Tässä olen pitkään suunnitellut retropelikonetta ja alunperin ideani oli tehdä DFI LanParty Socket 939 emosta semmoisen. Mutta tässä tarkemmin kun olen alkanut miettimään että Windows Xp pelejä kyllä pystyy pelaamaan oikein hyvin Windows 10 koneella. Mutta sitten DOS ja Windows 9x pelit eivät toimi (okei DOSboxsilla tomisi DOS pelit) windows 10:lla eikä tosin tuolla socket 939 emollakaan kun siinä on PCIE ei AGP:ta näytönohjaimelle joten Windows 9x ja DOS jutut jäis vaan haaveeksi.
Joten tuossa ostin slot a Athlon 750MHz setin ebaysta kun semmoisesta aikoinaan K6-2 prossun kanssa haaveilin (kuten tupla pena 3 setistä mikä osoittautui aika huonoksi) ja siitä saadaan täydellinen DOS / WIndows 9x retropelikone.
Sitä varten laittelin tilaukseen IDE to CF adapterin eli CF muistikortteja voi käyttää kovalevyinä. Kun olen tubessa nähnyt että tuo on mahtava ratkaisu. Kun voi vaikka yhdelle CF asentaa puhtaan DOSin ja toiselle vaikka Windows 98 SE:n.
Näytönohjaimeksi joku näistä kolmesta: Radeon 8500, Kyro 2 tai Radeon 9800 Pro mutta eikös noilla slot a emoilla ollut joidenkin näytönohjainten kanssa yhteensopivuus ongelmia ?
Vai muistanko aivan väärin ?
Ja äänikortiksi ainakin aluksi SB Live kun semmoinen löytyy hyllystä.
Mutta olikos noiden Slot A emojen kanssa sama juttu kuin socket 462:n että 5 voltin linjassa toimii eikä kuten saman ajan Intelin rauta ja nykyrauta 12 voltilla ?
Eli pitää katsoa joku uusi poweri missä hyvä 5v linja vai ? Entä mikä olisi hyvä ja suht edullinen poweri tuohon hommaan ?
Ja tästä projektista on kyllä tulossa videoita tuben puolelle kunhan kaikki osat olen saanut haalittua kasaan.
Tubesta puheen ollen, aika usein tulee tämmöisiä mahtavia kommetteja:
Tuo oli tullut siihen Peli-PC Xbox Series S:n hinnalla videoon