Kuivausrummut

Nyt pitäisi rumpu ostaa. Sellaista ei ole meillä aiemmin ollut, joten hieman nämä erot mietityttävät.

Siinä olisi pari suht saman hintaluokan laitetta. Mitä näissä kannattaa ottaa huomioon vai valitsenko Boschin, koska pesukonekin on?
Eipä noissa nyt varmaan isoja eroja ole. Boschissa näytti olevan kilon isompi täyttömäärä, toki kannattaa verrata myös siihen oman pyykkikoneen täyttömäärään. Sellanen huomio myös että ilmeisesti boschissa ei ole oven kätisyys vaihdettavissa, itsellä on rumpu ja pyykkäri vierekkäin lattialla ja oven kätisyyttä ei voinut vaihtaa niin piti hieman typerästi nyt sijoittaa pyykkäri ns. Väärälle puolelle hanaan ja viemäriin nähden että ovet aukeaa mitenkään fiksusti. Tietty jos päällekkäin asennat niin ei liene niin merkitystä.

Edittiä sen verran että en toisaalta noista täyttömääristä tiedä että mihin ne ees perustuu, omat kuivuri ja rumpu on molemmat 9kg täyttömäärällä mutta rumpuun kyllä mahtuis varmaan kolme täyttä koneellista pyykkiä tolleen niinkuin tilavuuden perusteella. Ehkä se on vaan tarkoituskin olla väljempi.

Viimeksi muokattu:
Nyt pitäisi rumpu ostaa. Sellaista ei ole meillä aiemmin ollut, joten hieman nämä erot mietityttävät.

Siinä olisi pari suht saman hintaluokan laitetta. Mitä näissä kannattaa ottaa huomioon vai valitsenko Boschin, koska pesukonekin on?
Tän olen monesti sanonut eikä varmaan monelle ole sillä merkitystä, mutta itselleni merino- ym. villavaatteiden ystävänä AEG/Electroluxin tarjoama oikea villavaatteiden kuivausohjelma on ollut ihan ehdoton juttu. Missään muunmerkkisissä koneissa ei sellaista ole. Olen käyttänyt myös joillekin sellaisille vaatteille joita ei saisi rummussa kuivata ollenkaan.

Itselläni on vain hyviä kokemuksia AEG:n rummusta (8000-sarja) yli 5 vuoden ajalta. Varmaan löytyy sitten niitä huonompiakin. Varmaan sinänsä kumpikin rumpu ajaa asiansa.

Onko kokemuksia Samsung DV90T6240LH/S4 kuivausrummusta? Ostin käytetyn koneen, joka on hankittu Gigantista 2021. Tosi heikosti kuivaa, jättää pyykit niin märäksi, että ei voi kaappiin suoraan rummusta laittaa. Ei liene kosteusanturin ongelma, koska 4h aikaohjelmalla sama juttu. Kondenssisäiliöön kyllä tulee vettä melko paljonkin. SmartThings diagnostiikan mukaan mitään ongelmia ei ole. Mikä voisi olla syynä?

Onko tämän *.ttus..tanan puhdistamiseen olemassa muuta keinoa kuin ostaa uusi rumpu joka jeesuksen puolivuosi. Eli lauhdutin vai mikälie onkaan missä nuo ohuet peltilituskat.

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Onko tämän *.ttus..tanan puhdistamiseen olemassa muuta keinoa kuin ostaa uusi rumpu joka jeesuksen puolivuosi. Ei lauhdutin vai mikälie onkaan missä nuo ohuet peltilituskat.
Osta sellainen rumpu joka putsaa itse tuon kennon. Minulla iQ700 Siemens, joka putsaa aika hyvin itsensä ja nukatkin pitää säiliöstä tyhjentää vain kerran kuussa tai parin kuukauden välein. Syksyllä taitaa olla 3v täynnä ja kenno ihan puhdas.

Osta sellainen rumpu joka putsaa itse tuon kennon. Minulla iQ700 Siemens, joka putsaa aika hyvin itsensä ja nukatkin pitää säiliöstä tyhjentää vain kerran kuussa tai parin kuukauden välein. Syksyllä taitaa olla 3v täynnä ja kenno ihan puhdas.
No voi hitsi mikä luksuslaite. Ei tällä hetkellä auta kun ei tunnu millään hajoavan toi nykyinen 2011 ostettu. Vesialtaan koho alkoi keraalleen jumittaa ja vaati koneen purkamisen ja kohon putsauksen kaikesta tomuliejusta.

Mutta kiitos laitevinkistä.

Onko tämän *.ttus..tanan puhdistamiseen olemassa muuta keinoa kuin ostaa uusi rumpu joka jeesuksen puolivuosi. Eli lauhdutin vai mikälie onkaan missä nuo ohuet peltilituskat.
Ite olen putsannut vaan lamelleista vanhalla hammasharjalla kuonan pois 2-3 kertaa vuodessa ja tämä huolto riittänyt nyt 5,5 vuotta. Harkinnassa ollut matalapainepesurilla ruiskutella sisäpuolelle siellä pesivien pölykertymien puhdistamiseksi, mutta jäänyt tekemättä toistaiseksi kun konekin toimii ihan normaalisti vaikka varmaan parituhatta koneellista tai enemmän on kuivattu.

Ite olen putsannut vaan lamelleista vanhalla hammasharjalla kuonan pois 2-3 kertaa vuodessa ja tämä huolto riittänyt nyt 5,5 vuotta. Harkinnassa ollut matalapainepesurilla ruiskutella sisäpuolelle siellä pesivien pölykertymien puhdistamiseksi, mutta jäänyt tekemättä toistaiseksi kun konekin toimii ihan normaalisti vaikka varmaan parituhatta koneellista tai enemmän on kuivattu.
Hammasharja auttaa vain tuon lamelliston pintaan. Pölypskaa on myös syvemmällä mihin ei yllä.

Hammasharja auttaa vain tuon lamelliston pintaan. Pölypskaa on myös syvemmällä mihin ei yllä.
Näin se on mutta ei se pölypska ole tähän mennessä haitannut ainakaan tossa omassa koneessa. Samalla tavalla toimii ja kuivaa kuin ennen niitä arviolta paria tuhatta koneellista jotka tuolla on kuivattu. Silti olen meinannut jossain välissä kokeilla matalapainepesurilla huuhtoa sisäpuoleltakin. Kärcher OC3 ruiskuttelee sen verran hellävaraisesti että varmaan aika riskitön olisi sillä kokeilla.

Eikö tuo irtoa Siemenssissä lähtee koko lauhdutin irti ja heittää ämpäriin saippuaveteen? Liittyy, että sain vuosi sitten ilmaisen kuivausrummun tutulta, "ei kuivaa" no ei varmasti kun ei ollut ikinä putsattu, ollut vuoden jo päivittäisessä käytössä Siemens vuosimallia 2005.

Eikö tuo irtoa Siemenssissä lähtee koko lauhdutin irti ja heittää ämpäriin saippuaveteen? Liittyy, että sain vuosi sitten ilmaisen kuivausrummun tutulta, "ei kuivaa" no ei varmasti kun ei ollut ikinä putsattu, ollut vuoden jo päivittäisessä käytössä Siemens vuosimallia 2005.
Lämpöpumppuvehkeissä tuota ei taida saada irti

Pystyisikös tuon pesemään näillä samoilla aineilla kuin ilmalämpöpumpunkin? En mä ainakaan millään hammasharjalla tms. jaksa noita rakoja käydä läpi ilmalämpöpumpussa, sen jälkeen kun tuli löydetty tällainen aine. Jotenkin se pitäisi päästä huuhtelemaan ja lika tietenkin saada valumaan haluttuun paikkaan, mutta jos jälkimmäinen onnistuu niin ensimmäisenkään ei pitäisi olla haaste.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
252 382
Jäsenet
72 988
Uusin jäsen
Jamvli

Hinta.fi

Ylös Bottom