- Estetty
- #301
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 7 897
Kytkimen painelaakeri.
Liekkö tässä on kaksoismassavauhtipyörää, kun en ainakaan varaosaa löytänyt. En ole ikinä tehnyt kytkimelle muuta kuin painanut, niin en hirveästi tiedä näistäJa samalla se kaksoismassa vauhtipyörä, kiva remppa, saa varata sen 1500€ heti.
Minkäslainen pyörä on Luukkosella kuvassa?Ja samalla se kaksoismassa vauhtipyörä, kiva remppa, saa varata sen 1500€ heti.
Minkäslainen pyörä on Luukkosella kuvassa?
Onhan tämä täällä jo toisessa ketjussa ollut, mutta laitetaan vielä tänne...
Triumph Bonneville T100 -04 Edellinen omistaja vaihtanut isot suuttimet, poistanut saastelaitteet, putket, kierrosrajoitinta nostettu 1000rpm, mitattu takapyörältä 70hv kun vakiona näissä on koneessa 60hv. Itse laitoin jarrut ja alustan kuntoon sekä poistin alkuperäisen ilmaboxin ja vaihdoin erillis ilmansuodattimet ja melkein pitäis käydä säädättää ja mittauttaa tehot uudestaan sillä alkuperäinen ilmaboxi kuristaa noin 5hv. Lisäksi pyörää riisuttu ja kaikki ylimääräinen poistettu Caferacer hengessä, mutta kumminkin niin että pystyy ajamaan kaksi päällä. Seuraavaksi hankintalistalla leveät vanteet ja samlla etuvanne vaihtuu 19" --> 17", mutta se on ensi talvena se.
Tässä tutkin asiaa, niin ei vissiin ole kuin 2.0 dieselmoottorissa kaksoismassa näissä 2007-2012 KIA Ceedeissä.Kyllä nykyään 99% autoissa on kaksoismassa...
Remontti halpenee kummasti jos ei tarvii vauhtipyörää vaihtaa.Tässä tutkin asiaa, niin ei vissiin ole kuin 2.0 dieselmoottorissa kaksoismassa näissä 2007-2012 KIA Ceedeissä.
Noh, jos jotain kilometrejä pitää sanoa niin sanotaan että 400-450tkm kohdalla voisi ruveta harkitsemaan Toisekseen muuten vaihtokoneenkin saa kyllä helposti alle 10k€Jakoketjuista
Eli minkälaisissa kilometreissä tuo jakoketju kannattaisi vaihtaa? Siis nimenomaan ketju, ei hihna.
Omassa Avensiksessa (T25) 160 tkm mittarissa, ja olen aika vankasti alkanut miettiä, että laittaisiko mieluummin tonnin siihen ketjuremppaan kuin kymmenkertaisen summan moottoriremonttiin.
Ei kannata, katso ebaystä sieltä saa aika edukkaasti isojakin startteja. Startax ei suostunut myymään kun en ole jälleenmyyjä, joten päätin boikotoida ko. maahantuojaa ja tilasin briteistä. Iso startti tuli perille ~200€, startaxilla ja muissa lafkoissa hintaa olis ollut 400-500€.Järkeä uusia vanhan startin sisäkalut? Startti lopetti pyörimisensä ja availun jälkeen hiilet tomuna vieressä sekä ankkurin kontaktori kulunut. Uusi startti maksaa maltaita joten pohdinta asteikolla tuo vasta, mitä siihen sitten tulee muuta vaihdettavaa.
Lisäksi hain tarvike startin joka perkele jää jumiin jatkuvasti
Btw, onko jollain linkkiä varaosakauppaan koskien startteja
Itse olen ollut sitä mieltä että ankkuri = laturi/startti ("sama" laite) itse jouduin kerran luopumaan vanhasta laturista koska hiilien vaihosta ei enää ollut mainittavaan hyötyä koska se kollektoripuoli oli kulunut puhki.Mätänetistä sai hiiliä ja onnistuneesti onnistui startin korjaus. Ankkuria ei taida saada mistään ja tuskin ihan halpa?
Tietääkseni pitää maksaa, jos mahollista pilkkoa niin ainakin eka osa että auto ei saa merkkiä maksamattomista veroista. Ainahan voit käydä / soitella trafille ja kysyä voisivatko kirjoittaa vain tuon kuuden päivän verolapun. Jos ei onnistu niin se yli maksettu vero palautuu sulle tulevissa verolapuissa takas.Hei
Kävin eilen ostamassa uuden (2015) auton ja annoin vanhan vaihdossa (2004). Noh tänään tuli postilaatikosta ajoneuvovero tuosta 2004 autosta ajalta 21.6.2017-19.9.2017... pitääkö mun maksaa tuo kokonaan vai???
Soittelen varmaan huomenna trafin suuntaan, mutta kun haluaisi tietää nyt
Edit:
Eilen oli 27.6.2017 ja tänään 28.6.2017 jos jollekkin jäi epäselväksi (tai lukee tätä vuosien päästä)
Ei tietenkään tartte maksaa kuin sen ajan, mitä se on omassa hallinnassa.Hei
Kävin eilen ostamassa uuden (2015) auton ja annoin vanhan vaihdossa (2004). Noh tänään tuli postilaatikosta ajoneuvovero tuosta 2004 autosta ajalta 21.6.2017-19.9.2017... pitääkö mun maksaa tuo kokonaan vai???
Soittelen varmaan huomenna trafin suuntaan, mutta kun haluaisi tietää nyt
Edit:
Eilen oli 27.6.2017 ja tänään 28.6.2017 jos jollekkin jäi epäselväksi (tai lukee tätä vuosien päästä)
Älä kerro että olet laittanut paremmat jarrut autoosi.Miten jarrujen suhteen toimii katsastus? Jos vaihdan saman merkin eri mallista etujarrut omaani tuleeko katsastuksessa ongelmia? Tarkoitus vaihtaa 4-mäntäiset etusatulat tavallisten 1-mäntäisten tilalle. Menevät paikoilleen lähestulkoon bolt-on.
Muutoskatsastus pitäisi tehdä, mutta käytännössä aika harvassa on katsastusmiehet jotka tuollaisen muutoksen itse huomaavat ja jos asiakas ei v#ttuile päin naamaa niin saattaa jäädä huomauttamatta vaikka inssi muutoksen huomaisikin ja seuraavaksi tulee joku sanomaan että kolarin sattuessa vakuutusyhtiö ei korvaa mitään, voi olla niinkin mutta melekoisen iso ja selkeästi jollain tapaa muutoksista johtuva kolari pitää olla että vakuutustarkastaja alkaa niin tarkasti raatoa syynäämään.Miten jarrujen suhteen toimii katsastus? Jos vaihdan saman merkin eri mallista etujarrut omaani tuleeko katsastuksessa ongelmia? Tarkoitus vaihtaa 4-mäntäiset etusatulat tavallisten 1-mäntäisten tilalle. Menevät paikoilleen lähestulkoon bolt-on.
Miten tuossa kävi? Itse aikoinaan jotain vääntöä oli kun myin kaksi autoa peräjälkeen joista kummastakin olin verot maksanut, ja halunnut toki massit takaisin niistä päivistä mitä en enää omistanut. Enkä kyllä muista miten kävi, taisi kompensoitutua seuraavan auton veroihin.Hei
Kävin eilen ostamassa uuden (2015) auton ja annoin vanhan vaihdossa (2004). Noh tänään tuli postilaatikosta ajoneuvovero tuosta 2004 autosta ajalta 21.6.2017-19.9.2017... pitääkö mun maksaa tuo kokonaan vai???
Soittelen varmaan huomenna trafin suuntaan, mutta kun haluaisi tietää nyt
Edit:
Eilen oli 27.6.2017 ja tänään 28.6.2017 jos jollekkin jäi epäselväksi (tai lukee tätä vuosien päästä)
Lopputalvesta kun autoa vaihdoin, niin jätin veron maksamatta, kun olisi mennyt yli oman omistusajan. Tuli kk päästä lasku niistä päivistä kun auto oli vielä nimissäni.Miten tuossa kävi? Itse aikoinaan jotain vääntöä oli kun myin kaksi autoa peräjälkeen joista kummastakin olin verot maksanut, ja halunnut toki massit takaisin niistä päivistä mitä en enää omistanut. Enkä kyllä muista miten kävi, taisi kompensoitutua seuraavan auton veroihin.
Itselle kävi juuri samalla tavalla ja maksoin normaalisti tuon veron.Hei
Kävin eilen ostamassa uuden (2015) auton ja annoin vanhan vaihdossa (2004). Noh tänään tuli postilaatikosta ajoneuvovero tuosta 2004 autosta ajalta 21.6.2017-19.9.2017... pitääkö mun maksaa tuo kokonaan vai???
Soittelen varmaan huomenna trafin suuntaan, mutta kun haluaisi tietää nyt
Edit:
Eilen oli 27.6.2017 ja tänään 28.6.2017 jos jollekkin jäi epäselväksi (tai lukee tätä vuosien päästä)
Jos ne ei ole missään rekisterissä, niin romurautaahan ne silloin on ja metallinkeräykseen vaan. Trafista toki voi omilta sivuilta tarkistaa ettei näy ajoneuvoissa, mutta jos papereita ei ole niin kaatikselle vaan. No runkonumerot ehkä kannattaa rälläköidä varmuudeksi veke, mikä varmaan sekin on ylireagointia.Mites menee moottoripyörien ja mopojen runkojen hävitys? Voiko viedä kaatopaikalle metallinkeräykseen? Papereita noista vanhoista romuista ei enää ole ja trafin sivuilla puhutaan vain kolmipyöräisten mopojen lopullisesta poistosta.
Mielenkiinnosta: minkä vehkeiden runkoja ne on? Joiden vanhempien vehkeiden rungoista voi saada ihan rahaakin, varsinkin jos runkonumero löytyy eivätkä ole varastettuja.Mites menee moottoripyörien ja mopojen runkojen hävitys? Voiko viedä kaatopaikalle metallinkeräykseen? Papereita noista vanhoista romuista ei enää ole ja trafin sivuilla puhutaan vain kolmipyöräisten mopojen lopullisesta poistosta.
Hondan jotain kevarirunkoja keuloineen pari ja moottoreita, ehkä MBX malliltaan toinen, ja joku enduro-mallisempi toinen. Mopo jotain Suzukia ja tyyppikilvessä lukee että olis PV, mutta varmaan joku TS 50 tai vastaava. Runkonumerot löytyy kaikista. Nuo kaikki romut tuli mukana kun ostin kevarin vuosia sitten ja myyjä tais haluta enimmistä eroon niin tuli "kaupan päälle". Varastetuiksi en kuitenkaan usko.Mielenkiinnosta: minkä vehkeiden runkoja ne on? Joiden vanhempien vehkeiden rungoista voi saada ihan rahaakin, varsinkin jos runkonumero löytyy eivätkä ole varastettuja.
Ota se PV:n kone irti siitä TS:stä, myy 200€ huuto.netissä/torissa. Profit.Hondan jotain kevarirunkoja keuloineen pari ja moottoreita, ehkä MBX malliltaan toinen, ja joku enduro-mallisempi toinen. Mopo jotain Suzukia ja tyyppikilvessä lukee että olis PV, mutta varmaan joku TS 50 tai vastaava. Runkonumerot löytyy kaikista. Nuo kaikki romut tuli mukana kun ostin kevarin vuosia sitten ja myyjä tais haluta enimmistä eroon niin tuli "kaupan päälle". Varastetuiksi en kuitenkaan usko.
Saa tulla lauantaina tonkimaan Oulun lähettyville, 0€ koko kasa. Muuten menee kaatopaikalle
Vastaillaan vaikkakin hieman myöhässä.. Eli enhän mä kerennyt sinne soittamaan, mutta kotia tuli uusi kirje jossa summa oli 10e ja aika korjattu 21.6 -> myyntipäivä. Sinänsä outoa että uudessa kirjeessä ei mainittu että edellisen kirjeen voi repiä, mutta oletan että sen voi repiä.Miten tuossa kävi? Itse aikoinaan jotain vääntöä oli kun myin kaksi autoa peräjälkeen joista kummastakin olin verot maksanut, ja halunnut toki massit takaisin niistä päivistä mitä en enää omistanut. Enkä kyllä muista miten kävi, taisi kompensoitutua seuraavan auton veroihin.
Sehän meni sitten ihan oikein. Seuraava omistaja maksaa jne. Voihan nuo verot vilkaista vielä trafin ilmaisesta palvelusta, jos kiinnostaa. Seuraavan omistajan vastuullahan ne verot on, jos meinaa laillisesti ajella.Vastaillaan vaikkakin hieman myöhässä.. Eli enhän mä kerennyt sinne soittamaan, mutta kotia tuli uusi kirje jossa summa oli 10e ja aika korjattu 21.6 -> myyntipäivä. Sinänsä outoa että uudessa kirjeessä ei mainittu että edellisen kirjeen voi repiä, mutta oletan että sen voi repiä.
Aika yleistä että liikkeissä meikkaavat peittävällä vahalla. Pesun jälkeen saattaa myös tulla selkeät holot näkyviin kun ei ole viitsitty viiimeistellä myllytystä hienommilla aineilla.Puuterilla ja vahalla naarmut piiloon?
Kyllä autoliikkeissä meikataan surutta noita naarmuja piiloon; viimeksi kun auton ostin niin liikkeessä kierteli tyttö salkun kanssa jossa iso kasa erivärisiä pikkupurkkeja ja työkalut.Herää siis kysymys, että onko autoliikkeessä saatu noi naarmut jotenkin meikattua piiloon, vai onko itse vain noloteltu ja pökätty auto johonki?
Emäntä ei ainakaan tiedä (myönnä) mistä moiset naarmut olisi voinut tulla, enkä kyllä itsekään tiedä.
Voi pestä vaikka teräsharjalla, mutta eri asia kannattaako. Käytä mäntysuopaa vaikka mattojen pesuun ja autonpesuaineita auton pesuun.Voiko auton pestä mäntysuovalla?
Zeneciltä näyttäisi:tuo soitin varmaan joku jälkiasenteinen räpellys? prkl oispa bmw:n navilla tuo auto niin
Juuri tämä, ja tästä syystä itsellä jäisi ko. yksilö todennäköisesti kauppaanse mitä konepellin alla on ja miten auto vetää on huomattavasti tärkeämmät "varusteet".
Ajettavaksi nuo on tehty ja se mitä konepellin alla on ja miten auto vetää on huomattavasti tärkeämmät "varusteet".
miksi?Juuri tämä, ja tästä syystä itsellä jäisi ko. yksilö todennäköisesti kauppaan
Oon ollu vähän siinä käsityksessä, että toi 325i olis vähän sellanen väliinputoajamalli, ison moottorin kulutus mutta kulkupuoli vähän niin ja näin. Nelivetoa en myöskään tuontyylisessä autossa ymmärrä.miksi?