Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
84
Mayflower ARC+AT:n M40x on melkoisen oiva paketti. ZMF Cowhide kupeilla tottakai. Virtuaali 7.1, jne hömpötykset jätän vaan suoraan kyydistä.

Itte läksin sitten tälle linjalle ja ei tässä liikaa ole valittamista. Toki budjetti on aina budjetti. Mutta Zeos ei ole liiemmin pettänyt.

ARC

M40x


Täten ääni näille, jos perse vahingossakaan koskaan moista kestää. Ennenkuin lähdetään sitten keulimaan kuulokkeilla kuukauspalkka luokkaan. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 850
Tulipa lykättyä HD650:t tilaukseen HD800:n kaveriksi. Alunperin vaihdoin 650->800, mutta joskus vain koen kaipaavani sitä samettista täyteläisyyttä. Saas nähdä, kultasiko aika muistot ja tuleeko postista järkyttävä pettymys. :lol:
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
706
Mitkä mahtaa olla hyvät hinta\laatu suhteeltaan olevat bt kuulokkeet kun tv:stä pelkästään kuuntelee elokuvia, musiikkia jne?
Itse näistä pihalla kun ei ole ollu tarvetta mutta kun emäntä kerran kysy.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Eikö siinä emolevyn omassa oo 7.1 surround?
Realtekeissa ei ole binaural-simulaatiota, vaan niitä stereoääntä käsitteleviä virtuaalisurroundeja ja perusmiksauksia.
Se kun ei alkuunkaan riitä että 7.1 kanavaa vain "down-miksataan"/summataan kahteen kanavaan.
Kuulokkeilla pitää jäljitellä matemaattisesti suoraan signaalissa sitä, kuinka eri suunnista tulevat äänet muuttuvat matkalla kumpaankin korvaan.
Koska emme toi tunkea siihen pelin maailmaan fyysistä mikeillä varustettua mallipäätä:
A history of binaural recording

Ja 5.1/7.1 lähteen välillä ei ole binaural-simulaation kannalta eroa informaatiossa.
Lisäkanavat kun eivät ole korkeuskanavia, vaan suoraan sivuilla, joka tieto löytyy täydellisesti 5.1:stäkin:
Suoraan vasemmalla tai oikealla olevan äänilähteen signaali on identtinen sen puolen etu- ja takakanavissa.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
36
Miten saan sen sitten toimimaan kuulokkeissa jos ostan toisen nuista äänikorteista?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 150
Mitkä mahtaa olla hyvät hinta\laatu suhteeltaan olevat bt kuulokkeet kun tv:stä pelkästään kuuntelee elokuvia, musiikkia jne?
Itse näistä pihalla kun ei ole ollu tarvetta mutta kun emäntä kerran kysy.
Suosittelisin kanssa katselemaan noita Bluedioita.
 

Testostenori

Filter Coffee, Not People
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
351
Minkälaista äänikorttia / DACia esim noi Sennheiserin HD650 kaipaavat kaveriksi? Kuuntelen lähinnä klassista musiikkia ja nyt on alkanut hieman kiinnostaa paremmat kuulokkeet nykyisten vastamelukuulokkeiden rinnalle.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Äänikortin asetuksissa valitaan lähtötilaksi kuulokkeet ja Creativella SBX Pro Surround päälle.
Tuo kytkee automaattisesti Windowsin toistoasetuksiin 5.1 asetukset (voi varmuuden vuoksi tarkistaa) jota pelit sitten käyttävät siihen minkä kaiutinkonfiguraation mukaista ääntä tuottavat.

Jos Windowsin toistoasetuksissa on päällä stereo, niin pelit tuottavat pelkän stereoäänen jossa ei ole mitään etu/takainformaatiota.
Jossain BF:ssä on nykypeleille harvinaisesti omiakin asetuksia, niin sieltäkin on hyvä tarkistaa että päällä on 5.1/surround.

Dolby Headphonea en tosiaan suosittele varsinkaan jykeväbassoisille luureille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 850
Minkälaista äänikorttia / DACia esim noi Sennheiserin HD650 kaipaavat kaveriksi? Kuuntelen lähinnä klassista musiikkia ja nyt on alkanut hieman kiinnostaa paremmat kuulokkeet nykyisten vastamelukuulokkeiden rinnalle.
Joku kohtuullinen äänikortti tai Realtek-piiri on enemmän kuin riittävä.
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Minkälaista äänikorttia / DACia esim noi Sennheiserin HD650 kaipaavat kaveriksi? Kuuntelen lähinnä klassista musiikkia ja nyt on alkanut hieman kiinnostaa paremmat kuulokkeet nykyisten vastamelukuulokkeiden rinnalle.
Ehdottomasti joku erillinen vahvistin varsinkin kun klassista kuuntelet joka on aivan eriasia kuin kompressoitu poppi jonka kanssa varmaan pärjäisit jollain emon integroidulla.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
980
Ehdotuksia kohtuuhintaisista (alle 200€) langattomista nappikuulokkeista?

Tällä hetkellä kriteerit ovat seuraavat:
- Akunkesto min. 8h yhdellä latauksella
- Äänenlaatu on tärkein kriteeri
- "Niskapanta" malliset ovat ok, kunhan panta ei ole erityisen massiivinen. Esimerkiksi Sennheiserin HD-1 Wirelesseissa aletaan olla rajoilla. Koska nämä tulevat myös liikuntakäyttöön, niin kevyt rakenne on olennaista.

Toistaiseksi olen kiinnostunut suuremmin RHA MA750 Wireless-versioista. Jaybird X3 on muuten kiva, mutta kun se äänenlaatu ei säväyttänyt edes verrattuna omiin vanhoihin Sennheiserin 50€ nappeihin. Tuleeko muita ehdotuksia mieleen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 543
Itse olen tykännyt näistä: NuForce BE Sport3 ‐Bluetooth-nappikuulokkeet urheiluun, tumma harmaa 79,90 €
Varmasti tuolla budjetilla saa parempaa ääntäkin (esim. nuo senkut) mutta alle satkulla nuo ovat hyvä valinta. Hieman kummastuttaa nuo hajanaisen arvostelut tosin, esim. kestävyydessä en ole itse huomannut ongelmia eikä vissiin muutkaan täällä. Vaikea sanoa onko noissa sitten oikeasti niin paljon heittoa vai kohtelevatko jotkut liian rajusti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
901
Minkälaista äänikorttia / DACia esim noi Sennheiserin HD650 kaipaavat kaveriksi? Kuuntelen lähinnä klassista musiikkia ja nyt on alkanut hieman kiinnostaa paremmat kuulokkeet nykyisten vastamelukuulokkeiden rinnalle.
Aika monet on sitä mieltä että putkivahvistimella HD650 kuulostaa parhaalta, en osaa sanoa kun en ole kokeillut.
 

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Tyytyväinen olen MMX300 tosin niihin tuli se usb-dac aiemmin mukana samaan hintaan. Ääni on hyvä mut ehkä basso vähän pinnassa sen voi yleensä säätää. Mikki on hyvä joten oma ääni kuuluu hyvin Teamille. Eihän ne halvat ole mut hyvä ja halpa harvoin löytyy samasta paketista
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Älä haksahda noihin virtuaalisiin surroundeihin... Kilpailullisissa peleissä et kuule niitten kans yhtään enempää mitään hyödyllisiä ääniä, jotkut jopa vaan sotkee ääniä. Ne pelit tehdään sellasiks välttääkseen just sen, että mitä laadukkaammat kamat ostaa, sen isomman edun sais. Sound engine määrittää sen, mitä kuulet ja mitä et. Jossain esim. seikkailupeleissä sound engine voi olla edistyksellisempi, mutta niissä se on ihan sama pystykkö määrittään jonkun oksan rasahduksen tietyn välimatkan päähän, yhtä hyvä pelikokemus vaikka missaatkin noin turhan asian. Muutenkin niin harvassa pelissä on niin edistyksellinen sound engine, että hyötyis laadukkaammista vehkeistä.
Positional audio on kaikissa ihan riittävän hyvä. Esimerkiks csgo:ssa on workshop, jolla voi käydä testaamassa miten vaikka juoksuäänet kuuluu samalla kun pyörit ympyrää ja katot pystykkö paikantaan mistä suunnasta ääni tulee. Eipä oo ollu kuulokkeitä missä en olis pystyny paikantaan mistä suunnasta tulee, vaikka mitään surroundeja ei oo päällä ollu.

Kuten oon aiemmin sanonu, saat vaan laadukkaampaa ääntä, et mitään etua. Säästä siis rahas ja älä osta minkään surroundejen takia mitään. Varsinkaan mitään äänikortteja.
Saman verran hyödyt ja päset halvemmalla, kun otat vaan helposti ajettavat luurit, mitä voit tolla sun emolla käyttää. Jos joskus haluat viä laadukkaampaa ääntä, niin ostat kunnollisen dac/ampin pöydälles.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
36
Älä haksahda noihin virtuaalisiin surroundeihin... Kilpailullisissa peleissä et kuule niitten kans yhtään enempää mitään hyödyllisiä ääniä, jotkut jopa vaan sotkee ääniä. Ne pelit tehdään sellasiks välttääkseen just sen, että mitä laadukkaammat kamat ostaa, sen isomman edun sais. Sound engine määrittää sen, mitä kuulet ja mitä et. Jossain esim. seikkailupeleissä sound engine voi olla edistyksellisempi, mutta niissä se on ihan sama pystykkö määrittään jonkun oksan rasahduksen tietyn välimatkan päähän, yhtä hyvä pelikokemus vaikka missaatkin noin turhan asian. Muutenkin niin harvassa pelissä on niin edistyksellinen sound engine, että hyötyis laadukkaammista vehkeistä.
Positional audio on kaikissa ihan riittävän hyvä. Esimerkiks csgo:ssa on workshop, jolla voi käydä testaamassa miten vaikka juoksuäänet kuuluu samalla kun pyörit ympyrää ja katot pystykkö paikantaan mistä suunnasta ääni tulee. Eipä oo ollu kuulokkeitä missä en olis pystyny paikantaan mistä suunnasta tulee, vaikka mitään surroundeja ei oo päällä ollu.

Kuten oon aiemmin sanonu, saat vaan laadukkaampaa ääntä, et mitään etua. Säästä siis rahas ja älä osta minkään surroundejen takia mitään. Varsinkaan mitään äänikortteja.
Saman verran hyödyt ja päset halvemmalla, kun otat vaan helposti ajettavat luurit, mitä voit tolla sun emolla käyttää. Jos joskus haluat viä laadukkaampaa ääntä, niin ostat kunnollisen dac/ampin pöydälles.
No jos nuo toimii emolevyn äänikortilla nii joo en tarvi äänikorttia.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 921
jenkeist ebayn kautta tosiaan näyttäs tälhetkel tulleinee ja posteinee saavan johki 294e.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
36
Vai kannattaako mun ostaa nämä? Beyerdynamic DT 880, Premium Stereo Headphone, 32 ohmia - 169,00€ Nää ois 32ohmia nii ei tarvi vissii vahvistinta. Eli toimiiko nää mun emolevyn äänikortilla sillain, että ääni on parempi kuin mun pelikuulokkeissa ja onko näissä hyvät äänet vaikka 32Ohm? Vai ostanko sen DT990 Pro:n tai DT770 Pro:n? Voit myös suositella mulle jotain Beyereitä. Äänikortiksi voisin ostaa sen Audigyn jos on tarvetta tai jonku vahvistimen, mutta niitä ei oo kovin halpoja vissiin.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 805
No haluatko avoimet vai suljetut kuulokkeet? Dt770 suljetut ja Dt880 avoimet (nimellisesti puoliavoinet). Molemmat on hyviä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 805
No mitä eroja on DT880 32 Ohm ja DT990 Pro 250 Ohm ja näillä Beyerdynamic DT 990 Edition 32 Ohm - avoimet stereokuulokkeet 188,90 €? Mitkä kannattaa ostaa?
Oho, alkuperäisessä viestissä oli kirjoitusvirhe, typottanut puhelimella jostain sijoittuneista kuulokkeista... :D

DT880 ja DT990 on puoliavoimet ja avoimet, käytännössä ilmeisesti ääntä tulee sisään ja pääsee ympäristöön aika lailla saman verran. DT990 en ole kuullut, mutta puheiden perusteella niissä on melkoisen korostunut diskantti, voivat olla siis hyvät esim pelaamiseen mutta voivat taas käydä rasittaviksi musiikin kanssa. Tottumukset ja musiikki vaikuttavat toki. DT880 olen kokeillut ja ne ovat minusta ainakin musiikin kuunteluun erittäin hyvät.
Noissa Ohm versioissa taisi olla pieniä eroja siten, että 32 Ohm versioit oli testeissä todettu vähän huonommiksi. Korkeampi Ohmisissa taas erot oli sitten pienempiä. Beyerillä tuppaa olemaan erilaiset kiinteät johdot riippuen Ohm versiosta. Se kannattaa tarkistaa, ettei tule yllätyksenä joku puolenkilon kierrekaapeli.
Mutta jos haluat kuulokkeet joihin ei ympäristön äänet kuulu tai sinun ääne kuulu ulospäin niin DT770. Jos taas edellämainittu äänen vuotaminen ei haittaa niin DT880 on varmaan tasapainoisempi kuuloke. Beyerillä on myös noita eri editioita, en tiedä onko niissä muuta eroa kuin ulkoasua.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
DT990 en ole kuullut, mutta puheiden perusteella niissä on melkoisen korostunut diskantti, voivat olla siis hyvät esim pelaamiseen mutta voivat taas käydä rasittaviksi musiikin kanssa.
Ei niinkään liikaa korostunut diskantti yleisesti, mutta piikittää 9k tienoilla mikä voi aiheuttaa korvien väsymistä. Esimerkiksi Metallican S&M livelevy tekee ainakin minun korvista selvää jälkeä aika nopeasti, mutta yksinkertainen equttaminen -4dB 8k:lle sound blasterin ohjauspaneelissa korjaa asian ja tekee kuulokkeista erinomaiset.

Muutenhan nämä ovat v-käyräiset eli hauskat äänikuvaltaan, DT 880 taisi olla neutraalimmat.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
36
Kuulokkeet tulis pääasiassa pelaamiseen mutta oisha se hyvä että vois käyttää puhelimessa.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 805
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
36
Jos ostan DT 990 Pro ja siihen äänikortiksi audigy fx se vissiin oli niin toimii vissii puhelimessaki. Sitte jos ostanki DT 880 nii nehä toimii puhelimessa ainaki ja sitte tarviiko niihin äänikortin että kuuluu hyvin ääni
 
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
59
Viime viikolla tilaamani SMSL SD 793II DAC/vahvistin ja Monolith m1060 kuulokkeet saapuivat eilen, ja ikävä kyllä kuulokkeiden puuosassa on halkeama. Halkeama on vielä aivan eri kohdassa kuin mitä muilla on ollut eli erittäin huono tuuri kävi. Äänen puolesta ovat kyllä aivan mahtavat, puhtaampaa ääntä en ole missään kuullut ja bassoakin löytyy tarvittaessa. Monoprice julkaisi myös suljetun m1060c version joissa puuosa on korvattu metallilla, olisivat vain tehneet noin alusta alkaen :rolleyes: Vahvistin on kyllä huomattavasti parempi kuin emolevyn äänet ja muutenkin täysin hintansa arvoinen.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Jos ostan DT 990 Pro ja siihen äänikortiksi audigy fx se vissiin oli niin toimii vissii puhelimessaki. Sitte jos ostanki DT 880 nii nehä toimii puhelimessa ainaki ja sitte tarviiko niihin äänikortin että kuuluu hyvin ääni
DT990 pistää peleissä DT880:ltä "kummankin silmän mustaksi:
DT990:n vahvempi basso antaa paremman "fun factorin".
Ja vaikka neutraalimpi basso olisi parempi yksityiskohtien erottamiseen DT880:n binaural äänelle huonompi äänikuva romuttaa sen.
(suuntien/etäisyyksien erottelu heikompi)

Aikanaan DT990:n ostamisen jälkeen sitä kokeilin niin kyllä Nokian 5800 sitä ajoi reilulle volumelle, kunhan vain tallenteen signaalitaso ei ole alhainen.
Nyt kokeilin sitä Sonyn Z3 Compactissa samoin tuloksin... ja basso varsinkin potkii mukavasti.
Kovin pahasti kuulovauriovolumelle vain ei pääse.
DT990 Pron kierrekaapeli itse asiassa toimisi puhelimen kanssa paremmin, kuin 3m piiiitkä aina jalkoihin asti roikkuva naru.
(joka siinä 32ohmin DT880:ssäkin ilmeisesti on)
Jatkon käyttäminen tietokoneella ollessa olisi selvästi pienempi paha kuin puhelimesta maahan roikkuva kaapeli.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
36
DT990 pistää peleissä DT880:ltä "kummankin silmän mustaksi:
DT990:n vahvempi basso antaa paremman "fun factorin".
Ja vaikka neutraalimpi basso olisi parempi yksityiskohtien erottamiseen DT880:n binaural äänelle huonompi äänikuva romuttaa sen.
(suuntien/etäisyyksien erottelu heikompi)

Aikanaan DT990:n ostamisen jälkeen sitä kokeilin niin kyllä Nokian 5800 sitä ajoi reilulle volumelle, kunhan vain tallenteen signaalitaso ei ole alhainen.
Nyt kokeilin sitä Sonyn Z3 Compactissa samoin tuloksin... ja basso varsinkin potkii mukavasti.
Kovin pahasti kuulovauriovolumelle vain ei pääse.
DT990 Pron kierrekaapeli itse asiassa toimisi puhelimen kanssa paremmin, kuin 3m piiiitkä aina jalkoihin asti roikkuva naru.
(joka siinä 32ohmin DT880:ssäkin ilmeisesti on)
Jatkon käyttäminen tietokoneella ollessa olisi selvästi pienempi paha kuin puhelimesta maahan roikkuva kaapeli.
No taijan ostaa nuo DT990 Pro kuulokkeet ja siihen Audigyn äänikortiksi koneeseen ja kyllä ne varmaa puhelimella toimii. Mutta kysyn vielä sen että kannattaako mun ostaa tota äänikorttia?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
980
Itse olen tykännyt näistä: NuForce BE Sport3 ‐Bluetooth-nappikuulokkeet urheiluun, tumma harmaa 79,90 €
Varmasti tuolla budjetilla saa parempaa ääntäkin (esim. nuo senkut) mutta alle satkulla nuo ovat hyvä valinta. Hieman kummastuttaa nuo hajanaisen arvostelut tosin, esim. kestävyydessä en ole itse huomannut ongelmia eikä vissiin muutkaan täällä. Vaikea sanoa onko noissa sitten oikeasti niin paljon heittoa vai kohtelevatko jotkut liian rajusti.
Testasin paikallisessa hifiliikkeessä NuForcen BE6i-nappeja, mutta niistä en kyllä pitänyt. Ääni oli ok, mutta ei mitään sellaista, josta viitsisin lähemmäs maksaa satasta. Istuvuus oli minulle jotenkin tosi huono, itse napit olivat niin isot, että ne jäivät todella hankalasti roikkumaan ja eivät meinanneet pysyä päässä edes kävellessä. Ehkä nuo Sport3:set ovat paremmat, mutta niitä ei ollut testattavaksi.

Mukaan lähtivät nuo hamuamani RHA:t ja hyvät ovat omaan käyttöön. Tuo "panta" on yllättävän pieni ja sujahtaa vaatteiden sekaan mukavasti. Ääni on sen verran hyvä, että vaikka musiikkia tuleekin ihan ok-laitteilla kuunneltua, niin ihan hetkeksi unohduin kuuntelemaan tuttuja biisejä, kun ne kuulostivat vaan niin hyviltä. Istuvuus näissä on suoraan sanoen loistava. Complyn vaahtomuovinappeja tulee kahdet mukaan ja niiden kanssa nuo istuvat päähän todella tiukasti. Oikeilla napeilla alataajuudetkin tulevat sointiin mukaan juuri sopivasti. Eivät nämä mitkään bassojyrät ole, mutta jos tykkäät tasapainoisesta soinnista, niin nämä ovat juuri oikea valinta.

Mutta ei sillä, että nämä täydelliset olisivat. Verrattuna langallisiin ilmeisin miinus tulee Bluetooth-yhteyden mukana tulevasta pohjakohinasta. Kohina ei häiritse urheillessa, matkustaessa tai jos olet yhtään meluisammassa ympäristössä, mutta jos käytät näitä kotona ja kuuntelet hiljaa, niin sen joitakin ärsyttävän kohinan kuulee kyllä selvästi. Henkilökohtaisesti se ei minua ärsytä ja omaa käyttöäni ajatellen se ei ole ongelma, kotona on kyllä muut laitteet musiikkia varten ja reissussa mukana on aina myös langalliset Audio-Technica ATH-M20x:t, jotka ovat hyvät silloin kun saa rauhassa kuunnella ja ei ole tarvetta liikkua.

Kaiken kaikkiaan voin suositella näitä mieluusti kenelle tahansa, joka haluaa hyvän vaihtoehdon tässä hintaluokassa. Tasapainoista soundia ja hyvää istuvuutta!
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 339
Jännä nähdä miltä se HD 58X Jubileen käyrä näyttää lopullisessa versiossa...
Sennheiser sanoi:
We can confirm that the final production tuning of all HD 58X Jubilee will have a modest bass increase, and we already have begun building the drivers to meet the target that Massdrop and Sennheiser collaborated on.
Luultavasti varsin tasapainoinen tuotos tulossa. Toivottavasti lähettävät ennen heinäkuuta....
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
767
Sony MDR Z1R:t lähtivät uuteen kotiin ja Audezen LCD2C ovat matkalla testaukseen. :)

Noiden Sonyjen laatu oli jotain aivan käsittämättömän kaunista, ääneltään mielestäni hyvin tasapainossa jokaisessa osa-alueella. Bassoa sanottu yliampuvaksi mitä se ei mielestäni kyllä ollut yhtään, lowendiä olisin kaivannut paljon lisää vaikken mikään basshead juurikaan ole.

Taitaa nuo planaarit olla vaan se mun juttu. :love:
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 805
Viime viikolla tilaamani SMSL SD 793II DAC/vahvistin ja Monolith m1060 kuulokkeet saapuivat eilen, ja ikävä kyllä kuulokkeiden puuosassa on halkeama. Halkeama on vielä aivan eri kohdassa kuin mitä muilla on ollut eli erittäin huono tuuri kävi. Äänen puolesta ovat kyllä aivan mahtavat, puhtaampaa ääntä en ole missään kuullut ja bassoakin löytyy tarvittaessa. Monoprice julkaisi myös suljetun m1060c version joissa puuosa on korvattu metallilla, olisivat vain tehneet noin alusta alkaen :rolleyes: Vahvistin on kyllä huomattavasti parempi kuin emolevyn äänet ja muutenkin täysin hintansa arvoinen.
Meneekö halkeama ihan läpi asti, ja vaikuttaako ääneen kun ovat avoimet? Osaatko kuvailla noiden eroa joihinkin vanhoihin kuulokkeisiisi?
 
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
59
Meneekö halkeama ihan läpi asti, ja vaikuttaako ääneen kun ovat avoimet? Osaatko kuvailla noiden eroa joihinkin vanhoihin kuulokkeisiisi?
20180228_212724.jpg
Maanantaina halkeama oli puoleenväliin puuta ja eilen napsahti kokonaan halki kun olivat päässä. En osaa sanoa vaikuttaako ääneen kun en ehtinyt montaa tuntia kuunnella ennen tuota.

Edelliset kuulokkeet ovat Audio Technican AD900X ja nämä monopricet ovat paljon ''tasaisemmat?'' ja bassoa löytyy paremmin. Toisiin kuulokkeisiin muutin vähän EQ:ta mutta nämä kuulostavat erinomaisilta ilman. Myös avoimuus on aivan toista luokkaa, äänet kuulostavat tulevan kuulokkeiden ulkopuolelta eivätkä ns. suoraan pään sisään. Esimerkiksi jazzia kuunnellessa kuulee helposti mistä suunnasta eri instrumentit kuuluvat. AD900X:ät olivat paljon kirkkaamman kuuloiset, näissä ei ainakaan omasta mielestä mikään taajuus korostu. Ääntä nämä päästävät myös paljon enemmän ulos, sekä kaikki ulkopuoliset äänet kuuluvat lähes kokonaan läpi, esim. tietokoneen 3 hiljaista tuuletinta kuuluvat parin metrin päästä kun ei kuuntele mitään.

Näissähän on 5 vuoden takuu, laitoin eilen viestiä monopricen asiakaspalveluun ja aion palauttaa nämä uusia vastaan. Saa nähdä kuinka nopeasti onnistuu, vielä ei ole vastausta tullut o_O
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 150


Näissähän on 5 vuoden takuu, laitoin eilen viestiä monopricen asiakaspalveluun ja aion palauttaa nämä uusia vastaan. Saa nähdä kuinka nopeasti onnistuu, vielä ei ole vastausta tullut o_O
Meneeköhän takuuseen, miten voivat tietää ettet ole itse rikkonut noita?
 
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
59
Meneeköhän takuuseen, miten voivat tietää ettet ole itse rikkonut noita?
Näitä tapauksiahan on netti täynnä, enkä ole ikinä kuullut etteikö monoprice olisi hyväksynyt takuuseen. Kuulokkeiden ensimmäisissä erissä oli kaikkea muutakin ongelmaa, liittimet lakkasivat toimimasta ja monella vasen kuuloke lakkasi toimimasta. Nuo viat on korjattu näissä uusissa erissä, mutta puun halkeilua tapahtuu vielä :tdown:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 445
10-vuotta vanhat HD595:set alkavat olemaan vaihtokunnossa niin mitkä ~200e kuulokkeet tilalle? Äänikorttina toimii EMU 0404 jossa jonkinlainen kuulokevahvistin.
Sennheiseriltä näyttäisi tulleen noista omista kuulokkeista uudempaa mallia ulos HD 599 mallilla. Tuo olisi varmaan turvallinen valinta kun tykännyt näistä mutta löytyisikö kenties parempaa samaan hintaan?

Käyttökohteina elokuvat, musiikki ja pelit ja varmaankin tuossa järjestyksessä.

Beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ohm - avoimet stereokuulokkeet 149,90 €
Beyerdynamic DT 990 Edition 250 Ohm ‐avoimet stereokuulokkeet 194,90 €

Näitä ollaan kehuttu mutta jaksaakohan tuo oma äänikortti ajaa noita? Entä mitä eroa noilla on?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
130
10-vuotta vanhat HD595:set alkavat olemaan vaihtokunnossa niin mitkä ~200e kuulokkeet tilalle? Äänikorttina toimii EMU 0404 jossa jonkinlainen kuulokevahvistin.
Sennheiseriltä näyttäisi tulleen noista omista kuulokkeista uudempaa mallia ulos HD 599 mallilla. Tuo olisi varmaan turvallinen valinta kun tykännyt näistä mutta löytyisikö kenties parempaa samaan hintaan?

Käyttökohteina elokuvat, musiikki ja pelit ja varmaankin tuossa järjestyksessä.

Beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ohm - avoimet stereokuulokkeet 149,90 €
Beyerdynamic DT 990 Edition 250 Ohm ‐avoimet stereokuulokkeet 194,90 €

Näitä ollaan kehuttu mutta jaksaakohan tuo oma äänikortti ajaa noita? Entä mitä eroa noilla on?
Itsellä HD598 ja pari viikkoa sitten kävin kuuntelemassa verkkokaupassa eri kuulokkeita, muunmuassa Fidelio X2, Beyerdynamicin useampaa mallia ja AKG malleja. Eniten tykkäsin AKG K 712 Pro ‐Referenssikuulokkeet 234,90 € näistä. Jos mahdollisuutta käydä esim verkkiksessä kuuntelemassa, kanattaa käydä. Itse ostaisin nuo K712 Pro tällä hetkellä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
132
Tuli ostettua muutama viikko takaperin HD800S:t korvaamaan Gradon RS1:t. Kyllähän näissä on tosiaan tilantuntua ja erottelua ihan erilailla, vaikkei nuo edellisetkää missään nimessä huonot kuulokkeet ole.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
10-vuotta vanhat HD595:set alkavat olemaan vaihtokunnossa niin mitkä ~200e kuulokkeet tilalle? Äänikorttina toimii EMU 0404 jossa jonkinlainen kuulokevahvistin.
Sennheiseriltä näyttäisi tulleen noista omista kuulokkeista uudempaa mallia ulos HD 599 mallilla. Tuo olisi varmaan turvallinen valinta kun tykännyt näistä mutta löytyisikö kenties parempaa samaan hintaan?

Käyttökohteina elokuvat, musiikki ja pelit ja varmaankin tuossa järjestyksessä.

Beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ohm - avoimet stereokuulokkeet 149,90 €
Beyerdynamic DT 990 Edition 250 Ohm ‐avoimet stereokuulokkeet 194,90 €

Näitä ollaan kehuttu mutta jaksaakohan tuo oma äänikortti ajaa noita? Entä mitä eroa noilla on?
Paljon riippuu siitä haluatko samanlaisen neutraalin basson, vai enemmän jykevyyttä/läsnäoloa siihen.

Beyerin DT990 on äänikuvaltaan HD595:n luokassa, mutta se tunnelmaa antava jykevämpi basso sitten herkemmin alkaa peittää yksityiskohtia peleissä.
Elokuviin se basson jykevyys tietenkin sopii hyvin. Ja mekaaninen rakenne on toista luokkaa kuin Senkun muotisuunnittelu.
Kiinteä kaapeli sekin on Senkun kaapelai tukevampi. (pehmusteet ovat myös hyvin saatavilla sopuhintaan)

K712 on AKG:n näkemys neutraalia jykevämmästä bassosta, muuten käytännössä K701/702 vastaava.
(pehmusteet taas ovat suolaisen hintaiset)

Bassoneutraalit AKG K701/702 olisivat ehdotonta kärkeä pelailuun jos sitä joskus enemmän teet pykälää Senkkuja suuremmalla äänikuvalla.
Vaikka neutraali onkin niin basso kyllä yltää niissä kiitettävän alas avoimiksi dynaamisiksi kuulokkeiksi.


Itse kahden puolen vuoden jälkeen lahoamisvaiheeseen siirtyneiden HD595:n jälkeen hankin DT990:t.
8kHz:n taajuuskorjainta varmasti haluaisit laitta vähän miinukselle.
Senkuissa kun basso on yleisesti vaimeneva ja Beyerillä taas neutraalin ylittävä.
AKG:tkään eivät diskanttia siloittele Senkkujen tyyliin.
Marras-joulukuussa hankin K712:n ja samoin nappasin pari vuotta vanhat käytetyt K702:t, niin nyt saa HD595:t lahota loppuun.

Tuossa taajuusvasteet:
HeadRoom Headphone Graph Comparison Tool
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 445
Eli elokuviin parhaiten soveltuisi nuo DT990 juurikin basson takia. Peleissä tuo askelten tarkka kuuleminen nyt ei niin kiinnosta kun moninpelit tulee pelattua headsetillä mikrofonin takia.

Ongelma taitaa olla, että nuo DT990 taitavat olla aika raskaat ajettavat enkä usko, että saan tuolla EMU:lla täyttä potentiaalia niistä irti eli vaihtoehto alkaa kallistumaan K712. Noita voisi käydä testaamassa jossain vielä ennen lopullista päätöstä.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 805
Ei se K712 taida sen helpompi ajettava olla. Pelkät ohmit ei ratkaise. Mutta minusta tehojen tarpeen merkitystä usein korostetaan liikaa. Kannattaa tosiaan käydä kokeilemassa
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
166
Mitäs suosittelette Netflix yms. käyttöön noin 50€ hintaluokassa? Langalliset on-earit mielellään.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Ongelma taitaa olla, että nuo DT990 taitavat olla aika raskaat ajettavat enkä usko, että saan tuolla EMU:lla täyttä potentiaalia niistä irti eli vaihtoehto alkaa kallistumaan K712. Noita voisi käydä testaamassa jossain vielä ennen lopullista päätöstä.
DT990:t eivät ole vaativat lähdölle, vaan hyvin keskitasoa.
Ja sähkötehon tarpeeltaan per dB AKG:t ovat täysin samassa luokassa.
250 ohmin Beyerit vain ottavat sen pääosin jännitteenä virran pysyessä alhaisena.
AKG:n alhaisehko impedanssi taas ottaa tehon suurempana virtana tehden niistä raskaamman kuorman heikoille lähdöille.
Aivan samoin kuin sähköverkossa virta on se jonka antaminen on raskainta.

Jokainen Realtekin integroitu jaksaa ajaa 250 ohmin Beyereitä reilusti kuulovauriovolumelle.
Taisi olla viime viikolla kun kokeilin DT990:ä Sonyn Z3 Compactissa ja siinäkin riittää jännite reiluun volumeen.


Peleissä tuo askelten tarkka kuuleminen nyt ei niin kiinnosta kun moninpelit tulee pelattua headsetillä mikrofonin takia.
Sen takia on ModMic ja Beyereille vaikka omatoiminen modaaminen:
beyerdynamic DT 770 Pro mic mod
Suljetuista pelirihkamapaskeista ei ole paljoa yhtään mihinkään, kuin "pää ämpärissä veden alla" tunnelmaan.

Vertaahan tuosta aluksi vaikka ensimmäistä minuuttia HD595:llä ja niillä pelirihkamilla.
Asetukset eivät ole siinä parhaat, mutta ääniä tulee mukavasti monesta suunnasta ja eri etäisyyksiltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 445
DT990:t eivät ole vaativat lähdölle, vaan hyvin keskitasoa.
Ja sähkötehon tarpeeltaan per dB AKG:t ovat täysin samassa luokassa.
250 ohmin Beyerit vain ottavat sen pääosin jännitteenä virran pysyessä alhaisena.
AKG:n alhaisehko impedanssi taas ottaa tehon suurempana virtana tehden niistä raskaamman kuorman heikoille lähdöille.
Aivan samoin kuin sähköverkossa virta on se jonka antaminen on raskainta.

Jokainen Realtekin integroitu jaksaa ajaa 250 ohmin Beyereitä reilusti kuulovauriovolumelle.
Taisi olla viime viikolla kun kokeilin DT990:ä Sonyn Z3 Compactissa ja siinäkin riittää jännite reiluun volumeen.


Sen takia on ModMic ja Beyereille vaikka omatoiminen modaaminen:
beyerdynamic DT 770 Pro mic mod
Suljetuista pelirihkamapaskeista ei ole paljoa yhtään mihinkään, kuin "pää ämpärissä veden alla" tunnelmaan.

Vertaahan tuosta aluksi vaikka ensimmäistä minuuttia HD595:llä ja niillä pelirihkamilla.
Asetukset eivät ole siinä parhaat, mutta ääniä tulee mukavasti monesta suunnasta ja eri etäisyyksiltä.
Joo en kiistä etteikö noilla Sennheisereilla ja pelikuulokkeilla ole ihan järkyttävä ero.

Tuon väittämäni noiden DT990 raskaudesta perustin vain netistä lukemaani arvosteluihin. Vaikka ääntä tuleekin paljon niin jaksaako kortti silti ajaa niitä ettei ääni kuulosta tunkkaiselta?

Kiitokset neuvoista, täytyy katsoa jos pääsisi kokeilemaan DT990 ja K712 ja tehdä valinta niiden välillä.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
958
Kiitokset neuvoista, täytyy katsoa jos pääsisi kokeilemaan DT990 ja K712 ja tehdä valinta niiden välillä.
Jos AKG Q 701 löytyy jostain, niin kannattaa sitäkin harkita. Omien kokemusten mukaan hyvin samanlainen kuin 712, toki pannassa on ne kuhmut, mutta ne on helppo eliminoida jos haittaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 120
Viestejä
4 299 985
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom