Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 703
Minulla on kaksi tuollaista mekaanista pistorasiaan laitettavaa ajastinta. Toinen on melko äänetön, mutta toinen pitää koko ajan käydessään sellaista pientä raksutusta, melkein kuin hurinaa. Kuitenkin sen verran kova ääni, että kuuluu esimerkiksi makuuhuoneeseen ja ärsyttää. Tuo lienee ominaisuus jolle ei ole mitään tehtävissä?
Onko ne samanmerkkisiä? Jos on niin toisessa on sitten vikaa. Mulla on vaikka kuinka monta mekaanista ajastinta ja ei niiden raksutusta kyllä kuule ellei ihan vieressä ole.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Onko jo tehty listaa joulukalentereista 2017? Haluaisin tilata joitakin suoraan sähköpostiin ettei tarvis joka sivulla vierailla erikseen.
Vaan noi mulla tiedossa ja 2/3 ei kai pysty tilaamaan spostiin. Mulla ne on ainakin lisättynä puhelimen aloitusnäytölle ni nopee vilasta aamusin.
Saa kertoa lisää jos joku löytää :) tai linkata ketjun jos näistä jo puhuttu jossain? Löysin vain viime vuodelta: Joulukalenterit 2016

E: Komplett löytyi myös
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
545
pitäs amerikkalaiselle frendille lähettää tänään rahaa nettiostoksia varten. Mikäs on kätevin tapa? Paypal vai joku muu ?
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Saako omaa poliittista suuntausta mainostaa kerrostalossa, omassa ovessaan? Esim. vaikka suosimansa presidenttiehdokkaan tai puolueen tms. mainosta.

Enkä kysy nyt asian järkevyyttä, minulla on siitä kyllä kanta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
459
Saako omaa poliittista suuntausta mainostaa kerrostalossa, omassa ovessaan? Esim. vaikka suosimansa presidenttiehdokkaan tai puolueen tms. mainosta.
Tarkoitat sitä huoneiston ovea rappuun (sen rapunpuoleista osaa)?

Asunto-osakeyhtiössä julkiset tilat yhtiön ovat yhteistä omaisuutta, joten niissä tapahtuvaan mainontaan ei automaattisesti ole oikeutta. Varmaan käytännössä tuo olisi sallittua/suvaittua, mikäli ei ole hyvien tapojen vastaista tai muuten naapureita/taloyhtiötä häiritsevää.

Toisin sanoen: taloyhtiöllä olisi hyvä keissi käskeä ottamaan nuo mainokset pois, jos joku asukas tai osakas niistä valittaa.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 010
Ikkunan sisäpuolella ainakin saa olla
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
602
Nyt näyttäisi olevan taas Spotify Premium tarjouksessa 0.99e/3kk, mutta vain uusille tilaajille. Onko kukaan vanha tilaaja kokeillut meneekö läpi uudella s-posti osoitteella? Tilaukseenhan ei tarvitse nimeä eikä osoitetta, vain s-posti osoite, ja luottokortin numero. Mutta tarkistavatkohan tilauksen yhteydessä, luottokortin perusteella, onko vanha, vai uusi asiakas?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
594
Taitaa myös riippua poliittisesta suuntauksesta, vrt. Vastarintaliike.
Ainakin tulevan HO:n päätöksen jälkeen.
Odotellen seuraavaa jonkin vihtatissiliikkeen kieltoa.
Sensuuri tulee, sensuuri tappaa, kukaan ei kuuntele enää Abbaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Saako omaa poliittista suuntausta mainostaa kerrostalossa, omassa ovessaan? Esim. vaikka suosimansa presidenttiehdokkaan tai puolueen tms. mainosta.

Enkä kysy nyt asian järkevyyttä, minulla on siitä kyllä kanta.
Äskön kattelin GSMarenalla luuria ja ei nähtävästi ollut adblock päällä väärällä selaimella niin mainosvälkytteli jotain, että Sauli uudelleen pressaksi. Hohhoijaa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 722
Saako omaa poliittista suuntausta mainostaa kerrostalossa, omassa ovessaan? Esim. vaikka suosimansa presidenttiehdokkaan tai puolueen tms. mainosta.

Enkä kysy nyt asian järkevyyttä, minulla on siitä kyllä kanta.
Nää on kanssa vähän suhteellisia asioita joka voi riippua tyylistä ja siitä millaista poliittista suuntausta mainostaa. Mitään kiistatonta oikeutta julistaa näkemyksiään ei ole, mutta jos naapurit eivät ole liian näreissään asiasta, niin voi hyvinkin saada. Luulis kyllä että asuintalon ovi on lähes yhtä hyvä paikka mainostamiseen kuin vaikka samaisen asuintalon roskiksen sisäkansi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Onko jauheliha vielä syötävää jos se on ollut jääkaapissa 3 päivää muovipussissa? Päällisin puolin siinä ei näyttäisi olevan mitään hometta tai mitään. :nb:
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
545
Onko jauheliha vielä syötävää jos se on ollut jääkaapissa 3 päivää muovipussissa? Päällisin puolin siinä ei näyttäisi olevan mitään hometta tai mitään. :nb:
Liha kyllä haisee todella pahalta, jos se on pilalla. Päällisin puolin ok eikä haise ruumiille nii hyvin kypsennettynä naamarii vain.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
459
Onko jauheliha vielä syötävää jos se on ollut jääkaapissa 3 päivää muovipussissa? Päällisin puolin siinä ei näyttäisi olevan mitään hometta tai mitään. :nb:
Miksei olisi? Mikä on viimeinen ilmoitettu käyttöpäivä? Minkä ajattelit olevan muovipussin rooli tässä?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Liha kyllä haisee todella pahalta, jos se on pilalla. Päällisin puolin ok eikä haise ruumiille nii hyvin kypsennettynä naamarii vain.
:):geek: Okei. :tup:

Ensinnäkin, miksi se on muovipussissa ? Ja toisekseen, onko siitä jo menny päiväys 3 päivää sitten ?
Laitan aina puoliksi sen 400g jauhelihapaketin. Liikaa kerralla syödä koko paketti olisi
.

Miksei olisi? Mikä on viimeinen ilmoitettu käyttöpäivä? Minkä ajattelit olevan muovipussin rooli tässä?
Nokun aattelin että liha menee nopeasti pilalle. 5 päivä. No jos se olisi avaamaton alkuperäinen pakkaus niin säilyisi paremmin kuin muovipussissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Onko jauheliha vielä syötävää jos se on ollut jääkaapissa 3 päivää muovipussissa? Päällisin puolin siinä ei näyttäisi olevan mitään hometta tai mitään. :nb:
Jos tuoksu on karmea(siis hetkonen ruumiit tuoksuu samalle:confused:) ja kokonaan tummunut niin voi syödä paistamisen jälkeen. Siis sinällään ei välttämättä maku ole aivan karu, mutta tuoksu. molemmat liittyy toisiinsa. Oli tuossa pinnalta tumma, mutta ei sisältä niin ihan hyvä ja ei tuoksua.:tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Pakastin ei ole aikakone, vaikka jotkut niin luulevatkin. :D Esim jauheliha alkaa sielläkin pilaantumaan 2 viikon jälkeen, sen huomaa, kun siitä alkaa väri lähtemään ja muuttumaan harmaaksi.
Sitten vasta paha, jos liha vihertää. Laatta aika saletisti lentää.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Pakastin ei ole aikakone, vaikka jotkut niin luulevatkin. :D Esim jauheliha alkaa sielläkin pilaantumaan 2 viikon jälkeen, sen huomaa, kun siitä alkaa väri lähtemään ja muuttumaan harmaaksi.
Jos on kaasuun pakattua jauhelihaa, niin ei varmasti vielä kahden viikon jälkeen ala pakkasessa pilaantumaan. Jos on tuorejauhelihaa (siis lihatiskiltä ostettua), niin siinä toki eri homma. Kaasuun pakattu liha säilyy kuukausia pakkasessa.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 767
Olenko puusilmä, kun en löydä eilen tullutta Tuntematonta yle areenasta, vai eikö sitä nyt sitten sinne tullutkaan?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
37
Olenko puusilmä, kun en löydä eilen tullutta Tuntematonta yle areenasta, vai eikö sitä nyt sitten sinne tullutkaan?
Ei ole eilistä Tuntematon. Sama juttu on aamupäivisin YLE1:llä pyörivistä kotimaisista elokuvista, että eivät näy Areenassa ollenkaan. Kyse varmaan elokuvan oikeuksista, jotka kattavat vain tv-esityksen.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 767
Ei ole eilistä Tuntematon. Sama juttu on aamupäivisin YLE1:llä pyörivistä kotimaisista elokuvista, että eivät näy Areenassa ollenkaan. Kyse varmaan elokuvan oikeuksista, jotka kattavat vain tv-esityksen.
Niinpä tietysti. Oikeuksien haltijat on jääneet sinne leffojen valmistumisvuoteen majailemaan. Voisivat pikkuhiljaa siirtyä nykypäivään. :tdown: No, ehkä tuon jostain muualta löytää.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 889
Saako esim. baarin pisuaarilla ottaa nappulat esille kepin lisäksi, vai pitäisikö niiden jäädä housujen väliin puristuksiin? Itse kärsin ns. ujopissasta, mutta kun tänään uskallauduin pisulaarille niin oli ns. koko paketti esillä.. :/

Eli kumpi tapa on oikea, ja miksi mä edes mietin tämmöisiä asioita :/
Miksi tähän ei ole kukaan vastannut? Tärkeitä asioita miehen elämässä. Jos egosi ei ole maapallon kokoinen, niin pidä piilossa. Kukaan ei halua nähdä vahingossakaan vilaustakaan enemmästä kuin on pakko.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 744
Aivan sama onko kepekset missä siellä pisuaarilla. Ei se ketään kiinnosta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
482
Onko ne samanmerkkisiä? Jos on niin toisessa on sitten vikaa. Mulla on vaikka kuinka monta mekaanista ajastinta ja ei niiden raksutusta kyllä kuule ellei ihan vieressä ole.
Eri merkkisiä ovat. Ilmeisesti sitten vaan paska, joku iänikuinen joka minulla pyörii nurkissa. Voisihan tuon koittaa avata mutta sitä ei ole tehty kovin helpoksi.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 010
Eri merkkisiä ovat. Ilmeisesti sitten vaan paska, joku iänikuinen joka minulla pyörii nurkissa. Voisihan tuon koittaa avata mutta sitä ei ole tehty kovin helpoksi.
Silloin kun minä olin pieni (heh) meillä oli akvaarion valolle tuommoinen ajastinkello josta kuului koko ajan tasainen rahiseva ääni. Ääni oli sen verta häiritsevä että kun akvaario oli minun huoneessa opettelin nukkumaan musiikki päällä etten keskittyisi siihen ajastimen ääneen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
482
Silloin kun minä olin pieni (heh) meillä oli akvaarion valolle tuommoinen ajastinkello josta kuului koko ajan tasainen rahiseva ääni. Ääni oli sen verta häiritsevä että kun akvaario oli minun huoneessa opettelin nukkumaan musiikki päällä etten keskittyisi siihen ajastimen ääneen.
Heh, tyly kohtalo, et ajatellut pyytää vähemmän rahisevaa kelloa? Mutta joo selvästi sama ääni tuossakin, tasaisen rahiseva kuvaa sitä hyvin.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 010
Heh, tyly kohtalo, et ajatellut pyytää vähemmän rahisevaa kelloa? Mutta joo selvästi sama ääni tuossakin, tasaisen rahiseva kuvaa sitä hyvin.
Se sit siirty mun huoneesta takkahuoneeseen rahisemaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 703
Silloin kun minä olin pieni (heh) meillä oli akvaarion valolle tuommoinen ajastinkello josta kuului koko ajan tasainen rahiseva ääni. Ääni oli sen verta häiritsevä että kun akvaario oli minun huoneessa opettelin nukkumaan musiikki päällä etten keskittyisi siihen ajastimen ääneen.
Kattelin tuosta, niin akvaarion luota löytyi kolme oletettavasti paskaksi mennyttä ajastinta. Ei ole mun huoli tuo akvaario niin nyt tarkkaan voi sanoa onko rikki vai ei, käytössä ne ei ainakaan enää ole.
Sitten toisaalla kaksi toimivaa ajastinta, toinen merkiltään Opal, ja toinen sen joku kiinalainen klooni.

Risoja ovat ainakin Everflourish, Airam ja joku kiinalainen millä ei ollut edes nimeä, siis ne akvan alta löytyneet.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Mistä saisin ostettua isot jouluvalot kuusta varten? Sellaset amerikkalaistyyliset. Esim Verkkokauppa ei myy.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 010
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Onko Sääntö-Suomessa lailla kielletty se, että ei voi jouluvaloilla ja muilla välkyttimillä vuorata omakotitaloa ulkoa ja pihaa kuten jenkeissä?
Ei vaan ole tullut vastaan tuollaisia viritelmiä täälläpäin.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 767
Onko Sääntö-Suomessa lailla kielletty se, että ei voi jouluvaloilla ja muilla välkyttimillä vuorata omakotitaloa ulkoa ja pihaa kuten jenkeissä?
Ei vaan ole tullut vastaan tuollaisia viritelmiä täälläpäin.
Ei ole tarvinnut lakia tehdä. Ihmiset ei oo täällä ihan yhtä tyhmiä kuin jenkkilässä. Tuntuu kyllä vauhdilla tyhmenevän. Monenlaista valokammotusta jo nykyään tulee vastaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Ei ole tarvinnut lakia tehdä. Ihmiset ei oo täällä ihan yhtä tyhmiä kuin jenkkilässä. Tuntuu kyllä vauhdilla tyhmenevän. Monenlaista valokammotusta jo nykyään tulee vastaan.
korjattu: Onhan se tyhmää, mutta siinä näkyy tekemisen meininki ja jonkinlainen sijoitus joulurihkamaan sekä sähkölaskuihin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
364
Onko Sääntö-Suomessa lailla kielletty se, että ei voi jouluvaloilla ja muilla välkyttimillä vuorata omakotitaloa ulkoa ja pihaa kuten jenkeissä?
Ei vaan ole tullut vastaan tuollaisia viritelmiä täälläpäin.
On noita muutamia tullut nähtyä. Tuusulassa on yksi talo pientaloalueella joka vuosi vuorattu jouluvaloilla. Kaikki puhuu siitä talosta "Amerikkalaisena talona" vaikka asukkaat ihan suomalaisia ja talokin kesällä ihan samanlainen kuin muut.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 010
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
219
Kauan muistesuihkutulostimella tulostettu valokuva säilyy?
Varmaan yhtä kauan kuin muutkin valokuvat nykyään. Porukoilla n. 10 vuotta sitten valokuvapaperille mustesuihkulla tulostettuja kuvia, joissa ei ole havaittavissa merkittävää haalistumaa. Eli ainakin 10 vuotta säilyy, jos tulostin on edes etäisesti kunnollinen ja käytössä on laadukas valokuvapaperi. Todennäköisesti aika paljon kauemminkin.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
253
Saako youtubessa jotenkin lisättyä sitä paljon se lataa? netti jostain syystä pätkii, voisin kyllä odottaa vaikka koko videon latautumista jos youtube vain suostuisi moiseen... :/

Edit:
siis netti lataa 2s 10-50Mb/s ja on sen jälkeen 0 hetken...
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
En osaa tuohon vastata, mutta en jos laitat jonkun hilavitkuttimen monien kymmenien joukosta*, joka antaa ladata videon omalle koneelle, ja katson sen sitten?

* Pahoittelut kun ei ole aikaa näin sunnutai-aamusella alkaa neuvomaan jotain tiettyä. Itse käytän jotain Tampermonkey-laajennukseen ladattua user scriptiä. :geek:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
voisin kyllä odottaa vaikka koko videon latautumista jos youtube vain suostuisi moiseen... :/
No sillainhan se juuri toimii. Se vaalean harmaa palkki aikajanalla nayttaa ladatun bufferin.

Jatat vain taustalle pyorimaan (aanettomalla) niin se latautuu kokonaan. Aloitat alusta sitten kun se on latautunut.

edit:
Taitaa kylla riippua mita laatua sielta lataat. Jos se on DASH streami, niin sitten taitaa ladata pari kolme minuuttia bufferia.

about:configista voi koettaa laittaa
media.cache_readahead_limit = 9999
media.cache_resume_threshold = 9999
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
253
No sillainhan se juuri toimii. Se vaalean harmaa palkki aikajanalla nayttaa ladatun bufferin.

Jatat vain taustalle pyorimaan (aanettomalla) niin se latautuu kokonaan. Aloitat alusta sitten kun se on latautunut.

edit:
Taitaa kylla riippua mita laatua sielta lataat. Jos se on DASH streami, niin sitten taitaa ladata pari kolme minuuttia bufferia.

about:configista voi koettaa laittaa
media.cache_readahead_limit = 9999
media.cache_resume_threshold = 9999
Aikaisemmin youtube antoi ladata videon kokonaan, mutta jo parinvuoden ajan ainakin itsellä se lataa max 30s-2min kerrallaan... Käy järkeen että miksi tuhlata kaistaa koko videon lataamiseen kun suurin osa porukasta ei katso koko videota kuitenkaan. Nyt netti toimii normaalisti, mutta pitää koittaa muistaa jos ongelma uusiutuu.

Ps.
Veikkaan että youtube haistelee minkälainen netti sulla on, ja säätää bufferin sen mukaan.. itselle kun tuli joko 50mb/s tai 0, meni youtuubin algoritmit hieman sekaisin -> pätki hitokseen eikä ladannut kuin 30s kerrallaan.

Esi edit:
Lukemisen ymmärtäminen... tjoo tuo olisi ollut toimiva ratkaisu, tosin HD ei taida antaa tehdä noin, kuten sanoit
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Ps.
Veikkaan että youtube haistelee minkälainen netti sulla on, ja säätää bufferin sen mukaan.. itselle kun tuli joko 50mb/s tai 0, meni youtuubin algoritmit hieman sekaisin -> pätki hitokseen eikä ladannut kuin 30s kerrallaan.

Esi edit:
Lukemisen ymmärtäminen... tjoo tuo olisi ollut toimiva ratkaisu, tosin HD ei taida antaa tehdä noin, kuten sanoit
Onko se pakko selaimessa katsoa ?

Jos ei, niin sitten vaikka youtube-dl paippaat mediaplayeriin.

esim :
Koodi:
youtube-dl -q -o - https://www.youtube.com/watch?v=cNysz0nnopk | "C:\Program Files\MPC-HC\mpc-hc64.exe" /play /close -
Videota ei voi tuossa kylla selata, mutta ainakin se lataa sen loppuun asti bufferiks ja voi samalla sita katsella.

Teet viela bat filun johon parametriks syotat pelkan tuubin videon tunnisteen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
176
Terve! Syyskuussa sanoin itseni irti vakipaikasta kun työnantaja oli persläpi ja 3 kk karenssi napsahti. Pari viikkoa vielä karenssia jäljellä ja päätettin viettää viimeiset päivät karenssista Thaimaan Phuketissa. Sunnuntaina lähtö Karon Beachille Joulua ja uutta vuotta viettämään, joten kuittailut sikseen ja siihen pieneen kysymykseen:

Ensikertalainen siis kaukomailla ja ilman nettiä olen kuin kala aavikolla. Pakko siis päästä kuittailemaan ex-duunikavereille ja lisäillä käytyjä paikkoja someen, kurkata pakkaset ja lumensyvyys kotosuomessa sekä vastentahtoisesti kirjautua työkkärin sivuillekin jossain vaiheessa että työnhaku on voimassa.

Eli kännykän otan tietysti mukaan, koska nuo TE-palvelut vaatii tavoitettavuutta, oman liittymän sim-kortti pysyy siis puhelimessa. Saunalahden dataroaming on ihan perkeleellisen kallis arviotuun käyttömäärään nähden, joten kuvittelen että otan siis tabletin mukaan (Samsung Tab A 10.1 2016), lätkäisen sieltä kohteesta ostamani dataprepaidin siihen ja hotspottaan siitä yhteyden omaan ja vaimon kännykkään.

Niin se pieni kysymys.. lueskelin että näitä SIM- kortteja ja liittymiä myytäisiin paikallisissa 7/11- putiikeissa joka paikassa. Onko Thailandiassa pelkkiä datapaketteja? Jossain vaiheessa SIM-kortit piti alkaa rekisteröimään ja tarvitaan passi sen lunastamiseen? Data-liittymällekö myös? Miten tällainen data-prepaid-ostotapahtuma noin ylipäänsä menee? Ottaako myyjä homman hallintaansa kun lyön sille tabletin kouraan ja sanon että 1 internet with 10gb data please?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 889
Niin se pieni kysymys.. lueskelin että näitä SIM- kortteja ja liittymiä myytäisiin paikallisissa 7/11- putiikeissa joka paikassa. Onko Thailandiassa pelkkiä datapaketteja? Jossain vaiheessa SIM-kortit piti alkaa rekisteröimään ja tarvitaan passi sen lunastamiseen? Data-liittymällekö myös? Miten tällainen data-prepaid-ostotapahtuma noin ylipäänsä menee? Ottaako myyjä homman hallintaansa kun lyön sille tabletin kouraan ja sanon että 1 internet with 10gb data please?
Viimeksi kun kävin Thaimaassa, niin joka marketissa roikkui datapaketteja (sim-kortteja) näkyvillä. Myyjien englanninkielentaidon varaan ei voi laskea, mutta homma hoituu kyllä kun osoitat sormella mitä haluat. Rekisteröinnistä en osaa sanoa, mutta kyllä homma hoituu. Hymyä naamaan niin aina homma hoituu Thaimaassa.

Mutta nettiyhteys on kaksiteräinen miekka. Se helpottaa kyllä merkittävästi matkasuunnitelmien tekoa lennosssa, mutta koita olla käyttämättä sitä kuten kotona - nenä kiinni puhelimessa, jolloin itse matka jää kokematta. Itsellä on ollut datapaketti kaikista Thaimaan-matkoista vain kerran, kun reissattiin täysin tutkan ulkopuolella maanseudulla ja piti tehdä suunnitelmia lennossa jatkuvasti. En ottaisi datapakettia normaalille kaupunkilomalle - hotelleissa on kyllä yleensä jonkintasoinen wifi, että illalla voi kuulumiset päivittää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Millä ilveellä saisi kaalimato.com mainosmusiikin....
Löytynee varmaan joku tapa millä tuon saisi erotettua itse mainoksesta ellei nyt satu olemaan joku valmis musakipale koko renkutus.

(Soittoääneksi meinasin )
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
176
Viimeksi kun kävin Thaimaassa, niin joka marketissa roikkui datapaketteja (sim-kortteja) näkyvillä. Myyjien englanninkielentaidon varaan ei voi laskea, mutta homma hoituu kyllä kun osoitat sormella mitä haluat. Rekisteröinnistä en osaa sanoa, mutta kyllä homma hoituu. Hymyä naamaan niin aina homma hoituu Thaimaassa.

Mutta nettiyhteys on kaksiteräinen miekka. Se helpottaa kyllä merkittävästi matkasuunnitelmien tekoa lennosssa, mutta koita olla käyttämättä sitä kuten kotona - nenä kiinni puhelimessa, jolloin itse matka jää kokematta. Itsellä on ollut datapaketti kaikista Thaimaan-matkoista vain kerran, kun reissattiin täysin tutkan ulkopuolella maanseudulla ja piti tehdä suunnitelmia lennossa jatkuvasti. En ottaisi datapakettia normaalille kaupunkilomalle - hotelleissa on kyllä yleensä jonkintasoinen wifi, että illalla voi kuulumiset päivittää.
Juu kiitos tästä, hymyllä mennään. Saunalahden roaming-hinnastoa kun tiirailee, niin eipä ole edullisuudella pilattu --> Datasiirto 0 - 34 Mt: 0,29 € / Mt yli 34 Mt: 9,99 € / alkava 50 Mt. Eli sellainen 5-10 Gt datapaketti olisi hakusessa niin tuo Saunalahden ylihinnoitteluongelma poistuisi ja verkkoa voisi käyttää huoletta. Puhelinliittymää en siis kaipaile, mutta jos se nyt siihen väkisin tulee niin eipä haittaakaan. Pääasiallisesti siis tarkoitus välttää ikävä yllätys puhelinlaskussa. Ehkä kysymyksen alku "hieman" raflaavasti kirjoitettu, mutta ei tässä nenä kiinni puhelimessa ole tarkoitus lomailla, tiukkaa retkeilyä ympäri Phukettia ja lähisaaria pari viikkoa, ikääkin alkaa olla jo lähemmäs 50 :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Joku niistä haitaribiiseistä ? Kuuntelet mainosta ja tallennat sen tyyliin OBS:lla, jolloin myös se musiikki on tallessa. Taikka sitten etit Youtubesta kipaleen.
Juu, ei tuo ole rakettitiedettä vaan se että ko.biisi soi taustalla ja se mainosmolotus tulee päälle...
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 548
Viestejä
4 203 682
Jäsenet
70 917
Uusin jäsen
Zlama

Hinta.fi

Ylös Bottom