- Liittynyt
- 28.01.2017
- Viestejä
- 166
Millähän katteella ne autoliikkeet myyvät vaihtoautot? Meidän tapauksessa olisi tarkoitus hankkia uusi auto luokkaa polo, rio, fiesta, i20, yaris... ja vaihdossa meidän 11v vanhaan farmariin.
Vähän riippuu mikä auto, 12v ja 290tkm ajetusta Mondeosta hyvitti 2k€.Millähän katteella ne autoliikkeet myyvät vaihtoautot? Meidän tapauksessa olisi tarkoitus hankkia uusi auto luokkaa polo, rio, fiesta, i20, yaris... ja vaihdossa meidän 11v vanhaan farmariin.
Noissa hinnaston alapään malleissa on katteet niin pienet ettei pelivaraa paljoa ole, joten hyvityskin menee pienimmän mahdollisen mukaan.Millähän katteella ne autoliikkeet myyvät vaihtoautot? Meidän tapauksessa olisi tarkoitus hankkia uusi auto luokkaa polo, rio, fiesta, i20, yaris... ja vaihdossa meidän 11v vanhaan farmariin.
Myy pois, ota käteisalennus.Millähän katteella ne autoliikkeet myyvät vaihtoautot? Meidän tapauksessa olisi tarkoitus hankkia uusi auto luokkaa polo, rio, fiesta, i20, yaris... ja vaihdossa meidän 11v vanhaan farmariin.
Onko joku saanut käteisalennuksia 2000-luvulla? Eikös se ole ennemmin rahoitusalennus joka sieltä tänä päivänä irtoaa.Myy pois, ota käteisalennus.
Saahan niitä - ellei muusta niin varusteista jos kyseessä on joku "liian haluttu" automerkki.Onko joku saanut käteisalennuksia 2000-luvulla? Eikös se ole ennemmin rahoitusalennus joka sieltä tänä päivänä irtoaa.
Kaverin omistamalla korjaamolla on suunnilleen samanlainen kapistus - tarkoitukseen sopiva stetoskooppi. Helpottaa ainakin vian löytymistä. Ei sitä kyllä ennalta ehkäisevästi käytetä, ellei ole jotain syytä olettaa että saattaapi hajota.
Onko teillä leiponut autosta laakeri?
Mietin vain tuota tuubi pätkää, että tuolla menetelmällä varmaankin ennakkoon saisi tietää tuhoutuvan laakerin.
Paha kysymys. Ei oo autossa koskaan ollu sälekaihtimia, mutta alko kyllä kiinnostamaan.Onko sillä väliä, miten päin sälekaihtimia pitää suljettuina? Siis kupera puoli ulospäin, vai sisäänpäin? Heijastuuko auringonsäteet paremmin kuperasta poispäin, ja ohjaako kovera niitä jotenkin sisään enemmän?
Mullakin löytyy verhot takaa, mutta niissä ei ole säleitä.Paha kysymys. Ei oo autossa koskaan ollu sälekaihtimia, mutta alko kyllä kiinnostamaan.
Kyllä vakuutustarkastaja vuosi sitten ainakin hyvitti siskon 20v vanhasta volkkarista enemmän mitä noista yleensä markkinoilla pyydetään, ja perusti hinta arvionsa nimenomaan auton poikkeuksellisen hyvään kuntoon.Eikös ne hyvinpitkälle katso mitä moisista laitoksista markkinoilla pyydetään ja määrää hinnan sen mukaan oli sitten auto minkälaatuinen tahansa?
Näyttäis olevan nettiautossa 2500-9000 hintahaarukka Honda Hrv, pois lukien uudet.Eikös ne hyvinpitkälle katso mitä moisista laitoksista markkinoilla pyydetään ja määrää hinnan sen mukaan oli sitten auto minkälaatuinen tahansa?
nyt edessäkin palat ja hiukan kun ajellut niin alkanut pitoa löytymään, eiköhän tämä tästä. Ei vieläkään kyllä jarruta niin hyvin kuin pitäisi.tuli vaihettua jarrupalat seat exeoon, no vähän oli komplikaatioita ei niistä sen enempää, mutta saatiin palat kiinni. Ajelin kaverilta himaan niin tasasella tiellä ei jarruta juuri yhtään, saa painaa aika paljon pohjaan, että otti ees vähäsen. Vähäsen loivempaa tietä niin nappaa heti, kunnon alamäessä tosi hyvin jarruttaa.
Ideoita, aamulla jatkuu ja vaihetaan edestäkin palat niin tietää vähän mitä katsoa.
Kiitos.Putsasit ja voitelit satuloiden liukutapit ? Tarkistit niiden kunnon ? Putsasit karstat pois satuloista kenkien pidikekohdista ?
Noista ois hyvä aloittaa. Sen jälkeen tutkii satulan tiivisteen ja voitelun. Tiivisteen välistä sopivanlaista vaseliinia sinne männän juureen ja jos haluaa hifistellä, ni jarruletkun kiinnitysreijän kautta pumpulipuikolla sinne sylinterin seinämille männän juureen.
Aika outoa koska VAGilaisissa alettiin käyttämään CAN bussia vasta 2003 malleista eteenpäin.VAGin kohdalla taitaa ongelma olla lähinnä sen sopivan lukijan hommaaminen. Ainakaan perus Motonetin BT palikka ei toimi mitä on tullut parilla vuosituhannen vaihteen Volkkarilla kokeiltua. Ei saa lainkaan yhteyttä.
Niin unohti sanoa, että ei silleen kiinnostaisi perehtyä aiheeseen kun omat kokemukset hyvin vahvasti noitten Bayerin vehkeitten puolella.Kannattaa perehtyä aiheeseen Vag-com / VCDS, se on varmaan "se" softa noihin volkkareihin. Löytyy myös ilmainen lite-versio, jolloin hintaa tulee vaan piuhan verran (noin 20€?).
Joo, 2000-vuoden Transporter ei ottanut lainkaan yhteyttä Motonetin palikalla joka toimii lähes kaikkien muiden vehkeitten kanssa. Sama juttu oli yhteen henkilöautomallin myös joka oli jostain vuosituhannen alusta, en muista oliko Bora vai Polo vai mikä? Ei selvinnyt mikä hommassa kusi, kaksi eri ohjelmaa ilmoitti ettei saa yhteyttä mokkulaan.Aika outoa koska VAGilaisissa alettiin käyttämään CAN bussia vasta 2003 malleista eteenpäin.
Tuota ennen oli perus K-linjaa käyttävä OBD-II liitäntä.
Muuta kuin se surullisen kuuluisa ketjuvikainen N47?Penaritietäjät, onko tässä mallissa vikoja, kierretäänkö kaukaa?
Vaihtoautot BMW 520 D A E60 Sedan Automaatti IYV-185 - PP-auto Lohja | PP-auto Oy
The issue applies to all applications and power variants of the engine produced from 01.03.2007 to 01.03.2011. The most seriously affected units which require the most extensive repairs were produced from 01.03.2007 to 05.01.2009.[7]
Kai se joku hupiveikko oli, Tampereellakin on ainakin yhdessä autossa sinivilkut ja ei varmasti ole poliisi. Tiedän tämän koska otin kaverin kanssa kisaaJoku ajeli uudehkolla E mersulla (faceliftattu w212) ihan hullua nopeutta poliisivalot ja - pillit päällä.
Oliko se joku huumoriveikko,kun eihän poliiseilla nyt tommosia sivariautoja ole?
Vai oliko jollain ministerillä kiirus vaalipaneeliin?
Miksei jollain poliisijohtajalla voisi olla eemelimersuakin. Onhan poliisilla myös esim v70 volvoja useampiakin, eikä tuo mersu nyt varsinaisesti tuosta volvosta eroa.Joku ajeli uudehkolla E mersulla (faceliftattu w212) ihan hullua nopeutta poliisivalot ja - pillit päällä.
Oliko se joku huumoriveikko,kun eihän poliiseilla nyt tommosia sivariautoja ole?
Vai oliko jollain ministerillä kiirus vaalipaneeliin?
Just se.tehoero ratkaisee?
Varman päälle kannattaisi varmaankin oikean puolen liukutappeja voidella uusiksi, että tulee lisää tehoja sekä katsoa, että palat liikkuu hyvin tai muuten vaan viilailemaan.Arvon techiläiset!
Käytin autoa jarrutestissä läheisellä korjaamolla.
Siellä tuli seuraavat lukemat etujarruista: Vasen 3,0 oikea 2,5. Eli tehoero on 20%.
Syyksi paljastui kiero vasen jarrulevy. Tästä oli jo etukäteen tietoa että joku jarrulevy on kiero koska auto täristää jarrutettaessa.
Etujarrulevyt ovat vuoden vanhoja.
Korjaamon esimies sanoi että menee läpi katsastuksessa kunhan jarruttelee voimakkaasti ennen jarrutestiä.
Onko niin että kiero jarrulevy ei haittaa vaan tehoero ratkaisee?
En nyt saa luurilla noita kuvia auki, mutta musta punainen on yleensä sytytysvirta magneetolta cdille. Mihin cdi:n napaan se menee? Pitääpä katsoa huomenna noita kuvia tarkemmin...Löytyisikö Monkey tietäjiä? Jincheng tms. kiinan ihme kyseessä, todistettavasti ajokuntoinen ollut, sen jälkeen joku kyläseppä alkanut tehdä sähköliitännät paremmin ja eipä enää toimi...
Väri väriin laitettu joitain, luulisi ne olevan oikein mutta muutama mysteeripiuha on edelleen. Netistä löytyy kyllä kaaviot, mutta nuo johtojen värit ei täsmää.
Kuvat:
Dropbox - Manki
Kahden jälkimmäisen kuvan poikki menee pitkä vihreä johto maihin. Ylhäältä tuleva musta johto pää paljaana on rungossa toisesta päästä.
Mihin tuo vasemmalta tuleva musta/valkea pitäisi kytkeä? Sille on saman värinen johdon pätkä cdi-boksin liittimessä mutta johto on niin lyhyt että ei se siellä ole tainnut olla kiinni...
Entä cdi liittimeltä tuleva musta/punainen sinisessä teippikasassa oleva? Siinä kun on kahden väristä piuhaa kiinni...
Onko nuo 3 liittimellä tehtyä kytkentää varmasti oikein?
Valot ei ole kytketty/käytössä , eikä ole akkua jos sillä on merkitystä.
Käyntiin ei lähde, ihmeellinen vaimea "sähköinen rätinä" kuuluu jostain kun polkee, eli liekkö oikkarissa joku johto... En ole edes kipinää tutkinut kun tuo rätinä ei minusta oikein hyvältä kuulosta.
Jos siis jollain on parempaa tietoa niin vinkkiä otetaan vastaan ettei kärähdä cdi-boksi räveltäessä.