Voin pelkästään suositella tätä Legion 5 pro:ta.
Läppärin takuuhuolto ei onnistunut jostain syystä, vaikka oli sillä tiellä kaksi viikkoa. Sain vain tekstiviestin, että takuuvaihto myymälän tiskiltä. Liekö tässäkin ketjussa mainittu Infocare/elcare sössinyt huollon ja pistänyt koko koneen mäsäks? Näytössä oli siis kuolleita pikseleitä noin 10kpl yläkulmassa, ei muuta vikaa kun pistin takuuhuoltoon. Noh mulle hyvä kun maksoin outletissa vajaa 1200 euroa ja sain sitten uuden koneen joka olis maksanu hyllystä 1800euroa.
Katoin et näyttöpaneelin sais netistä alle 150 eurolla, eli Gigantti katto että antavatkin hyllystä 600 euroa kalliimman uuden koneen outletista ostetun tilalle. Kova munkki kävi siis mulla, mut gigantin oman toiminnan kannalta en ymmärrä.
Vaihtui myös hieman parempaan, aiempi laitos antoi Time Spystä (performance tilassa) ~11200 pistettä, niin tää takuuvaihdosta tullut antaa ~11600 eli sirulotossa hieman parempi tuuri.
Tosi tyytyväinen oon tähän laitteeseen ollu. Laadukasta tekoa näppäimistöstä ja rungosta lähtien.
Erittäin paljon laadukkaampi kun mun aikaisempi läppäri ASUS TUF FX505, selkeä ero "muoviromun" ja laatutavaran välillä. Näppäimistö tässä on erittäin jämäkkä ja hyvä kirjoittaa tekstiä. Tuntuu että tää on jopa mukavampi käyttää kuin mun erillinen mekaaninen Logitech G413 näppäimistö, jota käytän ulkosen näytön kanssa.
Oon tätä pääosin ulkosella näytöllä pyöritelly, pelit pyörii hyvin 3440x1440 resolla, RTX 3070 on oikein hyvä.
Nyt viikonloppuna reissun päällä oon käyttäny ihan omal näytöl. Tää QHD 1600p resoluutio on todella hyvä, en enää fullHD:lle palaisi edes läppärillä. Lisäksi 16:10 kuvasuhde on miellyttävämpi työskentelyyn kuin perinteinen 16:9. Rupean kyseenalaistamaan tota mun UWQHD ulkoista 21:9 näyttöä ja mietin et seuraavaks vois olla 4K näytön vuoro.
Kun laittaa MUX switchistä Hybrid-iGPU tilan, joka ottaa Nvidian näytönohjaimen pois päältä ja käyttää pelkästään prosessoriin integroitua näytönohjainta niin saa yli 5 tuntia akkua quiet-tilassa perus netin selailua ja officea käyttäen. Ihan ok akunkesto näin tehokkaaksi pelikoneeksi. Ainoa miinus tässä koneessa on 2,5kg paino ja jättimäinen 1 kg virtalähde, mutta kyllä tämän kanssa pärjää.
Kannattaa poistaa koneelta kaikki Lenovon bloatwaret Vantaget, McAfeet jne ja ladata Legion Toolkit, ajaa saman ominaisuudet, mutta paljon kevyempi.
Lightweight Lenovo Vantage and Hotkeys replacement for Lenovo Legion laptops. - BartoszCichecki/LenovoLegionToolkit
github.com
Löysin netistä 3d-mallin korokkeelle ja kävin 3d-tulostamassa kirjastolla.
Printables
Tuo 30mm versio. En sen laajempaa vertailua tehnyt, mutta Time Spy pyörii keskimäärin 4 astetta viileämmällä tuon kanssa kuin ilman. Varmaan puupalikka ajaisi saman, mutta onhan nuo korottimet hienommat. Kumitassut liimasin niiden pohjaan niin pysyy paremmin paikallaan pöydän pinnassa.