Kysymyksiä & Vastauksia

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 390
Kävin nakkasee tarjouksia tuohon Meikäläisen Hyundai i20 lohkolämmittimen + sisäpistokkeen asennuksista. Defalta ei ilmeisesti löydy muuta kuin säteilylämmitin tuohon autoon. Tarjouksessa löytyy koodi 420870, joka googlesta vie säteilylämmittimeen.

Toinen lafka antoi tarjouksen Calix Comfortkit 1600 setistä. Tosiaan en ole vielä saanut selville onko tämä säteilylämmitin vai jokin muu..?

Mitä ylipäätään porukka suosittelee auton lämmitysmuodoksi? Jos tuo Calixin on myös säteilylämmitin, niin eikai siinä sitten paljoa vaihtoehtoja.

E: Jos nuo molemmat ovat säteilylämmittimiä niin onko väliä kumpi laadun tai toimivuuden kannalta? Defan saisin 515€lla Hyundai merkkihuollossa (samalla tekevät koritarkastuksen ilmaiseksi). Calixin saisin 442€lla, sisältää vissii myös sisätilan lämmittimen.
Säteilylämmittimiähän nuo kaikki nykyään. Merkistä en ole huomannut mitään eroa, kestävyyden kannalta. Defan orkkisjohto - se vihreä, on vähän kankea talvella vs. calixin vastaavaan letkuun...
 
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
1 355
Säteilylämmittimiähän nuo kaikki nykyään. Merkistä en ole huomannut mitään eroa, kestävyyden kannalta. Defan orkkisjohto - se vihreä, on vähän kankea talvella vs. calixin vastaavaan letkuun...
Oli kankea. Ei enää ole ollut itsellä parissa viimeisessä autossa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
928
Säteilylämmittimiähän nuo kaikki nykyään. Merkistä en ole huomannut mitään eroa, kestävyyden kannalta. Defan orkkisjohto - se vihreä, on vähän kankea talvella vs. calixin vastaavaan letkuun...
Kysytääs näin päin. Onko hyötyä maksaa töineen Defan setistä (515€) vs Calix Comfortkit 1600 setistä (442€). Tuo Defan hintatarjous oli itseasiassa halvin mitä sain. Yksi lafka ainoastaan teki Calixin vehkeistä tarjouksen, joten ei ole mihin verrata sitä.

Harmi kun on säteilylämmitin. Joutuu paljon pidempään lämmittää, että saa hyödyn. Mutta pakko elää sen kanssa :)
 
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
1 355
Kysytääs näin päin. Onko hyötyä maksaa töineen Defan setistä (515€) vs Calix Comfortkit 1600 setistä (442€). Tuo Defan hintatarjous oli itseasiassa halvin mitä sain. Yksi lafka ainoastaan teki Calixin vehkeistä tarjouksen, joten ei ole mihin verrata sitä.

Harmi kun on säteilylämmitin. Joutuu paljon pidempään lämmittää, että saa hyödyn. Mutta pakko elää sen kanssa :)
Mieti se näin, vesilämmitin on mukava mutta ei lämmitä sitä olennaisinta eli öljyä vaan veden. Säteilylämmitin taas tekee juuri toisinpäin. Lämmittää öljyt ensin ja muut perässä. Itsellä oma valinta on kyllä säteily. Ja tehoakin tuntuu olevan ihan hyvin. Omassa kipossa on konepelti aina sula kun auto on ollut tovin lämmityksessä. Ihan kuin vanhaan aikaan vesilämmitimellä ja polttoainelämmittimilläkin.
 
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
1 355
On ne vihreät kankeita pakkasella ellei satu omistamaan sitä pro mallia mikä on tehty erilaisesta kumista ja on joustava. Hinnaltaan kalliimpi tuommoinen pro johto ja seteissä tulee se halvempi aina mukana.
Outoa. Omissa on tullut tuo joustava vihreä mukana kahdessa viimeisessä lohkarilla olleessa Fordissa. Lisähintaa en ole maksanut tai tuota parempaa pyytänyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 071
Kysytääs näin päin. Onko hyötyä maksaa töineen Defan setistä (515€) vs Calix Comfortkit 1600 setistä (442€). Tuo Defan hintatarjous oli itseasiassa halvin mitä sain. Yksi lafka ainoastaan teki Calixin vehkeistä tarjouksen, joten ei ole mihin verrata sitä.

