Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
65
Tähän ketjuun voi esittää pienet auto- ja liikenneaiheiset kysymykset, joita varten ei ole järkevää perustaa omaa ketjua.
 
Melkein meni hallitunkin jackpad puolikkaaksi niin mietin, että voisi tehdä puusta sopivan pulikan, jossa olisi sopiva lovi. Mallia ottaisin auton omasta tunkista. Mietin vain, että mistä puusta, että ei halkea kovin helposti?
 
Melkein meni hallitunkin jackpad puolikkaaksi niin mietin, että voisi tehdä puusta sopivan pulikan, jossa olisi sopiva lovi. Mallia ottaisin auton omasta tunkista. Mietin vain, että mistä puusta, että ei halkea kovin helposti?
Miksei Motonetistä vitosella uutta tilalle?
 
Jääkiekko on halvempi ja parempi. Puussa on aina se lohkeamisvaara.
 
Mikäköhän mun -09 sivikissä on vikana kun töyssyistä ajaessa perä tuntuu levottamalta, ikään kuin heilahtaisi jommalle kummalle sivulle? Iskarit, kallistuksenvakaajat vai mikä? Rengaspaineet on kohdillaan.
 
Vitonen on ihan liikaa ja tuollaiset kumit on vaarallisia, kun pahimmillaan voi luiskahtaa ohi tunkista. Tein puusta passelin kuution tunkkiin.
Tuon takia suosinkin niitä hieman pehmeämpiä, helman ja tunkin muotoon pikkuisen taipuvia kumeja. Eivät luiskahda ja väärässä kohdassa eivät taivutakaan niin helposti...
 
Pösössä oli talvivanteiden pulttien päähän tulevat sellaiset muoviset hatut mukana. Pultti on 17mm ja kun "hatun" laittaa siihen päälle niin se on 24mm. Mutta pultit upposi niin syvälle sinne vanteen sisälle, että ne hatut ei edes näy. Joten miksi ne on mukana? Ei niitä voi avaimella todnäk edes vääntää, kun ne on muovia. Ja mitä iloa on 24mm kannasta? Ei oo tälläistä tullut vastaan aiemmin.
 
Pösössä oli talvivanteiden pulttien päähän tulevat sellaiset muoviset hatut mukana. Pultti on 17mm ja kun "hatun" laittaa siihen päälle niin se on 24mm. Mutta pultit upposi niin syvälle sinne vanteen sisälle, että ne hatut ei edes näy. Joten miksi ne on mukana? Ei niitä voi avaimella todnäk edes vääntää, kun ne on muovia. Ja mitä iloa on 24mm kannasta? Ei oo tälläistä tullut vastaan aiemmin.
Parhaat ranskalaiset saat grilliltä.... :p
 
Niin, minkä 4 -paikkaisen avon ostaisit, budjetti 6k max, vähintään vm 2000, bensakone ja sähköllä toimiva katto. Valikoimaa on aika vähän jos ranskalaisia ei oteta mukaan.
 
Niin, minkä 4 -paikkaisen avon ostaisit, budjetti 6k max, vähintään vm 2000, bensakone ja sähköllä toimiva katto. Valikoimaa on aika vähän jos ranskalaisia ei oteta mukaan.

Volvo C70 Cabriolet. Hieman yllätävä ehdotus mutta mahtuu just budjettiin, on bensa ja vuosimalli on siinä ja siinä. Ajaahan tuollaisella talvellakin.
 
Kyllä, se vois olla ihan hyvä. Olettaisin että laatukin on parempaa kuin s40 Volvossa joka oli aikoinaan. c70 on vaan vähän vanhahtava tyyliltään.
 
Kyllä, se vois olla ihan hyvä. Olettaisin että laatukin on parempaa kuin s40 Volvossa joka oli aikoinaan. c70 on vaan vähän vanhahtava tyyliltään.

Peruspirssi, joten ylläpito ei kallista. Meinasin tulla päivittämään viestiin Saab 9-3:n, mutta sekin taitaa mennä vanhahtaviin. Astrasta tai golfista ei kai tarvi sanoa mitään:smoke:

CLK mersua, ja bemariakin varmaan löytyy. Venyin vähän tuossa budjetissa, mutta tähän aikaan vuodessa jos avon ostaa, niin tinkimävaraa löytynee kyllä.
 
Onhan niitä. Kovakatto vaan pudottaa aika monta ehdokasta pois, sen takia tuon Pösön ostinkin. C70 näyttäis olevan rättikatto.
 
Onhan niitä. Kovakatto vaan pudottaa aika monta ehdokasta pois, sen takia tuon Pösön ostinkin. C70 näyttäis olevan rättikatto.

Sulla on siis jo pösö? C70 on kovalla katolla, ainakin ne muutamat harvat mitä olen liikenteessä nähnyt. Ja CLK myös, bimmerit taitaa olla rättejä, en niin tarkkaan katsonut...
 
Juu keväällä ostin kun halusin kovakattoisen avon, Pösö 307 cc. vm 2005. Rättikatossa on omat murheensa ja kovakatto on talvella näppärämpi. Eipä niitä oikein muuta tullut vastaan kuin pösöjä:)
 
Juu keväällä ostin kun halusin kovakattoisen avon, Pösö 307 cc. vm 2005. Rättikatossa on omat murheensa ja kovakatto on talvella näppärämpi. Eipä niitä oikein muuta tullut vastaan kuin pösöjä:)

Eipä noita tosiaan hirveästi ole ollut tarjollakaan uusina suomessa, muuta kun pösöä. Luultavasti 90% muista vaihtoehdoista on tuonteja, mutta sillä nyt mitään väliä, jos oikea yksilö osuu kohdalle. Itsekin jättäisin rättikatot pois, jos nyt avoa etsisin, kun ei ole kunnollista paikkaa säilyttää.
Matoa koukkuun vaan, nyt on oikea aika vuodesta tuollaisia ostella:tup:
 
Mikäköhän mun -09 sivikissä on vikana kun töyssyistä ajaessa perä tuntuu levottamalta, ikään kuin heilahtaisi jommalle kummalle sivulle? Iskarit, kallistuksenvakaajat vai mikä? Rengaspaineet on kohdillaan.

Auraus/pyörän kulmat keturallaan eli joku pusla ehtoopuolella?
 
Lämppäristä puskee isoilla kierroksilla kuumaa ja lämmintä ihanasti. Sitten kun köröttelee 60km/h alta 2k kierrokset, alkaa höörti loppumaan ja tulee todella hailakkaa lämpöä. Nesteitä on ja ihan uusi termari. Möivätkö jonkin kesäversion vai mistä kyse. edellisessä autossa taisi olla sama juttu, mutta ei vanha jaksa muistaa. Toyotasta siise kyse.
Kyllähän tuo kuulostaa siltä että termari aukeaa aivan liian pienessä lämpötilassa.

Miten lämpömittari - putoaako alas / nouseeko / seilaako kun seisoo paikallaan tyhjäkäynnillä?
 
Kantsii sitten ottaa huomioon, että varsinkin nykyautoissa se viisari voi olla puolivälissä vaikka koneen lämmöt on 50c, eli kannattaa tsekata se termari
 
Tuosta hallitunkkauksesta tuli itselläkin mieleen että miten ootte tunkannut autoa vakitunkkipaikasta? Itellä ainakin jotain muovia siinä heti lähellä silllä tavalla ettei ole mitään asiaa siihen tunkkauspaikkaan varsinkaan jos kiekko tms pehmuke tunkin päällä.

Aina pelottaa pelkällä sillä tunkin omalla kupilla tunkkailu että lipsahtaa jotenkin tai menee läpi jostakin pohjasta...
 
Mikäköhän mun -09 sivikissä on vikana kun töyssyistä ajaessa perä tuntuu levottamalta, ikään kuin heilahtaisi jommalle kummalle sivulle? Iskarit, kallistuksenvakaajat vai mikä? Rengaspaineet on kohdillaan.
Takapään puslat?
 
laakeri.jpg


Talvirenkaan vaihdon yhteydessä havaitsin että vähän turhan paljon klappia toisella puolella laakerissa. Tarttis siis kiristää. Katsoin räjätyskuvaa ja homma näkyy tyssäävän erikoistyökalun puutteeseen. Ympyröin tuon levyn millä laakerin kiristys varsinaisesti tapahtuu. Siihen tarvitaan joku iso holkki jossa on nystyrät ulkokehällä jotka sujahtaa reikiin. Olisi ollutkin liian helppoa jos homma toimisi haka-avaimella.

Osaakos joku sanoa millä nimellä moinen työkalu kulkee? Selain nettiä vähän sieltä sun täältä mutta ei oikein tullut mitään järkevää eteen. Vai lieneekö joku Nissanin oma spesiaali työkalu :confused:

Millään kärkipihdeillä homma ei taida onnistua kun voimaakin tarvitsisi käyttää. Ensin pitää kiristää 78-98Nm, löysätä ja pyöritellä ja lopuksi kiristää 1,5Nm. Sitten lukkolevy päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Vastaan itselleni; sain vinkin että tarpeeksi järeillä taivutetuilla lukkorengaspihdeillä tuon voi hoitaa. Tosin momentti pitää tulla perstuntumalta. Pienen äheltämisen jälkeen isoilla 30cm pihdeillä homma hoituikin (lue: kaksi kertaa piti tehdä ennenkuin tuli hyvä).
 
Jos auton omistajaksi on merkittynä tiettynä ajanjaksona (3kk) vakuutusyhtiö, meinaako tämä että auto on todennäköisesti ollut lunastettuna, esimerkiksi kolarin takia? Omistaja on ollut eri ennen vakuutusyhtiölle joutumista ja vakuutusyhtiön omistajuuden jälkeen.
 
Löytyykö tietoa miten obd livedataa voisi tulkita. Memoscan laitteesta otin talteen dataa, mutta olisi kiinnostavaa tietää miten sitä voisi tulkita tarkemmin.
 
kone 20 astetta:
0,020
0,010
kone 22 astetta:
0,015
0,050
kone 89 astetta:
0,750
kone 88 astetta:
0,800
0,855
0,800
0,795

Tuollaista dataa jälkimmäisestä lambdasta. Lisäksi pösö antaa lisäilmapumppu vian. Käsittääkseni jälkimmäisen lambdan pitäisi pysyä vakiona ja tavallaanhan tuo sen tekeekin, mutta ei ole oikein käsitystä mikä se vakioarvo pitäs olla. Ts. onko lambdat kunnossa vai ei?
 
Volvossa oli ajotietokoneessa viesti "hälytin lauennut, tarkasta auto". Mitä ihmettä?
 
Joku kiinnittänyt defan sisätilalämmitintä kaksipuolisella teipillä? Ei tuossa Volvo v50 oikein ole sellaista paikkaa mihin järkevästi saisi ruuveilla. @diaz Oliko sulla puhallinta autossa?
 
Autoon vaihdettiin akku viime talvena ja laitettiin samalla säteilylämmittimen pistokkeesta jonkinlainen laturi(ylläpito?) sille akulle kun tulee paljon lyhyttä matkaa ajettua niin ei heti kuole talvella. Mietin että kannattaisiko sitä säteilylämmitin+akkulaturi systeemiä pitää lähtökohtaisesti kokoajan kiinni autossa, ja antaa sen ladata sen 2h minkä töpselin ajastin antaa vaikka ei olisikkaan lähtemässä ajamaan? Säilyttäisikö akku paremmin tällälailla varauksensa jos seisoo aina välillä vaikka vuorokaudenkin tuolla käyttämättömänä kovilla pakkasilla, sitten pientä ajoa ja taas seisomaan? Eikai tuollaisissa lyijyakuissa ole mitään maksimi lataus/purkautumis syklejä?
 
Mulla on autossa eberin kaverina pelkkä ylläpitolaturi. Aika usein se on talviaikaan johdon perässä aina kun auto on kotona. Se laturihan ei lataa jos akku on täysi. Jos sua ei huoleta sen säteilylämmittimen turha käyttö, niin ei tuosta akulle haittaa ole.
 
Eikai tuommosten säteilylämmittimien käytöstä haittaa pitäis olla kun ei se edes lämmitä kunnolla sillonku pitäis?
 
Mondeo mk3 sedan 2003. Ongelmani: Auton puskurissa olevan valonpesurin suojamuovi/läppä hyppäsi helvettiin ajaessani kovaa as fuck. Hartikaisella muovin palanen taisi olla 27€ kun kysyin. Mistä saisin muovinpalan halvemmalla? Ulkomailta tilaus ei ole ongelma. Purkaamot haluavat ainakin täällä myydä koko pesimen kerralla eikä vain muovi läppää.
 
Parraan kumin saat tehtyä vanhoista autonrenkaista. Kuppiterällä poraat kulutuspinnan keskeltä pari sopivan kokoista kiekkoa, jota saat kumista sopivan korkuisen ja liimaat ne yhteen rengasliimalla (kannattaa panna ruuvipenkkiin puristuksiin, niin liimaantuu kunnolla yhteen). Lopuksi voi vielä reunan viimeistellä polymeerimassalla tms, niin ei revi sormia reunoilta törröttäviin rautalankoihin.

Tuommoisella kumilla on autoja nosteltu jo vuosia, eikä painu liiemmin kasaan ja kestää.

Voisi tuollaisen kyllä viritellä.

Kyllä tuo tunkkipalikka kesti, kun vaihdoin renkaat. Se puun rutina vaan jonkin verran arvellutti.
 
Mondeo mk3 sedan 2003. Ongelmani: Auton puskurissa olevan valonpesurin suojamuovi/läppä hyppäsi helvettiin ajaessani kovaa as fuck. Hartikaisella muovin palanen taisi olla 27€ kun kysyin. Mistä saisin muovinpalan halvemmalla? Ulkomailta tilaus ei ole ongelma. Purkaamot haluavat ainakin täällä myydä koko pesimen kerralla eikä vain muovi läppää.
Menin ebay.co.uk ja kirjoitin mondeo headlight washer. Ensimminen tulos oli
http://www.ebay.co.uk/itm/HEADLAMP-...469063?hash=item3cdaf41d07:g:TjEAAOxyXDhSoFRu

Varmaan halvemmallakin löytyy, mutta niin paljoon ei mielenkiinto enää riittänyt.
 
Onko kaasarivehkeiden automaattiryypyn hengenelämän asiantuntijoita?

-89 1.0 Micra aina tuppaa näin talvisin oikuttelemaan niin että ryyppy jää päälle ja auto käy kovilla kierroksilla. Kaupungissa aina pieni jännitys milloin tukehtuu.. meno on siis jokseenkin oikukasta ja arvaamatonta.

Osasyynä voi olla syksyisin kaasariin kerynyt kosteus joka sitten pakkasella jäätyy, tämä puhdas arvaus.

Oireisiin yleensä auttaa kun carb cleaneria ja paineilmaa tarjoaa kaasariin. Samalla yhteydessä olen kaasarin kylessä olevaa mötikkää käännellyt edestakaisin.

Mikäs olisi se oikea tapa lähestyä asiaa?
 
Onko kaasarivehkeiden automaattiryypyn hengenelämän asiantuntijoita?

-89 1.0 Micra aina tuppaa näin talvisin oikuttelemaan niin että ryyppy jää päälle ja auto käy kovilla kierroksilla. Kaupungissa aina pieni jännitys milloin tukehtuu.. meno on siis jokseenkin oikukasta ja arvaamatonta.

Osasyynä voi olla syksyisin kaasariin kerynyt kosteus joka sitten pakkasella jäätyy, tämä puhdas arvaus.

Oireisiin yleensä auttaa kun carb cleaneria ja paineilmaa tarjoaa kaasariin. Samalla yhteydessä olen kaasarin kylessä olevaa mötikkää käännellyt edestakaisin.

Mikäs olisi se oikea tapa lähestyä asiaa?

Ryypyn rele pois tai sulake. Jotain tuollaista kuulin Nissan Bluebirdin automaattiryypystä.
 
Tuli uusi auto ostettua ja tuulilasihan siinä on ku pommituksen jälkeen niin missähän hinnoissa mahtaa vaihdot liikkua? Sadetunnistin siinä taitaa olla kun ainakin tikussa on "auto".
Netistä toki katselin niin siellä 500 paikkeillahan ne on mutta onko käytännössä näin?
 
Viimeksi muokattu:
Tuli uusi auto ostettua ja tuulilasihan siinä on ku pommituksen jälkeen niin missähän hinnoissa mahtaa vaihdot liikkua? Sadetunnistin siinä taitaa olla kun ainakin tikussa on "auto".
Netistä toki katselin niin siellä 500 paikkeillahan ne on mutta onko käytännössä näin?
Jos on yläreunan tummennuksella, niin aika pitkälti joo.

Ilman tummennusta saattaa saada 200-250 eurolla.
 
300€ hujakoilla, ja jopa kalliimpia tarjouksia saanut pariin autoon, missä ei ole mitään tunnistimia, tai tummennuksia. Virossa kuulemma puolet täkäläisestä hintatasosta.
Vielä muutama vuosi sitten volvoon sai lasin ihan tummennuksella 250€. Sitten nuo lämmitettävät kaiken tekniikan sisältävät ikkunat, niin en edes tiedä.
Sitten kun se on ehkä hajalla ensimmäisestä eteen kiilaajan ansiosta.
 
Tuli uusi auto ostettua ja tuulilasihan siinä on ku pommituksen jälkeen niin missähän hinnoissa mahtaa vaihdot liikkua? Sadetunnistin siinä taitaa olla kun ainakin tikussa on "auto".
Netistä toki katselin niin siellä 500 paikkeillahan ne on mutta onko käytännössä näin?

Mitä jos otat lasivakuutuksen ja vaihdat lasin keväällä vakuutuksen piikkiin?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 616
Viestejä
4 493 767
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom