Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 952
Tuli kanssa lähdettyä taas ZMF kelkkaan ja laitettua tilaukseen Bokehit. Veronpalautukset käyttöön. :D Pitäisi varmaan rauhoittua kuulokkeiden kanssa taas vaihteeksi. On kyllä koukuttava (ja kallis) harrastus. :D

Pitää katsoa miten vertautuvat sitten Focal Radianceen. Focalit kyllä aiheuttavat kovaa kuunteluväsymystä ja joskus jopa korvasärkyä. Jotain niiden tuunauksessa on, mikä ei omiin korviin käy.

En kyllä ole törmännyt Focalin:n kanssa moiseen. Toki jos en tiedä kuuntelumääriä?

Mutta nuo ZMF olisi NanNam kuulostella.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
91
En kyllä ole törmännyt Focalin:n kanssa moiseen. Toki jos en tiedä kuuntelumääriä?

Mutta nuo ZMF olisi NanNam kuulostella.
Yleensä maks. tunnin olen kuunnellut noilla. Nyt olleet kaapissa kyllä jonkunaikaa. Olen jonkunverran herkkä ylätaajuuksille, niin ehkä sieltä tulee tuo. Tai sitten turhan in your face soundi. :D
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 952
Yleensä maks. tunnin olen kuunnellut noilla. Nyt olleet kaapissa kyllä jonkunaikaa. Olen jonkunverran herkkä ylätaajuuksille, niin ehkä sieltä tulee tuo. Tai sitten turhan in your face soundi. :D
Oho, Enpä ole mokomaan itse Törmännyt, ehkä joskus 6-10 tuntia Luurit korvilla, niin sitten rupeaa rasittamaan. Vaan sillloin on jo muutenki väsy, mutta en arvostele.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 568
Hakusessa olisi mahdollisimman halvat ja hyvät vastamelukuulokkeet. Eli musiikin laadulla ei ole niin väliä. Minkälaisia kannattaisi alkaa katselemaan?

Tulisi muksulle, niin jos auttaisi keskittymisvaikeuksien kanssa.
Edifier W820NB plus. Käytän telsun kanssa eliminoimaan perhettä. Kelpaa musan kuunteluun myös oikein hyvin ja lisäksi mukavat päässä.
Edit. Hinta 50€ nurkilla.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 719
Langattomat korvanapit ovat hyvä vaihtoehto työkäyttöön.
Joo, varmaan jollekin, mutta mulle ne ei oikein sovi. Nappikuulokkeidenkin kanssa veivasin yhteen vaiheeseen, että teetin ihan valetut sovitteetkin, mutta omat korvat ei vaan kestä pidemmässä käytössä ja rupeaa tuntumaan veemäiseltä.

Toki nyt palsukäytössä heti seuraavaks paskin vaihtoehto, eli on-ear -luurit, mutta noilla sentään jotenkin pärjää :D
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
909
Syyskuussa tulee vuosi siitä, kun hommasin Atrium Openit. Valehtelisin jos väittäisin, etteivät Caldera Openit kiinnostaisi yhtään. Pidän AO:ista joka tapauksessa niin paljon, etten tule niistä koskaan luopumaan, vaikka mitä muita luureja tulisikin hommattua vaihtelunjanoisena rinnalle. Arvelen, että varmaan aika harvalle ballz to the wallz -hifistelijälle (sanotaan nyt vaikka yli 500€ luurit omistavalle) lopulta riittää yhdet kuulokkeet.
Itse myin jokunen viikko sitten reilun vuoden käytössä olleet Atrium Closedit tämän tulevan Calderan rahoitukseen. Aivan pirun hyvät kuulokkeet, mutta jostain hetken mielihäiriöstä piti päästä katsomaan mitä sieltä vuoren huipulta löytyy. Aluksi Hifimanin HE1000SE:t polttelivat mielessä Atriumin kavereiksi, mutta sitten ajattelin että jos nyt kuulokkeita ollaan taas katsomassa, niin repäistään kunnolla.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 952
Itse myin jokunen viikko sitten reilun vuoden käytössä olleet Atrium Closedit tämän tulevan Calderan rahoitukseen. Aivan pirun hyvät kuulokkeet, mutta jostain hetken mielihäiriöstä piti päästä katsomaan mitä sieltä vuoren huipulta löytyy. Aluksi Hifimanin HE1000SE:t polttelivat mielessä Atriumin kavereiksi, mutta sitten ajattelin että jos nyt kuulokkeita ollaan taas katsomassa, niin repäistään kunnolla.
Kehtaatko puhua hinnoista? Meitä Kateellisia kiinnostaa ;)
 
Liittynyt
07.11.2017
Viestejä
53
Tuli hommattua Beyerdynamic DT 900 Pro X kuulokkeet ekoina hifikuulokkeina koskaan. En ole näihin asioihin tarkemmin perehtynyt, mutta olen aina nauttinut laadukkasta äänestä. Aikaisempina kuulokkeina on ollut Sony WH-1000XM3 ja Audio Technica ATH-M50. M50:n matalat taajuudet olivat todella heikkoja ja korkeat aivan liian kovaäänisiä. Musiikki kuulosti huonolta, vaikka kaikki äänet olivatkin kirkkaita ja selkeitä. XM3 taas koko ääniprofiili on ylibassoinen ja "boomy". Luin monia arvosteluja, joissa sanottiin M50 taajuusvasteen olevan V-muotoinen ja pelotti hieman, että voiko esimerkiksi elektronisen musiikin matalat taajuudet kuulostaa vielä huonommalta DT 900:ssa, jossa ääni on selvästi neutraalimpi ja basso paperilla vaisumpi.

Onnekseni huomasin heti ensimmäisellä kuuntelulla, että kuulokkeet kuulostavat joka tavalla erinomaiselta. Kaikki äänet ovat tasapainossa, basso on hyvällä tasolla ja korkeat äänet eivät ole ylikorostuneita. XM3 ja M50 välillä kuulin musiikissa ääniä M50:llä, joita en kuullut XM3:lla. Samaa efektiä ei tullut M50 -> DT 900 siirryttäessä, mutta musiikista saatava nautinto on moninkertaisesti suurempaa. Pelkäsin hieman etukäteen, että onko M50 äänimaailma se, mitä audiofiilit mainostaa. Basso oli olematonta ja diskantit sattuivat korviin. Onneksi DT 900 todisti tämän täysin vääräksi. Kaikki genret elektronisesta rockiin kuulostaa hyvin miellyttävältä.

Pelatessa M50:llä aseiden äänet olivat liian kovia ja räjähdysten matalat taajuudet eivät kuuluneet juurikaan korviin saakka. DT 900:lla tämäkin on tasapainossa. Vähän mietitytti myös kuulokkeiden avoimet kupit, joita en ollut koskaan ennen testannut. Ilokseni huomasin, ettei läpi tule erityisen paljon ääntä kumpaankaan suuntaan. Äänitaajuuksien kimpoamisesta kuppien sisällä en osaa sanoa mitään ja avoimuus on täysin neutraali aspekti omaan korvaan. Sen huomasin kyllä, että korvat eivät lämpene yhtä paljon avoimilla kupeilla.

Seuraavaksi pitää päästä johonkin audiokauppaan kyselemään, jos pääsisi testaamaan eroa esimerkiksi läppärin aux-portin äänenlaadun ja jonkin järkevän hintaisen DAC:in välillä.

Maksoin näistä uutena 215€ ja pakko sanoa, että parhaat pari sataa euroa, mitä olen aikoihin käyttänyt.


IMG_2384.JPG
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
909
Kehtaatko puhua hinnoista? Meitä Kateellisia kiinnostaa ;)
Saksalaisen jälleenmyyjän kautta tilasin Readheart-puusta tehdyn erikoismallin Calderan normaaliin hintaan, ja siihen päälle 140€ tuning kitin, joka sisältää muistaakseni neljät korvatyynyt ja kahdet filtterit. Kyllä tuosta kaiken kaikkiaan vähän reilu neljä kiloeuroa sai köyhtyä.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 952
Saksalaisen jälleenmyyjän kautta tilasin Readheart-puusta tehdyn erikoismallin Calderan normaaliin hintaan, ja siihen päälle 140€ tuning kitin, joka sisältää muistaakseni neljät korvatyynyt ja kahdet filtterit. Kyllä tuosta kaiken kaikkiaan vähän reilu neljä kiloeuroa sai köyhtyä.
Nyt imen ilmaa sisuskiin . Laita toki mielipide, minkälaisesta Möröstä on kyse + Vahvistin + Dac.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
250 733
Viestejä
4 367 548
Jäsenet
72 673
Uusin jäsen
Koostumus

Hinta.fi

Ylös Bottom