Laskettelu

Onko jengillä kokemusta offarilla kivitettyjen lumilautojen tai edes suksien paikkailuista. Nyt olisi kaksi lautaa aika syvillä, mutta ei coreen asti yltävillä naarmuilla ja kalliiksi tulee jos molemmat käyttää huollossa.

Mitä kannattaisi hommata välineiksi? Kellarissa mulla on joku säälliset telineet huterassa pöydässä, mutta mitäs muuta?

Onko jengillä kokemusta offarilla kivitettyjen lumilautojen tai edes suksien paikkailuista. Nyt olisi kaksi lautaa aika syvillä, mutta ei coreen asti yltävillä naarmuilla ja kalliiksi tulee jos molemmat käyttää huollossa.

Mitä kannattaisi hommata välineiksi? Kellarissa mulla on joku säälliset telineet huterassa pöydässä, mutta mitäs muuta?

En ole itse koskaan joutunut korjaamaan, mutta korjauskynttilällä pystyy naarmuja paikkailemaan suksien ja lautojen pohjista. Linkissä Tokon tuote ja siellä myös video miten homma toimii. Toki ammattihuolto tekee varmaan parempaa jälkeä kuin ensikertalainen, mutta ei ole kallis kokeilla jos muuten välineitä löytyy homman tekoon.

Onhan noita paikkailtu vaikka millä, reissussa henkarista sulattamalla ja kotona juurikin tuollaisella paikkauskynttilällä ja kyllä ne on pohjassa pysyny. Laudassa taas on ihan ammattilaisen korjaama syvempi jälki, mikä on ilmeisesti jyrsitty ensin ja sitten kunnon liimalla just oikean kokoinen pala jyrsittyyn koloon.. Ainoastaan kosmeettinen haitta enää eikä kynnellä tunne saumaa..

Kuuma muovi tarttuu hyvin kuumaan muoviin, mutta jos montussa on voidetta, tarttuma on huonompaa. Ja jos aikoo putsata vanhat voiteet, siinä kannattaa miettiä miten sen tekee, ettei liuottimella ohenna pohjasta voidetta monttuunpäin...eli ojasta allikkoon. Pelkästään tiputtelemalla voi paikka-tikku pysyä, mutta parempi olisi jos se monttukin olisi jo kuuma, mutta siinäkin kannattaa miettiä, ettei työnnä kuumailmapuhaltimella lämpöä kanttiin, joka on sitten irti kaikesta pitkältä matkalta...

Kuuma muovi tarttuu hyvin kuumaan muoviin, mutta jos montussa on voidetta, tarttuma on huonompaa. Ja jos aikoo putsata vanhat voiteet, siinä kannattaa miettiä miten sen tekee, ettei liuottimella ohenna pohjasta voidetta monttuunpäin...eli ojasta allikkoon. Pelkästään tiputtelemalla voi paikka-tikku pysyä, mutta parempi olisi jos se monttukin olisi jo kuuma, mutta siinäkin kannattaa miettiä, ettei työnnä kuumailmapuhaltimella lämpöä kanttiin, joka on sitten irti kaikesta pitkältä matkalta...
Eli skraadun pohjasta ulos työntyvä osa terävällä veitsellä veke, kuumailmapuhaltimella pohjaan lämpöä, mutta varoen ettei lämmitä kanttia liikaa ja paikkapuikolla skraadi täyttäen ja sitten siiklillä tasoittelu. Onko parempi tasoitella lämmin paikkamatsku heti tiputtelun jälkeen vai antaa jäähtyä ja sitten hioa?

Eli skraadun pohjasta ulos työntyvä osa terävällä veitsellä veke, kuumailmapuhaltimella pohjaan lämpöä, mutta varoen ettei lämmitä kanttia liikaa ja paikkapuikolla skraadi täyttäen ja sitten siiklillä tasoittelu. Onko parempi tasoitella lämmin paikkamatsku heti tiputtelun jälkeen vai antaa jäähtyä ja sitten hioa?

Tossa aika hyvä video miten korjaavat ja myös oikovat kanttia.

Hyvä kysymys, mä varmaan painelisin lastalla ensin viistoon, jotta se puristaisi muovia monttuunpäin, ja sitten suorempana koittaisin siklata suurempia ja sitten vasta vartoisin että leikkaa loput. Mutta omasta hommasta on vähintään 10 vuotta aikaa kyl.

Statistiikka

Viestiketjuista
268 953
Jäsenet
76 357
Uusin jäsen
FatBatDad

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom