Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
LC3:n olen todennetusti saanut kaivettua VMK25.2:sta esiin Sennheiser BTD 700 -donglella, mutta AptX Lossless ei jostakin syystä aktivoidu, vaan pysyy AptX Adaptive -tilassa. En siis tukea ainakaan täysin universaaliksi uskaltaisi vielä todeta.Uudet Valcot tukee AptX Lossless ja LC3 kodekkeja. Piti kysyä, että todellako ei ole tukea, kun puuttui tiedoista aikaisemmin, mutta nyt näköjään päivitetty myös sivustolle.
"VMK25.2 hyödyntää Qualcommin QCC3095-piiriä, joka mahdollistaa uusimmat Snapdragon Sound -ominaisuudet. Tuettuja ovat AAC, SBC, LC3 sekä Qualcommin edistyneet aptX Lossless, aptX Lite ja aptX Adaptive."
Noihin sopii muistaakseni beyerin dt770:n pehmusteet. Ovathan ne niiden kloonit muutenkin, äänikin samoilla pehmusteilla muistaakseni saman suuntainen.![]()
Superlux HD-330
Headphones Semi-open, Circumaural, Dynamic, 40 mm driver, Neodymium magnets, Sound pressure level: 96 dB, Frequency range: 10 - 30000 Hz, Impedance: 150 Ohm, Single-sided cable routing, 3 m coiled cable with 3.5 mm stereo jack plug and screwable...www.thomann.de
Itsellä on nämä ja en ole ikinä eläessäni ole ollut niin tyytyväinen äänenlaatuun kuin näiden kanssa.
Hintaa jotain max 40e Thomannilta tilatessa. Itse taisin hankkia omani jo yli 5-6 vuotta sitten ja ovat hintaan nähden todella
hyvät edelleen kaikkien näiden vuosien jälkeenkin. En edes liioittele kun kerron näiden olevan paras hankinta koskaan
mitä tulee kuulokkeisiin. Tietenkin todellisten hifistien kannattaa lähteä karkuun jo nyt, mutta tavalliselle kuluttajalle
nämä ovat ihan oikeasti joku jumalan toinen siunaus. Ainoa huono puoli on se kun "ear padit" vai miksi noita nyt suomeksi edes
kutsutaan alkavat hajoamaan vuosien saatossa. Minulla nyt muistaakseni kuudes vuosi menossa ja hyvin toimii.
Kun vielä Euroopassakin tehdään kuulokkeita, niin mitkä olisivat täällä valmistetut tunnetusti hyvät edullisemman hintaluokan suljetut lankakuulokkeet?
Noihin sopii muistaakseni beyerin dt770:n pehmusteet. Ovathan ne niiden kloonit muutenkin, äänikin samoilla pehmusteilla muistaakseni saman suuntainen.
Verkkokaupan outletista näitä saa usein noin satasella ja alle. Muutamat outlet Beyerit sieltä ostanut ja ovat olleen uudenveroisia.Julkaistu vuonna 1985 ja valmistettu aina Saksassa.![]()
Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm - suljetut stereokuulokkeet 149,00
Suljetut dynaamiset kuulokkeet ammattikäyttöön. Pehmeät ja suuret pehmusteet takaavat parhaan käyttömukavuuden pidemmissäkin käyttöjaksoissa. 80 Ohmin versio sopii parhaiten vaativaan monitorointiin.www.verkkokauppa.com
Enpäs tiennytkään noiden sopivan kuulokkeisiini.Noihin sopii muistaakseni beyerin dt770:n pehmusteet. Ovathan ne niiden kloonit muutenkin, äänikin samoilla pehmusteilla muistaakseni saman suuntainen.
Sitten jossain vaiheessa kun niitä litistyneitä kuluneita lättyjä katsoo niin tajuaa: "ei hitsi, nuo olisi pitänyt vaihtaa jo aikoja sitten".
Ananda nanot saapui eilen, onkos näistä kellään muulla kokemuksia?
Pikaisia huomioita, suoraan uudehkon läppärin kuulokelähdöstö;
-Erittäin helpot vahvistaa, läppärin integroidulla n. 30% sopiva kuunteluvoimakkuus, mukana hard case suojakotelo, joten olisiko nämä tarkoitettukkin on the go käyttöön. Ehdoton plussa, näillä saa pleikkarin kanssa suoraan ohjaimestakin äänimaailman ihan uusiin svääreihin.
-Hyvä comfortti, He6se ja Sundaran jälkeen, nämä sopii omaan kupoliin paremmin
Innokkaat, eläväiset ja nopeat.
Basso on heti alkuun näiden suurin vahvuus, jopa näin ilman erillistä vahvistinta kuunneltuna, rummut potkii ja elektronisen musiikin kanssa isku, nopeus ja kyky ulottua alas on huikea. Basso on myös artikuloiva, Leonard Cohenin äänessä on tekstuuria ja syvyyttä. He6se kanssa melkein sama isku, joskin tämä ei tuota kutosen luomaa fyysistä iskun tunnetta kuppien sisälle. Katsotaan miten muuttuu vahvistettuna.
Keskiäänet / vokaalit ei hyppää mitenkään erityisesti esille eikä lähelle, vokaalit pysyy kuitenkin hienosti kasassa, eivätkä hyppää muista soittimista liian etäällekkään.
Diskanttipuolella mennään energisen ja erottelevan puolella ja itselle kovempaa kuunneltaessa hiuksen hienosti sibilanssin rajamailla.
Stage ei ole niin laaja kuin oletin, vokalisti pysyy kohtalaisen lähellä, soittimet leviää kuitenkin hienosti sivusuunnassa ympärille ja separaatio/erotteluvuus on vahvuus. Näitä voisi luonnehtia kuin istuisit studiossa sisällä ja soittimet jakaantuu huoneeseen. Tai liveä kuunnellessa, olet aivan eturivissä ja yleisö sivuilla, orkesteri suoraan edessä.
Dynamiikkapuolella ei päästä ihan pyöreäkuppisten tahtiin, näissä kuitenkin eläväinen nopea esitystapa, isompi äänikuva ja objektien koko paikkaa tätä puolta hyvin.
Näille tulossa vielä kaveriksi Fiio ka17, jännä nähdä tuleeko vahvistimella skaalautuvuutta. Saa satunnaiseen kotikäyttöön ja työmatkoille kuunteluun pitkästä aikaa kunnon kuulokkeet. Suositella näitä voi jo nyt, tähän alennettuun n. 300€ hintaluokkaan.
![]()
Sain isältä joskus 90-luvun alkupuolella muutaman vuoden käytössä olleet Sennheiser HD 480, olivat silloin vähän turhan helmiä sialle. Mutta muutama vuosi niitä tuli satunnaisesti käytettyä, kunnes joskus '98-'99 korvapehmusteet alkoi murenemaan. Kuulokkeet päätyivät sitten romukasaan ja harrastus siinä mukana. Mutta itu oli ilmeisesti jäänyt.Milläs musalla ja kuulokemallilla täällä muilla harrastus polkaissut käyntiin
Milläs musalla ja kuulokemallilla täällä muilla harrastus polkaissut käyntiin
Tilasin sitten nuo AKG N9 hybridit, pääosin teikäläisen suosittelun ja arvostelujen pohjilta, ja onhan se todettava että on nää hyvät kuulokkeet. Äänenlaadultaan ehdottomasti parhaat mitä minulla on ollut, ero Accentumiin on selkeä, mutta ehkä kuitenkin pienempi kuin odotin. Ehkä kertoo pääasiassa Accentumien laadusta. Päässä nämä on selkeästi painavammat ja tukevammat kuin Accentumit, jotka taasen on kevyemmät ja huomaamattomat. Pieniä kolinoitakin kuuluu nappuloista jos nopeasti päätä heilauttaa, mikä on kyllä aika nihkeätä tämän hintaluokan vehkeissä. Joka tapauksessa olen hyvin tyytyväinen näihin, tosin ei autossa ei ole tullut vielä testattua, mutta ensi viikolla sitten kun matkataan joulun viettoon.Tolla noin 200 eurolla N9 Hybrid on verkkoyhteyttä tukevan USB-lähettimensä myötä monipuolisin ja äänenlaadultaan parempi (tasapainoisempi, selkeämpi, luonnollisempi) kuin Sony XM4 tai Sennheiser Momentum 4. AKG:ssä on myös monipuolisin taajuuskorjain, joten basson taso saadaan kyllä tarvittaessa kilpailijoiden tapaan yliampuvaksi. Jos taas tehokkaammalle vastamelulle on ensisijaista tarvetta, XM4 voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Tilaäänijutut kuulokkeissa on mielestäni aika turhia, koska ei niillä kotiteatteria saavuteta.
Tilasin sitten nuo AKG N9 hybridit, pääosin teikäläisen suosittelun ja arvostelujen pohjilta, ja onhan se todettava että on nää hyvät kuulokkeet. Äänenlaadultaan ehdottomasti parhaat mitä minulla on ollut, ero Accentumiin on selkeä, mutta ehkä kuitenkin pienempi kuin odotin. Ehkä kertoo pääasiassa Accentumien laadusta. Päässä nämä on selkeästi painavammat ja tukevammat kuin Accentumit, jotka taasen on kevyemmät ja huomaamattomat. Pieniä kolinoitakin kuuluu nappuloista jos nopeasti päätä heilauttaa, mikä on kyllä aika nihkeätä tämän hintaluokan vehkeissä. Joka tapauksessa olen hyvin tyytyväinen näihin, tosin ei autossa ei ole tullut vielä testattua, mutta ensi viikolla sitten kun matkataan joulun viettoon.
Mutta yksi asia mihin ehkä osaat neuvon antaa, tai toki ihan kuka vaan, on tuo bluetooth yhteyden katkonaisuus. Minulla on siis yleensä ollut tapana että kuulokkeet yhdistyy telsuun, LG C3, jota kautta sitten pääasiassa tietokoneelta kuuluu musiikit ja muut. Leffoja sitten tulee katsottua telsun appien kautta ja 4k-soittimelta. Mutta nyt siis kun kuulokkeet yhdistää telkkuun, niin kaikki on hyvin kun istut paikallasi, mutta jos vähänkään käppäilet tai teet kotitöitä tai vaan heilautat enemmän päätäsi, niin kuulokkeista kajahtaa äänimerkki, kuuluu device connected(tjsp.), äänet katkeaa ja sitten jatkuu normaalisti. Appin asetuksista sain tuon "device connected"-huudon pois, mutta silti noita piippauksia ja katkoja tulee, että onko siellä joku ihmeellinen yhteyden jatkuva uusiminen käynnissä vai mikä tässä on? Ongelman voi kiertää käyttämällä donglea, mikä tietenkin on muutenkin se ensisijainen vaihtoehto, mutta jotenkin outoa minusta miten se noin lähes käyttökelvoton on bluetoothilla.
Ei ole puhelimeen yhdistettynä ollut mitään ongelmia.Tilasin sitten nuo AKG N9 hybridit, pääosin teikäläisen suosittelun ja arvostelujen pohjilta, ja onhan se todettava että on nää hyvät kuulokkeet. Äänenlaadultaan ehdottomasti parhaat mitä minulla on ollut, ero Accentumiin on selkeä, mutta ehkä kuitenkin pienempi kuin odotin. Ehkä kertoo pääasiassa Accentumien laadusta. Päässä nämä on selkeästi painavammat ja tukevammat kuin Accentumit, jotka taasen on kevyemmät ja huomaamattomat. Pieniä kolinoitakin kuuluu nappuloista jos nopeasti päätä heilauttaa, mikä on kyllä aika nihkeätä tämän hintaluokan vehkeissä. Joka tapauksessa olen hyvin tyytyväinen näihin, tosin ei autossa ei ole tullut vielä testattua, mutta ensi viikolla sitten kun matkataan joulun viettoon.
Mutta yksi asia mihin ehkä osaat neuvon antaa, tai toki ihan kuka vaan, on tuo bluetooth yhteyden katkonaisuus. Minulla on siis yleensä ollut tapana että kuulokkeet yhdistyy telsuun, LG C3, jota kautta sitten pääasiassa tietokoneelta kuuluu musiikit ja muut. Leffoja sitten tulee katsottua telsun appien kautta ja 4k-soittimelta. Mutta nyt siis kun kuulokkeet yhdistää telkkuun, niin kaikki on hyvin kun istut paikallasi, mutta jos vähänkään käppäilet tai teet kotitöitä tai vaan heilautat enemmän päätäsi, niin kuulokkeista kajahtaa äänimerkki, kuuluu device connected(tjsp.), äänet katkeaa ja sitten jatkuu normaalisti. Appin asetuksista sain tuon "device connected"-huudon pois, mutta silti noita piippauksia ja katkoja tulee, että onko siellä joku ihmeellinen yhteyden jatkuva uusiminen käynnissä vai mikä tässä on? Ongelman voi kiertää käyttämällä donglea, mikä tietenkin on muutenkin se ensisijainen vaihtoehto, mutta jotenkin outoa minusta miten se noin lähes käyttökelvoton on bluetoothilla.
Kieltämättä puhelimen kanssa bluetoothilla ei ole moista ongelmaa juuri ilmennyt*. Jos vika telsun päässä, niin se ei kuitenkaan ilmennyt vanhojen kuulokkeiden kanssa. Jotenkin outoa että kun se ilmoitus "device connected" tulee niin musiikki vaimenee taustalle ja sitten tulee se pätkäisy ja uudelleen aloitus.Jotain häikkää kuulostaisi olevan jommassa kummassa päätä bluetooth-yhteyttä. En ole televisioon kokeillut yhdistää omaa N9:iä, mutta minulla ei ole mitään yhteysongelmia jos käyn vaikka keittiössä täydentämässä kahvikuppia kesken palaverin ja kuulokkeet ovat bluetoothin kautta yhdistetty työläppäriin. Verrokiksi vanhassa Audeze Penrosessa alkoi yhteys pätkiä heti kun poistuin huoneesta.
Olen käsittänyt että tämä tosiaan käyttäisi aptx codeccia, ja kai se on hyvä? En ole näihin lainkaan perehtynyt. En kuitenkaan ole mitään ongelmaa huomannut sen enempää latenssien kuin äänenlaadunkaan kanssa.Ei ole puhelimeen yhdistettynä ollut mitään ongelmia.
Töllön bluetooth on omasta mielestä aivan kauhea idea ihan siitä syystä etteivät ne töllöt tue kuin perus SBC codeccia minkä latenssit voi olla ihan mitä sattuu. Äänenlaadusta puhumattakaan.
EDIT: Ilmeisesti LG töllöt tukevat nykyään perus aptx codeccia.
Nämä liiankin ahkerat ilmoitukset ovat yksi N9 Hybridin omituisista piirteistä, muttei kuulokkeiden normaalisti tulisi jatkuvasti muodostaa yhteyttä uudestaan ja asioista ilmoittaa, ellei niitä oteta välillä pois päästä. Oletko kokeillut ottaa korvatunnistinta pois päältä? Jos se vaikka liikkuessa välillä kuvittelee, että kuulokkeet poistuu korvilta. Bluetooth ja dongle eroaa hieman noilta ilmoituksiltaan ja toimintaperiaatteeltaan, joten korvatunnistin kannattaa ainakin tsekata alkuun.Tilasin sitten nuo AKG N9 hybridit, pääosin teikäläisen suosittelun ja arvostelujen pohjilta, ja onhan se todettava että on nää hyvät kuulokkeet. Äänenlaadultaan ehdottomasti parhaat mitä minulla on ollut, ero Accentumiin on selkeä, mutta ehkä kuitenkin pienempi kuin odotin. Ehkä kertoo pääasiassa Accentumien laadusta. Päässä nämä on selkeästi painavammat ja tukevammat kuin Accentumit, jotka taasen on kevyemmät ja huomaamattomat. Pieniä kolinoitakin kuuluu nappuloista jos nopeasti päätä heilauttaa, mikä on kyllä aika nihkeätä tämän hintaluokan vehkeissä. Joka tapauksessa olen hyvin tyytyväinen näihin, tosin ei autossa ei ole tullut vielä testattua, mutta ensi viikolla sitten kun matkataan joulun viettoon.
Ei ole puhelimeen yhdistettynä ollut mitään ongelmia.
Töllön bluetooth on omasta mielestä aivan kauhea idea ihan siitä syystä etteivät ne töllöt tue kuin perus SBC codeccia minkä latenssit voi olla ihan mitä sattuu. Äänenlaadusta puhumattakaan.
EDIT: Ilmeisesti LG töllöt tukevat nykyään perus aptx codeccia.
Okei nyt löyty lääke tähän. Olin siis tuota ominaisuutta etsinyt appista, enkä ollut sitä löytänyt. Nyt löytyi tuolta "customize ANC" valikon alta "Adaptive ANC" ja "Auto Compensation", nuo kun nappasi pois päältä niin loppui pätkimiset, ei edes luurien päästä poistattaessa. Ilmeisesti tuo "Auto Compensation" oli se korvatunnistin? Tai tuossa kuvaillaan "Checking your wearing and ear canal status to adjust the ANC level in realtime". Aika monessa asiassa tullut siihen lopputulokseen että nykyään uutuuden tavoittelussa yritetään liikaa ja tehdään monimutkaisia ominaisuuksia, jotka tosiasiassa vaan paskovat lopputuotetta ja vaikeuttavat käyttöä.Nämä liiankin ahkerat ilmoitukset ovat yksi N9 Hybridin omituisista piirteistä, muttei kuulokkeiden normaalisti tulisi jatkuvasti muodostaa yhteyttä uudestaan ja asioista ilmoittaa, ellei niitä oteta välillä pois päästä. Oletko kokeillut ottaa korvatunnistinta pois päältä? Jos se vaikka liikkuessa välillä kuvittelee, että kuulokkeet poistuu korvilta. Bluetooth ja dongle eroaa hieman noilta ilmoituksiltaan ja toimintaperiaatteeltaan, joten korvatunnistin kannattaa ainakin tsekata alkuun.
Laita listaan myös HD 490 Pro. Vaihdoin omat HD 650:t näihin. Huomattavasti mukavammat musiikin kuunteluun.Olen vakavasti harkinnut pelikuulokkeiden taakse jättämistä ja siirtymistä parempaan. Tällä hetkellä päästä löytyy Sennheiserin Game Onet joista tykännyt viimeiset ~7 vuotta.
Kohtalaisen merkkiuskollisuuden vuoksi olen katsellut:
Mitkähän noista olisi "turvallisimmat" pääasiassa musiikin kuunteluun, sarjoihin sekä satunnaiseen pelailuun? Musiikkia kuuntelen laidasta laitaan, mutta painottuu hieman raskaampaan päähän.
- HD 599
- HD 560S
- HD 650 (hipoo budjetin ylärajaa)
Verkkiksestä näyttää saavan 560S hintaan 120€, lienee ylivoimainen vaihtoehto ainakin tolla hinnalla. Ääneltään ilmeisen neutraalit, mutta eq:lla voi aina laittaa alataajuuksille vähän boostia jos haluaa hauskuutta.Olen vakavasti harkinnut pelikuulokkeiden taakse jättämistä ja siirtymistä parempaan. Tällä hetkellä päästä löytyy Sennheiserin Game Onet joista tykännyt viimeiset ~7 vuotta.
Mitkähän noista olisi "turvallisimmat" pääasiassa musiikin kuunteluun, sarjoihin sekä satunnaiseen pelailuun? Musiikkia kuuntelen laidasta laitaan, mutta painottuu hieman raskaampaan päähän.
- HD 599
- HD 560S
Onko budjetti Senkun outlet hinnoilla vai hyllyhinnoilla?Olen vakavasti harkinnut pelikuulokkeiden taakse jättämistä ja siirtymistä parempaan. Tällä hetkellä päästä löytyy Sennheiserin Game Onet joista tykännyt viimeiset ~7 vuotta.
- HD 599
- HD 560S
Sen verran hyvää kuullut outletista, että sieltä suurimmaksi osaksi.Onko budjetti Senkun outlet hinnoilla vai hyllyhinnoilla?
Outlet | Sennheiser Finland
Discover outlet products at reduced prices - tested, checked, and thoroughly inspected to meet the same high-quality standards as our new products.www.sennheiser-hearing.com
Oliko mitään selkeää syytä miksi HD 650:t ei sopinut omaan makuun?Laita listaan myös HD 490 Pro. Vaihdoin omat HD 650:t näihin. Huomattavasti mukavammat musiikin kuunteluun.
Minulla ei ole HD599 mallia ikinä ollut, mutta netin höpinöiden perusteella Game Onet saattaa olla todella lähellä niitä äänellisesti. Joten jos jotain erilaista päivitystä hakee niin ehkä kannattaa noita muita ensisijaisesti kokeilla.Olen vakavasti harkinnut pelikuulokkeiden taakse jättämistä ja siirtymistä parempaan. Tällä hetkellä päästä löytyy Sennheiserin Game Onet joista tykännyt viimeiset ~7 vuotta.
- HD 599
- HD 560S
En mielellään equta luureja, ja HD 650:n matalat taajuudet jätti toivomisen varaa. 490 Prossa kokonaiskuva on jotenkin paremmin balanssissa.Oliko mitään selkeää syytä miksi HD 650:t ei sopinut omaan makuun?
Varmasti hienot kuulokket nuo HD 490 Pro:t, mutta hieman meinaa budjetista karata. Tuo ~250€ millä HD 650:t saa Outletistä on tämänhetkinen yläraja.En mielellään equta luureja, ja HD 650:n matalat taajuudet jätti toivomisen varaa. 490 Prossa kokonaiskuva on jotenkin paremmin balanssissa.
Ajatko kuulokkeita kuulokevahvistimella vai suoraan koneen 3.5 millisestä?Varmasti hienot kuulokket nuo HD 490 Pro:t, mutta hieman meinaa budjetista karata. Tuo ~250€ millä HD 650:t saa Outletistä on tämänhetkinen yläraja.
Game Onet on suoraan emossa kiinni, mutta tarpeen vaatiessa käyn kaverilta nappaamassa Fiion K5 PronAjatko kuulokkeita kuulokevahvistimella vai suoraan koneen 3.5 millisestä?
Scandinavianphotolta saa hd 650/hd 600 249€ uutena.Varmasti hienot kuulokket nuo HD 490 Pro:t, mutta hieman meinaa budjetista karata. Tuo ~250€ millä HD 650:t saa Outletistä on tämänhetkinen yläraja.
Sen verran tykästynyt tämänhetkisten avoimmuuteen niin se on pakollista uusissakinEnsimmäinen suositukseni olisi HD 560S Verkkokauppa.comista tai mistä nyt edullisesti saa, ja tuunaa EQ:lla mieleiseksi. Jos ei halua softa-equttaa, ja/tai emossa on tosi huono äänilähtö, niin sitten vaikka 20 euron dongle EQ:lla, tyyliin Fiio JA11.
Toisaalta edellämainittu setti on kokonaan kiinalaista tuotantoa. Jos on periaatteita valmistuspaikan suhteen, niin HD 650 on nopean tsekkauksen perusteella valmistettu Saksassa. Se on vaan ankean bassoton, varsinkin kun mainittiin raskaampi musiikki ja edelliset luurit pelikuulokkeet. Toisaalta EQ:lla siihen saanee vankkuutta.
Vähemmän suosittu, suljettu malli HD 620S voisi olla yksi vaihtoehto... jos tykkääkin suljetuista. 620S on ilmeisesti tehty Irlannissa. Kokemuksena voisi kuvitella olevan lähimpänä niitä edellisiä pelikuulokkeita.
Joo huomasin itsekkin tänään, täytyy tuolta tilata jos noihin päätyy.Scandinavianphotolta saa hd 650/hd 600 249€ uutena.
![]()
![]()
Ensimmäinen suositukseni olisi HD 560S Verkkokauppa.comista tai mistä nyt edullisesti saa, ja tuunaa EQ:lla mieleiseksi. Jos ei halua softa-equttaa, ja/tai emossa on tosi huono äänilähtö, niin sitten vaikka 20 euron dongle EQ:lla, tyyliin Fiio JA11.
Toisaalta edellämainittu setti on kokonaan kiinalaista tuotantoa. Jos on periaatteita valmistuspaikan suhteen, niin HD 650 on nopean tsekkauksen perusteella valmistettu Saksassa. Se on vaan ankean bassoton, varsinkin kun mainittiin raskaampi musiikki ja edelliset luurit pelikuulokkeet. Toisaalta EQ:lla siihen saanee vankkuutta.
Vähemmän suosittu, suljettu malli HD 620S voisi olla yksi vaihtoehto... jos tykkääkin suljetuista. 620S on ilmeisesti tehty Irlannissa. Kokemuksena voisi kuvitella olevan lähimpänä niitä edellisiä pelikuulokkeita.
Onko kuulokkeiden kaapeli vaihdettavissa?Tilasin ajatuksissani kuulokkeet ja nyt kun ne saapui, niin niissä on joku typerä balansointu 4,4mm liitin. Ei mulla ole semmosta outputtia. Eihän suomesta edes löydy adapteria noihin. Pitääkö mun tilata uusi dac amp tai odotella 20 päivää että saan adapterin saksan amazonista? Toimiiko ne edes kunnolla adapterilla? Ei nää kyllä vaadi juuri mitään kun herkkyys joku lähelle 120 db/rms![]()
Mistä ihmeen temu-kuulokkeista nyt puhutaan kun pelkkä balansoitu liitäntä kuulostaa vähintäänkin omituiselta.Tilasin ajatuksissani kuulokkeet ja nyt kun ne saapui, niin niissä on joku typerä balansointu 4,4mm liitin. Ei mulla ole semmosta outputtia. Eihän suomesta edes löydy adapteria noihin. Pitääkö mun tilata uusi dac amp tai odotella 20 päivää että saan adapterin saksan amazonista? Toimiiko ne edes kunnolla adapterilla? Ei nää kyllä vaadi juuri mitään kun herkkyys joku lähelle 120 db/rms![]()
No tiedä balansoidusta. Käsitin että se 4.4mm on joku balansoitu. Luulisi että toimisi normaalillakin kaapelilla jos vaan olisi tommonen joka haarautuu ja menee molempiin kuppeihin.Mistä ihmeen temu-kuulokkeista nyt puhutaan kun pelkkä balansoitu liitäntä kuulostaa vähintäänkin omituiselta.
Edelleenkään et vastannut mistä kuulokkeista edes puhutaan. Jos kuulokkeissa on 4.4mm kaapeli mukana niin kyllä siinä normaalisti pitäisi olla myös ihan perus ei-balansoidut myös. Koska 4.4mm liitäntä ei todellakaan ole ainoa standardi balansoidulle kuuloke-liitännälle vaan sen kanssa on kilpailemassa myös 2.5mm liitäntä.No tiedä balansoidusta. Käsitin että se 4.4mm on joku balansoitu. Luulisi että toimisi normaalillakin kaapelilla jos vaan olisi tommonen joka haarautuu ja menee molempiin kuppeihin.
Jotkut IEM tai kuulokkeet voi tilausvaiheessa valita toimitettavaksi joko pelkällä 4.4mm, 3.5mm tai 6.35mm, mutta jos kuuloke toimitetaan pelkällä 4.4mm niin todennäköisemmin silloin on kyse audiofiili-tason vehkeestä kuin jostain temu-luurista.Mistä ihmeen temu-kuulokkeista nyt puhutaan kun pelkkä balansoitu liitäntä kuulostaa vähintäänkin omituiselta.
Kyllä tuo 4.4mm tuntuu olevan nykyään aikalailla vakioitu standardi balansoidulle liittimelle. 2.5mm on joo myös balansoitu, mutta ei ainakaan itsellä ole tullut vastaan sitten 2000-luvun alun jälkeen tuotetta joka sitä käyttäisi.Edelleenkään et vastannut mistä kuulokkeista edes puhutaan. Jos kuulokkeissa on 4.4mm kaapeli mukana niin kyllä siinä normaalisti pitäisi olla myös ihan perus ei-balansoidut myös. Koska 4.4mm liitäntä ei todellakaan ole ainoa standardi balansoidulle kuuloke-liitännälle vaan sen kanssa on kilpailemassa myös 2.5mm liitäntä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.