Laadukkaat nappikuulokkeet?

Tuli äitiltä kysymys, että millaiset vastamelunapit hänen kannattaa ostaa. Kuuntelu on äänikirjoja, joten äänenlaadun pitäisi riittää siihen. Tärkeämpää on hyvä vastamelutoiminto, joka oikeasti blokkaa ääniä. Mukava istuvuus on varmasti myös plussaa. Budjetti kuulemma max 200 euroa. On kuitenkin valmis odottelemaan tarjousta "korkeintaan juhannukseen saakka" eli voi olla ovh:ta vähän kalliimmatkin.

Ensimmäisenä mulle tuli mieleen Nothingin kuulokkeet, mutta onko muita suosituksia. Onko OnePlussan kuulokkeet millaiset? Samsungilla on hyviä ominaisuuksia, mutta iso osa vaatii Sampan puhelimen ja sitä ei ole.

Saisivat olla suht helpot käyttää. Mitään erityisohjelmistoja äiti tuskin lähtee puhelimeensa asentelemaan, eli yhdistä ja käytä - meininki on toimiva. Tai ainakaan minä en jaksa etänä häntä niitä opettaa käyttämään :cool:Android-puhelimeen tulevat ja käyttäjän käsitys hyvistä vastamelunappikuulokkeista on "ei ne nyt montaa sataa voi maksaa", kun kyselin budjettia.

Tuli äitiltä kysymys, että millaiset vastamelunapit hänen kannattaa ostaa. Kuuntelu on äänikirjoja, joten äänenlaadun pitäisi riittää siihen. Tärkeämpää on hyvä vastamelutoiminto, joka oikeasti blokkaa ääniä. Mukava istuvuus on varmasti myös plussaa. Budjetti kuulemma max 200 euroa. On kuitenkin valmis odottelemaan tarjousta "korkeintaan juhannukseen saakka" eli voi olla ovh:ta vähän kalliimmatkin.

Ensimmäisenä mulle tuli mieleen Nothingin kuulokkeet, mutta onko muita suosituksia. Onko OnePlussan kuulokkeet millaiset? Samsungilla on hyviä ominaisuuksia, mutta iso osa vaatii Sampan puhelimen ja sitä ei ole.

Saisivat olla suht helpot käyttää. Mitään erityisohjelmistoja äiti tuskin lähtee puhelimeensa asentelemaan, eli yhdistä ja käytä - meininki on toimiva. Tai ainakaan minä en jaksa etänä häntä niitä opettaa käyttämään :cool:Android-puhelimeen tulevat ja käyttäjän käsitys hyvistä vastamelunappikuulokkeista on "ei ne nyt montaa sataa voi maksaa", kun kyselin budjettia.
Itellä on Googlen Pixel Buds Pro 2 ja olen pitänyt.

Nothing Ear Ear (a):t tuli puolisen vuotta taaksepäin hankittua, korvaamaan Sony wf-1000xm3 malli. Selvä hyppy äänenlaadussa ylöspäin. Tämä tosin osittain - vaan ei kokonaan johtunee siitä, että Sonyt eivät korviini istuneet etenkään liikkeellä ollessa.

Jonkinlaisena verrokkina omille makumieltymyksille: himasta löytyy Sundaraa kuulokevahvistimella ja muutamat Genelecin setit. Aiemmin käytössä ollut hieman tyyriimpääkin kuuloketta.

Positiivisesti yllättynyt olin Ear (a):n äänenlaadusta vs hinta (LDAC kannattaa luurista päälle laittaa jos ei automaattisesti ole käytössä). Hinta muistaakseni alessa 79 euroa. Omaan makuuni riittävän tasapainoinen soundi ja sovellus on helppokäyttöinen. Oikeassa käytössä akunkesto ollut n. 4,5h reippaahkolla volyymillä ANC päällä. Sonyissä ANC ehkä hieman tehokkaampi oli, mutta mitään otsaa rypistävää ei näissäkään ole.

Korvan yksilöllinen rakenne ja istuvuus tekevät sen, että graafeihin kannattaa lähinnä suuntaa-antavana suhtautua, ellei noissa jotakin perustavaa laatua olevaa ongelmaa ole. Tuossa muutama mittaus, ylin kuva oletusasetuksilla:

1747134566485.png

1747134632233.png

1747134719199.png

1747135252736.png

Statistiikka

Viestiketjuista
277 797
Jäsenet
77 676
Uusin jäsen
HarMil

Hinta.fi