Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika!
  • Aloitettu Aloitettu
Käännökset tekstille to whom it may concern
SanaluokkaKäännösTakaisinkäännösYleisyys
help_outline
Lausekearvoisa vastaanottaja
  • to whom it may concern
 
Kysymys koskien maa-aines- ja ympäristölupapäätöksen lupa/tarkastusmaksuja.
Tulevatko nuo maksut maksuun vasta, kun päätös on saa lainvoiman? Eli mikäli päätöksestä valitetaan hallinto-oikeuteen niin jääkö nuo maksut "holdiin" ennenkuoin ho on asian käsitelly. Vai täytyykö nuo maksaa ho päätöksestä huolimatta?
 
Kysymys koskien maa-aines- ja ympäristölupapäätöksen lupa/tarkastusmaksuja.
Tulevatko nuo maksut maksuun vasta, kun päätös on saa lainvoiman? Eli mikäli päätöksestä valitetaan hallinto-oikeuteen niin jääkö nuo maksut "holdiin" ennenkuoin ho on asian käsitelly. Vai täytyykö nuo maksaa ho päätöksestä huolimatta?
Ovat pääsääntöisesti käsittelymaksuja, jotka eivät ota kantaa päätökseen tai sen valituksiin. Tapauksesta riippuen maksut maksetaan ennen asian käsittelyä. Kaupungeilla menetelmät vaihtelee. Jos joutuu suurempaan ympäristöävaikutusten arviointimenettelyyn ELY:n kanssa, niin siinä raha liikkunee useampaan otteeseen.
 
Lähetin paketin pakettiautomaattiin. Ostaja sanoi että oli vahingossa lähettänyt minulle väärän puhelinnumeron, ja nyt ei saa sitä saapumisilmoitusta / lokerokoodia.

Sanoi että kun rekisteröidyn omapostiini niin näen sen sieltä ja voin lähettää sen hänelle.

No, kun kirjaudun omapostiin niin näen sen paketin kyllä siellä mutta missään en näe lokerokoodia.

Onko tuossa nyt jotain mitä en tajua, missä sen pitäisi näkyä, vai tuleeko se tuonne viiveellä vai mitä? Kellään kokemusta tästä?
 
Ei se ymmärtääkseni näy kuin vastaanottajalle, yhteys postiin jos onnistuisi numeron vaihto oikeaan
 
Onkohan siihen väärään numeroon lähtenyt postilta viestiä eli mitä jos yrittäis soittaa siihen väärään numeroon ja kysyä että onko tullut viestiä...
 
Onkohan siihen väärään numeroon lähtenyt postilta viestiä eli mitä jos yrittäis soittaa siihen väärään numeroon ja kysyä että onko tullut viestiä...

Voin tuota kokeilla mutta lähetystiedoissa ainakin lukee nyt että "numero ei ole käytössä".
 
Jos et tiedä kelle asia kuuluu, niin se menee /dev/null käytännössä 99.99% tapauksista.

Jos oikeasti asiaa on, niin osaat sen kyllä jollekin osoittaa, oli se sitten jokin yksittäinen henkilö tai osasto, joka käsittelee asioita.

Kohtuullisen hyvällä menestyksellä olen osoittanut omani jollekin mahdollisesti oikealle henkilölle/osastolle ja laittanut alkuun pyynnön ohjata oikeaan paikkaan, jos ei kuulu vastaanottajalle.
 
Onko kenelläkään tietoa kun netflixissä on että poistuu 13.3 niin tarkoittaako se että tuona päivänä sitä ei enää ole vai että poistuu sen päivän aikana, ja mihin kellonaikaan ne poistuu?
Yritän tässä pohtia ehtiikö enää katsomaan leffan loppuun jos nyt aloittaa :D
 
En tiedä, mutta eiköhän se bufferoi eli ei jää kiinni siitä.
Yleensähän nuo päivämäärät ovat olleet ameriikan aikaa, oli se sitten itä tai länsi, koska uudet jaksot ilmestyvät.
 
AM-JKLXQKR2xSEGLVeQ1Kw3HCMnBBgz9ZD6LUTb7qbJb2uKqZUhTZFIleUwrd1x-gRw_qCvv_GkAy4-j6UPfDndN4XIXDXHw9TQOuFR5BhSoRfWuKgESuM8vnMTTFu-EmwpbVrJtVRKIXj9BaQTuUnjy6Pd72A=w818-h1089-no



Kotona pörrää pieniä noin 2mm pituisia ötököitä. mun mielestä ne ei ole banaanikärpäsiä.
Mitä noi on? kuva kärpäspaperistä.
 
Veikkaan harsosääski. Tykkää lisääntyä kukkamullassa. Bilteman keltaiset tarrapyydykset toimii noihin.
 
Mikälie Samsungin telkkari ei osaa näyttää Serviion DLNA:lla tarjoilemien TV-tallenteiden tekstityksiä, osaako joku DLNA-serveri polttaa ne kuvaan? Windows, jos ei löydy niin kai sitä jonkun linux-purkin saa väsättyä pystyyn.
 
Jos maksan paypal palvelulla yksityishenkillölle käyttäen sähköpostiosoitetta niin onko maksussa mitään "ostoturvaa" niinkuin nettiostoissa?
 
Saako Viking Gracelle ottaa koiran ihan tavalliseen hyttiin? "Laivalla lemmikkieläimet saavat oleskella hytissä, mutta eivät vuoteissa. Lemmikkieläimet eivät ole sallittuja allergiahyteissä. "

Tämän perusteella kyllä? Joskin tuolla myydään sitten vielä erillisiä lemmikkihyttejä, mutta onko tuollainen pakollinen (ei ole paluumatkalle tarjolla)?

No jos sitä ei ole kielletty, niin en näe mitään ongelmaa.
Eiköhän se henkilökunta sitten kesken matkan osaa ratkaista asian, jos joku sattuu valittamaan.
 
Onko twitter muuttanut käytäntöjään kirjautumisen pakollisuuden suhteen? Esimerkiksi Donald Trumpin tilillä pystyin skrollaamaan vanhoja twiittejä loputtomiin, enkä muista, että muutkaan tilit olisi tuona aikana vaatinut kirjautumista. Mutta nykyään mulle tulee koko ajan eteen kirjautumis-pop-up jos yrittää skrollata ylös tai alas siitä kohdasta johon linkki minut vie. Koskee myös poliitikkojen tilejä.

Tää on kyllä aivan katastrofaalinen uudistus, jos ajatellaan vaikka tilannetta jossa joku ukrainalainen viranomainen tiedottaa väestölle twitterin kautta.

edit: Konkreettinen esimerkki löytyy tästä postauksesta. En siis pysty lukemaan kaikkia Halliksen viestejä tuosta neliosaisesta twiittauksesta.

Twitter on paska. Mutta yleensä kun ottaa osoitteen lopusta kaikki reffit pois, eli kysymysmerkin jälkeisen litanian, nuo kirjautumiskehoitukset poistuvat ja sitä pystyy käyttämään. En tiedä miksi.

Muita keinoja on lukea se vaikka Shitterin kautta, eli vaihtaa urlista twitter.com tilalle shitter.nl ja nuo ärsyttävyydet poistuvat.
 
Mikä noissa Captcha-jutuissa on logiikka? Jos esim. ylilaudalle kirjautuu VPN päällä, niin joudut a) klikkaamaan että olet ihminen b) arpomaan että missä kaikissa kuvissa on juna tai laiva tms..

Vaikka missaisi jonkun kohdan niin päästää läpi.. Riittääkö niissä jokin onnistumisprosentti (ilmeisesti) ja jos niin miten kone-oppiminen hyötyy siitä?
 
Mistä tiedän, että olen hyvä ohjelmoija?

Emt, varmaan siitä että heräät öisin ajattelemaan että olisihan sen voinut tehdä paremminkin.. If-else ajatteluun tuo koko scene taitaa hyvin pitkälti pohjatua, eli jos osaat ajatella loogisesti niin olet jo hyvin pitkällä.. Kun kunnolla koodataan niin ohjelmointikielissä tulee ekana se raja vastaan.

T. huono ohjelmoija
 
Mikä noissa Captcha-jutuissa on logiikka? Jos esim. ylilaudalle kirjautuu VPN päällä, niin joudut a) klikkaamaan että olet ihminen b) arpomaan että missä kaikissa kuvissa on juna tai laiva tms..

Vaikka missaisi jonkun kohdan niin päästää läpi.. Riittääkö niissä jokin onnistumisprosentti (ilmeisesti) ja jos niin miten kone-oppiminen hyötyy siitä?
Esim. Cloudfaren kuva captchassa jos vastaukset vastaa useimpien muitten vastanneiden vastauksia, on tulos hyväksytty.
If their response matches the responses from most other users who have submitted the same test, the answer is considered "correct" and the user passes the test.

Googlen reCAPTCHA toimii varmaan vastaavalla tavalla.
 
Lidlissä on myynnissä kuudella eurolla näppäimistöimuri. Tekeekö sillä mitään? Tuossa on kuva vastaavan näköisestä laitteeesta:

 
Lidlissä on myynnissä kuudella eurolla näppäimistöimuri. Tekeekö sillä mitään? Tuossa on kuva vastaavan näköisestä laitteeesta:

Kävin ostamassa tuon, ja ainakin pöydältä imee leivänmurut tehokkaasti.
 
Jollaki laajempaa tuntemusta chat-asiakaspalvelutyöstä? Mikä ihme siinä on että vastauksiin menee minuuttitolkulla vastata?
Ja miksi kysymyksiin ei voi vastata suoraan vaan heitetään copypastella jostain UKK sivulta joku vähän sinne päin oleva litania?

Tämä tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus niin tuntuu aivan käsittämättömältä. Kieltääkö työnantaja ottamasta mitään kantaa ja kaikki vastaukset pitää olla sieltä valmiista copypastelistasta? Saako aspa potkut jos kertoo ettei osaa vastata kysymykseen, sen sijaan että vastailee vaan asioihin mitä ei ole edes kysytty?
 
Eipä ole, mutta sulla on vaikka 10 asiakasta kerralla chatissä ja siihen päälle puhelu, niin saattaa siinä välillä kestää. Perus supporttilainen ei erikoista voi päättä tai tehdä.
 
Lisättäkööt vielä, että vaihtuvuuskin voi olla suurta tai pahimmassa tapauksessa se supporttilainen hoitaa niiden 10 chatin ja puhelun aikana myös vaikka toimitusketjua :)
Omasta mielestäni supporttilaiset ovat erittäin tärkeitä firmalle, koska hyvä ja toimiva supportti tietää palaavaa asiakasta.
 
Niillä on useampi asiakas yhtaikaa siinä ruudulla.
Itsekin olen ihmetellyt miten chattiaspalla aina kestää ikuisuuden vastata joka asiaan. Tuo kyllä selittää sen että kestää ja vastaukset on geneerisiä copypasteja. Varmaan tulisi parempia vastauksia ja saisi asiakasjonoa perattua nopeammin jos keskittyisi yhteen kerrallaan. Itsre ainakin koitan noita chatteja välttää viimeiseen asti kun ne on hidas ja surkea tapa hoitaa asioita.
 
Itsekin olen ihmetellyt miten chattiaspalla aina kestää ikuisuuden vastata joka asiaan. Tuo kyllä selittää sen että kestää ja vastaukset on geneerisiä copypasteja. Varmaan tulisi parempia vastauksia ja saisi asiakasjonoa perattua nopeammin jos keskittyisi yhteen kerrallaan. Itsre ainakin koitan noita chatteja välttää viimeiseen asti kun ne on hidas ja surkea tapa hoitaa asioita.
Ei tasan varmasti saa perattua jonoa nopeammin odottamalla kun Liisa-Petteri arpoo minuuttikaupalla omaa sähköpostiosoitettaan/osoitettaan/laskun numeroa/asiakasnumeroa ja välillä käy pitkällisiä neuvotteluja ukkonsa/eukkonsa kanssa, että kummanko tilille se liikaa maksettu 4.2€ otetaan ja mistäköhän sitä saisi oman tilinumeron selville.
Jos yksittäin palveleminen olisi nopeampaa ja parempaa, niin se toteutettaisiin puhelimitse. Ei chatin kautta.
 
Ei tasan varmasti saa perattua jonoa nopeammin odottamalla kun Liisa-Petteri arpoo minuuttikaupalla omaa sähköpostiosoitettaan/osoitettaan/laskun numeroa/asiakasnumeroa ja välillä käy pitkällisiä neuvotteluja ukkonsa/eukkonsa kanssa, että kummanko tilille se liikaa maksettu 4.2€ otetaan ja mistäköhän sitä saisi oman tilinumeron selville.
Jos yksittäin palveleminen olisi nopeampaa ja parempaa, niin se toteutettaisiin puhelimitse. Ei chatin kautta.
Niinjoo, mä unohdin kokonaan nuo Liisa-Petterit joilla ei ole mitään valmiina ja joilla on dementia ja kaikki muutkin vaivat että joka asiaa pitää miettiä, etsiä tai kysyä toiselta. Aikalailla toinen ääripää, itse ainakin yritän aspaan yhteyttä ottaessa kaivaa valmiiksi kaikki liput ja laput mitä kuvittelen tarvitsevani asian selvittelyssä.

Tosin, noinhan se kyllä taitaa keskimäärin olla kun jossain asiamiespostissa tai virastossa livenä asioi ja on seurannut muita asiakkaita. Vaikka on lappuja seinillä että otathan henkkarin / kelakortin / jotain muuta valmiiksi esille niin kyllähän suurin osa niitä rupeaa etsimään jostain käsilaukun tai taskujen pohjalta vasta sitten kun on oma vuoro.
 
Niinjoo, mä unohdin kokonaan nuo Liisa-Petterit joilla ei ole mitään valmiina ja joilla on dementia ja kaikki muutkin vaivat että joka asiaa pitää miettiä, etsiä tai kysyä toiselta. Aikalailla toinen ääripää, itse ainakin yritän aspaan yhteyttä ottaessa kaivaa valmiiksi kaikki liput ja laput mitä kuvittelen tarvitsevani asian selvittelyssä.

Tosin, noinhan se kyllä taitaa keskimäärin olla kun jossain asiamiespostissa tai virastossa livenä asioi ja on seurannut muita asiakkaita. Vaikka on lappuja seinillä että otathan henkkarin / kelakortin / jotain muuta valmiiksi esille niin kyllähän suurin osa niitä rupeaa etsimään jostain käsilaukun tai taskujen pohjalta vasta sitten kun on oma vuoro.
Niinpä. Suurin osa asiakaspalveluun yhteyttä ottavista on näitä Liisa-Pettereitä. Tämän takia niillä chatti aspoilla on se 10+ keskustelua kerrallaan auki, ettei tarvitse odottaa puolta tuntia jotain vastausta, vaan samalla voi palvella useita muita asiakkaita.

edit. Lisään vielä sen tähän, että yleensä kyllä itse olen saanut chatti aspoista erittäin hyvää palvelua. Ja nopeuskin on ollut hyvä (tyyliin alle 2 minuuttia). Ehkä se vaikuttaa sitten, kun itse laittaa riittävän kattavan viestin aspaan, niin ei tarvitse aspan pallotella edes takaisin viestejä, vaan voivat suoraan hoitaa asian.
 
Jos maksan paypal palvelulla yksityishenkillölle käyttäen sähköpostiosoitetta niin onko maksussa mitään "ostoturvaa" niinkuin nettiostoissa?
On. Käytä "pay for goods or services" vaihtoehtoa. Tällä vaihtoehdolla summasta menee kylläkin muutama prosentti Paypalille ja myyjä ei silloin saa koko summaa (myyjän tulisikin lisätä tämä prosentti myyntihintaan).
 
(Discshoppia ei enää ole.) Riippuu hyvin pitkälle siitä että haluaako suomi-tekstit vai ei. Jos haluaa niin ei taida enää oikein muuta järkevää olla jäljellä, jos ei väliä (teksteillä ja kansilla) niin mistä nyt halvimmalla sattuu saamaan.

Blu-rayn alkuajoilla Australiassa näytettiin myyvän monasti samaa versiota kuin täällä, eli sieltä sai suomi-tekstillisiä leffoja mutta postikulut ja toimitusajat eivät oikein lisänneet tilaushalukkuutta.
 
Kiitos, empä huomannut googlettaa suomeksi ollenkaan.

Tämä laite oli jo käytännössä parempi kuin aikaisempi, mutta mikä ihme siinä on niin vaikeaa ettei mitään voida suunnitella kunnolla enää nykyään?
Tässäkin laite kyllä sammuu, mutta menee hetken päästä uudelleen päälle tyhjänä ellei napista ole erikseen sitä laittanut 0-asentoon.
Jos vedenkeitin toimisi samoin niin sehän lähtisi aina sitten päälle uudestaan hetken päästä kun vesi jäähtynyt... tässä vain pahempi kun vettä ei enää ole.
 
Kyselen viherlannoituksesta seuraavaa:
Miten monta vuotta pitää kylvää apilaa, jotta typpeä tulee riittävästi maaperään ja myös muut hyödyt tulee?
Riittääkö yksi vuosi vai pitääkö useampi kesä kasvattaa apilaa putkeen jotta maa olisi lannoittunut riittävästi?
En nyt pikaisesti löytänyt vastausta netistä. Viime kesänä apilaa oli perunapenkissä meillä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 387
Viestejä
4 883 713
Jäsenet
78 821
Uusin jäsen
Lare1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom