokset.

No mikäs siinä jos tykkää raahata turhia kortteja mukanaan, mutta onhan toi appi kätevä kaikinpuolin.
 
En kyllä ymmärrä miksi helvetissä niitä kuponkeja edes pitää aktivoida. Luulisi että riittää kun kantaa sen ostoksen kassalle ja lukee bonuskortin tai vastaavan. Esim juuri ne ässän kuukausittaiset kuponkitarjoukset ja Lidlin kupongit. Henkilökohtaiset plussatarjoukset sentään suurin osa on aina aktiivisina, sen kun lukee plussakortin, mutta sinnekin puolelle on jostain ihmeen syystä pitänyt silloin tällöin tulla niitä aktivoimista vaativia erikoiskuponkeja.

K-ruoka on näissä kyllä kaikkein parhaiten toimiva sovellus. Selkeästi näkyvillä kaikki henkilökohtaiset tarjoukset ja kuponkijutut. Lidlin sovellus on kammottava sekamelska ja sen suunnitelleille pitäisi syöttää sitä pahaa luunsiruista saksalaista kebabbia rangaistukseksi.
 
En kyllä ymmärrä miksi helvetissä niitä kuponkeja edes pitää aktivoida. Luulisi että riittää kun kantaa sen ostoksen kassalle ja lukee bonuskortin tai vastaavan. Esim juuri ne ässän kuukausittaiset kuponkitarjoukset ja Lidlin kupongit. Henkilökohtaiset plussatarjoukset sentään suurin osa on aina aktiivisina, sen kun lukee plussakortin, mutta sinnekin puolelle on jostain ihmeen syystä pitänyt silloin tällöin tulla niitä aktivoimista vaativia erikoiskuponkeja.

K-ruoka on näissä kyllä kaikkein parhaiten toimiva sovellus. Selkeästi näkyvillä kaikki henkilökohtaiset tarjoukset ja kuponkijutut. Lidlin sovellus on kammottava sekamelska ja sen suunnitelleille pitäisi syöttää sitä pahaa luunsiruista saksalaista kebabbia rangaistukseksi.

Jos uutinen meni ohi, niin Lidlillä tuo kuponkien aktivointitarve poistuu nyt vuodenvaihteen uudistuksessa. Tarjolla olevat kupongit on jatkossa automaattisesti voimassa, kunhan appin skannaa kassalla.
 
Jos uutinen meni ohi, niin Lidlillä tuo kuponkien aktivointitarve poistuu nyt vuodenvaihteen uudistuksessa. Tarjolla olevat kupongit on jatkossa automaattisesti voimassa, kunhan appin skannaa kassalla.
Koskee kaikkia muita kuponkeja paitsi henkilökohtaisia etuja mitkä pitää itse edelleenkin aktivoida käsin.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Jos uutinen meni ohi, niin Lidlillä tuo kuponkien aktivointitarve poistuu nyt vuodenvaihteen uudistuksessa. Tarjolla olevat kupongit on jatkossa automaattisesti voimassa, kunhan appin skannaa kassalla.
Katsos vaan, tää meni ohi, mutta on just sitä mitä olin toivonutkin.
 
Henkilökohtaisesti olen kyllä sitä mieltä että jos tuosta bonuspaskasta haluaa jankata niin sille voisi avata ihan oman ketjunsa jos ei sellaista jo ole, varsinkin kun tuo jankkaaminen rönsyilee aina mafiabonuksiinkin. Tässä ketjussa aiheena Lidlin ruuat kuitenkin..
 
FYI harvoin valitan mistään ja varsinkin kun näin halpa kilohinta mutta tässä porsaan ulkofileessä kyllä tajuttomasti jänteitä ja rasvaa.
Renssattu ulkopuolelta mutta siään jäi vielä paljon.
 

Liitteet

  • lidl.jpg
    lidl.jpg
    158,1 KB · Luettu: 135
FYI harvoin valitan mistään ja varsinkin kun näin halpa kilohinta mutta tässä porsaan ulkofileessä kyllä tajuttomasti jänteitä ja rasvaa.
Renssattu ulkopuolelta mutta siään jäi vielä paljon.
Ei oo mitään kokemusta ko. köntistä, mutta kannattaisi varmaan kohdella kuin niskaa? Eli dumppaa jonnekin aromipesään sen useammaksi tunniksi niin alkaa varmaan ne rasvaiset jänteet olla enemmän eduksi kuin haitaksi.
 
FYI harvoin valitan mistään ja varsinkin kun näin halpa kilohinta mutta tässä porsaan ulkofileessä kyllä tajuttomasti jänteitä ja rasvaa.
Renssattu ulkopuolelta mutta siään jäi vielä paljon.
Ei oo kyllä ulkofileelle tyypillistä. Minkä maalaista tuo on?
 
Minun kokemuksen mukaan nuo saksan possut kannattaa jättää ostamatta,pois lukien savustetut ja muut valmiiksi kypsät,sillä varauksella että yleensä nekin ovat aika suolaisia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 353
Viestejä
4 553 598
Jäsenet
74 959
Uusin jäsen
sorjonen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom