Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Veikkaisin, että kiuaskiviä. Kivet vaihdettu aikoinaan uusiin ja jätetty varalle muutama vanha. Kiukaassa kivi muuttuu haperoksi.
Ettei olis otettu talteen kun epäilty että malmikiviä olisivat -joskus 60-70 luvulla ihmisiä kovasti innostettiin malminetsintään ja moni noita kiviä keräilikin.
Veikkaisin, että kiuaskiviä. Kivet vaihdettu aikoinaan uusiin ja jätetty varalle muutama vanha. Kiukaassa kivi muuttuu haperoksi.
Katinkultaa eli pyriitti voisi olla?
Tuskinpa sillä välilä mikä ostajan nimi lipussa lukee. Viivakoodihan siitä luetaan.Ostin puolisolle ja hänen kaverilleen liput Coldplayn keikalle Lippu.fi:stä, nyt vain sellainen juttu, että lipuissahan tulee olemaan minun sukunimeni… Joudunko minä nyt lähtemään tuonne vai mitkä ovat vaihtoehtoni? Onko kenelläkään vastaavasta kokemusta? Aspaan on paljon jonoteltu, mutta en ole vieläkään saanut ketään langan päähän.
Tyhmyys ja kiire saa tämmöisiä typeryyksiä aikaan…
Kyllä siellä FAQ:saa ainakin pelotellaan, että sen henkilön, jonka nimi on seurueen lipuissa tulee valmistautua esittämään henkilöllisyytensä… Että ei viitsisi tuollaisella riskillä lähteä kokeilemaan, että tarkistavatko henkilöllisyyttä vai eivät.Tuskinpa sillä välilä mikä ostajan nimi lipussa lukee. Viivakoodihan siitä luetaan.
Tuon löysin myös Rammsteinin FAQ:sta, MUTTA onko tuo ihan yleinen ohjeistus tuolla?MITÄ JOS TILAAJA EI PÄÄSEKÄÄN PAIKALLE?
Mikäli tilaaja ei jostain syystä pääse osallistumaan konserttiin, lipputilaukselle voi maksusta vaihtaa nimen yhden kerran. Nimenvaihto maksaa 10 € / tilaus + toimitusmaksu. Hinta veloitetaan maksukortilta (Visa tai Mastercard) tai MobilePay:llä. Uusi lippu toimitetaan PDF-lippuna (koskee myös mahdollista Fanticket –lippua).
Kaikki nimenvaihdot tulee tehdä lippu.fi:n puhelinpalvelun kautta 0106331075 (ma-la klo 9-19) ja käsitellään ainoastaan alkuperäisen tilaajan pyynnöstä. Nimenvaihtoa varten tarvitaan tilausnumero. Nimenvaihtoja ei käsitellä sähköpostitse. Nimenvaihto tulee tehdä viimeistään viikkoa ennen tapahtumaa.
Niin ei omallakaan pienellä keikkakokemuksella ole henkkareita tarkastettu, mutta hieman hirvittää jos mahdollisuus on, ja varsinkin kun en ole itse se, joka tuon riskin ottaa…Olen ostanut useampaan otteeseen konserttilippuja, jotka on ostettu jollakin kulttuuriseteleillä tms ja niissä on ollut ainakin juuri sellaisessa tapauksessa ostajan nimi. Kertaakaan lipusta ei kuitenkaan ole tarkistettu nimeä, mutta onhan siinä varmaan joku melko kaukainen teoreettinen mahdollisuus olemassa.
Ei mielestäni ollut + tuossa ennakkomyynnissä ei hirveästi ollu aikaa (200 000 muuta yrittäjää linjoilla), niin toivottavasti ei ole mennyt ohi tuollainen vaihtoehto...Oliko lippua ostettaessa jokin erillinen "osta lahjaksi" -mahdollisuus? Eihäm tuossa ole mitään järkeä, että lipun ostajan pitäisi olla itse aina mukana.
Windows-puoleen en osaa sanoa mutta linux-puolella RaspberryPi riittää hyvin, itse olen niitä etäyhteyden läpikin käyttänyt graafisessa tilassakin ja RPi1:n tehotkin pitäisi riittää tuohon. Noin vanhoja raspeja ei vaan taida saada mistään ja uusimmat mallit on jo ylihinnoiteltuja mielestäni.Tämä nyt on niin subjektiivinen kysymys että kunnollista vastausta ei pysty antamaan mutta jos jotain suuntaa antavaa löytyisi. Mikäs olisi halvin (uusi vähävirtainen) laite joka jaksaisi pyörittää Windowsia käytettävästi niin että siihen voisi ottaa yhteyden RDP:llä. Luokkaa nettiselain pyörii ongelmitta. Käyttö tyyliin "ota etäyhteys, avaa selain, laita youtubesta musaa soimaan, castaa se kaiuttimeen, katkaise yhteys". Entä millä tuo onnistuisi Linuxilla?
Jos kyseessä on sellainen lähetyskoodilla haettava, niin niihini ei tarvitse edes valtakirjaa.Mites homma toimii? Makaan sairaalassa, ja paketti olis noutovalmiina postin noutopisteessä. Voinko tietsikalla tehdä valtakirjan noutajalle pdf-muodossa, jonka näyttäis kännykästä. Vai pitäiskö noutajan käydä hakee fyysinen lappu multa?
Jos kyseessä on sellainen lähetyskoodilla haettava, niin niihini ei tarvitse edes valtakirjaa.
"Haetko paketin toisen puolesta?
Aina ei vaan ehdi! Voit hakea kaverin, kummin tai kaiman paketin. Ota mukaan lähetystunnus ja omat henkkarit, valtakirjaa ei tarvita. Kirjatun lähetyksen noutamiseen tarvitaan valtakirja."
Eli, mä voin siis lähettää kuvankaappauksen noutokoodista. Ja tyttö hakee mun paketin omilla henkkareillaan? Kyseessä verkko-ostos, kahdet kengät.
Juu, kaveri haki mun paketin taannoin noin, kun olin reissussa.
Siis jos se paketti on noudettavissa koodilla automaatista, niin ei ole väliä kuka sen noutaa.Eikä siis haittaa, että tyttärellä on eri sukunimi?
Siis jos se paketti on noudettavissa koodilla automaatista, niin ei ole väliä kuka sen noutaa.
Jos taas paketti pitää hakea postin tiskiltä, niin sitten pitää olla osoittaa paketin vastaanottajaksi määritelty henkilöllisyys, tai vaihtoehtoisesti valtakirja. Valtakirjaa ei tietääkseni voi luoda/välittää pelkästään sähköisenä.
Valtuuta nouto toiselle henkilölle - Asiakastuki - Posti
Arvopostilähetysten luovuttaminen muulle kuin vastaanottajalle edellyttää vastaanottajan antamaa valtakirjaa.www.posti.fi
Siis jos se paketti on noudettavissa koodilla automaatista, niin ei ole väliä kuka sen noutaa.
Jos taas paketti pitää hakea postin tiskiltä, niin sitten pitää olla osoittaa paketin vastaanottajaksi määritelty henkilöllisyys, tai vaihtoehtoisesti valtakirja. Valtakirjaa ei tietääkseni voi luoda/välittää pelkästään sähköisenä.
Valtuuta nouto toiselle henkilölle - Asiakastuki - Posti
Arvopostilähetysten luovuttaminen muulle kuin vastaanottajalle edellyttää vastaanottajan antamaa valtakirjaa.www.posti.fi
Eli pakko kutsuu lapsi sairaalaan hakee multa paperi? Tietääköhän Iida ees missä Meilahti on
Ei tarvi. @mesag sen tuossa yllä jo kertoi. Monet vaimon paketit tullut haettua ilman mitään valtakirjoja. Riittää kun tietää sen hyllykoodin tai lähetystunnukset. Henkkarit pitää silti olla mukana.
Tällä mennään. Kiitos kaikille
Tässä kohtaa itsellä nousee aina karvat pystyyn. Miksi se palvelu pitäisi tarjota ilmaiseksi, ja mikä sen mahdollistaa? Millä alalla itse työskentelet? Saako teiltä tuotteita tahi palveluita laadukkaasti ja ilmaiseksi?Onko saatavilla ilmaista...
Tässä kohtaa itsellä nousee aina karvat pystyyn. Miksi se palvelu pitäisi tarjota ilmaiseksi, ja mikä sen mahdollistaa? Millä alalla itse työskentelet? Saako teiltä tuotteita tahi palveluita laadukkaasti ja ilmaiseksi?
Tällaiseen paljon kävijöitä saavuttavaan (ja keskimäärin usein palaavien/pitkiä aikoja sivustolla viettävien) saittien kohdalla mainostuotto voi olla hyvääkin. Mutta tälläisen niche-random-käyttötyökalun tapauksessa se mainostulomalli ei toimi niin. Tästä syystä vähänkin laadukkaammidda online-palveluissa/työkaluissa on yleensä maksullinen versio erikseen. Ja hyvä niin. Ei näiden koodaajat ym. elä pyhällä hengellä.Mainokset? Vai millä palstalla luulet kirjoittavasi. Toki täälläkin on maksullisia mahdollisuuksia.
Tässä kohtaa itsellä nousee aina karvat pystyyn. Miksi se palvelu pitäisi tarjota ilmaiseksi, ja mikä sen mahdollistaa? Millä alalla itse työskentelet? Saako teiltä tuotteita tahi palveluita laadukkaasti ja ilmaiseksi?
Onko saatavilla ilmaista, luotettavaa virtuaalista faxi-numeroa?
Pitäisi saada faxi lähetettyä amerikkaan ja mahdollisesti sieltä tulee faxilla vastaus (tai sitten vastaavat etanapostilla, email. tai soittavat). Minulla ei ole kuin heidän faxinumero ja asiakirja pitäisi lähettää.
Pitäis kysyä paikallisesta. Eilen taisi googlella osua silmään joku listaus (Helsingin?) kirjastoista ja oli mainittu kirjastoista joista voi lähettää faksit kotimaahan, niin jäi sen tarkemmin lukematta.Joistain kirjastoista voi vielä onnistua. Lankapuhelinverkkoja puretaan koko ajan ja faksilinjatkin poistuu monin paikoin. Voi olla että kirjastot ei enää päivitä faksipalveluitaan uudempaan tekniikkaan eli ei ehkä enää onnistu. Joskus on ainakin pystynyt.
Miksi se palvelu pitäisi tarjota ilmaiseksi,
Onko saatavilla ilmaista, luotettavaa virtuaalista faxi-numeroa?
Pitäisi saada faxi lähetettyä amerikkaan ja mahdollisesti sieltä tulee faxilla vastaus (tai sitten vastaavat etanapostilla, email. tai soittavat). Minulla ei ole kuin heidän faxinumero ja asiakirja pitäisi lähettää.
Tosiaan, kun en tiedä miten vastapuoli lähettää vastauksen tai vaikkapa pyytää lisätietoja minulta.Seuraavaa palvelua käyttäen jotkut ovat lähettäneet onnistuneesti faxeja USA:han: Free Fax • Online Fax Service
Tämä tosin vastaa vain kysymyksesi lähetyspuoleen. Vastaanotto pitäisi siis järjestää jotenkin muuten. Em. sivun alalaidassa on pari linkkiä vastaanoton mahdollistaviin palveluihin, mutta niistä minulla ei ole mitää tietoa.
Kukas se vastaanottaja on? Tuntuisi jännältä, jos heillä ei tosiaan vuonna 2023 olisi minkäänlaista sähköpostia käytössä. Sehän on käyhtännössä faxin korvaava teknologia.Tosiaan, kun en tiedä miten vastapuoli lähettää vastauksen tai vaikkapa pyytää lisätietoja minulta.
Sen takia tätä alunperin lähdin kysymään, että olisi saanut oman virtuaalisen faksin/numeron joka varmasti toimii.
Helpoin ois ollut fyysinen, vanhan ajan faksi. Työpaikalta kysyn ja jos ei nappaa sieltä, niin sitten tosin muuta.
Kukas se vastaanottaja on? Tuntuisi jännältä, jos heillä ei tosiaan vuonna 2023 olisi minkäänlaista sähköpostia käytössä. Sehän on käyhtännössä faxin korvaava teknologia.
Kukas se vastaanottaja on? Tuntuisi jännältä, jos heillä ei tosiaan vuonna 2023 olisi minkäänlaista sähköpostia käytössä. Sehän on käyhtännössä faxin korvaava teknologia.
No kerpele.. "asioita joita et ole huomannut" -ketjun ainesta itselleEn tiedä mitä nyt ollaan lähettämässä mutta on vielä vuonna 2023 ihan suomessakin viranomaisviestinnässä tietoja jotka voidaan lähettää faksilla mutta ei sähköpostilla.
No en erittele sen tarkemmin, kun ei oleellinen asia ole. Iso brändi/yritys kuitenkin ja logon/brändin varmasti 98% länsimaisista aikuisista tunnistaa.
On hienot nettisivut ja lomakkeet, yms sähköiseen asiointiin.
Mutta tämän asiakirjan lomakkeessa sanotaan, että se pitää liitteineen nimenomaan faksata numeroon joka mainittu. Etanapostiosoitetta, sähköpostia tai puh.numeroa ei ole mainittu.
Faksinumeron/lomakkeen sain kolmannen osapuolen kautta.
Voiskoha faksin yhteydessä antaa omat yhteystiedot, jos tarttee lisäselvityksiä?
Henkilö/pakettiautot ei ole ilmatiiviitä ja niissä on takana puskurin alla ilmankulku aukkoKauanko on turvallista kahden henkilön nukkua pakussa olettaen että kaikki ovet ja ikkunat on kii ettei happi lopu? Onhan auton oma puhallin auki ulos ja takakontin ilmanpoistot auki mutta eihän niin ilmaliiku jos ei tuule kunnolla.