Laadukkaat kuulokkeet?

Kiitos näköjään joskus ne ohjeet kannattaakin katsoa heh. Ilmeisesti ei kuitenkaan saa vastamelua kokonaan pois?

Ei saa tietääkseni, puhelimella appin kautta olisi kaiketi paremmin säätöjä mutten muista moista siinäkään nähneeni, enkä ole nyt vähään aikaan katsellut josko olisi tullut uutena ominaisuutena

Kiitos näköjään joskus ne ohjeet kannattaakin katsoa heh. Ilmeisesti ei kuitenkaan saa vastamelua kokonaan pois?
Ei saa tietääkseni, puhelimella appin kautta olisi kaiketi paremmin säätöjä mutten muista moista siinäkään nähneeni, enkä ole nyt vähään aikaan katsellut josko olisi tullut uutena ominaisuutena
Apin kautta saa kyllä pois: Noise control = Custom ja pallo keskellä jolloin sekä ANC että Transparency 0%.

1000028446.png

Nyt olen pari iltaa kunnellut uusia Hifiman Edition XS -kuulokkeitani, jotka 190 eurolla ostin BF-alennuksista. DAC/vahvistin minulla on mittausten mukaan erinomainen Fosi ZH3. Aiempaa kokemusta avoimista kuulokkeista minulla on vain Grado SR80:ista ja viimeiset kahdeksan vuotta olen kuunnellut Sony MDR-1000X:ia joka ilta. Reippaasti suurin osa ajasta tulee kuitenkin kuunneltua kaiuttimilla (Q-Acoustics 2010i + Arendal 1961 Subwoofer 1S).

Edition XS:t kuulostivat heti ongelmattomilta, eivätkä rasita ääneltään parin tunnin kuuntelun jälkeen, toisin kuin Gradot. Basso toistuu alemmas kuin subbarillani kuuntelupaikalla (pitäisi optimoida kun jaksaisi). Toisaalta ne kuulostavat myös huomattavan erilaiselta kuin kaiuttimeni tai 1000X:t, joten jonkun aikaa saa uuteen soundiin totutella. Äänenvoimakkuudenkin säätäminen tutulle tasolle tuntuu vaikealta ja vaikuttaa vaihtelevan eri musiikkikappaleiden välillä totutusta poikkeavin määrin.

Uuteen ääneen totuttelu jatkuu ja pitää kokeilla myös vuorotella kaiuttimien kanssa. Ehkä täytyy sukeltaa taajuuskorjausten ihmeelliseen maailmaan.

Pääpanta ei ole ollenkaan hyvä minun päälleni. Kuulokkeita ei tarvitse pitää kauan päässä kun päälakea alkaa poltella. Capra Audio Hifiman Comfort Strap vaikuttaisi olevan hyvä ratkaisu. Ehkä voisi aluksi kokeilla sitoa pannan keskikohdan littaan irti päästä, jolloin paino jakautuisi sen molemmille puolille yhden pisteen sijaan. Silmälasien sangatkin painavat päätä, mutta samaa vaivaa oli Sonyjen kanssa aluksi lasien vaihdon jälkeen.

Statistiikka

Viestiketjuista
294 226
Jäsenet
80 664
Uusin jäsen
aarnimaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom