Laadukkaat kuulokkeet?

freekevin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
549
Gigantin myymä Onkyo A800B on myös loistava kuuloke hintaisekseen. Sen valmistaja on sama kuin Philipsin Fidelio X2:lla, mutta kuulokkeiden ja äänen laatu on selvästi parempi.
Mistäs tämmöne juttu on revitty? En väitä ettei näin olisi mutta lähdettä?
 

freekevin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
549
Ihan kamala suo valita kuulokkeita. Ei ole mitään hajua millaiset haluan ja vaihtoehtoja ja ehdotuksia on noin miljoona.
Vanhat on Sennheiserin HD 250 linear II:t. Tulee pääosin synkän teknon kuunteluun ja satunnaiseen pelailuun. Ehdotuksia?

aini. hintaa varmaan sitten >200 euroa. Kunhan ei menisi kuuteensataan. :hammer:
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 716
Muutamia vastamelukuulokkeita olen kuunnellut ja kun vastamelutoiminnon kytkee päälle tuntuu että ääni kuulokkeista tulisi haudan takaa. Ilman vastamelutoimintoa olivat kelvollisia.
Hieman tarkennusta tähän? Merkki, malli?
Boseissa todella vahva vastamelu aiheuttaa sellaisen "tynnyrissä" fiiliksen, mutta musiikki hiljaisella auttaa siihen. En tykännyt pitää hetkeäkään päässä ilman musiikkia. Nykyisissä Sennheiser Momentum 2 wirelessissä ei vastaavaa fiilistä tule, vaan ulkopuoliset äänet tulee läpi tasaisesti ja neutraalisti.

Jos tarkoitat "ääni kuulokkeista" ihan sitä musiikinlaatua niin siinä toki on eroja. Itse vaihdoin Bosen qc25:t näihin Momentumeihin juurikin äänenlaadun takia. Boseilla kaikki kuulosti elottomalta ja tylsältä. Sopii varmaan ihan ok johonkin telkun katseluun yms. mutta ei musiikin kuunteluun.

Edit: vastamelukokemusta myös QuietOn tulpista. Vastaavaa äänettömyyttä meluisassa tilassa saa hakea. Varsinkin uusilla muototulpilla aika mahtava äänenvaimennus niissä. Toki mitään musiikkia ei niillä kuunnella, kun korvatulpat ovat.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
164
Jotkut mitä oli Gigantissa kokeiltavana. En muista muuta kuin 200-300 euron hintahaarukan vaihtoehdoille.
 

GPO

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
300
Oletko päässyt vertaamaan tuota vastamelua muihin?

http://www.soundguys.com/akg-n60-nc-review-8150/
Mulla on muutamat Sonyn Bluetooth-kuulokkeet (niiden vastamelu on surkea), mutta muuten vertailukohtaa ei juuri nykykuulokkeista ole. Näillä AKG:n kuulokkeilla työpaikan äänekäs ilmastointi hiljenee lähes olemattomiin ja puheäänet melkein yhtä hyvin. Musiikin äänenlaatu on mielestäni loistava vastamelutoiminnon kanssa.

Vähän makuasioitahan nämä, eikä itselläni ole mikään täydellinen kuulo. Veikkaisin silti, että hinta-laatusuhteeltaan ja kokonsa puolesta on hankala pistää paremmaksi.
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
32
Nuo A800 on WOOXin tiimin tuotoksia, joka tehnyt myös X1:t ja X2:t ja on nykyään Gibsonin omistuksessa. Olen kuunnellut rinnakkain X2:sen ja A800:sen, ja Onkyo vei pelin selvästi. Onkyo A800 on tuntuvasti nopeampi, X2:nen kuulosti suorastaan puuroiselta sen rinnalla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
121
Jaahas.. olen kaventanut rajausta kolmiin kuulokkeisiin ilman testailua, pelkkää tekstiä lukemalla ja käyriä tuijottamalla. :facepalm:
Mutta vaihtoehtoja on liikaa.

https://www.headphone.com/products/shure-srh1540
https://www.headphone.com/collections/audiophile/products/sennheiser-hd-650
https://www.headphone.com/collections/audiophile/products/akg-k712-pro

Mitäs arvon raati sanoo?
Linkkaamasi kuulokkeet ovat kaikki eri hintaluokassa (AKG ~220e, Sennheiser ~315e, Shure ~490e)

Jos nyt noista joku niin itse annan ääneni Sennheisereille. Ääni on tasapainoinen, lämmin ja erotteleva eikä basso puske liiaksi päälle, joten jaksaa kuunnella pidempiäkin aikoja. Ovat myös mukavat pitää päässä. Hyötyy toki vahvistimesta, mutta pärjää ilmankin.

Muita linkkaamiasi malleja en ole kokeillut, mutta samoilta valmistajilta kylläkin.
Esimerkkinä AKG:n K701:t ovat aika neutraalit ja kylmät. Erottelukykyä löytyy, mutta tarvitsee vahvistimen päästäkseen täyteen loistoonsa. Bassoa ei liiemmin irtoa, joten eivät ehkä jytäluureiksi sovellu. Ilmeisesti tuohon K712 on luvattu bassopäähän parannusta.
Shuren SRH1440 tuli joskus kokeiltua liikkeessä, mutta eivät ilman vahvistinta yltäneet HD650 tasolle. Nuo linkkaamasi Shuret ovat suljetut, kun taas SRH1840 ovat avoimet, ja hieman halvemmatkin.

Kannattaa myös silmäillä Beyerdynamicin DT880 ja Philipsin Fidelio X2 -luureja. Ja käy ehdottomasti kokeilemassa jossain erilaisia luureja, mielellään omaa musiikkia mukaan.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Jaahas.. olen kaventanut rajausta kolmiin kuulokkeisiin ilman testailua, pelkkää tekstiä lukemalla ja käyriä tuijottamalla. :facepalm:
Mutta vaihtoehtoja on liikaa.

https://www.headphone.com/products/shure-srh1540
https://www.headphone.com/collections/audiophile/products/sennheiser-hd-650
https://www.headphone.com/collections/audiophile/products/akg-k712-pro

Mitäs arvon raati sanoo?
No, sanoit kuuntelevasi teknoa, joten silloin voit unohtaa AKG:t. Ne eivät missään nimessä ole basshead-kuulokkeet vaan ehdotomasti niiden vahvuus on terävyydessä sekä laajassa äänikuvassa. Sennheisereita taas ei yleensä tavata suositella käytettäväksi ilman vahvistinta, koska ne ovat kohtalaisen raskaat ajettavat. Shureihin voi päteä sama, ja noin kalliit menevät varmasti muutenkin hukkaan ilman asiallista äänilähdettä.

Mitä olen omilla kuulokkeillani testannut, niin integroidun äänikortin kanssa Beyerdynamicin DT 990 -luurit ovat vielä ihan ok. Uudempaa sukupolvea edustavat T 90 -kuulokkeet sen sijaan tuovat jo liikaa esille integroidun heikkouden, koska ne toistavat ääntä sen verran tarkemmin, että ylimääräinen särinä ja "rumuus" kuuluu läpi. 250-ohmisten mallien käyttö onnistuu ilman vahvistintakin musiikkia kuunnellessa, mutta leffojen katsomiseen ne tuskin riittäisivät. (Elokuvien ääniraita on äänitetty alhaisemmalla volyymillä, jotta digitaalisessa asteikossa riittäisi pykäliä myös lujaäänisiin kohtauksiin.)
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
7
http://www.jbl.com/bluetooth-headphones/EVEREST+700+ELITE.html

Jos kriteereinä on Bluetooth ja vastamelu (myös mikrofoni löytyy), niin yhdet testikuuntelun arvoiset on myös JBL Everest Elite V700NXT -kuulokkeet. Mikäli nappaa alennettuun hintaan (esim. 150 €), niin voi olla, mieltymiksistä riippuen, hintansa arvoiset. Omaan korvaan on ihan laadukas ääni ja hyvät ominaisuudet. Huonoina puolina 3.5 mm piuha on kuulokkeiden päästä 2.5 millinen ja johtuen suurehkosta massasta(?) ja ohuesta sangasta on ehkä pidemmän päälle hieman epämukavat päässä. Varsinkin jos vertaa laadukkaampiin langallisiin kuulokkeisiin joihin koneella istuessa on tottunut. Vastamelu kuitenkin toimii mukavasti ja kantamakin on hyvä :)
 

freekevin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
549
No, sanoit kuuntelevasi teknoa, joten silloin voit unohtaa AKG:t. Ne eivät missään nimessä ole basshead-kuulokkeet vaan ehdotomasti niiden vahvuus on terävyydessä sekä laajassa äänikuvassa. Sennheisereita taas ei yleensä tavata suositella käytettäväksi ilman vahvistinta, koska ne ovat kohtalaisen raskaat ajettavat. Shureihin voi päteä sama, ja noin kalliit menevät varmasti muutenkin hukkaan ilman asiallista äänilähdettä.

Mitä olen omilla kuulokkeillani testannut, niin integroidun äänikortin kanssa Beyerdynamicin DT 990 -luurit ovat vielä ihan ok. Uudempaa sukupolvea edustavat T 90 -kuulokkeet sen sijaan tuovat jo liikaa esille integroidun heikkouden, koska ne toistavat ääntä sen verran tarkemmin, että ylimääräinen särinä ja "rumuus" kuuluu läpi. 250-ohmisten mallien käyttö onnistuu ilman vahvistintakin musiikkia kuunnellessa, mutta leffojen katsomiseen ne tuskin riittäisivät. (Elokuvien ääniraita on äänitetty alhaisemmalla volyymillä, jotta digitaalisessa asteikossa riittäisi pykäliä myös lujaäänisiin kohtauksiin.)
En ymmärrä ohmeista mitään. Koneessa on kiinni EMU 0404 äänikortti ja aiemmat Sennheiser HD 250 linear 2 kuulokkeet ovat jo pahoin kärsineet. Kaiuttimina on pari Genelecin 8030A:ta. Välillä tulee tarvetta kuulokkeille ja ei ihan hirveesti kiinnostaisi tutkia jokaista vaihtoehtoa vaan saada rikkoutuneiden tilalle uudet.
Kuten aiemmin jo sanoin niin musiikkimaku on synkkää teknon jurmutusta . Joskus voisin kuvitella katsovani tykillä leffaa kuulokkeet päässä mutta elokuviin on eri vehkeet .
Lisäyksenä vielä sellainen , että haluaisin myös käyttää kuulokkeita puhelimen kanssa , joten joudunko hankkimaan erillisen DACin luuriin ?
Kiitos jo hyvistä vastauksista tähän mennessä .
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
121
@freekevin tuossa äänikortissa näyttäisi olevan Output Impedance: 22ohms, jolloin jotkin yli 200ohmiset kuulokkeet toimisivat parhaiten
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
En ymmärrä ohmeista mitään. Koneessa on kiinni EMU 0404 äänikortti ja aiemmat Sennheiser HD 250 linear 2 kuulokkeet ovat jo pahoin kärsineet. Kaiuttimina on pari Genelecin 8030A:ta. Välillä tulee tarvetta kuulokkeille ja ei ihan hirveesti kiinnostaisi tutkia jokaista vaihtoehtoa vaan saada rikkoutuneiden tilalle uudet.
Kuten aiemmin jo sanoin niin musiikkimaku on synkkää teknon jurmutusta .
No periaatteessa se menee niin, että mitä korkeampi ohm-luku kuulokkeiden spekseistä löytyy, niin sitä huonommin se soi puhelimeen tai tietokoneeseen kytkettynä. Mobiilikäyttöön hyvä impedanssi olisi luokkaa 32 ohm ja hifikuulokkeissa voi usein olla 120-300 ohmin impedanssi.

Toinen vaikuttava arvo on desibeleissä mitattu herkkyys. Mitä olen kaupassa kuunnellut, niin kyllä kaikki perushintaiset hifiluurit soivat aikalailla yhtä huonosti puhelimeen liitettyinä.

Itsekin kuuntelen paljon konemusiikkia, vaikka sitähän on niin monenlaista, ettei mun suosituksiani kannata absoluuttisina ottaa. Mulla on kokemusta erityisesti AKG:n kuulokkeista ja Beyerdynamiceistä, lisäksi olen joskus vuosia sitten omistanut Sennheiserin HD 595 -luurit, jotka eivät kyllä taida olla mitään sukua noille 600-sarjalaisille. (Sopisivat kyllä paremmin mobiilikuulokkeiksi.)

Niin kuin sanoin, niin AKG:n kuulokkeiden bassoon et luultavasti ole tyytyväinen. Beyerdynamicilla on maine bass boom -kuulokkeina mutta se on kyllä vahvasti liioiteltu noiden avoimien mallien kohdalla. Sennheiserin 595:ssä oli napakampi basso ja kokonaisuutena erilainen ääni, ja ne sopivat hyvin elektronisen musiikin kanssakin, mutten itse vain lämmennyt. Osittain johtui siitäkin, että Beyerdynamic käyttää pyöreitä ja Sennheiser soikeita kuppeja.

Sennheiserin 600-sarjaa verrataan usein Beyerdynamicin DT 880 -malliin, mutten ole koskaan päässyt itse arvioimaan.

Lisäyksenä vielä sellainen , että haluaisin myös käyttää kuulokkeita puhelimen kanssa , joten joudunko hankkimaan erillisen DACin luuriin?
Et tarvitse dac-yksikköä vaan kuulokevahvistimen. Akuilla toimivia taskumalleja löytyy pilvin pimein ja eri hintaluokista. Dac tarkoittaa digital-to-analog converteria eli kansankielellä äänikorttia. (Eli sitä laitetta, johon voi kytkeä kuulokkeet perinteisellä 3,5 millin plugilla.)

Kyllä puhelimessa yleensä sen verran puhtia riittää, että kuulokkeita voi käyttää vahvistamattominakin sen kanssa, mutta äänenvoimakkuuteen ei jää säätövaraa.
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
32
Kyllähän tuohon musiikkiin sopisi paremmin suljetut / planaari luurit niistä irtoaa paremmin alapää. K712 Pro omaa tukevamman alapään kuin K/Q70x:t. Oppo PM-3 tai Hifimanit vois olla kovasana. Noilla Shuren SRH1540:llä tulee ongelmia volumea nostettaessa. Fostexin TH-600 tai TH-900 olisivat hyviä, mutta hinta ja saatavuus tuottaa ongelmia. DT880 ei kyllä kauheasti potki bassoissa, eikä sen puoleen DT990:kaan. Niissä tulee puutteet vastaan alimmissa bassoissa. DT1770 Pro taitaa olla tuohon homman paras Beyerdynamicilta alle 500 euron. Edullisemmista JVC HA-SZ2000 / SZ1000 ovat sitten bassopään kuninkaita, jos haluaa vääntää equa tappiin.

HD 650 saattaa käydä vähän hitaaksi.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Itsellä AKG K550 ollut nyt varmaan 3-4 vuotta käytössä. Ollut todella tyytyväinen ja ei kyllä mitään aikomuksia vaihtaa pois. Työpaikalla puolestaan on Gradon MS-1i, joihin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. En työskentele avotoimistossa, joten sen takia avoimet sopii oikein hyvin.

Jossain vaiheessa ajattelin että K550 tilalle voisi haeskella jotain vielä avoimempaa vaihtoehdoa, mutta ei nyt hetkeen ole ollut mielessä.

Nuo @Smanci K501 näyttää kyllä hyvältä, ilmeisesti kuuluukin. Tuollaisia voisi koettaa etsiskellä jossian välissä.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Kyllähän tuohon musiikkiin sopisi paremmin suljetut / planaari luurit niistä irtoaa paremmin alapää.
Ei tällaista kategorisointia voi tehdä pelkästään sen perusteella, että joku kuuntelee "konemusaa". Minäkin kuuntelen "konemusaa" mutten ikinä raiskaisi korviani suljetuilla kuulokkeilla. Tosin olen toistaiseksi kokeillut vain hintahaitarin alapäätä, nimittäin Beyerdynamicin DT 770 -mallia ja AKG:n K550:tä. Suljetuista kuulokkeista puuttuu sielu.

K712 Pro omaa tukevamman alapään kuin K/Q70x:t.
AKG:n koko 700-sarja on enemmän ja vähemmän samaa rautaa. Soinnillisesti löytyy pieniä eroja + mitä tahansa placebosi sanookaan. Tosin netissä vaikuttaa olevan sellainen konsensus, että K712:sta irtoaa vähemmän bassoa kuin jostain aiemmasta mallissa, mutta erot ovat silti häviävän pienet. Netissä väitellään jatkuvasti siitäkin, onko K712:ssa mitään uutta vai onko se vain yhdistelmä vanhempia malleja. AKG on aiemminkin tehnyt hienosäätöä ja julkaissut niitä uusina malleina.
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
32
Tuolta löytyy K7xx mallien mittauksia ja keskinäistä vertailua. Suljetuista taas PM-3:sta hyvä arvostelu, arvostelijahan on Grammyja voittanut masteroija, jolla on käytössä vertailu pohjana mm. oma referenssitason masterointistudion kalustonsa. Suljettujen joukosta löytyy myös hyviä kuulokkeita. Sellaiset avoimet dynaamisetkuulokkeet, joissa on oikeasti hyvä alapää pakkaa vaan olemaan hintavia.

Mittaustuloksiahan kyllä löytyy monistakin lähteistä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
75
Ei tällaista kategorisointia voi tehdä pelkästään sen perusteella, että joku kuuntelee "konemusaa". Minäkin kuuntelen "konemusaa" mutten ikinä raiskaisi korviani suljetuilla kuulokkeilla. Tosin olen toistaiseksi kokeillut vain hintahaitarin alapäätä, nimittäin Beyerdynamicin DT 770 -mallia ja AKG:n K550:tä. Suljetuista kuulokkeista puuttuu sielu.
Suljetuista ei todellakaan puutu mitään sielua, vaikka noista kahdesta se saattaa puuttuakin. On useita hyviä suljettuja kuulokkeita, mutta maksavat sitten vain vähän enemmän - Esim. Fostexin TH-610 on arvostettu malli, samoin kuin Massdropin kautta myytävä Fostexin TH-X00. Itse tykkäsin myös Denonin D5000, vaikka taitavat olla enemmän puoliavoimet kuin suljetut. Tällaiset löytyisivät HH-foorumilta käytettyinä erittäin kilpailukykyiseen hintaan. Ostaisin itse, jos vain olisi nyt sen verta ylimääräistä.

Mainitsinkin tuossa kuukausi sitten, että tuli ostettua Fidelion X2. Kuukauden niitä on tullut nyt käytettyä, mutta en vielä ainakaan ole rakastanut tuohon ääneen, varsinkin kun tuli hankittua käytettynä HD650. Nyt Fideliot ovat jääneet yli ja mietin pitäisikö myydä eteenpäin vai säästää...
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
32
Itse olen nykyään jättänyt nuo kuulokkeet itselle kaappiin jemmaan, niin voi verrata eri kuulokkeita ja välillä kuunnella erilaista soundia. Osittain myös eri kuulokkeiden erilaiset vahvuudet sopivat eri tyyppisiin musiikkeihin. Huippuhyvillä yleiskuulokkeilla tapaa olla huippu hintakin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 076
Nuo @Smanci K501 näyttää kyllä hyvältä, ilmeisesti kuuluukin. Tuollaisia voisi koettaa etsiskellä jossian välissä.
Kyllä, isolla varauksella. Pyyntihinta tahtoo olla kova ja tuollanen lempeä, molemmista päistä leikattu taajuusvaste, no, jakaa mielipiteitä.

Klassisen, jazzin, akustisen ja livemusan kanssa tulee aina silloin tällöin illuusio ilman kuulokkeita samassa tilassa olemisesta, mitä ei synny mm. 7-sarjan tekeleillä. Esim. Coltranen Equinox kuulostaa hyvällä tavalla kuulokkeille epätodelliselta. Hitaampi konemusa toimii samoin hienosti, mutta se mikä ei näille sovi kuulostaakin sitten rumalta.
Eristävyys on nolla ja mukavuus sitä mukaa 9/10. Ei hikoilua, paineen tunnetta tai kuunteluväsymystä.

Isona plussana helppo korjattavuus ja valmistajan huoltomanuska(!). K501/400 padeja saa vielä uutena Thomannilta, mutta K601/701:n pehmusteet sopii ilmeisesti myös.
 
Viimeksi muokattu:

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Itse olen nykyään jättänyt nuo kuulokkeet itselle kaappiin jemmaan, niin voi verrata eri kuulokkeita ja välillä kuunnella erilaista soundia. Osittain myös eri kuulokkeiden erilaiset vahvuudet sopivat eri tyyppisiin musiikkeihin. Huippuhyvillä yleiskuulokkeilla tapaa olla huippu hintakin.
Mullakin kuulokkeet vaikuttavat jonkin verran siihen, millaista "konemusaa" minä lopulta kuuntelen. Monesti biiseissä tai jopa genretasolla on tiettyjä elementtejä, joista pitää kokonaisuutta enemmän, ja jos kuulokkeet tuovat niitä yksityiskohtia esiin tai peittävät ne, niin se tietysti vaikuttaa kuuntelun nautinnollisuuteen. Tästäkin syystä kuulokkeiden luokittelu liian pedanttisesti on mahdotonta.

Itse olen kuitenkin sen verran kiintyvä ihminen, että etsin yhdet sopivat kuulokkeet ja sen jälkeen loput jäävät kaappiin korkeintaan vertailupohjaksi tulevia ostoksia varten, kunnes ne aikansa pölytyttyään lähtevät kiertoon. Korvien ja aivojen tottuminen erityyppiseen ääneen ottaa oman aikansa, joten yhden illan jutut kuulokkeiden kanssa eivät tahdo toimia.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Isona plussana helppo korjattavuus ja valmistajan huoltomanuska(!). K501/400 padeja saa vielä uutena Thomannilta, mutta K601/701:n pehmusteet sopii ilmeisesti myös.
Sen verran kerkesin jo katsella että ei ole kuulokkeita ihan helposti löydettävissä, mutta noita yhteensopivia padeja tuntuu olevan saatavilla. Jos sattuu tulemaan tuollaiset kuulokkeet jossain vastaan, niin saattanen ostaa pois. Välitöntä tarvetta ei ole kuitenkaan, että pitäisi hakemalla lähteä hakemaan.

@greenlight, kaipa tuo riippuu aika paljon suljetuista millainen se sielu niissä on. Esim. mainitsemasi K550 on kyllä suljettu, mutta ei läheskään samassa mittakaavasa kuin vaikka jotkut Denonin AH-sarjalaiset.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 076
Sen verran kerkesin jo katsella että ei ole kuulokkeita ihan helposti löydettävissä, mutta noita yhteensopivia padeja tuntuu olevan saatavilla. Jos sattuu tulemaan tuollaiset kuulokkeet jossain vastaan, niin saattanen ostaa pois. Välitöntä tarvetta ei ole kuitenkaan, että pitäisi hakemalla lähteä hakemaan.
Joo-o, vastahan tässä on pari vuotta etsiskelty K500:aa :btooth: Osta heti jos tulee jommat kummat vastaan.

Ja laittakaa YV:tä jos bongaatte ehjät myynnissä olevat.
 
Viimeksi muokattu:

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Hieman joutunut säätämään omien kuulokkeiden kanssa, mutta ainakin ovat varsin uniikit...

Moni varmaan arvaa mistä on kyse.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
54
Tässä yrittänyt speksailla pyöräilyyn + rullaluisteluun bluetooth ineareja, päätymässä aikalailla Jaybirdin X3, onko noille mitään oikeata haastajaa olemassa?
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Tässä yrittänyt speksailla pyöräilyyn + rullaluisteluun bluetooth ineareja, päätymässä aikalailla Jaybirdin X3, onko noille mitään oikeata haastajaa olemassa?
Itselläni oli pyöräilyyn jotkut Adidas Sennheiserit, mutta langalliset. Jossain vaiheessa ajattelin sitten että pitää siirtyä langattomiin, mutta olin hieman epävarma että miten mahtaa omassa käytössä soveltua. Ostin sitten halvimmat mitä löyty, eli Verkkokaupan omat punaiset Procaster BH-11 kuulokkeet. Olen noilla nyt vuoden verran pyöräillyt ja en ole päivitystä kaivannut. Istuu omaan korvaan hyvin ja äänenlaatu ollut riittävän hyvä.

Toki varmaan parempiakin löytyy, mutta noin ihan kokemuksena ajattelin kertoa että ollut positiivinen yllätys.
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Itse tykkään myös avoimista enemmän. Beyerdynamicin DT 880 Pro:t olleet käytössä useamman vuoden, eikä näistä kyllä pysty mitään huonoa sanomaan. Ääni on neutraali, mutta alarekisterin tukevuuttakin löytyy tarvittaessa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
54
Itselläni oli pyöräilyyn jotkut Adidas Sennheiserit, mutta langalliset. Jossain vaiheessa ajattelin sitten että pitää siirtyä langattomiin, mutta olin hieman epävarma että miten mahtaa omassa käytössä soveltua. Ostin sitten halvimmat mitä löyty, eli Verkkokaupan omat punaiset Procaster BH-11 kuulokkeet. Olen noilla nyt vuoden verran pyöräillyt ja en ole päivitystä kaivannut. Istuu omaan korvaan hyvin ja äänenlaatu ollut riittävän hyvä.

Toki varmaan parempiakin löytyy, mutta noin ihan kokemuksena ajattelin kertoa että ollut positiivinen yllätys.
Tällä hetkellä käytössä Soundmagicin E10S, todella tyytyväinen ollut näihin. Mutta varsinkin rullaluistelussa jotenkin kaipaa sitä langattomuutta, jotenka siksi ruvennut speksailemaan noita Bluetooth vaihtoehtoja.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Ainut mikä noissa Procastereissa on pari kertaa käynyt mielessä on tuo akun kesto. Ei tosin ole vielä kertaakaan päässyt loppumaan kun yleensä vedän sellaisia 1-2 tunnin lenkkejä joihin tuo akku riittää ihan loistavasti. Sitten jos lähtisi pidempää vetämään niin voisi muodostua ongelmaksi kun spekseissä taitaa lukea että 3 tuntia. Yleensä lataan nuo aina lenkin jälkeen kun niille laturi on valmiina fillarin vieressä, mutta olen kyllä muutamaan otteeseen ajanut useamman lenkin samalla latauksella siten, että yli 3 tuntia on tullut käytettyä yhdellä latauksella.

Ehkä pitää jossain vaiheessa noita päivitellä joka tapauksessa, mutta kuten sanottu niin ei ole mitään varsinaista tarvetta ollut. Tykkään kyllä kuunnella musiikkini kunnolla, mutta jotenkin tuossa urheillessa pääasia on että napit pysyy korvissa, ei tuuli suhise ja äänenlaatu ei ole häiritsevän huono.
 

Aihio Sekasorto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 264
Langattomat kuulokkeet, joissa mikrofoni ja joka menee Pleikkareihin, PC:hen sekä Xboxeihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Tässä yrittänyt speksailla pyöräilyyn + rullaluisteluun bluetooth ineareja, päätymässä aikalailla Jaybirdin X3, onko noille mitään oikeata haastajaa olemassa?
Emännälle hommasin joululahjaksi JBL Reflect Mini BT. Ääni varsin ok. Ei nyt mikään tajunnan räjäyttäjä, mutta mukavan tasapainoinen, ei överibassoja. Sen verran toimivat, että meinasin hankkia itsellekin. Aika kevyet, niin tuntuu pysyvän päässä ilman noita "wingejäkin" pelkillä tulpilla. Tosin itse Comply-tippeihin tottuneena pitäisi jostain metsästää sopivat.

Mistä päästäänkin kysymykseen: Saako noita Comply-tippejä mistään Suomesta? Amazonilta ja Thomannilta tuntuu tulevan kohtuuttomat toimituskulut tuollaiselle pienelle paketille.
 
Viimeksi muokattu:

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
En ole katsonut sen tarkemmin mitä maksaa noissa paikoissa, mutta 17,99 + 4,99 GBP näyttäisi olevan eBayssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
En ole katsonut sen tarkemmin mitä maksaa noissa paikoissa, mutta 17,99 + 4,99 GBP näyttäisi olevan eBayssa.
Näköjään. Tuo vaikuttaa vähän kohtuullisemmalta. Kiitos.

Edit: 27,80 € maksoi eBaysta vs Thomannin 33,90. Ei loppupeleissä iso ero, mutta onhan se prosentuaalisesti merkittävä. Saksan Amazonista samaa luokkaa Thomannin kanssa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
105
Onko kenelläkään tietoa sennheiserin langattomista kuulokejärjestelmistä?
Itsellä sellanen ongelma kun omistan rs175 mallin, niin kuuntelen musiikkia youtubesta tai deezeristä menen pelaamaan peliä niin automaattisesti järjestelmä hiljentää musiikin volaa. Sammutan pelin niin äänet nousevat normaalille tasolle jälleen.
Testasin toisilla kuulokkeilla mitkä on erillisenä tästä sennheiseristä niin ei ole mitään ongelmia.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Näyttää siltä, että noi Senkut liitetään koneeseen ihan normaalilla 3,5 millin plugilla, joten "vika" ei voi olla kuulokkeiden päässä. Tuollainen toiminto vaatisi monimutkaisempaa älyä, joten lähettimen pitäisi olla kytketty usb:llä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Onko kenelläkään tietoa sennheiserin langattomista kuulokejärjestelmistä?
Itsellä sellanen ongelma kun omistan rs175 mallin, niin kuuntelen musiikkia youtubesta tai deezeristä menen pelaamaan peliä niin automaattisesti järjestelmä hiljentää musiikin volaa. Sammutan pelin niin äänet nousevat normaalille tasolle jälleen.
Testasin toisilla kuulokkeilla mitkä on erillisenä tästä sennheiseristä niin ei ole mitään ongelmia.
Näyttää siltä, että noi Senkut liitetään koneeseen ihan normaalilla 3,5 millin plugilla, joten "vika" ei voi olla kuulokkeiden päässä. Tuollainen toiminto vaatisi monimutkaisempaa älyä, joten lähettimen pitäisi olla kytketty usb:llä.
Oli senkut sitte 3,5mm tai optisella kiinni, niin ei pitäisi kuulokkeista johtua. Windowsin ääniasetuksista lähtisin itse vikaa etsimään. Omien RS175 kanssa en ole moiseen törmännyt.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
@Aliipa, en omaa ko. kuulokkeita, mutta niissä näyttäisi olevan joku automaattinen virtual surround toiminto sekä bass boost. Voisiko ne mennä päälle ja laskea äänenvoimakkuutta?

Manuaalin mukaan ne saa disabloitua, joten kokeile ottaa pois ja testaa onko eroa.

Mistä näet että voimakkuus laskee vai huomaatko vain kuulon perusteella?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
105
Huomaa aivan kuulon perusteella musiikin laskemisen, tosiaan epäilen tuota sennheiserin "telakkaa" mikä aiheuttaisi ongelman.
Pitää kokeilla ilman tuota bass boostia, tähän mennessä ollut päällä aina.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Niin ajatelinkin että se se volume slideri ihan itestään yleensä laske. Yleensä kun joku efecti tulee päälle niin sillä on vaikutusta äänenvoimakkuuteen jossain määrin, toki riippuu ihan toteutuksesta ja laitteesta. Itselläni oli aikoinaan Harmanin vahvistin jossa kun surround meni päälle niin volume laski oleellisesti alaspäin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
93
Langattomat kuulokkeet, joissa mikrofoni ja joka menee Pleikkareihin, PC:hen sekä Xboxeihin.
Oon tykänny tosi paljon LucidSound LS-30 -luureista (https://www.lucidsound.com/headsets/ls-30.html). Tietysti siitä jännät että ideana on se että pelin äänet menee optisella ja sitten puheäänet menee usbi-äänikortilla. Eli omat äänilähteet kummallekkin. On siinä se etu että kumpaakin pystyy säätään (volumet, mute) erikseen. Kontrollit on oikeassa ja vasemmassa kupissa. Eivät mainosta että toimii pc:ssä mutta toimii ihan hyvin, toki parhaiten jos pc:stä löytyy myös se optinen ulostulo.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
105
Niin ajatelinkin että se se volume slideri ihan itestään yleensä laske. Yleensä kun joku efecti tulee päälle niin sillä on vaikutusta äänenvoimakkuuteen jossain määrin, toki riippuu ihan toteutuksesta ja laitteesta. Itselläni oli aikoinaan Harmanin vahvistin jossa kun surround meni päälle niin volume laski oleellisesti alaspäin.
Ollu toi surround ja bass asetus pois päältä, eikä asia korjaantunut.
Huomasin myös että tosiaan kun pelissä tulee actionia ammutaan niin volat laskee vielä enemmän.
Windows 10 ja xonar dgx äänikortti
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Ollu toi surround ja bass asetus pois päältä, eikä asia korjaantunut.
Huomasin myös että tosiaan kun pelissä tulee actionia ammutaan niin volat laskee vielä enemmän.
Windows 10 ja xonar dgx äänikortti

Tsekkaapa ainakin Windowsin ääniasetuksista tietoliikenneyhteydet -välilehti.

nimetön.png


Xonarin softasta voi sitten etsiskellä vastaavaa, jos ei tuolla ole mitään kummallista.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
105
Kyselin head-fi foorumeilla apuja ja siellä kerrottiin että vaihtaminen digitaaliseen vaihtoehtoon korjaisi ongelman. Pitää metsästää jostakin tuollainen kaapeli vielä ja toivoa että korjaantuu sillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Kyselin head-fi foorumeilla apuja ja siellä kerrottiin että vaihtaminen digitaaliseen vaihtoehtoon korjaisi ongelman. Pitää metsästää jostakin tuollainen kaapeli vielä ja toivoa että korjaantuu sillä.
No ilmankos en ole itse moiseen törmännyt. Omat RS 175 on optisella kiinni. Jos tuo on kovasti häritsevä, niin koko järjestelmän volumea tiputtamalla varmaan saisi ensiavun. Kuulokkeista sitten vähän lisää. Kuulostaa jonkun sortin limitteriltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
Tuli tilattua Sony mdr-1000x. Nyt alessa amazon.de
Itse ostin juuri toissapäivänä samanmoiset ja ovat kyllä mainion oloiset. Käyttömukavuudessa häviävät Boseille muuten ovat kyllä erinomaiset. Hieman paksummat ja pehmeämmät korvapehmusteet kun olisi sekä jonkunlainen merkintä tuolle kosketussäätöpaneelin pausen kosketuskohdalle ja USB C latauspaikka niin olisivat aikalailla "täydelliset".
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 465
Viestejä
4 192 110
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom