Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
429
@Kissabussi Kokoajan päällä on parempi, koska vähemmän lämpölaajenemisen syklejä ja laatat pysyy mukavammin lattiassa. Ei jääkaappi/pakastin ole alkanut falskaamaan?
Tai oletko innostunut tekemään eritapaan ruokaa kuin aiemmin? Uuni imaisee kuiten sähköä jos kesän on grillaillut ja vaihtaapi sitten sisäkokkailluun.
Ei, kyllä jääkaapin/pakastimen tiivisteet ihan kunnossa tuntuu olevan. Ja aika saman verran käytän uunia ja liettä kuin aiemminkin.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 749
Onko mahdollista selvittää tietyn oikeudesta tuomion saaneiden henkilöllisyyttä? Esim. vaikka tämän järkyttävän kissanrääkkäys/tappo-tapauksen kohdalla? Jos, niin miten? Olkoon vaikka maksullinen palvelu. Ei taida olla mahdollista?

Pyydän, vastatkaa vain kysymykseen, ei tarvitse arvailla miksi minua kiinnostaa tällainen.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
65
Eiköhän se henkilöllisyys oikeuden päätöksessä lue. Tilaaminen onnistunee täältä sähköpostilla tai puhelimitse.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 979
Oikeuden päätökset ovat julkisia ellei erikseen määritellä osittain tai kokonaan salassa pidettäviksi XX vuoden ajaksi. Tuo voi olla esim niin pitkä aika että asianomistaja/jälkeläiset ei enää oo elossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
223
Fairy ja kuuma vesi ovat tähän asti olleet parhaat puhdistusaineet silmälaseille, kuivaukseen perus talouspaperi mutta älä vaan hankaa.

Rinse and repeat jos jää jotain jälkiä pesun jälkeen
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Ei ollut ainakaan silloin ku viimeeksi laseja kannoin. Mikrokuituliina taskussa ensihätään, mutta tosiaan ihqn pikkuisen fairya ja vedellä ne pesut.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Fairy ja kuuma vesi ovat tähän asti olleet parhaat puhdistusaineet silmälaseille, kuivaukseen perus talouspaperi mutta älä vaan hankaa.

Rinse and repeat jos jää jotain jälkiä pesun jälkeen
Kysyi miten ne sormenjäljet voi estää, ei miten ne voi poistaa.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Olisiko pitäny vastata "älä koske sormilla laseihin!" ?
No jos olisit halunnut antaa tyhmän vastauksen. Eiköhän tässä haettu esim jotain kalvomaista vamistetta yms joka estää suurimmat jäljet. Joku varmaan tietää näistä enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 990
https://pk-cdn.sanomagames.com/games/files/gRHdEiBEjR44R-Q.swf Tulihan flash filuja joskus koneelle ladattua, mutta en muista mikä softa se oli.
Hmm, löysin ton itsekkin kyllä tuolta, mutta oletin että toi aukeais suoraan selaimeen, että vois pelaa sitä offlinessä. Vai aukeeko toi sulla jollain softalla? Mulla ei aukee ja siks aattelin ettei se oo toi filu.

En siis itselle tota halua, vaan faija sitä pelailis ja aattelin, että jos sillä olis työpöydällä vaan toi peli.swf ni se osais sen siitä helposti avata ilman mainoksia etc.

edit: eikun ei mitään... internet explorerilla aukes :D Mulla ei oo varmaan flässiä ees tässä pääselaimessa.

Eli thanks. :tup:
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Hmm, löysin ton itsekkin kyllä tuolta, mutta oletin että toi aukeais suoraan selaimeen, että vois pelaa sitä offlinessä. Vai aukeeko toi sulla jollain softalla? Mulla ei aukee ja siks aattelin ettei se oo toi filu.

En siis itselle tota halua, vaan faija sitä pelailis ja aattelin, että jos sillä olis työpöydällä vaan toi peli.swf ni se osais sen siitä helposti avata ilman mainoksia etc.

edit: eikun ei mitään... internet explorerilla aukes :D Mulla ei oo varmaan flässiä ees tässä pääselaimessa.

Eli thanks. :tup:
Firefoxilla aukes nätisti, eli kaippa se pluginin puuttuminen oli, eipä mitään :tup:

ps. linkin pikakuvakkeen pitäisi olla mahdollista saada työpöydälle
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 552
Kävin hakemassa kissalle tottuneesti Rainbowin ruokaa. Hirveät ripulipaskat lensi, joskus aiemminkin olen huomannut saman ilmiön.
Luin tuoteselosteen, ilmeisesti 35% tms sitä luokkaa "eläinperäistä" ainesta, itse lihaa ilmeisesti vain 4%.

Mikähän ruoka siis olisi parempaa? Ainoastaan K- ja S-market löytyy läheltä, joten niiden valikoimista pitäisi löytyä, netistä en pysty tilaamaan.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 552
Millaista sapuskaa kisse on aiemmin siis syönyt, jos tästä pärähti ripulit?



Pääasiassa tätä. En ole varma onko kissalla aina ollut tästä maha löysällä vai nyt parin kuukauden keissi, kesäisin kisu viihtyy pihalla ja sinne jätökset tekee. Lienee nyt parasta hakea vaikka perus Latzia tms huomenna ja kattoa miten käy?
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 749
No en nyt ole sen parempi vastaamaan kuin muutkaan.

Kissat voivat olla pirun vaikeita. Itselläni on kissa, joka ei suostu syömään mitään ns. parempia/kalliimpia kissanruokia, tai ihan lihaakaan. On pari market pussukkaa ja purkkia mitkä uppoaa. Ja kun kisun on syötävä tasaisesti, että suoli toimii (pari kertaa huuhdeltu lääkärissä auki), niin siinä ei kokeilla ruokia tyyliin, että "kyllä se syö kun tarpeeksi nälkä tulee". Ei syö, jos ei maistu. Mutta toki aina välillä kokeillaan uusia. Niin ja herkkä masu on myös, jotkut ruoat jotka olisivat maistuneet, yökätään.

Tässä on vähän kiirus, mutta yritin etsiä kuvaa kun muutama vuosi sitten, kun ostin keittiön pöydän täyteen korkeita pinoja eri ruokia eri liikkeistä (Musti ja mirri jne.). Piti ottaa siitä kasasta kuvakin. Ostin vähintää kaksi per ruoka. Maksoikin jonkin verran. Yksikään ei niistä kelvannut. Onneksi oli silloin vielä rakas toinen, jo tähdeksi taivaalle lentänyt kisu, joka veteli mielellään suurimman osan (eipä paljon ruokia ollut mitä tälle toiselle ei olisi kelvannut).

TLDR Mutta sen sanon @maitopurkki lle, että jos löydät jommankumman kauppaketjun valikoimista, esim. suuremmista kaupoista, jonkun kisulle maistuvan ruoan, niin monet kauppiaat ottavat pyydettäessä omiin valikoimiinsa pyytämääsi kissanruokaa (itse tehnyt näin), etenkin jos ketjun myy sitä vaikka suuremmissa jättimarketeissaan (helppo tarkistaa netistäkin). Tietenkin, ensin on löydettävä ja kokeiltava. Siinä on hommansa, riippuen kisulista. Tärkeintähän on että syö. Ja jos vaihtaa nappuloihin, niin huolehdittava että juo vettä. Muistakaa myös, että leikatut urokset saavat helpommin virtsatien tukkoon tms. (been there), joten se neste on tärkeää. Märkäruoka on siinä mielessä ok, että tulee sitä nestettä väkisin. Mutta näistäkin on varmaan montaa mieltä. Nesteen ja syömisen tärkeyttä ei kuitenkaan kukaa kiistä - kisuhan ei saa olla montaa päivää syömättä.

Mutta se kannattaa katsoa, ettei olisi mitään turhaa viljoja yms. Mahd. lihaisa koostumus. Uskon että tuossa Rainbowin appeessa ei kovin paljon ole lihaa. :(
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 552
No en nyt ole sen parempi vastaamaan kuin muutkaan.

Kissat voivat olla pirun vaikeita. Itselläni on kissa, joka ei suostu syömään mitään ns. parempia/kalliimpia kissanruokia, tai ihan lihaakaan. On pari market pussukkaa ja purkkia mitkä uppoaa. Ja kun kisun on syötävä tasaisesti, että suoli toimii (pari kertaa huuhdeltu lääkärissä auki), niin siinä ei kokeilla ruokia tyyliin, että "kyllä se syö kun tarpeeksi nälkä tulee". Ei syö, jos ei maistu. Mutta toki aina välillä kokeillaan uusia. Niin ja herkkä masu on myös, jotkut ruoat jotka olisivat maistuneet, yökätään.

Tässä on vähän kiirus, mutta yritin etsiä kuvaa kun muutama vuosi sitten, kun ostin keittiön pöydän täyteen korkeita pinoja eri ruokia eri liikkeistä (Musti ja mirri jne.). Piti ottaa siitä kasasta kuvakin. Ostin vähintää kaksi per ruoka. Maksoikin jonkin verran. Yksikään ei niistä kelvannut. Onneksi oli silloin vielä rakas toinen, jo tähdeksi taivaalle lentänyt kisu, joka veteli mielellään suurimman osan (eipä paljon ruokia ollut mitä tälle toiselle ei olisi kelvannut).

TLDR Mutta sen sanon @maitopurkki lle, että jos löydät jommankumman kauppaketjun valikoimista, esim. suuremmista kaupoista, jonkun kisulle maistuvan ruoan, niin monet kauppiaat ottavat pyydettäessä omiin valikoimiinsa pyytämääsi kissanruokaa (itse tehnyt näin), etenkin jos ketjun myy sitä vaikka suuremmissa jättimarketeissaan (helppo tarkistaa netistäkin). Tietenkin, ensin on löydettävä ja kokeiltava. Siinä on hommansa, riippuen kisulista. Tärkeintähän on että syö. Ja jos vaihtaa nappuloihin, niin huolehdittava että juo vettä. Muistakaa myös, että leikatut urokset saavat helpommin virtsatien tukkoon tms. (been there), joten se neste on tärkeää. Märkäruoka on siinä mielessä ok, että tulee sitä nestettä väkisin. Mutta näistäkin on varmaan montaa mieltä. Nesteen ja syömisen tärkeyttä ei kuitenkaan kukaa kiistä - kisuhan ei saa olla montaa päivää syömättä.

Mutta se kannattaa katsoa, ettei olisi mitään turhaa viljoja yms. Mahd. lihaisa koostumus. Uskon että tuossa Rainbowin appeessa ei kovin paljon ole lihaa. :(

Nappuloita olen pistänyt kuppiin (yöt/jos märkis loppuu) mutta pääosin menee märkäruualla, parempaa pötsille. Tuo narttukissa on ihan jees ruokittava, ei liian nirso, kelpaa halvemmat ja kalliimmatkin ruuat. Pitää ruveta kattomaan joo noita selosteita, mahd. paljon lihaa ja sokerit ehdoton ei, viljaakaan ei olisi hyvä olla liiemmin.
 
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
424
Screenshot_20191117_202250.jpg

Tätä syötän omille 2x Pyhä Birma. Tuosta 280g purkista tulee 2x aamupala ja 2x iltapala. Aluksi meni marketti ruokaa mutta ei niille viitsi sitä kuraa syöttää.
Jotenkin on paskan määrä pienentynyt ja oksentelu. 50-70e menee kissojen ruokaan kk. Tilaan tuolta zooplussasta aina sen kk satsin kerrallaan. Viikko yleensä toimitusaika. Joseraa syötän kuivaruokana, tuotakin saa 10kg säkissä zooplussalta, riittosuus 6kk luokkaa muistaakseni.

Edit: muokattu ja ajateltu asia uudestaan. Kiitos huomautuksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 878
Pankkitunnareiden tunnuslukutaulukko lopussa ja lakosta johtuen uusia ei varmaan ole ihan hetkeen tulossa. Mahtaako niitä voida hakea konttorista?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 979
Pankkitunnareiden tunnuslukutaulukko lopussa ja lakosta johtuen uusia ei varmaan ole ihan hetkeen tulossa. Mahtaako niitä voida hakea konttorista?
Aiemmin pystyi, nykyään ollu joissain pankeissa hankalampaa mutta voisin veikata että juuri lakosta johtuen voivat olla ystävällismielisiä kun ei oo vaihotehtoista toimitusmuotoa. Ei ne kuriirilla lähetä.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 347
Mitä buli tarkoittaa? Tai siis tiedän et isoa juu kun kuuklasin, mut mistä tuo sana tulee?

Töölön GYM mainosti "Stadin bulein sali" niin kesti hetken hiffata mitä tuo meinaa :btooth:

Lähinnä siis mietin että mitä mielikuvaa haluavat hakea tuolla sanavalinnalla... Korostaa stadilaisuuttaan?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
747
Jostain syystä ei Firefoxilla pääse io-techin sivuille tai bbs enää. Kellään muulla samaa ongelmaa? Valittaa vaan, että sivua ei löydy.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 749
Mitä buli tarkoittaa? Tai siis tiedän et isoa juu kun kuuklasin, mut mistä tuo sana tulee?

Töölön GYM mainosti "Stadin bulein sali" niin kesti hetken hiffata mitä tuo meinaa :btooth:

Lähinnä siis mietin että mitä mielikuvaa haluavat hakea tuolla sanavalinnalla... Korostaa stadilaisuuttaan?
Haluaa erottua jotenkin? Stadin slangia ei juurikaan käytetä enää, kuin tietty porukka. Mutta kyllä se tunnistetaan helposti.

Muistan kuinka sain työpaikalla pari vanhempaa miestä suuttumaan, kun bamlasivat vanhaa stadin slangia menemään, niin matkin miltä se kuulostaa. En arvannut kuinka herkkä aihe se oli. Onneksi leppyivät nopeasti.

Syntynyt Helsingissä mutten ole koskaan tykännyt/osannut tuota slangia erityisesti. Samoin jos joku käyttää vaikka sanaa Hesa/hesalainen, tietää puhujan olevan jostain muualta lähtöisin (niin kuin yli puolet helsinkiläistä on :)).
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 347
Muistan kuinka sain työpaikalla pari vanhempaa miestä suuttumaan, kun bamlasivat vanhaa stadin slangia menemään, niin matkin miltä se kuulostaa. En arvannut kuinka herkkä aihe se oli. Onneksi leppyivät nopeasti.
Miksihän stadilaiset muuten on niin herkkiä suuttumaan jos joku yrittää matkia/omia heidän murretta?

Oman kokemuksen mukaan muualla tällaiseen omimiseen suhtaudutaan lähinnä huumorilla. Olen sekä tunkenut h-kirjainta joka paikkaan lappilaisen kanssa liikkuessa että puhunut levveesti kuopiolaisten seurassa, eivätkä kummatkaan suuttuneet asiasta :D
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 771
Ei kai siitä suutu, toki tekee melko ääliön vaikutelman jos joku osaamaton yrittää jtn murretta puhua.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 388
Kapsi ilmeisesti nurin. Lieneekö ollut kauan, ja onko jossain tietoa statuksesta?

edit: jaa, huoltokatko 15:00 (tai yli) asti.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
259
Vesikiertoinen patteri lämpenee vain kun repii termostaatin irti. Olen kokeillut kahta eri termostaattia, molemmilla sama homma. Ruiskutin neulaan wd-40 ja kokeilin herkistellä sitä, mutta patteri pysyy kylmänä jos termostaatti on kiinni vaikka olisi täysillä. Ilman termostaattia patteri lämpenee tulikuumaksi. Mikä neuvoksi?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 873
Vesikiertoinen patteri lämpenee vain kun repii termostaatin irti. Olen kokeillut kahta eri termostaattia, molemmilla sama homma. Ruiskutin neulaan wd-40 ja kokeilin herkistellä sitä, mutta patteri pysyy kylmänä jos termostaatti on kiinni vaikka olisi täysillä. Ilman termostaattia patteri lämpenee tulikuumaksi. Mikä neuvoksi?
Lastenhuoneessa sama täällä.

Irroitin keittiöstä termostaatin ja kokeilin sitä lastenhuoneen lämpöpatteriin ja toimi heti kuten pitikin.

Joskus voi auttaa jos vähän naputtelee jollain sitä neulaa.

Täytyykin ilmoiteilla huoltoyhtiölle, että vaihtaisivat uuden.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
362
Syntynyt Helsingissä mutten ole koskaan tykännyt/osannut tuota slangia erityisesti. Samoin jos joku käyttää vaikka sanaa Hesa/hesalainen, tietää puhujan olevan jostain muualta lähtöisin (niin kuin yli puolet helsinkiläistä on :)).
Äiti ja mummo sekä isomummo syntyneet Helsingissä ja he ovat aina puhuneet Hesasta.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 749
Äiti ja mummo sekä isomummo syntyneet Helsingissä ja he ovat aina puhuneet Hesasta.
Eipä tuolla mitään väliä ole. Pääasia että asia selviää. ;) Itse vaan en tunne yhtään helsinkiläistä, joka puhuisi Hesasta (ja Hese oli täysi yllätys, luulin että se olisi vain pilalla heitetty:rofl:), elleivät juuret ole jostain muualta. Minä ja moni muu tuntemani yksinkertaisesti puhuu Helsingistä Helsinkinä. Ja Tampere on Tampere, Turku on Turku. Ei siinä sen ihmeempää. Puhekieli yllättävän lähellä ns. yleiskieltä, mitä nyt tutussa porukassa minä on mä, minulle on mulle jne.

Mutta oma otokseni on tietenkin kohtalaisen pieni. Ja totta kuitenkin on, että yli puolet helsinkiläisistä on muualta tulleita, eli varmasti tässä on kaikenlaista vaihtelua :)

Se on jännä miten nopeasti tuttu murre tarttuu. Olepa pari viikkoa "mummolassa" niin jo alkaa tulla väkisin paikallista vääntöä. Lapsena tietenkin herkemmin kuin aikuisena. Sain aina koulujen alkaessa kuulla kuinka väänsin Kainuun murretta menemään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 388
Aikoinani syntyperäisenä käytän heseä läpällä. Herättää toisinaan hämmennystä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
819
Ikinä en ole kenenkään kuulut sanovan noin.
minä olen kuullut sekä helsinkiläisten että muiden suusta tuota Heseä, mutta vitsinä olen sitä pitänyt. Jollainen se kait alumperin on ollutkin vähän niinkuin tsadi.
 
Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
429
Mikä kumma voi nostaa rivarikaksiossa yhtäkkiä sähkönkulutusta? Talo lämpiää kaukolämmöllä ja asun yksin. Sähkösauna on, mutta sitä en käytä. Yleensä kuukauden kulutus liikkuu n. 150 kWh tietämillä, mutta nyt syys- ja lokakuussa ollut n. 200 kWh eli vaatimaton 33% nousu. Kylppärin lattialämmitys kun ilmat kylmenneet? En edes kellota...
Tämä nyt sitten lienee tosiaan lattialämmityksen syytä. Olin tuossa viikonlopun poissa kotoa ja nappasin lämmityksen pois päältä siksi aikaa. Siirtoyhtiön palvelusta kun katsoo päiväkohtaisia kulutuslukemia, niin viikonlopun ajalta oli alle puolet siitä mitä päivinä jolloin lämmitys päällä normaalisti. Perhana kun on kallista mutta ei kai se auta, jos tällä kosteusvahingon saa ehkäistyä...
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 237
Kielioppiapua

Työvoimatilastointi ja tutkimus --> kirjoitetaanko noin kuin edellä vai "Työvoimatilastointi ja -tutkimus ?

Mikä hakusana googleen, et voi perehtyä kielioppiin kyseisestä asiasta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 381
Viestejä
4 146 623
Jäsenet
70 247
Uusin jäsen
muhkunen

Hinta.fi

Ylös Bottom