Ihan 1900-luvun loppupuolen autoista.Puhutaanko nyt 1900 luvun alkupuolen autoista?
Ihan 1900-luvun loppupuolen autoista.Puhutaanko nyt 1900 luvun alkupuolen autoista?
Kunta tai kaupunki vastaa, tai mikäli on valtion hoidettavia teitä niin: Vahingonkorvaukset - ELY-keskusMites tuo nykyään menee käytännössä kun hakee korvauksia monttuun ajamisesta?....
Itsellä oli onneksi vauhtia vain 30-35kmh kun olin hidastamassa risteykseen. Ja toivoa sopii ettei rengas paskana koska noita renkaita ei enää tietääkseni tehdä ainakaan tuossa koossa (Misukan PS4 Supersport tms ja nykyiset ST:t tulevat normi PS4 renkailla muistaakseni). Toivoa on sen suhteen että rengas olisi selvinnyt koska rengaspaineet eivät olleet muuttuneet, auto kulkee suoraan ja rattikin keskittää nätisti mutta vinoon ja tärinöitä yms ei tunnu. Huomennahan se selviää. Tulee todennäköisesti kallis keikka jos vakuutukseen joutuu laittamaan. Kuitenkin ST kyseessä niin ST jousitus, ST alustan osat, ST:n lisävaruste isompi diamond cut vanne ja tosiaan kalliimmat renkaat...Kunta tai kaupunki vastaa, tai mikäli on valtion hoidettavia teitä niin: Vahingonkorvaukset - ELY-keskus
Nimimerkki, en saanut mitään. Ja voisin veikata että tollaisella jysäyksellä on vanteessakin heittoa. Meillä meni sisäreuna luttuun ja kumi pilalle kun vaimo löysi syvän kuopan satasen vauhdissa
Noidenhan kuuluu ola aavistuksen ulompana kuin seuraavan pellin että se ohjaa ilman mukana lentävät partikkelit ohi eikä suoraan siihen maalattuun seinään koska se jatkuva hiekkapesu ei ole oikein hyväksi niille kulmille.Itse kun vanhoilla ajelee, niin järjestään saa ovia passata sisemmäs. Näissä se ei ole pelkästään kosmeettinen vaan vaikuttaa merkittävästi myös sisämeluun, kun ajoviima ei enää pääse tiivisteitä kiusaamaan.
Nakkasin tuossa paremmat kuvat: IMG 20191017 222319Nyt jälleen tyhmä kysymys. Auto suht uusi, 17tkm ajettu. Huomasin tuossa, että kuskin ovi ei mene ihan niin pohjaan kuin toinen puoli. Ei ole ottanut mitään osumaa tai kolaroitu tms, eli taitaa olla tehtaalta tullut tuollaisena eikä aiheuta toimenpiteitä? Tuosta alaosasta huomaa ja livenä näyttää vähän "pahemmalta" kuin kuvassa. Kuvakulma myös vähän eri kohdasta, mutta kyllä tuosta näkee.
Kun tuosta painaa ovea niin se ihan vähän joustaa sisäänpäin.
Niin, että tuossa on syy, miksi kuskin ovi on enemmän ulospäin?Noidenhan kuuluu ola aavistuksen ulompana kuin seuraavan pellin että se ohjaa ilman mukana lentävät partikkelit ohi eikä suoraan siihen maalattuun seinään koska se jatkuva hiekkapesu ei ole oikein hyväksi niille kulmille.
Jos se ovi siis porrastaa tasaisesti koko matkalta tuosta lukon puolelta niin eihän se ole kuin lukon vastakappaleen säätö vähän sisemmäs. Hommaan menee aikaa maksimissaan minuutti. Ja kuten jo mainittu niin pieni porrastus noissa kuuluu ollakkin ettei hiekkasuihku syö oven päätyjä, mutta se on niin pieni että ei varsinaisesti silmään kuulu ottaa.Nakkasin tuossa paremmat kuvat: IMG 20191017 222319
Sisältäkin huomaa kun vetää sormella tiivisteen ja oven välistä. Eihän tuossa isoa eroa, mutta sen verran, että sattuu silmään. Eiköhän jompikumpaa ovea saa sen verran säädettyä, että ovat kohdallaan. Kolmas/alin kuva ei liity keissiin.
Ei vaan se että kaikkien kuuluu olla tasasesti hivenen ulompana. muistaakseni lainasin sitä kasari/ysäri autoilijan viestiä joka kiristeli ovia sisälle päin. Vai onko nyt tilanne että vastasit väärällä altilla kun teidän nimet on "mark ok" ja "mark qq"?Niin, että tuossa on syy, miksi kuskin ovi on enemmän ulospäin?
OT: Ihan eri henkilö kyseessä. Ja yleisellä tasolla kysyin.Ei vaan se että kaikkien kuuluu olla tasasesti hivenen ulompana. muistaakseni lainasin sitä kasari/ysäri autoilijan viestiä joka kiristeli ovia sisälle päin. Vai onko nyt tilanne että vastasit väärällä altilla kun teidän nimet on "mark ok" ja "mark qq"?
Ollaan eri naamoja.OT: Ihan eri henkilö kyseessä. Ja yleisellä tasolla kysyin.
Eipä löytynyt mitään mainintaa. Pystyykö näitä kysymään jälkikäteen myyntipaikasta?Ne ovet pitäisi siinä vaiheessa säätää, kun autoa ollaan luovuttamassa rahtifirmalta liikkeeseen. Kuuluu niihin auton luovutustarkastuksen tehtäviin. Monesti huoltokirjan ensimmäisillä sivuilla on se mitä autolle on siellä tehty.
Tuollaisen tilasin ennen kesää:Asiasta toiseen. Onko suositella noita puhelinpidikkeitä? Ebayst löytää eurosta ylöspäin magneettisia ja vähän muutakin. Kysyn siksi kun joskus parikin ostanut ja olleet aika huonoja/rimpuloita.
Mikä on tuo neliön muotoinen pieni osa C6 Corveten takapyörän edessä? Esim. tässä kuvassa:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4f/Chevrolet_Corvette_Z06_-_Flickr_-_Alexandre_Prévot_(7)_(cropped).jpg
Kaikissa C6 Corveteissa sitä ei taida olla, mutta Googlen kuvahaun perusteella se näyttäisi löytyvän ainakin kaikista convertibleista. Ja molemmilla puolilla autoa.
GM halusi jonnekin piilottaa tuon "GM" -teksin. Saattoi olla että 2010 malleihin jätettiin jo pois, ainakin osasta?Mikä on tuo neliön muotoinen pieni osa C6 Corveten takapyörän edessä? Esim. tässä kuvassa:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4f/Chevrolet_Corvette_Z06_-_Flickr_-_Alexandre_Prévot_(7)_(cropped).jpg
Kaikissa C6 Corveteissa sitä ei taida olla, mutta Googlen kuvahaun perusteella se näyttäisi löytyvän ainakin kaikista convertibleista. Ja molemmilla puolilla autoa.
Jos on muutama kuukausi niin kaupan purkua vaan.Tuttuni osti W211-mersun autokaupasta reilu 200tkm ajettuna, mutta myöhemmin ilmeni, että auton todelliset kilometrit ovatkin olleet ~500tkm.
Noh, ei varmasti ole ensimmäinen mersu, jonka mittarilukemaa on peukaloitu.
Onkohan käytännössä mahdollisuuksia saada mitään korvauksia ja miten asiassa kannattaisi edetä? Entä, jos yhteisymmärrystä ei synny autoliikkeen kanssa?
Enemmän kuin vuosi aikaa.Jos on muutama kuukausi niin kaupan purkua vaan.
Tässä tai toisessa ketjussa oli juttu vähän samasta aiheesta, otteen järjestynumero. Viittaamaani tapaukseen otteessa oli numero 3 ja siitä oli helppo päätellä omistusjärjestys, joka oli ensimmäinen omistaja.Omistajuudesta voi yrittää saada selvyyttä Trafin kautta rekisterinumeron perusteella (maksaa vissiin jonkin verran), tämä siis lähinnä että jos auttaisi ajoneuvon iän määrittämisessä jotta pitääkö paikkansa että ollut samalla uudesta asti.
Epäilen, ettei trafi jenkkilän omistajatietoja kerro.Omistajuudesta voi yrittää saada selvyyttä Trafin kautta rekisterinumeron perusteella (maksaa vissiin jonkin verran), tämä siis lähinnä että jos auttaisi ajoneuvon iän määrittämisessä jotta pitääkö paikkansa että ollut samalla uudesta asti.
Eikö tuo järjestysnumero kasva joka kerta kun jotain autossa tapahtuu? Siis uusi vakuutusyhtiö, muutto, katsastus, seisonta, rahoitusyhtiö->omistaja jne.. Onhan tuolla järjesteysnumerolla ollut joskus 90-luvulla vielä vähän painoa, mutta silloinkin voinut olla aika harhaanjohtava.Tässä tai toisessa ketjussa oli juttu vähän samasta aiheesta, otteen järjestynumero. Viittaamaani tapaukseen otteessa oli numero 3 ja siitä oli helppo päätellä omistusjärjestys, joka oli ensimmäinen omistaja.
Olikohan vitonen minkä tuo trafin läpyskä maksaa. Ilmaiseksi saa ainakin katsastus ja verotiedot - enkä muista onko siinä otteen järjestysnumeroa mukana, kun en ole aikoihin katsonut.
Katsoin nyt oman auton, jonka historian tiedän tasan tarkkaan, kun olen kolmas omistaja:Eikö tuo järjestysnumero kasva joka kerta kun jotain autossa tapahtuu? Siis uusi vakuutusyhtiö, muutto, katsastus, seisonta, rahoitusyhtiö->omistaja jne.. Onhan tuolla järjesteysnumerolla ollut joskus 90-luvulla vielä vähän painoa, mutta silloinkin voinut olla aika harhaanjohtava.
Ilmeisesti sulla on renkaissa TPMS -anturit. Aktiivisessa järjestelmässä jokaisessa renkaassa on siis venttiili joka valvoo rengaspainetta. Ne anturit pitää kalibroida. Ilmeisesti osa pitää tehdä testerillä ja osa autoista tunnistaa anturit itsestään. En ole varma kun ei ole omaa kokemusta aktiivisesta järjestelmästä.Varasin aikaa renkaidenvaihtoon ja rengashotelliin ja sieltä soitettiin nyt että koska he ovat Toyotan merkkihuolto niin minun BMWn renkaiden rengaspaineantureita ei välttämättä saada kalibroitua oikein heidän laitteillaan. Vähän jäi mietityttämään että mitä tuossa nyt oikein tarkoitetaan ja mikä lopullinen merkitys noiden antureiden kalibroimisella tjsp oikein on? Jos itse vaihtaisin renkaat pihassa niin enpä minä silloinkaan hirveästi muuta tekisi kun ajaisi huoltoasemalle ja laittaisi paineet niinkuin ohjekirjassa lukee.
Kuvio määrää onko pyörimissuuntaaKysymys renkaiden pyörimissuunnasta:
Olen törmännyt ainoastaan talvirenkaissa että on pyörimissuunta ilmoitettu. Onko kesärenkaita joissa on pyörimissuunta ilmoitettu vai onko se ainoastaan talvirenkaissa?
Mutta aika outo kun tuon puhelinsoiton perusteella sain sen käsityksen että jos isosta huoltoliikkeestä ei löydy laitetta niin joudunko oikeasti menemään jonnekkin merkkihuoltoon renkaidenvaihdon vuoksi? Ei sekään kuulosta oikein järkevältä. 2015 vm auto on niin nuo rengaspainejutut ovat ilmeisesti olleet pakolliset.Ilmeisesti sulla on renkaissa TPMS -anturit. Aktiivisessa järjestelmässä jokaisessa renkaassa on siis venttiili joka valvoo rengaspainetta. Ne anturit pitää kalibroida. Ilmeisesti osa pitää tehdä testerillä ja osa autoista tunnistaa anturit itsestään. En ole varma kun ei ole omaa kokemusta aktiivisesta järjestelmästä.
Järjellähän ei yleensä ole näissä asioissa mitään väliä. Todnäk joudut käyttämään, tai sitten nautit siitä kun auto herjaa rengaspaineista. Noita antureitahan ei tarvita enään toisio renkaissa vaan vain uuden auton mukana tulleissa?Mutta aika outo kun tuon puhelinsoiton perusteella sain sen käsityksen että jos isosta huoltoliikkeestä ei löydy laitetta niin joudunko oikeasti menemään jonnekkin merkkihuoltoon renkaidenvaihdon vuoksi? Ei sekään kuulosta oikein järkevältä. 2015 vm auto on niin nuo rengaspainejutut ovat ilmeisesti olleet pakolliset.
Etkös tuolla aikaisemmin sanonut, että Toyota-merkkiliike ja BMW:n renkaista, antureista ja järjestelmästä kyse? Voisko tuosta johtua, että Toyota-liike jo etukäteen varoittelee, että eivät välttämättä saa kalibroitua jollain yleimallin vehkeellä, koska toyota-vehkeillä ei tee mitään tuon auton kanssa.Mutta aika outo kun tuon puhelinsoiton perusteella sain sen käsityksen että jos isosta huoltoliikkeestä ei löydy laitetta niin joudunko oikeasti menemään jonnekkin merkkihuoltoon renkaidenvaihdon vuoksi? Ei sekään kuulosta oikein järkevältä. 2015 vm auto on niin nuo rengaspainejutut ovat ilmeisesti olleet pakolliset.
Juurikin tuosta siinä on kyse juu. Itse olen elänyt siinä käsityksessä että ne kalibroitaisiin auton sisältä ajotietokoneesta. Noh, parin päivän päästä se selviää, jos ei onnistu niin viedään marmorille jälkikäteen ja maksetaan oppirahoja.Etkös tuolla aikaisemmin sanonut, että Toyota-merkkiliike ja BMW:n renkaista, antureista ja järjestelmästä kyse? Voisko tuosta johtua, että Toyota-liike jo etukäteen varoittelee, että eivät välttämättä saa kalibroitua jollain yleimallin vehkeellä, koska toyota-vehkeillä ei tee mitään tuon auton kanssa.
Jos ne renkaat on sulla aiemmin ollut auton alla niin ne anturit on jo paritettu auton kanssa. Ei niitä jokavaihdossa pidä erikseen parittaa.Varasin aikaa renkaidenvaihtoon ja rengashotelliin ja sieltä soitettiin nyt että koska he ovat Toyotan merkkihuolto niin minun BMWn renkaiden rengaspaineantureita ei välttämättä saada kalibroitua oikein heidän laitteillaan. Vähän jäi mietityttämään että mitä tuossa nyt oikein tarkoitetaan ja mikä lopullinen merkitys noiden antureiden kalibroimisella tjsp oikein on? Jos itse vaihtaisin renkaat pihassa niin enpä minä silloinkaan hirveästi muuta tekisi kun ajaisi huoltoasemalle ja laittaisi paineet niinkuin ohjekirjassa lukee.
Mikä malli? Ainakin 2010-luvun alkupään C- ja E-sarjalaiset on ABS-anturi -pohjaisella tunnistimella jonka voi kalibroida ihan valikoista. Eikä mene mihinkään moodiin vaikka havaitsisikin jotain ongelmaa, varoittaa vain äänekkäästi...Eräs tuttu osti autojobbarilta keväällä mersun, johon vaihdettiin lähdön päähän kesärenkaat. Hetken ajettuaan menikin johonkin limp modeen ja auto kulki vain 40kmh. Seuraavana päivänä piti nilkuttaa mersun huoltoon, jossa kalibroivat paineanturit kohdalleen ja matka jatkui.
Nakkasin tuossa paremmat kuvat: IMG 20191017 222319
Sisältäkin huomaa kun vetää sormella tiivisteen ja oven välistä. Eihän tuossa isoa eroa, mutta sen verran, että sattuu silmään. Eiköhän jompikumpaa ovea saa sen verran säädettyä, että ovat kohdallaan. Kolmas/alin kuva ei liity keissiin.
Tänään kävi auto (Hyundai i20 vm 2017) lohkolämmittimen asennuksessa. Muutama muu asia tuli myös käytyä läpi.Jos se ovi siis porrastaa tasaisesti koko matkalta tuosta lukon puolelta niin eihän se ole kuin lukon vastakappaleen säätö vähän sisemmäs. Hommaan menee aikaa maksimissaan minuutti. Ja kuten jo mainittu niin pieni porrastus noissa kuuluu ollakkin ettei hiekkasuihku syö oven päätyjä, mutta se on niin pieni että ei varsinaisesti silmään kuulu ottaa.