Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 902
Löytyykö mitään varteenotettavaa vaihtoehtoa AutoCAD:lle, jos pelkkä 2D-tekninen piirtäminen riittää? AutoCadin opiskelijaversioon ei riitä enää oikeudet, eikä huvita pulittaa toistasataa euroa kuukaudessa pelkästä lisenssistä.
- FreeCAD kokeiltu ja paljastui kaatuilevaksi bugiläjäksi.
- LibreCAD ei tue dwg-tiedostoja ja täysi bugiläjä jo ihan perusasiossa.
- AutoCAD Mobile on äärimmäisen rajoitettu mm. ei hatchia, ei blockkeja ja kuvatiedostot ja printtaus bugittaa aivan helvetisti. Turhauttava käyttöliittymä ja epämääräinen tallennuspolku vielä, joita ei voi millään ilveellä muuttaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
703
Löytyykö mitään varteenotettavaa vaihtoehtoa AutoCAD:lle, jos pelkkä 2D-tekninen piirtäminen riittää? AutoCadin opiskelijaversioon ei riitä enää oikeudet, eikä huvita pulittaa toistasataa euroa kuukaudessa pelkästä lisenssistä.
- FreeCAD kokeiltu ja paljastui kaatuilevaksi bugiläjäksi.
- LibreCAD ei tue dwg-tiedostoja ja täysi bugiläjä jo ihan perusasiossa.
- AutoCAD Mobile on äärimmäisen rajoitettu mm. ei hatchia, ei blockkeja ja kuvatiedostot ja printtaus bugittaa aivan helvetisti. Turhauttava käyttöliittymä ja epämääräinen tallennuspolku vielä, joita ei voi millään ilveellä muuttaa.
Mites QCAD?
QCAD - 2D CAD
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 347
Onko Suomessa (tai euroopassa englannin kielellä) mahdollista päästä discovery flight / introductory flight lennolle?

Kyseessä on siis lentokoulujen jenkeissä tarjoama palvelu, jossa opettaja lentää pienellä Cessna opetuskoneella jonkun tunnin lenkin, ja sut otetaan mukaan alkuvalmisteluihin jne ja selostetaan kaikki että mitä nyt tapahtuu. Lisäksi pääset eteen istumaan apukuskin paikalle, ja myös lentämään sitä konetta ainakin hetkeksi. Ja hintaa tällä lystillä on ~200 USD.

Joku suositelli netissä tällaista et jos vähänkään lentäminen kiinnostaa niin kannattaa kokeilla. Mutta vähän heikonlaisesti tulee osumia Suomeen kun kooklailee :sori:

Niin ja sellainenkin et jos ostaa etukäteen tai sieltä koulusta lentopäiväkirjan, niin sen lentotunnin voi kirjata ylös ja opettaja allekirjoittaa sen. ;)
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 734
Mä luulen että kun otat rohkean yhteyden johonkin lähistöllä olevaan ilmailukerhoon niin järjestyy joku lentely jonkun mukana.

Edit: Tai ainakin itse olen ollut mm. palolennolla kyydissä istumassa ja nuo otti mukaan aina tuttuja ja tuttujen tuttujakin noille lennoille jos älysi kysyä. Luulisin että muuallakin järjestyy jos osaa tarpeeksi vakuuttavasti kysyä ja kiinnostustaan esittää.
 

voffer

ɹǝɟɟoʌ
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 044
Onko Suomessa (tai euroopassa englannin kielellä) mahdollista päästä discovery flight / introductory flight lennolle?

Kyseessä on siis lentokoulujen jenkeissä tarjoama palvelu, jossa opettaja lentää pienellä Cessna opetuskoneella jonkun tunnin lenkin, ja sut otetaan mukaan alkuvalmisteluihin jne ja selostetaan kaikki että mitä nyt tapahtuu. Lisäksi pääset eteen istumaan apukuskin paikalle, ja myös lentämään sitä konetta ainakin hetkeksi. Ja hintaa tällä lystillä on ~200 USD.

Joku suositelli netissä tällaista et jos vähänkään lentäminen kiinnostaa niin kannattaa kokeilla. Mutta vähän heikonlaisesti tulee osumia Suomeen kun kooklailee :sori:

Niin ja sellainenkin et jos ostaa etukäteen tai sieltä koulusta lentopäiväkirjan, niin sen lentotunnin voi kirjata ylös ja opettaja allekirjoittaa sen. ;)
pienkone lennot - Google-haku
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 745
Kyseessä on siis lentokoulujen jenkeissä tarjoama palvelu, jossa opettaja lentää pienellä Cessna opetuskoneella jonkun tunnin lenkin, ja sut otetaan mukaan alkuvalmisteluihin jne ja selostetaan kaikki että mitä nyt tapahtuu. Lisäksi pääset eteen istumaan apukuskin paikalle, ja myös lentämään sitä konetta ainakin hetkeksi. Ja hintaa tällä lystillä on ~200 USD.
Haluatko lentäjäksi - me koulutamme. Kevytilmailu ry.

Tuolla olin itse. Oli kiva ja pääsi itse puikkoihin yllättävän pitkäksi aikaa. Opettaja hoiti laskun, nousun ja tietyt lentorajoitusalueet, muuten sai itse ohjata.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 917
Mikäköhän on siedettävä aika odotella firman vastausta sähköpostilla lähettämääni takuu/virhevastuu kyselyyn?
Viikko? Pari viikkoa?
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 917
vastausta jos ei tuu viikossa niin alkaisin soittelemaan
Muutama minuutti sitten tuli sähköpostia kyseiseiseltä firmalta. Eli noin parissa päivässä hoitu asia kuitenkin(vkonloppu välissä).

Tai no ei hoitunu, vaan pitää olla maahantuojaan yhteydessä.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 917
Saako sähköpostiin toiselta(myyjä,yritys)tulleita viestejä käyttää ihan tosta noin vaan copy/pastena kun asioi toisen(maahantuoja) kanssa?
Kysyin jo kyllä lupaa siltä firmalta miltä sain sähköpostissa vastausta tohon aikasempaan asiaan, mutta täältä varmaan tulee nopeammin vastaus.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 979
Saako sähköpostiin toiselta(myyjä,yritys)tulleita viestejä käyttää ihan tosta noin vaan copy/pastena kun asioi toisen(maahantuoja) kanssa?
Kysyin jo kyllä lupaa siltä firmalta miltä sain sähköpostissa vastausta tohon aikasempaan asiaan, mutta täältä varmaan tulee nopeammin vastaus.
Eikös tuossa ole yhdestä tapauksesta kyse jossa te (asiakas, myyjä, maahantuoja) kaikki olette osallisena? Silloin asian hoitamiseen tarvittavia tietoja saa käyttää sellaisenaan. Esim kuittihan on sinun ja myyjän välinen dokumentti mutta saat sen näyttää maahantuojalle.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 917
Eikös tuossa ole yhdestä tapauksesta kyse jossa te (asiakas, myyjä, maahantuoja) kaikki olette osallisena? Silloin asian hoitamiseen tarvittavia tietoja saa käyttää sellaisenaan. Esim kuittihan on sinun ja myyjän välinen dokumentti mutta saat sen näyttää maahantuojalle.
No näin minäkin näen tämän asian.
Tää lakipukamien noudattaminen vaan helpompi varmistaa ennen kun mokaa.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 917
Onko muuten kenelläkään henkilökohtasta kokemusta minkään tuotteen kohdalla virhevastuun käyttämisestä?
Siis näistähän on jonkinlaiset viitteet mitkä menee sen piikkiin kilpailu- ja kuluttajasuojaviraston puolesta, mutta käytäntö kiinnostais.
Mun kohdalla telkkarista kyse, jossa just takuun(24kk) mennessä umpeen tuli noin 15cm x 15cm violetti kohta vasempaan reunaan.
Nopeasti googlattuna näitä samankaltasia ongelmia on ollu muillakin Samsungin telkkareissa. Ja noista lukeneena tää on kai paneelivika tai taustavaloon liittyvä tms.

Eli onko tietoa onko järkeä taistella sen pari huntin takia...
Tällä hetkellä olen ollu Samsungin huoltoon josta sain hinta-arvion 400-500 muistaakseni joka ei edes nykyään ole tän telkkarin arvo.
Ja oon myös ollu myyjäliikkeeseen yhteydessä, josta he ohjasivat tän asian Samsungille.
Eli pitääkö mun olla yhteydessä nyt suoraan kilpailu- ja kuluttajasuojavirastoon?
Soitanko Karpolle?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 979
Onko muuten kenelläkään henkilökohtasta kokemusta minkään tuotteen kohdalla virhevastuun käyttämisestä?
Siis näistähän on jonkinlaiset viitteet mitkä menee sen piikkiin kilpailu- ja kuluttajasuojaviraston puolesta, mutta käytäntö kiinnostais.
Mun kohdalla telkkarista kyse, jossa just takuun(24kk) mennessä umpeen tuli noin 15cm x 15cm violetti kohta vasempaan reunaan.
Nopeasti googlattuna näitä samankaltasia ongelmia on ollu muillakin Samsungin telkkareissa. Ja noista lukeneena tää on kai paneelivika tai taustavaloon liittyvä tms.

Eli onko tietoa onko järkeä taistella sen pari huntin takia...
Tällä hetkellä olen ollu Samsungin huoltoon josta sain hinta-arvion 400-500 muistaakseni joka ei edes nykyään ole tän telkkarin arvo.
Ja oon myös ollu myyjäliikkeeseen yhteydessä, josta he ohjasivat tän asian Samsungille.
Eli pitääkö mun olla yhteydessä nyt suoraan kilpailu- ja kuluttajasuojavirastoon?
Soitanko Karpolle?
Ite olen kerran halvan <100€ tuotteen kanssa asioinut suoraan valmistajan kanssa ja sieltä tuli uusi korvaava tuote takavalotakuulla. Eli laittoivat uuden tuotteen mutta kun alkuperäinen takuu kun oli jo loppu niin ei uusikaan semmoista saanut.

Ei aavistustakaan miten telkkarin hintaisen ja kokoisen laitteen kanssa toimii. Tai samsungin itsensä.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 917
No tällä meen vaikka en mistää mitään tiedä.
Pyysin kyl siltä firmalta keneltä ostin ton telkkarin vähän virallisempaa paprua tai lausuntoa vai millä vitun nimellä nää meneekään tuosta etteivät he ole vastuussa tästä. Pyysin myös muutakin heiltä.
Saa nähä saanko mitään.
Seuraavaks oon taas Samsungiin yhteydessä kunhan/jos saan faktaa ettei tää kyseinen firma hoida virhevastuita.
Ensimmäinen kerta kun tällästä hoitaa.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Millainen mikrofoni kannattaisi hankkia, kun pitäisi suoratoistaa seminaari? Luultavasti ainakin pitäisi olla sellainen, jonka saa kiinni tietokoneeseen, että saisi OBS:n kanssa hyvin toimimaan. Varmaan joku pöytämallinen, joka ottaisi ääntä mahdollisimman kaukaa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 878
No tällä meen vaikka en mistää mitään tiedä.
Pyysin kyl siltä firmalta keneltä ostin ton telkkarin vähän virallisempaa paprua tai lausuntoa vai millä vitun nimellä nää meneekään tuosta etteivät he ole vastuussa tästä. Pyysin myös muutakin heiltä.
Saa nähä saanko mitään.
Seuraavaks oon taas Samsungiin yhteydessä kunhan/jos saan faktaa ettei tää kyseinen firma hoida virhevastuita.
Ensimmäinen kerta kun tällästä hoitaa.
Tässä vaiheessa on varmaan parasta jo soitella kuluttajaviraston tädille, joka sitten vuorostaan pyytää lausunnot mahdollista kuluttajariitalautakuntaa varten. Liike tuskin tulee vapaaehtoisesti mitään hyvittämään ja huollonkin osalta se on aika epätodennäköistä.
 

ttppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
567
No näin minäkin näen tämän asian.
Tää lakipukamien noudattaminen vaan helpompi varmistaa ennen kun mokaa.
Kyllähän sitä itselle tulleen ja itselle tarkoitetun sähköpostinsa saa julkaista vaikka hesarin etusivulla jos siinä ei ole muuten salattavaa tai se ei ole niin korkealentoinen, että lasketaan taiteelliseksi teokseksi. Ei kirjesalaisuus koske kirjeen vastaanottajaa.
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
173
Miten estetään ettei Klarnan kautta pysty ostamaan laskulla mitään?

Tämä paskafirma, siis Klarna ilmeisesti antaa kenen tahansa hetun + jotain tunnistetietoja (nimi, osoite?) tietävän ostaa toisen piikkiin laskulla. Miten estää se omalta kohdalta?
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 245
Miten estetään ettei Klarnan kautta pysty ostamaan laskulla mitään?

Tämä paskafirma, siis Klarna ilmeisesti antaa kenen tahansa hetun + jotain tunnistetietoja (nimi, osoite?) tietävän ostaa toisen piikkiin laskulla. Miten estää se omalta kohdalta?
Hankkimalla maistraatin myöntämän turvakiellon. Se hankaloittaa merkittävästi luoton myöntämistä ja oikeastaan kaikkea muutakin elämää. Vaihtoehtoisesti kysyt asiaa suoraan Klarnalta ja pyydät laittamaan itsesi johonkin mustalle listalle.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 210
Eikö oma luottokielto olisi parempi tuohon? Eikä se ole Klarnan "vika" että noin voi tehdä, vaikka kuinka monesta paikasta voi tilata toisen nimiin rojua hetulla + jollain muulla tiedoilla. Sanotaan identiteettivarkaudeksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
223
Oletko kysynyt suoraan klarnalta jos lisäisivät sinun hetun mustalle listalle?
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
173
Olen nyt yrittänyt kirjautua Klarnaan useamman kerran, että pääsisi edes chattiin kysymään jotain.

"Emme vaikuta tunnistavan sähköpostiosoitetta" tulee joka kerta kun meiliin on tullut linkki ja klikkaan sitä.

Ja laskulla ostamista yritän estää siksi, että tuttavan piikkiin on tilattu nelinumeroisella summalla laskulla ja Klarnan kanssa on ollut yhtä vittua saada tietoja edes rikosilmoitukseen.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 227
Olen nyt yrittänyt kirjautua Klarnaan useamman kerran, että pääsisi edes chattiin kysymään jotain.

"Emme vaikuta tunnistavan sähköpostiosoitetta" tulee joka kerta kun meiliin on tullut linkki ja klikkaan sitä.

Ja laskulla ostamista yritän estää siksi, että tuttavan piikkiin on tilattu nelinumeroisella summalla laskulla ja Klarnan kanssa on ollut yhtä vittua saada tietoja edes rikosilmoitukseen.
Soita Klarnalle, jos et chattiin pääse?

Puh. 09 425 99 771
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
173
Soita Klarnalle, jos et chattiin pääse?

Puh. 09 425 99 771
Tätäpä juuri yritin. Puhelinpalvelun odotusaika oli ensin 18 minuuttia, sitten se oli kasvanut 24 minuuttiin. Annoin olla siinä vaiheessa.

Itse vasta yritän estää tulevia ongelmia Klarnan kanssa, mutta nyt jo ihan toivotonta yrittää saada edes aspaa kiinni. Enemmän kuitenkin vituttaa se, että tuttavallani huijaustilauksen ja rikosilmoituksen kanssa on ollut Klarnan kanssa todellisia ongelmia.

Eli Klarna antaa rikollisten tilata laskulla toisten piikkiin, ja yhtä helvettiä yrittää selvittää asiaa heidän kanssaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
703
Tätäpä juuri yritin. Puhelinpalvelun odotusaika oli ensin 18 minuuttia, sitten se oli kasvanut 24 minuuttiin. Annoin olla siinä vaiheessa.

Itse vasta yritän estää tulevia ongelmia Klarnan kanssa, mutta nyt jo ihan toivotonta yrittää saada edes aspaa kiinni. Enemmän kuitenkin vituttaa se, että tuttavallani huijaustilauksen ja rikosilmoituksen kanssa on ollut Klarnan kanssa todellisia ongelmia.

Eli Klarna antaa rikollisten tilata laskulla toisten piikkiin, ja yhtä helvettiä yrittää selvittää asiaa heidän kanssaan.
Kyllä sillä hetulla saa muualtakin tilattua laskulla, ei pelkkä Klarnan ominaisuus ole.
EDIT: uutista
Identiteetin varastaminen
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
141
Sain lahjakortin joka on prepaid visa. Mitä keinoja on saada tuolta kortilta rahat normaalille tilille?
 

voffer

ɹǝɟɟoʌ
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 044
Sain lahjakortin joka on prepaid visa. Mitä keinoja on saada tuolta kortilta rahat normaalille tilille?
Mikset vaan maksa sillä ostoksiasi?
Voit toki myös koittaa jossain baarissa pyytää, jos suostuisivat antamaan käteistä ostosten ohessa, mutta harvoin yli parin kympin onnistuu, kun tuosta tulee kuluja myyjälle.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
141
Mikset vaan maksa sillä ostoksiasi?
Voit toki myös koittaa jossain baarissa pyytää, jos suostuisivat antamaan käteistä ostosten ohessa, mutta harvoin yli parin kympin onnistuu, kun tuosta tulee kuluja myyjälle.
Haluan siirtää rahat nordnet jotta voin ostaa osakkeita. Nordnet ei hyväksy mitään luottokortteja pelkästään tilisiirto. Siksi pitäisi keksiä ensin keino saada sahat normaalille tilille ja sieltä -> nordnet
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 979
Haluan siirtää rahat nordnet jotta voin ostaa osakkeita. Nordnet ei hyväksy mitään luottokortteja pelkästään tilisiirto. Siksi pitäisi keksiä ensin keino saada sahat normaalille tilille ja sieltä -> nordnet
Oletko koittanu nostaa käteiseksi? Ihan seinästä.
 

ttppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
567
Maksat sillä ruokalaskun, ja käytät vastaavan summan ”omia rahoja” niihin osakkeisiin? En ymmärrä ongelmaa - ei rahassa ole mitään merkintöjä mikä rajoittaisi sen käyttöä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
505
Ostin Tokmannista Einhell-autolaturin, ja ohjekirjasta huomasin suosituksen, että latauksessa laturin leuat pitäisi kiinnittää akun plusnapaan ja auton runkoon. Tähän asti olen laittanut laturin leuat ihan vaan akun napoihin. Onko ohjekirjan suosituksella jotain todellista merkitystä, vai voiko leuat laittaa akun napoihin kuten aina ennenkin olen tehnyt?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 979
Ostin Tokmannista Einhell-autolaturin, ja ohjekirjasta huomasin suosituksen, että latauksessa laturin leuat pitäisi kiinnittää akun plusnapaan ja auton runkoon. Tähän asti olen laittanut laturin leuat ihan vaan akun napoihin. Onko ohjekirjan suosituksella jotain todellista merkitystä, vai voiko leuat laittaa akun napoihin kuten aina ennenkin olen tehnyt?
kysymys on siitä että latauksessa voi muodostua vetyä (ja happea?) vapaana kaasuna. Kun latauksen jälkeen irroitat ensin sen miinusnavan teet pienen kipinän. Jos sitä vetyä on ns. vitusti ja paska tuuri poltat naamakarvas. Jos taas irroitat sen miinusnavan metrin päässä akusta ei ilmavetyseos varmasti ole lähelläkään syttymispistettä.

Lähinnä teoreettinen vaaratilanne mutta pakko varottaa kun muuten joudut oikeuteen.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 210
Juurikin vedyn takia. Ohjeissa luultavasti myös lukee, että laturi pitäisi aina kytkeä viimeisenä verrkovirtaan, ja latauksen päätyttyä irroittaa ensimmäisenä. Tälläkin estetään, ettei akun lähellä pääse kipinöimään. Isälläni räjähti latauksessa ollut akku tuhannen pillun päreiksi, tosin rälläkän kipinästä.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
357
Tarvitsisin kaiuttimille lattia telineet jotka menevät todella lähelle kiinni seinää. Seinään en haluaisi porata reikiä, sattuuko kukaan tietämään sopivaa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 338
kysymys on siitä että latauksessa voi muodostua vetyä (ja happea?) vapaana kaasuna. Kun latauksen jälkeen irroitat ensin sen miinusnavan teet pienen kipinän. Jos sitä vetyä on ns. vitusti ja paska tuuri poltat naamakarvas. Jos taas irroitat sen miinusnavan metrin päässä akusta ei ilmavetyseos varmasti ole lähelläkään syttymispistettä.

Lähinnä teoreettinen vaaratilanne mutta pakko varottaa kun muuten joudut oikeuteen.
Omassa laturissa kaapeleiden Y-haara on sen verran lyhyt, että miinuskaapeli tuskin ylttäisi edes 40 cm päähän akusta, jos siellä sattuisi maadoituspiste olemaan. Varmaan sen ohjekirjassakin kerrostaan silti tuo ohje:D
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 902
Jos soittaa normaaliin GSM-numeroon esim. 040 tai 050 -alkuiseen kännykkänumeroon, onko mahdollista että puhelusta veloitetaan myös palvelumaksu? Esim. Puhelu uudelleenohjautuu automaattisesti asiakaspalvelun maksulliseen palvelunumeroon.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
65
Eikös uudelleenohjattujen puhelujen käännön jälkeinen osuus veloiteta siltä, jonka liittymästä ohjaus tehdään? Näin muistelen jostain joskus lukeneeni ja loogiseltahan se tuntuisi, mutta koska vastaus perustuu pelkän muistini varaan, niin se on jokseenkin mutua. Joku paremmin tietävä voi vahvistaa tai korjata.
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Oliko joku täällä facebookin Mufasa ryhmässä?

Tietääkö joku miksi poistui:eek:
ai onko se kokonaan poistunut? Harmillista, se toi sisältöä ainakin feissarimokat.comiin, minne päättyi se oleellinen sisältö, kun ei ite jaksa lurkata.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 210
Tuli muutettua rivariin ja tässä vähän jälkikäteen tajusin että ikkunasta näkee koko asunnon sisään noin kolmesta kymmenestä muusta asunnosta.

Tavoite olisi elää mahdollisimman vähän verhot kiinni ja mahdollisimman paljon munat paljaana, kuitenkin yksityisyyttä vaalien, niin onko tässä muuta vaihtoehtoa kuin peilikalvot? Ne eivät vaan toimi jos ulkona on pimeää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 033
Tuli muutettua rivariin ja tässä vähän jälkikäteen tajusin että ikkunasta näkee koko asunnon sisään noin kolmesta kymmenestä muusta asunnosta.

Tavoite olisi elää mahdollisimman vähän verhot kiinni ja mahdollisimman paljon munat paljaana, kuitenkin yksityisyyttä vaalien, niin onko tässä muuta vaihtoehtoa kuin peilikalvot? Ne eivät vaan toimi jos ulkona on pimeää.
Pensas, koriste tms ikkunoiden eteen..?
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Tuli muutettua rivariin ja tässä vähän jälkikäteen tajusin että ikkunasta näkee koko asunnon sisään noin kolmesta kymmenestä muusta asunnosta.

Tavoite olisi elää mahdollisimman vähän verhot kiinni ja mahdollisimman paljon munat paljaana, kuitenkin yksityisyyttä vaalien, niin onko tässä muuta vaihtoehtoa kuin peilikalvot? Ne eivät vaan toimi jos ulkona on pimeää.
Sälekaihtimet puolikiinni? Eli valoa tulee sisälle ja munat ei näy, ite turvautunut tollaseen, vaikka ei ole noin paha
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 634
Tuli muutettua rivariin ja tässä vähän jälkikäteen tajusin että ikkunasta näkee koko asunnon sisään noin kolmesta kymmenestä muusta asunnosta.

Tavoite olisi elää mahdollisimman vähän verhot kiinni ja mahdollisimman paljon munat paljaana, kuitenkin yksityisyyttä vaalien, niin onko tässä muuta vaihtoehtoa kuin peilikalvot? Ne eivät vaan toimi jos ulkona on pimeää.
Ei tullut mieleen kämppää hankkiessa notta se on akvaario mihin kaikki näkee.

Mutta joo toi sälekaihtimet puolikiinni toimii, sikäli että ei pidä kauheasti ylimääräisiä valoja päällä sisällä pimeän aikaan. Omista kaihtimista ei näe mitään sisään kadulta pimeän tai hämärän aikaan, vaikka puolitangossa onkin.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 902
Mitä käytännön eroa on dwg. ja dxf. formaateilla? Ilmeisesti jälkimmäinen on paremmin yhteensopiva muissa kuin Autodeskin virallisissa ohjelmistoissa.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 979
Mitä käytännön eroa on dwg. ja dxf. formaateilla? Ilmeisesti jälkimmäinen on paremmin yhteensopiva muissa kuin Autodeskin virallisissa ohjelmistoissa.
.dwg on tarkoitettu muokkausvaiheessa käytettäväksi ja siinä on kaikki elementit ja tasot täydellisenä tallessa
.dxf on tarkoitettu vain katsomiseen/tulostamiseen ja siinä on vain viiva/tekstidata (en ole varma tasoista) tallessa.

Esim: valaisin on elementtinä ympyrä ja ruksi kun taas viivadatana se on vain ympyrä ja kaksi viivaa jotka vain sattuu olemaan samalla alueella.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 368
Viestejä
4 146 262
Jäsenet
70 245
Uusin jäsen
arkistoilija

Hinta.fi

Ylös Bottom