Laturi

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 829
Sillä nimenomaan olen tunnistautunut. Samat tunnukset toimivat selaimessa Viihteen sivuilla.
Mitähän sinä olet leikepöydälle kopioinut? Ladattavissa olevien tallenteiden osoitteet ovat muotoa https_://elisaviihde.fi/tallenne/123456

Jatkoa: Ahaa, olet yrittänyt ladata ohjelmaoppaassa mainostettua leffaa. Elisaviihde ei ole Areena, sinun pitää ensin tallentaa ohjelma Elisaviihteen virtuaaliseen "digiboksiin". Sitten vasta voit yrittää ladata sen tallenteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
134
Mitähän sinä olet leikepöydälle kopioinut? Ladattavissa olevien tallenteiden osoitteet ovat muotoa https_://elisaviihde.fi/tallenne/123456

Jatkoa: Ahaa, olet yrittänyt ladata ohjelmaoppaassa mainostettua leffaa. Elisaviihde ei ole Areena, sinun pitää ensin tallentaa ohjelma Elisaviihteen virtuaaliseen "digiboksiin". Sitten vasta voit yrittää ladata sen tallenteen.
Yritin ladata kauan sitten tallennettua ohjelmaa. Laitoin ne aiemmin käyttämäni polut siihen ekaan viestiini, eivätkä ne tosiaan täsmää antamasi esimerkin kanssa. Sitä ihmetellessä huomasin, että jos kopioi linkin suoraan siitä tallenteiden etusivulta, niin linkit ovat tuollaisia mihin viittasit. Minä taas olin hakenut hakutoiminnolla sitä mitä olin etsimässä, ja sitä kautta tulee erilaiset linkit.

Joka tapauksessa kokeilin nyt sitten lukuisilla eri tallenteilla suoraan siitä "Selaa tallenteita"-tabilta, mutta sama lopputulos, ei ala lataamaan mitään. Linkit tosin ovat nyt sellaiset kuten esimerkissäsi. Olen myös tuplatarkistanut käytetyt tunnukset (ja että ne ovat konffifilessä oikein).

Mitä vielä voisi tarkistaa/kokeilla?
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 829
Näköjään Laturin elisaviihde-osioon on pujahtanut pieni virhe, joka korjaantuu seuraavassa versiossa, joka ilmestyy myöhemmin tänään.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 829
Laturin versio 5.20.4 ilmestyi juuri. Siinä on korjattu virhe, joka esti elisaviihde-latauksia käynnistymästä. Virhe ilmaantui versiossa 5.20.1 ja on siis ollut kiusanamme kolme viikkoa.

Elisaviihde-modulia varmaankin käytetään varsin vähän, enkä lupaa sille enää pitkää ikää.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
134
Laturin versio 5.20.4 ilmestyi juuri. Siinä on korjattu virhe, joka esti elisaviihde-latauksia käynnistymästä. Virhe ilmaantui versiossa 5.20.1 ja on siis ollut kiusanamme kolme viikkoa.

Elisaviihde-modulia varmaankin käytetään varsin vähän, enkä lupaa sille enää pitkää ikää.
Kiitti korjauksesta! Nyt toimii.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 829
Elisaviihteestä vielä. Äskeisessä keskustelussa sekoilin koskien tallennelinkkien formaattia. Tallenteisiin voidaan viitata usealla tavalla, Laturin kannalta merkityksellinen on ainoastaan urlin viimeisenä osana oleva numerosarja.

Vakavampi asia on se, että Elisan palvelimelta imuroidut videot saattavat päättyä kesken tai olla muuten rikki. Riski tähän on suurin, jos imuroidaan useaa striimiä samanaikaisesti. Uusi yritys yleensä auttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.07.2024
Viestejä
3
Täällä ainakin yksi jolle Elisaviihde-lataukset ovat olennaisia - varsinkin nyt kun ViihdeHelperin viimeinenkin ripe lakkasi taannoin toimimasta.

Asensin äsken Laturin uusimman version ja kokeilin ladata viihteen tallenteita. Tovi sitten Teemalta tuli elokuva jota ei syystä tai toisesta tullut lainkaan Areenan puolelle. Tuo kys. leffa ei kuitenkaan lähde Laturilla latautumaan. Tekstitykset latautuvat saman tien, mutta muutoin lataus joka yrityksellä tyyliin "completed in 4 seconds." Jatkoin testailua ja vaikuttaisi nyt siltä että jostain syystä en saa ladattua mitään YLE:n (Teema, YLE TV1 tai 2) tallenteita. Esim. MTV3:n, Subin, Nelosen ja Heron tallenteet latautuvat ongelmitta.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 829
Mikä Teeman leffa on jäänyt tulematta Areenaan? Kuinka pitkä on tovi?

Minä en ole koskaan nänyt tarvetta Ylen ohjelmien kierrättämiseen Elisaviihteen kautta. Laturin elisa-osuutta olen tarvinnut silloin harvoin kun olen etukäteen huomannut, että jollain kaupallisella kanavalla on tulossa joku kiinnostava elokuva. Yleensähän tarjolla on vain roskaa ja uusintoja.

Elisaviihde-modulin secret sauce on peräisin vanhasta ViihdeX Media Managerista, joka on jonkun Elisan sisäpiiriläisen tekemä. Jos siellä joku muuttuu, tai jotain pitäisi debugata, niin minulla ei ole tarvittavia tietoja.

Kuvaamasi latausongelmat ovat samantapaisia kuin mihin itse olen äskettäin törmännyt. Ffmpeg on aika kranttu, eikä toivu imuroitavan striimin vioista kovin hyvin. Asiaan saattaa liittyä se, että nimipalvelun mukaan Elisa käyttää ikiomia palvelimia, kun taas Areenan ja Ruudun data on Amazonin pilvessä (AWS). Ja onhan tuo koko Elisaviihteen konsepti ("tallentava digiboksi") aika erikoinen ja sanoisin aikansa elänyt.

Oma Elisaviihteen käyttöni ja siis Laturin ylläpito näiltä osin on sidoksissa Elisan korttelikuituun, jonka olen lähiaikoina korvaamassa toisen toimittajan oikealla kuituyhteydellä. Eihän se e-viihde senkään jälkeen maksa kuin kympin kuussa, mutta kun ei oikein kiinnosta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.07.2024
Viestejä
3
Ah, pieni korjaus aiempaan: leffa olikin YLE 2:lta eikä Teemalta. Teemaa tulee lähinnä tallennettua joten se oletus tuli selkärangasta enkä näköjään sitä edes tallenteita selaillessa havainnut.

Kyseessä siis kotimainen kauhuelokuva, kalkkuna ja kiven alla oleva kuriositeetti: Atro Lahtelan Silmä silmästä vuodelta 1999. Esitettiin nyt 27.6.2024 klo 23.00, Yle TV2.

Tämäkin esitys olisi saattanut mennä itseltä ohi ellei kaveri olisi lähettänyt tätä linkkiä ja kysynyt olenko nähnyt kys. leffaa:

Tuolla lopussa myös maininta siitä ettei vaikuttanut olevan tulossa Areenan puolelle.

Kaupallisten tarjonnan laadusta kyllä täysin samaa mieltä. Itselle tuo viihteen kautta kierrätys on toiminut useasti hyvänä backupina - kaikkea ei vain ehdi kärkkyä, joskus lyhyet ja miksei vähän pidemmätkin Areena-oikeudet vain ennättää umpeutua. Jälkikäteen viihteen tallenteita katsoessa sitä huomaa että jaa tämä ja tämä olisikin kiva saada talteen omiin, hieman pysyvempiin arkistoihin.

Ymmärrän kyllä tuon tilanteen ja haasteen Laturin elisaviihde-modulin suhteen. Se, että se on ylipäätään ollut Laturissa mukana ansaitsee ainakin täältä päin suuret kiitokset!
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 829
Sain tuosta kimmokkeen tutkia lähemmin Elisaviihteeen toimintaa Areena-ohjelmien kanssa. Käskin elisaa tallentamaan tämänpäiväisen ROCKY'Y VI -lyhärin, ja latasin sen sitten sekä Elisaviihteestä että Areenasta. Elisa-lataus katkesi alkuunsa. Vertasin sitten kummankin palvelun lähettämiä playlisteja (playlist on multimediastriimin sisällysluettelo) ja huomasin että ne ovat aivan erilaiset.

Areenan versio sisältää yhden tekstiraidan (ohjelmatekstitys, eli "selostus") ja kuusi erilaatuista videoraitaa kolmella eri resoluutiolla. Lisäksi implisiittisesti ääni, joka tässä tapauksessa koostuu ns. musiikista ja örinästä. Playlistin kuvaus vastaa täysin katselukokemusta.

Elisan "tallentava digiboksi" on löytänyt tästä samasta ohjelmasta neljä erikielistä (hollanti, englanti, suomi, ruotsi) ääniraitaa yhdessä ryhmässä, toiset neljä ääniraitaa toisessa ryhmässä, neljä erikielistä tekstiraitaa sekä peräti kymmenen erilaatuista videoraitaa. Ja kysymys on siis tosiaan siitä samasta ohjelmasta. Ei ihme, että Laturi joutuu hieman hämilleen.

Osaselitys Elisan sekoilulle on se, että Elisa ei tallenna ohjelmia vaan kanavan lähetystä tietyllä aikavälillä. Mutta kyllä se jotenkin rikki on. Eivätkä ne itse tallenteet ole rikki, kyllä niitä katsella voi. Eihän niitä muuhun ole tarkoitettukaan. Mutta imurointi vain omalla vastuulla.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 829
Laturin versio 5.20.5 ilmestyi juuri. Tein playlist-jäsentimestä Elisaviihdettä varten erikoisversion, jolla myös Areena-tallenteiden lataus onnistuu. Lisätietoja käyttöohjeesta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 656
Viestejä
4 317 765
Jäsenet
72 084
Uusin jäsen
jooa tornberg

Hinta.fi

Ylös Bottom