Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Riippuu siitä saako tuosta sähköisestä järjestelmästä tarvittaessa ajopäiväkirjan kaltaisen raportin. Tosin, itse en ole ikinä luottanut firman järjestelmiin niin paljoa ettenkö olisi itselleni ottanut noita vihkoon ylös.Jos työnantaja maksaa oman auton käytöstä kilometrikorvaukset ja tiedot matkoista laitetaan sähköiseen järjestelmään, niin tarvitseeko työntekijän lisäksi täyttää ajopäiväkirjaa?
Paitsi erityisaloilla työskentelevät voi vähentää,meitä jolla on oikeus löytyy aika paljon suomessa.Ei noita oman kodin ja työpaikan välisiä yksityisautoiluja oikeen voi vähentää, paitsi jos matka julkisilla kestäisi yli 3 tuntia.. Tai teet säännöllisesti yö-työtä milloin ei oikeasti kulje mikään.
Vyöhykelipun toki voi vähentää.
Paitsi erityisaloilla työskentelevät voi vähentää,meitä jolla on oikeus löytyy aika paljon suomessa.
Esim. rakennusala jolla itse työskentelen.Annas joku esimerkki, tiedä vaikka oisit itsekin
Onko tehokkaita sähkökärpäslätkiä tai vastaavia millä saisi satunnaiset kämppään eksyneet ampparit tainnutettua?
tavalliset sähkökärpäslätkät ei auta, mutta ite oon vaa lyöny sillä ritiläverkolla sitä ampiaista, niin kuolee se ihan normaalista iskustakiOnko tehokkaita sähkökärpäslätkiä tai vastaavia millä saisi satunnaiset kämppään eksyneet ampparit tainnutettua?
Onko tehokkaita sähkökärpäslätkiä tai vastaavia millä saisi satunnaiset kämppään eksyneet ampparit tainnutettua?
vaan on nuo tussit ja pyyhkimet sen hintaisia ettei kyllä kannata ostaa
Meneekö valkotaulut pilalle jos niihin jättää tekstin yms kuukausiksi? Dyykkasin jonkun vanhan taulun autotalliin, vaan on nuo tussit ja pyyhkimet sen hintaisia ettei kyllä kannata ostaa jos tuo ei sovellu käyttöön jossa piirustukset jää pitkäksi aikaa taululle.
Olisko vinkata mistä saisi ostettu? Googlailuni tuottavat niitä normaaleja n.5€ lätkiä jotka vaativat uudet patterit jopa kärpäsille.
Mjaa, satuin vaan verkkiksestä kattomaan jossa hinnat alkaen 14e Valkotaulukynät![]()
Centropen valkotaulutussi 4 kpl
www.puuilo.fi
Pyyhkiä voit millä tahansa rätillä, vanha tpaita yms.
Sijoituksesta autotalliin voinee varmaan päätellä että siihen meinataan kirjoitella projektilistaa, mittoja, piirustuksia ja mitä siellä tallissa nyt tarviikaan. Onko heittää yksityiskohtaisempaa vastausta kuin "riippuu varmaan tussista"?Riippuu varmaan tussista. "Live, love, laugh" :ko meinasit siihen raapustella pidemmäksi aikaa?
Olisko vinkata mistä saisi ostettu? Googlailuni tuottavat niitä normaaleja n.5€ lätkiä jotka vaativat uudet patterit jopa kärpäsille.
Meneekö valkotaulut pilalle jos niihin jättää tekstin yms kuukausiksi? Dyykkasin jonkun vanhan taulun autotalliin, vaan on nuo tussit ja pyyhkimet sen hintaisia ettei kyllä kannata ostaa jos tuo ei sovellu käyttöön jossa piirustukset jää pitkäksi aikaa taululle.
Ensin kannattaa kyllä kokeilla ihan pyyhkimisen jälkeen sutata vähän kiinni jämähtäneen päälle tussilla ja pyyhkäistä uudestaan, sillä lähtee yleensä aika hyvin. Mitään liuotinta en ensimmäisenä lähtisi käyttämään, pinta kun menee taulusta niin rupeaa jäämään kaikki kiinni.Ei mene pilalle, mutta voi olla työlästä saada merkinnät pyyhittyä pois kuukausien jälkeen. Mutta kun lorautat talouspaperiin vähän Marinolia tms. vastaavaa liuotinta ja pyyhit sillä, niin lähtee oitis ja tulee taas puhtaan valkoiseksi.
Itseasiassa jos itse asuisin omakotitalossa niin varmaan maalaisin yhden seinän liitutaulumaalilla, olisi ainakin tilaa piirrellä. Näin kerrostalossa asuvana vaan ei ihan viitsi harrastusnurkan seinää maalaillaItse maalaisin liitutaulumaalilla sen valkotaulun ja käyttäisin liituja autotallissa. Maali maksaa ~10 euroa ja liidut on lähes ilmaisia (10 kpl alta euron).
Pitääkö olla siirrettävä? Oletettavasti kun puhut betonivalusta niin että ei tarttee olla.Mikä olisi helppo ja kustannustehokas tapa hankkia neljä noin 20-30 kg:n painoa - alumiininen rakennusteline vaatii pystyssä pysyäkseen 2-3 kpl tällaisia kuhunkin neljään jalkaansa, ja olisi kiva selviytyä halvemmalla kuin 400€... joku "hiekkasäkit Ikean sinisistä kasseista" tms tyyppinen viritys? Mitään betonivaluun otaksuttavasti vaadittavaa kalustoa ja osaamista mulla ei esimerkiksi entuudestaan ole.
Hiekka painanee laadusta riippuen 1-2kg / litra, helpostihan käytettävissä olevan hiekan punnitsee. eli jos saat sen 20-30 litraa hiekkaa hyvään pakettiin ja pysymään luotettavasti telineessä kiinni, nii miksi ei? esim. pari 10 litran ämpäriä hiekkaa per nurkka saattaisi riittää?Mikä olisi helppo ja kustannustehokas tapa hankkia neljä noin 20-30 kg:n painoa - alumiininen rakennusteline vaatii pystyssä pysyäkseen 2-3 kpl tällaisia kuhunkin neljään jalkaansa, ja olisi kiva selviytyä halvemmalla kuin 400€... joku "hiekkasäkit Ikean sinisistä kasseista" tms tyyppinen viritys? Mitään betonivaluun otaksuttavasti vaadittavaa kalustoa ja osaamista mulla ei esimerkiksi entuudestaan ole.
Reikä ämpärin pohjaan ja ämpäri putken ympärille. Perään hiekat?Ainut tossa hiekassa on se pitäs saada kiinnitettyä siihen tolppaan. Noi alumiinitelineiden tolppien jalat ei yleensä hirveän leveitä ole, niin se massa ämpärissä jakaantuu melko ulkopuolelle verrattuna siihen jalkaan. Jos ei sitten jollain patentilla saa sitä kirittyä siihen itse tolppaan ja se massa itsessään painaa sitä jalkaa vasten tms.
Itseasiassa toi vois toimia, jos niissä telineissä on irrotettava jalka siitä putkesta.Reikä ämpärin pohjaan ja ämpäri putken läpi. Perään hiekat?No en tiedä, mut lähinnä ämpärin annoin esimerkiksi hiekan määrän kuvailuun.
Pitääkö olla siirrettävä? Oletettavasti kun puhut betonivalusta niin että ei tarttee olla.
Millanen maa johon telineet tulee?
Saako siihen propattua jykevät ankkurit kiinni?
Minkä kokoinen tuo reikä on?
Torista levypainoja katsoisin ensin.
Hiekka painanee laadusta riippuen 1-2kg / litra, helpostihan käytettävissä olevan hiekan punnitsee. eli jos saat sen 20-30 litraa hiekkaa hyvään pakettiin ja pysymään luotettavasti telineessä kiinni, nii miksi ei? esim. pari 10 litran ämpäriä hiekkaa per nurkka saattaisi riittää?
Ainut tossa hiekassa on se pitäs saada kiinnitettyä siihen tolppaan. Noi alumiinitelineiden tolppien jalat ei yleensä hirveän leveitä ole, niin se massa ämpärissä jakaantuu melko ulkopuolelle verrattuna siihen jalkaan. Jos ei sitten jollain patentilla saa sitä kirittyä siihen itse tolppaan ja se massa itsessään painaa sitä jalkaa vasten tms.
Nyt muutama kysymys.Hyvä tarkennus. Pitää olla siirrettävä, eli mun pitää koota tuo rakennusteline ja tukea se painoin, sitten käytön jälkeen purkaa ja varastoida koko höskä, sitten toistaa sama juttu useaan kertaan kesän ja tulevien vuosien aikana. Alustana nurmikko, johon ei vieläpä kohtuutonta vauriota saisi tulla (toki teline + painot + minä jättävät jo itsessään pienen painauman, mutta palautuu ennalleen varmaan tunneissa), joten ankkurointi ei tässä käy.
En löytänyt nopeasti reiän tarkkaa kokoa, mutta tuo esimerkin oranssi laatta on 20x20 cm, joten kuvankäsittelyohjelman pikseleiden perusteella arvioisin reiän halkaisijaksi noin 5 cm.
Levypainoja mietin minäkin, mutta niidenkin hinta vaikuttaa kohoavan tuohon samaan hintaluokkaan tuon alkuperäisen kanssa.
Jollain hiekanpainolaskurilla arvioin, että just joku Ikean sininen kassi hiekalla (jota löytyy paikan päältä) täytettynä painaisi satakin kiloa, mutta kun kassi ei ole kiinteä, niin painohan "valuu" telineen jalkojen ulkopuolelle ja lopulta kaikki on sitten sen kassin kestävyydestä kiinni.
Vähän samanlaista mietin, kuormaliinalla tai vahvalla nippusiteellä ämpäri telineeseen kiinni, tosin menee vähän säätämiseksi. Alla pari kuvaa käyttöohjeesta ideoinnin tueksi, klikkaamalla aukeaa kokonaan. Ei siis ihan samanlainen kuin sen oranssin painon omalla sivulla, jonka yhdessä kuvassa paino keikkuu jossain 20 cm korkeudella maasta. Tiiliskivet molemmiin puolin jalkaa ja hiekkaämpäri päälle?
Joissain vesikanistereissa on pohjassa ura, mietin, pysyiskö sellainen tuossa jalan päällä, ja täytteeksi voisi laittaa veden sijaan siis hiekkaa... harmittavasti tuo ura löytyy lähinnä noista pienimmistä kanistereista.
Tämä.Muottina käyttää sopivan kokoista ämpäriä.
Tolpan kokoinen reikä pohjaan, ämpäri paikoilleen, suojaa/öljyää sen tolpan ja betonilla valaa tarvittavan painon.
25kg kuivabetonia ~5€ ja ämpärit euron tai kaksi kappale, jättää ämpärit paikoilleen niin suojaa kolhuiltakin.
Mikä olisi edullinen tapa peittää parvekkeen betonilattia. Nyt on kaislamatto, joka on 10v vanha ja haluaisin vaihtaa sen uuteen, mutta puulaatat ainakin tuntuu maksavan aika reilusti. Onko muita ideoita mitä voisi miettiä.
Saa.Osaako kukaan sanoa saako Puuilosta pultteja ja muttereja kilotavarana? K-Raudasta saa ainankin, mutta sinne on niin pirun pitkä matka.
Jotain pienrautahilpetööriä on ainakin osassa Puuiloja myynnissä mutta ei ilmeisesti ihan kaikissa. Veikkaisin että suurimmassa osassa on ainakin jonkinlainen kilopulttivalikoima, vähän kuin Tokmannillakin eli valikoima vaihtelee myymälöittäin.Osaako kukaan sanoa saako Puuilosta pultteja ja muttereja kilotavarana? K-Raudasta saa ainankin, mutta sinne on niin pirun pitkä matka.
Lisäksi Motonetistä ja Rustasta saa.Osaako kukaan sanoa saako Puuilosta pultteja ja muttereja kilotavarana? K-Raudasta saa ainankin, mutta sinne on niin pirun pitkä matka.
Onko yleistä?
Lyhyt tausta: parantelen nyt toista viikkoa aikani kuluksi todella huonoksi jäänyttä englantia. Luetun ymmärtäminen on parantunut jo lyhyessä ajassa huikeasti, kun Iltasanomat vaihtui pääosin CNN:een. Uusia sanoja pyrin oppimaan varsinkin ääntäen (sanakirja.org & howjsay.com), tekstinkäsittely ohjelmaan listaa luoden. Olen pyrkinyt jossain laiskuutta hakemaan oikotietä ja miettimään, miten aakkosten (ääntämyksellinen) reagointi toistensa kanssa mahtaisi luoda oikeaoppisen ääntämisen.
Mutta sitten tuleekin itse ongelma: Haet vaikka O:n ääntämistä (ou), niin ei tulekkaan mitään, ennen kuin lasket ei, bii, cii, dii, ii, ef, zii...
Olen tätä jälkikäteen miettinyt apua myös suomalaisessa aakkostosta, että mikä on esim. G:n seuraava, ei ratkea ennen kuin laskee aa, bee, cee, dee, ee, äf, gee, hoo...
Ja tällainen ongelma on myös muuten kuukausien kanssa. Jos esim. tiedän olevani syntynyt 4. kuukausi, pitää kyllä aloittaa tammi, helmi, maalis... ennen kuin tiedän, minä kuukautena olenkaan syntynyt. Lokakuu on ylivoimaisen kaikkein vaikein, se sekoittuu ilman laskentaa helposti elokuun kanssa ja toukokuutakaan en hevillä tunnista kuukausikartalla ilman laskentaa.
Numerot taas eivät vaadi tällaista laskentaa.
Samaa vikaa itsellä, laskee että maaliskuu on kolmas. Tammi, helmi, maalis sitten jan, feb, march...Ja tällainen ongelma on myös muuten kuukausien kanssa. Jos esim. tiedän olevani syntynyt 4. kuukausi, pitää kyllä aloittaa tammi, helmi, maalis... ennen kuin tiedän, minä kuukautena olenkaan syntynyt. Lokakuu on ylivoimaisen kaikkein vaikein, se sekoittuu ilman laskentaa helposti elokuun kanssa ja toukokuutakaan en hevillä tunnista kuukausikartalla ilman laskentaa.
Hah! Sama! Luulin, että mulla on tosissaan jotkut piuhat sekaisin ja ettei kellään muulla oo tätä ongelmaa. Mutta aina saa olla laskemassa "heinä elo syys loka" ennen kuin osuu kohdalleen!Lokakuu on ylivoimaisen kaikkein vaikein, se sekoittuu ilman laskentaa helposti elokuun kanssa
Lyhyt tausta: parantelen nyt toista viikkoa aikani kuluksi todella huonoksi jäänyttä englantia. Luetun ymmärtäminen on parantunut jo lyhyessä ajassa huikeasti, kun Iltasanomat vaihtui pääosin CNN:een. Uusia sanoja pyrin oppimaan varsinkin ääntäen (sanakirja.org & howjsay.com), tekstinkäsittely ohjelmaan listaa luoden. Olen pyrkinyt jossain laiskuutta hakemaan oikotietä ja miettimään, miten aakkosten (ääntämyksellinen) reagointi toistensa kanssa mahtaisi luoda oikeaoppisen ääntämisen.
Mutta sitten tuleekin itse ongelma: Haet vaikka O:n ääntämistä (ou), niin ei tulekkaan mitään, ennen kuin lasket ei, bii, cii, dii, ii, ef, zii...
Olen tätä jälkikäteen miettinyt apua myös suomalaisessa aakkostosta, että mikä on esim. G:n seuraava, ei ratkea ennen kuin laskee aa, bee, cee, dee, ee, äf, gee, hoo...
Kiitos tästä neuvosta! Ehkä ne on sitten yritettävä oppia yksitellen, kuten tänään huomasin erään latinan mieleen tuovan sanan:Kysymystä sivuten vastaan tuohon oikotiehen, että en lähtisi ehkä kirjain kerrallaan tuota edes tekemään, vaan jotain perässä toistoa, kun englannissa ne viereiset kirjaimet vaikuttaa niin paljon ääntämiseen. Toinen on ääneen (tai hiljaisesti) lukeminen ja siinä pyrkimys saada sanoista 'oikean' kuuloisia.
Kuukausissa on ongelma se, että ne lasketaan vasta virtaan, eli counter clockwise. Sekä Suomessa että Englannissa.Onko yleistä?
Ja tällainen ongelma on myös muuten kuukausien kanssa. Jos esim. tiedän olevani syntynyt 4. kuukausi, pitää kyllä aloittaa tammi, helmi, maalis... ennen kuin tiedän, minä kuukautena olenkaan syntynyt. Lokakuu on ylivoimaisen kaikkein vaikein, se sekoittuu ilman laskentaa helposti elokuun kanssa ja toukokuutakaan en hevillä tunnista kuukausikartalla ilman laskentaa.
Numerot taas eivät vaadi tällaista laskentaa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.