Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Heitan ihan lonkalta etta uusi mekanismi voi olla niin halpa etta kannattaa suosiksesta vaihtaa.
Ei ole varmaan mitään apua, mutta ChatGPT neuvoi näin.
Kysy piruuttasi uuden vastaavan koneiston hinta. Mulla ei mitana faktaa ole mutta sellainen huono muistikuva etta kaappikellon koneistot ovat yllavan halpoja jos haluaa oman kaappikellon tehda. Tyyliin 100-200 sai laadukkaan koneiston siina miss kiinalainen maksoi 50 euroa. mutta nama ovat luokkaa 20 vuotta vanhoja juttuja.Vien maanantaina kellosepälle sen ja katson mitä tuumii asiasta.
Mistä/mikä ok oikeahkosti näyttävä edukkaahko digi-kainalo kuumemittari?
Samaa mieltä, apteekista löytyy kohtuuhintaisia mutta oikein näyttäviä kuumemittareita.Apteekista.
Kai noissakin vaihettava paristo on ettei uutta mittaria tarvee ostaa?Samaa mieltä, apteekista löytyy kohtuuhintaisia mutta oikein näyttäviä kuumemittareita.
Aikanaan itselläni oli joku jostain Honkkarista, Tarjoustalosta tai vastaavasta ostettu kuumemittari mutta se tuntui välillä näyttävän mitä sattuu. Jos mittasi vaikka 3 kertaa peräjälkeen niin yksi mittaus saattoi heittää puolikin astetta muista. Normaalisti ei tullut kyllä mitattua kuin kerran mutta tuolla mittarilla piti aina mitata kahdesti ja jos tulos heitti kovin paljon niin kolmannella mittauksella pystyi veikkaamaan mikä on oikea tulos.
Toinen mittari oli jo apteekista, siinä oli kyllä kiva feature että näytti edellisen mittaustuloksen kun sen laittoi päälle mutta virtanappi oli mittarin päässä ja melko herkkä joten joka toinen kerta mittaria kainalosta pois ottaessa vahingossa painoi sitä nappia ja mittari sammui ennenkuin kerkisi lukemaa katsomaan. Siksi siinä varmaan olikin se edellisen mittauksen näyttöTuohon kyllästyneenä ostin sitten sellaisen mallin missä virtanappi on sellainen jota ei ihan vahingossa paina, se on nyt varmaan ainakin 10v ollut ja edelleen toimii, tosin nyt alkaa paristo hiipumaan niin itsekin pitäisi uusi kuumemittari ostaa, kunhan nyt vaan muistaisi seuraavalla apteekkireissulla...
Olisi tuossa varmaan vaihdettava paristo, ainakin joku sen näköinen sauma mittarissa näkyy mutta itse mittari on jo sen verran elämää nähnyt, kellastunut ja naarmuuntunut niin ajattelin suosiolla vaihtaa uuteen. Voi olla että tuo murenisi käsiin kun lähtisi kampeamaan mittaria auki. Joskus kokeilin tuota ihan sormivoimin kiskoa mutta ei auennut joten luultavasti jos tuo aukeaisi niin muovi lohkeaisi tai sitten työkalun käytöstä jäisi joku terävä kulma muovin laitaan. Siinä mainitsemassani aikaisemmassa mallissa jossa oli se hölmö virtanappi päässä, oli kyljessä ruuvilla avattava luukku paristolle joten siihen ainakin olisi voinut vaihtaa pariston.Kai noissakin vaihettava paristo on ettei uutta mittaria tarvee ostaa?
Meillä näköjään on mittarin perässä sininen korkki, jonka nyppäämällä pääsee vaihtamaan uuden pariston. Lähti sormilla vetämällä, mutta kitkaa oli, koska vesitiiviyden nimissä on laitettu urassa näkyvä läpinäkyvä tiivisterengas. Uusi LR41 maksaa IKH:ssa 1,00 €/kpl.Olisi tuossa varmaan vaihdettava paristo, ainakin joku sen näköinen sauma mittarissa näkyy mutta itse mittari on jo sen verran elämää nähnyt, kellastunut ja naarmuuntunut niin ajattelin suosiolla vaihtaa uuteen. Voi olla että tuo murenisi käsiin kun lähtisi kampeamaan mittaria auki. Joskus kokeilin tuota ihan sormivoimin kiskoa mutta ei auennut joten luultavasti jos tuo aukeaisi niin muovi lohkeaisi tai sitten työkalun käytöstä jäisi joku terävä kulma muovin laitaan. Siinä mainitsemassani aikaisemmassa mallissa jossa oli se hölmö virtanappi päässä, oli kyljessä ruuvilla avattava luukku paristolle joten siihen ainakin olisi voinut vaihtaa pariston.
Muutenkin kun joku edullinen kuumemittarimalli maksaa hädintuskin enemmän kuin joku erikoisempi paristo niin en näe yli 10v vanhan mittarin pariston vaihtamisessa enää paljoa järkeä.
Kumma kyllä lääkärit ja hoitajat luottavat. Noilla korvamittareilla lämpö käytännössä "aina" mitataan nykyisin.Itsellä oli tuollainen mutta putosi pönttöön. On ollut toinen, vihreä väri tms, ja se ainakin näyttää aika varmasti liian vähän koko ajan. Tuo yo vastaava näytti mielestäni oikeammin kun näytti puoli-asteen enemmän. Noita ei taida vaan enää kukaan myydä. Noihin korva, otsa tms en kyllä luota, ennenkään ei niin mitattu kuumetta, kainalosta se aina on ollut.
Itsellä oli tuollainen mutta putosi pönttöön. On ollut toinen, vihreä väri tms, ja se ainakin näyttää aika varmasti liian vähän koko ajan. Tuo yo vastaava näytti mielestäni oikeammin kun näytti puoli-asteen enemmän. Noita ei taida vaan enää kukaan myydä. Noihin korva, otsa tms en kyllä luota, ennenkään ei niin mitattu kuumetta, kainalosta se aina on ollut.
Itsellä oli tuollainen mutta putosi pönttöön. On ollut toinen, vihreä väri tms, ja se ainakin näyttää aika varmasti liian vähän koko ajan. Tuo yo vastaava näytti mielestäni oikeammin kun näytti puoli-asteen enemmän. Noita ei taida vaan enää kukaan myydä. Noihin korva, otsa tms en kyllä luota, ennenkään ei niin mitattu kuumetta, kainalosta se aina on ollut.
Osa taas menee kiinni tyyliin 15sec piippauksen jälkeenOletko lukenut noiden käyttöohjeita? Jos kainalosta mittaa, kaikissa se piippaus ei tarkoita että mittaus on valmis. Myös somessa ja uutisissa asti ollut lähiaikoina tästä juttua.
Mittaus aika on 5-10min yleensä, vaikka piippaus kuuluu muutaman minuutin jälkeen.
Jos ensin kertoisit mistä ihmeen hehkutetusta lohkoketjuteknologiasta höpiset. Itse en ole mitään lohkoketjuhehkutusta omasta uutisvirrasta ole bongannut.Koko Suomi hehkuttaa uutta ja mullistavaa lohkoketjuteknologiaa, joka tulee mullistamaan suunnilleen koko nykyisen maailmanjärjestyksen. Voisiko joku viisaampi selittää lyhyesti, mikä ihme on tämä lohkoketjuvillitys ja mitä käytännön hyötyä sillä konkreettisesti saavutetaan? Bitcoinin ja $Trumpkolikon spekulatiivisen arvon kehitys ei kelpaa vastaukseksi.
Kykypuolueen ja elinkeinoelämän hehkutus mm. Suomi Areenalla ja Suomen kasvustrategiassa. mm. tuollainen superhehkutettu investointi on tulossa Suomeen mutta uutisesta ei selviä, mitä tuo lohkoketjufirma käytännössä tekee ja mitä mullistavaa sen bisneksessä oikeasti on? Kanadalainen Bitzero Blockchain aikoo rakentaa jättimäisen datakeskuksen Satakuntaan KokemäelleJos ensin kertoisit mistä ihmeen hehkutetusta lohkoketjuteknologiasta höpiset. Itse en ole mitään lohkoketjuhehkutusta omasta uutisvirrasta ole bongannut.
Ja todennäköisesti saavat rahaa siitä hukkalämmöstä mitä salit tuottaa, menee kunnan verkkoon.Bitzeron kohdalla blockchain tarkoittaa nimenomaan sitä Bitcoinin louhintaa, eli poltetaan sähköä laskentatehoksi koska joku pöljä siitä maksaa.
Onnistuisko jos vaan teet tuonne pelipuolelle alotus esim: "Diablo IV - Spiritborn build" jossa pidät ekaa postausta ajankohtaisena ja aina kerrot uudessa viestissä mitä muutoksia siihen on tullu?Missä täällä on semmonen paikka mihin voin perustaa oman blogin. Tekisin sinne Diablo IV - Spiritborn hahmon buildin joka olisi itse keksitty ja pyytäisin sinne ihmisiä ehdottamaan mitä tekisi paremmaksi sekä päivittelen tietoa sinne jos siitä tulee toimivampi.
Tiedän kyllä että Diablolle on oma ketju, mutta se mun viestibuildi katoaisi kuin pieru saharaan.
Tuossahan se mielestäni 10 § ilmaistaan varsin selkeästi. Eli ei ole väliä onko puukko housuntaskussa tai repussa, se on hallussapitoa, säilytyspaikkaa ei ole erikseen määritelty. Ja jos pystyt todistamaan että olet menossa kalaan 1000km päähän niin se on sallittua hallussapitoa.Onko hallussapitämiselle olemassa joku määritelmä?
Esimerkiksi jos lähden polkupyörällä 1000 km päähän kalastamaan ja tarvitsen siellä, mutta en matkan varrella, puukkoa, onko sillä juridisesti merkitystä, että onko se puukko housun taskussa, takin povitaskussa tai repun pohjalla? Järjestyslaissa ei ole määritelty, enkä löydä muualtakaan määritelmää Järjestyslaki 612/2003 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
Ja tässä kysyn nyt sitä lain määritelmää, en sitä, miten joku poliisi tulkitsee lakia jossain kuvitteellisessa tilanteessa tms.
Eikös siellä lue, että poikkeuksena, jos työtehtävä vaatii tai on muu perusteltu syy?Onko hallussapitämiselle olemassa joku määritelmä?
Esimerkiksi jos lähden polkupyörällä 1000 km päähän kalastamaan ja tarvitsen siellä, mutta en matkan varrella, puukkoa, onko sillä juridisesti merkitystä, että onko se puukko housun taskussa, takin povitaskussa tai repun pohjalla? Järjestyslaissa ei ole määritelty, enkä löydä muualtakaan määritelmää Järjestyslaki 612/2003 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
Ja tässä kysyn nyt sitä lain määritelmää, en sitä, miten joku poliisi tulkitsee lakia jossain kuvitteellisessa tilanteessa tms.
10 §
Toisen vahingoittamiseen soveltuvien esineiden ja aineiden hallussapito
Seuraavien toisen vakavaan vahingoittamiseen tarkoitettujen tai siihen soveltuvien esineiden tai aineiden hallussapito yleisellä paikalla on kielletty:
1) teräaseet, rikotut lasiesineet ja muut näihin rinnastettavat viiltämiseen tai pistämiseen soveltuvat esineet;
2) patukat, ketjut, jouset, vaijerit, kaapelit, pesäpallomailat ja muut näihin rinnastettavat lyömiseen soveltuvat esineet;
Mitä 1 ja 2 momentissa säädetään, ei koske esineitä tai aineita, joiden hallussapito on työtehtävän tai muun hyväksyttävän syyn vuoksi tarpeen.
Eikö oikeampi kysymys ole että mitkä ovat hyväksyttäviä syitä? En ala leikkimään juristia mutta mielestäni hallussapidon määritelmällä ei ole väliä antamissasi esimerkeissä.Onko hallussapitämiselle olemassa joku määritelmä?
Taitaa mennä ennemminki käytännössä niin, että ongelmia tulee vasta silloin, ku on selkeesti perusteeton syy kanniskella puukkoa. Baarista lentää maijaan ja sit löytyy puukko piilotettuna jne.Eikö oikeampi kysymys ole että mitkä ovat hyväksyttäviä syitä? En ala leikkimään juristia mutta mielestäni hallussapidon määritelmällä ei ole väliä antamissasi esimerkeissä.
"""
Mitä 1 ja 2 momentissa säädetään, ei koske esineitä tai aineita, joiden hallussapito on työtehtävän tai muun hyväksyttävän syyn vuoksi tarpeen.
"""
Jep, itse olen about 25v kantanut leathermania vyöllä eikä kertaakaan ole ollut ongelmia. Toki jos olen mennyt esimerkiksi baariin, olen siksi ajaksi jättänyt vähintään itse leathermanin kotiin, monesti ottanut myös kotelon pois vyöltä.Taitaa mennä ennemminki käytännössä niin, että ongelmia tulee vasta silloin, ku on selkeesti perusteeton syy kanniskella puukkoa. Baarista lentää maijaan ja sit löytyy puukko piilotettuna jne.
esim. leathermania saanee aika rauhassa julkisella alueella vyöllä näkyvillä kanniskella ilman, että joku soittaa poliisit. Aika monilla pienemmillä paikkakunnilla voi puukkoa tupessaki kantaa.
Ei siinä ole määritelty termiä mitenkään? Teräaseen säilyttäminen kotona tai autossa ei varmastikaan ole hallussapitoa, kun itse olen jossain julkisessa puistossa istumassa.Tuossahan se mielestäni 10 § ilmaistaan varsin selkeästi. Eli ei ole väliä onko puukko housuntaskussa tai repussa, se on hallussapitoa, säilytyspaikkaa ei ole erikseen määritelty. Ja jos pystyt todistamaan että olet menossa kalaan 1000km päähän niin se on sallittua hallussapitoa.
Eikös siellä lue, että poikkeuksena, jos työtehtävä vaatii tai on muu perusteltu syy?
e:
Eikö oikeampi kysymys ole että mitkä ovat hyväksyttäviä syitä? En ala leikkimään juristia mutta mielestäni hallussapidon määritelmällä ei ole väliä antamissasi esimerkeissä.
"""
"""
Vaarallisten esineiden kohdalla on julkisella paikalla oleva autoki erikseen määritelty. Kotihan ei tietenkään tähän liity, kun puhutaan julkisesta paikasta.Ei siinä ole määritelty termiä mitenkään? Teräaseen säilyttäminen kotona tai autossa ei varmastikaan ole hallussapitoa, kun itse olen jossain julkisessa puistossa istumassa.
Nyrkkirautojen, stilettien ja heittotähtien sekä muuksi esineeksi naamioitujen teräaseiden samoin kuin sähkölamauttimien ja -patukoiden, jousipatukoiden sekä tarkkuussinkojen ja -linkojen valmistus, maahantuonti, kauppa sekä hallussapito yleisellä paikalla ja yleisellä paikalla olevassa kulkuneuvossa on kielletty, jollei 2 tai 3 momentissa taikka 12 §:ssä muuta säädetä.
Tossa se on kun sille ei taida olla mitään ihan kiveen kirjoitettua määritelmää, niin se määritelmä jää konstaapelin tehtäväksi sitten tapauskohtaisesti.Kuten viestissä vieläpä erikseen tarkensin, kysyin määritelmää termille "hallussapito". En mitään muuta, esimerkki oli vain kontekstin takia.
Kohtuu hyvin epäonnistuit esimerkissäsi kun vedit kaikki vastaajat vipuun.Kuten viestissä vieläpä erikseen tarkensin, kysyin määritelmää termille "hallussapito". En mitään muuta, esimerkki oli vain kontekstin takia.
Vaarallisten esineiden kohdalla on julkisella paikalla oleva autoki erikseen määritelty. Kotihan ei tietenkään tähän liity, kun puhutaan julkisesta paikasta.
Nyrkkirautojen, stilettien ja heittotähtien sekä muuksi esineeksi naamioitujen teräaseiden samoin kuin sähkölamauttimien ja -patukoiden, jousipatukoiden sekä tarkkuussinkojen ja -linkojen valmistus, maahantuonti, kauppa sekä hallussapito yleisellä paikalla ja yleisellä paikalla olevassa kulkuneuvossa on kielletty, jollei 2 tai 3 momentissa taikka 12 §:ssä muuta säädetä.
On kyllä ihan uskomatonta miten paksusta rautalangasta pitäs kysymys vääntää, kun haluttu vastaus on tasoluokkaa yksi linkki johtonkin lähteeseen mitä ei nyt itse onnistu löytämäänKohtuu hyvin epäonnistuit esimerkissäsi kun vedit kaikki vastaajat vipuun.
Nii siksi laitoinki, että sitä autoa ei ole mainittu seuraavassa pykälässä, johon nää puukotki liittyy. Menis vähä hankalaksi, jos pitäis esim. takakontti aina tarkastaa, että siellä ei varmasti mitää vahingoittamiseen kykenevää esinettä ole, ku lähtee liikkeelle kotoaTavallinen puukko ei ole muuksi esineeksi naamioitu esine, joten tuo pykälä ei tähän määritelmäkysymykseen liity.
No mitäs alat vetämään kesken kysymyksen sivuraitelle. Saat ihan itseäsi syyttää että porukka on sivuraitella. Ei ole mistään raulangan paksuudesta kiinni.On kyllä ihan uskomatonta miten paksusta rautalangasta pitäs kysymys vääntää, kun haluttu vastaus on tasoluokkaa yksi linkki johtonkin lähteeseen mitä ei nyt itse onnistu löytämään![]()
Johtuu siitä, että lapsiperheen kohdalla katsotaan olevan hyväksyttävämpää nyhtää rahaa. Toki lennotkin maksaa jotain.Katellaan tässä perheen kanssa (2 aikuista, 2 lasta) lomareissua.
Sanokaapa fiksummat mistä johtuu tämmöinen:
2 aikuista, suorat lennot ja hotellihuone, hinta: 1200€
2 aikuista 2 lasta, suorat lennot ja hotellihuone, hinta: 2400€
Varmistin vielä että kummassakin tapauksessa hotellihuone on sama, ja niitä on kummassakin tapauksessa vain yksi.
-> Sama tulee varata kaksi eri matkaa samalle ajankohdalle, samaan hotelliin ja samaan lentokoneeseen. Saa ylimääräisen huoneen hinta pari euroa kalliimpi.
Matkatoimistona TUI
Varmaan oleellista on lasten ikä. Se, onko kyseessä vaikka kaksi sylissä matkustavaa alle 2-vuotiasta on eri asia kuin pari teiniä.Sanokaapa fiksummat mistä johtuu tämmöinen:
2 aikuista, suorat lennot ja hotellihuone, hinta: 1200€
2 aikuista 2 lasta, suorat lennot ja hotellihuone, hinta: 2400€
Niin siis ihan sama minkäikäiset lapset olisi niin sama hinta on joka tapauksessa kahdella huoneella ja yhdellä huoneella. Omassa skenaariossa iät 2v ja 4v.Varmaan oleellista on lasten ikä. Se, onko kyseessä vaikka kaksi sylissä matkustavaa alle 2-vuotiasta on eri asia kuin pari teiniä.
Jep, itse olen about 25v kantanut leathermania vyöllä eikä kertaakaan ole ollut ongelmia. Toki jos olen mennyt esimerkiksi baariin, olen siksi ajaksi jättänyt vähintään itse leathermanin kotiin, monesti ottanut myös kotelon pois vyöltä.
Miksi? Ei R-kioskilla ole mitään turvatarkastusta. Läheiselle R-kioskilla ainakin viimeksi oma passi tuli noin viikon päästä tilauksesta. Toki jos johonkin poliisilaitokselle tai vastaavaan paikkaan olen menossa missä on turvatarkastus tai mahdollisuus aiheuttaa pahennusta kantamalla teräasetta niin suosiolla jätän Leathermanin sun muut kotiin tai autoon asioinnin ajaksi.Muista sitten jättää se kotiin myös passia hakiessa ettei tarvi ostaa sen jälkeen uutta.
Tarvitsisin pitemmän kaapelin näytölleni. Näyttö on 4k 240hz. Eli millainen displayport kaapeli varmasti jaksaa siirtää tuon?
Miksi? Ei R-kioskilla ole mitään turvatarkastusta. Läheiselle R-kioskilla ainakin viimeksi oma passi tuli noin viikon päästä tilauksesta. Toki jos johonkin poliisilaitokselle tai vastaavaan paikkaan olen menossa missä on turvatarkastus tai mahdollisuus aiheuttaa pahennusta kantamalla teräasetta niin suosiolla jätän Leathermanin sun muut kotiin tai autoon asioinnin ajaksi.
Jatkokysymys, onko 5 metriä liian pitkä tuollaiseksi kaapeliksi?![]()
DisplayPort - Wikipedia
en.wikipedia.org
Näyttäis vaativan UHBR20 moden, joka löytyy DP 2.0 – 2.1a kaapeleista.
Joillakin poliisiasemilla ainakin on metallinpaljastimet sisäänkäynnin yhteydessä, joten jos se piippaa niin kyllähän ne syynäävät miksi piippaa.Ei kai nyt poliisiasemalla mitään turvatarkastusta ole?
Et ihan vasta ole käyny tai asioinu vaan pikkukaupungissa?Ei kai nyt poliisiasemalla mitään turvatarkastusta ole?
Et ihan vasta ole käyny tai asioinu vaan pikkukaupungissa?
Tuossa Turku ja sama myös Joensuussa
![]()
”Takit ja laukut läpivalaisuun, kiitos” - Senaatti
Kaikille Turun poliisitalossa asioiville on tehty turvatarkastukset marraskuusta 2018 lähtien. Tämä on osoittautunut tarpeelliseksi: metallinpaljastimen läpi kulkee keskimäärin 45 ihmistä tunnissa, ja kuukausittain takavarikkoon päätyy noin 300 esinettä.www.senaatti.fi
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.