• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka LG 77" C3 OLED TV 1599e

Linkittäisitkö sen paremman tarjouksen niin vaadin tuon "yli 100 euroa" tilille palautettavaksi? Vai kävikö vaan sillä tavalla, että lapsellinen kuittailusi meni aivan päin mäntyä? Vai onko sinulla heittää kuvaa siitä palautusrumbajonosta, joka liikkeiden kassoille on tämän takia muodostunut?

Vai oletko nyt jollain tavalla oikeassa, kun pelkkä jatkotakuu paikan päällä liikkeissä on halvempi? Jos et aiemmin hoksannut niin tarkoitin tietenkin televisiota, enkä mitään erikoisuuksia. Ei kai kukaan ala ennustamaan, että tuleeko jostain takuujutuista kampanjoita tai laskeeko vaikkapa Elcare kympillä hintaa 50 päivän sisällä.

Televisio maksaa edelleen 1599€. Omaani en ainakaan lähde viemään Giganttiin takaisin, varsinkaan, kun hinta juuri nyt tilaamalla olisi eurolleen sama. Niin näyttää olevan myös Elcaren on-site takuulla.
Vastauksesta päätellen osui ja upposi :D
Kyllähän se palautusrumba jo alkoi kun porukka perui tilauksia ja teki uuden tilauksen. Täälläkin todistetusti jo useampi on tehnyt niin. Moni täälläkin (arviolta puolet?) kertoi ottaneensa maksullisen jatkotakuun ja nyt sen saa ilmaiseksi 5 vuodeksi. Yli 100 euron etu viikon takaiseen tarjoukseen. Voit toki uskotella itsellesi, että viikon takainen tarjous on yhtä hyvä, mutta ei se valitettavasti sitä ole.

Edit. Olisi tuo näköjään sinullekin ollut halvempi tällä viikolla, mutta onneksi et lähde palautusrumbaan mukaan :thumbsup:

Lähti Gigantista tilaukseen on-sitella ja kynnystoimituksella.
 
Viimeksi muokattu:
Vastauksesta päätellen osui ja upposi :D
Kyllähän se palautusrumba jo alkoi kun porukka perui tilauksia ja teki uuden tilauksen. Täälläkin todistetusti jo useampi on tehnyt niin. Moni täälläkin (arviolta puolet?) kertoi ottaneensa maksullisen jatkotakuun ja nyt sen saa ilmaiseksi 5 vuodeksi. Yli 100 euron etu viikon takaiseen tarjoukseen. Voit toki uskotella itsellesi, että viikon takainen tarjous on yhtä hyvä, mutta ei se valitettavasti sitä ole.

No joo. Vaikuttaa, että sinulle on turha selittää yhtään mitään, mutta kerrotaan vielä muille. Joskin nämä asiat ovat enimmäkseen itsestäänselviä.

Omat kommentoinnit liittyivät tietenkin tarjouksiin, jotka ovat kaikkien tilattavissa. Joku sieltä täältä saatava jatkotakuu ei ole ollut edes puheenaiheena.

Tilauksen peruminen ja uuden tilauksen tekeminen ei ole minun tulkinnan mukaan "iso palautusrumba". Tuotteen palauttamiseen vaaditaan se, että tuote on ylipäätään saatu. Muussa tapauksessa sitä on hankala palauttaa. Otin kantaa siihen, ettei 50 päivän sisään nähdä niin hyvää tarjousta, joka aiheuttaa palautusrumban. Vihjasin tällä siihen, ettei monikaan jaksa lähteä palauttamaan tällaista laitosta kovin pienellä kynnyksellä.

Vedät nyt mutkia suoriksi innoissaan tästä jatkotakuusta, joka koskee pientä osaa ostajista.

Mitä sekoilua tuo taas vaihteeksi on, että arviolta puolet otti maksullisen jatkotakuun? Sekoitat joko tietämättömyyttäsi tai tahallaan kaksi täysin eri asiaa. Moni otti on-site takuun, joka maksaa edelleen eurolleen saman verran. En jaksa selata jokaista viestiä, mutta en usko kovinkaan monen (jos kenenkään) maksaneen yhtään mitään pelkästä lisätakuusta, joka ei sisällä on-sitea.

Jos tilaisin television juuri nyt niin tilaisin edelleen saman Gigantin telkkarin 169€:n on-site:lla. Ei ole yksinkertaisesti tarjolla parempaa vaihtoehtoa. Mitään ilmaista lisätakuuta ei ole tarjolla muuta kuin paikan päällä ja se ei sisällä palvelua, jonka nimenomaan tarkoituksella tilasin.

Jos joillaki sattuu olemaan Gigantti tai Power kätevästi lähellä niin sieltä joistain liikkeistä saa lisätakuun ilman on-sitea. Siinä on merkittävä ero. Pelkällä lisätakuulla saat yhden vuoden lisää virhevastuun jälkeen. Yli 100€:n hyöty on silkkaa p#skanjauhantaa.

Olisi tuo näköjään sinullekin ollut halvempi tällä viikolla, mutta onneksi et lähde palautusrumbaan mukaan

No linkitä se halvempi tarjouspaketti niin laitellaan aspaan viestiä. Palauttamaan en missään nimessä lähde, mutta rahat kelpaa. Ostoskoriin lisäämällä näyttää eurolleen samaa hintaa, jolla tilasinkin.

Vai vertaatko nyt ihan oikeasti nettitilausta siihen, että 5v takuun ilman on-siteä saa ilmaiseksi muutamasta Gigantin kivijalasta, eikä edes niistä ole mainostettu saavan halvemmalla juuri tuota minun ja monen muun tilaamaa palvelua? Eli pitäiskö tässä nyt hommata pakettiauto lainaan jostaki ja palkata kantoapua, jotta voi lähteä television kanssa käymään 500km lenkin jossain kivijalassa kysymyssä, että saisko hyvitystä sellasesta, jota ette ole edes mainostaneet? Joo en osallistu palautusrumbaan vielä tämän rajatun kampanjan takia.
 
Viimeksi muokattu:
Ei muuten pysty lisäämään 5V lisätakuuta nettitilaukseen, harkitsen peruutusta ja vierailua myymälään, hieman ärsyttävää.
 
Kävin Gigantin tiskillä tilaamassa tämän tänään, sovittiin että haen huomenna kun lainaan kaverin pakua. Yritti ensin kysyä haluanko sen 300e lahjakortin diginä vai paperina, mutta ilmoitin että käytän sen tässä heti, kun kerran netissäkin sen saisi käyttää heti. Myyjä hieman synkällä äänensävyllä mutisi että no voi kai sen sitten niinkin tehdä... Oiskohan vaikuttanut hänen bonuksiin/provikoihin tms? :think:
 
Kävin Gigantin tiskillä tilaamassa tämän tänään, sovittiin että haen huomenna kun lainaan kaverin pakua. Yritti ensin kysyä haluanko sen 300e lahjakortin diginä vai paperina, mutta ilmoitin että käytän sen tässä heti, kun kerran netissäkin sen saisi käyttää heti. Myyjä hieman synkällä äänensävyllä mutisi että no voi kai sen sitten niinkin tehdä... Oiskohan vaikuttanut hänen bonuksiin/provikoihin tms? :think:
Kuinka kattava tuo 5V kaupanpäälistakuu on, onko täysin sama kuin 119€ ELCARE?
Mietin että pitäisikö periaatteesta vaihtaa tilaus kilpailijalle, kun eivät voineet powerilla lisätä takuuta vielä toimittamattomaan pakettiin.
 
Kuinka kattava tuo 5V kaupanpäälistakuu on, onko täysin sama kuin 119€ ELCARE?
Mietin että pitäisikö periaatteesta vaihtaa tilaus kilpailijalle, kun eivät voineet powerilla lisätä takuuta vielä toimittamattomaan pakettiin.
En tiedä, mulle oli selvää että maksan saman tien tuon on-siten 5 vuodeksi.
 
Kävin Gigantin tiskillä tilaamassa tämän tänään, sovittiin että haen huomenna kun lainaan kaverin pakua. Yritti ensin kysyä haluanko sen 300e lahjakortin diginä vai paperina, mutta ilmoitin että käytän sen tässä heti, kun kerran netissäkin sen saisi käyttää heti. Myyjä hieman synkällä äänensävyllä mutisi että no voi kai sen sitten niinkin tehdä... Oiskohan vaikuttanut hänen bonuksiin/provikoihin tms? :think:

Myyjä sano vähän vastaava minulle. Että he eivät oikeasti halua myydä siihe hintaan. Liian halpa.
Luultavasti niin vähän provikka ja bonus. =)
Eli hyvä diili meille
 
Myyjä sano vähän vastaava minulle. Että he eivät oikeasti halua myydä siihe hintaan. Liian halpa.
Luultavasti niin vähän provikka ja bonus. =)
Eli hyvä diili meille
Gigantin hinnasta kun vähentää takuun pois, niin jää 1480€. Meneekö lähes 0 katteella, ehkä.

Toisaalta sitten Powerissa käydessä oli selvää, että hinta on 1599€.
 
Myyjä sano vähän vastaava minulle. Että he eivät oikeasti halua myydä siihe hintaan. Liian halpa.
Luultavasti niin vähän provikka ja bonus. =)
Eli hyvä diili meille

Nämä 0- tai miinuskatteen tarjoustuotteet erottelevat jyvät akanoista. Aikoinaan omaa B7:aa ostaessa ei meinannut päästä liikkeestä pois ennen kuin oli kuunnellut noin 15 erilaista palvelu- ja lisätarvikevaihtoehtoa.

Minusta tuo kertoo myyjästä kaiken oleellisen, kun yhdelle käyttäjälle oli sanottu lahjakortista, että laitetaanko paperisena vai diginä. Todella iljettävää toimintaa. Tietää tasan tarkkaan, että tuollaiset myyjät eivät ajattele muuta kuin omia provikoitaan ja hirvittää ajatellakin, että kyseisten myyjien uhreiksi joutuu tietänättömiä eläkeläisiä yms.
 
Onko kukaan saanut ostettua Elcaren On-site takuuta maksamalla 50€ erotuksen tuohon normaaliin jatkotakuuseen verrattuna?
 
Sama tilanne täällä. Tänään piti tulla mutta perui kuljetuksen sairaustapaukseen vedoten. Luultavasti keräävät vain isomman lastin kun ei kannata yksittäisiä telkkareita kuljettaa pitkin Suomea. Hakonen tuli itselle kuljetusyritykseksi.
Melko sairaita ovat Hakosen työntekijät kun peruivat seuraavankin kuljetuksen "sairaustapauksen" vuoksi :DAsiakaspalveluun soittamalla sai kuljetuksen huomiselle, vaikka lauantaita ei kalenterista saanut edes valittua.
Ei voinut luvata arkipäiville mitään varmaa aikaa kun sanoin ettei ole aikuisella miehellä aikaa päivystää oled telkkarin kuljetusta viikosta toiseen.
Soittoa siis vaan aspaan jos peruvat ajan. Selvästi päiviä tarjolla mitä ei ole aikomustakaan ajaa.
 
On kyllä melko mieletön diili, jos 1599e saa tuon C3 77", ja sitten siihen 50 eurolla 5v on-siten, joka kattaa kuvanpalamisen. Eli käytännössä 1649 eurolla saa vähintään viideksi vuodeksi yhden parhaista televisioista.
 
Nyt kun noita Gigantin Elcaren ehtoja lukee tarkemmin, se tulee voimaan vasta kun valmistajan oma takuu päättyy. Eli jos hajoaa tai tulee vikaa ensimmäisten 2 vuoden aikana, on-site ei ole voimassa eli pitää kuitenkin raahata itse pajalle/postiin?
 
Nyt kun noita Gigantin Elcaren ehtoja lukee tarkemmin, se tulee voimaan vasta kun valmistajan oma takuu päättyy. Eli jos hajoaa tai tulee vikaa ensimmäisten 2 vuoden aikana, on-site ei ole voimassa eli pitää kuitenkin raahata itse pajalle/postiin?

Olisko tähän lähdettä? Kun mainostetaan viiden vuoden on-sitea niin eihän se silloin voi olla voimassa vain kolme vuotta.
 
Elcare ehdot pdf
 

Liitteet

  • Screenshot_2024-08-09-13-35-17-80_f541918c7893c52dbd1ee5d319333948.jpg
    Screenshot_2024-08-09-13-35-17-80_f541918c7893c52dbd1ee5d319333948.jpg
    154,4 KB · Luettu: 65
Olisko tähän lähdettä? Kun mainostetaan viiden vuoden on-sitea niin eihän se silloin voi olla voimassa vain kolme vuotta.
Olin laittamassa juuri tuon saman. Eli kun valmistajan 2 vuoden takuu loppuu, niin lisätakuu vasta alkaisi?

Screenshot_20240809_133659_Samsung Notes.jpg
 
Nyt kun noita Gigantin Elcaren ehtoja lukee tarkemmin, se tulee voimaan vasta kun valmistajan oma takuu päättyy. Eli jos hajoaa tai tulee vikaa ensimmäisten 2 vuoden aikana, on-site ei ole voimassa eli pitää kuitenkin raahata itse pajalle/postiin?
En usko, että ainuttakaan "normaalin takuun" piirissä olevaa 77" televisiota joutuu itse raahaamaan yhtään mihinkään. Korkeintaan se pitää ottaa pois seinältä / jalustalta sitä varten, että kuriiripalvelu tulee pihalta hakemaan tv:n huoltoon ja tuo mukanaan väliaikaispakkauksen televisiolle. Näissä takuukorjauksissa kun voi aina vedota siihen, ettei takuun hoitamisesta saa koitua ylimääräisiä kuluja kuluttajalle. Pienemmätkin tv:t on haettu kotoa suoraan huoltoon. normaalin takuun puitteissa.
 
"Laajennettu Elcare-takuu astuu voimaan ostopäivästä ja on voimassa kuitille merkityn ajan mukaisesti."
Hieman ehkä huonosti muotoiltu tuo, mutta sillä siis viitataan vain tuohon, että lisätakuu 2+3 eikä 2+5.
Ja täältä sitten voi on-site pyynnön laittaa (tai Gigantin huoltotiskiltä): https://serviceorderhub.com/elkjopextend/fi-fi

Juuri näin.

"Laajennettu ELCARE-takuu alkaa, kun valmistajan takuu ei enää ole voimassa."

Tuo on harhaanjohtavasti kirjoitettu, sillä on-site alkaa tosiaan heti, eikä valmistajan takuun loputtua.
 
Onnistuu Elcaren 5 vuoden onsite maksamalla 50 euroa eli tuon 119€ saa suoraan alennusta sen hinnasta.

Onneksi olkoon kaikille jotka tämän onnistuivat näin saamaan. Oma kokemukseni on hiukan erilainen. :-D

Kävin siis Itiksen Gigantissa ja kiroilin päässäni pitkään miten typerää tämmöiset liikekohtaiset tarjoukset ovat, joissa asiakkaan pitää tulla paikalle, ottaa jononumero ja odottaa palvelua ovat. Sitten oman vuoron tullessa mainitsin toisen foorumin käyttäjän esimerkistä oppineena heti alkuun myyjälle TV:n lahjakorttitarjouksen ja tuon 5-vuoden takuun. Hetken kuluttua tässä pyydetään toista (esimiestä?) selvittämään asiaa ja tuleekin ilmi, että mitään tämmöistä ilmaista 5-vuoden takuuta ei Gigantilla ole! Näytin kuvankaappausta tarjouksesta puhelimesta, mutta tällä ei ole merkitystä, koska heillä ei se ole tiedossa, eikä tätä netistäkään löytynyt... Noh, enpä ala siinä väittelemään myymälähenkilökunnan kanssa heidän kampanjoistaan.

Pitää käydä huomenna vielä Powerissa jos jaksan. Powerihan ei halunnut tätä 5-vuoden takuuta siis nettitilaukselle enää myöntää, vaan pyysivät myöskin käymään liikkeessä. Saa nähdä saako sieltä sitten tuon 5-vuoden takuun vai ei. Kannattaa siis muidenkin varautua henkisesti ennen käyntiä vastaaviin asiointitapahtumiin niin ei tule pettymyksiä!
 
Powerin lisätakuun ehdoissa: "Lisätakuun hyvityksen ikävähennys on valmistajan takuuajan päättymisestä alkaen 3 % per kuukausi."
Eli siis, jos hajoaa vaikka 4 vuoden ja 9 kuukauden päästä, jolloin lisätakuuta olisi vielä 3 kuukautta jäljellä... Niin, ikävähennyksen suuruus on 33 kuukautta * 3 % = 99 %
2000 € töllöstä antaisivat siis takas 20 € ?
Nyt menee matikka vähän metsään. -3% kuukaudessa on 0,97*hinta kuukaudessa ja kahdessa kuukaudessa 0,97 siitä eli 0,97*0,97=0,9409 eli -5,91%. Ja tuota jatkamalla 33 kuukaudessa 0,97^33 eli noin 0,366 eli -63,4%, ja 2000€ telkkarista saa 1268€.
 
Nyt menee matikka vähän metsään. -3% kuukaudessa on 0,97*hinta kuukaudessa ja kahdessa kuukaudessa 0,97 siitä eli 0,97*0,97=0,9409 eli -5,91%. Ja tuota jatkamalla 33 kuukaudessa 0,97^33 eli noin 0,366 eli -63,4%, ja 2000€ telkkarista saa 1268€.

Niin, toivottavasti on noin. Kun ei ollut tarkemmin määritelty laskentatapaa.
 
Nyt menee matikka vähän metsään. -3% kuukaudessa on 0,97*hinta kuukaudessa ja kahdessa kuukaudessa 0,97 siitä eli 0,97*0,97=0,9409 eli -5,91%. Ja tuota jatkamalla 33 kuukaudessa 0,97^33 eli noin 0,366 eli -63,4%, ja 2000€ telkkarista saa 1268€.
Mistä lähtien ikävähennys on tehty laitteen jäljellä olevasta arvosta eikä alkuperäisestä tai uuden vastaavan hinnasta?
Tässä esim. Turvan esimerkki: "Uuden pesukoneen hinnasta vähennettiin kahdelta vuodelta 8 prosentin ikävähennys, yhteensä 16 %", kun taas tuolla jäljellä olevan arvon kaavalla vähennysprosentti olisi 15,36%.
Yleisesti käytetty laskukaava taitaa olla: uuden hinta - (uuden hinta * ikävähennys * ikävähennysjaksojen määrä), eli tämän LG:n kanssa teidän 33kk esimerkillä: 1599€ - (1599€ * 0,03 * 33) = 15,89€.

Geminin pohdintaa:
1723206603020.png
 
Onneksi olkoon kaikille jotka tämän onnistuivat näin saamaan. Oma kokemukseni on hiukan erilainen. :-D

50€:n on-sitea ei ole mainostettu missään, joten ei yllätä yhtään, että sitä ei saa välttämättä niistäkään muutamasta kivijalasta, josta pitäisi saada tuo ilmainen 5v jatkotakuu.
 
Onneksi olkoon kaikille jotka tämän onnistuivat näin saamaan. Oma kokemukseni on hiukan erilainen. :-D

Kävin siis Itiksen Gigantissa ja kiroilin päässäni pitkään miten typerää tämmöiset liikekohtaiset tarjoukset ovat, joissa asiakkaan pitää tulla paikalle, ottaa jononumero ja odottaa palvelua ovat. Sitten oman vuoron tullessa mainitsin toisen foorumin käyttäjän esimerkistä oppineena heti alkuun myyjälle TV:n lahjakorttitarjouksen ja tuon 5-vuoden takuun. Hetken kuluttua tässä pyydetään toista (esimiestä?) selvittämään asiaa ja tuleekin ilmi, että mitään tämmöistä ilmaista 5-vuoden takuuta ei Gigantilla ole! Näytin kuvankaappausta tarjouksesta puhelimesta, mutta tällä ei ole merkitystä, koska heillä ei se ole tiedossa, eikä tätä netistäkään löytynyt... Noh, enpä ala siinä väittelemään myymälähenkilökunnan kanssa heidän kampanjoistaan.

Pitää käydä huomenna vielä Powerissa jos jaksan. Powerihan ei halunnut tätä 5-vuoden takuuta siis nettitilaukselle enää myöntää, vaan pyysivät myöskin käymään liikkeessä. Saa nähdä saako sieltä sitten tuon 5-vuoden takuun vai ei. Kannattaa siis muidenkin varautua henkisesti ennen käyntiä vastaaviin asiointitapahtumiin niin ei tule pettymyksiä!
Olisit vain sanonut, että foorumin asiantuntija vakuutti, että 50 eurolla onnistuu varmasti. :lol:

Yleisesti käytetty laskukaava taitaa olla: uuden hinta - (uuden hinta * ikävähennys * ikävähennysjaksojen määrä), eli tämän LG:n kanssa teidän 33kk esimerkillä: 1599€ - (1599€ * 0,03 * 33) = 15,89€.
Näin se menee.
 
Pitää käydä huomenna vielä Powerissa jos jaksan. Powerihan ei halunnut tätä 5-vuoden takuuta siis nettitilaukselle enää myöntää, vaan pyysivät myöskin käymään liikkeessä. Saa nähdä saako sieltä sitten tuon 5-vuoden takuun vai ei. Kannattaa siis muidenkin varautua henkisesti ennen käyntiä vastaaviin asiointitapahtumiin niin ei tule pettymyksiä!
Oma kokemus Seinäjoen Powerista oli hyvä! Ei mitään mutinoita ja 1599€. Lisäksi 30€ kotiinkuljetus pihaan asti. Toimituspäivä joskus tämän kuun loppupuolella. Myyjä vaan kehui, että hyvä tv sopivaan hintaan. Siinä pähkäiltiin, että ennen nämä on olleet tarjouksessa noin 2000€ hintaan.
 
Tammistosta tänään tilattu 77” C3 ja 50€ onsite kylkeen. Myyjä oli hieman hukassa, mutta kollega ohjeisti ja ilman ongelmia tilaus onnistui.
 
Mistä lähtien ikävähennys on tehty laitteen jäljellä olevasta arvosta eikä alkuperäisestä tai uuden vastaavan hinnasta?
Tässä esim. Turvan esimerkki: "Uuden pesukoneen hinnasta vähennettiin kahdelta vuodelta 8 prosentin ikävähennys, yhteensä 16 %", kun taas tuolla jäljellä olevan arvon kaavalla vähennysprosentti olisi 15,36%.
Yleisesti käytetty laskukaava taitaa olla: uuden hinta - (uuden hinta * ikävähennys * ikävähennysjaksojen määrä), eli tämän LG:n kanssa teidän 33kk esimerkillä: 1599€ - (1599€ * 0,03 * 33) = 15,89€.

Geminin pohdintaa:
1723206603020.png
No jopas... Tässä kyllä mun mielestä viilataan kuluttajaa linssiin, mutta näköjään se on vakiintunut noin. Jos ikävähennyksellä on tarkoitus mallintaa käyttöhyötyä ja tavaran arvoa, niin ei se arvo lineaarisesti nollaan laske.
 
Powerin chatin Viivi vastasi: "Ensimmäisen kuukauden jälkeen vähennetään tuo -3%. Toisen kuukauden kohdalla ensimmäisen kuukauden vähennyksen jälkeen jäljellä olevasta summasta vähennetään jälleen -3%."

@CaseAce lienee siis oikeassa.
 
Ilmaisin itseni ilmeisesti hiukan epäselvästi: En saanut siis edes tuota normaalia 5-vuoden jatkotakuuta, heillä ei ollut siitä mitään tietoa.
 
Paitsi tosiaan jos eivät liikkeessä tiedä tästä mitään ja eivät siksi suostu tuota etua antamaan. :-D
Jos kyse on jostakin tuossa emailissa mainitusta myymälästä, niin ei muuta kuin lyö nyrkkiä kovempaa pöytään. Ei se niin mene, että yksittäinen myyjä voisi siellä alkaa ämpyilemään vastaan, jos konserni on tuollaisen kampanjapostin lähettänyt (olettaen että viesti ja kuvakaappaus on aito). Nettitilauksiin tai muihin myymälöihin se ei tietenkään vaikuta.

Ja tuo Powerin jatkotakuu taas on ehdoiltaan selvästi huonompi.
 
Viimeksi muokattu:
Mistä lähtien ikävähennys on tehty laitteen jäljellä olevasta arvosta eikä alkuperäisestä tai uuden vastaavan hinnasta?
Tässä esim. Turvan esimerkki: "Uuden pesukoneen hinnasta vähennettiin kahdelta vuodelta 8 prosentin ikävähennys, yhteensä 16 %", kun taas tuolla jäljellä olevan arvon kaavalla vähennysprosentti olisi 15,36%.
Oletko varma ettei tuossa vain ole mainosmateriaaliin tehty pyöristyksiä (ja varmuuden vuoksi ylöspäin)?

Yleisesti käytetty laskukaava taitaa olla: uuden hinta - (uuden hinta * ikävähennys * ikävähennysjaksojen määrä), eli tämän LG:n kanssa teidän 33kk esimerkillä: 1599€ - (1599€ * 0,03 * 33) = 15,89€.
Eli kun tämä on viiden vuoden takuu, niin 4 vuoden 11 kuukauden kohdalla käyttäjä maksaa Gigantille 1231,23 e? 1599 - (1599 * 0,03 * 59) = -1231,23.

Minun näkemät ikävähennykset ovat toimineet juuri noin kuin jäsen @CaseAce kertoi.
 
Jos kyse on jostakin tuossa emailissa mainitusta myymälästä, niin ei muuta kuin lyö nyrkkiä kovempaa pöytään. Ei se niin mene, että yksittäinen myyjä voisi siellä alkaa ämpyilemään vastaan, jos konserni on tuollaisen kampanjapostin lähettänyt (olettaen että viesti ja kuvakaappaus on aito). Nettitilauksiin tai muihin myymälöihin se ei tietenkään vaikuta.

Ja tuo Powerin jatkotakuu taas on ehdoiltaan selvästi huonompi.

No, näinhän sen pitäisi tietenkin mennä. Itse näytin tosiaan tuota screenshottia tuosta tarjouksesta, mutta minulle ei Gigantin viikkokirjettä tule, joten en osannut sanoa mistä tarjous on alunperin peräisin. Mutta tosiaan totesivat Itiksen liikkeessä vaan kylmästi, että ei tämmöistä kampanjaa ole ja sillä selvä. Vaikea siinä on inttää vastaan jos ei ole näyttää kuvankaappausta kummempaa tositetta.
 
