Kiitos, pitääpä lueskella virkeämpänä. Toivoin kuite jotain yksinkertaista vastausta lisä-tutkimuksen sijaanKannattaa lukasta tuo Demon core - Wikipedia

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiitos, pitääpä lueskella virkeämpänä. Toivoin kuite jotain yksinkertaista vastausta lisä-tutkimuksen sijaanKannattaa lukasta tuo Demon core - Wikipedia
se alkaa säteilemään valtavasti ja ainakin jos niitä neutroneita heijastetaan kuorella takaisin säteilyn määrä kasvaa exponentiaalisesti. En tiedä tuleeko sanatarkkaa räjähdystä mutta neutronipommi kuitenkin.Kiitos, pitääpä lueskella virkeämpänä. Toivoin kuite jotain yksinkertaista vastausta lisä-tutkimuksen sijaanSinänsä ymmärrän periaatgteen, mut toi kriittisen massan käsite vähä usvaksi jäänyt.
Joo heijastamalla sopivalla materialla kriittistä massaa saadaan myös alaspäin, jos olen oikein ymmärtänyt. Mut edelleen vähä hämyinen toi "kriittinen massa". Siis mulla on olohuoneessa 49 kilon pallo uraani-235:sta, jossa on reikä kilon putkilolle. Tiputan sen palloon, nii tuleeko siitä ydinräjähdys? Ku uraani-235:sen kriittinen massa on 50kg? Nimimerkillä, "Käykö huonosti".se alkaa säteilemään valtavasti ja ainakin jos niitä neutroneita heijastetaan kuorella takaisin säteilyn määrä kasvaa exponentiaalisesti. En tiedä tuleeko sanatarkkaa räjähdystä mutta neutronipommi kuitenkin.
Kriittinen massa on se määritys massalle, jossa voi tapahtua kunnon ydinreaktio.Joo heijastamalla sopivalla materialla kriittistä massaa saadaan myös alaspäin, jos olen oikein ymmärtänyt. Mut edelleen vähä hämyinen toi "kriittinen massa". Siis mulla on olohuoneessa 49 kilon pallo uraani-235:sta, jossa on reikä kilon putkilolle. Tiputan sen palloon, nii tuleeko siitä ydinräjähdys? Ku uraani-235:sen kriittinen massa on 50kg? Nimimerkillä, "Käykö huonosti".
E: vai pitääkö se mötikkä ampua pallon sisään pirun nopeesti, että ei tuu vain pirun säteilevää kuumaa palloa?
Mikäs se sit on? Esim. videoita mitä katsonut, nii niissäki "little boyssa" yksinkertaistettuna ammutaan pala massaa sisään, notta kriittinen massa ylittyy. Plutonium-paukussa taas tietty massa plutoniumia tiivistetään, notta kriittinen massa ylittyy.Ja sen tapahtuman laukaisemiseen tarvitaan ulkoinen reaktio.
Jep, siinähän se on pointti on, eli tarvitaan lisäenergiaa reaktion laukaisemiseksi, kasaamalla 50kg reaktiivista mateariaa pinoon ei ole se juttu.Mikäs se sit on? Esim. videoita mitä katsonut, nii niissäki "little boyssa" yksinkertaistettuna ammutaan pala massaa sisään, notta kriittinen massa ylittyy. Plutonium-paukussa taas tietty massa plutoniumia tiivistetään, notta kriittinen massa ylittyy.
Sen mitä nyt pikaisesti googletin, niin se riippuu juuri tuosta kahden alikriittisen massan nopeasta "kokoamisesta": Nuclear weapon design - WikipediaMikäs se sit on? Esim. videoita mitä katsonut, nii niissäki "little boyssa" yksinkertaistettuna ammutaan pala massaa sisään, notta kriittinen massa ylittyy. Plutonium-paukussa taas tietty massa plutoniumia tiivistetään, notta kriittinen massa ylittyy.
This condition of spontaneous fission highlights the necessity to assemble the supercritical mass of fuel very rapidly. The time required to accomplish this is called the weapon's critical insertion time. If spontaneous fission were to occur when the supercritical mass was only partially assembled, the chain reaction would begin prematurely. Neutron losses through the void between the two subcritical masses (gun assembly) or the voids between not-fully-compressed fuel nuclei (implosion assembly) would sap the bomb of the number of fission events needed to attain the full design yield. Additionally, heat resulting from the fissions that do occur would work against the continued assembly of the supercritical mass, from thermal expansion of the fuel. This failure is called predetonation. The resulting explosion would be called a "fizzle" by bomb engineers and weapon users. Plutonium's high rate of spontaneous fission makes uranium fuel a necessity for gun-assembled bombs, with their much greater insertion time and much greater mass of fuel required (because of the lack of fuel compression).
Eli teoriassa, ku työnnän sen kilon mötikän "vitun noppeesti" sisään, nii kabuum?Sen mitä nyt pikaisesti googletin, niin se riippuu juuri tuosta kahden alikriittisen massan nopeasta "kokoamisesta": Nuclear weapon design - Wikipedia
Eli teoriassa, ku työnnän sen kilon mötikän "vitun noppeesti" sisään, nii kabuum?Luonnossahan tätä tapahtuis todella epätodennäköisesti ja siksi joka puolella ei jysähtele.
Ei ole. Mut "Manhattan" oli hyvä sarja. Ton leffan katon, ku jostain palvelusta joskus näkee, vissii iha hyväkin jopa. Mut ehkä kyssäri tullu pinnalle ton kautta viime aikoina.Ilmeisesti tullut Oppenheimer katsomassa juuri, kun tällaista keskustelua
Henkilö/pakettiautot ei ole ilmatiiviitä ja niissä on takana puskurin alla ilmankulku aukko
![]()
Ydinpommeista:
Kun puhutaan kriittisestä massasta, nii tarkoittaako se kirjaimellisesti sitä, että mulla on 49kg mötikkä uraani-235:sta, jossa on reikä 1kg patukalle samaa kamaa. Ku työnnän ton kilon patukan tohon isomman mötikän reikään, nii tulee iso paukku? Iha hippasen paremmin ymmärrän sen, että imploosiolla tiivistetään materiaalia, niin että kriittinen massa onkin matalempi, koska kaikki on lähempänä toisiaan ja ketjureaktio lähtee käyntiin.
Onko siis kyse vain ja ainoastaan siitä, että tota kamaa on tarpeeksi iso kimpale, nii se käynnistää ketjureaktion? e: ja pitääkö massan olla pallon muodossa (oletan näin).
Ne läpät ei ole mitenkään ilmatiiviitä ja se miksi ilmanvaihtoa parannetaan matkailuautoissa on kosteuden kerääntymisen estäminen, ei tukehtumisvaara...noi läpät on yleensä 90% kiinni jos ei tule korvausilmaa mistään. Ylipaineella kumilärpäkkeet on auki.
Ei silti henkeä uhkaa, mutta aika ns. paksu ilma tulee autoon eli co2 nousee kyllä.
Työkalusta ei hajuakaan, mut rengas vois olla nimeltään retaining ring / optical retaining ring.Mikä on sen ulkosyrjän kierteillä varustetun renkaan nimi, jolla esimerkiksi lukitaan yksittäisiä linssejä putken sisään? Mistä niitä saisi ja mikä on kätevä ja linssiturvallinen työkalu niiden aukomiseen?
Kiitos. Optical retaining ring auttoi eteenpäin ja tuohon tarkoitettu työkalukin löytyi. https://www.thorlabs.com/newgrouppage9.cfm?objectgroup_ID=1430Työkalusta ei hajuakaan, mut rengas vois olla nimeltään retaining ring / optical retaining ring.
Onkos muilla vielä veroilmoitus käsittelyssä? Mulla on viime vuodet tullut palautukset yleensä elokuussa. Myös kaikilla tutuilla veroilmoitus edelleen käsittelyssä. Mikähän helvetti siellä tänä vuonna kestää?
Onkos muilla vielä veroilmoitus käsittelyssä? Mulla on viime vuodet tullut palautukset yleensä elokuussa. Myös kaikilla tutuilla veroilmoitus edelleen käsittelyssä. Mikähän helvetti siellä tänä vuonna kestää?
Esiintyykö jotenki normaalia enemmän vai mitä tarkoitat?Mikä merkitys on tällä YouTubessa esiintyvällä musta sydän symbolilla?
Emoji Meaning
A heart shaded completely black. May be used to express morbidity, sorrow, or a form of dark humor, but despite the color remains most commonly used for love and affection.
Olen jo kahteen kommenttiini saanut vastaukseksi mustan sydämen, niin sitä vähän ihmettelen.
AGM akku vaatii sille suunnitellun laturin, niin sitten onnistuu latailu. Tavallisessa lyijyakulle tehdyssä laturissa jännite ei nouse tarpeeksi ja AGM akkua ei saa täyteen.Saako tällaista akkua:
ladata itse?![]()
MP-akku SMF, 12 V, 7 Ah, 150 x 87 x 95 mm
AGM-teknologiaan (Absorbent Glass Mat) perustuvat kaasutiiviit moottoripyörän huoltovapaat akut. Pitkä käyttöikä, ei huoltotarvetta Lataus säilyy pid...www.biltema.fi
Tässä ei saa nesteiltä mitään aukkoja auki niin onko tossa sit räjähdysriski?
Mulla on tollanen pitstonen 6/12 voltin akkulaturi millä ollut tapana skootterin akkuja latailla mutta nyt uudessa skootterissa olikin tällanen "outo" akku...
Tuo laturi ei kyllä ole lyijyakuille kun nimenomaan lukee ettei saa olla.AGM akku vaatii sille suunnitellun laturin, niin sitten onnistuu latailu. Tavallisessa lyijyakulle tehdyssä laturissa jännite ei nouse tarpeeksi ja AGM akkua ei saa täyteen.
Sitten sillä ei kannata niitä ladata ollenkaan. AGM on yksi lyijyakkujen tyypeistä.Tuo laturi ei kyllä ole lyijyakuille kun nimenomaan lukee ettei saa olla.
Onko se vastaus tullu siis kanavan ylläpitäjältä tyyliin (mustana toi sydän tietenkin):?![]()
Vai ihan vain ns. normi kommenttina?
Kanavan ylläpitäjältä molemmat.
Olin väärin lukenut.AGM akku vaatii sille suunnitellun laturin, niin sitten onnistuu latailu. Tavallisessa lyijyakulle tehdyssä laturissa jännite ei nouse tarpeeksi ja AGM akkua ei saa täyteen.
Testasin omalla kanavalla, ei ole kommenttiin muuta valintaa kuin sydän nappi. Ehkäpä rahalla saa enemmän vaihtoehtoja.Outoa... En tienny, että tuon mun kuvan mukainen reagointi mustalla sydämmellä on edes mahdollista, kun en oo sellaista koskaan nähnyt ja ite en ylläpidä YT-kanavaa.
Ei tuossa ole omaa AGM tilaa eli voi ladata, mutta ei sitä täyteen saa. Ohje sanoo jännitteeksi 14.4 V ja AGM vaatii 14.7.Olin väärin lukenut.
Tämä mulla on, tossa lukee että voi ladata agm akkuja, niin lataanko vaan ihan normaalisti?![]()
Pitstone akkulaturi 6/12V 4A
Pitstone akkulaturi on täysin automaattinen 6/12 V:n yleislaturi, joka sopii ihanteellisesti autojen, moottoripyörien , skoottereiden, asuntovaunujen ja veneiden ym. akkujen (5-120 Ah) lataamiseen.www.puuilo.fi
Vai onko tossa nyt piilossa joku mistä saa nesteiltä jonkun luukun auki?
Jännä homma muuten porukka skippaa kiltisti @FireExit viestin... Saattais olla eri asia, jos hän olisi työskennellyt Islamilaisessa hyväntekeväisyys firmassa...
En ymmärrä. Oliko siinä joku pieni kysymys?
En ymmärrä. Kysyinkö mä jotain?
Et. Minä kysyin.
En ymmärrä. Oliko siinä joku pieni kysymys?
Osaisikohan joku kertoa kuvassa olevan takin merkkiä ja mallia?
![]()
Mainiota, suuret kiitokset!FRENN HELSINKI
Paavo Water & Wind Repellent Parka Coat
![]()
Paavo Water & Wind Repellent Parka Coat
Premium quality water and wind repellent parka coat is a great choice for work and leisure. FRENN is a Helsinki-based sustainable Nordic menswear label launched in 2013 by two creative professionals Jarkko Kallio and Antti Laitinen. We provide free shipping on all orders over 300 € world wide...frennhelsinki.com
" 1.4.–31.3. välisenä aikana työntekijä ansaitsee vuosilomaa lomanmääräytymisvuoden päättymistä seuraavaa kesää ja talvea varten. Esimerkiksi lomanmääräytymisvuoden 1.4.2020–31.3.2021 välisenä aikana ansaittu vuosiloma on tarkoitettu pidettäväksi kesällä 2021 ja sitä seuraavana talvena. "Mikä loma on vuoden 2022 lomaa, ja mikä vuoden 2023 lomaa. Siis miltä ajalta esim. 2022 lomat ovat ja miltä 2023.
Onko 2022 lomat kerätty 1.4.2021-31.3.2022
ja 2023 kerätty 1.4.2022-31.3.2022
ja joko
1.4.2023 kerätty on 2024 lomaa?
Mikä loma on vuoden 2022 lomaa, ja mikä vuoden 2023 lomaa. Siis miltä ajalta esim. 2022 lomat ovat ja miltä 2023.
Onko 2022 lomat kerätty 1.4.2021-31.3.2022
ja 2023 kerätty 1.4.2022-31.3.2022
ja joko
1.4.2023 kerätty on 2024 lomaa?
OP toimii mulla.Onko muilla ongelmia pankkisovelluksiin kirjautumisen kanssa? OP ja S-Pankki
VPN oli näköjään päällä.OP toimii mulla.