- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 128
niin ja sitähän tässä koitin niinku kysellä, että mistä osais hakea vikaa ettei läheMitä googlasin niin Accord 08 2.0L oem AKKU on vaan 48AH ja 420CCA.
Että taita olla jotain muuta vikaa tossa sinun autossa.
niin ja sitähän tässä koitin niinku kysellä, että mistä osais hakea vikaa ettei läheMitä googlasin niin Accord 08 2.0L oem AKKU on vaan 48AH ja 420CCA.
Että taita olla jotain muuta vikaa tossa sinun autossa.
Startti. Ei se akusta ole kiinni vaan lähtee kyllä ehjänä tuolla käyntiin.niin ja sitähän tässä koitin niinku kysellä, että mistä osais hakea vikaa ettei lähe
Voisitkohan ketoa mitä sukupolvea tämä accord edustaa? 2008 on sellainen vuosikerta että 7 ja 8 sukupolvea on tehty silloin.accord -08, 2l bensa. vartan akku, olikohan 50ah kun katoin., kylmäkäynnistystä en muista, erikseen tosiaan liikkeesä pyysin hyvää siihen. latasin sen tuossa pari pv sit täyteen, ei auta.
Startti, usko pois. Mitään et häviäkään jos autolla alkaa olla kilsoja 200tkm pintaan, eikä ole kallis operaatio. Vaihtaessa tulee sitten putsattua kaapelien kontaktitkin.niin ja sitähän tässä koitin niinku kysellä, että mistä osais hakea vikaa ettei lähe
Pieni akku tarvitsee yhtä paljon latausvirtaa kuin isompikin. Kaikki kulutettu virta täytyy ladata takaisin akkuun ja siihen ei akun koko vaikuta. Isommasta akusta on tietysti hyötyä, jos auto jaksaa sillä startata pidempään ja lähtee sitä kautta käyntiin. Totta tietysti on, että ihan tyhjästä täyteen ladattaessa isompaan tarvitaan suurempi määrä energiaa.Startti, usko pois. Mitään et häviäkään jos autolla alkaa olla kilsoja 200tkm pintaan, eikä ole kallis operaatio. Vaihtaessa tulee sitten putsattua kaapelien kontaktitkin.
Nuo isompien akkujen asentelut on sen luokan sodan aikaista spedeilyä että unohda, aiheuttaa vaan lisää ongelmia kun akku ei lataudukaan koskaan täyteen. Bensajapseissa nyt vaan tahtoo olla pienet akut, jotka on täysin riittäviä kun muu tekniikka on kunnossa.
Maakaapeli vian voi testata että laittaa käynnistyskaapelin akun miinusnavasta suoraan moottorin runkoon. Mulla ainakin on volkkarissa ollut ettei ole kunnon kontaktia ja se näkyi juuri laiskassa startin pyörityksessä, mutta kun laittoi miinusnavasta startti kaapelin suoraan moottorin runkoon niin starttasi ihan eri tavalla.niin ja sitähän tässä koitin niinku kysellä, että mistä osais hakea vikaa ettei lähe
En itse osaa suoraan assosioida tätä Autot ja liikenne -keskustelualueelle, mutta vastaan nyt kuitenkin jotain. Wikipedian perusteellaMoi, en löytänyt sopivampaa paikkaa kysyä ja varmistaa. Eli jos joku tuntee perintökaarta niin tartteisi vahvistusta vain tulkinnalleni: Vaimoni täti, eli isän sisko kuoli. Tädillä ei ole rintaperillisiä ja puoliso on kuollut joten perintö menisi vanhemmille. Vanhammat toki kuolleet jo aikaa sitten ja sisaruksista ainoa elossa oleva on vaimoni isä. Jos isä ei ota perintöä vastaan niin eikö se seuraava perijä ole siis minun vaimoni? Eli katsottaisiin kuin hän olisi kuollut ja seuraavana perintökaaressa on "sisaren lapset"?
Lähde: Perintö – Wikipedia
- Jos perittävällä on jälkeläisiä eli rintaperillisiä, nämä saavat perinnön. Jos joku perittävän lapsista on kuollut, mutta hänellä on jälkeläisiä, he tulevat tämän sijaan ja jakavat tämän osuuden.
- Jos rintaperillisiä ei ole, mutta perittävä oli kuollessaan naimisissa, perintö jää lesken hallintaan, mutta hänen kuoltuaan ensin kuolleen puolison sukulaisille eli toissijaisille perillisille.
- Jos rintaperillisiä ei ole, eikä perittävä ollut naimisissa, ensisijaisesti perinnön saavat perittävän vanhemmat, jos he ovat elossa. Kuolleen vanhemman osuus menee hänen jälkeläisilleen eli perittävän veljille, sisarille tai heidän jälkeläisilleen.
- Jos vanhempia, sisaruksia tai heidän jälkeläisiä ei ole, perintö menee perittävän isovanhemmille, tai jos joku heistä on kuollut, hänen lapsilleen eli perittävän sedille, tädeille tai enoille. Näitä kaukaisemmat sukulaiset, esimerkiksi perittävän serkut eivät nykyisen lain mukaan saa perintöä.
- Näitä säännöksiä perinnöstä ei sovelleta, jos perittävä on testamentilla määrännyt toisin. Rintaperillisillä on kuitenkin oikeus lakiosaan, jota ei voida testamentilla kumota. Lakiosa on puolet siitä, mikä ilman testamenttia olisi hänen osuutensa. Lakiosaa on vaadittava kuuden kuukauden kuluessa siitä, kun lakiosaan oikeutettu perillinen on saanut siitä tiedon.
- Jos perillisiä ei ole eikä perittävä ole tehnyt testamenttia, perintö menee valtiolle valtionperintönä.[4]
Määrittele kohtuullinen kk-hinta ja käyttötarve. Oishan tuossa pihassa itselläkin seisontaa vailla olevia autoja mutta mutta..Mistä saisi vuokrattua auton kohtuulliseen kk -hintaan..? Tarve on saada auto 2kk. Hertzit yms vuokraamot melko hintavia vaikka vuokraisi pienimmän taskumatin.
200- 300eur/kkMäärittele kohtuullinen kk-hinta ja käyttötarve. Oishan tuossa pihassa itselläkin seisontaa vailla olevia autoja mutta mutta..
Mini-Lease | Enterprise Rent-A-Car halvin 299€ kuussa toki mahtaako kilometrit riittää200- 300eur/kk
Kiitos.Mini-Lease | Enterprise Rent-A-Car halvin 299€ kuussa toki mahtaako kilometrit riittää
Käytin paskan liikeessä alkuviikolla. Akku vaihdettiin takuuna uuteen, laturi ja kaapelit testattu, sekä laturin testasivat. kaikki toimii. Mutta nyt kun tuossa oli -10 ja auto ei roikassa, niin avot, ei käyntiin.. jumalauta että menee hermot. ja vuosimalli oli 07, ei 08 kuten muistelin. Vetäis vaan paaliin koko vehkeenStartti, usko pois. Mitään et häviäkään jos autolla alkaa olla kilsoja 200tkm pintaan, eikä ole kallis operaatio. Vaihtaessa tulee sitten putsattua kaapelien kontaktitkin.
Nuo isompien akkujen asentelut on sen luokan sodan aikaista spedeilyä että unohda, aiheuttaa vaan lisää ongelmia kun akku ei lataudukaan koskaan täyteen. Bensajapseissa nyt vaan tahtoo olla pienet akut, jotka on täysin riittäviä kun muu tekniikka on kunnossa.
Voisiko se silti olla se vanha ja väsynyt starttimoottori?Käytin paskan liikeessä alkuviikolla. Akku vaihdettiin takuuna uuteen, laturi ja kaapelit testattu, sekä laturin testasivat. kaikki toimii. Mutta nyt kun tuossa oli -10 ja auto ei roikassa, niin avot, ei käyntiin.. jumalauta että menee hermot. ja vuosimalli oli 07, ei 08 kuten muistelin. Vetäis vaan paaliin koko vehkeen
voi kai se olla. ei minusta kuitenkaa erikoisen laiskasti pyöritä. ja 350e maksaa vaihto niin ei kauheesti viittis alkaa vaan testaan :|Voisiko se silti olla se vanha ja väsynyt starttimoottori?
Sanoisin kans että hae motonetistä alle satasen startti ja vie eri pajaan vaihdettavaksi.voi kai se olla. ei minusta kuitenkaa erikoisen laiskasti pyöritä. ja 350e maksaa vaihto niin ei kauheesti viittis alkaa vaan testaan :|
Kyllä, pantti 50e. Nopeasti katsottuna Accordin starttia ei motonetista löydy.ottaakos motonet vanhan startin vaihdossa?
Diudi = AudiMikä on tämän palstan yhteinen konsensus termin "Diudi" käyttämisestä? Esim. tuolla nettiauto-ketjussa bongaillaan "hienoja diudeja", jotka kuitenkin ovat dieselin sijaan bensakoneella.
Eikös nää diesel Audit ole Taudeja (TDI Audi). Toki tuo Diudikin on voinut joskus sellaiseen viitata, mutta...Mikä on tämän palstan yhteinen konsensus termin "Diudi" käyttämisestä? Esim. tuolla nettiauto-ketjussa bongaillaan "hienoja diudeja", jotka kuitenkin ovat dieselin sijaan bensakoneella.
Vaimennus käyttöön mattoa etsimässä.
Tiedetään nuo nimenomaan siihen tarkoitukseen olevat SilentCoatin yms valmisteet, mutta kyllä niitä nyt on saatava halvemmalla.
Eli siis ei butyylimattoa, vaan sitä vaahtomuovista paksua.
Liima pintaa itsessään ei välttämättä tarvitse olla.
Ilmaa järjestelmässä, vie takaisin pajalle niin ilmaavat senMistä voisi johtua kytkinpolkimen "löysyys"? Voisi kuvailla että noin 3/5 kytkinpolkimen liikkeestä on alussa pelkkää tyhjää ja lopussa pieni alue missä irroittaa. 2v (~40tkm) sitten kyseiseen autoon vaihdettiin jokin putki, joka oli haljennut liitoksen kohdalta ja vuoti nesteettä maahan. Silloin oireet olivat samat + vaihteet ei aina menny päälle ja toki nestettä hävisi säiliöstä. Nyt nesteet on ylärajassa, ei havaittuja vuotoja ainakaan tallin lattialle + mitä yritti etsiä konehuoneesta, mut polkimessa on löysää. Autona Focus -08 180tkm.
Tuli vaan huomattua kyseinen ominaisuus, kun pitkästä aikaa ajoin toista focusta. Kuskin mukaan poljin ollut aina noin eli varmaan hitaasti tuntuma laskenut tuonne.
Siis näille vanhoille?Mikä olikaan vuosihaarukka VAG-koneiden öljynsyönti ja hihnaongelmille?
Audin 2.0t ilmeisesti vielä ongelmaton.
Diagnoosia helpottaisi, jos saisi tietää mitatut päästöarvot.Ostin kolme vuotta sitten auton hintaan n. 9000€, KIA Ceed 1.6 bensa, vm. 2010. Toiminut ongelmitta koko ajan, mitä nyt syönyt hieman öljyä, mutta niinhän vanhat autot tekee. Ajoa tullut n. 30tkm/v
Tänään käytin sitten autoa leimalla ja hylsy tuli. Syynä liian korkeat päästöarvot sekä moottorin öljyvuoto (ilmeisesti moottorin pinnalle kun katsastaja epäili venttiilikoppaa). Edellisinä vuosina ei mitään ongelmaa, kirkkaasti läpi.
Aiemmin olin katsonut vikakoodit kun vikavalo paloi ja oli katalysaattorilta tullut vikakoodi p0420, joka nollattiib ja vikavalo sammutettiin. Pikainen diagnoosini olisi, että moottori on polttanut bensan seassa öljyä joka on sitten tukkinut katalysaattorin ja sitä rataa.
Korjaamoilta kyselin vähän tarjouksia huoltotöistä ja mikäli mahdollisen öljyvuodon syyn haluaisi korjata ja tukkeutuneet katalysaattorit vaihtaa, tulisi hinnaksi arviolta 3500-4000€.
Hieman happamalta tuntuu ajatus tästä joten kysynkin nyt, onko mitään halvempaa keinoa saada auto leimasta läpi eli ts. tekohengitettyä auton elinkaarta mahdollisimman halvalla? Vai kannattaisiko auto vaan suosiolla viedä romikselle ja alkaa katselemaan uutta? Uuden auton hankinta olisi luultavasti seuraavan vuoden aikana joka tapauksessa ajankohtainen...
CO 0,44Diagnoosia helpottaisi, jos saisi tietää mitatut päästöarvot.
En ole niin tarkkaan seurannut, mutta varmaan lähempänä 1L/1000km kuin 1L/10000km. Sanoisin, että pari tollasta 4L öljytonkkaa on vuositasolla mennyt.Ja paljonko se on syönyt sitä öljyä? 1L/1000km vai 1L/10000km?
Aika kova on syönti kyllä, venakopan tiivisteet menee about 180e hinnalla korjaamoilla jossa oletettavasti vuoto on. Todnäk samalla fiksua uusia tulpat, jos nekin on saanu hyvän öljyvoitelun. Katitkin saa kohtuu hinnalla yleismallisen kun käyt jossain pakoputkifirmassa asennuttamassa tai ainakin kysyt tarjouset.CO 0,44
HC 274
CO2 14,2
O2 0,91
Lambda 1,018
En ole niin tarkkaan seurannut, mutta varmaan lähempänä 1L/1000km kuin 1L/10000km. Sanoisin, että pari tollasta 4L öljytonkkaa on vuositasolla mennyt.
Tää olikin itse asiassa hyvä vinkki. Toi Kian oma varaosa on nääs 300€ tuohon taaempaan kattiin ja yleismalli n. 100€. Pitääpä kysellä jostain pakoputkipajasta.Katitkin saa kohtuu hinnalla yleismallisen kun käyt jossain pakoputkifirmassa asennuttamassa tai ainakin kysyt tarjouset.
Kokemusta Hyundai i30 dieselistä, sama vuosimalli eli 2010, ei syö öljyä tai muutakaan ylimääräistä. Normihuollot ajallaan, kilsoja takana yli 300tkm. Huollossa vaihdettu vain kuluvia osia, mikään ei ole porsinut - paitsi mittaristo joka meni takuuna vaihtoon kun, ja kilsat nollaantui. Tietenkin on vaan ajan kysymys milloin jotain kalliimpaa voi mennä, ja noilla kilsoilla ikä huomioiden, voi olla paalikamaa. Sormet ristiin, ei ole oma auto mutta riittävän lähellä kuitenkin.Olikos tuo se kiian moottorimalli, missä oli huohotusongelmia talvisin vai koskiko se vain diiseleitä?
Jos PK-seudulla vaikutat, niin suosittelen Tiittasta.Tää olikin itse asiassa hyvä vinkki. Toi Kian oma varaosa on nääs 300€ tuohon taaempaan kattiin ja yleismalli n. 100€. Pitääpä kysellä jostain pakoputkipajasta.
Noilla tiivisteillä nyt ei niin kiire ole kun oli pelkkä korjauskehotus. Kunhan vaan sais nuo päästöt rajoihin ja sen pallonivelen vaihettua niin sais leimalle...
En oo ainakaan huomannu, että olis huohotin talvisin jäätyny eli varmaan koskee dieselkoneita. Toki en oo sen kummemmin tarkastellukaan.