Harmi kun on säteilylämmitin. Joutuu paljon pidempään lämmittää, että saa hyödyn. Mutta pakko elää sen kanssa :)
Itse asennutin juurikin Defan setin i20 Hyundaihin hintaan 440eur Motonetin huollossa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 319
Pikagooglailun perusteella minun mielestä Calix Comfortkiteissä ei tule mukana kuin sisätilanlämmittimen asennussetti + haaroitusmahdollisuus akkulaturille (tai lohko-/säteilylämppärille).

Kertokaa nyt joku, olenko väärässä.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
490
ei kai tossa kauheesti tartte olla mitään mieltä..

Sisältää tuotteet:
  • CX 1762625 Verkkoliitäntäjohto MS 2.5
  • CX 1762515 Elementtikaapeli MK 1.5
  • CX 1762110 Jatkokaapeli SK 1.0
  • CX 1620100 Jatkokaapeli SKC 1.9 miniliittimellä
  • CX 1559102 Asennussarja MK Pro
  • CX 1556506 Asennussarja sisähaarasarjalle
  • CX 1768001 Konsolikiinnike puhaltimelle
  • CX 1762425 Haaroituspistorasia/H-haara GU405
  • ---
  • CX 1620120 Sisätilanlämmitin Slim Line 1600W miniliitin
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 319
ei kai tossa kauheesti tartte olla mitään mieltä..

Sisältää tuotteet:
  • CX 1762625 Verkkoliitäntäjohto MS 2.5
  • CX 1762515 Elementtikaapeli MK 1.5
  • CX 1762110 Jatkokaapeli SK 1.0
  • CX 1620100 Jatkokaapeli SKC 1.9 miniliittimellä
  • CX 1559102 Asennussarja MK Pro
  • CX 1556506 Asennussarja sisähaarasarjalle
  • CX 1768001 Konsolikiinnike puhaltimelle
  • CX 1762425 Haaroituspistorasia/H-haara GU405
  • ---
  • CX 1620120 Sisätilanlämmitin Slim Line 1600W miniliitin
Onko tuossa itse lämmitintä vai ei? Se on se homman juju.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
928
Onko tuossa itse lämmitintä vai ei? Se on se homman juju.
Tarjouksemme sisältää!
-ComfortKit 1600 Tuoteinfo - 262,00€
CX 1762625 Verkkoliitäntäjohto MS 2.5
CX 1762515 Elementtikaapeli MK 1.5
CX 1762110 Jatkokaapeli SK 1.0
CX 1620100 Jatkokaapeli SKC 1.9 miniliittimellä
CX 1559102 Asennussarja MK Pro
CX 1556506 Asennussarja sisähaarasarjalle
CX 1768001 Konsolikiinnike puhaltimelle
CX 1762425 Haaroituspistorasia/H-haara GU405
---
CX 1620120 Sisätilanlämmitin Slim Line 1600W miniliitin
-Vaihtotyö -180,00€
Yhteensä: 442€

No mutta pistän tuon Defan niin ei tarvii arvuutella. Saa muutenkin tuolla Hyundai merkkihuollossa tehtyä pari muutakin mitä pitäs hoitaa.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
2 198
Tarjouksemme sisältää!
-ComfortKit 1600 Tuoteinfo - 262,00€
CX 1762625 Verkkoliitäntäjohto MS 2.5
CX 1762515 Elementtikaapeli MK 1.5
CX 1762110 Jatkokaapeli SK 1.0
CX 1620100 Jatkokaapeli SKC 1.9 miniliittimellä
CX 1559102 Asennussarja MK Pro
CX 1556506 Asennussarja sisähaarasarjalle
CX 1768001 Konsolikiinnike puhaltimelle
CX 1762425 Haaroituspistorasia/H-haara GU405
---
CX 1620120 Sisätilanlämmitin Slim Line 1600W miniliitin
-Vaihtotyö -180,00€
Yhteensä: 442€

No mutta pistän tuon Defan niin ei tarvii arvuutella. Saa muutenkin tuolla Hyundai merkkihuollossa tehtyä pari muutakin mitä pitäs hoitaa.

Missä se itse lohkolämmitin on? Ei mainittuna ollenkaan noissa komponenteissa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
928
Asiasta kolmanteen. Tuli tuossa taannoin mieleen kun yksi tuttu sanoi, että kannattaa tankata 98 bensiiniä 95 sijaan. On kalliimpaa, mutta autot yleisesti saa enemmän tehoja irti ja kuluttaa vähemmän. Onko tälle ylipäätään perää? Nopealla googlauksella ilmeisesti Turboahdetuissa olis paras hyöty. Itselläni on tuossa Hyundai i20 1.0 turbo kone.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
586
Ei noissa Comfort kiteissä ole moottorin lämmitintä ollenkaan, eikä edes haaraa sen asentamiseksi.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
964
Asiasta kolmanteen. Tuli tuossa taannoin mieleen kun yksi tuttu sanoi, että kannattaa tankata 98 bensiiniä 95 sijaan. On kalliimpaa, mutta autot yleisesti saa enemmän tehoja irti ja kuluttaa vähemmän. Onko tälle ylipäätään perää?
Riippuu autosta. Jos moottori osaa hyödyntää sen korkeamman puristuskestävyyden, niin 98 saattaa tuottaa juuri sen verran enemmän tehoa, että kulutus alenee kompensoiden eron bensan hinnassa. Siitä mikä on tilanne juuri sinun autossasi, en osaa sanoa mitään. Kokeile tankata ja tutki pystytkö havaitsemaan eroa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 795
Asiasta kolmanteen. Tuli tuossa taannoin mieleen kun yksi tuttu sanoi, että kannattaa tankata 98 bensiiniä 95 sijaan. On kalliimpaa, mutta autot yleisesti saa enemmän tehoja irti ja kuluttaa vähemmän. Onko tälle ylipäätään perää? Nopealla googlauksella ilmeisesti Turboahdetuissa olis paras hyöty. Itselläni on tuossa Hyundai i20 1.0 turbo kone.
Niin kuin jo sanottiin; jos moottori osaa käyttää 98:ia hyväkseen.

Mulla oli aikoinaan jo '98 mallisessa Passatissa (vapari V6) maininta ihan bensatankin luukussa että "saa käyttää 95 alennetulla teholla". 98:llä sai enemmän tehoja eikä kulutus ainakaan ollut suurempi (saattoi olla joku 0,5 eroa 98:n hyväksi).

Autossa missä tuota ei suoraan mainita niin mahdolliset hyödyt saa selville tankkaamalla pari kertaa 98:ia tankin täyteen...
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
102
Asiasta kolmanteen. Tuli tuossa taannoin mieleen kun yksi tuttu sanoi, että kannattaa tankata 98 bensiiniä 95 sijaan. On kalliimpaa, mutta autot yleisesti saa enemmän tehoja irti ja kuluttaa vähemmän. Onko tälle ylipäätään perää? Nopealla googlauksella ilmeisesti Turboahdetuissa olis paras hyöty. Itselläni on tuossa Hyundai i20 1.0 turbo kone.
Asiahan selviää jos ajelet suht samoja ajoja viikottain: ajat sillä 95 pari kolme tankillista ja lasket mittarin mukaisen lukeman ja sen jälkeen ajat sillä 98:lla seuraavat pari-kolme tankillista ja siten voit verrata saatko haluamaasi hyötyä. Edellisellä autollani pääsi 98:lla sen 1150km (about 6.4l/100km) ja 95:lla about 1000km (about 7l/100km) suht samoilla viikottaisilla kauppa-/hupi-/työajoilla.

Toki kulutukseen vaikuttaa moni muukin asia, mutta tuo on suuntaa-antava. Kuhan ottaa huomioon ettei tankissa ole molempia sekaisin.
 
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
399
Mitenkäs sitä sais selvitettyä auton nesteiden pakkaskestävyydet (jäähdytinneste yms)? Keväällä ostin auton ja ensimmäinen talvi olis edessä...
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
485
Mitenkäs sitä sais selvitettyä auton nesteiden pakkaskestävyydet (jäähdytinneste yms)? Keväällä ostin auton ja ensimmäinen talvi olis edessä...
Uudet nesteet vaan sisään. Googlella moottori ja sen suositeltavat nesteet sisään.
Niin pieni summa missä säästää jos säästää.. uudemmissa koneissa kuitenkin yleisesti hoidettu toi paisuminen, mutta en luottas + vittumainen korjauttaa. kaikki maksaa.
 

teho75

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
735
Mitenkäs sitä sais selvitettyä auton nesteiden pakkaskestävyydet (jäähdytinneste yms)? Keväällä ostin auton ja ensimmäinen talvi olis edessä...
En tiedä miten nykyään mutta vuonna 2007 kun ostin auton niin ajoin A-katsastusasemalle ja ne teki siellä kannentiivistevuotomittauksen. Eli paisuntasäiliön korkin tilalle laitettiin joku pönttö. Katsastusmies ei ottanut siitä maksua ollenkaan vaan mukavasti hyvää hyvyyttään teki sen.
Käy kysymässä onko niillä mittari, tuskin paljoa maksaa kun ne mittaa. Paremmalla mittarilla tulee luoettavampi lukema verrattuna tuohon motonetin halpikseen.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
485
Jäähdyttimestä hajut testerillä, ja jos kaasua nönnönöö mukana, niin kansipahvi vuotaa yms.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
485
Se laite mikä silloin vuonna 2007 oli A-katsastusasemalla oli joku purkki jossa neste vaihtoi väriä jos oli pakokaasuja ilman seassa.
Sama periaatehan tossakin laitteessa on, paitsi toi mun linkkaama osaa ottaa vähän tarkemmin.
Jos nyt ihan vaan pakokaasut otetaan jäähdyttimen kautta, niin eihän siihen paljoa tarttee. Jos paljon falskaa jäähdyttimen korkille asti(käydessä kuplaa näkyville asti), niin ottasin kannen irti ja purkkaa ainakin väliin. =P
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 855
Onko niin, että minkä tahansa farmarin (AC tyyppi) saa muutoskatsastettua pakettiautoksi, vuosimallista riippumatta, kun poistaa takapenkit ja tekee kinnityspisteet ns. käyttökelvottomiksi (katkopultti tai hitsaus)?
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
485
Onko niin, että minkä tahansa farmarin (AC tyyppi) saa muutoskatsastettua pakettiautoksi, vuosimallista riippumatta, kun poistaa takapenkit ja tekee kinnityspisteet ns. käyttökelvottomiksi (katkopultti tai hitsaus)?
Näistä oon lukenu ja kuullu vaikka ja mitä.
Jos näät jossain trafin tai vastaavan sivulla faktaa, niin olen enemmän kun kiinnostunu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 390
Näistä oon lukenu ja kuullu vaikka ja mitä.
Jos näät jossain trafin tai vastaavan sivulla faktaa, niin olen enemmän kun kiinnostunu.
Tämö, itse kävin kahdella eri konttorilla kysymässä miten V70 pakuksi, ja kaksi erilaista vastausta. Ajattelin sitten siinä että vitut siitä kun ei näköjään mitään linjaa ole, koskien lähinnä istuinosaa mitä ei tarvi poistaa, ja tarvii. Selkänojasta viis kun se nyt oli selvästi saatavissa saatavissa kiinni, sen toisen tulkinnan mukaan.

Edit: jos sattuisi menemään helpomman kautta, niin myöhemmin katsastuksessa voisi pompata tjn. Vain Suomessa™
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
485
Tämö, itse kävin kahdella eri konttorilla kysymässä miten V70 pakuksi, ja kaksi erilaista vastausta. Ajattelin sitten siinä että vitut siitä kun ei näköjään mitään linjaa ole, koskien lähinnä istuinosaa mitä ei tarvi poistaa, ja tarvii. Selkänojasta viis kun se nyt oli selvästi saatavissa saatavissa kiinni, sen toisen tulkinnan mukaan.

Edit: jos sattuisi menemään helpomman kautta, niin myöhemmin katsastuksessa voisi pompata tjn. Vain Suomessa™
No just tämä. Kun katsastusasemalle pääs mukamas asiallisesti muutetun paskan kanssa,(en voi muistaa mikä voikkari se oli) niin hylky siitä tuli. takapenkkejä ei ollu ollenkaan, ja siis suora linja etupenkeiltä taakse.. eipä riittäny. Ite join kahvia ja muuta ja kuski oli kuitenkin siinä kuuntelemassa ja ei menny läpi tuolla tavalla.

Edit: nää on näitä kun ei viittii kunnolla vittuillakkaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 855
No just tämä. Kun katsastusasemalle pääs mukamas asiallisesti muutetun paskan kanssa,(en voi muistaa mikä voikkari se oli) niin hylky siitä tuli. takapenkkejä ei ollu ollenkaan, ja siis suora linja etupenkeiltä taakse.. eipä riittäny. Ite join kahvia ja muuta ja kuski oli kuitenkin siinä kuuntelemassa ja ei menny läpi tuolla tavalla.

Edit: nää on näitä kun ei viittii kunnolla vittuillakkaan.
Mikähän siinä sitten oli ettei mennyt läpi? Kuten tuossa sanoin, niin monessa paikkaa (ml. Trafin sivuilla dokumentissa) sanotaan että takapenkit pois kokonaan ja kiinnityskohdat toimintakyvyttömiksi.

Mutta lähinnä kaipailen kokemuksia, että onko todella noin. Vuosittain noita kuitenkin ilmeisesti vielä muutamia tuhansia tehdään.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
485
Mikähän siinä sitten oli ettei mennyt läpi? Kuten tuossa sanoin, niin monessa paikkaa (ml. Trafin sivuilla dokumentissa) sanotaan että takapenkit pois kokonaan ja kiinnityskohdat toimintakyvyttömiksi.

Mutta lähinnä kaipailen kokemuksia, että onko todella noin. Vuosittain noita kuitenkin ilmeisesti vielä muutamia tuhansia tehdään.
Nope. no no no.. jos tehtäis tuhansia, niin näistä ois faktaa. vai onko sulla enempää infoa näistä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 390
No just tämä. Kun katsastusasemalle pääs mukamas asiallisesti muutetun paskan kanssa,(en voi muistaa mikä voikkari se oli) niin hylky siitä tuli. takapenkkejä ei ollu ollenkaan, ja siis suora linja etupenkeiltä taakse.. eipä riittäny. Ite join kahvia ja muuta ja kuski oli kuitenkin siinä kuuntelemassa ja ei menny läpi tuolla tavalla.

Edit: nää on näitä kun ei viittii kunnolla vittuillakkaan.
Jep, ja useita vuosia sitten kaveri otti irti Toyota BJ40 takapenkit pois, laittoi 80 lätkän taakse, jotta pakuksi. En edes muista miten se nyt ei sitten käynytkään, vaikka samanlaisia oli liikeenteessä silloin ja nytkin.
Itse tuosta myöhemmin menin leimalle Suzuki SJ410 Offi vehkeen kanssa mistä olin ottanut takapenkin pois, kun siitä oli enemmän haittaa kun hyötyä. No katsurihan toki oli sitä mieltä että kyllä nyt pitää muutoskatsastaa 2-paikkaiseksi:facepalm: Siinä kohtaa olin jo niin kyrpä otsassa että kysyin että mitäs sitten jos tulenkin kohta takaisin takapenkin kanssa, joka nyt olisi vaan muutamalla pultilla kiinnitettävissä:btooth:. Ei siinä sitten... läpi meni ilman takapenkkiä, ilman muutoskatsastusta.

Ja taas siten jonkun Hyundai Gezin, tai Pösö 205 voi leimata pakuksi tosta noin vaan, kunhan ottaa penkit pois takaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 855
Nope. no no no.. jos tehtäis tuhansia, niin näistä ois faktaa. vai onko sulla enempää infoa näistä?
Ennen on saanut muutettua 2+2 tai 2+3 pakettiautoiksi, mutta nykyään onnistuu vain 2-paikkaisiksi.

Tuhansia henkilöautoja muutetaan vuosittain pakettiautoksi – verotus putoaa sadoilla euroilla

https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/Edellytykset pakettiauton luokitteluun.pdf

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.trafi.fi/filebank/a/1467030248/da4f125070ab8f8baf851f90734e9acc/21957-Istuinten_hyvaksyminen_pakettiauton_ja_kuorma-auton_ohjaamoon_tai_kuormatilaan.pdf&ved=2ahUKEwiF7czylJDlAhUewsQBHYuUCRQQFjAAegQICBAC&usg=AOvVaw0pr3uiOGZwPOSEjk3RFQic
5. Istuinten ja niiden kiinnityspisteiden poistaminen Henkilöauton muuttaminen pakettiautoksi edellyttää pääsääntöisesti istuinpaikkalukumäärään vähentämistä. Käytöstä poistettavien istuinten kiinnityspisteet eivät saa olla helposti käytettävissä. Kiinnityspisteet voidaan katsoa poistetuksi, mikäli ne on poistettu kokonaan tai peitetty peitelevyllä, joka on kiinnitetty hitsaamalla tai katkopulteilla. Kiinnityspisteiden peitto-/poistovaatimus koskee myös istuimen selkänojan kiinnityspisteitä. Mitään istuimen osaa ei saa käyttää osana syntyvää lattiarakennetta, istuimet tulee kokonaisuudessaan poistaa kokonaan autosta. Kokonaisuuteen kuuluu sekä istuinosaa että selkänoja. Kun henkilöautona alun perin olleen auton takaistuimen istumapaikkoja vähennetään, tulee alkuperäisen takaistuimen tilalle tarkoitettu istuin rakentaa uudelleen vastaamaan oikeata istumapaikkamäärää tai asennettava erilliset istuimet. Jos istuinpaikkoja vähennetään sellaisesta autosta, jossa on takana yhdistelmäistuin, on itse istuin kaikkine kiinnityspisteineen poistettava. Istuinta ei katsota poistetuksi, jos istuimen päälle on tehty jokin rakenne siten, että se estää istuimen käyttämisen. Pakettiauton takaosaan sallitulle yhdelle tai useammalle istumapaikalle tulee tällöin rakentaa uudet erilliset kiinnityspisteet. Jos takapenkin erillisillä istuinosilla on omat kiinnityspisteensä, voidaan niitä hyödyntää istuimen kiinnittämisessä. Pikakiinnitteisten istuimien kiinnityspisteitä ei tarvitse poistaa kun istumapaikkoja vähennetään. Tämä koskee ainoastaan sellaista tilannetta, jossa istuimia jää kahteen riviin. Jos istuimia on vain yhdessä rivissä, tulee myös pikakiinnitteisten istuinten kiinnityspisteet poistaa. Pakettiautomuutoksessa jäljelle jäävien istuinten alkuperäinen siirtomahdollisuus pikakiinnikkeitä käyttäen on mahdollista.
Pikakiinnitteisen istuimen tulee olla irrotettavissa ja kiinnitettävissä vaihtoehtoisille paikoille nopeasti ja helposti ilman työkaluja. Turvavöitä ei edellytetä poistettavaksi poistettavilta istumapaikoilta. Jos vyöt kuitenkin poistetaan, on poisto suoritettava valmistajan ohjeiden mukaisesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 390
No niinpä!
Laitappa nykyään joku offi rekisteriin?
Ostettaessa oli jo merkattu isommat renkulat paperiin. Pientä tuunausta että sai jonkinlaiset lokarinlevitykset niiden tilalle mitkä oli jo jäänyt mettään:vihellys: Ja alustankorotuksista ei kukaan kysellyt yhtään mitään. Nykyään varmaan kaikki nelipyörämittaukset jo renkaiden takia ja muut jutut - joo eipä menis läpi.

Esim. Jimnyä on myytävänä jotain korotettua mitä viimeks katoin, mutta ei tieliikennekelpoinen. Ja about samat sydeemit laitettu mitä itellä aikakaan.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
485
Ostettaessa oli jo merkattu isommat renkulat paperiin. Pientä tuunausta että sai jonkinlaiset lokarinlevitykset niiden tilalle mitkä oli jo jäänyt mettään:vihellys: Ja alustankorotuksista ei kukaan kysellyt yhtään mitään. Nykyään varmaan kaikki nelipyörämittaukset jo renkaiden takia ja muut jutut - joo eipä menis läpi.

Esim. Jimnyä on myytävänä jotain korotettua mitä viimeks katoin, mutta ei tieliikennekelpoinen. Ja about samat sydeemit laitettu mitä itellä aikakaan.
Millä prosenteilla menee tällä hetkellä noilla mitä nyt on?
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
485
Mielenkiintosta settiä. Avirto. oletko samaa mieltä? Laita teksti mitä mieltä olet, jos et ole botti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 390
Millä prosenteilla menee tällä hetkellä noilla mitä nyt on?
Ei mitään ajantasaista tietoa. Yhden Jimnyn satuin näkemään nelipyöräsuuntauksessa joku aika sitten, joka siis ihan street legal. Kyllähän mä katsoin että minkä kokoiset gummit oli alla, mutta nyt en muista, varmaan maksimit mitä ote sallii. Muuten ihan vakio, mutta kyllähän noillakin saa muutaman sentin lisää maavaraa.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
190
Kun puhutaan merkkihuolletusta autosta niin tarkoittaako se, että KAIKKI huollot on tehty merkkihuollossa? Voiko auto olla merkkihuollettu jos sen kaikki määräaikaishuollot on tehty merkkihuollossa, mutta esimerkiksi jarrulevyt on vaihdettu jossain muualla määräaikaishuoltojen välissä.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Tukijäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 895
Kun puhutaan merkkihuolletusta autosta niin tarkoittaako se, että KAIKKI huollot on tehty merkkihuollossa? Voiko auto olla merkkihuollettu jos sen kaikki määräaikaishuollot on tehty merkkihuollossa, mutta esimerkiksi jarrulevyt on vaihdettu jossain muualla määräaikaishuoltojen välissä.
sanoisin että kaikki aika/mittarilukemahuollot on tehty merkkiliikkeessä mutta satunnainen pikkuongelma on korjattu missä vaan.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Tukijäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 895
Pakutuksista vielä, vaimokkeen serkulla on V70 MK2 jossa takapenkit vaan käännetty ja reikänauhalla niitattu paikalleen. Turvavyöt muistaakseni poistettu. tuossa autossa on tasainen takatila juurikin tuon takapenkin selkänojan avulla.
 
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
399
sanoisin että kaikki aika/mittarilukemahuollot on tehty merkkiliikkeessä mutta satunnainen pikkuongelma on korjattu missä vaan.
Pitääkö aika/mittarilukemahuollot olla tehty liikkeessä joka tukee nimenomaan kyseistä automerkkiä vai saako olla laadukas ja nimekäs huoltoliike muuten vaan?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Tukijäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 895
Pitääkö aika/mittarilukemahuollot olla tehty liikkeessä joka tukee nimenomaan kyseistä automerkkiä vai saako olla laadukas ja nimekäs huoltoliike muuten vaan?
Merkkihuolletuksi mieltäisin että juuri sen merkin ammattilaisliikkeessä huollettu. Eli onko se nyt maahantuovan valtuuttamat huoltoliikkeet vai mikä.

Ostaisitko mersun joka on aina käytetty kian merkkihuollossa merkkihuollettuna autona?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
586
Kun puhutaan merkkihuolletusta autosta niin tarkoittaako se, että KAIKKI huollot on tehty merkkihuollossa? Voiko auto olla merkkihuollettu jos sen kaikki määräaikaishuollot on tehty merkkihuollossa, mutta esimerkiksi jarrulevyt on vaihdettu jossain muualla määräaikaishuoltojen välissä.
Itse pidän merkkihuollettuna autoa, jonka huoltokirjasta ei löydy kuin valmistajan / maahantuojan valtuuttaman huollon merkintöjä, ja niitäkin vähintään valmistajan määrittämän huolto-ohjelman mukaisesti.

Joitain jarrulevyjen tai vastaavien pikkuosien vaihtoja, jotka teen yleensä itse, en ole merkkaillut mihinkään huoltokirjaan, enkä antaisi minkään "Ranen paja":nkaan merkata.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 390
Pakutuksista vielä, vaimokkeen serkulla on V70 MK2 jossa takapenkit vaan käännetty ja reikänauhalla niitattu paikalleen. Turvavyöt muistaakseni poistettu. tuossa autossa on tasainen takatila juurikin tuon takapenkin selkänojan avulla.
Mullehan yks katsuri sanoi että noin on ihan ok. Toinen sanoi että istuinosa pitää poistaa, mikä näppärästi estäis sen ettei takaata valu mitään kabiinin puolelle.
Aikoinaan jenkkivaneissa piti olla sellainen "pullolauta" tavaratilan ja etupenkkien välistä, ettei mitään valu sinne etupenkkien puolelle, vaikka polkimien alle...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 933
Noi pakuhommat menee parhaiten kun käy suoraan pääkallopaikalta kysymässä ja sit vie sinne samaan muutokselle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
89 358
Viestejä
1 836 249
Jäsenet
38 909
Uusin jäsen
Aatukoo

Hinta.fi

Ylös Bottom