Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
18.07.2022
Viestejä
8
Mikähän olis hyvä kuuloke etätöihin, töissä tapahtuvaan musan kuunteluun (musa lähinnä youtubesta) ja sit ihan perus kuulokkeiks koneelle? Valcot ostaisin muuten, mut äänenlaatu johdon kanssa ei ilmeisesti ole kovin hyvä. Vai pitäiskö sit ostaa bluetooth-dongle tähän pöytäkoneeseen ja Valcot?
Minkä hintasia etit?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Ostin ilmastointilaitteen hieman myöhässä tälle kesälle, mutta tuli tänään testailtua huvikseen over-ear vastamelukuulokkeita sen seurassa. Mielenkiintoisesti halvimmillaan noin 35 euroa maksava Edifier W820NB pesi lattiaa Anker Q30:llä, Valco VMK20:llä ja Sennheiser Momentum 3:lla. Muilla kuului terävää suhinaa, mutta Edifier vaimensi senkin tehokkaasti.

Taitaa Q30:n ja W820NB:n välillä tulla tiukempi taisto kuin alunperin ajattelin. :hmm: Noista kahdesta teen tällä hetkellä vertailujuttua ZMF Atriumin ja Feliks Audio Euforian kuuntelun ohessa.

Onkos täällä kukaan ostanut uutta Sennheiser Momentum 4:ää?
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
83
Onkos täällä kukaan ostanut uutta Sennheiser Momentum 4:ää?
No minä olen. Momentum 3 verrattuna vastamelu on selvästi parantunut, huomattavasti mukavammat päässä ja ihan naurettava 60h akkukesto.

Äänenlaatu ei ainakaan ole parempi, hyvin kaikki äänet tulee esiin, mutta varsinkin matalasta päästä puuttuu jotain. Ei ole niin hauskan kuuloinen. Edellisessä mallissa en käyttänyt taajuuskorjainta, mutta tässä bassoa oon lisännyt pari desibeliä ja diskanttia vähentänyt pari desibeliä.

Laitteen ulkonäkö on ottanut reilusti takapakkia, täysin geneerisen näköinen.

Painikkeiden korvaaminen hipaisukytkimillä ei ole hyvä asia.

Ihan ok kuulokkeet, hintakaan ei ole paha, mutta ei ainakaan Momentum 3:a juuri parempi.

Sellanen huomio vielä että tässä ei saa vastamelua kokonaan pois. Voisiko se vaikuttaa mataliin ääniin? M3:ssa pidin sen yleensä offilla.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Kiitos kokemuksista! :tup: Nelosessa bassokorostus taitaa yltää pidemmälle keskitaajuuksien puolelle, joten basso ei varmastikaan tunnu yhtä tiukalta ja iskevältä kuin kolmosessa, vaan lopputulos on hieman pehmeämpi. Tuon voisin ainakin itse tulkita vähemmän hauskan kuuloiseksi, vaikka bassoa jopa enemmän määrällisesti olisikin.

Kolmosessa on itseasiassa vastamelu pois päältä vähemmän sekä bassoa että keskitaajuuksia. Siitä ei voida kuitenkaan päätellä, miltä Momentum 4 kuulostaisi ilman vastamelua. Mulla sattui olemaan Momentum 3:sta MiniDSP EARS:illa mitatut taajuusvasteet sekä vastamelun kanssa että ilman sitä:
1661879035116.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 283
Hifimaailma kehuu uusimmassa numerossa. Siis vastamelu-kuulokkeiden genre huomioiden. Muuten samassa lehdessä kalliiden(3K€ - 8K€) high end-luurien testi, eli ei varmaan niiden joukossa olisi pärjännyt...
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Napatkaas joku pois tää viimeinen kappale, sanoisin aika hyväksi tarjoukseksi tuotteen harvinaisuuden huomioiden:

Hinta on kieltämättä nyt kohdallaan. Viime lauantaina pääsin vertailemaan Eikonia Focal Radiancen ja Denon D9200:n kanssa. Radiance oli teknisesti erottelevimman ja selkeimmän kuuloinen (ollen esitystavaltaan rauhallisempi ja tuhdimpi kuin Celestee tai Stellia), mutta Eikoniin vaihtamalla kaikki kuulosti välittömästi avarammalta, luonnollisemmalta ja mukaansatempaavammalta. D9200 puolestaan oli noiden eräänlainen välimuoto epätasaisella tuunauksella. Kuulokkeissa ei ollut varsinaisesti mitään vikaa, mutta diskantti särähti monesti korvaan, joten en oikein päässyt sisään kuunteluun.

Lisähuomio: kuuntelin kaikkia 3000 euroa maksavalla Mcintoshin MHA200-putkivahvistimella, joten se vaikutti luultavasti arvaamattomasti etenkin Radiancen ja D9200:n ääneen. Focalit tosin kuulostaa oman kokemukseni mukaan vähemmän teräviltä ja metallisilta putkilla, joten laite saattoi jopa tehdä hyvää Radiancelle. D9200 sen sijaan pitäisi saada kuunteluun myös tavallisella vahvistimella.

Eikon on mielenkiintoisesti yhtä aikaa varsin rauhallinen ja menevä, koska keskitaajuuksista puuttuu muutamasta kohtaa energiaa, mutta ylempien taajuuksien pari korostumaa tuo vastaavasti ääneen kivasti särmää. Äänessä on sen vuoksi jotakin vastaavaa Sennheiser HD800:n kanssa ja basso puolestaan muistuttaa Fostexin biodynaamisia kuulokkeita sotkematta kuitenkaan keskitaajuuksia, jotka on erikoisesta tuunauksestaan huolimatta käytännössä aidon kuuloiset Auteur-mallin tapaan. Atticus-malliin verrattuna lopputulosta voisi jopa sanoa todella neutraaliksi, koska Eikonilla siirtymä bassosta keskitaajuuksiin on selkeä, eikä äänessä ole yhtä paljoa jälkikaikua. Olen silti varma, että alemman diskantin korostuma voi särähtää joidenkin kuuloaistilla korvaan, joten ei sikäli turvallinen ostos. Itselläni esim. HD800:n kuuntelu ei varsinaisesti koske korviin, joten Eikonin korostumat vastaavilla taajuusalueilla ei tunnu missään.
 
Viimeksi muokattu:

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
595
Elementit saapuivat mukavan nopeasti Digikeystä, mutta yksi on näköjään ottanut osumaa. Osaako kukaan sanoa miten tätä kannattaisi yrittää korjata?

P.S. Jos jollain sattuu olemaan ylimääräisenä 2x3.5mm-3.5mm kaapeli niin ostaisin mielelläni pois. Ei jaksaisi odottaa kuukautta Aliexpressistä.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Asettele tuohon lommon päälle teippiä ja sitten nykäise suoraan ylös päin. Lommon pitäis oieta ja teipin irrota itsestään kun nykäiset. Tavallinen halpa pakkausteippi on mun mielestä paras. Ei tartu liian tiukasti eikä jätä tahmaa.
29-2501_xl_1.jpg

Meinasitko muuten rakentaa kokonaan uudet kuulokkeet vai laittaa elementin valmiiseen koteloon? :)
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
595
Asettele tuohon lommon päälle teippiä ja sitten nykäise suoraan ylös päin. Lommon pitäis oieta ja teipin irrota itsestään kun nykäiset. Tavallinen halpa pakkausteippi on mun mielestä paras. Ei tartu liian tiukasti eikä jätä tahmaa.
Kiitos. Pakkausteippi oli vähän liian tahmean oloista joten käytin maalarinteippiä, hyvin toimi!

Meinasitko muuten rakentaa kokonaan uudet kuulokkeet vai laittaa elementin valmiiseen koteloon? :)
Kokonaan uudet, tosin ilman mitään varsinaisesti uutta. Kuulokkeista tulee täysin avoimet, pyöreän 100mm kupin sisällä elementti on 10° kulmassa suunnattuna keskelle. Laittelen CAD-kuvia jahka projekti etenee niin aukeaa vähän paremmin.
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
83
Kiitos kokemuksista! :tup: Nelosessa bassokorostus taitaa yltää pidemmälle keskitaajuuksien puolelle, joten basso ei varmastikaan tunnu yhtä tiukalta ja iskevältä kuin kolmosessa, vaan lopputulos on hieman pehmeämpi. Tuon voisin ainakin itse tulkita vähemmän hauskan kuuloiseksi, vaikka bassoa jopa enemmän määrällisesti olisikin.

Kolmosessa on itseasiassa vastamelu pois päältä vähemmän sekä bassoa että keskitaajuuksia. Siitä ei voida kuitenkaan päätellä, miltä Momentum 4 kuulostaisi ilman vastamelua. Mulla sattui olemaan Momentum 3:sta MiniDSP EARS:illa mitatut taajuusvasteet sekä vastamelun kanssa että ilman sitä:
Uudet Momentum 4:t lähti palautukseen kun ei eronnut edellisistä juuri yhtään. Äänenlaatu on M3:ssa parempi.

Onko H95:ssä parempi saundi kuin M3:ssa? Mites hinta/laatusuhde?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Äänenlaatu ei ainakaan ole parempi, hyvin kaikki äänet tulee esiin, mutta varsinkin matalasta päästä puuttuu jotain. Ei ole niin hauskan kuuloinen. Edellisessä mallissa en käyttänyt taajuuskorjainta, mutta tässä bassoa oon lisännyt pari desibeliä ja diskanttia vähentänyt pari desibeliä.
Erikoinen valinta laittaa lisää bassoa ja pienentää diskanttia Momentum 4:ssa. Bassoa on jo oletuksena liikaa ja oma ratkaisu oli pudottaa bassoa se 2 desibeliä ja nostaa keskiääniä ja diskanttia noin desibelillä ja vastaavaa suositusta näytti muuallakin olevan.

Äänenlaatu on mielestäni erittäin hyvä, parempi kuin kuin muissa kuulokkeissa mitä olen käyttänyt (mm. Bose ja Sony). Momentum 3:seen en pysty vertaamaan kun en ole sitä testannut.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Tänään saapui uusi Anker Soundcore Space Q45. Alustavat kokemukset rakenteen laadun ja vastamelun tehokkuuden osalta on ihan positiiviset. Vastamelu täysille asetettuna taustasuhina on tosin melkoista - kuulostaa samalta kuin vesihana olisi auki muutaman metrin päässä. Suhina vaimenee sitä mukaa, kun vastamelun tehokkuutta lasketaan, eikä se asetuksella 4/5 ole yhtä kuuluvaa kuin esim. Valcon VMK20:ssä.

Pääpannassa on ohuempi pehmuste kuin edullisemmassa Q30-mallissa. Tarpeeksi ylös säädettynä panta ei kuitenkaan paina omaa päälakeani, vaikka aluksi siltä meinasi tuntuakin. Korvapehmusteet on mukavan paksut ja tilavat Q30:een tai esim. Sonyihin verrattuna. Puristusvoima on jokseenkin luja, mutta se auttanee passiivisessa melunvaimennuksessa.

Äänenlaatu oli myös sikäli positiivinen yllätys, ettei taajuuskorjaaminen ole älyttömän työlästä. Valmistaja on aktivoinut oletuksena ylimääräisen, voimakasta kuminaa aiheuttavan, bassokorostuksen, joka kannattaa ottaa ensimmäisenä pois päältä. Sen jälkeen ääni jää lähinnä ohueksi ja ponnettomaksi, minkä lisäksi diskantti on kihisevää ja sibilanttia. Onneksi kokonaisuuden saa korjattua pitkälti siten, että alempia keskitaajuuksia voimistetaan 200 Hz:n ja 400 Hz:n säätimillä muutama desibeli. 800 Hz:stä eteenpäin keskitaajuudet ovat mielestäni lähestulkoon tasapainoiset, eikä diskanttiakaan tarvitse lopulta vähentää paljoa, koska se korostui alun perin pääasiassa keskitaajuuksien vajauksen vuoksi. Alle 10 minuutin taajuuskorjaamisella olen jo tosi tyytyväinen. Sonyn XM5:stä en saanut millään ulos näin hyvää ääntä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 442
Tänään saapui uusi Anker Soundcore Space Q45. Alustavat kokemukset rakenteen laadun ja vastamelun tehokkuuden osalta on ihan positiiviset. Vastamelu täysille asetettuna taustasuhina on tosin melkoista - kuulostaa samalta kuin vesihana olisi auki muutaman metrin päässä. Suhina vaimenee sitä mukaa, kun vastamelun tehokkuutta lasketaan, eikä se asetuksella 4/5 ole yhtä kuuluvaa kuin esim. Valcon VMK20:llä.

Pääpannassa on ohuempi pehmuste kuin esim. edullisemmassa Q30-mallissa. Tarpeeksi ylös säädettynä se ei kuitenkaan paina omaa päälakeani, vaikka aluksi siltä meinasi tuntuakin. Korvapehmusteet on mukavan paksut ja tilavat Q30:een tai esim. Sonyihin verrattuna. Puristusvoima on jokseenkin luja, mutta se auttanee passiivisessa melunvaimennuksessa.

Äänenlaatu oli myös sikäli positiivinen yllätys, ettei taajuuskorjaaminen ole älyttömän työlästä. Valmistaja on laittanu oletuksena päälle ylimääräisen voimakasta kuminaa aiheuttavan bassokorostuksen, joka kannattaa ottaa ensimmäisenä pois päältä. Sen jälkeen ääni jää lähinnä ohueksi ja ponnettomaksi, minkä lisäksi diskantti on kihisevää ja sibilanttia. Onneksi kokonaisuuden saa korjattua pitkälti siten, että alempia keskitaajuuksia voimistetaan 200 Hz:n ja 400 Hz:n säätimillä muutama desibeli. 800 Hz:stä eteenpäin keskitaajuudet ovat mielestäni lähellä tasapainoisia, eikä diskanttiakaan tarvitse lopulta vähentää paljoa, koska se korostui alun perin pääasiassa keskitaajuuksien vajauksen vuoksi. Alle 10 minuutin taajuuskorjaamisella olen jo tosi tyytyväinen. Sonyn XM5:stä en saanut millään ulos näin hyvää ääntä.

Q30 ollut nyt päivittäisessä käytössä siitä asti kun ostin, varsin hyvä hankinta ollut. Pienen eq jälkeen toki.

Miten suuri päivitys nuo ovat mielestäsi äänenlaadullisesti q30:seen verrattuna?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Q30 ollut nyt päivittäisessä käytössä siitä asti kun ostin, varsin hyvä hankinta ollut. Pienen eq jälkeen toki.

Miten suuri päivitys nuo ovat mielestäsi äänenlaadullisesti q30:seen verrattuna?
Vielä hieman aikaista sanoa, koska mun Q30 on tällä hetkellä hieman tasaisemmin equtettu ennen kuin mittailen Q45:n taajuusvasteen. Mielestäni Q45 kuulostaa vähemmän verkkaiselta ja pyöristetyltä. Dynamiikka on elävämpää ja äänet erottuu hieman paremmin toisistaan. Toisaalta asia voisi myös selittyä osin SBC vs. LDAC erolla. :hmm: Q30 jää mun mielestä pehmeän kuuloiseksi taajuuskorjaamisenkin jälkeen.

En puhuisi älyttömästä erosta, mutta Q45:n lisäselkeys on itsestäni mukava parannus.

