Ladattavat akkupatteri ja laturit

Varmistetaas vielä täältä: Xtar VX4-laturi ja Panasonicin Eneloop Pro 2500 mAh lienee hyvä kombo kaikenlaisiin laitteisiin (lamput, Legot yms)? Lisäksi löytyy 18650-akkuja joita olisi tuolla tarkoitus latailla.

Enemmänkin, jos kun tarvitset, niin säästät isot rahat Ikealoopeilla. Vanhempaa generaatiota varmaankin, mutta silti.

Ja muutenkin käytön mukaan. Pro enemmän kapasiteettiä, mutta vähemmän latauksia eli ei Prot vehkeisiin mitä ladataan ”kokoajan”.

Enemmänkin, jos kun tarvitset, niin säästät isot rahat Ikealoopeilla. Vanhempaa generaatiota varmaankin, mutta silti.

Ja muutenkin käytön mukaan. Pro enemmän kapasiteettiä, mutta vähemmän latauksia eli ei Prot vehkeisiin mitä ladataan ”kokoajan”.
Hyvä pointti tuo kapasiteetti/latauskerrat, ei tullut mieleen. Ehkä sitten Ikeaa ahkerimpaan käyttöön.

Varmistetaas vielä täältä: Xtar VX4-laturi ja Panasonicin Eneloop Pro 2500 mAh lienee hyvä kombo kaikenlaisiin laitteisiin (lamput, Legot yms)? Lisäksi löytyy 18650-akkuja joita olisi tuolla tarkoitus latailla.

E: Mitähän eroa on VX4 ja VC4SL -latureilla?
No mä olen tyytyväinen tohon VX4 laturiin muutaman päivän kokemuksella, mutta saattaahan niitä parempiakin olla. Enelooppeja pidetään kait parhaina Nimh kennoina, mutta niissäkin rajoitteena toi kemian tuoma jännite ~1.2-1.3V. Jotkut laitteet ei tykkää tosta alhasesta jännitteestä, mutta ite en ole törmänny tommosiin.

Hinta nousee

Hyvä tietää tuosta Akkulasta. Ei tullut vastaan aiemmin. Siellä näytti olevan myös useita erilaisia ladattavia D-paristoja. Olisi tarkoitus hankkia niitä vanhoihin taskulamppuihin, joihin menee kaksi paristoa peräkkäin. Onko jollain kokemusta siitä, miten ladattavat toimii ei-ladattaviin verrattuna tuossa käyttötarkoituksessa?

Olisi tarkoitus hankkia niitä vanhoihin taskulamppuihin, joihin menee kaksi paristoa peräkkäin. Onko jollain kokemusta siitä, miten ladattavat toimii ei-ladattaviin verrattuna tuossa käyttötarkoituksessa?
Toimii, mulla on NiCd akkuja käytössä maglight:ssa, jännitteen vuoksi valo saattaa olla aavistuksen himmeämpi?

Veikeitä nuo NiMh D-kennot purin jonkun biltema version ja se oli täynnä rinnan kytkettyjä AAA kennoja.
Kapasiteetti tais olla n. 4Ah eli saman kuin NiCd kennoissa, vaikka pitäis olla enemmän.

Nyt ei ole heti laittaa kuvia mutta millä tavoin voisi olettaa akkupariston olevan finaalissa jo? Tässä meidän akkulaturissa paristojen latautuessa vilkkuu punainen valo ja vihreä palaa kun on täynnä. On sitten muutama paristoa jossa ei palaa mitään valoa eli ei sitten lataudu. Täytyy testata noilla kyseisillä paristoilla kokeilla sitä latausta(aamusta iltaan)vaikkei palaisi mitkään valot ja katsoa saako niillä led-lamppu palamaan

No mä olen tyytyväinen tohon VX4 laturiin muutaman päivän kokemuksella, mutta saattaahan niitä parempiakin olla. Enelooppeja pidetään kait parhaina Nimh kennoina, mutta niissäkin rajoitteena toi kemian tuoma jännite ~1.2-1.3V. Jotkut laitteet ei tykkää tosta alhasesta jännitteestä, mutta ite en ole törmänny tommosiin.
Mulla on käytössä tuo: XTAR DRAGON VP4 Plus Charger - XTAR

Tosi tyytyväinen oon ollut tuohon. saa mittattua resistanssia myös.

Jos ymmärsin kysymystä niin kyseessä (AA) sormiparisto Ni-MH tekniikalla.
Tätä hain ja melkein arvasin, NiHh akut saa helposti pilattua purkamalla liian tyhjäksi tai pahimmillaan purkamalla sarjassa olevat kennot huonoin repolarisoituu.

Oletetan että sun laturi tunnistaa akun sisäisen vastuksen ja toteaa liian suureksi jonka takia ei suostu lataamaan.

Elektroniikan harrastaja pystyy mittaamaan akun ominaisuuksia.
Varsinaisten mittalaitteiden puutteessa voit koittaa kytkeä ladatun akun rinnakkain heikon kanssa hetkeksi, joskus laturi saattaa tämän jälkeen toimia.

Toimii, mulla on NiCd akkuja käytössä maglight:ssa, jännitteen vuoksi valo saattaa olla aavistuksen himmeämpi?

Veikeitä nuo NiMh D-kennot purin jonkun biltema version ja se oli täynnä rinnan kytkettyjä AAA kennoja.
Kapasiteetti tais olla n. 4Ah eli saman kuin NiCd kennoissa, vaikka pitäis olla enemmän.
NiCd-akkuja ei näytä olevan kovin paljon saatavilla D-kokoisena. Luin että niitä ei ole saanut enää käyttää EU:n alueella syksystä 2009 lähtien. Hankitko akut jo tuota aiemmin? Akkulassa on myynnissä yksi NiCd-akku, mutta sitä ei voi tilata eikä sen tietoja katsoa ilman salasanaa. Ehkä tarkoitettu teollisuuskäyttöön? Osaatko sanoa, kuinka hyvin paristot ovat toimineet pakkasella?

NiMh-tekniikalla D-paristoja on enemmän saatavilla. Näissä Soshine 11 000 mAh:n akuissa lienee suhteellisen paljon kapasiteettia:

NiCd-akkuja ei näytä olevan kovin paljon saatavilla D-kokoisena. Luin että niitä ei ole saanut enää käyttää EU:n alueella syksystä 2009 lähtien. Hankitko akut jo tuota aiemmin?
Joo noi on ikivanhoja, olen yrittänyt pitää hengissä noiden magligtien avulla. (vähän huonoin tuloksin)
NiMh-tekniikalla D-paristoja on enemmän saatavilla. Näissä Soshine 11 000 mAh:n akuissa lienee suhteellisen paljon kapasiteettia:
Nuo vaikuttavat järkeviltä ja kapasiteetin osalta täyttä tavaraa, vähän kallista mutta...

Muutenhan olisi järkevintä käyttää näitä moderneja LED lyhtyjä, näissä vanhoissa viehähtää koko.... ei huku niin helposti ;)
Polttimoita kun vaan löytys....

edit: nämä olis halvempia mutta ilmeisesti irtokennoista kasattu?
Kiinatuote tämäkin.

Viimeksi muokattu:
Joo noi on ikivanhoja, olen yrittänyt pitää hengissä noiden magligtien avulla. (vähän huonoin tuloksin)

Nuo vaikuttavat järkeviltä ja kapasiteetin osalta täyttä tavaraa, vähän kallista mutta...

Muutenhan olisi järkevintä käyttää näitä moderneja LED lyhtyjä, näissä vanhoissa viehähtää koko.... ei huku niin helposti ;)
Polttimoita kun vaan löytys....

edit: nämä olis halvempia mutta ilmeisesti irtokennoista kasattu?
Kiinatuote tämäkin.
Aikanaan omiin Magliteihin tilasin LED päivitykset, chiinan kloonit kun aidot oli törky hintaiset, tästä ainakin johonkin malliin sopiva:

eka taisi olla Xenon, niinkuin tämäkin mutta 4D, edullisesti:

Statistiikka

Viestiketjuista
267 053
Jäsenet
75 986
Uusin jäsen
Nonanna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom