Lentosimulaattoripelit

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Joo, tulipa sitten hankittua VKB Gunfighter mk3 ja MCG Pro grip. Eipä olisi joskus uskonut, että laittaisi Joystickiin 437e plus postit. Kyllähän tuo hyvältä tuntuu ja todennäköisesti kestää isältä pojalle. Jos ei, niin varaosia saa tilattua, kunhan firma on pystyssä. Paljon on säätömahdollisuuksia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
341
Joo, tulipa sitten hankittua VKB Gunfighter mk3 ja MCG Pro grip. Eipä olisi joskus uskonut, että laittaisi Joystickiin 437e plus postit. Kyllähän tuo hyvältä tuntuu ja todennäköisesti kestää isältä pojalle. Jos ei, niin varaosia saa tilattua, kunhan firma on pystyssä. Paljon on säätömahdollisuuksia.
Mitä kaasukahvaa käytät ?
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
273
Oon nyt yrittänyt tapella ton FSX:n kanssa, mutta ei ole vielä pelikertaa ollut, ettei olisi kaatunut.

No menin ne dlc:t poistamaan sieltä pelin addon listauksesta, en vain poistanut ruksia, vaan poistin.
No nytpä en saa niitä takaisin mitenkään. Poistin steamin kautta, poistin myös ne kansiot dlc kansiosta. Latasin uusiksi. Mutta ei ilmesty peliin.
Jos yritän sieltä pelistä lisätä, niin sieltä dlc kansiosta ei voi mitään lisäillä.

Netistä ladattuja muita modeja kyllä voin sieltä scenery kansion alta lisäillä.
Eli nyt mun kaikki ostetut dlc:t on poissa käytöstä..

Tosin sikäli se ja sama, kun peli kaatuu jokatapauksessa vähän väliä, mutta ois ne kiva saada takaisin.
FSX on tuollainen. Me HC miehet tapeltiin FSX:n kanssa yli 10 vuotta. Asennuksesta lähtien kaikki pitää tehdä oikein tai simu ei toimi. Ilmeisesti Steam Edition ei ole yhtään sen toimivampi.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
701
Mä palailin vuosien jälkeen lentosimuihin.. Ei kyllä kiinnosta enää tapella huonosti pyörivän fsx:n kanssa kun X-Plane 11 pyörii ja toimii erityisesti vulkan päivityksen jälkeen mielettömän hyvin.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
701
Itse en ymmärrä miksi kukaan vuosiin koskenut FSX:n, kun on ollut saatavilla ihan hyvin toimiva P3D.
Mulla oikeastaan ainoa asia mitä olen siitä (FSX) kaivannut siitä on nuo missionit, En löytänyt oikein mitään infoa onko siinä mukana nuo FSX tehtävät/saako niitä toimimaan? Btw vähintään yhtä iso porukka on tuon mielipiteesi kanssa, mutta käänteisesti ihmettelevät miksi pelata P3D, kun X-Plane 11 on olemassa. P3D kiinnosti itseäni kyllä kovasti, mutta kun pohjimmiltaan se on vain kehitetty FSX, halusin jotain joka kantilta modernimpaa ja vielä kun oli epävarmuus noista tehtävistä..
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 023
Siirryin FSX:stä XPlane 11:sta VR:n myötä. X-Planen VR moottori on raskas eikä kovin korkeita fps-lukemia saa (sama koskee DCS), sen sijaan IL-2 Great Battles sarjassa VR tuntuu toimivan hieman jouheammin. IL-2 Battle of Bodenplatte on vielä nättikin.

Mitä olen ymmärtänyt niin X-Plane 11 ja P3D ovat varsin samantasoisia. Mitä olen ymmärtänyt niin P3D ilmeisesti hieman parempi isoilla koneilla, X-Plane GA koneilla. FS2020 korvaa luultavasti molemmat, tosin voi mennä aikaa ennen kuin konevalikoima syvenee siinä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Siirryin FSX:stä XPlane 11:sta VR:n myötä. X-Planen VR moottori on raskas eikä kovin korkeita fps-lukemia saa (sama koskee DCS), sen sijaan IL-2 Great Battles sarjassa VR tuntuu toimivan hieman jouheammin. IL-2 Battle of Bodenplatte on vielä nättikin.

Mitä olen ymmärtänyt niin X-Plane 11 ja P3D ovat varsin samantasoisia. Mitä olen ymmärtänyt niin P3D ilmeisesti hieman parempi isoilla koneilla, X-Plane GA koneilla. FS2020 korvaa luultavasti molemmat, tosin voi mennä aikaa ennen kuin konevalikoima syvenee siinä.
Samoin ajattelen itsekin. Itsekin olen siirtynyt P3D:sta X-planeen, mutta ei sillekään kaikkia ole saatavilla mitä kaipaa. X-planelle on toki sitten taas muita juttuja. Ei nämä oikein keskenään korvaa toisiaan. Pitäisi saada samaan pakettiin molempien parhaat puolet.
VATSIMia olisi hauska kokeilla joskus, mutta kun ei uskalla..
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
701
Sama mulla ton VATSIMin kanssa, kovasti kiinnostaisi mutta kynnys kovin korkea.. Draco oletko kokeillut asentaa uutta Betaversiota? Siinä tuli Vulkan tuki ja framet sekä sulavuus on tehnyt aivan älyttömän hypyn, todellinen game changer ja X-Plane on kuin uusi peli sen jälkeen. IL2 Great battles (tällä hetkellä Bodenplatte) on mulla muutaman kaverin kanssa joka tiistai lennettävänä, mutta jostain syystä siviili-ilmailu viihdyttä mua enempi sitten kun on aika lennellä yksikseen. Kohta julkaistava X-CPL-Pilot toivon mukaan lisää X-Planeen jotain korvaavaa puuhaa FSX:n tehtävien kaipuuseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Tuosta X-CPL-Pilot lisäosasta en olekaan kuullut, osaatko kertoa paremmin, vai täyytyykö googlettaa? :)
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 023
Sama mulla ton VATSIMin kanssa, kovasti kiinnostaisi mutta kynnys kovin korkea.. Draco oletko kokeillut asentaa uutta Betaversiota? Siinä tuli Vulkan tuki ja framet sekä sulavuus on tehnyt aivan älyttömän hypyn, todellinen game changer ja X-Plane on kuin uusi peli sen jälkeen. IL2 Great battles (tällä hetkellä Bodenplatte) on mulla muutaman kaverin kanssa joka tiistai lennettävänä, mutta jostain syystä siviili-ilmailu viihdyttä mua enempi sitten kun on aika lennellä yksikseen. Kohta julkaistava X-CPL-Pilot toivon mukaan lisää X-Planeen jotain korvaavaa puuhaa FSX:n tehtävien kaipuuseen.
Oli minulla beta käytössä, mutta se kaatuili. Poistin hetkeksi mutta palautin sen takaisin. Ei tuo häiritsevästi ole hidas kuitenkaan, IL2:ssa vaan mielestäni sulavampi. Eniten lentotunteja X-Planessa minullakin, on mukavaa lentää tutuissa maisemissa. Ortho4XP -maisemat käytössä Suomessa Helsingin alueen ulkopuolella, Helsingissä sitten Metropolitan scenery. Lisäksi OrbX:n Innsbruck ja GB South Suomen ulkopuolella.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
701
Tuosta X-CPL-Pilot lisäosasta en olekaan kuullut, osaatko kertoa paremmin, vai täyytyykö googlettaa? :)

Tuolta löytyy niin kattavasti, ettei parane mun selitellä. Lyhyesti lähinnä GA-Koneisiin keskittyvä Commercial pilot licence - simulaatio plugin (ihana lausehirviö). Toinen vaihtoehto olisi vaikkapa Air hauler 2, mikä on myös kiinnostanut mutta se alkaisi ehkä olemaan jo vähän "liikaa" itselleni.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Itse en ymmärrä miksi kukaan vuosiin koskenut FSX:n, kun on ollut saatavilla ihan hyvin toimiva P3D.
Mulla ainakin oli se, että ainut jota oikeasti haluan pelata on MS FS2020. Sitä odotellessa xplane on aivan tolkuttoman kallis mun tarkoitukseen, eikä ilmeisesti p3d ole sen halvempi.
fsx maksoi sen 4e loppuvuonna kun ostin..
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 023
Mulla ainakin oli se, että ainut jota oikeasti haluan pelata on MS FS2020. Sitä odotellessa xplane on aivan tolkuttoman kallis mun tarkoitukseen, eikä ilmeisesti p3d ole sen halvempi.
fsx maksoi sen 4e loppuvuonna kun ostin..
Jos sotilasilmailu kiinnostaa niin nyt on il2:ssa ja DCS:ssa menossa alet
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Sanokaas, olen hankkimassa ekaa joystickkia fs2020 varten. Pedaaleja en hanki. Pitääkö se joystick nyt sit olla tuossa reiden korkeudella vai onko sillä pelaaminen pöydän tasolla vielä ihan ok? Meneekö tuossa hartiat jumiin jos joystick on pöydällä?
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 023
Sanokaas, olen hankkimassa ekaa joystickkia fs2020 varten. Pedaaleja en hanki. Pitääkö se joystick nyt sit olla tuossa reiden korkeudella vai onko sillä pelaaminen pöydän tasolla vielä ihan ok? Meneekö tuossa hartiat jumiin jos joystick on pöydällä?
Minulla on pöydällä ja hyvin mennyt. Hotas voisi olla alempana mutta menettelee. Pelkkä tikku on melkein parempi pöydällä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Minulla on pöydällä ja hyvin mennyt. Hotas voisi olla alempana mutta menettelee. Pelkkä tikku on melkein parempi pöydällä.
Samaa mieltä. Oikeastaan vasta kaasukahvan hankinnan jälkeen piti saada alemmas. Tällä hetkellä oma insinöörinäyte purkkapatenttina, mutta tarkoitus olisi tilata kunnon mountit.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Tollanen HOTAS kyllä on hankinnassa, pakko saada namiskoita lähelle, jotta pystyy lentelee koskematta paljoa näppäimistöön.
En tosin ollut miettinyt tuota ergonomiaa ollenkaan, eikä juuri haluja ole hankkia mitään uutta pelituolia tai muuta vastaavaa. Ehkä täytyy vaan kokeilla ensin tuossa pöydällä.

Näiden kahden välillä arvon tällä hetkellä

 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
389
Tuo t16000 ja sen variantit on siitä hyviä, että niille tulee nyt se klamppijuttu millä saa alemmas keppiä.
Itse ainakin haluan että keppi on luonnollisemmalla korkeudella, nykyisessä pöydässä on näppistaso jolla käytän joykkaa, mutta seuraavassa pöydässä ei sellasta enää tule olemaan (menneet jostain syystä pois muodista:D), niin hankin kyllä tuollaisen.


 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Tuo t16000 ja sen variantit on siitä hyviä, että niille tulee nyt se klamppijuttu millä saa alemmas keppiä.
Itse ainakin haluan että keppi on luonnollisemmalla korkeudella, nykyisessä pöydässä on näppistaso jolla käytän joykkaa, mutta seuraavassa pöydässä ei sellasta enää tule olemaan (menneet jostain syystä pois muodista:D), niin hankin kyllä tuollaisen.


Taidan yrittää eka väsätä terassin ylijäämälaudasta jonkun platformin hotas joystickille ja throttlele oma toiselle puolelle. Täytyy varmaan uusi työtuolikin hommata missä käsinojat, vai onko turha ekstrahankinta?
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
1. Tuo T16000M pieksee tuon halpis Työntömestarin mennen tullen. Ja tuosta vielä se hotas-versio, eli FCS.
2. Työtuoli kyynärnojilla - säästyt olkapääkivuilta
3. Hotas pöydällä menee, kunhan huomioit kohdan 2.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Toinen kysymys, jos ostankin pelkän HOTAS ohjaimen, voinko käyttää lentosimuissa samalla myös xbox-ohjainta, esim pelkkiä nappeja?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
(Kysymykset lopussa, jos ei jaksa lukea :))
Oon tässä nyt lennellyt FSX:ää ja FSW:tä ihan urakalla ja yrittänyt opetella oikeasti lentämään. Aikaisemmin olen yrittänyt vain ATC:ää vähän käyttää, mutta nyt lentäny pelkällä Cessnan 172:lla ja opetellut kaikkea muutakin.

Nyt osaan navigoida kentällä, tehdä oikeat ilmoitukset jos laskeudun ”omatoimi”-kentälle, lentää oikeasta suunnasta/kuviolla kentälle ja samalla opettelin kuuntelee niitä ATIS tietoja kentästä.
Sen lisäksi olen alkanut tekemään kännykällä/tabletilla lentosuunnitelmat etukäteen, jotta saan yhteenvedot kätevästi esim taajuuksista, etäisyyksistä, suunnista jne.
Näiden avulla olen oppinut suunnistamaan VOR/DME:n kanssa, että NDB majakoiden avustuksella ADF:llä.

Myös radioiden / navin taajuudet ja Squawkin heitän itse panelista, enkä vain klikkaa automaattisesti ATC ikkunan kautta. Tuo ihan eri fiiliksen touhuun. Lisäksi olen opetellut käynnistys/sammutus checklistin tuohon Cessnaan, joten nyt voin lähteä kylmällä koneella liikkeelle. Tässä auttaa todella paljon Stream Deck button boxina.

Kysymys 1:
Vaikka tuossa Cessnassa ei GPS:ää ohjaamossa missään näykään, niin GPS ikkunan saa erikseen siinä auki ja tulee se GPS500 tms Garminin pikku navi esille. Osaan sieltä tarvittaessa valita ILS lähestymisen ja sen suhteen homma ok. Nätisti pääsee kentälle vaikka ei näkis mitään.
Mutta milloin käytetään niitä VORDME ja NDB lähestymisiä siinä gps:ssä?
Pidetäänkö valinta silloinkin GPS:ssä, vai navin puolella? Ja jos on vaikkapa ILS 06R ja VORDME 06R ja NDB 06R lähestymiset, niin mitä eroa niillä on? Autopilotin approach toiminnolla tulee ihan samalla tavalla oikeassa linjassa kentälle.

Vai kuuluuko noiden kanssa mennä itse ohjaten, seuraten mittarista VOR:ia/NDB:tä ja GPS:n ruutua vain apuna.

Kysymys 2:
Lähden lentoon VFR lentosuunnitelmalla, sää muuttuu todella huonoksi yks kaks ja kenttä menee IFR tilaan, eivät anna laskeutumislupaa. Mitä teen? Jos on ainut kenttä lähellä. Miten pääsen IFR tilaan. FSX:ssä siis? Entä oikeassa elämässä.
Sama päinvastoin. Huono keli, lähden IFR:llä. Miten pääsen kesken lennon VFR lentosuunnitelmaan.
Tarkoitan nyt siis sitä, että onnistuuko tämä pelin aikana GPS:tä, tai ATC:sta?

Kysymys 3:
Lennän vaikkapa Pori-Turku välin. Näen vaikkapa kartasta Porin tornin 119.25 taajuuden. Sit lähden lentoon, tulee vain viesti et Porin torni hyväksyy taajuuden vaihdon. Mutta se ei kerro sitä taajuutta minne muutetaan. Käytännössä Porin ja Turun välillä ollaan yhteydessä Tampere Centeriin, joka on 130.jotain. Mistä tämän tietää et mikä se on? Nyt menen vain klikkaamalla ATC:stä viritä taajuus. Ja miten noi ylipäätään menee, miksi Tampere?
No sit lähestytään Turkua. Koska voin vaihtaa Turun torniin 118.30? Muissa tilanteessahan nuo aina kertoo minne vaihdat. Esim kentällä et rullauksen jälkeen ota yhteys torniin se ja se. Mut nuo ”välit”?

Kysymys 4:
Osaan suunnistaa VOR/DME ja NDB:n kanssa. Siis löydän sinne missä majakka on ja sit käytännössä näköyhteydellä kentälle.
Miten näitä oikeasti käytetään?
Kuuluuko toisella esim lähestyä kenttä ja toisella lopullinen laskeutuminen/suunta? Vai mennäänkö niillä nimenomaan kohti/poispäin ja loppu näköyhteydellä?
Esim Turussa on 1-2 NDB.tä. En tiedä mikä pitää paikkaansa, kun toisessa nettisivunsa lukee Lieto 361khz ja toinen Naantali 351khz. Onko siellä molemmat, vai vaan toinen, en tiedä. Mutta molemmat on kauempana kentästä, eli niiden kanssa pääsee lähelle kenttää.
Sit taas Vor taajuus Rusko 115.500 ja LOC 109.500. Tollanen kuva mitä löysin, niin Ruskon kohdalla on D ja LOC/Turku kohdalla 109.500 on DME. Kuvake myös hieman eri noissa.
462237A7-591C-4D81-A85A-A3E613352AFF.png

57C0EC1E-0558-4214-B38F-C3EBA5C6970E.png
Eli pystyykö noilla VOR:lla sit jotenkin tekemään lopullisen lähestymisen kiitotielle vai miten menee?

Kysymys 5:
Saavun sinne Turkuun vaikkapa nyt suoraan pohjoisesta suunnilleen kiitoradan länsipäähän ja laskeutuminen tapahtuisi kiitotielle 08, eli ilmansuunnasta 80, käytännössä lännestä. Lennonjohto käskee tekemään lähestymisen Right Downwind, jolloin mun täytyisi olla kiitoradan eteläpuolella. Miten mun kuuluu toimia? Kierränkö kentän idän kautta etelään ja koukkaan sieltä kentälle, vai kierränkö jostain kaukaa lännestä suoraan suuntaan 80? Vai voinko jotenkin saapua sieltä pohjoisen suunnasta suoraan lopulliseen lähestymiseen / Base Legiin?

Kysymys 6:
Jos lähden nyt vaikka sieltä Turusta jollekin pienelle kentälle lähialueelle, vaikkapa viereiseen Oripään kentälle, jossa ei ole VOR:ia, eikä NDB:tä, niin miten sinne kuuluisi suunnistaa ilman GPS:ää? Ihan pelkällä silmämääräisesti arvioimalla missä ollaan?
Ja tähän samaan, käytetäänkö niitä omia ilmoituksia (downwind leg, croswind leg, upwind leg, base leg ja final leg) vain tälläiselle kentille, missä ei ole omaa tornia? Niihin ei ilmeisesti mitään kuittausta kuulu tullakaan ATC:lta. Mutta mistä näissä tietä oikean taajuuden kenelle ilmoittaa.

Kysymys 7:
Osaan navigoida rullausteillä muuten, eli löydän pääpiirteittäin sen minne olen menossa. Mutta kun saavun kentälle ja pyydän lupaa parkkiin. Menen vaikka F T A, lähden kiitotieltä lyhyelle F:lle, mutta sit opasteessa on vain T ja nuolet molempiin suuntiin. Mistä tiedän onko A oikealla vai vasemmalla? Kun jatkan matkaa T:tä pitkin ja löydän A:n. Sen A:n varrella onkin vain iso asfalttikenttä. Mistä tiedän mikä niistä on mun paikka? Pahimmillaan ei ole edes A:ta, vaan ohje päättyy T kohtaan. Siinä sit in T rullaustien varrella 5 eri isoa aluetta, mistä voin tietää mikä on oikea? Pakko pitää sitä apuviivaa päällä. Sama juttu kun lähden liikkeelle. Miten voin tietää lähdenkö sitä T:tä pitkin oikealle/vasemmalle, kun opasteessa vain T ja nuoli molempiin suuntiin ja pitäisi vaikka F löytää.
Vielä hullumpaa tämä on jossain isolla kentällä, missä noita teitä on oikeasti paljon.

Pystyiskö joku pääpiirteittäin kertomaan vaikkapa tuon Pori-Turku välin, että miten oikeaoppisesti kuuluisi lentää tuo väli?
- Kuuluuko mun Porissa ilmottaa, että lähden etelään? Kun siinä on pattern, straight ja kaikki pääilmansuunnat.
- Kun nousen ilmaan, miten nopeasti käännyn kohti Turkua?
- Kun Pori ilmoittaa taajuuden vaihdosta, miten tiedän sen Tampereen taajuuden. Kun vaikka jollain työkalulla teen lentosuunnitelmaa, miten tiedän mikä alue kuuluu kenellekin?
- Mistä suunnasta lähestyn Turkua?
- Miten hyödynnän VOR/DME ja NDB:n kertomia suuntia kentän löytämisessä ja lähestymisessä kiitoradalle?


Kiinnostus realistiseen lentämiseen herännyt nyt niin voimakkaasti, että ois oikeasti kiva näitä oppia. Jos ei kirjottaa jaksa, niin videokin kelpaa. :)

Ja loppuun kysymys 8: autopilotista, milloin käytetään Nav valintaa? Olen VOR/ADF suunnistuksessa käyttäny HDG valintaa ja käännelty itse suunnan sinne minne radiot näyttää.
Ja toinen. Jos heitän ennen lähtöä maassa korkeuden vaikka 3000 jalkaan ja nousun jälkeen heitän AP päälle, niin välillä tuo lukema muuttuu nolliin/maanpinnan tasoon, välillä lukema pysyy, mutta kone ei tee mitään. Vasta kun asettaa lukeman ilmassa ja sit ALT päälle niin toimii. Ja kun heitän ylipäätään ekaa kertaa ALT:n päälle, kone ei käänny minnekään. Täytyy heittää HDG päälle ja pois, miksi? Kun ei HDG valo ainakaan siinä syty ennen kuin kytkee itse päälle.

Arvostan erittäin erittäin paljon jos joku jaksaa jotain vastailla. Uskomattoman paljon kysymyksiä ja tiedän että tällä hetkellä varmasti olen ymmärtänyt monet asiat aivan väärin ja teen asioita väärin, mutta into oppia ois todella kova.

edit: ja lisätään tähän vielä se, että miten siis pelissä nämä teen, jos ei kaikki onnistu mitä oikeassa elämässä. Mutta niin, että jos oikean elämän kenttien karttoja/infoja käyttää niin voi saada selville, ni sit hyödyntäisin mielelläni niitä. Voi sitsivulauseessa sanoa miten menisi oikeassa elämässä. ATC kommunikointi ei liene kuitenkaan oikean elämän tasolla monipuolisuudessa, niin varmasti eroja on.
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Tein videon missä näkyy mitä kaikkea esimerkiksi Spad Nextillä saa aikaan noille Saitekin lisälaitteille, josko joku muukin innostuis sellaset tilaamaan. Ei tosiaan tarvi käyttää pelkkään radioon/autopilottiin.

 
Liittynyt
08.10.2018
Viestejä
9
Hajosi pojalta 4v sitten saatu Saitek x55 Hotas tikku. Jousilevyn alapuolella ilm. neljä jalustan ylärungossa olevaa läpyskää pitää ohjaimen puolipalloa jalustan sisällä. Muutaman kuukauden aikana ihmetellyt kuuluvia rusahduksia (yliriski 73v pilotti?) nopeissa väistöissä (pommarikuskina niitä riittää), kun katsoo jousilevyn alle niin enää yhdellä sivulla levikettä, ei ihme että puolipallo hyppää riemusta kiljuen pois karsinastaan. Jotenkuten saanut pelattua parin päivän tehtävät WarThunderissa, tuohon tikkuun ei taida saada osia tai jollain olisi ehjänä jalusta etes? Uuden Logitechin x56n jo tilasin, mutta poika alkaa pelaamaan kohta jotain avaruussimuja ja tämä vanha menisi ehkä kunnostettuna. Tietty voi käyttää tota x55 kaasua ja jotain muuta tikkua.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 027
Olisit mieluummin jättänyt sen X56:n ostamatta ellet sit välttämättä tykkää tikusta niin helvetisti. Esim. VKB:n Gladiator NXT olisi ollu parempi sijoitus, vanha kaasu olisi sitten ajanut oman asiansa.
Tuo X-56:n laatu on ymmärtääkseni vielä surkeampaa kuin Saitekin tekemät X-55:t joka iteltäki löytyy.
 
Liittynyt
08.10.2018
Viestejä
9
Ollut jo Ms Sidewinder ,x52 ja nyt x55, joten pelit toimii aina viimeisen näppäimillä. X56 näyttää hyvin samalta kuin x55, joten saatan päästä vähemmällä näppäinrumballa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 027
Ollut jo Ms Sidewinder ,x52 ja nyt x55, joten pelit toimii aina viimeisen näppäimillä. X56 näyttää hyvin samalta kuin x55, joten saatan päästä vähemmällä näppäinrumballa.
Sit vaan kiukuttaa kun ohjaimen laatu on kaukana Saitekin valmistamasta ja se hajoaa alle ;)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 280
Viestejä
4 196 330
Jäsenet
70 885
Uusin jäsen
Miropetri

Hinta.fi

Ylös Bottom