Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 449
Kysytään täältä, kun ei tämän takia viitsi tehdä uutta ketjua. Onko täällä kokemusta win 10 ja nic teaming kokemusta? Olen jotain lukenut, että powerhellillä saisi tuon luotua, mutta taasen uudemmat päivitykset olisivat rikkoneet sen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Kysytään täältä, kun ei tämän takia viitsi tehdä uutta ketjua. Onko täällä kokemusta win 10 ja nic teaming kokemusta? Olen jotain lukenut, että powerhellillä saisi tuon luotua, mutta taasen uudemmat päivitykset olisivat rikkoneet sen.
Poistettiin jossain välissä tosiaan (2016?) ja näyttäisi että on tuki tullut uudelleen takaisin. Toimii kai lähinnä Intelin korteilla (koska ominaisuus ajureissa).

Tuolla lisää (kannattaa käydä läpi kaikki vastaukset ensimmäisestä viimeiseen niin saan hyvin "ajankuvan" tuon toiminnasta 2016-2019):
Is Windows 10 Software NIC Teaming now possible?
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 766
Verotietäjät. Miten erotilanteeessa lasketaan tälläinen esimerkki.

130 000 e talon hinta
Loppu velka 50 000e

toinen lunastaa loppuvelan ja talon. Miten varainsiirtovero lasketaan?
Tuli tämä suoritettua lähiaikoina ja asia verottajalta kysyttyä eli menee ihan suoraan kauppahinnan mukaan. Eli 130 000€ / 2 * 0,04 = 2600€

Kauppakirjaan kirjataan, että ostaja lunastaa myyjän osuuden asuntolainasta ja jäljelle jäävä osuus 40 000 € maksetaan käteisellä kaupantekohetkellä.

edit. öh, en ollutkaan viimeisellä sivulla, joten tähän oli jo vastattu. Pahoittelut spämmistä.
 

hnn

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
227
Ostin vuosi sitten EPSON Perfection V550 skannerin. Siinä on "Digital ICE" joka korjaa tälläiset pikku virheet automaattisesti negatiiveista. Tekee yllättävän hyvää jälkeä.

pixels.JPG


Mutta... vasta skannattuani negatiivit huomasin olleeni puusilmä, siinä ei olekaan vastaavaa paperikuville. Sen kalliimmassa versiossa V600 olisi ollut. En nyt viitsi ostaa sen takia uutta 250 euron skanneria, mutta toisaalta paperikuvien korjaus käsin on aikaa vievää puuhaa.

Onko jokin vastaava softa kuin tuo Digital ICE, joka "yhdellä painalluksella" korjaisi skannatuista kuvista jälkikäteen ne pahimmat ja sitten voisin itse työstää pikku hiljaa ne jäljelle jäävät?





EDIT: Vastaan itse kysymykseeni, tälläinen löytyi ja vaikuttaa suht pätevältä.

SRDx Photoshop Plugin
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
908


=4&RIGHT(A1;16)&TEXT(A2*100;"00000000")&"000"&TEXT(A3;"00000000000000000000")&TEXT(A4;"yymmdd")" sattaisi olla yksinkertaisimmillaan (Libre Calcilla rävelletty), josko ei välitetä että toteustapa on kamala. Toki sopivasti IFERROReita, pituustarkistuksia yms. viljelemällä saa kyllä tällaisestakin funktiopurkasta rakennettua kohtuullisen virhesietoista ilman että tarvitsee mitään koodailla.
Kiitos, hieno alku eikä purkkakoodi haittaa yhtään. Tosin tuon päivämäärän käsittely ei syystä tai toisesta pelaa oikein.

upload_2020-1-9_16-2-42.png


EDIT: Jaajaa, vaikka excel on englanniksi, päivämäärän käsittely menikin suomeksi elikkäs tämä toimi:
=4&RIGHT(A1;16)&TEXT(A2*100;"00000000")&"000"&TEXT(A3;"00000000000000000000")&TEXT(A4;"vvkkpp")
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
897
Ehdottomasti. Lupaudut luultavasti siihen että ne aina välillä soittelee ja kysyy ottaisitko liittymän. Mutta kun miettii että tän jälkeen noi hinnat on luultavasti tuhansia niin kyllä kannattaa piuha ottaa
Lähdin leikkiin mukaan. Samalla on pakko ottaa dna:n kaapeli tv, jolla on jokin kuukausihinta. Tuon pystyy kuitenkin sanomaan heti irti. Seuraavassa vaiheessa suunnittelijan pitäisi ottaa yhteyttä ja tulla käymään pelipaikalla.
 

Ben Horne

Town Leader
BANNED
Liittynyt
14.12.2019
Viestejä
216
Oliko täällä jotain yleistä tarjoukset siellä tarjoukset täällä -ketjua jossain?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 148
Kuinka tuttavallinen voi olla esimiehen kanssa? Mä jotenkin epäilen, et olin liian rennosti erään kanssa, mut sillekkään ei oikein mitään enää voi.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Kuinka tuttavallinen voi olla esimiehen kanssa? Mä jotenkin epäilen, et olin liian rennosti erään kanssa, mut sillekkään ei oikein mitään enää voi.
Minusta tämä ei ole työntekijän mietittävä vaan esimiehen, kuinka tuttavallinen voin olla alaisen kanssa.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 796
Siks toisekseen tuohon on ulkopuolisen mahdoton vastata kun on melkolailla muuttujia tuossa, alkaen vaikka henkilöistä itsestään, työpaikasta, tilanteesta jne jne jne..
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 148
Minusta tämä ei ole työntekijän mietittävä vaan esimiehen, kuinka tuttavallinen voin olla alaisen kanssa.
Tää on tavallaan lohduttava, mutta samaan aikaan pelottava kommentti. Voin miettiä, että ei ole mun vika, jos olin liian tuttavallinen, mutta toisaalta mitä tarkoittaa, jos esimies ei voi olla tuttavallinen minun kanssa - potkujako?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 703
Tää on tavallaan lohduttava, mutta samaan aikaan pelottava kommentti. Voin miettiä, että ei ole mun vika, jos olin liian tuttavallinen, mutta toisaalta mitä tarkoittaa, jos esimies ei voi olla tuttavallinen minun kanssa - potkujako?
Liittyykö tähän jotain petipuuhia, vaikea sanoa mitään ilman tarkempaa tietoa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 889
Tää on tavallaan lohduttava, mutta samaan aikaan pelottava kommentti. Voin miettiä, että ei ole mun vika, jos olin liian tuttavallinen, mutta toisaalta mitä tarkoittaa, jos esimies ei voi olla tuttavallinen minun kanssa - potkujako?
Tällaisella asialla ei kannata vaivata päätään lainkaan. Esimies päättäkööt miten tuttavallinen on alaisiaan kohtaan ja miten tämä asemoituu firman yleiseen organisaatiokulttuuriin. Asia ei kertakaikkisesti voi aiheuttaa minkäänlaisia ongelmia rivityöntekijälle, tai sitten organisaatio on täysin läpimätä.

Meillä esimiehet ovat samanarvoisia kenen tahansa muun työntekijän kanssa ja tuttavallisuus ja kaveruus on suositeltavaa ja olisi outoa, jos esimies ei pitäisi jotain alaistaan vertaisenaan tai vice versa. Jossain muualla taas toisin, riippuu firmasta.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Tää on tavallaan lohduttava, mutta samaan aikaan pelottava kommentti. Voin miettiä, että ei ole mun vika, jos olin liian tuttavallinen, mutta toisaalta mitä tarkoittaa, jos esimies ei voi olla tuttavallinen minun kanssa - potkujako?
Lähinnä sitä, että kestääkö esimiehen luonne olla esimies jos on ollut liian tuttavallinen. Mitään tekemistä minkään muun kanssa sillä ei pitäis olla. Esimiehen pitää pystyä kuitenkin "kouluttamaan ja koulimaan" alaisiaan oli ne kavereita tai ei ja kaikki kavereiden suosiminen alaisten joukossa on aika nou nou.
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
293
Olisi halu tehdä protonmail osoite itselle. Sivustolla mainitaan kyllä mailin olevan free, mutta signup kohdalla tahdotaankin rahaa joutumalla valitsemaan yhden kolmesta palvelutasosta. Onko kyseinen palvelu todella ilmainen?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Olisi halu tehdä protonmail osoite itselle. Sivustolla mainitaan kyllä mailin olevan free, mutta signup kohdalla tahdotaankin rahaa joutumalla valitsemaan yhden kolmesta palvelutasosta. Onko kyseinen palvelu todella ilmainen?
Onhan siinä se Free valittavissa myös. Jos menet etusivun napin kautta "sign up", niin aukeaa oletuksena "plus" kohta, jonka alapuolella on "visionary" ja "professonial". Mutta näitten yläpuolella on Free, joka aukeaa klikkaamalla.

Tai sitten käytät suoraa linkkiä, Sign Up for ProtonMail
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
293
Tuliketulla ei näkynyt tuota free kohtaa ollenkaan. Ei vaikka otti mainostenestot pois, kännykällä sitten näkyi.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Mikä olisi hyvä softa Android kännyyn, jolla tunnistaisi mitä tähtiä (ja planeettoja yms. siis) näkyy taivaalla. Esim. eilen alkuillasta joku oli niin kirkkaana, että Helsingissäkin sen näki hyvin. Olisi ollut mukava tietää, mikäs se siellä tuikkii.

Mielellään sellaisia vinkkejä, että olet itse kokeillut. Onhan noita Google Playssa muttei viitsisi kaikkia kokeilla. :)
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 010
Mikä olisi hyvä softa Android kännyyn, jolla tunnistaisi mitä tähtiä (ja planeettoja yms. siis) näkyy taivaalla. Esim. eilen alkuillasta joku oli niin kirkkaana, että Helsingissäkin sen näki hyvin. Olisi ollut mukava tietää, mikäs se siellä tuikkii.

Mielellään sellaisia vinkkejä, että olet itse kokeillut. Onhan noita Google Playssa muttei viitsisi kaikkia kokeilla. :)
Tätä käytin joskus vuosia sitten https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.stardroid
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Mikä olisi hyvä softa Android kännyyn, jolla tunnistaisi mitä tähtiä (ja planeettoja yms. siis) näkyy taivaalla. Esim. eilen alkuillasta joku oli niin kirkkaana, että Helsingissäkin sen näki hyvin. Olisi ollut mukava tietää, mikäs se siellä tuikkii.

Mielellään sellaisia vinkkejä, että olet itse kokeillut. Onhan noita Google Playssa muttei viitsisi kaikkia kokeilla. :)
Käytä selaimella Ursan tähtikarttaa joka näyttää sijainnin perusteella sen hetkisen näkyvän taivaan.
Tähtitieteellinen yhdistys Ursa: Tähtikartta
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
61
Tytöllä Iphone 7, ongelma varsinkin Bluetooth laitteilla äänenvoimakkuuden säätö, ja liian isot stepit. Eli pykälä suuntaan tai toiseen tekee sen että on liian hiljaa tai liian lujaa.

Löytyykö Iphonelle appia mikä lisää äänenvoimakkuuden säätöjä elikkästen pykäliä?
 

FinMaky

Tekee sitä ATK:ta
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
680
Mikä olisi hyvä softa Android kännyyn, jolla tunnistaisi mitä tähtiä (ja planeettoja yms. siis) näkyy taivaalla. Esim. eilen alkuillasta joku oli niin kirkkaana, että Helsingissäkin sen näki hyvin. Olisi ollut mukava tietää, mikäs se siellä tuikkii.

Mielellään sellaisia vinkkejä, että olet itse kokeillut. Onhan noita Google Playssa muttei viitsisi kaikkia kokeilla. :)
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vitotechnology.StarWalk2Free Tästä olen maksullisen version joskus kun ei montaa rahetta maksanut.
Muoks: Ominaisuuksina mm live mitä näkyy. Tähtikuvioiden nimien mukaiset kuvat jos haluat taivalle. Planeetat, meteoriitit jne. Todella monipuolinen ja saa säädettyä sellaiseksi kuin haluaa. Ja tosiaan ilmaisversiolla pääsee todella pitkälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 410
Mikä olisi hyvä softa Android kännyyn, jolla tunnistaisi mitä tähtiä (ja planeettoja yms. siis) näkyy taivaalla. Esim. eilen alkuillasta joku oli niin kirkkaana, että Helsingissäkin sen näki hyvin. Olisi ollut mukava tietää, mikäs se siellä tuikkii.

Mielellään sellaisia vinkkejä, että olet itse kokeillut. Onhan noita Google Playssa muttei viitsisi kaikkia kokeilla. :)
Itse käytin vuosia sitten Googlen jotain omaa appia, olikohan joku Google Sky tms. Oli näppärä kun meni ulos ja osoitti tabletilla kiinnostavaa paikkaa taivaalta niin näytti ruudulla mitä tähtiä, planeettoja sun muuta oli osoitetussa suunnassa. Sitten tökkimällä haluttua kohdetta sai lisätietoja kohteesta. Aikanaan tuli ladattua juurikin vastaavassa tilanteessa kun taivaalla näkyi joku poikkeuksellinen kirkas tähti tms ja kiinnosti mikä se on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
"poikkeuksellisen kirkas tähti" on 95% tapauksista Venus, joka ei ole tähti. Se on ylivoimaisesti kirkkain kohde taivaalla sitten Auringon ja Kuun.

Joskus harvoin "poikkeuksellisen kirkas tähti" on Mars tai Jupiter (myöskin planeettoja). Ensimmäinen on punertava ja jälkimmäinen kellertävä. Joskus voi Auringon edellä tai jäljessä bongata Merkuriuksen.

Sen jälkeen lähes viimeinen vaihtoehto on Sirius, joka on kirkkain tähti taivaalla, huomattavasti kirkkaampi kuin yksikään muu tähti. Sirius on lähes valkea.

Siriuksen jälkeen kirkkaimmat taitaa olla Arcturus, Vega ja Betelgeuze (joista tuo jälkimmäisin on nyt huomattavasti himmennyt muutama viikko sitten). Nuo on "perus kirkkaita" tähtiä, jotka syttyy ensimmäisenä vielä sinertävälle taivaalle kun Aurinko alkaa laskea.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Kyllä kyllä, kiitos.:tup: Mutta kun kiinnostaisi tietää juuri se, mikä milloinkin sattuu silmään. Minullakin on ollut tuo tieto mm. Siriuksesta ja vaikka Orionin vyön kolme peräkkäistä tähteä (kutsun niitä nyt tähdiksi kaikkia valopilkkuja:)), mutta en osaa sitä varmaaksi sanoa esim Siriusta. Siksi näitä apuohjelmia kyselen, ja kiitän kaikkia ehdottaneita. Lisääkin otetaan vastaan.:tup:

Kiirettä ei ole, Helsingissä ei nyt taivaita katsella näillä ilmoilla.:bored:

Tästä tuli mieleen, kun ensimmäisen kerran* näin kunnolla omin silmin, olinhan videoita nähnyt, kun armeijassa jollain talvisella metsäreissulla ollessa, ennen nukkumaan menoa maattiin väsyneenä ulkona selällään, ja taivasteltiin kavereiden kanssa sitä tähtien tiheää mattoa . Pimeässä metsässä, ilman häiritseviä valoja, se näky oli mykistävä. Siellä maattiin selällään iso lauma miehiä ja polteltiin tupakkaa (onneksi lopettanut moisen älyttömyyden) ja vain ihmeteltiin sitä tähtien määrää. Monille kaupunkilais jannulle saattoi olla ensimmäinen kerta, kun moisen näki. Se on mykistävän kaunista. Harmi ettei Helsingissä ja missään, missä on liikaa valosaastetta, ei tätä näkyä pääse omin silmin näkemään.

* Vaikka lapsena tuli oltua joka ainut kesä Paltamossa, Oulujärven rannalla, jossa taasti ei ollut valosaastetta, niin kesälläpä niitä tähtiä ei niin näy. Ai niin, jännä on miten voi hiljaisuus soida korvissa, kun tulee kaupungista jonnekin maaseudun hiljaisuuteen. Meni aina muutama päivä, että korvat tottuvat hiljaisuuteen.:)

Pahoittelut OT:sta.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
608
Onko Win 10 semmoista asetusta jossain, josta saisi tupla näytöt säädettyä sillein, että kun on vaikka peli auki toisella näytöllä ja siirryt hiirellä toiselle näytölle ja painat jotain niin se 1 näytön peli ei hyppäis työpöydälle?
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 227
Onko Win 10 semmoista asetusta jossain, josta saisi tupla näytöt säädettyä sillein, että kun on vaikka peli auki toisella näytöllä ja siirryt hiirellä toiselle näytölle ja painat jotain niin se 1 näytön peli ei hyppäis työpöydälle?
Pelin asetuksista pitää laittaa windowed tai fullscreen windowed.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 703
Mistä hitosta TOR selaimessa saa näkyviin sen reitin mitä kautta data kulkee. Harvoin kun käyttää niin ei taas löydä mistään. Joskus ennen se oli aika helposti löydettävissä.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
608
Pelin asetuksista pitää laittaa windowed tai fullscreen windowed.
Joo sain tuosta googlattua apuja ja piti Steamin launch propertiisiin laittaa "-popupwindow" niin nyt toimii. Pelinä Oxygen not included, joten tässä on välillä hyvää aikaa selailla nettiä nopeasti. :cigar2:
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
347
Suomessahan kerätään ihmisten eliniästä, syntmästä ja kuolemasta erittäin tarkat tilastot.
Kuka näitä tilastoja kerää ja onko niistä mahdollista saada tavallisen ihmisen jotain otetta ?
Jos haluaa vaikka saada tietoonsa tietyn ammatin keskimääräisen eliniän tms..
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Suomessahan kerätään ihmisten eliniästä, syntmästä ja kuolemasta erittäin tarkat tilastot.
Kuka näitä tilastoja kerää ja onko niistä mahdollista saada tavallisen ihmisen jotain otetta ?
Jos haluaa vaikka saada tietoonsa tietyn ammatin keskimääräisen eliniän tms..
Tilastokeskus
Sinne voinee laittaa kysymystä.
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 556
Hejj vaan. Saako muutamalla kympillä mitään kompaktia radiota, joka söisi AA paristoja sisäänsä? Olen hieman kaipaillut jotain kannettavaa pikkuradiota itselle, päivällä pöydällä, illalla sängyllä ja matkoilla vuoteen viereen. Ehdottomasti pitäisi olla radiossa sellainen kiva ominaisuus, että säätää taajuutta koko ajan, ettei ala suhisemaan.

Sony ICF-P26 -pöytäradio, musta 24,90 tässä aikani googlailtuani löysin tämän. Arvosteluiden perusteella ihan ok, mitä nyt hidas löytää kanavaa. Aiemmin viestissäni oli kaksi linkkiä - samaan tuotteeseen, hienoa copy/paste työtä :facepalm:

toinen radio jota katsoin, oli tälläinen. Kannettava Panasonic radio, RF-P50DEG-S | hobbyhall.fi Vain 0.15w, mutta illan hiljaisuudessa varmasti riittävästi. Ainoa haaste on, että kumman valitsee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 227
Hejj vaan. Saako muutamalla kympillä mitään kompaktia radiota, joka söisi AA paristoja sisäänsä? Olen hieman kaipaillut jotain kannettavaa pikkuradiota itselle, päivällä pöydällä, illalla sängyllä ja matkoilla vuoteen viereen. Ehdottomasti pitäisi olla radiossa sellainen kiva ominaisuus, että säätää taajuutta koko ajan, ettei ala suhisemaan.


Kiitoksia heti etukäteen jollekkin, joka osaa jotain ehdottaa :tup:

Kannettava Panasonic radio, RF-P50DEG-S | hobbyhall.fi

Lieneeköhän tuossa DSP:tä? (tietääkseni juuri se estää suhinat?)

Kannettava Panasonic radio, RF-P50DEG-S | hobbyhall.fi Tai tässä?
Miksei voi käyttää puhelinta?
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Ei huvita käyttää nettiradiota, puhelin lämpeää jonkin verran, ja itse saan leppoisemman fiiliksen halpojen radioiden paskasta äänenlaadusta. :rofl:
Osta samalla maailmanradio. Voit kuunnella ääniä ympäri maailmaa.
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 556
Osta samalla maailmanradio. Voit kuunnella ääniä ympäri maailmaa.
En matkustele ikinä. (Ja löytyy jo laitteisto ulkomaiden kanavia varten) Sonysta hajoaa ajan myötä voluumirulla ilmeisesti, mutta se ei liikaa ahdista, vaihtaa sitten vaan merkkiä jos kosahtaa; - tosin voluumirullan sekoilu ei haittaa, jos se ei tee mitään ylimääräistä kun radioon ei koske. Panasonic ilmeisesti pitkäikäisempi, mutta sillä ei ilmeisesti meinaa löytää kanavia.
 

Ben Horne

Town Leader
BANNED
Liittynyt
14.12.2019
Viestejä
216
En matkustele ikinä. Tuossa Sonyssa hajoaa ajan myötä voluumirulla ilmeisesti, mutta se ei liikaa ahdista, vaihtaa sitten vaan merkkiä jos kosahtaa; - tosin voluumirullan sekoilu ei haittaa, jos se ei tee mitään ylimääräistä kun radioon ei koske. Panasonic ilmeisesti pitkäikäisempi, mutta sillä ei ilmeisesti meinaa löytää kanavia.
Kannataisko sitten ostaa parempilaatuinen kuitenkin?
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 556
Kannataisko sitten ostaa parempilaatuinen kuitenkin?
Noh, tällä hetkellä katselen youtubesta videoita juurikin matkaradioista. Kuuntelen lähinnä Radio Suomea, ja se kyllä kuuluu hyvin paikoissa, joissa pääosin käyttäisin radiota.

Miljoonatta muokkausta tulille. Aiemmin linkkaamani Panasonic sai kyllä kehuja arvosteluissa ja yhdessä videossa.

Matkaradio TR-270

Tämä tuli vastaan myös, arvosteluissa ei mitään pahaa. Valitettavasti vaan C-paristoilla käyvä. Periaatteessa kävisi, jos pitää kanavan kohdallaan. 20-40€ budjettia.


Jatkan edittirumbaa, kohta sanpin celeron sanoo jo sopimuksensa irti. Anyway. Panasonic näyttää todennäköisimmältä optiolta, ja kyseisellä merkillä on kyllä melko tasalaatuisia tuotteita. Meneeköhän paljon metsään?

Sivumaininta vielä. Muistaahan tekkiläisetkin, että on erittäin suositeltavaa omistaa paristokäyttöinen radio kotona, hätätilanteita varten? ;)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Mitenhän juoksulenkillä voisi estää sen, että alkaa pistämään rintaan?
Ei heti ruokailun jälkeen lenkille.
Hengitä pallealla, älä rintakehällä. Toki ei aina mahdollista, mutta vältä pinnallista hengitystä.
Venyttele rintaa.
Treenaa lihaksia jotka ovat yhteydessä palleaan.

Tämä siis jos se pistos johtuu palleasta, kuten yleensä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 585
Värilaserin värikaseteista kysymys.

Tuossa omassa samsung väritulostimessa alkaa jälleen olemaan värit lopussa. Katselin alkuperäisten kasettien hintoja, olivat ne sen verran arvokkaista, että niiden hinnalla saisi melkein jo uuden tulostimen kaupasta. Miten noiden tarvikevärikasettien kanssa, lyönkö käteni kasaan sitä itseänsä jos asennan tulostimeen tuollaisen tarvikekasetin? Ovatko ne laadullisesti/toiminnallisesti vastaavanlaisia.
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Värilaserin värikaseteista kysymys.

Tuossa omassa samsung väritulostimessa alkaa jälleen olemaan värit lopussa. Katselin alkuperäisten kasettien hintoja, olivat ne sen verran arvokkaista, että niiden hinnalla saisi melkein jo uuden tulostimen kaupasta. Miten noiden tarvikevärikasettien kanssa, lyönkö käteni kasaan sitä itseänsä jos asennan tulostimeen tuollaisen tarvikekasetin? Ovatko ne laadullisesti/toiminnallisesti vastaavanlaisia.
En pysty alkuperäiseen kysymykseen ottamaan kantaa, mutta kannattaa tutustua mahdollisuuteen uudelleen täyttää jo hallussa oleva kasetti.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 010
Tämä tuli vastaan myös, arvosteluissa ei mitään pahaa. Valitettavasti vaan C-paristoilla käyvä.
Tuommosen vehkeen käyttökustannukset nousee helposti korkeaksi. Itellä jäi yks taskulamppu käyttämättä kun C-pattereilla se oli turhan hintava pitkäaikaisessa käytössä.

Itsellä sitä paristoradion virkaa hoitaa vanha androidpuhelin fm-virittimellä. Teoriassa on myös paristoradio mutta ei kahdeksaa D-patteria koskaan kotona. Toki käyhän se kasipatterinen auton akullaki. Ainiin onhan mulla autoradioita, kaiuttimia ja auton akkuja.
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 556
Tuommosen vehkeen käyttökustannukset nousee helposti korkeaksi. Itellä jäi yks taskulamppu käyttämättä kun C-pattereilla se oli turhan hintava pitkäaikaisessa käytössä.

Itsellä sitä paristoradion virkaa hoitaa vanha androidpuhelin fm-virittimellä. Teoriassa on myös paristoradio mutta ei kahdeksaa D-patteria koskaan kotona. Toki käyhän se kasipatterinen auton akullaki. Ainiin onhan mulla autoradioita, kaiuttimia ja auton akkuja.
Spoilerin loppuosa on kuin omaa tekstiä :D

Huomenna menee tilaukseen juurikin yksi akkulaturi paristoja varten, ladattavia C-paristojakin saa. Ajattelin tuota Panasoniccia pistää tilaukseen kuitenkin, ladattavia AA-akkuja löytyy.
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 556
Yksi vaihtoehto on Sangean SR-35. Sangeanista minulla on positiivinen kuva, ko. malli ei ole tuttu.
Samaa kuullut tuosta merkistä. Teit valinnan taas vaikeaksi. :D Pitänee vielä vertailla tuota Panasonicin radioon, ja yrittää löytää arvosteluita.

Pari arvostelua spoilereissa, ehkä tuon Sangeanin voisi ostaa, saa nähdä.

Tested a Sony, Panasonic, and this Sangean. The Sangean was easily the overall winner -- best audio, best overall reception (AM + FM), and best station locking onto the signal without drift or background noise.

Gave the Sony away to a friend, kept the Panasonic as a backup, but this Sangean was EASILY the best. And I use it almost daily.

This SR-35 is both the best pocket radio and the worst I've owned all at the same time. I nostalgically collect these pocket radios and use them a lot. Needless to say I have several. It has that quality Sangean feel (I own several Sangean Short Wave radios). Fits comfortably in the hand, and has the best audio quality of any pocket radio I've owned to this date.
The problem is with the DSP tuner on AM. When this radio locks into a station it's exceptional. BUT....... If for example you are doing some DX listening at night, the problems begin. The radio wants to grab the strongest signal and over ride the weaker signals. If the station fades a bit, you can hear the tuner "click" in and out. If the signal strength goes below a certain threshold the radio simply cuts out and silences or produces a fairly high pitched tone and the station does not come back, requiring re-tuning.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 468
Viestejä
4 200 448
Jäsenet
70 910
Uusin jäsen
Dewlin9000

Hinta.fi

Ylös Bottom