Ja Q45 maksaa muuten alekoodilla Amazonissa 120 euroa, vaikka normaali hinta onkin 150.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 283
Mullon kans Q30, plus Ankerin napit myös (Soundcore by Anker Life P3 Bluetooth).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Q30:ssä on todella hyvä hinta-laatusuhde erityisesti muita valmistajia paremman taajuuskorjaimen ansiosta. Edifier W820NB on silti mun suosikki edullisista malleista, koska se ei vaadi laisinkaan säätämistä – en itseasiassa ole kuullut tähän mennessä parempaa tuunausta missään kalliimmissakaan vastamelukuulokkeissa (otoskoko on tosin vielä rajallinen). Jos vaan kaikki yksilöt kuulostaa samalta ja W820NB:tä saa alennuksesta alle 40 eurolla, suosittelen nappaamaan sellaiset ihmeteltäväksi.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
113
Q30:ssä on todella hyvä hinta-laatusuhde erityisesti muita valmistajia paremman taajuuskorjaimen ansiosta. Edifier W820NB on silti mun suosikki edullisista malleista, koska se ei vaadi laisinkaan säätämistä – en itseasiassa ole kuullut tähän mennessä parempaa tuunausta missään kalliimmissakaan vastamelukuulokkeissa (otoskoko on tosin vielä rajallinen). Jos vaan kaikki yksilöt kuulostaa samalta ja W820NB:tä saa alennuksesta alle 40 eurolla, suosittelen nappaamaan sellaiset ihmeteltäväksi.
Onko Q30:n taajuuskorjaimeen jotain hyväksi havaittuja parhaita asetuksia saatavilla?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
556
Q30:ssä on todella hyvä hinta-laatusuhde erityisesti muita valmistajia paremman taajuuskorjaimen ansiosta. Edifier W820NB on silti mun suosikki edullisista malleista, koska se ei vaadi laisinkaan säätämistä – en itseasiassa ole kuullut tähän mennessä parempaa tuunausta missään kalliimmissakaan vastamelukuulokkeissa (otoskoko on tosin vielä rajallinen). Jos vaan kaikki yksilöt kuulostaa samalta ja W820NB:tä saa alennuksesta alle 40 eurolla, suosittelen nappaamaan sellaiset ihmeteltäväksi.
Sattuisko olemaan tietoa, pelittääkö kummatkaan noista luureista teamspeakin yms mikkiä käyttävien softien kanssa säällisesti, eli niin ettei musiikin laatu kärsi välittömästi radikaalisti?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Onko Q30:n taajuuskorjaimeen jotain hyväksi havaittuja parhaita asetuksia saatavilla?
Esim. tämän suuntaiset toimii hyvin, jos haluaa tasapainoista ja helposti kuunneltavaa ääntä. Numeroina suunnilleen -5; +6; +3; +3; +0,5; +4; -0,5; -1

Q30:
Screenshot_20220830-214644~2.png


Vertailun vuoksi mun Q45 on korjailtu tällä hetkellä näin:
Screenshot_20220902-093845~2.png


Sattuisko olemaan tietoa, pelittääkö kummatkaan noista luureista teamspeakin yms mikkiä käyttävien softien kanssa säällisesti, eli niin ettei musiikin laatu kärsi välittömästi radikaalisti?
Ei ole valitettavasti ollut tuollaisessa käytössä, vaan pääasiassa musiikin kuuntelussa. Veikkaisin, että samat ongelmat näissäkin on, koska samaa bluetooth-tekniikkaa hyödyntävät. Ankerin Soundcore-malleissa ei muutoinkaan ole mitenkään erityisen hyvät mikrofonit, jos enemmän olisi tarvetta ihmisten kanssa puhua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
563
Nyt olen kuunnellut näitä Audezen LCD-GX:iä ja onhan nämä erilaiset ja selkeästi tasapainoisin soundi LCD sarjasta mitä olen kuullut (LCD-5 kuulematta).
Ei niin teknisesti erotteleva kuin LCD-X 2021 mutta muuten on erittäin namit.
Soundstagessa instrumenttien paikannus on parempi kuin LCD-2C tai LCD-x:ssä selkeästi ja 3D:maisuutta on enemmän, nyt kuulee kuinka ääniä tulee takaa tai edestä aivan eri tavalla.
Peleissä todellakin aivan kurkot kun kuulee tasan tarkkaan mistä päin vihut tulee, jopa takaa ylhäältä ."Wall hack" huuteluita tulee perään vähän väliä hehe.
Hinta/laatu suhteessa parasta Audezea.
Mikki on tosin susi pa$ka mutta enpä sitä olisi muutenkaan käyttänyt, röden podcast mikki hoitaa sen homman ammattitasolla.
 
Liittynyt
28.09.2017
Viestejä
219
Sennheiser HD 6XX piuhan vasen sanoi äsken itsensä irti. Saakohan noita mistään haettua pk-seudulla? Ainakin verkkokauppa.comissa loppu atm.

Jos amazonista tilaa niin tuskin järkeä maksaa noista premium-kaapeleista extraa?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Nyt onnistuisi in-ear-kuulokkeiden tarkka mittaaminen. Kunhan saapuu vielä korvanlehdet, alkaa talkoot over-ear-mallien kanssa. Olen harkinnut pystyttäväni oman kopion/version Crinaclen taajuusvasteiden vertailutyökalusta, koska se vaikuttaisi olevan mahdollista.

Kiinalainen Coupler+mikrofoni-yhdistelmä on hintaansa nähden ulkoisesti älyttömän laadukas, mutta saapa nähdä, mittaako mikki taajuudet, miten pitäisi.
PXL_20220902_132620129~2.jpg

Edit. Laite näyttäisi toimivan. Mittasin erittäin V-tyyliset Sudio T2 -vastamelunapit. Käsittääkseni 10 kHz:n piikki johtuu osittain laitteesta itsestään, koska se siirtyy riippuen siitä, miten syvälle nappi työnnetään "korvakäytävään". Ei tule MiniDSP EARS:ia ikävä tämän jälkeen.
Sudio T2.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Nyt onnistuisi in-ear-kuulokkeiden tarkka mittaaminen. Kunhan saapuu vielä korvanlehdet, alkaa talkoot over-ear-mallien kanssa. Olen harkinnut pystyttäväni oman kopion/version Crinaclen taajuusvasteiden vertailutyökalusta, koska se vaikuttaisi olevan mahdollista.

Kiinalainen Coupler+mikrofoni-yhdistelmä on hintaansa nähden ulkoisesti älyttömän laadukas, mutta saapa nähdä, mittaako mikki taajuudet, miten pitäisi.


Edit. Laite näyttäisi toimivan. Mittasin erittäin V-tyyliset Sudio T2 -vastamelunapit. Käsittääkseni 10 kHz:n piikki johtuu osittain laitteesta itsestään, koska se siirtyy riippuen siitä, miten syvälle nappi työnnetään "korvakäytävään". Ei tule MiniDSP EARS:ia ikävä tämän jälkeen.
Ihan mielenkiinnosta mistä ostit ja paljon tommoselle tuli hintaa?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Ihan mielenkiinnosta mistä ostit ja paljon tommoselle tuli hintaa?
Vastaavia löytyy Taobaosta, Alibabasta, Aliexpressistä ja Ebaysta hakusanalla IEC711 Coupler. Omani ostin Aliexpressistä noin 125 eurolla (hinnat vaihtelee 100-500 euron välillä mallista riippuen). Tällainen 3,5 mm:n mikrofoniliittimellä oleva (voidaan kiinnittää vaikkapa suoraan koneen emolevyyn) on pääsääntöisesti 100-200€. Ostin halvimman löytämäni metallijalustalla ja oikea laite tuli. Puikkomalliset on yleensä hieman edullisempia, mutta joka tapauksessa puhutaan halvasta hankinnasta. Tilauksessa oleva teline ja kaksi silikonikorvaa maksoi huomattavasti enemmän.

Edit. ostin myös itseasiassa pienen 25 euron usb-äänikortin mikrofonille, jotta sen käyttäminen on helpompaa. Periaatteessa 10 euron USB-C->3,5mm Apple Dongle ajaisi saman asian.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
83
Osaisiko joku kertoa mikä näistä kannattaa ostaa? Beoplay h95, M&D MW75 vai ML 5909? Olen tykästynyt Momentum 3een, niin onko noi äänenlaadullisesti miten paljon paremmat? M4 ja Px7 S2 kokeiltu niin äänenlaatu ei M3 tasolle yllä IMO.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
144
Osaisiko joku kertoa mikä näistä kannattaa ostaa? Beoplay h95, M&D MW75 vai ML 5909? Olen tykästynyt Momentum 3een, niin onko noi äänenlaadullisesti miten paljon paremmat? M4 ja Px7 S2 kokeiltu niin äänenlaatu ei M3 tasolle yllä IMO.
Minulta löytyy sekä H95 että ML5909 ja MW75 kävivät kokeilussa. ML5909 joukon neutraalein, H95:ssa on möyryävä alabasso ja hieman kirpsakka ylärekisteri. MW75:t ovat täyttä skeidaa akustisen virityksen suhteen.
Mikäli sinulla on Android-luuri, niin H95 ekvalisoituna esim. Wavelet-apilla on näistä paras valinta omasta mielestäni. Niissä on hyvä akkukesto, korkea mekaaninen laatu ja ne ovat mukavat päässä.
Iphonen kanssa Mark Levinson, sillä ne menevät ilman equtustakin. Pientä piikkiä niistäkin löytyy 7kHz:n kohdalta.
Äänikuvallisiin asioihin en ota kantaa, sillä niihin vaikuttaa mm. korvien muoto jne - ovat henkilökohtaisia asioita.
Kannattaa testata, jos pystyy.

En ole kokeillut Momentum 3-luureja, mutta mittausten perusteella ne eivät ole neutraalit.
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
83
Minulta löytyy sekä H95 että ML5909 ja MW75 kävivät kokeilussa. ML5909 joukon neutraalein, H95:ssa on möyryävä alabasso ja hieman kirpsakka ylärekisteri. MW75:t ovat täyttä skeidaa akustisen virityksen suhteen.
Mikäli sinulla on Android-luuri, niin H95 ekvalisoituna esim. Wavelet-apilla on näistä paras valinta omasta mielestäni. Niissä on hyvä akkukesto, korkea mekaaninen laatu ja ne ovat mukavat päässä.
Iphonen kanssa Mark Levinson, sillä ne menevät ilman equtustakin. Pientä piikkiä niistäkin löytyy 7kHz:n kohdalta.
Äänikuvallisiin asioihin en ota kantaa, sillä niihin vaikuttaa mm. korvien muoto jne - ovat henkilökohtaisia asioita.
Kannattaa testata, jos pystyy.

En ole kokeillut Momentum 3-luureja, mutta mittausten perusteella ne eivät ole neutraalit.
iPhone 12 mini on käytössä. Kuvauksesi perusteella H95 voisi olla ML:ää parempi, koska pidän V-soundista enemmän. M3 en ole equttanut ollenkaan ja lähinnä metallimusiikin kuunteluun sitä käyttänyt. Maksoin 300€ pari vuotta sitten M3:sta, niin en tiedä onko noissa 3x parempi ääni. M3 on muuten aika epämiellyttävät varsinkin pään päältä, niissä on heikohko akkukesto ja vastamelu. Soundi, ulkonäkö, fyysiset painikkeet ovat hyvät, muu ei.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 307
Vieläkös Sundarat on hintaluokassansa helpoiten suositeltavissa? Tietokoneen kaveriksi Zen DACin kautta kuunneltavaksi korvaamaan Sennheiser HD 599:t. Ihan hyväthän nämäkin on kun ei paremmasta tiedä..
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Vieläkös Sundarat on hintaluokassansa helpoiten suositeltavissa? Tietokoneen kaveriksi Zen DACin kautta kuunneltavaksi korvaamaan Sennheiser HD 599:t. Ihan hyväthän nämäkin on kun ei paremmasta tiedä..
Kyllä ovat. Ehdottomasti ~350€ hintakategorian parhaimmistoa, ellei haussa ole bassojytkyt.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
412
Leffakäyttöön etsinnässä langattomat kuulokkeet LG C1 kaveriksi. Over ear ja mieluusti suora yhteys telkkariin ilman ylimääräisiä härpäkkeitä, niin saa pidettyä laitteiden määrän minimissä.

Uusia Momentumeja olen katsellut, mutta löytyisikö tätä kautta parempia kokemuksia?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 283
Vuosikymmeniä aina miettinyt että joskus pitäisi käydä. Mutta vähän hölmöä kun ei ole rahoissaan, kuten ei yleensäkään, eikä kuitenkaan olisi varaa mitään hankkia. Eri asia jos olisi löysää vaikka kymppitonneja ja voisi high endiäkin sillä silmällä katsella.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
144
iPhone 12 mini on käytössä. Kuvauksesi perusteella H95 voisi olla ML:ää parempi, koska pidän V-soundista enemmän. M3 en ole equttanut ollenkaan ja lähinnä metallimusiikin kuunteluun sitä käyttänyt. Maksoin 300€ pari vuotta sitten M3:sta, niin en tiedä onko noissa 3x parempi ääni. M3 on muuten aika epämiellyttävät varsinkin pään päältä, niissä on heikohko akkukesto ja vastamelu. Soundi, ulkonäkö, fyysiset painikkeet ovat hyvät, muu ei.
Tässä olisi Sean Oliven mittaukset H95 luureista:
On äijällä menneet Beolabit ja Beoplayt sekaisin :)
H95_Olive.jpg

Ainakin HifiStudioissa näitä on demottavana. Ei nämä nyt perinteistä V-käyrää vastaa...
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
144
Mikäli joltakin löytyy Final Audion UX3000:t, niin tässä olisi EQ-profiili ANC on moodille:

Preamp: -3 dB
Filter 2: ON LS Fc 30.0 Hz Gain 4.60 dB
Filter 3: ON LS Fc 73.00 Hz Gain 5.00 dB
Filter 4: ON LS Fc 200.0 Hz Gain -8.00 dB
Filter 5: ON PK Fc 991.0 Hz Gain -4.40 dB Q 2.427
Filter 6: ON PK Fc 1466 Hz Gain -3.60 dB Q 1.886
Filter 7: ON PK Fc 1890 Hz Gain 2.30 dB Q 5.666
Filter 8: ON PK Fc 2527 Hz Gain 1.70 dB Q 3.928
Filter 9: ON PK Fc 4700 Hz Gain 2.40 dB Q 3.000
Filter 10: ON HS Fc 6000 Hz Gain 2.50 dB

Näyttää jokseenkin tältä:
UX3000ANC_EQ.jpg


Kannattaa huomioida, että kuulokkeissa voi olla yksilövaihtelua. 3 & 10 filttereiden gainia voi hienosäätää omaan makuun
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 376
Suositelkaahan jotain basso kuulokkeita joissa on äänenlaatu muutenkin hyvä, tekisi mieli testata löytyykö omaan korvaan parempia kuin Sony MDR-Z7, noissa on todella hyvä alas menevä laadukas basso iFi Zen V2 bass boostin kanssa.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
192
Sonyn WH-1000XM5:iin on tarjolla tuore softapäivitys. Muutoslogin mukaan muun muassa ANC:tä on parannettu. Redditissä pääasiassa positiivisia kommentteja uudesta softasta, itse en ole vielä ehtinyt testata.
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 420
Vieläkös Sundarat on hintaluokassansa helpoiten suositeltavissa? Tietokoneen kaveriksi Zen DACin kautta kuunneltavaksi korvaamaan Sennheiser HD 599:t. Ihan hyväthän nämäkin on kun ei paremmasta tiedä..
Hyvät on hinnaltaan, mutta kannattaa kytätä käytettyjä jos ei ole kiire.

Vähän käytettyjä liikkuu -100€ täälläkin koko ajan, säästyneen rahan voi käyttää vaikka tilaamalla Balanssoidut kuulokepiuhat Alin Bazaarikaupasta...
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 420
Vuosikymmeniä aina miettinyt että joskus pitäisi käydä. Mutta vähän hölmöä kun ei ole rahoissaan, kuten ei yleensäkään, eikä kuitenkaan olisi varaa mitään hankkia. Eri asia jos olisi löysää vaikka kymppitonneja ja voisi high endiäkin sillä silmällä katsella.
Yhden kerran käynyt. JA jälkiviisautena sanon, että älä mene Luottokortin kanssa ;), toisaalta komerossa on edelleen Cambridge Audion vahvistin ja aivan S**tanan hyvän näköiset Harrin Kaiuttimien jalustakaiuttimet. Pitääkin tarkastaa, ettei termiitit ole syöneet niitä.

Pitää varmaan vaihtaa kämppää kaksiosta --> Kolmioon, että riittäisi tilaa harrastuksille.
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
140
Suositelkaahan jotain basso kuulokkeita joissa on äänenlaatu muutenkin hyvä, tekisi mieli testata löytyykö omaan korvaan parempia kuin Sony MDR-Z7, noissa on todella hyvä alas menevä laadukas basso iFi Zen V2 bass boostin kanssa.
Sivgan robinit(SV021) ovat toistaneet bassoa hyvin omaan makuuni.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Itse en ajatellut myöhästyä Hifimessuilta, joten lähdin Helsinkiä kohti jo tänään aamu viideltä. :sleep:

Tarkoitus on kylläkin käydä vilkaisemassa Hifitalon kuulokekuunteluhuone Kaarinassa saakka ja messut sitten huomenna.

Mikäs täällä Hifitalolla nojatuolissa istuessa. DCA:n Ether 2 puuttuu rivistä, koska on päässä. ZMF:n Verite Closed myös eri pöydällä.
PXL_20220909_103911732~2.jpg


PXL_20220909_092351084~2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Tuli testattua tänään suljettua Sundaraa. Melko lähelle ovat saaneet äänen avoimeen Sundaraan verrattuna, mutta bassontoiston toimivuudesta en ole vielä täysin varma. Vaikka ääni olikin mukavan tuhtia, puukupit aiheuttivat selkeää kuminaa, joka kuului jatkuvasti ikään kuin erillisenä yksityiskohtana. Istuvuus kuulokkeissa oli hyvä, koska pehmusteet oli juuri oikein kallistettu omalle päälleni.

PXL_20220910_074518905~2.jpg


Suljetun Sundaran basso oli silti hyvin kontrollissa Hifimanin kalliimpiin suljettuihin malleihin verrattuna. Punaisilla muovikupeilla varustettu R9 on oikea bassotykki, koska junttaa oikein kunnolla. Kaikki muu kyllä jäikin melkolailla basson jalkoihin. :D Noi olis tosi hauskat bassomusiikille, mutta harmi kun hinta on aika korkea.

Puukupeilla oleva R10 oli askel normaalimpaan suuntaan, mutta en ole koskaan kuullut yhtä resonoivia kuppeja. Bassosta tuli sen vuoksi todella muhkeaa ja suurta, joten kuuntelu oli kyllä hauskaa. Harmi kun erottelu ja äänikuva jäi jälkikaiun vuoksi epäselväksi. Aika outoja tuotteita molemmat suuremmassa mittakaavassa, mutta uppoaa varmasti hyvin suuremmille massoille. :hmm:

PXL_20220910_123002024.jpg


Harmi kun monet kuulokkeet oli samoissa huoneissa, joissa soitettiin koko päivä kaiuttimia. Esim. Meze Eliteä tai Focaleita ei olisi pystynyt järkevästi kuuntelemaan ja Hifiman Susvara oli myös pääaulan reunalla. STAX:in 7000 euroa maksavalle uutuudelle oli oma hiljainen huone, joten se tekikin heti suuren vaikutuksen. Dan Clark Audion kuulokkeita oli myös erillisessä tilassa, joten niitä sai rauhassa kokeilla. Harman-tuunauksestaan kehuttu Stealth oli etenkin kokeilemisen arvoinen.

PXL_20220910_103531332~2.jpg


Ja oli @escalibur hauska tavata Hifiman-pisteellä. :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 722
Harmi kun monet kuulokkeet oli samoissa huoneissa, joissa soitettiin koko päivä kaiuttimia. Esim. Meze Eliteä tai Focaleita ei olisi pystynyt järkevästi kuuntelemaan ja Hifiman Susvara oli myös pääaulan reunalla. STAX:in 7000 euroa maksavalle uutuudelle oli oma hiljainen huone, joten se tekikin heti suuren vaikutuksen. Dan Clark Audion kuulokkeita oli myös erillisessä tilassa, joten niitä sai rauhassa kokeilla. Harman-tuunauksestaan kehuttu Stealth oli etenkin kokeilemisen arvoinen.
Kuuntelin nuo mezet hiljaisena hetkenä nopeasti. Mukavuus oli huippuluokkaa, ja ääni kuulosti avaralta ja rasittamattomalta. Mutta alapää kuulosti ylikorostuneelta. Mutta siihen voi vaikuttaa myös mackintosh setti jossa oli kiinni, ne ei välttämättä ole mitään neutraaleja.

En edes huomannut että jossain oli kuulokkeet omissa huoneissaan! Nyt vähän harmittaa Dan Clarkit olisin halunnut kokeilla.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Kuuntelin nuo mezet hiljaisena hetkenä nopeasti. Mukavuus oli huippuluokkaa, ja ääni kuulosti avaralta ja rasittamattomalta. Mutta alapää kuulosti ylikorostuneelta. Mutta siihen voi vaikuttaa myös mackintosh setti jossa oli kiinni, ne ei välttämättä ole mitään neutraaleja.

En edes huomannut että jossain oli kuulokkeet omissa huoneissaan! Nyt vähän harmittaa Dan Clarkit olisin halunnut kokeilla.
Hyvä, että sattui sopiva väli Mcintosh-paratiisissa! Sekä Empyreanissa että Elitessä on yläbasso ja alamidit aika koholla. Elite on omaan makuuni sopivasti energisempi, mutta rentoa menoa on edelleen.

4. kerroksessa oli Kruunuradiolla sviitin kyljessä erillinen kuulokemakkari liukuoven takana. Sieltä ei kuulunut liian epäilyttäviä ääniä, joten uskalsin mennä sisään. :lol:

PXL_20220910_101621407.jpg

PXL_20220910_101729065~2.jpg


Stax:it puolestaan oli muistaakseni samassa kerroksessa Hifiharrastajat ry:n DIY-huoneiden kanssa. Huoneessa oli ainoastaan yhdet kuulokkeet ja kallis vahvistin (aulassa suuri STAX-roll up).

Eli nämä vinkkinä, jos joku on huomenna messuille menossa.
 
Viimeksi muokattu:

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Kieltämättä ihan viihdyttävät messut verrattuna muutaman vuoden takaisiin. Oli hauskaa törmätä @Sword Of Damocles vaikka emme tunteneet toisiamme etukäteen. :)

Mulla on kolme ylimääräistä lippua (QR-koodi) messuille (käyvät siis vielä huomisen ajan) jos joku on halukas käymään messuilla. Jaan ne kolmelle ensimmäiselle jotka lainaavat tätä viestiä. En huomioi vasta luotuja tunnuksia.

Teille muille tiedoksi että teen käynnistä lyhyen teaser-tyyppisen videon kanavalleni josta voi ihmetellä jokusen kattauksen messuilta.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Hyvä, että sattui sopiva väli Mcintosh-paratiisissa! Sekä Empyreanissa että Elitessä on yläbasso ja alamidit aika koholla. Elite on omaan makuuni sopivasti energisempi, mutta rentoa menoa on edelleen.

4. kerroksessa oli Kruunuradiolla sviitin kyljessä erillinen kuulokemakkari liukuoven takana. Sieltä ei kuulunut liian epäilyttäviä ääniä, joten uskalsin mennä sisään. :lol:




Stax:it puolestaan oli muistaakseni samassa kerroksessa Hifiharrastajat ry:n DIY-huoneiden kanssa. Huoneessa oli ainoastaan yhdet kuulokkeet ja kallis vahvistin (aulassa suuri STAX-roll up).

Eli nämä vinkkinä, jos joku on huomenna messuille menossa.
Aika paksua piuhaa muutamassa. Kyselikö kukaan miten johdot vaikuttaa ääneen? :rofl:

Itsellä jäi nyt kuulokeosasto kokonaan kokeilematta; kaikki aika meni kaiuttimien parissa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Aika paksua piuhaa muutamassa. Kyselikö kukaan miten johdot vaikuttaa ääneen? :rofl:

Itsellä jäi nyt kuulokeosasto kokonaan kokeilematta; kaikki aika meni kaiuttimien parissa.
Melkoista lakua oli etenkin noi Dan Clark Audion VIVO-kaapelit, mutta täytyy todeta, että ne on taipuisuudeltaan ja käytettävyydeltään erinomaisia, vaikkei ulkonäöstä uskoisi. Gradon jäykät ja karkeat letkut sen sijaan on aivan hirveitä, joten en todennäköisesti voisi koskaan omistaa valmistajan kuulokkeita.

Tuntui enemmänkin siltä, että esittelijä/myyjä mainitsi kaapelin tärkeyden, mikäli kuulokkeiden äänenlaatu ei kokeilijaa täysin miellyttänyt. Niistä keskusteluista jättäydyin kyllä poliittisesti sivummalle.

Kuuntelitko niitä Focalin 55 000 euroa maksavia Maestro Utopioita? Huone oli ihan järkyttävä, kun kumiseva basso peitti lähes kaiken alleen. o_O
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jkm
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 552
Viestejä
4 166 017
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom