Josef
Це політично коректна назва.
Tönäri millä on hieno nimi.
Kyl mä mauserin tiedän mut tarkkuussellainen..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 14:30 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Tönäri millä on hieno nimi.
Tartteeha sitä välillä, jos ei oo tuttu tuote mikrossa ja tarttee vähä vilkasta miltä siellä näyttää. Tai vaikkapa puuro tai vastaava, ei oo kiva, jos rupee kuohuun ympäri mikroa. Mut ei kyl mikää "iha must" juttu ole todellakaan.Piti ihan tarkistaa onko omassa mikrossa valoa, on siinä näköjään. Yleensä länttään luukun kiinni, säädän ajan - mikro päälle ja sohvalle oottamaan koska piippaa että valmista on. Että mihin sitä valoa oikein siellä tarvii, vie vaan sähköä pirusti.
Piti ihan tarkistaa onko omassa mikrossa valoa, on siinä näköjään. Yleensä länttään luukun kiinni, säädän ajan - mikro päälle ja sohvalle oottamaan koska piippaa että valmista on. Että mihin sitä valoa oikein siellä tarvii, vie vaan sähköä pirusti.
Kyl mä mauserin tiedän mut tarkkuussellainen..![]()
Ainakin näkyy olevan siilä nimellä myynnissä..Tekeekö muuten Mauser enää työntömittoja?
Tässä siis oletuksena työntömitta.
Ainakin näkyy olevan siilä nimellä myynnissä..
On tuossakin pointteja, tai kuten joku mainitsi juuston sulamisen. Itse taas käytän mikrokupua ettei tule ylimääräistä sotkua. Omat lämmitykset menee taas ulkomuistista. Mutta piti tosiaan tarkistaa että onko siellä valoTartteeha sitä välillä, jos ei oo tuttu tuote mikrossa ja tarttee vähä vilkasta miltä siellä näyttää. Tai vaikkapa puuro tai vastaava, ei oo kiva, jos rupee kuohuun ympäri mikroa. Mut ei kyl mikää "iha must" juttu ole todellakaan.
Kyl mä mauserin tiedän mut tarkkuussellainen..![]()
On tuossakin pointteja, tai kuten joku mainitsi juuston sulamisen. Itse taas käytän mikrokupua ettei tule ylimääräistä sotkua. Omat lämmitykset menee taas ulkomuistista. Mutta piti tosiaan tarkistaa että onko siellä valo![]()
Pöh, pah. Mikroa ajetaan aina täysilläTuohon muuten auttaa se, ettei aja sitä täydellä teholla.
Pöh, pah. Mikroa ajetaan aina täysilläTäysillä ajamisen ajat tietää ulkomuistista. Ehkä joskus jos jostain syystä täytyy sulatella pikaisesti, nii sit eri juttu. Tai toi puuro, ku haluaa vähä hellemmin lämmittää. Täysillä suurinosa mikroista kuitenki aina paahtaa (vielä nykyäänkin), mut vaa pulssittain, jos "heikentää" tehoa.
Kyllä niitä talon sisäpuolellekin on muurattu, ainakin viileämmissä osavaltioissa. Veikkaisin tuossa ulkopuolelle muuraamisessa olevan ainakin lämpimämmissä paikoissa syynä sen, että esim jotain puuhellaa käyttäessä sisälle on tullut jo liian kuuma. En tosin ole mikään jenkkiläisten talojen rakennusinsinööri mutta ainakin oma järki sanoisi noin.Minkähän takia kautta-aikain jenkkitaloissa on takkojen ja tulisijojen piiput ja hormit muurattu talon ulkopuolelle? Luulis että jo mainariaikana jolloin jollain seuduilla oli kylmääkin kylmempi olis ollu järkevämpää muurata hormi talon sisään lämmittämään taloa eikä harakoille..
Sitä mä ihmettelin että kun se yleensä ei ole hella vaan takka joka muurattu ulos ja vuoristokämpissäkin niitä näkee.Kyllä niitä talon sisäpuolellekin on muurattu, ainakin viileämmissä osavaltioissa. Veikkaisin tuossa ulkopuolelle muuraamisessa olevan ainakin lämpimämmissä paikoissa syynä sen, että esim jotain puuhellaa käyttäessä sisälle on tullut jo liian kuuma. En tosin ole mikään jenkkiläisten talojen rakennusinsinööri mutta ainakin oma järki sanoisi noin.
Samaa ihmetellyt, muutenkin Amerikassa yleinen avotakka on kyseenalainen lämmityksen kannalta kun tahtoo enemmänkin jäähdyttää taloa kuin lämmittää.Minkähän takia kautta-aikain jenkkitaloissa on takkojen ja tulisijojen piiput ja hormit muurattu talon ulkopuolelle? Luulis että jo mainariaikana jolloin jollain seuduilla oli kylmääkin kylmempi olis ollu järkevämpää muurata hormi talon sisään lämmittämään taloa eikä harakoille..
Siitä vähän historiaaMinkähän takia kautta-aikain jenkkitaloissa on takkojen ja tulisijojen piiput ja hormit muurattu talon ulkopuolelle? Luulis että jo mainariaikana jolloin jollain seuduilla oli kylmääkin kylmempi olis ollu järkevämpää muurata hormi talon sisään lämmittämään taloa eikä harakoille..