Lentosimulaattoripelit

Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 380
Kun tietää mitä yrittää oppia, niin crash laobin 1minuteDCS sarja on aivan loistava. Tosin sitä voi joutua aluksi kuuntelemaan 3 sekuntia kerrallaan, tehdä samat asiat pelissä, ja taas jatkaa 3s :D
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 170
DCS sarjan A-10 jne eivät kyllä ole vaikeita.

Perus jutut oppii nopeasti ja maverik ja laser pommit napsuu helposti.

Aika monta simu ummikkoa kaveria oppinu älyttömän nopsaa vkl aikana perus jutut. Ku vieressä vähä neuvonu.
 

Vermon

Ph.D. in Wisdom Sciences
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
484
Mulla on lähinnä ajosimuille tehty rigi tehokkaan PC:n ja 3:n näytön kera ja nyt tekis mieli hyödyntää tuota myös rentoon/helppoon lentelyyn, ainakin näin aluksi. DCS vaikutti vähän HC:lta joten ostin X-plane 11:n. Toistaiseksi haen lähinnä fiilistelyä tuolla joten haluaisin siitä mahdollisimman nätin näköisen, mutta taidot loppui kesken. Kaikenlaisia päivityspaketteja on netit pullolaan mutta en löydä mistään step-by-step for noobs tyylistä ohjetta. Kellään mitään linkkiä heittää?

X-planessa on FOVin säätö, mutta softa ei kysele että missä asennossa näytöt on, joten näkymä sivuikkunoista on vääristynyt. Pääseekö tuota sorkkimaan jotain kautta? Itellä monitorit on 45 asteen kulmassa.

Ohjaimina CH:n tikku ja polkimet.
Tuolta saa tarkempia meshejä pelin maastoihin ja asennusohje on melkolailla mallia "rautalanka".
X-Plane 11 UHD Mesh Scenery v4
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 021
Mulla on lähinnä ajosimuille tehty rigi tehokkaan PC:n ja 3:n näytön kera ja nyt tekis mieli hyödyntää tuota myös rentoon/helppoon lentelyyn, ainakin näin aluksi. DCS vaikutti vähän HC:lta joten ostin X-plane 11:n. Toistaiseksi haen lähinnä fiilistelyä tuolla joten haluaisin siitä mahdollisimman nätin näköisen, mutta taidot loppui kesken. Kaikenlaisia päivityspaketteja on netit pullolaan mutta en löydä mistään step-by-step for noobs tyylistä ohjetta. Kellään mitään linkkiä heittää?

X-planessa on FOVin säätö, mutta softa ei kysele että missä asennossa näytöt on, joten näkymä sivuikkunoista on vääristynyt. Pääseekö tuota sorkkimaan jotain kautta? Itellä monitorit on 45 asteen kulmassa.

Ohjaimina CH:n tikku ja polkimet.
Noihin säätöihin en osaa ottaa kantaa, pelaan itse riftillä. Jos Helsingin maisemissa lennät niin suositan Helsinki Metropolitan VFR Scenery

Ainakin ultrilla lentäminen Malmin lentokentältä on hauskaa. Tänään kokeilin ilmais dc3:sta ja lensin Hyvinkäältä Malmille, näyttää hyvälle. Lontoo on toinen itseä miellyttävä kohde mutta siellä koneen tehot eivät kunnolla riitä (i4790k+gtx1070). Jos UK kiinnostaa enemmän niin ilmeisesti TrueEarth Great Britain South - X-Plane 11 on hyvä. Onko jollain kokemusta tuosta?

Muuta asiaa: Eilen saapui VKB-SIM GLADIATOR MK.II joystick ja itsestä vaikutti hyvälle. Vanha ohjain oli jo 15-20 vuotta vanha ja kärsinyt.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
80
Jos ww2 potkuri kone lentelyä haluaa, il2. Jos moderneja jettejä, DCS. Yksinkertaisuudessaan noin. Tikuista, saitekit ( nykyset logitecit ) kannattaa unohtaa, maailman suurin hajoamis/palautus % kaikista valmistajista. Ensi laitteiksi t16000m hotas, laadukas setti ja halpa. Siitä seuraavaksi laadukkaammat sitten CH ja sen jälkeen vkb/virpil. Customit sitten asia erikseen.
VR toimii molemmissa mainiosti, il2:sta itse lentelen oculuksella.
Il2:ssa ei hiirellä tarvitse leikkiä namiskojen kanssa, vaan näppäimillä mennään, eipä noissa ww2 potkuri koneissa namiskoja niin kauheasti muutenkaan ole, enemmän devit on panostanut lento/dmg mallinnukseen, mikä vie voiton dcs verrattuna ( ww2 koneissa ).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
316
Jos ww2 potkuri kone lentelyä haluaa, il2. Jos moderneja jettejä, DCS. Yksinkertaisuudessaan noin. Tikuista, saitekit ( nykyset logitecit ) kannattaa unohtaa, maailman suurin hajoamis/palautus % kaikista valmistajista. Ensi laitteiksi t16000m hotas, laadukas setti ja halpa. Siitä seuraavaksi laadukkaammat sitten CH ja sen jälkeen vkb/virpil. Customit sitten asia erikseen.
VR toimii molemmissa mainiosti, il2:sta itse lentelen oculuksella.
Il2:ssa ei hiirellä tarvitse leikkiä namiskojen kanssa, vaan näppäimillä mennään, eipä noissa ww2 potkuri koneissa namiskoja niin kauheasti muutenkaan ole, enemmän devit on panostanut lento/dmg mallinnukseen, mikä vie voiton dcs verrattuna ( ww2 koneissa ).
Eilen pääsin oikeastaan ensimmäistä kertaa kunnolla testaileen tuota IL-2 Sturmovik, Battle of Stalingradia... Kyllä maistuu!

Ainoa asia mikä ei vielä oikein luonnistu, on noiden tarvittavien namiskoiden conffaus juurikin tuohon t16000 hotas-järjestelmään polkimineen, ku en vielä oikein hahmota mitkä olisivat niitä tärkeitä toimintoja...

DCS:sää oon lennelly Hornetilla, tahtoo vaan vielä olla melko hepreaa nuo namiskat ja toiminnat kys. koneessa. Ehkä vielä joskus. :)
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
80
Eilen pääsin oikeastaan ensimmäistä kertaa kunnolla testaileen tuota IL-2 Sturmovik, Battle of Stalingradia... Kyllä maistuu!

Ainoa asia mikä ei vielä oikein luonnistu, on noiden tarvittavien namiskoiden conffaus juurikin tuohon t16000 hotas-järjestelmään polkimineen, ku en vielä oikein hahmota mitkä olisivat niitä tärkeitä toimintoja...

DCS:sää oon lennelly Hornetilla, tahtoo vaan vielä olla melko hepreaa nuo namiskat ja toiminnat kys. koneessa. Ehkä vielä joskus. :)
Voin suositella il2:sessa alottamaan harjottelut Yak1:sellä, siinä tulee tutuksi oikeastaan kaikki tarpeellinen manuaalisista moottorin säädöistä.


 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 170
Jos ww2 potkuri kone lentelyä haluaa, il2. Jos moderneja jettejä, DCS. Yksinkertaisuudessaan noin. Tikuista, saitekit ( nykyset logitecit ) kannattaa unohtaa, maailman suurin hajoamis/palautus % kaikista valmistajista. Ensi laitteiksi t16000m hotas, laadukas setti ja halpa. Siitä seuraavaksi laadukkaammat sitten CH ja sen jälkeen vkb/virpil. Customit sitten asia erikseen.
VR toimii molemmissa mainiosti, il2:sta itse lentelen oculuksella.
Il2:ssa ei hiirellä tarvitse leikkiä namiskojen kanssa, vaan näppäimillä mennään, eipä noissa ww2 potkuri koneissa namiskoja niin kauheasti muutenkaan ole, enemmän devit on panostanut lento/dmg mallinnukseen, mikä vie voiton dcs verrattuna ( ww2 koneissa ).

Ihan jees mut CH kantsii jättää kauppaan.

8 bit reso akseleissa .., no kai se laatua on sekin :D

256 rekisteröitävää kohtaa joka puoliksi esim x akselilla tekee jo aika karkean ohjauksen.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 021
Jos ww2 potkuri kone lentelyä haluaa, il2. Jos moderneja jettejä, DCS. Yksinkertaisuudessaan noin. Tikuista, saitekit ( nykyset logitecit ) kannattaa unohtaa, maailman suurin hajoamis/palautus % kaikista valmistajista. Ensi laitteiksi t16000m hotas, laadukas setti ja halpa. Siitä seuraavaksi laadukkaammat sitten CH ja sen jälkeen vkb/virpil. Customit sitten asia erikseen.
VR toimii molemmissa mainiosti, il2:sta itse lentelen oculuksella.
Il2:ssa ei hiirellä tarvitse leikkiä namiskojen kanssa, vaan näppäimillä mennään, eipä noissa ww2 potkuri koneissa namiskoja niin kauheasti muutenkaan ole, enemmän devit on panostanut lento/dmg mallinnukseen, mikä vie voiton dcs verrattuna ( ww2 koneissa ).
Onko kokemuksia t16000m kestävyydestä? Olen lukenut keskusteluja että peräsinkierto menee helposti rikki sinä. Muutoin olen kuullut pelkkää hyvää ja olisin varmaan ostanut sen jos olisi ollut tuo hotas saatavilla. Nyt vaikuttaa olevan, tosin ei gigantilla mistä sen saisi parhaaseen hintaan.

Itse tyydyin vkb:n tikkuun ilman kaasukahvaa tai polkimia, en tiedä onko vaativampaan lentelyyn tarpeeksi akseleita, mutta vr:llä lentäessä ei tarvitse hattua katseen kääntämiseen.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Itsellä ollut tuo FCS nyt reilu 2 vuotta ja lennetty Elitessä apout 2000 tuntia ja hyvin toimii edelleen. Hieman on klappia toki tullu noilla tunneilla ja deadzonea on pitäny lisätä pari prosenttia vähän joka suuntaan.
Itse kun harrastan Elitessä lähinnä exploraatiota, tikku ei joudu kovin kovalle rasitukselle, mutta esim PvP-jampat on sitten joutunu uusimaan tikkujaan takuuseen jopa kolmekin kertaa vuoteen kun ei kestä PvP:n tuomaa rasitusta.
Eli sanoisin että ihan käyttäjästä kiinni miten tikku kestää. :D
Hintaisekseen paras HOTAS mitä markkinoilla tällä hetkellä on. Noita halvempia Thrustmasterin Hotaksia ei voi oikein suositella pienen hintaeron ja nappien vähyyden takia.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
80
Ihan jees mut CH kantsii jättää kauppaan.

8 bit reso akseleissa .., no kai se laatua on sekin :D

256 rekisteröitävää kohtaa joka puoliksi esim x akselilla tekee jo aika karkean ohjauksen.
Ei voi ymmärtää mikä kaikkia vaivaa CH:n 8bit:ssä.. voin vannoa että 99,9% ihmisistä ei huomaa eroa yhtään, oliko sitten 8bittinen vanha tekniikka taikka uusi MaRS alla, konetta kääntäessä. Sen ku näkis että ihminen kääntää tikkua keskeltä johonkin laitaan pysäyttäen 128 eri asentoon.
Hinta / Laatu suhteelta parasta kermaa tällä hetkellä viimeisen 20v aikana, on CH:n laitteet, sama firma kun tekee teollisuuteen ohjaimia, niin tietää jotain asiasta.
Ulkonäöllisesti joo, samannäköiset vehkeet nuo kun 20v sitten, mutta toimivat silti. Sen näkee myynnissä, kun niitä vain menee, vaikka ei CH päivitä ulkonäköä ollenkaan.
CH:t on tehty kestämään, minkä huomaa kun ihmiset vielä 15v ikäsillä laitoksilla pelailevat.

T16000m kestävyydestä, suurin ongelma mitä ite huomannut noissa "rikki" menneissä, käyttäjän osaamattomuus. Kaverit hakkaa tikkuja sinne laitaan ilman mitään kontrollia kun pitää nopeasti kääntyä johonkin suuntaan ja sen tietää mitä siitä käy ku paukuttaa pari kk tikkua laidassa. Kyllä noita hajonnutkin on muuten vaan, mutta todella pieni osa noista " hajoamisista ".

Onko kokemuksia t16000m kestävyydestä? Olen lukenut keskusteluja että peräsinkierto menee helposti rikki sinä. Muutoin olen kuullut pelkkää hyvää ja olisin varmaan ostanut sen jos olisi ollut tuo hotas saatavilla. Nyt vaikuttaa olevan, tosin ei gigantilla mistä sen saisi parhaaseen hintaan.

Itse tyydyin vkb:n tikkuun ilman kaasukahvaa tai polkimia, en tiedä onko vaativampaan lentelyyn tarpeeksi akseleita, mutta vr:llä lentäessä ei tarvitse hattua katseen kääntämiseen.
Eihän lentopelejä kukaan pelaa nykyään ilman tirriä tai vr:rrää, sehän se vasta kaiken ilon siitä vie :D
Mikä VKB mahtaa olla kyseessä? Gladiator, Gladiator PRO, Gunfighter ( millä kahvalla? ).
Jos vaativaa lentelyä ja realistisuutta haluaa, niin sitten kaasukahva ja pedaalit on ehdottomat lentokone simuissa ( ilman kahvan kääntöä, ei sitä oikeissakaan lentokoneissa ole ).
Avaruus lentelyssä sitten taas HOTAS, HOSAS, kahvan kierto tai ei, pedaalit tai ei, mieltymyksen mukaan mikä parhaalta tuntuu.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 021
Ei voi ymmärtää mikä kaikkia vaivaa CH:n 8bit:ssä.. voin vannoa että 99,9% ihmisistä ei huomaa eroa yhtään, oliko sitten 8bittinen vanha tekniikka taikka uusi MaRS alla, konetta kääntäessä. Sen ku näkis että ihminen kääntää tikkua keskeltä johonkin laitaan pysäyttäen 128 eri asentoon.
Hinta / Laatu suhteelta parasta kermaa tällä hetkellä viimeisen 20v aikana, on CH:n laitteet, sama firma kun tekee teollisuuteen ohjaimia, niin tietää jotain asiasta.
Ulkonäöllisesti joo, samannäköiset vehkeet nuo kun 20v sitten, mutta toimivat silti. Sen näkee myynnissä, kun niitä vain menee, vaikka ei CH päivitä ulkonäköä ollenkaan.
CH:t on tehty kestämään, minkä huomaa kun ihmiset vielä 15v ikäsillä laitoksilla pelailevat.

T16000m kestävyydestä, suurin ongelma mitä ite huomannut noissa "rikki" menneissä, käyttäjän osaamattomuus. Kaverit hakkaa tikkuja sinne laitaan ilman mitään kontrollia kun pitää nopeasti kääntyä johonkin suuntaan ja sen tietää mitä siitä käy ku paukuttaa pari kk tikkua laidassa. Kyllä noita hajonnutkin on muuten vaan, mutta todella pieni osa noista " hajoamisista ".



Eihän lentopelejä kukaan pelaa nykyään ilman tirriä tai vr:rrää, sehän se vasta kaiken ilon siitä vie :D
Mikä VKB mahtaa olla kyseessä? Gladiator, Gladiator PRO, Gunfighter ( millä kahvalla? ).
Jos vaativaa lentelyä ja realistisuutta haluaa, niin sitten kaasukahva ja pedaalit on ehdottomat lentokone simuissa ( ilman kahvan kääntöä, ei sitä oikeissakaan lentokoneissa ole ).
Avaruus lentelyssä sitten taas HOTAS, HOSAS, kahvan kierto tai ei, pedaalit tai ei, mieltymyksen mukaan mikä parhaalta tuntuu.
Otin samasta hintaluokasta eli gladiator II. Hotasta ja polkimia en ole kokeillut joten en osaa itse sanoa mitä ne tuovat. Ja sen ainoan kerran kun lensin oikeaa niin kaasuun en saanut koskea ja muutenkin oli rajoitettua.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
389
Itellä T16000 (vihreä) joykka on kestänyt hyvin. Kaikki napit ja hattu toimii kuin uutena, samoin slideri. Ehkä aavistuksen kaipaisi rasvaa palloon, mutta aivan teoreettista. Twistiä en käytä, siitä en tiedä... Aavistuksen tuo silti on vasemmalle kallellaan nykyään (aivan minimaalisesti) jos antaa lepuuttaa hands free. Ei silti haittaa edes 0-nulleilla käytännössä.

Huomattavasti ollut parempi kuin Logitechin Extreme 3D, jossa kyllä näppäin ergonomia on parempi, mutta osa napeista hajosi ja hattu huononi, sekä potikassakin alkoi olla jo vikaa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 170
Mun puolesta saa ostaa vaikka 2 bittisen tikun.

Ch Fighterstick oli itsellä ja CH pedaalit , tikusta ja pedaaleista sai heti paremmat dcs hekojen leijutteluun ku vaihdoin Arduinon sisään mmjoy2 kera. Akselien tarkkuus kasvoi 10bit/1024 asentoon , kyllä eron huomaa. CH vielä pitkällä liikeradalla niin hyöty käy äkkiä selväksi.

Mutta toiset lentää vaikka näppiksellä ja siitä vaan :p

CH hyviä puolia on hyvät kytkimet ja hatut.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 170
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 021
Nyt olisi X-56 halvalla.

Logitech G Saitek X56 Rhino Flight Control järjestelmä - Peliohjaimet

Tuo on siis todennäköisesti vielä Saitekin erää, mutta takuuhan se on tuossakin joten kun menee rikki niin takuuseen saa sitten Logitechin valmistamaa tilalle.
Ei paha. Tosin taitaa olla saatavilla vain noista tietyistä myymälöistä eikä tilattavissa periaatteella nopeat syövät hitaat. Melkein harmittaa että ehdin hankkia gladiaatorin, olisi saanut tuon halvemmalla Espoosta.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
389
Nyt olisi X-56 halvalla.

Logitech G Saitek X56 Rhino Flight Control järjestelmä - Peliohjaimet

Tuo on siis todennäköisesti vielä Saitekin erää, mutta takuuhan se on tuossakin joten kun menee rikki niin takuuseen saa sitten Logitechin valmistamaa tilalle.
Hornet haipaisi itsellä kunnon HOTASia, oon rimpuillut T16000 ja saitekin 3-leverillä koska ne on hyviä spitfireen / pikkukoneisiin, mutta Hornettiin ratkaisu on hieman ankea, tosin välttävä. Tuo persuleen toosa ei vaan mahdu omaan pöytään mitenkään. Pystyyhän tuossa btw käyttämään throttle yksikköä erikseen?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 170
Hornet haipaisi itsellä kunnon HOTASia, oon rimpuillut T16000 ja saitekin 3-leverillä koska ne on hyviä spitfireen / pikkukoneisiin, mutta Hornettiin ratkaisu on hieman ankea, tosin välttävä. Tuo persuleen toosa ei vaan mahdu omaan pöytään mitenkään. Pystyyhän tuossa btw käyttämään throttle yksikköä erikseen?
Pystyy, molemmat USB liittimillä.

Itselle kelpais pelkkä kaasukahva, tollainen setti saitekin aikaan oli ja kaasu vois sopia projektin pohjaksi.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
Joo, nyt on tuo Gigantin tarjous X-56 pöydällä ja tämä on tosiaan sitä Saitekin vanhaa erää. Ja sain tämän jo rikkikin, varmaan jonkinlainen ennätys saada X-56 rikki alle puoli tuntia unboksauksesta.. :facepalm:
Tuon kaasukahvan jäykkyydensäätörulla päätti mennä heti kättelyssä rikki kun sitä pyörittelin.

Saa viedä tämän sitten heti ensi viikolla takuuvaihtoon uudempaan Logitechin paranneltuun malliin.. :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Nyt kannattaa käydä ostoksilla DCS-kaupassa. Suurin osa sisällöstä -50%!

DCS World Lunar New Year Sale
Save 50% off on most DCS World products until 14 February 2019! The DCS: F/A-18C Hornet and DCS: Persian Gulf Map are available for 25% off. Take advantage of this great opportunity from here.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 603
Joo, nyt on tuo Gigantin tarjous X-56 pöydällä ja tämä on tosiaan sitä Saitekin vanhaa erää. Ja sain tämän jo rikkikin, varmaan jonkinlainen ennätys saada X-56 rikki alle puoli tuntia unboksauksesta.. :facepalm:
Tuon kaasukahvan jäykkyydensäätörulla päätti mennä heti kättelyssä rikki kun sitä pyörittelin.

Saa viedä tämän sitten heti ensi viikolla takuuvaihtoon uudempaan Logitechin paranneltuun malliin.. :D
Missä sä saat vaihdettua tuon uudempaan malliin?
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 068
No en toki tiedä Gigantin takuukäytäntöä mutta yleensä annetaan tilalle uusi laite. Verkkokaupassa taitaa saada valita uuden laitteen tai lahjakortin välillä.
Katsotaan miten käy kun tämän tästä lähden joskus takuuseen palauttamaan..
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
389
Olen pelannut nyt tuota IL2 Cliffs Of Dover BLITZiä parikytä tuntia ja pitää sanoa että tietyssä mielessä mun lemppari IL2.

Ostin aikanaan suht tuoreelta perus Cliffs of Doverin mutta sehän oli aivan susi syntyessään, myöhemmin löysin ATAG/team fusion modin, joka oli alkuun melkoinen via dolorosa asentaa, sittemmin se tuli beta branchiin steamiin automaattiseksi. Pelasin sitä aikanaan aika paljon, 2017 julkaistiin tämä Blitz jota en ole aiemmin pelannut. Isoa eroa ei taida olla, mutta ainakin aseiden äänet on paremmat mitä muistan.

Täytyy heti todeta, että IL2 CloD Blitz on peli missä on edelleen teräviä reunoja vaikka hiomista on tehtykkin, ja käyttöliittymä on melko helvetistä. TrackIR tai vastaava on pakollinen, ainakin itselle hatun konffaaminen katseluun on pain in the ass.

Nyt alessa saa reilun 11 euron hintaan 13 hyvin mallinnettua lennettävää konetta, joissa kaikissa on osittain klikkailtavat ohjaamot. Tarinallinen RAF kampanja, jonka tarina jne nyt on mitä on, mutta itse pidin suunnattomasti tehtävistä, ei hypitä pommikoneisiin välillä jne, vaan tulet märkäkorvana RAF palvelukseen, saat hurrin alle ja myöhemmin Spitfire. Saksakamppis on sitten erillisiä historiallisia tehtäviä missä Stukaa yms.

Vaikka peli on vähän karkea välillä, on imo tunnelma tässä paras. Osastolento onnistuu suht hienosti vaikka AI:n vierellä pysyminen vaatii vähän extraa, mutta helpompaa kuin 1946. Upeaa huristella tiukassa muodossa tusinan verran hurreja auringonlaskussa kohti ranskaa, ja nilkuttaa sieltä kotiin ja pakkolaskea rannalle lapa pysähtyneenä :)

Lisäksi, toisin kuin BoS, tässä ei ole rahastuksen makua vaan samaa intohimofiilistä kuin 1946:ssa.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Olen pelannut nyt tuota IL2 Cliffs Of Dover BLITZiä parikytä tuntia ja pitää sanoa että tietyssä mielessä mun lemppari IL2.

Ostin aikanaan suht tuoreelta perus Cliffs of Doverin mutta sehän oli aivan susi syntyessään, myöhemmin löysin ATAG/team fusion modin, joka oli alkuun melkoinen via dolorosa asentaa, sittemmin se tuli beta branchiin steamiin automaattiseksi. Pelasin sitä aikanaan aika paljon, 2017 julkaistiin tämä Blitz jota en ole aiemmin pelannut. Isoa eroa ei taida olla, mutta ainakin aseiden äänet on paremmat mitä muistan.

Täytyy heti todeta, että IL2 CloD Blitz on peli missä on edelleen teräviä reunoja vaikka hiomista on tehtykkin, ja käyttöliittymä on melko helvetistä. TrackIR tai vastaava on pakollinen, ainakin itselle hatun konffaaminen katseluun on pain in the ass.

Nyt alessa saa reilun 11 euron hintaan 13 hyvin mallinnettua lennettävää konetta, joissa kaikissa on osittain klikkailtavat ohjaamot. Tarinallinen RAF kampanja, jonka tarina jne nyt on mitä on, mutta itse pidin suunnattomasti tehtävistä, ei hypitä pommikoneisiin välillä jne, vaan tulet märkäkorvana RAF palvelukseen, saat hurrin alle ja myöhemmin Spitfire. Saksakamppis on sitten erillisiä historiallisia tehtäviä missä Stukaa yms.

Vaikka peli on vähän karkea välillä, on imo tunnelma tässä paras. Osastolento onnistuu suht hienosti vaikka AI:n vierellä pysyminen vaatii vähän extraa, mutta helpompaa kuin 1946. Upeaa huristella tiukassa muodossa tusinan verran hurreja auringonlaskussa kohti ranskaa, ja nilkuttaa sieltä kotiin ja pakkolaskea rannalle lapa pysähtyneenä :)

Lisäksi, toisin kuin BoS, tässä ei ole rahastuksen makua vaan samaa intohimofiilistä kuin 1946:ssa.
Onko VR tukea?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Osaatteko kertoa onko IL-2 Battle of Kubanissa VR-tukea, jos sen ostaa IL2-kaupasta eikä Steamista?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Nyt kun itellekin vihdoin tulossa PC, niin mikäs on tällä hetkellä se paras lentosimu? Ja mielellään myös sisällön/modien puolesta? MS flight simua pelattu tuhansia tunteja 2000-luvun alussa.

Xplane vai joku muu?
 

Vermon

Ph.D. in Wisdom Sciences
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
484
X-Plane 11 lienee se paras ja uusi Flight Simulator on myös tulossa jossain vaiheessa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Kyllä sanoisin, että Prepar3d on se paras alusta lentokoneiden puolesta ainakin jo ihan sen takia, että PMDG tekee koneensa sille.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Uusi flight Simulator on kyllä tiedossa ja seurannassa, mutta ei se auta tähän lentonälkään. :)
Ja eniten siis on aina kiinnostanut matkustajakoneet, merkillä tms ei ole niin väliä, kunhan on riittävän iso reittilentoihin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Ja eniten siis on aina kiinnostanut matkustajakoneet, merkillä tms ei ole niin väliä, kunhan on riittävän iso reittilentoihin.
PMDG:n Boeingit on niin lähellä oikeaa lentokonetta kuin tietokonesimulaattorissa on mahdollista. Lisenssillä rakennettuja ja kaikki on simuloitu.

Tässä esimerkkivideota koneen käynnistämisestä (B777):




Nämä toimivat FSX Steam versiolla ja Prepar3d:illa, joista jälkimmäinen on tuoreempi ja sulavampi moottori. Airbusseista taas vissiin Aerosoft tekee ihan hyviä koneita, mutta näistä ei kokemusta.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
Voin myös lämpimästi suositella X-plane 11 ja siihen ilmainen Zibon 737NG.

 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 021
Hei. Joko Scenery sisältää Ilari Kousan lupaaman Uspenskin katedraalin.
Onko sinne sellainenkin luvattu? Ei tuota taideta päivittää enää, katedraali puuttuu ja kansallismuseotakin kaipailen. Upea scenery puutteistaan huolimatta, varsinkin kun tarjonta Suomen osalta on mitä on. Jos MS Flight Simulator tarjoaa vakiona saman kuin tämä scenery niin menee hankintaan.

OrbX taitaa tehdä parhaimmat laajemmat sceneryt tällä hetkellä. Siellä on demo saatavilla (Isle of Wight ympäristö) XPlanelle.

XPlanella on oma foorumi, kannattaa tutustua: X-Plane.Org Forum
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Voin myös lämpimästi suositella X-plane 11 ja siihen ilmainen Zibon 737NG.
Piti ihan hankkia X-plane testausta varten ja tämä kyllä vaikuttaa erittäin pätevältä jopa PMDG 737 verrattuna. Onko X-planelle mitään vastaavaa laajarunkoa, tai vaikka Airbussia?
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
Piti ihan hankkia X-plane testausta varten ja tämä kyllä vaikuttaa erittäin pätevältä jopa PMDG 737 verrattuna. Onko X-planelle mitään vastaavaa laajarunkoa, tai vaikka Airbussia?
Eihän se PMDG:n tasolle yllä, mutta kaikki oleellisimmat systeemit siitä löytyy ja se on vieläpä ilmainen (vrt. PMDG:n 737NG maksaa 80$).

JARDesign Groupilta löytyy Airbus a320 ja a330, mutta laadusta en osaa sanoa.
JD330 Airliner | for X-Plane 11
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Mitäs mieltä lentosimujen ammattilaiset on Aerofly FS2 simusta? Tiiän et on aika suppee kaikin puolin mut mites toi koneitten käyttäytyminen ja fysiikka? Nyt nimenomaan toimivuutta VR vehkeillä?
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
389
Mitäs mieltä lentosimujen ammattilaiset on Aerofly FS2 simusta? Tiiän et on aika suppee kaikin puolin mut mites toi koneitten käyttäytyminen ja fysiikka? Nyt nimenomaan toimivuutta VR vehkeillä?
Se Cessna 172 on mun mielestä "ihan kelpo". Ja muutenkin kyllä siinä perusasiat on kunnossa, mutta se on jopa hieman turhankin vaativa, esim todella herkkä vajoamaan kun vähänkin laskee kaasua yms, mutta oppiipahan ainakin perusteet :D Mielestäni ihan kelpo stick and rudder simu, vaikka aika vähän tuota oikeasti tulee ajettua, VR:ssä varmaan hyvä. Purjekoneethan tuossa taitaa olla ne parhaat. Lisäosakoneista ei ole kokemusta, tosin se Just Flightin C152 vois kiinnostaa jos halvalla saisi...

Mitä muuten tulee omaa 2c GA simuihin niin X-plane on kyllä hieno simu mutta ground physicsit on aivan perseestä ja muutenkin esim DCS:ään verrattuna teknisesti jäljessä. Jos pienkoneita haluaa taas P3D / FSX maailmassa ajaa, en ole keksinyt parempaa kuin A2A Simulationsin Piperit, etenkin Comanche. Mieletön laite, ja näissä ajetaan niin monet FSX/P3D perus rajoitteet ohi.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Onko täällä mennyt ohi fs2020 uudet gameplay videot?



 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 137
Viestejä
4 196 854
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom