Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
579
Onko olemassa pyykkipussia, jossa pyykit voisi heittää pesukoneeseen? Vuosia olen kantanut pyykit isossa Prisman muovipussissa talon pesukoneeseen ja takaisin, mutta nyt tuli mieleen että helpompi olis jos niitä ei tarttis ottaa sieltä pussista pois vaan heittäis vaan koko pussin koneeseen.

Edit: huono idea, tarvis kuivausrummun ettei tarvis kannella sitten märkää pussia :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
219
Onko olemassa pyykkipussia, jossa pyykit voisi heittää pesukoneeseen? Vuosia olen kantanut pyykit isossa Prisman muovipussissa talon pesukoneeseen ja takaisin, mutta nyt tuli mieleen että helpompi olis jos niitä ei tarttis ottaa sieltä pussista pois vaan heittäis vaan koko pussin koneeseen.

Edit: huono idea, tarvis kuivausrummun ettei tarvis kannella sitten märkää pussia :D
Ei tuo nyt periaatteessa kantamisen kannalta eroa muovikassista mitenkään, ellei olalla aio kantaa säkkiä. Jos koneessa on normaali linkous, niin ei ne vaatteet mitään vettä valuvia ole pois ottaessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
762
tymä kysymys, mutta jos pankkikortti menee 12/17 vanhaksi onhan se kuun loppuun asti voimassa? Huomenna laivalle ja tajusin juuri, että korttini vanhenee tässä kuussa, uusi on jo tullut, muttei aktivoitu ja en löydä sitä nyt tähän hätään mistään :D.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
133
tymä kysymys, mutta jos pankkikortti menee 12/17 vanhaksi onhan se kuun loppuun asti voimassa? Huomenna laivalle ja tajusin juuri, että korttini vanhenee tässä kuussa, uusi on jo tullut, muttei aktivoitu ja en löydä sitä nyt tähän hätään mistään :D.
Luultavasti ei toimi kuun lopussa enää. Saattaa toimia viikon, tuurilla 2(?) uuden saamisesta. Etsisin kortin sinuna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Eilisen ongelmat selätettu, tänään pelaa netti kuten pitääkin. Pientä jumppaa vaati mutta alkaa mennä ulkomuistista.

Sitten sellainen kyssäri: Kämppä mihin on just tullut kiinteä netti. Käytössä vain tabletti (älkää kysykö wlan modeemin merkkiä, en tiedä) Niin saako pelkällä tabletilla hoidettua netin pelaamaan niin että se on salattu, salasana jne.
Vai tarviiko ihan läppäriä ja ethernet piuhaa? Kuten omassa tapauksessa täällä kotosalla että sain homman toimimaan langattomasti? Elisa siis kyseessä ja osoite on eri. Meinaan että pitääkö mun vielä alkaa säätämään muun puolesta kun tänään eräältä ei tää homma nyt onnistunut täällä, niin tuskin onnistuu toisaallakaan...
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Eilisen ongelmat selätettu, tänään pelaa netti kuten pitääkin. Pientä jumppaa vaati mutta alkaa mennä ulkomuistista.

Sitten sellainen kyssäri: Kämppä mihin on just tullut kiinteä netti. Käytössä vain tabletti (älkää kysykö wlan modeemin merkkiä, en tiedä) Niin saako pelkällä tabletilla hoidettua netin pelaamaan niin että se on salattu, salasana jne.
Vai tarviiko ihan läppäriä ja ethernet piuhaa? Kuten omassa tapauksessa täällä kotosalla että sain homman toimimaan langattomasti? Elisa siis kyseessä ja osoite on eri. Meinaan että pitääkö mun vielä alkaa säätämään muun puolesta kun tänään eräältä ei tää homma nyt onnistunut täällä, niin tuskin onnistuu toisaallakaan...
Elisan (kuten muittenkin operaattoreitten) modeemien wlan on oletuksena salattu. Salausavain ja SSID löytyy modeemissa olevasta tarrasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
762
Huomaa että eka pitää maksaa pin-koodilla kerran ennen kuin voi käyttää lähimaksua. S-pankin kortin paperin leiska oli niin paska että meni itseltä ohi.
Kiitos tiedosta, enpä nähnyt itsekkään tälläistä tuossa OP:n lapussa, nopeasti sen kyllä pläräsinkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Elisan (kuten muittenkin operaattoreitten) modeemien wlan on oletuksena salattu. Salausavain ja SSID löytyy modeemissa olevasta tarrasta.
Jeps, pienten nettiongelmien kanssa kävi niin että tänään kun sain netin taas auki, niin että sain tähän Wlanin kytkettyä, piti käyttää ethernetiä, ja semmoistahan ei tabletista löydy. Kysyin ehkä huonosti, mutta jos on "uusi" netti missä ei ole mitään asetuksia laitettu koskaan mihinkään, niin saako pelkällä tabletilla lankatonta yhteyttä tehtyä.?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
tymä kysymys, mutta jos pankkikortti menee 12/17 vanhaksi onhan se kuun loppuun asti voimassa? Huomenna laivalle ja tajusin juuri, että korttini vanhenee tässä kuussa, uusi on jo tullut, muttei aktivoitu ja en löydä sitä nyt tähän hätään mistään :D.
Ongelmasi selvisi jo, mutta kuitenkin:
Kuikkasin omia korttejani ja niissä luki päivämäärän vieressä teksti "valid thru", eli voimassa kyseisen kuukauden loppuun saakka. Tästä voisin päätellä, että kortit ovat yleisesti voimassa merkityn kuukauden loppuun saakka.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Jeps, pienten nettiongelmien kanssa kävi niin että tänään kun sain netin taas auki, niin että sain tähän Wlanin kytkettyä, piti käyttää ethernetiä, ja semmoistahan ei tabletista löydy. Kysyin ehkä huonosti, mutta jos on "uusi" netti missä ei ole mitään asetuksia laitettu koskaan mihinkään, niin saako pelkällä tabletilla lankatonta yhteyttä tehtyä.?
Ainakin lähes aina kyllä. Yhdistä sen nimiseen verkkoon, joka lukee modeemin tarrassa (SSID). Kysyttäessä anna tarrasta löytyvä salasana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Luultavasti ei toimi kuun lopussa enää. Saattaa toimia viikon, tuurilla 2(?) uuden saamisesta. Etsisin kortin sinuna.
Toimii kuun loppuun.

Uuden kortin saamisella ei ole mitaan vaikutusta entisen toimivuuteen.

Mista se vanha kortti edes tietaisi milloin uusi on saapunut perille ?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Ainakin lähes aina kyllä. Yhdistä sen nimiseen verkkoon, joka lukee modeemin tarrassa (SSID). Kysyttäessä anna tarrasta löytyvä salasana.
Thanks, ei ole mun tabletti tai modeemi. Henkisesti vaan valmistaudun siihen että joudun asennushommiin, jos tuo kieltämättä vanha tabletti ei suostu yhteistyöhön, mutta se jää nähtäväksi.

Jotain nyt tämänkin oman systeemin kanssa kämmäsin kun ei telehell vaihtanutkaan salasanaa. No se on numerosarja eikä sillä mitään väliä. Periaatteesta pitää vilkaista jossain kohtaa. Muutenhan kaikki toimii, vastoin kaikkia odotuksia:D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Eikä hetkeäkään yli. Tuli kerran huomattua kun piti tankata puoli tuntia yli puolenyön.
Itse asiassa voi se hieman heittaa, ainakin teoriassa, koska jonkun tietokoneenhan se paivamaara on tarkastettava.

En tieda miten noi tarkalleen toimii, mutta jos se on lukulaite joka sen paivamaaran tarkistaa, niin teoriassa ainakin vaarassa ajassa oleva kello voisi antaa menna maksun lapi. Varmasti laitteissa automaattinen syncronointi ajalle, mutta sekin voi teoriassa pettaa. Pankki varmasti tarkastaa sen toiseen kertaan kunhan maksu on tullut lapi (voi kestaa paivia), mutta kaikilla korteillahan ja paatteilla ei ole online yhteytta suoraan pankkiin maksun tapahtuessa.

Peruuko pankki kaikki maksut jotka on tulleet 0:00 jalkeen, vai onko siina jokin virheraja tuollaisten ongelmien varalle ?

Toisinpain noissa maksupaatteissa (erityisesti 3G laitteisa) on vahan turhankin usein ongelmia. Eli maksu peruuntuu paatteen mielesta, mutta silti rahat lahtee tililta. Eli kauppias joutuu kahdesti veloittamaan (tietamattaan etta maksu on mennyt jo).
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 893
Thanks, ei ole mun tabletti tai modeemi. Henkisesti vaan valmistaudun siihen että joudun asennushommiin, jos tuo kieltämättä vanha tabletti ei suostu yhteistyöhön, mutta se jää nähtäväksi.

Jotain nyt tämänkin oman systeemin kanssa kämmäsin kun ei telehell vaihtanutkaan salasanaa. No se on numerosarja eikä sillä mitään väliä. Periaatteesta pitää vilkaista jossain kohtaa. Muutenhan kaikki toimii, vastoin kaikkia odotuksia:D
Mulla meni vähän ohi missä ongelma, mutta kaikki keskiajan jälkeen valmistetut reitittimet konfataan näin:

Laite kiinni seinään -> katso pohjasta SSID -> yhdistä verkkoon millän tahansa laitteella -> avaa selaimella konffisivu (yleensä 192.168.1.1) -> katso tunnarit laitteesta -> aja asennuswizard

Tämä siis jos vehje ei toimi heti suoraan kytkettäessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Mulla meni vähän ohi missä ongelma, mutta kaikki keskiajan jälkeen valmistetut reitittimet konfataan näin:

Laite kiinni seinään -> katso pohjasta SSID -> yhdistä verkkoon millän tahansa laitteella -> avaa selaimella konffisivu (yleensä 192.168.1.1) -> katso tunnarit laitteesta -> aja asennuswizard

Tämä siis jos vehje ei toimi heti suoraan kytkettäessä.
Jeps, tuo reititin on tuliterä ja luulen että on vielä paketissa. Tabletti taas on ikivanha - joka ehkä voi tuoda ongelmia. Tätähän en vielä tässä kohtaa osaa sanoa miten käy. Samsung Galaxy S8 ei suostunut jakamaan nettiä tabletille syystä jotain. Ei mun vehkeitä niin en tiedä missä mätti kun en ollut itse kokeilemassa.

Eilen kun oma netti oli poikki, niin jeesuksen entisellä tabletilla yritin saada nettiä jaettua läppäriin, ei onnistunut mitenkään. Kysyy jotain salasanaa mitä ei voi määrittää mistään, eikä löydy. Uudella Honorin kännykällä taas ei ollut mitään ongelmaa jakamisessa.

Joten epäilys herää että eri aikakausien laitteet ei seurustele keskenään.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
133
Toimii kuun loppuun.

Uuden kortin saamisella ei ole mitaan vaikutusta entisen toimivuuteen.

Mista se vanha kortti edes tietaisi milloin uusi on saapunut perille ?
Saattaa riippua pankista. Joskus on kuollut pois ennen kuun loppua. Mitkä käytännöt missäkin, en tiedä, enkä itse halua lähteä kokeilemaan onneani.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Itse luulen kyseessä olleen käyttäjävian. Tai ainakin itse olen saanut aina jaettua netin niin wifi-hotspottina kuin usb:n yli, jeesuksen aikaisista vehkeistä uusiin vehkeisiin ja kaikkeen siltä väliltä.

Joskus kerran harvoin oli ongelmaa wifihotspotissa salasanassa, ongelma poistui niinkin vaikeasti kuin heittämällä verkko avoimeksi ja takaisin salaukselle uudella salasanalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Itse luulen kyseessä olleen käyttäjävian. Tai ainakin itse olen saanut aina jaettua netin niin wifi-hotspottina kuin usb:n yli, jeesuksen aikaisista vehkeistä uusiin vehkeisiin ja kaikkeen siltä väliltä.

Joskus kerran harvoin oli ongelmaa wifihotspotissa salasanassa, ongelma poistui niinkin vaikeasti kuin heittämällä verkko avoimeksi ja takaisin salaukselle uudella salasanalla.
Omasta Samsung tabusta ei voi tehdä mitään muuta kun laittaa verkon jaon vain päälle ja pois. Mitään salauksia se ei kysele tai ei päästä mistään mitään säätämään. Android 4.2. Usbia siihen ei saa kun ainoat reiät on Sampan oma erittäin leveä lataus... eikun perkele, katoin sen laturia niin siinähän on usb. Just laitoin tabun kiinni. No kokeilen myöhemmin, vaikkei nyt ole tarvis mihinkään.
Alkaa rönsyilemään vähän ohi, no perjantai niin mitäs tässä muuta kun säätää aateekoon kanssa:beye:
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Pääsee sitä sivan varmasti säätämään. Etsihän vielä, ja jos ei millään löydy, googleta. Ovat joskus vähän jännissä paikkoissa.

Mulla on ollu mm. Netti windows phonesta androidiin, androidista appleen, androidilta noille molemmille ja läppäriin.. Eikä ikinä ole ollut mitään. Ja kaikista on saanut salasanat vaihdettua.


Unohtu lainata niin @Myrkky
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Omasta Samsung tabusta ei voi tehdä mitään muuta kun laittaa verkon jaon vain päälle ja pois. Mitään salauksia se ei kysele tai ei päästä mistään mitään säätämään. Android 4.2.
Kyllä siinä varmasti pystyy säätämään asetuksia. Siinähän on varmaan "configure" nappi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Pääsee sitä sivan varmasti säätämään. Etsihän vielä, ja jos ei millään löydy, googleta. Ovat joskus vähän jännissä paikkoissa.

Mulla on ollu mm. Netti windows phonesta androidiin, androidista appleen, androidilta noille molemmille ja läppäriin.. Eikä ikinä ole ollut mitään. Ja kaikista on saanut salasanat vaihdettua.


Unohtu lainata niin @Myrkky
Nyt on jännää. Laitoin tabletin takasin tulille ja usbilla kiinni. Kysyy salasanaa, mutta kun sinne kirjoittaa vaikka mitä keksittyä, niin johdon päässä päästää nettiin kuten nyt. Sitten jos nappaan johdon irti uudestaan niin yhteys katkeaa.
On kyllä salasana niin jemmassa etten löydä, ellei se ole sitten pin... jota en ole vielä kokeillut. No kokeillaan ja jos ei toimi niin google käyttöön.
Eihän tällä nyt niin väliä ole, mutta kiinnostaa vaan miksei toimi mitenkään loogisesti, tai löydy niitä asetuksia. Honorista senkun näppäili vaan ja se oli about siinä.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
@Myrkky katso tuo laittamani video Jelly Beanin wifi teatherista. Siinä näytetään mistä sen salasanan voit nähdä ja muuttaa.

Jos laitat johdolla kiinni, niin toki toimii ilman salasanaa, koska se salasana vaaditaan wifi yhteydessä, ei johdolla käytettäessä.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Ei toimi telia.fi täälläkään näemmä...

edit. varsinais-suomessa siis asun
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
@Myrkky katso tuo laittamani video Jelly Beanin wifi teatherista. Siinä näytetään mistä sen salasanan voit nähdä ja muuttaa.

Jos laitat johdolla kiinni, niin toki toimii ilman salasanaa, koska se salasana vaaditaan wifi yhteydessä, ei johdolla käytettäessä.
Muuten hyvä mutta Galaxy ei ole mun luuri, vaan nyt on säätö samsungin tabletin kanssa. Jotain löytyi vähän penkomalla. Pitää nypätä piuha irti ja katsoa mitä sanoo kun lisäilin salasanaa. Ja tuo on vanha laite. Muuten hotspot nimellä ei vehkeestä löydy mitään.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Muuten hyvä mutta Galaxy ei ole mun luuri, vaan nyt on säätö samsungin tabletin kanssa. Jotain löytyi vähän penkomalla. Pitää nypätä piuha irti ja katsoa mitä sanoo kun lisäilin salasanaa. Ja tuo on vanha laite. Muuten hotspot nimellä ei vehkeestä löydy mitään.
Tuo video oli joo Galaxy Stellar laitteesta jossa on jelly bean, eli android 4.2, mutta samalla tavalla, tai ainakin hyvin lähelle, se toimii siinä sinun tabletissa joka on myös Galaxy tablet. Ilmeisesti Tab 1, tai 2 koska on leveällä latausportilla (tab 3 on jo micro usb). Mutta toki vähän eroaa puhelimen ja tabletin käyttöliittymä. Tässä vielä tab 2:n video. Jos ei vieläkään selviä, niin kerro toki mikä se sinun tabletti on, niin etsitään ohjeet. Näet mallin puhelimen asetuksista "järjestelmä" kohdasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 408
Saattaa riippua pankista. Joskus on kuollut pois ennen kuun loppua. Mitkä käytännöt missäkin, en tiedä, enkä itse halua lähteä kokeilemaan onneani.
Ainakin Osuuspankilla vanha kortti toimii päättymiskuun loppuun asti paitsi jos käytät uutta korttia jolloin vanha kuoleentuu heti kun olet kerran käyttänyt uudempaa korttia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Tuo video oli joo Galaxy Stellar laitteesta jossa on jelly bean, eli android 4.2, mutta samalla tavalla, tai ainakin hyvin lähelle, se toimii siinä sinun tabletissa joka on myös Galaxy tablet. Ilmeisesti Tab 1, tai 2 koska on leveällä latausportilla (tab 3 on jo micro usb). Mutta toki vähän eroaa puhelimen ja tabletin käyttöliittymä. Tässä vielä tab 2:n video. Jos ei vieläkään selviä, niin kerro toki mikä se sinun tabletti on, niin etsitään ohjeet. Näet mallin puhelimen asetuksista "järjestelmä" kohdasta.
Täähän on siis GT-P5100 2 , android 4.2.2

....ja mitä lukenut ohjeita ja kattonut videoita niin tää vehe on jostain toiselta planeetalta. SSID ja siitä eteenpäin juttuja ei löydy mistään, niitä vaan ei ole tässä laitteessa. Kaikenlaisia lukituksia ja salasanoja pystyn laittamaan, mutta niillä ei ole mitään tekemistä verkon kanssa.
3G laitehan tuo on ja 20 megaa on luvattu nopeudeksi, sen usbin kanssa toimii kun vähän kikkailee, langattomasti ei.

Mutta nuo muut itsestäänselvyydet ei vaan löydy tuosta vehkeestä vaikka mitä tekisi.

Tethering & mobile hotspot: Samsung Tab 2 10.1

Tuolta vaikka jos katsoo, niin mulle ei näy mitään noista valikoista missä WPA2 jne ja password yms. ei vain ole. Suomeksihan tuo laite on mutta englanti kääntyy kyllä ihan hyvin ettei se siitäkään kiinni ole;)

Luovutan nyt tältä aamuyöltä ja totean ettei tuote toimi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
540
Jotain käsittämätöntä nautaeläintä muistuttavaa valittavaa mylvintää kuluu kerrostalokämpässä naapurista. Mitä vttua tämä on??
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Täähän on siis GT-P5100 2 , android 4.2.2

....ja mitä lukenut ohjeita ja kattonut videoita niin tää vehe on jostain toiselta planeetalta. SSID ja siitä eteenpäin juttuja ei löydy mistään, niitä vaan ei ole tässä laitteessa. Kaikenlaisia lukituksia ja salasanoja pystyn laittamaan, mutta niillä ei ole mitään tekemistä verkon kanssa.
3G laitehan tuo on ja 20 megaa on luvattu nopeudeksi, sen usbin kanssa toimii kun vähän kikkailee, langattomasti ei.
Herää kysymys että onko laitteeseen mahdollisesti asennettu jokin 3. osapuolen rommi? Että oletko ostanut laitteen uutena vai käytettynä? Jos on jokin muu kuin Samsungin virallinen rommi, niin siinä voi toki toimia eri tavalla sitten asiat. Mutta jos on Samsungin rom, niin kyllä ohjeitten pitäisi toimia.

Laita tosiaan kuva tai pari siitä teatherin valikosta, kuten outonaapuri jo kertoi.

edit. Samsungin laitteilla saa otettua kuvankaappauksen painamalla virta napin ja volume alas napin pohjaan parin sekunnin ajaksi.

edit2. tai virta ja koti näppäin. Taitaa riippua vähän mallista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Herää kysymys että onko laitteeseen mahdollisesti asennettu jokin 3. osapuolen rommi? Että oletko ostanut laitteen uutena vai käytettynä? Jos on jokin muu kuin Samsungin virallinen rommi, niin siinä voi toki toimia eri tavalla sitten asiat. Mutta jos on Samsungin rom, niin kyllä ohjeitten pitäisi toimia.

Laita tosiaan kuva tai pari siitä teatherin valikosta, kuten outonaapuri jo kertoi.

edit. Samsungin laitteilla saa otettua kuvankaappauksen painamalla virta napin ja volume alas napin pohjaan parin sekunnin ajaksi.

edit2. tai virta ja koti näppäin. Taitaa riippua vähän mallista.
Ihan uutena tuo on ostettu DNA kaupasta, pakasta vedettynä. Olen mä tuolla jotain kuvakaappauksia ottanut joskus, eiköhän onnistu. Ei kyllä nyt, huomenna eli tänään jossain kohtaa kun jaksaa taas vääntää tuon kanssa.
Tuolla ylläolevassa linkissä on kaikki mitä tuossa mun vehkeessä ei vaan näy. En tiedä sitten onko niin vanha ettei ole enää päivittänyt jotain. Muutama vuosi sitten yritin samaa, ei onnistunut. Nyt kun oli elisa mayham, niin yritin uudestaan ja vitut toimi. Honorin kanssa ei mitään ongelmaa kun android 7.0.

Alkaa mennä periaatteen puolelle että mikä tuossa mättää:shifty:
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 938
Heipä hei vaan arvon murottajat. Kertokaas miten saisin tuotua tietokoneen datan oletusarvoisesti Displayport -porttiin kytkettyyn näyttöön? Tällä hetkellä näytönohjaimeen on kytketty kolme näyttöä: DVI, HDMI ja Displayport -kaapeleilla. Tietokoneen data (mm. BIOS ja Windowsin käynnistymisruutu) tuodaan jostain syystä aina DVI -porttiin kytkettyyn näyttöön, vaikka näyttö olisi suljettuna.

Käytössä Windows 10 Pro, Asuksen LGA 1150 High End emolevy ja Geforcen näyttis
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Heipä hei vaan arvon murottajat. Kertokaas miten saisin tuotua tietokoneen datan oletusarvoisesti Displayport -porttiin kytkettyyn näyttöön? Tällä hetkellä näytönohjaimeen on kytketty kolme näyttöä: DVI, HDMI ja Displayport -kaapeleilla. Tietokoneen data (mm. BIOS ja Windowsin käynnistymisruutu) tuodaan jostain syystä aina DVI -porttiin kytkettyyn näyttöön, vaikka näyttö olisi suljettuna.

Käytössä Windows 10 Pro, Asuksen LGA 1150 High End emolevy ja Geforcen näyttis
BIOSista.

Jos siella ei ole asetusta (todennakoisesti ei), niin et saa sita mistaan. HDMI ja Displayport vaatii omat ajurit toimiakseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702


No niin, eilistä jatkaen.

Sori tuosta volumepalkista mikä sattui kuvaan... No snappailin tänään kaverin tabletilla adroid 6.0 ja näkymät oli sillälailla erilaiset että tuossa kohtaa se antoi suoraan salasanan yhteyden jakamiseen. Sitä ei ollut koskaan käytetty ko. tarkoitukseen joten se oli oletuksena kirjaimia ja numeroita, ei vaihdettu mihinkään. Tuo siis sivuseikka.

Omassa täi tervassa romussa ei tule mitään salasanaa näkyville, enkä keksi mitään paikkaa mistä sitä etsiä, kun se toisessa tabussa tuli suoraan ja pyytämättä.
Edelleen jos yritän yhdistää langattomasti tähän läppäriin, niin salasanan vaatii ja sitähän ei ole.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Ootko painanu tosta ei ton täpän kohdalta mutta "siirrettävä tukiasema nönnönnöö".

Tuli vaan mieleen. Nyt en jaksa tarkemmin miettiä tänä iltana.

Sanooko tossa toi ohje mitn?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Niin siitä tekstistä painamalla pitäisi aueta valikko missä voi asetuksia muokata. Pelkkää kytkintä klikkaamalla se tietysti vain menee päälle, tai pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Ootko painanu tosta ei ton täpän kohdalta mutta "siirrettävä tukiasema nönnönnöö".

Tuli vaan mieleen. Nyt en jaksa tarkemmin miettiä tänä iltana.

Sanooko tossa toi ohje mitn?
Nyt painon siitä - ja tadaa! Homma lähti pelaamaan:lol: Olen mä joskus jossain kohtaa laittanut/vaihtanut ihan salasanankin, vuosia sitten enkä tiedä koska, milloin tai miksi. Anyways, nyt tämä viesti on kirjoitettu tuon tabletin nettiyhteyden välityksellä. Joten homma pelaa. Ei ollut taas isosta kiinni, kannattaa nukkua yön yli ja sitten yrittää uudestaan. Mutta en olisi huomannut tuota täpätä jollet olisi sanonut:tup:
Ei ole mobiilit mun alaa, mutta taas kokemusta rikkaanpana:kippis::comp:

:kotona:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
481
Minulla on kaksi tuollaista mekaanista pistorasiaan laitettavaa ajastinta. Toinen on melko äänetön, mutta toinen pitää koko ajan käydessään sellaista pientä raksutusta, melkein kuin hurinaa. Kuitenkin sen verran kova ääni, että kuuluu esimerkiksi makuuhuoneeseen ja ärsyttää. Tuo lienee ominaisuus jolle ei ole mitään tehtävissä?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 293
Viestejä
4 193 454
Jäsenet
70 896
Uusin jäsen
sussu

Hinta.fi

Ylös Bottom