Oletko varma ettei tuossa vain ole mainosmateriaaliin tehty pyöristyksiä (ja varmuuden vuoksi ylöspäin)?
Tuo mainitsemani kaava on esitettynä esim. tässä OP:n oppaassa sivulla 8.
Toki en ole finanssi- tai kaupanalalla töissä, niin voi olla asiavirheitäkin, mutta jos kerta Power oli itse maininnut laskukaavan olevan eri, niin eipä tällä merkitystä ole.

Eli kun tämä on viiden vuoden takuu, niin 4 vuoden 11 kuukauden kohdalla käyttäjä maksaa Gigantille 1231,23 e? 1599 - (1599 * 0,03 * 59) = -1231,23.
Ikävähennystä sovelletaan vain valmistajan takuun jälkeen, eli vuosina 3-5 tai toisin sanoen maksimissaan 36 kuukautta.
Ja ei se tietenkään miinusmerkkiseksi voi mennä, tuolla 3% arvolla se on laskettu vain varman päälle, että viiden vuoden kohdalla hyvitysarvo olisi 0€.
 
No, näinhän sen pitäisi tietenkin mennä. Itse näytin tosiaan tuota screenshottia tuosta tarjouksesta, mutta minulle ei Gigantin viikkokirjettä tule, joten en osannut sanoa mistä tarjous on alunperin peräisin. Mutta tosiaan totesivat Itiksen liikkeessä vaan kylmästi, että ei tämmöistä kampanjaa ole ja sillä selvä. Vaikea siinä on inttää vastaan jos ei ole näyttää kuvankaappausta kummempaa tositetta.
Itse tilasin tuon Gigantin mainoksen nyt. Mutta en olisi pystynyt muutenkaan hyödyntämään etua, koska ei koske omaa Giganttia.

Powerin etu näkyy ihan nettisivuillakin:

Screenshot_20240809_201901_Opera.jpg
 
Itselle on tullut joku sähköposti Gigantilta eilen TV Weekend otsikolla, ei mitään mainintaa tuosta takuujutusta.
 
Giganttista saisi nyt loppu viikon ajan televisioille 5v jatkotakuun kaupan päälle Forumin, Itiksen, Tammiston, Kaaren, Redin, Suomenojan ja Lommilan myymälöissä.
Onko tämä sinulle itsellesi tullut viesti, vai onko kuva napattu jostakin muualta? Ei muuten, mutta siinä on kirjoitusvirhe ("kapanja voimassa") ja jos Gigantissa ei tiedetty koko tarjouksesta mitään, niin tulee väkisinkin mieleen, että onko joku vaan ajatellut vähän kokeilla kepillä jäätä ja kikkailla tekemällä itse tarjouksen jota voisi esitellä luurista myymälässä?

Onko joku siis saanut ostettua television jostakin noista myymälöistä tuolla ilmaisella 5v Elcare-takuulla? Minua asia ei kiinnosta kuin akateemisella tasolla, mutta silti.
 
Onko tämä sinulle itsellesi tullut viesti, vai onko kuva napattu jostakin muualta? Ei muuten, mutta siinä on kirjoitusvirhe ("kapanja voimassa") ja jos Gigantissa ei tiedetty koko tarjouksesta mitään, niin tulee väkisinkin mieleen, että onko joku vaan ajatellut vähän kokeilla kepillä jäätä ja kikkailla tekemällä itse tarjouksen jota voisi esitellä luurista myymälässä?

Onko joku siis saanut ostettua television jostakin noista myymälöistä tuolla ilmaisella 5v Elcare-takuulla? Minua asia ei kiinnosta kuin akateemisella tasolla, mutta silti.

Minulle ainakin tuli tuollainen viesti Gigantilta, kirjoitusvirheineen kaikkineen.
 
Sama tuli minullekin, ja näin tuon mainoksen Forumin Gigantin vieressä olevassa vaihtuvassa mainostaulussa myös eli siellä luulis ainakin olevan tietoa asiasta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 649
Viestejä
4 542 658
Jäsenet
74 829
Uusin jäsen
Pcbuild

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom