Lentosimulaattoripelit

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Kappas. Ite lentelen vielä xplanella, mutta tarvinnee ainakin testata fs2020 ennen ostoa... Eli riittääkö koneessa jerkku.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Mitäs on tapahtunut tai mihin ovat siirtyneet virtuaalilentoyhteisöt? Googlettelin äsken ja kaikki nettisivut oli aikalailla vaimenneet. 2000-luvun taitteessa Illun julkaisun aikoihin oli vielä vilkasta toimintaa ja oli virtuaalilentolaivueita ja muita yhteisöjä, joilla oli omat nettisivut. Silloin oli myös WWII Online ja Aces High, mutta missä on aktiivinen suomalainen lentokansa nykyään? Hieman harkitsen, jos palailisi jossain vaiheessa nettipelienkin puolelle kokeilemaan, jos tietäisi minkä pelin hankkia. Siviilipuolelta odotuksissa on nyt lähinnä tuo MFS.
 
Liittynyt
24.05.2018
Viestejä
417
Mitäs on tapahtunut tai mihin ovat siirtyneet virtuaalilentoyhteisöt? Googlettelin äsken ja kaikki nettisivut oli aikalailla vaimenneet. 2000-luvun taitteessa Illun julkaisun aikoihin oli vielä vilkasta toimintaa ja oli virtuaalilentolaivueita ja muita yhteisöjä, joilla oli omat nettisivut. Silloin oli myös WWII Online ja Aces High, mutta missä on aktiivinen suomalainen lentokansa nykyään? Hieman harkitsen, jos palailisi jossain vaiheessa nettipelienkin puolelle kokeilemaan, jos tietäisi minkä pelin hankkia. Siviilipuolelta odotuksissa on nyt lähinnä tuo MFS.
Riippuen minkälaista lentosimua meinaat lennellä siviili vai sotilas? DCS Finland on aika aktiivinen yhteisö
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Riippuen minkälaista lentosimua meinaat lennellä siviili vai sotilas? DCS Finland on aika aktiivinen yhteisö
Siviilisimuissa en ole koskaan ollut mukana yhteisöissä. Toisaalta jossain suomalaisessa yhteisössä voisi olla hyvä harjoituttaa radioviestintätaitoja. Vai järjestetäänkö tällaista toimintaa? Condor 2 on myös asennettuna, kun purjelentoa kesäisin harrastan. Voi kun Condoriin joku mallintaisi kotimaan kenttiä ja maisemat. Joskus luin ohjetta ja totesin, että aikaisintaan eläkkeellä ehtisi oppimaan ne kuviot. Sotapuolelta aika on tavannut kulua WWII ja WWI puolella, vaikkakin siitä on jo aikaa. DCS pelottaa ettei aika riittäisi siihen syventyä, kun iltaisin on keskimäärin ehkä tunti aikaa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
192
DCS pelottaa ettei aika riittäisi siihen syventyä, kun iltaisin on keskimäärin ehkä tunti aikaa.
Kokemuksesta voi sanoa, että tuo pelko ei ole ihan turha. Välimallin ratkaisuksi voisi harkita DCS "low-fidelity" lentokoneita, joissa järjestelmiä on jonkin verran yksinkertaistettu. Lisäksi niiden hintakin on ystävällinen. Mielestäni VR lentotunnelma ja flight model ovat ihan yhtä hyviä kuin ns full-fidelity koneissa. Esimerkiksi MiG-29 ja SU-33 ovat mielenkiintoisia ja täysi hinta lienee kympin luokkaa kipale.
 
Liittynyt
06.07.2017
Viestejä
447
Nyt kun tuli laitettua tuo DCS flaming cliffs 3 steamissa toivelistalle (tulenee siellä aleen?), niin tulipa mieleen
että muutamia vuosia sitten lentelin naapurin helikopterilla, lienee tuo ka-50 black shark. Silloin en ollut kuullut DCS pelistä. (eli DCS on tullut jälkeenpäin)
Mitä olen pelannut? Oli siis tosi simulaattorimainen. Varmasti olen siitä johonkin maksanut, miten saan takaisin? Muisti ei palvele yhtään :D
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
DCS pähkinänkuoressa:



Summaa omat fiilikset, flanker 1 ajoista asti pelannu tuota sarjaa.

Tuon oli pelintekijätkin katsoneet ja aika isoja muutoksia on alkanu näkyy ny. Foorumeilta bannatut on saanu oikeudet takas ja itse peliin on luvattu jotain sisältöä ja korjauksia.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
192
DCS pähkinänkuoressa:



Summaa omat fiilikset, flanker 1 ajoista asti pelannu tuota sarjaa.

Tuon oli pelintekijätkin katsoneet ja aika isoja muutoksia on alkanu näkyy ny. Foorumeilta bannatut on saanu oikeudet takas ja itse peliin on luvattu jotain sisältöä ja korjauksia.
Wau, olipa videossa hieman yksipuolinen näkemys pelistä.

DCS on erittäin laaja ja yksityiskohtia on valtavasti. Voin vain kuvitella millainen haaste kehittäjille on yrittää pitää paketti kasassa ja kaikki yksityiskohdat toimivina. Tarvitaan ankaraa priorisointia, ja jotkut asiat varmasti joutuvat odottamaan.

Ehkä on parasta hyväksyä, että se ei ikinä tule olemaan täydellinen. Näin voi nauttia niistä hyvistä puolista, joita kuitenkin on paljon enemmän kuin puutteita.
 
Liittynyt
15.01.2018
Viestejä
119
Sotapuolelta aika on tavannut kulua WWII ja WWI puolella, vaikkakin siitä on jo aikaa. DCS pelottaa ettei aika riittäisi siihen syventyä, kun iltaisin on keskimäärin ehkä tunti aikaa.
Onhan DCS:ssakin WWII koneita, harjoitus (ilman aseita) Mustangin voit lentää ilmaiseksi, kun se kuuluu siihen peruspeliin, joka on ihan ilmainen, käyt vaan lataamassa virallisesta kaupasta tai steamista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Nyt kun tuli laitettua tuo DCS flaming cliffs 3 steamissa toivelistalle (tulenee siellä aleen?), niin tulipa mieleen
että muutamia vuosia sitten lentelin naapurin helikopterilla, lienee tuo ka-50 black shark. Silloin en ollut kuullut DCS pelistä. (eli DCS on tullut jälkeenpäin)
Mitä olen pelannut? Oli siis tosi simulaattorimainen. Varmasti olen siitä johonkin maksanut, miten saan takaisin? Muisti ei palvele yhtään :D
DCS: Black Shark julkaistiin 2008 modulina silloiselle Lock On: Modern Air Combatille (LOMAC). DCS World esiteltiin vuonna 2011.

Wiki/Digital_Combat_Simulator#History



Hienoltahan tuo näyttää edelleenkin! Sharkille ja Hogille on luvassa lähiaikoina grafiikkapäivitys.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 023
DCS pähkinänkuoressa:



Summaa omat fiilikset, flanker 1 ajoista asti pelannu tuota sarjaa.

Tuon oli pelintekijätkin katsoneet ja aika isoja muutoksia on alkanu näkyy ny. Foorumeilta bannatut on saanu oikeudet takas ja itse peliin on luvattu jotain sisältöä ja korjauksia.
Itse kanssa pelannut ekasta flankerista asti. Mitä muutoksia? En ole kyllä huomannut vaikka melko aktiivinen dcs pelaaja olenkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Siinä maha missä painitaan:

DCS World Autumn 2019 Sale!

We are happy to announce that the DCS World Autumn 2019 Sale will begin on 18 October 2019 and last until 4 November 2019. Get up to 50% off on most DCS World products!

The only exceptions include:
DCS: F/A-18 Hornet by ED - 25% off
DCS: Persian Gulf Map - 25% off
DCS: Christen Eagle II by Magnitude 3 LLC – 25% off
DCS: F-14 Tomcat by Heatblur Simulations – not on sale at this time
DCS: F-16C Viper by ED – not on sale at this time
Get these deals starting today on the DCS World e-Shop at: E-Shop
We will also be participating in the Steam Halloween Sale.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Kyllä menee nyt taas hienosti. Ostin Steamista IL-2 Battle of Stalingradin. Hirveä taistelu, että sain tuotteen ensin linkitettyä IL-2 tiliini. Olin sitten IL-2 tuotetukeen yhteydessä, että voinko ostaa heidän omasta kaupasta Battle of Moscovin ja Battle of Kubanin, että ne toimivat Steamissa sieltä ostamani Battle of Stalingradin kanssa? Vastasivat, että onnistuu, kunhan käynnistän pelin Steamista. No niin. Menin ja ostin pelit IL-2 kaupasta. Kummankaan pelin aktivointikoodit ei mene läpi Steamissa. Kumminkin nyt kun olen niitä yrittänyt aktivoida, IL-2 kaupassa lukee, että aktivointikoodit on aktivoitu. Mitä hittoa? Laitoin asiasta viestiä (ennen kuin huomasin nuo "key activated"-viestit) IL-2 tuotetukeen, saa nähdä mitä tapahtuu.

Edit:
Pelissä näkyy ainakin etusivulla lukevan kyllä kaikki lisärit, mielenkiintoista.

Edit:
Jep. Kaikki lisäosat toimii. Ei kovin selkeä asennusohje tms. kyllä.

Ihmettelin tuossa, että onnistunko välillä rikkomaan koneen jotenkin kun laskukierroksia ja streiffausta maakohteisiin harjoitellessa kone saattaa lakata reagoimasta ohjaimiin ja tonttiin menee. Sittemmin tajusin, että Warthog sammuu tyystin jonkin ajan kuluttua. Ohjaimen saa toimimaan kun sulkee tai käynnistää T.A.R.G.E.T softan välillä. Googletuksen perusteella kyseessä taitaa olla joku energiansäästötoimoiminto Win10:ssä. Täytyy koittaa tuota tänään säätää ja toivottavasti homma ratkeaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Ihmettelin tuossa, että onnistunko välillä rikkomaan koneen jotenkin kun laskukierroksia ja streiffausta maakohteisiin harjoitellessa kone saattaa lakata reagoimasta ohjaimiin ja tonttiin menee. Sittemmin tajusin, että Warthog sammuu tyystin jonkin ajan kuluttua. Ohjaimen saa toimimaan kun sulkee tai käynnistää T.A.R.G.E.T softan välillä. Googletuksen perusteella kyseessä taitaa olla joku energiansäästötoimoiminto Win10:ssä. Täytyy koittaa tuota tänään säätää ja toivottavasti homma ratkeaa.
Laitehallinnasta piti poistaa USB-laitteilta lupa energiansäästötoimintoon. Nyt toimii katkeamatta.

Loistava on tuo IL-2 BOS. Vasta quick missioneita ja careeria olen kokeillut. Skriptatut kampanjat ovat luetun perusteella uraa viihdyttävämpiä ja BOM ja BOK ovat BOS:a parempia, mutta nautin nyt Stalingradista ensin. Nettipeliä ei viitsi kokeilla ennen reippaampaa kokemusta, että ei olisi 100 % ottavana osapuolena.

Uskottava lentomalli tuossa, ainakin mikäli purjelentokokemuksen pohjalta uskaltaa jotain sanoa. Kokemuksesta on apua hallittuihin laskukierroksiin ja yllättäen muodostelmalentoon. Varmasti myös VR-silmikko auttaa jälkimmäisessä. Voi olla, että DCS saa vielä odottaa. Jos Illuun on suomalaista yhteisöä, saa siitäkin kertoa.
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Ostin steamista flight Simulator x:n ja on pienenä ongelmana se, että peli kaatuu aina kesken lennon.
Tai ensin se jäätyy ja sit kaatuu.
Välillä en pääse lentokentältä ylös, toisinaan voi 10-15min toimia.

Ja lisäksi kaikki asetukset nollaantuu joka käynnistyskerralla.

Edit: AI traffic dll on kaatumisen aiheuttaja, mutta ei auta, vaikka laittaa kaikki liikenteen säätimet nollille.
Lisäksi tämä tekee sitä ilman mitään addoneitakin ihan vakiopelillä. En ole vielä saanut ratkaisua aikaan.

Tuli ostettua verkkokaupan alennuksesta satunnaislentelyyn Thrustmaster T.Flight Hotas X 50 eurolla ja ajaa kyllä tähän käyttöön asiansa paremmin kuin kuvittelinkaan. En kerran pari kuussa lentelyyn olisi enää hyötynytkään 100-200e lisäyksestä hinnassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Oisko kellään laittaa linkkiä toimivaan Hercules C-130 modiin?
Pari oon ladannu ja asentanu mutta eivät toimi. Näkyvät kyllä valikossa mistä koneet valitaan mutta eivät aukea paitsi yksi missä ei ole ohjaamoa!
Siivet ja moottorit näkyy.
Lentelen VR.nä Oculus Riftillä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Oon nyt yrittänyt tapella ton FSX:n kanssa, mutta ei ole vielä pelikertaa ollut, ettei olisi kaatunut.

No menin ne dlc:t poistamaan sieltä pelin addon listauksesta, en vain poistanut ruksia, vaan poistin.
No nytpä en saa niitä takaisin mitenkään. Poistin steamin kautta, poistin myös ne kansiot dlc kansiosta. Latasin uusiksi. Mutta ei ilmesty peliin.
Jos yritän sieltä pelistä lisätä, niin sieltä dlc kansiosta ei voi mitään lisäillä.

Netistä ladattuja muita modeja kyllä voin sieltä scenery kansion alta lisäillä.
Eli nyt mun kaikki ostetut dlc:t on poissa käytöstä..

Tosin sikäli se ja sama, kun peli kaatuu jokatapauksessa vähän väliä, mutta ois ne kiva saada takaisin.
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
9
Laitehallinnasta piti poistaa USB-laitteilta lupa energiansäästötoimintoon. Nyt toimii katkeamatta.

Loistava on tuo IL-2 BOS. Vasta quick missioneita ja careeria olen kokeillut. Skriptatut kampanjat ovat luetun perusteella uraa viihdyttävämpiä ja BOM ja BOK ovat BOS:a parempia, mutta nautin nyt Stalingradista ensin. Nettipeliä ei viitsi kokeilla ennen reippaampaa kokemusta, että ei olisi 100 % ottavana osapuolena.

Uskottava lentomalli tuossa, ainakin mikäli purjelentokokemuksen pohjalta uskaltaa jotain sanoa. Kokemuksesta on apua hallittuihin laskukierroksiin ja yllättäen muodostelmalentoon. Varmasti myös VR-silmikko auttaa jälkimmäisessä. Voi olla, että DCS saa vielä odottaa. Jos Illuun on suomalaista yhteisöä, saa siitäkin kertoa.
Täältä löytyy suomalaiset illukuskit: Lentorykmentti 3 - Virtuaalista ilmasotaa
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
191
Oon nyt yrittänyt tapella ton FSX:n kanssa, mutta ei ole vielä pelikertaa ollut, ettei olisi kaatunut.

No menin ne dlc:t poistamaan sieltä pelin addon listauksesta, en vain poistanut ruksia, vaan poistin.
No nytpä en saa niitä takaisin mitenkään. Poistin steamin kautta, poistin myös ne kansiot dlc kansiosta. Latasin uusiksi. Mutta ei ilmesty peliin.
Jos yritän sieltä pelistä lisätä, niin sieltä dlc kansiosta ei voi mitään lisäillä.

Netistä ladattuja muita modeja kyllä voin sieltä scenery kansion alta lisäillä.
Eli nyt mun kaikki ostetut dlc:t on poissa käytöstä..

Tosin sikäli se ja sama, kun peli kaatuu jokatapauksessa vähän väliä, mutta ois ne kiva saada takaisin.
Mullakin kaatuilee, mutta laitan pauselle ja talletan nykyään aina ennen valikoissa säätämistä ja lennon aikana niin ei paljoakaan haittaa. Kaatuilu väheni kun tarkastin pelitiedostot steamissa.
 
Liittynyt
24.06.2019
Viestejä
520
Nyt DCS:ssä kovasti alennuksia ja kahden päivän ilmaisia kokeiluja yksi kone kerrallaan. Kannattaa kokeilla nyt jos vähääkään on meinannut ostavansa jotain moduulia. :) Ostin itse F-18 ja F-16 koneet sekä Persianlahden mapin.

Korjaako joku tiettävästi Suomessa Thrustmaster Warthogin kaasukahvaa? Iski itselle sen "tyyppivika" eli kaasukahva ei enää tunnistaudu Windowsille USB-laitteena ja FW-päivitystä ei saa ajettua myöskään. Niissä hajoo sen kaasukahvan emolevyn prosessori. Itsellä ois juotostaitoja kyllä kyseisen prossun vaihtamiseen, mutta ongelmana on, että sinne pitäis taikoa se softakin sisälle jollain prommerilla varmaan. Kanadassa on Ebay:n mukaan yks kaveri joka noita korjailee, hintakaan ei oo paha, mutta ajattelin kysästä suomalaista tukiakseni ensin jos löytyis kotimaasta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 023
Aikas karua että noinkin kalliissa ohjaimessa on tuollainen vika. Olen tuota kanssa haaveillut mutta kova hinta ollut esteenä. Taidanpa katsella sitten vkb:n tai virpilin suuntaan.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Pistin Saitekin lentokamat myyntiin, ja Riftin kans. Löytyy kauppaosastolta. Ei jaksa vanha ukko enää keskittyä. Ostelkaapa nuoremmat laatukamat pois kuleksimasta.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 953
Tekisi mieli hankkia alennuksesta DCS F-18, mutta en tiedä riittäisikö into pitemmän päälle ja aika paljon opeteltavaa vissiin.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
388
Tekisi mieli hankkia alennuksesta DCS F-18, mutta en tiedä riittäisikö into pitemmän päälle ja aika paljon opeteltavaa vissiin.
Voin suositella vahvasti. Hornet voi tuntua vaativalta ja tavallaan se onkin vaativahko kone, mutta toisaalta taas ei lainkaan. Jos nauttii pelkästä lentämisestäkin ja malttaa rauhassa opetella niin ei tule ongelmaa. Koneet saa käyntiin tietysti win-homella, tai hot startilla aloitus, mutta koneiden käynnistäminen käsin ei ole kovin vaikeaa eikä aikaavievää. Ase- ja sensorijärjestelmät yms on todella monipuoliset ja siellä riittää opeteltavaa pitkäksi aikaa, mutta toisaalta, peruskäyttö sujuu helposti. Tämä on ainoa moderninajan full-fidelity moduli itsellä DCS:ssä ja olen myös arastellut ostoa mutta onkin sitten mennyt heittämällä ohi muista lentotunneissa, itseasiassa olen 2018 ostamaani Honua lentänyt tunneissa enemmän kuin muita DCS moduleita yhteensä (eka 2012).

Hornetilla itse sotiminen on helpompaa kuin millään "helpommilla" koneilla. Järjestelmät on tehty auttamaan, ei vaikeuttamaan.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 953
Voin suositella vahvasti. Hornet voi tuntua vaativalta ja tavallaan se onkin vaativahko kone, mutta toisaalta taas ei lainkaan. Jos nauttii pelkästä lentämisestäkin ja malttaa rauhassa opetella niin ei tule ongelmaa. Koneet saa käyntiin tietysti win-homella, tai hot startilla aloitus, mutta koneiden käynnistäminen käsin ei ole kovin vaikeaa eikä aikaavievää. Ase- ja sensorijärjestelmät yms on todella monipuoliset ja siellä riittää opeteltavaa pitkäksi aikaa, mutta toisaalta, peruskäyttö sujuu helposti. Tämä on ainoa moderninajan full-fidelity moduli itsellä DCS:ssä ja olen myös arastellut ostoa mutta onkin sitten mennyt heittämällä ohi muista lentotunneissa, itseasiassa olen 2018 ostamaani Honua lentänyt tunneissa enemmän kuin muita DCS moduleita yhteensä (eka 2012).

Hornetilla itse sotiminen on helpompaa kuin millään "helpommilla" koneilla. Järjestelmät on tehty auttamaan, ei vaikeuttamaan.
Joo, pitääpä harkita, kun nyt se tosiaan olisi puoleen hintaan. Lentosimulaattoreista on vuosien kokemus, mutta pääosin siviili-ilmailusta ja ilmasodankänti ja asejärjestelmät ovat kyllä aika hepreaa. Olen seurannut erästä kanavaa, jossa entinen F18-lentäjä ja nykyinen B737 perämies kertoilee lentokokemuksiaan ym. Tässä hän kokeilee DCS:ää.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Kopsataas tää tännekkin, eli DCS World (lähes) koko sisältö ilmaiseksi kokeiltavissa kuukauden ajan:

In view of last months response, we are pleased to announce our upcoming Free For All event, starting April 19th, where you are welcome to try any and all our products (except campaigns) for free and without limitation for one month. This unlimited access to all our suite of products, including our top fighter jets, such as the F-16C, F/A-18C and A-10C Warthog will help take your mind off things for a while, giving you the opportunity to try something new, and to own it for 50% or less than the normal price.*

*Exclusions and comments:
All campaigns, F-14B and AJS-37 Viggen will not take part. JF-17 Thunder will have a 15.00 USD discount.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Hienoa. Jouduin jossain vaiheessa asentamaan Windowsin uudelle kovalevylle, kun meni vanhalla levyllä syystä tai toisesta palautuskelvottomaksi. Nyt ensimmäistä kertaa kokeilin IL-2 Sturmovikia Great Battles sarjaa ja kaikki grafiikka- ja ohjainasetukset ovat hävinneet ja urat yms. En löydä, että olisi missään. Hiukkasen pännii.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
31
Tervehdys kaikille.

Vuosien tauon jälkeen aloittelin taas hieman lentelemään kun hetken mielijohteesta kävin ostamassa uuden tikun.
Nyt kaipaankin hieman mietteitä kannattaako enää tässä vaiheessa kun FS2020 on jo ihan nurkantakana ostaa X-plane 11 taikka noita orbx global yms. lisureita Flight simulatoriin.
Tällaisenaan tämä vanha kunnon Flight simulator X aiheuttaa kyllä jonkinasteisen syövän silmiin.
Käsittääkseni X-plane on ihan omassa sarjassaan tällä hetkellä lentotuntumiltaan yms. mutta hieman arvelluttaa ostaa enää tässä vaiheessa kun videoiden perusteella hyppääminen FS2020 on suht selvä askel.
Nyt käytössä FSX steam edition mutta käytännössä kokemukset lentelystä on varmaan 10 vuoden takaa. Tämän steam editionin ostin joskus tarjouksesta juuri tällaista päivää varten kun lentokipinä syttyy uudelleen.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
388
Tervehdys kaikille.

Vuosien tauon jälkeen aloittelin taas hieman lentelemään kun hetken mielijohteesta kävin ostamassa uuden tikun.
Nyt kaipaankin hieman mietteitä kannattaako enää tässä vaiheessa kun FS2020 on jo ihan nurkantakana ostaa X-plane 11 taikka noita orbx global yms. lisureita Flight simulatoriin.
Tällaisenaan tämä vanha kunnon Flight simulator X aiheuttaa kyllä jonkinasteisen syövän silmiin.
Käsittääkseni X-plane on ihan omassa sarjassaan tällä hetkellä lentotuntumiltaan yms. mutta hieman arvelluttaa ostaa enää tässä vaiheessa kun videoiden perusteella hyppääminen FS2020 on suht selvä askel.
Nyt käytössä FSX steam edition mutta käytännössä kokemukset lentelystä on varmaan 10 vuoden takaa. Tämän steam editionin ostin joskus tarjouksesta juuri tällaista päivää varten kun lentokipinä syttyy uudelleen.
Sehän on ihan itsestä kiinni miltä tuntuu, mutta jos vanhat simut ei maistu niin yksi vaihtoehto on ottaa Digital Combat Simulator. Nyt varsinkin on hyvä aika sille kun vielä pari viikkoa on ~kaikki modulit ilmaisia. Eikä tarvitse edes sotia, koko maailmaa ei ole mutta esim nevadassa yms onnistuu vaikka ILS mittarissa jos koneesta löytyy siviili ILS.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
31
Tuota digital combattiahan pitääkin kokeilla.
Laitetaanpa samantien lataukseen.

Kyse ei niinkään ole etteikö FSX maistuisi mutta lähinnä mietityttää sijoittaa noihin modeihin jos niihin uhraa melkein pari satkua ja meikäläisen tuurilla kun lisäosat on asennettu tulee seuraavalla viikolla ilmoitus, että FS2020 ilmestyy kuukauden päästä.
Löysin myös läjäpäin ilmaisia mutta niiden asentamisessa ilmeisesti tarvitsee hieman tietää mitä tekee.
En ole mikään ihan laatikoston terävin veitsi näiden tietokoneiden kanssa.
Kaverille joutuu aina soittamaan kun saan vehkeet juntturaan ja viimeksi kun se kävi kahveilla olin huomaavinani hieman pälvikaljua.. ilmeisesti meikäläisen aiheuttama.
 
Liittynyt
23.03.2019
Viestejä
148
Hienoa. Jouduin jossain vaiheessa asentamaan Windowsin uudelle kovalevylle, kun meni vanhalla levyllä syystä tai toisesta palautuskelvottomaksi. Nyt ensimmäistä kertaa kokeilin IL-2 Sturmovikia Great Battles sarjaa ja kaikki grafiikka- ja ohjainasetukset ovat hävinneet ja urat yms. En löydä, että olisi missään. Hiukkasen pännii.

If you need to reinstall game and you want to save your progress in the campaigns then copy and save folder ...\data\swf\il2\usersave\...

Tuolla saa scripted campaign edistymisen talteen ja nappaa ensi kerralla myös Input kansio niin ei tarvi namiskoita näpyttää uusiksi
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Onko jossain olemassa suomalaista atc:tä, mihin pääsisi harjoittelemaan lähestymistä yms? VFR lentäminen on pääasiassa se oma juttu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
482
Onko jossain olemassa suomalaista atc:tä, mihin pääsisi harjoittelemaan lähestymistä yms? VFR lentäminen on pääasiassa se oma juttu.
VATSim varmaan ainoa vaihtoehto.

Pelaako kukaan PilotEdge:n palveluita käyttäen? Kunhan saan kaikki osaset tähän omaan ”simulaattoriin” niin otan tuon tilauksen. Mitä nyt muutaman tunnin videoita katsonut niin tuo korjaa sen viimeisen ongelman näissä simuissa eli oikean ATC:n.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
482
Tänään tuli postissa Samsungin 49" superultrawide-näyttö. 5120x1440@120Hz. Tänään hetken X-planea tuli pelattua ja ei kyllä mennyt hukkaan tämä ostos, fiilis on aivan eri tasolla kuin aiemmin. Nyt vaan kun vielä loput tavarat saapuisi ja Microsoft julkaisisi FS2020:sen.

Tällä resolla ja 980ti + 4770k kombolla saan custom sceneryjen kanssa sen 30-40fps ilman droppeja betassa Vulkanin kanssa. Ihan ok pelata mutta päivitän koneen kunhan uudet RTX:t ja Ryzenit julkaistaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
482
Nyt on tullut pari päivää lennettyä Honeycombin Yokella ja voin kyllä suositella kaikille jotka ovat harkitsemassa uuden Yoken ostamista. Todella hyvä tuntuma ja Cessnan paneeli vielä bonuksena ohjaimessa. Kunhan vielä saisi ne Honeycombin kaasuvivut.

 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Sehän on ihan itsestä kiinni miltä tuntuu, mutta jos vanhat simut ei maistu niin yksi vaihtoehto on ottaa Digital Combat Simulator. Nyt varsinkin on hyvä aika sille kun vielä pari viikkoa on ~kaikki modulit ilmaisia. Eikä tarvitse edes sotia, koko maailmaa ei ole mutta esim nevadassa yms onnistuu vaikka ILS mittarissa jos koneesta löytyy siviili ILS.
Tosiaan vaatii paneutumista, ei onnistu instant action ilman opiskelua. Vaikea simulaatio, Hornetin tutoriaalit auttoivat että ssi jo ammuttua jo ohjuksillakin. Harrier vaikutti lievästi sanoen hankalalta, ei ole vanhan falcon 3.0:n tasoa. Sen jälkeen olen lentänyt lähinnä pienkoneita simuissa, siirtyminen hävittäjiin on huomattava askel.

Vr toimii hyvin, joystickin setuppi täytyy vielä miettiä tarkkaan. F-15 olisi halpa (ei klikattavaa ohjaamoa), siihen saisi ilmeisesti varsin hyvän kampanjan (F-15C: The Georgian War Campaign) aika halvalla. Miten lie hornetin kampanjat? Löytyykö millaisia?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Nyt on tullut pari päivää lennettyä Honeycombin Yokella ja voin kyllä suositella kaikille jotka ovat harkitsemassa uuden Yoken ostamista. Todella hyvä tuntuma ja Cessnan paneeli vielä bonuksena ohjaimessa. Kunhan vielä saisi ne Honeycombin kaasuvivut.

On kyllä hyvä ohjain, mutta yokella lentäminen ei vain soveltunut mun näppeihin kun on tikkua käyttänyt 20v..
Ehti olemaan pari viikkoa mulla, mutta laitoin nyt myyntiin.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
388
Tosiaan vaatii paneutumista, ei onnistu instant action ilman opiskelua. Vaikea simulaatio, Hornetin tutoriaalit auttoivat että ssi jo ammuttua jo ohjuksillakin. Harrier vaikutti lievästi sanoen hankalalta, ei ole vanhan falcon 3.0:n tasoa. Sen jälkeen olen lentänyt lähinnä pienkoneita simuissa, siirtyminen hävittäjiin on huomattava askel.

Vr toimii hyvin, joystickin setuppi täytyy vielä miettiä tarkkaan. F-15 olisi halpa (ei klikattavaa ohjaamoa), siihen saisi ilmeisesti varsin hyvän kampanjan (F-15C: The Georgian War Campaign) aika halvalla. Miten lie hornetin kampanjat? Löytyykö millaisia?
Kampanjoista ei ole tietoa, mutta yleisesti ottaen DCS:n skriptatut tehtävät tuntuu aika vastenmielisiltä itselle, joten olen tiukasti sandboxmaisesti misson editorissa tehnyt omaa kivaa.

Kannattaa myös huomata, että DCS:ään löytyy yksinkertaisiakin koneita, L39 Albatros on yksinkertainen traineri, millä ei edes kannata yrittää sotia. Bonuksena jos haluaa voi opetella venäläiset vastineet ILS:lle ja DME:lle yms. Sitten on YAK-52 potkurikone ja Christen Eagle taitolentokone jne. Ja sitten Iotechillä on vielä oma thriidi DCS:lle. Ja Discordissa esim DCS Finland mistä saa apuja ja peliseuraa.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918

VKB Gladiator mk2 korvaaja tulossa, tosin ei vielä tilattavissa (Current ETA is August 2020). 167€ normaali versio, pro 199€, erona kahva. Tuossa on vaihdettava kahva, vanhaan versioon vaatii sovitepalan. Tuo halvempi kahva yksinään 94€ ja 24€ muunnososa vanhaan mk2:seen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 023

VKB Gladiator mk2 korvaaja tulossa, tosin ei vielä tilattavissa (Current ETA is August 2020). 167€ normaali versio, pro 199€, erona kahva. Tuossa on vaihdettava kahva, vanhaan versioon vaatii sovitepalan. Tuo halvempi kahva yksinään 94€ ja 24€ muunnososa vanhaan mk2:seen.
Siis tuo on ihan koko tikku joka ei vaadi mitään erikseen ostettavaa pohjaa johon liitetään?
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Tämä on siinä ja siinä kuuluuko tähän aiheeseen, mutta lentosimulaattoreihin ainakin. Museolento lentosimulaattorilla päätyy Malmin lentokentälle. "Using the Aviation Museum of N.H.'s professional grade Elite flight simulator, and terrain software that can render virtually any location on earth, we're traveling from our home at Manchester-Boston Regional Airport in Manchester, N.H. and making our way around the world. "


En tiedä lentäisikö nuo samat matkat itse X-Planella jossain välissä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 395
Viestejä
4 159 749
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom