Onko suosituksia langattomista nappikuulokkeista ulkoiluun ja liikuntaan - ja onko niistä tiedossa esim. BF-tarjouksia? Nämä ovat siis pelkästään liikuntaan, kotona sankakuulokkeita, hintaluokka joustavasti 100 €. Ei tarvitse olla melunvaimennusta muttei siitä haittaakaan ole, parempi kuulla kun auto tulossa päälle, kerran jo rattijuopon edestä olen ojaan joutunut hyppäämään... Sujuva toiminta iPhonen kanssa ja BT5 toivomuksena.
Gigantilla näyttää olevan monennäköistä tulossa BF-tarjoukseen, mutta itsellä ei minkäänlaista kokemusta nappikuulokkeiden arviointiin. Entä millaiset Huawei FreePuds3i:t? Saksan Amazonilta Bosen napit, vaikka aika kolhon näköiset mutta BT4... Vai olisiko parasta panostaa AirPodsPro-nappeihin?
Hankin samaan tarkoitukseen Sound by Sweden SUPRA NERO-TX langattomat napit n. kk sitten 89€ hintaan (
Valmistajan sivut,
Power ja Gigantti). Kevyet ja pienet, pysyneet ongelmitta paikoillaan juostessa ja puntilla. Näille ei luvata kunnollista vedenkestävyyttä, mutta selvisivät ainakin yhdestä lenkillä yllättäneestä rankkasateesta ehjinä. Tän varaan ei kuitenkaan kannata laskea, eikä varsinkaan painella kuulokkeiden fyysisiä painikkeita sateella. Painikkeiden käyttö ei ehkä kaikkein mukavinta / varminta, mutta ajavat asiansa.
Äänenlaatu on kelvannut urheiluun ja työmatkoihin julkisilla ihan hyvin. Erityisesti olen tykännyt voimakkaasta, mutta silti aika puhtaasti potkivasta bassosta. Ongelmia on ylä-äänten kanssa. Ne tuntuivat alkuun viiltäviltä ja korostuneilta keskiääniin verrattuna. Nyt eivät häiritse enää ihan niin paljon - ehkä oma korva on vain tottunut, vai voiko olla että "sisäänajon" myötä ovat hieman rauhoittuneet, en tiedä. Käytän näitä päivittäin.
Yksi ongelma, joka haittaa hiljaisessa ympäristössä, on ajoittain voimakas taustasuhina yhteydessä Samsungin S8 kanssa. En ole vielä vertaillut eri äänilähteiden kanssa. Yhteys on muuten pelannut ongelmitta, pätkimistä ei ole esiintynyt muutaman metrin säteellä.
Huomautuksena muuten: olen kuvitellut että minulla on melko ahtaat korvakäytävät, mutta näillä piti valita kolmesta tulppakoosta suurimmat, että basso toistui hyvin.
Aiemmat sporttikuulokkeet (Optoma NuForce BE Sport 3) oli "puolilangattomat" eli napit oli yhdistetty toisiinsa johdolla. Nämä täysin langattomat ovat kyllä käyttömukavuudeltaan ihan eri luokkaa, paluuta entiseen ei ole. Ylipäänsä olen tähän hankintaan ihan tyytyväinen. Sopivat ainakin urheilukäyttöön oikein hyvin. Tosin nyt BF-aikaan voi olla että paljon laadukkaampia vaihtoehtoja irtoaa samalla rahalla.
Edit: säilytysboksi latautuu usb-c:llä eikä mikro-usb:llä niin kuin tuolla jossain kuvauksessa lukee.