Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Saako Koss Porta Pro langallisten hinnalla mitään vastaavan äänen omaavia BT kuulokkeita? En pidä nappikuulokkeista. Heidän oma langaton malli kiinnostaa . Mutta nyt budjetti 50-60€. Kiitoksia etukäteen.
Vaikeaa voi olla parempien BT-kuulokkeiden löytäminen tuolla budjetilla. Nimettömien kiinakuulokkeiden puoleen pitäisi melkeinpä kääntyä ja niitäkin täytyisi todennäköisesti taajuuskorjata.

Ostin juuri itsekin Joensuun Clas Ohlsonin loppuunmyynnistä Koss Porta Pro:t 10 eurolla. Voisin melkeinpä kirjoittaa noista pienen kesäjutun, kun ovat sen verran mainiot. Sellaisenaan ovat täysin kuuntelukelpoiset ja helposti omaksuttavat jopa itseni kaltaiselle 3000 euron kuulokkeita kuulleelle.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
85
Tuli otettua pieni riski ja tilattua Edifierin Stax Spirit S3 planar bluetooth kuulokkeet. Paketoitu siistiin laatikkoon. Itse kuulokkeet aika peruskauraa ulkoisesti ja laadullisesti, ei aiheuta mitään wow huudahduksia. Padit voisivat olla isommatkin omaan korviin, mutta ovat mukavammat päässä kuin Sonyn XM3:t. Momentum 3 ovat olleet mukavimmat päässä isoine padeineen, joihin oma korva mahtuu helposti kokonaan sisään. Mukana tuli nahkaisen padien lisäksi "ice feeling earmuffs", joita en ole vielä kokeillut.

Äänellisesti nämä ovat ehdottomasti paremmasta päästä mitä bluetooth kuulokkeita kokeillut. En osaa ääntä mitenkään tarkemmin kuvailla, mutta esimerkiksi Momentum 3:t kuulostavat jotenkin ontommalta näihin verrattuna. Ääni vaikuttaa muutenkin erittäin tasapainoiselta. Pienenä miinuksena näissä on pieni kohina taustalla, mutta ei musiikkia kuunnellessa häiritse. Ominaisuuksiltaan nämä ovat ihan peruskuulokkeet, ei ANC:tä tai muita erikoisuuksia.

Säädettävää EQ:ta ei ainakaan vielä sovelluksessa ole, mutta voi valita kolmesta eri asetuksesta: classic, hifi ta stax. Noista classic kuulostaa parhaalta omaan korvaan. Lisäksi näille luvataan 80 tunnin akunkestoa, saa nähdä mihin todellisuudessa asettuu. Paketista vedettynä taisi olla 96%. Torstaista lähtien kuunnellut, niin nyt näyttää 86%.
Joku on näitä jo mittaillutkin, jos käppyrät kiinnostaa. Itse en juurikaan ymmärrä. Edelleen kyllä näistä tykännyt.

Elokuussa pitäisi tulla Sennheiserin Momentum 4:t täysin uudella muotoilulla. Noihinkin luvataan jopa 60h akunkestoa. Varsin iso ero kolmosten 17h luvattuun kestoon.
 

Liitteet

Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 722
Saako Koss Porta Pro langallisten hinnalla mitään vastaavan äänen omaavia BT kuulokkeita? En pidä nappikuulokkeista. Heidän oma langaton malli kiinnostaa . Mutta nyt budjetti 50-60€. Kiitoksia etukäteen.
Soundcore Anker Q30 voi löytyä aika lähelle tuota saksan amazonista.
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 420
Vaikeaa voi olla parempien BT-kuulokkeiden löytäminen tuolla budjetilla. Nimettömien kiinakuulokkeiden puoleen pitäisi melkeinpä kääntyä ja niitäkin täytyisi todennäköisesti taajuuskorjata.

Ostin juuri itsekin Joensuun Clas Ohlsonin loppuunmyynnistä Koss Porta Pro:t 10 eurolla. Voisin melkeinpä kirjoittaa noista pienen kesäjutun, kun ovat sen verran mainiot. Sellaisenaan ovat täysin kuuntelukelpoiset ja helposti omaksuttavat jopa itseni kaltaiselle 3000 euron kuulokkeita kuulleelle.
Kyllä saitkin halvalla, tolla hinnalla olisin ostanut vaikka hyllyyn Mökille. Hinta/Laatu on edelleen TopMax, mukavuus ei ihan kaikille ja VaraMuffeja saa puoli-ilmaisiksi vaikka Motonetistä.
 
Liittynyt
22.09.2021
Viestejä
95
Tilasin sit 70€ Porta Pro langattomat. Onhan ne aika rumat mutta uskon että äänenlaatu kohdillaan :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Huomasin tuossa kun vaihtelin velour padeja näihin SPC Gear härpättimiin, niin näissä on ajurit kallistettu niin kuin joissain Fidelioissa ym. kalliimmissa kuulokkeissa. On näitä myös jollain tavalla tuunattu kun joitain aukkoja peitetty paperilla, eikä vaan heitetty kamoja sisään ja ajateltu että herran haltuun.

Ainoa paska puoli näissä on 34 Euron hintaisiksi kuuloke/headsetiksi se että saavat olla aivan maksimilla että ylettyvät meikäläisen päähän.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Wink wink, Saksan Amazonissa on vielä hopeisia Sonyn uusia XM5-kuulokkeita warehouse-osastolla (like new/very good) alle 300 eurolla. Ostelin tollaiset arvosteltavaksi, joten katsellaan kesälomalla, miten pärjää Sennheiser Momentum 3:lle. XM4 pitäisi melkeinpä verrokiksi löytää.

Tulipa tossa myös ZMF Eikon osteltua käytettynä. :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
83
Elokuussa pitäisi tulla Sennheiserin Momentum 4:t täysin uudella muotoilulla. Noihinkin luvataan jopa 60h akunkestoa. Varsin iso ero kolmosten 17h luvattuun kestoon.
Hieno homma! Näitä on odotettu. Tullu puolitoista vuotta kuunneltua musiikkia Momentum 3:lla hymy korvissa, kun on niin mahtava saundi. Muussa kuin äänenlaadussa on tosiaan parannettavaa ANC, mukavuus yms.
 
Liittynyt
19.01.2020
Viestejä
961
Soundcore Anker Q30 voi löytyä aika lähelle tuota saksan amazonista.
Löytyy myös Soundcoren omasta kaupasta 67€ kotiin kuljetettuna. Tulee parissa-kolmessa päivässä ovelle.

 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
60
300€ on siitä harmillinen budjetti, että pienellä lisäpanostukselle saisi melko mielenkiintoisia planar kuulokkeita jotka varmasti olisivat vaihtelua Sennheiseriin. Tuossa hieman ylempänä vähän jotain mainitsinkin Sundarasta, Sash tresistä ja verumista.

Jos kuitenkin pysytään budjetissa niin Grado sr225x voisi olla sellainen, jota kannattaisi käydä jossain kuuntelemassa. Gradot on valitettavasti Suomessa vähän ylihinnoiteltuja joten teknisyyden ja rakenteen laadun puolesta 299€ voi olla aika kova hinta. Enkä kyllä ole sr255x mallia itse edes kuullut. Olen kuitenkin viime aikoina kuunnellut paljon Gradon hemp kuulokkeita ja Grado on kyllä ottanut mun mielestäni noissa melkoisen harppauksen parempaan suuntaan. Vaikka Hemp ei virallisesti X sarjan kuulokke olekaan, niin siinä on X sarjan driverit.

Toinen mielenkiintoinen vaihtoehto olisi Denon D5200. Valitettavasti nekään ei suoraan osu budjettiin mutta Black fridayn aikaan niitä oli muutamissa kotimaisessa liikkeissä 299€ hinnalla. Ei ne ilman katetta myyneet niitä silloinkaan joten, ehkä jostain saisi tuohon tarjoushintaan kuulokkeet vieläkin ihan vaan tarjouksen tekemällä.

Kolmas vaihtoehto voisi olla Harmonicdyne Helios, jos niitä vielä jostain saa. Niissä on tosi iso äänikuva, korostunut mutta melko hauska keskibasso ja mukavan täyteläiset keskiäänet. Diskantissa oli kuitenkin valitettava korostuma jonka takia itse en niille lopulta lämmennyt. Kaikkia se ei kuitenkaan häiritse ja onhan eq keksitty.

JVC Mx-100z (nykyisin JVC Mx-100V) on kuuloke jota aina suosittelen, jota tuskin kukaan Suomessa koskaan on silti ostanut :) melko neutraali mutta lämpimähkö sointi. Alle 300€ kuulokkeiden joukosta kuuntelen melkein mieluummin noita, kuin ainoatakaan avointa kuuloketta samasta hintaluokasta. Hankalaa noissa on se, että ne pitää tilata ebaysta (myydään vain Japanissa) eikä kaapeli ole irroitettava. Kovin harva noita on länsimaissa kuullut muutenkaan mutta jokainen joka niitä on testannut on yllättynyt siitä miten hyvältä ne kuulosta.

Tuntuu että suhteellisesti alle 300€ hifi-kuulokkeiden tarjonta on heikompaa vuosi vuodelta. Halvemmat mallit on järjestään Bluetooth/anc malleja ja iem-kuulokkeet ovat osittain tuon takia mielestäni äänenlaadussa ohittaneet täysikokoiset kuulokkeet jo joitain vuosia sitten. Lisäksi kaikki hyvätkin vaihtoehdot on melko pitkälti samasta puusta veistettyjä. Hifiman He400se, Senkun Hd560, AKG:n avoimet K-sarjalaiset ja vaikkapa Beyerdynamic Dt880 ovat sinänsä mainioita kuulokkeita niin ei niissä silti mun mielestä ole mitään niin ihmeellistä, että niistä kovin suurta vaihtelua olisi Senkun 58X:lle. Diskantti sojottaa jokaisessa vähän eri tavalla mutta muuten ovat vain hyviä peruskuulokkeita ilman sen kummempia ominaisuuksia jotka meikäläisessä ihastuksen huokauksia herättäisivät.
Käytöstavat ne olla pitää, vaikka sitten viiveelläkin. Eli kiitokset ehdotuksista. Hitaasti kiiruhtaen tässäkin asiassa kuljetaan.

Ensimmäistä kertaa EQ:ta harrastin kuulokkeisiin (hd58x) APO:lla. Jonkilainen ennakkoasenne tässä minulla ollut, negatiiviseen suuntaan. Mutta tuohan toi erityisesti rock-suuntaan, aivan mukavaa painoa alataajuuksiin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Olen tullut siihen johtopäätökseen että mulla on joko erityiset korvat, tai sitten olen vain kuullut niin paskoja kuulokkeita että kaikki 30 Eurosta 200 Euroon kuulostaa ihan yhtä hyvälle. Mitenkä päädyin tähän johtopäätöksen?, no sillä lailla että viime päivät olen kuunnellut 34 Euron kuuloke/headsettiä eikä tee mieli kuunnella mitään muuta, ihan hyvin voisin myydä Hifimanit ym. kuulokkeet pois enkä kaipaisi yhtään.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Onko olemassa mitään järkeviä open back over ear BT-kuulokkeita ilman naruja? Tällä hetkellä käytössä on Beyerin DT770:t ja Sennheiser Momentum 2.0:t, molemmat suljettuja. Nyt kuitenkin tarvitsisi luureja, joiden kanssa voisi liikkua vapaasti, mutta jotka eivät blokkaa ympäristön ääniä. Eli haussa olisi jotain DT900/DT1990 tyylistä kannua, mutta langattomana BT-versiona ja luonnollisesti ilman mitään NC-juttuja. Hintaluokka jotain 100 ja 300 välillä. Ei taida oikein markkinat tarjoilla mitään järkevää?
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
60
Olen tullut siihen johtopäätökseen että mulla on joko erityiset korvat, tai sitten olen vain kuullut niin paskoja kuulokkeita että kaikki 30 Eurosta 200 Euroon kuulostaa ihan yhtä hyvälle. Mitenkä päädyin tähän johtopäätöksen?, no sillä lailla että viime päivät olen kuunnellut 34 Euron kuuloke/headsettiä eikä tee mieli kuunnella mitään muuta, ihan hyvin voisin myydä Hifimanit ym. kuulokkeet pois enkä kaipaisi yhtään.
Ei tuo sitten huono tilanne ole sinulle. Itselläni aikanaan ollut jonkinlaisen kiiman kautta hankittuna, omaan tulotasooni suhteessa. Kohtuullisen arvokkaita audio-laitteita. Ja tämä, ennen internet-aikaa, jossa edes taivas ei enää ole rajana. Halujen määrälle.

Nyt tässä ajassa, saattaa olla kohtuullisuuden kautta kulutuksen myötä tulevan tyydytyksen saaminen, monessakin suhteessa hieman vaikeahkoa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Onko olemassa mitään järkeviä open back over ear BT-kuulokkeita ilman naruja? Tällä hetkellä käytössä on Beyerin DT770:t ja Sennheiser Momentum 2.0:t, molemmat suljettuja. Nyt kuitenkin tarvitsisi luureja, joiden kanssa voisi liikkua vapaasti, mutta jotka eivät blokkaa ympäristön ääniä. Eli haussa olisi jotain DT900/DT1990 tyylistä kannua, mutta langattomana BT-versiona ja luonnollisesti ilman mitään NC-juttuja. Hintaluokka jotain 100 ja 300 välillä. Ei taida oikein markkinat tarjoilla mitään järkevää?
Hifiman Devan ensimmäinen versio voisi sopiva budjettiisi - kuulokkeissa on kuulokeliittimeen kiinnittyvä bluetooth-moduuli. Esimerkiksi Audiokaupassa olisi yksi asiakaspalautustuote hintaan 222 EUR. Uutena taitavat maksaa kaupasta riippuen 270-300 euroa.

Suljetuissa vastamelukuulokkeissa olisi myös mahdollisuus käyttää läpikuuluvuustilaa, jonka avulla kuulee läpi ympäristön äänet.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Ei tuo sitten huono tilanne ole sinulle. Itselläni aikanaan ollut jonkinlaisen kiiman kautta hankittuna, omaan tulotasooni suhteessa. Kohtuullisen arvokkaita audio-laitteita. Ja tämä, ennen internet-aikaa, jossa edes taivas ei enää ole rajana. Halujen määrälle.

Nyt tässä ajassa, saattaa olla kohtuullisuuden kautta kulutuksen myötä tulevan tyydytyksen saaminen, monessakin suhteessa hieman vaikeahkoa.
Minähän olin vielä niin pöljä että tuhlasin vielä kiinnostuspäissäni 24 euroa valmistajan velour padeihin joilla tätä mallia ei edes myydä, alkoi kuulostamaan vielä paremmalta kuin PU padeilla. Samalla hintaa olisin saanut valmistajan kehutumman mallin kaksilla eri padeilla ja 3mm pienemmillä drivereilla.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Käytöstavat ne olla pitää, vaikka sitten viiveelläkin. Eli kiitokset ehdotuksista. Hitaasti kiiruhtaen tässäkin asiassa kuljetaan.

Ensimmäistä kertaa EQ:ta harrastin kuulokkeisiin (hd58x) APO:lla. Jonkilainen ennakkoasenne tässä minulla ollut, negatiiviseen suuntaan. Mutta tuohan toi erityisesti rock-suuntaan, aivan mukavaa painoa alataajuuksiin.
Tuntuu, että se koko kaistan korjaus tappaa kuulokkeiden ja kaiuttimien ominaisuuksia. Kunhan olet tarpeeksi pitkään kuunnellut equtettuna, niin kokeilepa jättää korjaus vain bassotaajuuksille?
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Hifiman Devan ensimmäinen versio voisi sopiva budjettiisi - kuulokkeissa on kuulokeliittimeen kiinnittyvä bluetooth-moduuli. Esimerkiksi Audiokaupassa olisi yksi asiakaspalautustuote hintaan 222 EUR. Uutena taitavat maksaa kaupasta riippuen 270-300 euroa.

Suljetuissa vastamelukuulokkeissa olisi myös mahdollisuus käyttää läpikuuluvuustilaa, jonka avulla kuulee läpi ympäristön äänet.
Njoo, en oikein vain lämpene tuolle läpikuuluvuustilalle, kun ainakaan toistaiseksi en ole törmännyt kuulokkeisiin, joissa se toimisi siedettävän hyvin, jotta sitä voisi pitää jatkuvasti päällä. Esimerkiksi LG:n FN7-nappikuulokkeissa, joita liikkeellä ollessa käytän se voimistaa ja vääristää ulkoa tulevat äänet luonnottomiksi ja samalla värittää myös musiikin pilalle. Etenkin bassot katoavat huitsin nevadaan läpikuuluvuustila päällä. Sen vuoksi luonnollinen läpikuuluvuus olisi toivottavampi ratkaisu etenkin kun näitä olisi tarkoitus käyttää vain kotitoimistoympäristössä missä äänen vuotaminen ulospäinkään ei haittaa. Nuo Devat pitää kyllä katsastaa, kiitos vinkistä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
177
Parin päivän käytön jälkeen: palautukseen menee ja WH-1000XM4:t tilalle.

ANC ei toimi näissä ainakaan mun olosuhteissa oikein. Alkuun mietin, että onko se vaan joku käyttötapajuttu, mutta ilmeisesti isompi ongelma. Tuo adaptiivinen ANC mikä näissä on uutta ja hienoa, ei oikein tunnu pelaavan tässä mun ympäristössä, missä on yleisesti lähes täysin hilaista, mutta välillä jotain ryminää naapurista tai alakerrasta. Tähän hintaan en jää odottelemaan päivityksiä, vaan katsotaan ehkä vuoden päästä uusiksi.

Se NC:n auto optimizer on ihan mahdoton näissä. Esimerkiksi autossa moottoritiellä vaihteli vähän väliä itsestään sen tehoa. Tämä tapahtuu myös, jos päätä kääntää tiettyyn suuntaan, jos kuulokkeisiin koskee päässä, jos niitä käyttää aurinkolasien kanssa jne.

NC toimii hyvin muuten, mutta tuollainen auto optimointi teki kuulokkeista omaan käyttöön käyttökelvottomat, joten palautukseen menivät. Kaikista vaikeinta on itselle ymmärtää, että mitä Sony olisi hävinnyt tai olisiko se ollut jotenkin turhan vaikeaa laittaa disablen mahdollisuus auto optimizerille tai ihan vaan rehellinen ”käytä koko ajan NC täydellä teholla” täppä.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 220
Se NC:n auto optimizer on ihan mahdoton näissä. Esimerkiksi autossa moottoritiellä vaihteli vähän väliä itsestään sen tehoa. Tämä tapahtuu myös, jos päätä kääntää tiettyyn suuntaan, jos kuulokkeisiin koskee päässä, jos niitä käyttää aurinkolasien kanssa jne.

NC toimii hyvin muuten, mutta tuollainen auto optimointi teki kuulokkeista omaan käyttöön käyttökelvottomat, joten palautukseen menivät. Kaikista vaikeinta on itselle ymmärtää, että mitä Sony olisi hävinnyt tai olisiko se ollut jotenkin turhan vaikeaa laittaa disablen mahdollisuus auto optimizerille tai ihan vaan rehellinen ”käytä koko ajan NC täydellä teholla” täppä.
Juu, jokseenkin käsittämätön veto. Varmaan huomaavat tuon palautusmäärissä ja toivottavasti tekevät asialle jotain. Nelosiin olen kyllä varsin tyytyväinen. Ovat käyttökokemukseltaan ihan kun kakkoset mutta paremmat.

Erikoista on myös se, että en ainakaan itse nähnyt missään WH-1000XM5:n arvostelussa mitään kritiikkiä tai havaintoja tuosta "Auto" -NC:stä :confused:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
177
Juu, jokseenkin käsittämätön veto. Varmaan huomaavat tuon palautusmäärissä ja toivottavasti tekevät asialle jotain. Nelosiin olen kyllä varsin tyytyväinen. Ovat käyttökokemukseltaan ihan kun kakkoset mutta paremmat.

Erikoista on myös se, että en ainakaan itse nähnyt missään WH-1000XM5:n arvostelussa mitään kritiikkiä tai havaintoja tuosta "Auto" -NC:stä :confused:
Sama juttu, vaikka aika paljon tuli luettua arvosteluita ennen ostamista. Kuulokkeita kehuttiin lähes varauksetta kaikkialla, mutta ei millään jaksaisi uskoa, että kukaan muu kuin oikeat käyttäjät eivät olisi tuota huomanneet.

5 päivää sitten julkaistussa arvostelussa on tultu jo hieman hypestä alaspäin.

Sony WH-1000XM5 Wireless Review - RTINGS.com

""The Sony WH-1000XM5 are the next generation of the Sony WH-1000XM4 Wireless with an updated design that's sleek and made of recyclable plastic. Like most of Sony's high-end models, they also have an automatic adaptive ANC system. It excels at tackling mid and treble sounds like ambient chatter, which is beneficial if you work in a noisy office. However, they don't block out as much bass-range noise as the XM4 or other premium ANC headphones like the Bose QuietComfort 45/QC45 Wireless or the Apple AirPods Max Wireless.

Some users may find the automatic ANC annoying, as the system can re-optimize itself with slight head motions (which can lead to worse noise isolation), and it can't be manually adjusted. If this is a deal-breaker for you, you may want to check out our recommendations for the best noise cancelling headphones for more options. You can also check out our recommendations for the best headphones for most people and the best wireless Bluetooth headphones.""
 
Viimeksi muokattu:

Rudenorth

Tukijäsen
Liittynyt
14.06.2018
Viestejä
200
Koekuuntelin liikkessä ja soundasi juuri siltä miltä taajuusvaste näyttää. Eli kauhealta. Ei todellakaan jatkoon. Tuollainen W-soundi.

K371:t, M40x, Shure 440, 840 tai 840A on ihan hyviä edullisia suljettuja popitteluun. Jos vielä halvemmalla haluaa päästä, niin M20x hivenen bassokevyet, mutta muuten aika neutraalit luurit. Vähän kalliimmasta päästä on Ollo Audion S4R 1.1. Taajusvaste ainakin todella neutraali. Mutta noin yleisesti, hyviä suljettuja ei oikein ole. Jostain joutuu aina vähän tinkiä. Auttaa paljon, jos käyttä APO:a ja equttelee niitä virheitä pois.
Shuren 840A tuli hankittua ja ovat oikein hyvät kuulokkeet popitteluun :tup:.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Mitkäs näistä olisi parhaat kuullokkeet jos mieltymyksenä bassovoittoinen sointi ? Multa löytyy sonyn ikoniset mdr xb500 joiden soinnista tykkään dacin kanssa kovasti. Noi sonyt on 40 ohmiset niin tässä vaihtoehdoissa samaa luokkaa muutkin....eli..

Audio-technica m50x (38ohm), beyerdynamic custom street (38ohm), beyerdynamic dt 770 tai 990 (32ohm).

Ärsyttävää kun noita ei oikein löydy mistää kivijalja liikkeestä testattavaksi.

Tulisi ihan puhtaasti musan kuunteluun...ei miksikään monitorointi kuullokkeiksi.

Eli hintaluokka mulla 100-150€... Jos löytyy noita käytettynä hyväkuntoisena ni siinä tietty vähän säästäisi.


Googlettamisen seurauksena noi taitaa olla parasta tossa hintaluokassa mutta saa ehdottaa jos parempaa vielä löytyy tilalle...suurin kriteeri on että alapäästä pitää löytyä potkua ja matalaohmiset ni saa soimaan kovemmin huonommalin dacilla.

Ennemmin saa olla pehmeä soundi kuin liian kirkas ja räikeä keski/ ylärekisteri.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
64
Mitkäs näistä olisi parhaat kuullokkeet jos mieltymyksenä bassovoittoinen sointi ? Multa löytyy sonyn ikoniset mdr xb500 joiden soinnista tykkään dacin kanssa kovasti. Noi sonyt on 40 ohmiset niin tässä vaihtoehdoissa samaa luokkaa muutkin....eli..

Audio-technica m50x (38ohm), beyerdynamic custom street (38ohm), beyerdynamic dt 770 tai 990 (32ohm).

Ärsyttävää kun noita ei oikein löydy mistää kivijalja liikkeestä testattavaksi.

Tulisi ihan puhtaasti musan kuunteluun...ei miksikään monitorointi kuullokkeiksi.

Eli hintaluokka mulla 100-150€... Jos löytyy noita käytettynä hyväkuntoisena ni siinä tietty vähän säästäisi.


Googlettamisen seurauksena noi taitaa olla parasta tossa hintaluokassa mutta saa ehdottaa jos parempaa vielä löytyy tilalle...suurin kriteeri on että alapäästä pitää löytyä potkua ja matalaohmiset ni saa soimaan kovemmin huonommalin dacilla.

Ennemmin saa olla pehmeä soundi kuin liian kirkas ja räikeä keski/ ylärekisteri.
M50x on ylihypetetty, älä sitä ainakaan osta. Noista kolmesta seuraavasta valitsisin DT 770, jos haluaa bassoa ettei muut äänialueet kauheasti kärsi. DT990:n diskantti saattaa olla liian suuri muutos vanhaan verrattuna.
Tuolla on myyntipalstalla Myydään - Denon AH-D600 hifi-kuulokkeet [Pieksämäki] jotka voisivat soveltua myös sun käyttöösi.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
M50x on ylihypetetty, älä sitä ainakaan osta. Noista kolmesta seuraavasta valitsisin DT 770, jos haluaa bassoa ettei muut äänialueet kauheasti kärsi. DT990:n diskantti saattaa olla liian suuri muutos vanhaan verrattuna.
Tuolla on myyntipalstalla Myydään - Denon AH-D600 hifi-kuulokkeet [Pieksämäki] jotka voisivat soveltua myös sun käyttöösi.
Onkos noissa dt 770 eri mallien välillä kuinka paljon eroa dacin /ampin suhteen, kun löytyy 32 , 80 ja 250 ohmisena??? Soiko toi 80 ohminen vaan hiljempaa? Kun noissa sonyssa toi 40 ohminen toimii täydellisesti niin kannattaako suosiolla etsiä vaan saman ohmisia kullokkeita? Vähän hakusessa vielä tämä dacin ihmeellinen maailma ja niihin sopivat kuullokkeet;)
 
Viimeksi muokattu:

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 420
Periaatteessa isompi luku Ohm tekee kuulokkeesta ahneemman, mutta ei aina. Mitä Marketointluvut sanoo ei ole aina mitä Kuuloke Haluaa.

Tuossa vähän osviitaa. Todellisuus on sitten miten kukakin kokee kuuntelekokemuksensa.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
339
Pelkän impendanssin perusteella ei voi vielä sanoa kuinka kovaa kuulokkeet soi, myös herkkyys pitää ottaa huomioon.

Nopeasti kaivoin Sony mdr-xb500 herkkyys on 104 dB/mW, DT-770 96 dB/mW, eli 8 desibelin ero. Desibelilaskurilla saa muunnettua kertoimeksi ja tehon kanssa se 6.3, eli DT-770 vaatii 6.3 kertaa enemmän tehoa että se soi yhtä kovaa kuin Sonyt. Onneksi se volumepotikkakin on logaritminen, joten sen voi laskea suoraan desibeleillä* 104/96=108%, eli 8% pitemmälle pitää volumepotikkaa veivata.

Tämä kaikki toimii nyt sillä oletuksella, että se vahvistin pystyy syöttään riittävästi jännitettä ja virtaa, tässä tapauksessa kuusi kertaa enemmän tehoa. Käytännössä pienempi impedanssi vaatii virransyöttökykyä, suuri impedanssi korkeampaa jännitettä. Mistä sitten sen tietää mihin oma vahvistin pystyy? No ei sitä oikein tiedäkään ellei mittaa tai löydä jonkun mittauksia, esim audio science review tekee kattavia mittauksia. Vahvistimien valmistajat harvemmin kovin hyvin näitä speksejä paljastavat.

Ennen vanhaan kun vahvistimien pohjakohina oli huonoa oli järkevää tehdä suuren impedanssin luureja, näin saatiin suuri jännitevahvistus ja ero pohjakohinaan isoksi. Nykyään vahvistimissa on jo niin hyvät kohinatasot, että se jää kuulokynnyksen alapuolelle myös erityisen herkillä ja pieni impendanssisilla kuulokkeilla.

*) pitääkö tässä nyt ottaa huomioon 10 ja 20 kantaisten logaritmien ero? Volumepotikkahan säätää jännitevahvistusta. :confused:

Saa korjata jos olen väärässä, omista sähkötekniikan opinnoista on vierähtänyt jo toista kymmentä vuotta.
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 420
Ennen vanhaan kun vahvistimien pohjakohina oli huonoa oli järkevää tehdä suuren impedanssin luureja, näin saatiin suuri jännitevahvistus ja ero pohjakohinaan isoksi. Nykyään vahvistimissa on jo niin hyvät kohinatasot, että se jää kuulokynnyksen alapuolelle myös erityisen herkillä ja pieni impendanssisilla kuulokkeilla.
Jep, jos nykyään Vetää Luurit Korville ja Vahvarin tappiin ja kuuluu suhinaa, niin se on joko Paska Vahvistin(Tai virtalähde) tai sitten kuulee jo veren suhinan korvissa.

Mutta jos haluaa testata, niin --> Arvostelu: Hifiman HE6se V2 - Kuulokenurkka.com

Että Kalusto kestää :thumbsup: :
  • Impedanssi: 50 ohm
  • Herkkyys: 83,5 dB/mW (erittäin matala)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
144
Jonathan Levine on vauhdissa:
M&D MW75

Akustinen suunnittelu ilmeisesti tällä kertaa ulkoistettu Harman X:lle ja valmistukseen käytettävä alihankkija oletettavasti sama, kuin Mark Levinson 5909 kuulokkeilla.
Hinta on suhteellisen houkutteleva 599Eur, ottaen nykyisen markkinatilanteen huomioon. (Sonyn hinnoittelu XM5:lle jne.)

Tilaukseen lähtee.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Sonyn XM5 pääsi nyt ahkeraan testaukseen. Mutabassoa ja tasapaksut keskitaajuudet on oletuksena, mutta taajuuskorjaamalla äänestä saa ihan mukavaa. ANC:n pois päältä ottaminen muuttaa jonkin verran ääntä, joten taajuuskorjaukset täytyy tehdä eri tavalla ANC ON ja ANC OFF -tiloille. Ilman taajuuskorjaamista ANC OFF kuulostaa paremmalta, koska keskibassoa on vähemmän ja keskitaajuuksia enemmän.

Vastamelun voimakkuus kieltämättä vaihtelee päätä käännellessä, mikä voi olla liikkuvammassa käytössä varsin ärsyttävä piirre. Ainakin näin äkkiseltään kuulokkeet päässä on hämmästyttävän hiljaista tasaisen ympäristömelun osalta, mutta esim. toimistolla normaali puhe ja yksittäiset äänet kuuluu välillä ihmeellisen selvästi läpi. Tarkempaa analyysia pääsen tekemään vasta, kun saan käsiini aiemman XM4-mallin.

Kuulokkeet on mukavat päässä, vaikka matalien pehmusteiden vuoksi osa puristuksesta asettuukin mun korvanlehdille. Elementin päällä on onneksi paksuhko vaahto, joten korvat ei painu suoraan mitään kovaa materiaalia vasten.

Laatuvaikutelma rakenteen osalta on ihan ok, mutta näin iso, kevyt ja muovinen tuote tuntuu väkisinkin heilutellessa hieman löysältä spagetilta. Kuppien kierrätetystä muovista tehty pinta on karkea muistuttaen paperia tai bambukuidusta tehtyjä astioita. Näppituntuma on periaatteessa hauska, mutta samaan aikaan tulee miettineeksi, että tulisikohan Suomessa 500 euron hintaan myytävän tuotteen kuitenkaan tuntua tältä. Esimerkiksi 300 eurolla myytävä Sennheiser Momentum 3 on huomattavasti laadukkaamman oloinen tuote, vaikka siinäkin on muovikupit. Toisaalta XM5 on siisti kokonaisuus, koska siinä ei ole törröttäviä ulokkeita tai isoa rivistöä fyysisiä painikkeita. Makuasioita. Vaaleampi väri on hyvä, koska siihen ei jää ollenkaan sormenjälkiä toisin kuin mustiin kuulokkeisiin.

Edit. muokkasin hieman alkuhavaintojani. Tältä näyttää XM5:n taajuusvaste MiniDSP EARS:illa mitattuna:
1656527336774.png


Bassoa ei saa taajuuskorjattua omaan makuuni sopivaksi pelkästään sen määrää pudottamalla, koska Sonyn asetukset eivät muuta juurikaan 100-300 Hz:n väliä. Ongelman voi kuitenkin ratkaista taajuuskorjaamalla kaikki muut taajuudet 400 hertsistä ylöspäin basson tasolle.

Jos jotkut teistä omistaa XM5:n, voitte kokeilla mun nopeasti luomia asetuksia (ovat tarkoitettu ANC päällä käytettäväksi). Näin äänestä saa huomattavasti tasapainoisempaa. Clear Bass -asetus muuttaa pääasiassa 100 Hz:n alapuolisia taajuuksia, joten sitä voitte säätää suuremmalle oman maun mukaan. Pientä hienosäätöä voi vielä tulla pidemmän kuuntelun pohjalta - kaikkia kanavia voi esim. lisätä vielä +1, jos keskibassoon 100-250 Hz:n välille jäävä parin desibelin korostus tuntuu liian suurelta. :)
1656529738454.png


Katsellaan lisää myöhemmin arvostelun muodossa.
 
Viimeksi muokattu:

Mstk

Aina pitää säätää...
Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
779
HIFIMAN Edition XS nyt ollut pari kuukautta käytössä. Käytän näitä Massdropin Minimicin kanssa, ja satunnaisesti kun kiinnitän mikrofonin tuohon kuulokkeisiin liimattuun kiinnikkeeseen, tulee vasemman korvan äänestä täyttä puuroa, ja tuntuu siltä, että vasen korva olisi "lukossa" (Tämä siis ihan ilman ääntäkin). Tuo korjaantuu välillä kevyesti taputtamalla vasemman kupin metalliristikkoa, tai viimeistään grey noisea soittamalla hetken kovalla vasemmasta kuulokkeesta ja sen jälkeen napauttamalla juuri tuota metalliosaa. Erittäin harvoin sama tapahtuu vain laskemalla kuulokkeet pöydälle (deskpadin päälle varovasti). Tapahtuu vain tuossa vasemmassa kupissa, ja en ainakaan muista tapahtuiko tuota ennen tuon mikrofonin kiinnitysosan liimaamista. (Tosin käytin ilman tuota mikkiä vain pari päivää.)

Tuo mikrofonin kiinnitysosa on tuon metalliritilikön päällä, eikä mikää osa mene lähellekään kuulokkeen verkkoa tai itse elementtiä. Onko tämä nyt vain sitä kuuluisaa HIFIMAN laatua? En ole vielä jaksanut reklamoida HIFIMAille, mutta kai se on pakko kun tätä tuntuu nyt tapahtuvan useammin ja useammin. Kun tuon vian saa "taputeltua" pois niin kuulokkeet soivat normaalisti ihan kuin mitään vikaa ei koskaan olisi ollutkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 420
HIFIMAN Edition XS nyt ollut pari kuukautta käytössä. Käytän näitä Massdropin Minimicin kanssa, ja satunnaisesti kun kiinnitän mikrofonin tuohon kuulokkeisiin liimattuun kiinnikkeeseen, tulee vasemman korvan äänestä täyttä puuroa, ja tuntuu siltä, että vasen korva olisi "lukossa" (Tämä siis ihan ilman ääntäkin). Tuo korjaantuu välillä kevyesti taputtamalla vasemman kupin metalliristikkoa, tai viimeistään grey noisea soittamalla hetken kovalla vasemmasta kuulokkeesta ja sen jälkeen napauttamalla juuri tuota metalliosaa. Erittäin harvoin sama tapahtuu vain laskemalla kuulokkeet pöydälle (deskpadin päälle varovasti). Tapahtuu vain tuossa vasemmassa kupissa, ja en ainakaan muista tapahtuiko tuota ennen tuon mikrofonin kiinnitysosan liimaamista. (Tosin käytin ilman tuota mikkiä vain pari päivää.)

Tuo mikrofonin kiinnitysosa on tuon metalliritilikön päällä, eikä mikää osa mene lähellekään kuulokkeen verkkoa tai itse elementtiä. Onko tämä nyt vain sitä kuuluisaa HIFIMAN laatua? En ole vielä jaksanut reklamoida HIFIMAille, mutta kai se on pakko kun tätä tuntuu nyt tapahtuvan useammin ja useammin. Kun tuon vian saa "taputeltua" pois niin kuulokkeet soivat normaalisti ihan kuin mitään vikaa ei koskaan olisi ollutkaan.
Jos tuo ns "Korjaantuu" naputtelemalla/taputtelemalla Kuulokkeiden sivustaa, niin veikkaisin sisällä olevien nirunaru lankojen liitännän olevan irtoamispisteessä
, eli heiluu mutta ei ihan aina kuse. Eikä ole pelkästään Hifiman ongelma. Törmäsin samaan jo joskus 2000 puolella, kun AKG K701 teki samaa. Ei vaan kolvitaidot riittäneet korjaamaan tilannetta.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
@Mstk
Voisikohan juuttua kalvo kiinni magneetteihin. :hmm: Mulla nimittäin Dan Clark Audion Aeon 2 Closed teki hyvin vastaavaa, kun kuulokkeet päähän laittaessa suljettujen kuppien sisään syntyi painetta, joka oletettavasti työnsi kalvon liian lähelle magneetteja. Ääni oli tukossa ja palautui normaaliksi, kun nostin äänenvoimakkuuden tarpeeksi suureksi. Ritilän koputtelu voisi sun tapauksessa auttaa kalvoa irtoamaan. Arvailuksi kuitenkin menee.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
144
Sonyn XM5 pääsi nyt ahkeraan testaukseen. Mutabassoa ja tasapaksut keskitaajuudet on oletuksena, mutta taajuuskorjaamalla äänestä saa ihan mukavaa. ANC:n pois päältä ottaminen muuttaa jonkin verran ääntä, joten taajuuskorjaukset täytyy tehdä eri tavalla ANC ON ja ANC OFF -tiloille. Ilman taajuuskorjaamista ANC OFF kuulostaa paremmalta, koska keskibassoa on vähemmän ja keskitaajuuksia enemmän.

Vastamelun voimakkuus kieltämättä vaihtelee päätä käännellessä, mikä voi olla liikkuvammassa käytössä varsin ärsyttävä piirre. Ainakin näin äkkiseltään kuulokkeet päässä on hämmästyttävän hiljaista tasaisen ympäristömelun osalta, mutta esim. toimistolla normaali puhe ja yksittäiset äänet kuuluu välillä ihmeellisen selvästi läpi. Tarkempaa analyysia pääsen tekemään vasta, kun saan käsiini aiemman XM4-mallin.

Kuulokkeet on mukavat päässä, vaikka matalien pehmusteiden vuoksi osa puristuksesta asettuukin mun korvanlehdille. Elementin päällä on onneksi paksuhko vaahto, joten korvat ei painu suoraan mitään kovaa materiaalia vasten.

Laatuvaikutelma rakenteen osalta on ihan ok, mutta näin iso, kevyt ja muovinen tuote tuntuu väkisinkin heilutellessa hieman löysältä spagetilta. Kuppien kierrätetystä muovista tehty pinta on karkea muistuttaen paperia tai bambukuidusta tehtyjä astioita. Näppituntuma on periaatteessa hauska, mutta samaan aikaan tulee miettineeksi, että tulisikohan Suomessa 500 euron hintaan myytävän tuotteen kuitenkaan tuntua tältä. Esimerkiksi 300 eurolla myytävä Sennheiser Momentum 3 on huomattavasti laadukkaamman oloinen tuote, vaikka siinäkin on muovikupit. Toisaalta XM5 on siisti kokonaisuus, koska siinä ei ole törröttäviä ulokkeita tai isoa rivistöä fyysisiä painikkeita. Makuasioita. Vaaleampi väri on hyvä, koska siihen ei jää ollenkaan sormenjälkiä toisin kuin mustiin kuulokkeisiin.

Edit. muokkasin hieman alkuhavaintojani. Tältä näyttää XM5:n taajuusvaste MiniDSP EARS:illa mitattuna:


Bassoa ei saa taajuuskorjattua omaan makuuni sopivaksi pelkästään sen määrää pudottamalla, koska Sonyn asetukset eivät muuta juurikaan 100-300 Hz:n väliä. Ongelman voi kuitenkin ratkaista taajuuskorjaamalla kaikki muut taajuudet 400 hertsistä ylöspäin basson tasolle.

Jos jotkut teistä omistaa XM5:n, voitte kokeilla mun nopeasti luomia asetuksia (ovat tarkoitettu ANC päällä käytettäväksi). Näin äänestä saa huomattavasti tasapainoisempaa. Clear Bass -asetus muuttaa pääasiassa 100 Hz:n alapuolisia taajuuksia, joten sitä voitte säätää suuremmalle oman maun mukaan. Pientä hienosäätöä voi vielä tulla pidemmän kuuntelun pohjalta - kaikkia kanavia voi esim. lisätä vielä +1, jos keskibassoon 100-250 Hz:n välille jäävä parin desibelin korostus tuntuu liian suurelta. :)


Katsellaan lisää myöhemmin arvostelun muodossa.
Tuo Sonyn käyttämä tuning kyllä jaksaa hämmästyttää vuodesta toiseen. Aivan käsittämätön mutabasso. Tämä uusi malli on teknisestä näkökulmasta monessa suhteessa downgrade edellisiin verrattuna ja kehtasivat vielä hintaakin nostaa.
 

Mstk

Aina pitää säätää...
Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
779
@Mstk
Voisikohan juuttua kalvo kiinni magneetteihin. :hmm: Mulla nimittäin Dan Clark Audion Aeon 2 Closed teki hyvin vastaavaa, kun kuulokkeet päähän laittaessa suljettujen kuppien sisään syntyi painetta, joka oletettavasti työnsi kalvon liian lähelle magneetteja. Ääni oli tukossa ja palautui normaaliksi, kun nostin äänenvoimakkuuden tarpeeksi suureksi. Ritilän koputtelu voisi sun tapauksessa auttaa kalvoa irtoamaan. Arvailuksi kuitenkin menee.
No tämä kuulostaa kyllä erittäin todennäköiseltä skenaariolta. Juuri tuollaiselta tukkoisuudelta kuulostaa, joka sitten korjaantuu joko kevyesti koputtelemalla tai grey noisen toistamisella kovilla voimakkuuksilla. Täsmäisi vielä tuohon, että juuri tuota mikrofonia kiinni kiinnitysosaan painaessa tekee tuon, kun väkisinkin syntyy painetta samalla. Katsotaan innostunko reklamoimaan.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
868
Sonyn XM5 pääsi nyt ahkeraan testaukseen. Mutabassoa ja tasapaksut keskitaajuudet on oletuksena, mutta taajuuskorjaamalla äänestä saa ihan mukavaa. ANC:n pois päältä ottaminen muuttaa jonkin verran ääntä, joten taajuuskorjaukset täytyy tehdä eri tavalla ANC ON ja ANC OFF -tiloille. Ilman taajuuskorjaamista ANC OFF kuulostaa paremmalta, koska keskibassoa on vähemmän ja keskitaajuuksia enemmän.

Vastamelun voimakkuus kieltämättä vaihtelee päätä käännellessä, mikä voi olla liikkuvammassa käytössä varsin ärsyttävä piirre. Ainakin näin äkkiseltään kuulokkeet päässä on hämmästyttävän hiljaista tasaisen ympäristömelun osalta, mutta esim. toimistolla normaali puhe ja yksittäiset äänet kuuluu välillä ihmeellisen selvästi läpi. Tarkempaa analyysia pääsen tekemään vasta, kun saan käsiini aiemman XM4-mallin.

Kuulokkeet on mukavat päässä, vaikka matalien pehmusteiden vuoksi osa puristuksesta asettuukin mun korvanlehdille. Elementin päällä on onneksi paksuhko vaahto, joten korvat ei painu suoraan mitään kovaa materiaalia vasten.

Laatuvaikutelma rakenteen osalta on ihan ok, mutta näin iso, kevyt ja muovinen tuote tuntuu väkisinkin heilutellessa hieman löysältä spagetilta. Kuppien kierrätetystä muovista tehty pinta on karkea muistuttaen paperia tai bambukuidusta tehtyjä astioita. Näppituntuma on periaatteessa hauska, mutta samaan aikaan tulee miettineeksi, että tulisikohan Suomessa 500 euron hintaan myytävän tuotteen kuitenkaan tuntua tältä. Esimerkiksi 300 eurolla myytävä Sennheiser Momentum 3 on huomattavasti laadukkaamman oloinen tuote, vaikka siinäkin on muovikupit. Toisaalta XM5 on siisti kokonaisuus, koska siinä ei ole törröttäviä ulokkeita tai isoa rivistöä fyysisiä painikkeita. Makuasioita. Vaaleampi väri on hyvä, koska siihen ei jää ollenkaan sormenjälkiä toisin kuin mustiin kuulokkeisiin.

Edit. muokkasin hieman alkuhavaintojani. Tältä näyttää XM5:n taajuusvaste MiniDSP EARS:illa mitattuna:


Bassoa ei saa taajuuskorjattua omaan makuuni sopivaksi pelkästään sen määrää pudottamalla, koska Sonyn asetukset eivät muuta juurikaan 100-300 Hz:n väliä. Ongelman voi kuitenkin ratkaista taajuuskorjaamalla kaikki muut taajuudet 400 hertsistä ylöspäin basson tasolle.

Jos jotkut teistä omistaa XM5:n, voitte kokeilla mun nopeasti luomia asetuksia (ovat tarkoitettu ANC päällä käytettäväksi). Näin äänestä saa huomattavasti tasapainoisempaa. Clear Bass -asetus muuttaa pääasiassa 100 Hz:n alapuolisia taajuuksia, joten sitä voitte säätää suuremmalle oman maun mukaan. Pientä hienosäätöä voi vielä tulla pidemmän kuuntelun pohjalta - kaikkia kanavia voi esim. lisätä vielä +1, jos keskibassoon 100-250 Hz:n välille jäävä parin desibelin korostus tuntuu liian suurelta. :)


Katsellaan lisää myöhemmin arvostelun muodossa.
Täytyypä testailla asetuksiasi.

Itse olen ollut ihan tyytyväinen kuulokkeisiin toimistolla ja lentokoneessa testailun perusteella. Taustaäänen hallinta toimii todella typerästi, kuten muutkin ovat kommentoineet, ja otin sen heti pois päältä. 500€ hinnalle ei myöskään ole mitään perusteita äänenlaadun tai rakenteen puolesta. Sanoisin, että n. 300€ hintaan nämä olisivat varsin pätevät vastameluluurit.

Etäpalavereissa ei kukaan ole ainakaan haukkunut mikrofonin laatua, joten sen uskoisin olevan vähintään kelvollinen myös.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Täytyypä testailla asetuksiasi.

Itse olen ollut ihan tyytyväinen kuulokkeisiin toimistolla ja lentokoneessa testailun perusteella. Taustaäänen hallinta toimii todella typerästi, kuten muutkin ovat kommentoineet, ja otin sen heti pois päältä. 500€ hinnalle ei myöskään ole mitään perusteita äänenlaadun tai rakenteen puolesta. Sanoisin, että n. 300€ hintaan nämä olisivat varsin pätevät vastameluluurit.

Etäpalavereissa ei kukaan ole ainakaan haukkunut mikrofonin laatua, joten sen uskoisin olevan vähintään kelvollinen myös.
Hieman hyökkääväksi koin vielä äänen noilla asetuksilla joillakin biiseillä, joten päädyin ottamaan yhden pykälän pois 1k- ja 16k-kanavia. Lisäsin myös yhden pykälän Clear Bass asetusta tuomaan hauskuutta. Nyt olen ääneen toistaiseksi varsin tyytyväinen. Keskitaajuuksiin ja diskanttiin jää pientä epätasaisuutta, joten täysin optimaaliseen lopputulokseen ei ole mahdollista päästä Sonyn omalla taajuuskorjaimella.

Edit. Ja 6.3k-kanavalla on myös helppo kontrolloida sitä, miten läsnäolevaa ääni on. Sen 2:sta nollaan pudottaminen kasvattaa epäsuorasti äänikuvaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
On se jos 500 Euron kuulokkeita joutuu taajuuskorjaamaan niin kuin jotain halvimmillaan 60 Euron Soundcoreja, ei oikein tuon perusteella hinta/laatu kohtaa. Vastamelun sitten pitää olla tuohon hintaan korvatulppien veroinen jos muut ominaisuudet on tuota luokkaa.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
868
On se jos 500 Euron kuulokkeita joutuu taajuuskorjaamaan niin kuin jotain halvimmillaan 60 Euron Soundcoreja, ei oikein tuon perusteella hinta/laatu kohtaa. Vastamelun sitten pitää olla tuohon hintaan korvatulppien veroinen jos muut ominaisuudet on tuota luokkaa.
Makuasioitahan nämä ovat. Itse olen kuunnellut ihan tehdasasetuksilla tähän asti puhelimeen ladattuja Spotifyn soittolistoja ja välillä suoratoistona Qobuzista ”hifikappaleita.” Valmiit EQ-asetukset eivät maistuneet itselle, mutta mielelläni testailen myös muiden mukautettuja asetuksia.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
On se jos 500 Euron kuulokkeita joutuu taajuuskorjaamaan niin kuin jotain halvimmillaan 60 Euron Soundcoreja, ei oikein tuon perusteella hinta/laatu kohtaa. Vastamelun sitten pitää olla tuohon hintaan korvatulppien veroinen jos muut ominaisuudet on tuota luokkaa.
Sanos muuta. :lol:

Teen jossakin välissä vertailujutun myös halvoista vastamelukuulokkeista, joiksi valikoitui Anker Q30 ja Edifier W820NB. Anker on todennäköisesti säätämällä parempi, koska Edifierin sovellus ei käsittääkseni sisällä taajuuskorjainta.

Pieni häiriötekijä lähti tosin tänään postiin mulle päin... Saan lainaan Feliks Audion Euforia Anniversary -putkivahvistimen.


@JSoi
Sennheiser Momentum 3:sta tukea ottamalla päädyin lopulta tällaiseen XM5:n taajuuskorjaukseen (ei rasita omia korviani enää millään musiikkigenrellä):

Clear Bass: 1
400: +4
1k: +6
2.5k: +4
6.3k: +1
16k: +2

1656693421795.png


Ei sovi välttämättä supervoimakkaan (ylikorostuneen) basson ystäville, mutta keskitaajuudet kuulostaa nyt siltä kuin mihin olen tottunut hyvissä kuulokkeissa. MiniDSP EARS mittaa diskanttia sen verran epätarkasti, että sitä tuli lisättyä alkuun liikaa ennen ahkerampaa kuuntelua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
144
Focalilta Bathys BT kuulokkeet tulossa AptX Adaptive tuella.
Kuva napattu Qualcommin sivuilta, jonne ne ennenaikaisesti lipsautettiin (ja sittemmin poistettiin...)

FOCAL Bathys.jpg
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 603
No nyt tuli vihdoinkin hankittua pöytämikki headsetin tilalle gigantin alesta. Itse pitkään mennyt headsetillä, koska ei jaksa alkaa säätämään modmicin kanssa, mutta näin ensivaikutelmalta pöytämikki säädettäessä on hyvä vaihtoehto.

Tälle sitten kaveria. Omistan tällä hetkellä game onet (ne avoimet sennheiserin headsetin) ja katsonut erilaisia revikoita. Ei noi hirveän huonosti vertaudu johonkin alle 200e kuulokkeisiin mitä katsonut.

Mihin tässä kannattaisi lähteä? Haluisin ehkä suljettua kuuloketta, koska parempi puolisko asuu yksiössä myös ja välillä olisi kivaa uppoutua musiikkiin tai peleihn. Toisaalta nämä ensimmäiset avoimet kuulostavat kyllä hyviltä jos on hiljaista mutta heti huomaa vaikeuden keskittyä peliin jos ylimääräistä härdelliä ympärillä.

Budjettina alle 200e ja mielellän jos ei nyt heti tarvisi vahvistinta. Jos budjettiin menee ni mikä jottei, mutta emolevynä toimii joku parin sadan x570. Olen avoinna avoimille ja suljetuille, mutta ehkä kallistun enemmän suljettuihn tällä hetkellä. Pelailen pum pum pelejä ja far crytä yms. Saako edes 200 parempaa vai pitäisikö kasvattaa budjettia?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Jos joku tarvitsee tosi edulliset suljetut bluetooth-kuulokkeet erinomaisella äänellä ja akunkestolla, Saksan Amazonista saisi 33 eurolla Edifier W820NB-mallia. "Kaupan päälle" saa myös varsin tehokkaan ja pätevän vastamelutoiminnon. Rakenne tosin on lelumaisen muovinen, vaikkei erityisen heikolta tunnukaan.

Yllätyksen itseeni teki kuitenkin tuunaus vastamelu pois päältä otettuna. Äänessä ei periaatteessa ole mitään valitettavaa, vaan kuulostaa tosi normaalilta ja tasapainoiselta. Silmälasien kanssa basson määrä vähenee, mikä tekee äänestä hitusen keskitaajuuspainotteista. Ilman laseja bassoa on kuitenkin juuri sopivasti omaan makuuni. Anker Q30 on edelleen sovelluksen kautta taajuuskorjattuna laadukkaampi vaihtoehto, koska siitä saa ulos vastaavaa ääntä vastamelun kanssa. Edifierin sovelluksessa ei ole taajuuskorjainta. Anker toisaalta maksaa tuplasti. :D

1656962493684.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
144
Master & Dynamic MW75 saapuivat ja lähtevät palautukseen. Subjektiivisesti:

-alabassot eivät tuottaneet voiman tunnetta
-keskibassoissa mutaa
-onttoutta ylemmissä keskiäänissä
-yläkerrassa liikaa energiaa

Taas on sooloiltu sen akustisen virityksen kanssa, eikä pitäydytty Harmanin lääkkeissä, vaikka samaa alihankintaketjua on näiden kanssa käytetty sekä softan että raudan osalta kuin ML5909 luureissa.

En suosittele edes testaamaan.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Master & Dynamic MW75 saapuivat ja lähtevät palautukseen. Subjektiivisesti:

-alabassot eivät tuottaneet voiman tunnetta
-keskibassoissa mutaa
-onttoutta ylemmissä keskiäänissä
-yläkerrassa liikaa energiaa

Taas on sooloiltu sen akustisen virityksen kanssa, eikä pitäydytty Harmanin lääkkeissä, vaikka samaa alihankintaketjua on näiden kanssa käytetty sekä softan että raudan osalta kuin ML5909 luureissa.

En suosittele edes testaamaan.
Oho. Aika raju arvostelu siihen verrattuna kun itse noita jokin aika sitten tutkailin ja huomasin arvostelijoiden aika poikkeuksetta ylistäneen äänenlaatua. Ne pienet miinukset tuli sitten jostain muualta, kuten hinnasta. Jos et suosittele edes testaamaan niin niidenhän täytyy olla ääneltään todella huonot?
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
144
Oho. Aika raju arvostelu siihen verrattuna kun itse noita jokin aika sitten tutkailin ja huomasin arvostelijoiden aika poikkeuksetta ylistäneen äänenlaatua. Ne pienet miinukset tuli sitten jostain muualta, kuten hinnasta. Jos et suosittele edes testaamaan niin niidenhän täytyy olla ääneltään todella huonot?
Nuo teknologiasivustojen subjektiiviset revikat ovat mitä ovat. Tietäisit ne kaupalliset paineet siellä taustalla, puhumattakaan siitä, että kuinka monella heistä on akustiikan, psykoakustiikan tai signaalinkäsittelyn substanssiosaamista tai edes Harmanin ”How to Listen” -koulutus käytynä.

MW75:t ovat todella huonot taajuustasapainoltaan. Positiivisena asiana voi todeta rakenteen ja käyttömukavuuden.

Suositella voin ML5909, Final UX3000 ja Bose 35 II luureja. Nuokin kolme vaativat pientä equtusta. Mark Levinsonin kanssa pärjää yhdellä notch filtterillä.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Nuo teknologiasivustojen subjektiiviset revikat ovat mitä ovat. Tietäisit ne kaupalliset paineet siellä taustalla, puhumattakaan siitä, että kuinka monella heistä on akustiikan, psykoakustiikan tai signaalinkäsittelyn substanssiosaamista tai edes Harmanin ”How to Listen” -koulutus käytynä.
Piru vie, nuo taitavat olla omalle budjetille aivan liian kalliita koulutuksia. :oops:
 

frez

P90PRO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
125
Apua kuulokevalinnassa?

En ole kultakorva, vaikka tykkäänkin kuunnella musiikkia kohtuu paljon. Kuulokkeiden tulee olla langattomat, mutta ei ole tarvetta kuljettaa niitä talon ulkopuolellle. Käyttö ainoastaan tietokoneen kanssa pelatessa ja musiikkia kuunnellessa. Voi olla avoimet/suljetut. Nykyiset on Sennheiserin RS195:t, joista olen kyllä tykännyt, mutta vuosien aikana panta on sen verran löystynyt että basso puuttuu, koska kupit eivät paina korvaa enää yhtä tiukasti. Basson saa takaisin painamalla kuppeja korvaa vasten, mutta nyt voisi alkaa katselemaan jotakin uutta. Hinta saisi mieluusti olla max 500€.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
144
Apua kuulokevalinnassa?

En ole kultakorva, vaikka tykkäänkin kuunnella musiikkia kohtuu paljon. Kuulokkeiden tulee olla langattomat, mutta ei ole tarvetta kuljettaa niitä talon ulkopuolellle. Käyttö ainoastaan tietokoneen kanssa pelatessa ja musiikkia kuunnellessa. Voi olla avoimet/suljetut. Nykyiset on Sennheiserin RS195:t, joista olen kyllä tykännyt, mutta vuosien aikana panta on sen verran löystynyt että basso puuttuu, koska kupit eivät paina korvaa enää yhtä tiukasti. Basson saa takaisin painamalla kuppeja korvaa vasten, mutta nyt voisi alkaa katselemaan jotakin uutta. Hinta saisi mieluusti olla max 500€.
Logitechin X Pro Lightspeed kuulokkeita saa välillä 119 Euroon tarjouksesta ja ovat siihen hintaan pätevät pelit.
Vaativat parhaaseen lopputulokseen Equaliser APO:n. Valmiin EQ profiilin saat täältä:
Tuohon voisi vielä lisätä oman maun mukaan hyllysuotimella alabassoa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Julkaisin nyt Kuulokenurkka.com:in puolella laajempia kokemuksiani Sonyn XM5-kuulokkeista. Hinnan pitäisi mielestäni asettua 50 euron sisään MX4-mallista, jotta ostaminen on järkevää. Tuntuu pikemminkin siltä, että monissa asioissa on otettu takapakkia. :oops:

PXL_20220709_173435659~4.jpg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 329
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom