Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Oletko tutkinut, onko tuolla "-threads" launch optionilla mitään merkitystä nykypäivänä? Itsellä on se käsitys että vuosia takaperin se hyödytti, mutta on sittemmin (jo kauan aikaa sitten) fiksattu peliin "automaattiseksi" ettei tuolla enää tee mitään?
OK, nähnyt paljon vaan näillä vanhoilla i5:lla pelaavilla "-threads 4" -käskyä ja ihmetellyt että miksi niitä käyttävät, suurin osa on siis kopioinut vaan netistä jonkun "pron" configit ja launch optionit tietämättä edes mitä puolet niistä tekeeJos prosessorissa on enemmän kuin 12-säiettä niin threads käsky on pakollinen käytännössä. Eli esimerkiksi 16-säie prossuilla jos et laita -threads 16 käskyä niin fps:t ovat noin 20fps matalemmat (näin siis Ryzen 7 1700X:llä).
Ja siksi tuon E5-1620:n CS:GO testin aikasemmin mokasin kun Ryzen 7 2700X testistä oli jäänyt tuon -threads 16 käsky sinne launcherin komentoihin.
OK, nähnyt paljon vaan näillä vanhoilla i5:lla pelaavilla "-threads 4" -käskyä ja ihmetellyt että miksi niitä käyttävät, suurin osa on siis kopioinut vaan netistä jonkun "pron" configit ja launch optionit tietämättä edes mitä puolet niistä tekeeItsellä ei olekaan yli 12-threadista kiveä ollut, niin ei ole tullut kokeiltuakaan tuon vaikutusta.

OK, nähnyt paljon vaan näillä vanhoilla i5:lla pelaavilla "-threads 4" -käskyä ja ihmetellyt että miksi niitä käyttävät, suurin osa on siis kopioinut vaan netistä jonkun "pron" configit ja launch optionit tietämättä edes mitä puolet niistä tekeeItsellä ei olekaan yli 12-threadista kiveä ollut, niin ei ole tullut kokeiltuakaan tuon vaikutusta.
mutta 1700X testailujen aikaan ihmettelin Discordissa miten 1700X häviää 1600X 40fps:llä.
Ja tolla threads 16:lla sitten ero kutistu 20fps:n, mutta näkee vaan hyvin että ei tuo CS:GO skaalaudu paskaakaan.
..tai sitten se on vaan kelloista riippuvainen ja varsinkin ensimmäisen generaation Ryzenit tiputtaa kelloja aika rivakasti, jos useampaa ydintä rasitetaan..
![]()

Eikös tuosta 5700XT:stä makseta ihan hulluja hintoja, 800 euron hujakoilla? Siihen pari satasta omaa rahaa päälle niin saa jo jonkun 6800XT:n tjsp.
Serriä kun testaat niin mites noi pelit jotka vaatii AVX:sää. Osa peleistähän ei yksinkertaisesti käynnisty, jos se on vaatimus.
Tuo olisi varmaan hyvä pitää mielessä ja testata, eikä suositella etta "prossu saa Minimi fps tässä ja tässä pelissä"
Tässä tilanteessa myynti voi olla järkevää. Parin vuoden päästä takaisin ostolla kyseisen mallin voi saada alle 200€:lla, jos hinnat normalisoituvat.Tuo on ihan normi RX 5700:n ja ollut mun toiseksi arvokkain näytönohjain mitä olen koskaan ostanut hinnalla 395€ julkaisun aikaan.
Kun ei ole järkeä myydä pois ja ostaa sitten myöhemmin takaisin.
Tässä tilanteessa myynti voi olla järkevää. Parin vuoden päästä takaisin ostolla kyseisen mallin voi saada alle 200€:lla, jos hinnat normalisoituvat.
Noista 5700(x) malleista maksetaan ilmeisesti 700€ luokkaa.
Pienellä välirahalla voisit saada paljon paremman näyttiksen tilalle.
En todellakaan ole. Näistä teisteistä kun paistaa tuo hehkutus vanhoista romuista.Eli et ole katsonut videoita näemmä ollenkaan
EDIT: Fps kommentistas vois myös tehdä päätelmän että et ole katsonut testejäni ollenkaan.

En todellakaan ole. Näistä teisteistä kun paistaa tuo hehkutus vanhoista romuista.
On ihan kivaa testailla ja jne, mutta "paras prossu 6xxxX" ja pelit ei edes käynnisty.
Pitää varmaan katsoa joku video, ostaa prossu ja miettiä miksi kanavan tilaajat lähtee![]()

Tuohon vuodatukseen muutamia kommentteja:
- kiva että sinulla on kivaa, mutta jos ajattelit tehdä noita videoita katsojille etkä vain itsellesi, niin tällöin sinun pitää ajatella myös niitä "maksavia" katsojia. Aika harvalla meistä on sen verran luppoaikaa että viitsii katsoa ajatuksella jotain tunnin mittaista käsikirjoittamatonta höpinöintiä jostain männävuosien tuotteesta, ja niillä keillä on, haluavat tehdä sen "yhteisön kanssa" eli käyttävät sitten twitchiä tai jotain muuta palvelua jossa voi samanaikaisesti keskustella muidenkin kanssa ja se video on siinä vain se sivutuote. Arvosta siis katsojaa ja hänen aikaansa. (btw tässäpä yksi hyvä syy miksi Tiktok ja youtube shortsit ovat kovassa nosteessa...)
- tuohon edelliseen liittyen, ehkä sinä tosiaan olet ihan väärällä videoalustalla? Jos tuollainen rento käsikirjoittamaton pitkäkestoinen projektinvääntö selkeästi kiinnostaa enemmän, niin twitch tai joku muu tilaajamalliin perustuva videonjulkaisualusta voisi toimia huomattavasti paremmin. Ne "parhaat palat"han voisi sitten aina klipata sieltä ja uploadata youtubeen jälkikäteen.
- vieraskielisissä videoissa (ei tarvitse edes olla tietotekniikkaan liittyviä) saattaa olla englannin kieliset tekstitykset videon tekijän puolesta, tai sitten googlen oma livekääntäjä käytössä jolloin muutkin kuin sitä kieltä puhuvat voivat seurata videota. Olen itsekin katsellut jotain portugalin tai venäjän kielellä olevia tekniikkavideoita ja saanut riittävän paljon selvää googlen autokääntäjällä että mitä siinä höpistään. En osaa sanoa miksi tuo autokääntäjä ei ole kaikilla videoilla mahdollista ottaa käyttöön, onko siinä joku videon julkaisijan oma asetus tai joku muu jippo?
Itsehän toki parhaiten tiedät mitä haluat ja mitä et halua tehdä, mutta tuollainen katsojien kritisointi ja jopa idiooteiksi syyttäminen ei todellakaan ole oikea tapa kerätä lisää katsojia tai hakea oikeutusta omille toimilleen, tuossa iskee vaan omaan nilkkaansa.
Se olisi perjantai eli uutta videota tai... videoita olisi tarjolla. Ja tällä kertaa aiheena "paras" X79 alustan prossu eli Xeon E5-1650 v2:n:
Itse tullut HTPC:llä enimmäkseen katsottua DVD ja Blueray kokoelmaani (about 900 leffaa) sekä tullut pelailtua semmoisia pelejä mitkä sopivat padi kädessä sohvalta pelaamiseen.
Warettamisesta että tuossa otin kokeeksi Amazon Prime Videon ja löysin sieltä hyvän scifi sarjan kuin Expance, mutta muu perhe ei löytänyt sieltä mitään katsottavaa ja ne halus Netflixin takaisin mielummin.
No peruin Amazon Primen ja otin Netflixin tilalle ja sitten vuosien tauvon jälkeen waretin jotain eli tuon Expance sarjan.
Oudosti heti sen jälkeen seuraavan viikon 5G yhteys oli ihan sika hidas
Tiedä sitten oliko yhteensattumaa vai eikö DNA/MOI tykkää torrenteista![]()
Kuten edellä kirjoitin, onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä. Vastauksistasi huokuu angstinen viha ja vitutus meitä tyhmiä katsojia kohtaan, jotka eivät ymmärrä ideasi nerokkuutta ja siirrymme muiden kanavien/julkaisijoiden puolelle jotka tekevät sitä "alempiarvoista" sisältöä. Sinänsä ihan sama oletko oikeasti vihainen / angstinen / vituttunut vai et, mutta jos verbaalinen ulosanti on tuota luokkaa niin moni muukin vetänee saman johtopäätöksen. Minulle tuollainen on ainakin välitön kiinnostuksen tappaja henkilön sisältöä kohti, oli se sitten tekniikkaa tai pyssyjen käsittelyä tai historian läpikäyntiä.
Ainoa tapa kasvattaa kanavaa (ja tehdä siitä rahallisesti myös kannattavaa) on hankkia tilaajia tai muita kuukausilahjoittajia, ja niitä hankitaan miellyttämällä ihmisiä ja tuottamalla heille sellaista sisältöä mitä he haluavat. Edelleen, tuollainen käsikirjoittamaton tajunnanvirta sopisi paremmin striimialustalle, jossa voisi sitten kehittyä se yhteisö oman kanavasi ympärille josta sitten voisi kehkeytyä lahjoitusten ja tilauksien myötä tulonlähde jolla testejä voisi jatkaa jatkossakin. Tuskin kukaan pelkillä mainostuloilla rahoittaa kanavansa kasvua.

onpas sattunut huono 1650v2 yksilö kohalle, itsellä meni voltteihin koskematta 4.5ghz
ja jos parhaasta puhutaan, niin 1680 v2 pitää itselle joskus vielä hommata, kunhan hinnat laskee inhimilliselle tasolle...
itsellä oli myös e5-1660, ja se kulki 4.8ghz muistaakseni hieman alle 1.4v, jäi silti jälkeen aika raakasti 1650v2 @ 4.5ghzYks asia vituttaa ja se on kuinka tuo Youtube systeemit ovat tehty vain ja ainoastaan jenkeille, muista vitut välittämättä.
Jenkit saa jo minun katsoja määrillä noin 1000$/kk mainostuloilla että niin hienosti kotiin päin tube vetää alustana.
Että tosta kun sais edes sen 100€ niin johan hommaa olisi mielekkäämpää yrittää panostaa oikeasti aikaa.
Mutta nyt tämä kaatuu että ei kannata panostaa kun ei siitä saa mitään eikä tule koskaan saamaankaan, joten miksi tehdä mitään muuta kuin se mikä on hauskaa tehdä ?
Kun juuri typerien fps taulukoitten tekeminen ja pelejen benchmarkkaaminen jollain raudalla on TYÖTÄ ja siitä on hauskuus kaukana.
Sitten niiden tekemisestä yhteisö rankaisee katsomalla vaan ne taulukot, eli vaikka teet mitä massa haluaa niin et kuitenkaan saa mitään.
Mulla on nimittäin monelta vuodelta statistiikkaa niin aika erikoisesti porukka käyttäytyy. Eniten aina kiinnostaa CPU-Z kuva kuinka prossu kulki, mutta muisti säädöt eivät sitten enää kiinnosta eikä oikein mikään muukaan suht oleellinen tieto.
Sitten jos videossa on benchmarkkeja niin ne katsotaan ja nekin kelaamalla (tämä oli läsnä jopa niissä testien jatkot benchmark videoissa mitkä olivat jonkin aikaa kaikkien katseltavissa eivätkä olleet pitkiä... 6min).
Nykyisistä videoista olen ihmetellyt aina kun se peli mikä on testi listalla ensin kiinnostaa 20s ja sitten se olikin siinä. Ensin luulin että porukkaa kiinnosti vain CoD Warzone mikä oli aluksi esimmäisenä. Mutta se muuttu myöhemmin Crysis 1 Remasterediksi ja nyt on Crysis 3 Remastered. Mutta kuitenkin homma menee identtisesti aina.
Myöskin olen aina ihmetellyt että porukkaa ei kiinnosta loppuyhteenveto... no oikeastaan ollenkaan missä sais tarvittavan datansa hemmetin nopeasti
Ja videon pituudella ollut yllättävän vähän merkitystä, että oli se 3min taikka 50min niin yli 50% katsojista vetää kelaamalla suurimman osan. Eli joko niillä on hemmetin kiire tai minä olen hemmetin ärsyttävä
Nykyisessa formaatissani minua ei siis ärsytä nämä kelaajat ym. hyppijät vaan tämä miksi youtube suosittelee videoitani ei suomalaisille.
Sitten videon kieli... oon tehnyt videoita lontooksi 3kpl ja ison kansa lontooksi teksitettyinä. Ja näilläkään ei ole ollut mitään vaikutusta... no oikeastaan mihinkään.
Eli miksi käyttää noihin aikaa jos niitä ei arvosteta kuitenkaan pätkän vertaa ?
Kanava jäsenillä (= lahjoittajille) halusin tarjota jotain extraa joten siksi loin alunperin niille noi Testien Jatko videot benchmarkkeineen eli saavat rahalleen vastinetta ja nyt kohta alkavat saamaan vielä niitä blooperi videoitakin.
Onko tämä jotenkin vai väärin antaa benchmarkit vain kanavaa tukeville ?
Mutta kuitenkin mennään tämä vuos vielä tälleen ja katsotaan mitä käy.
Mutta turha odottaa että alan testamaan rautaan jollain uudella teho näytönohjaimella joka maksaa yli 400€, kun en vaan pysty sijoittamaan tähän semmoisia summia. Joten ihan sama haluaako yleisö sitä vai ei. Kun en vaan voi.
PS. Kyllä kanavallani on ihan mukana yhteisö vaikka määrällisesti se ei ole kauhean suuri.
Juu tuo oli paska. Noctuan NH-D15s:lla tuo meni aikoinaan vaan 4.3GHz. Ja kuten videolla mainitsin sen Core i7 veli 4930K oli paljon parempi kun meni sen 4.7GHz.
Älä nyt polta itseäsi loppuun, luoden epäkiitollisille katsojille kertakäyttösisältöä. Kolminumeroisia summia pitäisi tienata, ennenkuin tällaista harkitsee. Sitten nelinumeroisia, jos tästä pitäisi työ kehittää.
"Ei tästä palkkaa saa" on minulla syynä omien käyttäjätestien viivästymiseen ja niitä on nyt kaksi jonossa. Jos teet harrastuksesta työn, niin ota siitä kunnon palkka tai sano vaan rohkeasti "ei".
"Ei tästä palkkaa saa" on minulla syynä omien käyttäjätestien viivästymiseen ja niitä on nyt kaksi jonossa. Jos teet harrastuksesta työn, niin ota siitä kunnon palkka tai sano vaan rohkeasti "ei".
![2021-12-21 15-32-22.mp4_snapshot_00.19_[2021.12.21_15.33.27].jpg 2021-12-21 15-32-22.mp4_snapshot_00.19_[2021.12.21_15.33.27].jpg](https://bbs.io-tech.fi/data/attachments/763/763684-2186fa24c8c4d3eb7d0ed77d59dcba7d.jpg?hash=IYb6JMjE0-)
Ite seuraan tätä triidiä vakituiseen mutta videoita en kato, ihan siitä syystä että tekstiä pystyy pikkulasten isänä sisäistämään paljon paremmin kuin videoita
Ei ole yksinkertaisesti aikaa 12min videoille mutta esim paskalla käydessä mukava lukia tätä palstaa.
Olisiko @Zetteri aika vaihtaa ns. levyä ja lopettamaa tuo jatkuva ulina miten käyttäjät ja Youtube on perseestä? Ei varsinaisesti ihmetytä että porukka ei jaksa kiinnostua sisällöstäsi, jos asenne on kokoajan tuota. Tänne on moni kirjoittanut rakentavaa kritiikkiä, enkä ole nähnyt että olisi vaadittu miten se sisältö pitää tehdä vaan pyydetty harkitsemaan asiaa. Voisi olla aika keskittyä niihin positiivisiin ja rakentaviin kommentteihin eikä tarttua joka kerta niihin "mikset testaa RTX 9090 Megalla!!!!??" -kommentoijiin tai muihin vastaaviin, sinne videon descriptioon voi laittaa yleisen viestin miten asiat ovat ja laittaa oman kommentin videossa ylimmäksi jossa ohjataan katsomaan sinne, tätä esim. Techmoan käyttää niin ei tarvitse kokoajan vastailla vinkujille.
Ja mitä tulee rahaan/uuteen rautaan, niin eipä ne muutkaan tekniikka-alan tubettajat/sivustot ole ilmaiseksi alusta asti kaikkea saaneet vaan on pitänyt tehdä töitä sen eteen ja joskus se vaatii isosti töitä ennen kuin saa palkkiota. Tuosta esimerkiksi Jayz2cents puhui videossaan jokin aika takaperin kun pyysi valmistajalta näytönohjainta joskus uransa alussa ja sieltä tuli vastaukseksi "ei, tee työ ensin ja katsotaan sitten" ja sieltä sitten jossain kohtaa myöhemmin tuli niitä halvemman pään näytönohjainta eikä mitään kalleinta mallia suoraan. Ihan hiton moni tubettaja on sanonut videoissaan, jos lähdet rahasta tekemään tuubia, niin tulet lyömään kätesi paskaan, noin vapaasti kääntäen. Ja ymmärrän täysin, että työstä pitää saada palkkaa kun kukaan ei ilman rahaa oikein pysty elämään, tuubin kohdalla joutuu tekemään sen työn ensin ja palkkio voi seurata myöhemmin. Jos halut tehdä touhua huvin vuoksi ja hauskuus mielessä, niin sitten teet sitä ja voi olla, että jossain kohdassa palkkio seuraa tai sitten lopetat touhun kun meni hermo kun kaikki on vaan paskaa.
Minä en ole kritisoinut sinun SER hehkutusta eli älä yritä tunkea sanoja suuhuni, se oli ihan eri käyttäjä joka ei videoitasi katsonut ja joka mainitsi hehkutuksesta. Muut eivät ole siitä puhuneet ainakaan uusimmissa viesteissä.Minä mitään tuben käyttäjiä ole haukkunut tai sen enempää kritisoinutkaan.
Kun minusta se ei ole katsojien kritointia ihmetellä ja kertoa niiden oudoista katsomis tavoista eli mitä katsovat videoista ja mikä taas ei pätkääkään näytä kiinnostavan. Se on vaan mielenkiintoista statistiikkaa.
Ja sen on fakta että Youtube ajaa jenkkejen etuja minkä kerkeää ( ja muuten Jayz2Cents on jenkki... ) ja vitut välittää muista. Että eikö siitä sais tubea kritisoida ?
Ja eikö systeemi ole muka rikki jos video on laitettu että se on SUOMEKSI ja kuitenkin tuben systeemit videota tuputtaa ei suomea ymmärtävälle yleisölle ?
Ja kyllä edelleen teen tätä huvin vuoksi ja siksi teen sitä mikä on hauskaa. Ja kuten moneen kertaan sanoinkin että tiedän että video formaattini ei ole massoille ja se on OK.
Enkä todellakaan halua alkaa tekemään sitä mitä massat haluaa.
Nimittäin pitäisi ottaa päivätöistä loparit että ois tarpeeksi aikaa tehdä semmoista videota mistä ne massat tykkää, mutta sitten ei olisi taas rahaa elämiseen taikka sen raudan ostamiseen.
Ja työtä ja harrastusta ei pidä yhdistää, kun se menee siinä kohtaan päin persettä.
Kokoajan pointtina tässä oli että minä tarjoan pientä maksua vastaan nykyään benchmark tulokset ja kohta muuta hupi sisältöä. Ja sillä yritän rahoittaa peli ja rauta hankintoja kanavalle, ettei tarvisi täysin kaikkea maksaa omasta kukkarosta.
Onko tämä teidän mielestänne jotenkin väärin ?
Eli EN YRITÄ TIENATA TÄLLÄ RAHAA ITSELLENI vaan yrittää saada kanavalle lisää testattavaa.
Ja tavoite olisi että Kanava jäsenyys + Odyseen jutuilla saisin sen verran että sillä saisin hommattua SER rautaa sekä testipelejä ja näin "omalla" rahalla pystyis sitten ostamaan vaikka sen uuden näytönohjaimen jolla testailla niitä SERejä.
Kun nyky näytönohjain hinnoilla ei pysty molempiin sijoittamaan ja siksi kerroinkin että tänä vuonna keskityn vanhempaan rautaan.
Ja mikä tämä teidän parin kritiikki olikaan minua kohtaan ?
Olen SERien hehkuttaja ilman että oltiin katsottu ensimmäistkään testiäni ja minun pitäisi tehdä sitä mikä vetoaa teihin. Eli lyhyitä videoita missä fps lukemat näytetään nopeasti ja samalla haukutaan vanha rauta ihan syyn takia että se on vanhaa vaikka se ois aivan riittävää vieläkin.
Ja jotenkin vaikuttais että ihan hirveää että kehtaan pyytää benchmarkeista jotain pientä korvausta mikä menisi kuitenkin kanavan tulevaan sisältöön.
En ole pyytänyt ilmatteista rautaa, enkä todellakaan oleta sitä saavani kun miksi saisin ? Kun en aja yhdenkäään firman etuja millään tavalla joten miksi helvetissä ne mulle lähettäis mitään ?
Enkä sitä haluaiskaan kun siitä taas tulee omat velvollisuudet näitä tahoja kohtaan että paljon helpommalla pääsee kun ei saa mitään.
Yhden sponsori jutun tein ja toista kertaa en siihen paskaan lähde vaikka pyyntöjä on tullut 2 kpl sen jälkeen. En kiusaa katsojiani sponsori paskalla enkä myöskään mainoksilla Youtuben puolella.
Pakolliset mainokset ovat videon alussa ja lopussa ja se siitä. Kerran vahingossa annoin tuben päättää mainokset videoon ja se laittoi "vain" 10 mainoskatkoa... jotka siis manuaalisesti sitten poistin.
Ja jos ne alku ja loppu mainokset ärsyttää niin sitten videoni voi katsoa Odyyseesta ilman mainoksia ja saada itse samalla LBRY kolikoita = rahaa.
Minä en ole kritisoinut sinun SER hehkutusta eli älä yritä tunkea sanoja suuhuni, se oli ihan eri käyttäjä joka ei videoitasi katsonut ja joka mainitsi hehkutuksesta. Muut eivät ole siitä puhuneet ainakaan uusimmissa viesteissä.
Noin muuten antaa olla ja toivotan onnea valitsemallesi tielle.
Muutenkin täällä techbbs:ssä vaikuttaa monelle olevan ongelma että näytän että vanhallakin raudalla pystyy uusimpia pelejä pelaamaan ilman sen suurempia ongelmia.
Eli tämä määrätty porukka haluaa vaikka väkisin pitää yllä käsitystä että uusien pelejen pelaamiseen tarvitaan uusinta rautaa eli ovat täysin markkinoinnin uhreja.
Tai muuta syytä en keksi miksi pitää näitä testejä kohtaan aina silloin tällöin hyökätä milloin mitenkin ne haukkumalla.
No selvä vastaanpa omasta näkökulmastani nyt sitten paremmin tai ainakin yritän.Olisit voinut nyt edes sinä ( pari muuta ei ole jaksanut vastata ) vastata onko se tässä se ongelmana että kuinka kehtaan benchmark tuloksista pyytää pientä korvausta?
Vai mikä tässä nyt se ongelman ydin?
Olen yrittänyt asian selittää jo moneen kertaan ja aina tulee teiltä vaan tämä: Toivotan onnea valitsemallesi tielle.
Ja koska esimerkit on mielestäni aina parhaita asioita, niin viime vuoden puolella eräs seuraamani suomalainen Youtubettaja (Hard Kokki) sai touhunsa siihen kuosiin, että lopetti päivätyönsä ja siirtyi tekemään pelkkää Youtubea jatkossa, muistaakseni siellä oli yritys perustettu tuohon, kun se varmaan hyödyttää näissä, en tiedä riittävästi.
OT: Suomessa yritykset saa starttirahaa ja koronatukia, niin niistä muodostuu osa tuloista. 500-1000€/kk voi saada ihan yrityksen tuista jokusen kuukauden. Mutta ne loppuu aikanaan ja sitten on tyhjän päällä, jos ei ole kunnon tulovirtaa.
Minä mitään tuben käyttäjiä ole haukkunut tai sen enempää kritisoinutkaan.
Kun minusta se ei ole katsojien kritointia ihmetellä ja kertoa niiden oudoista katsomis tavoista eli mitä katsovat videoista ja mikä taas ei pätkääkään näytä kiinnostavan. Se on vaan mielenkiintoista statistiikkaa.
Ja sen on fakta että Youtube ajaa jenkkejen etuja minkä kerkeää ( ja muuten Jayz2Cents on jenkki... ) ja vitut välittää muista. Että eikö siitä sais tubea kritisoida ?
Ja eikö systeemi ole muka rikki jos video on laitettu että se on SUOMEKSI ja kuitenkin tuben systeemit videota tuputtaa ei suomea ymmärtävälle yleisölle ?
Ja kyllä edelleen teen tätä huvin vuoksi ja siksi teen sitä mikä on hauskaa. Ja kuten moneen kertaan sanoinkin että tiedän että video formaattini ei ole massoille ja se on OK.
Enkä todellakaan halua alkaa tekemään sitä mitä massat haluaa.
Nimittäin pitäisi ottaa päivätöistä loparit että ois tarpeeksi aikaa tehdä semmoista videota mistä ne massat tykkää, mutta sitten ei olisi taas rahaa elämiseen taikka sen raudan ostamiseen.
Ja työtä ja harrastusta ei pidä yhdistää, kun se menee siinä kohtaan päin persettä.
Kokoajan pointtina tässä oli että minä tarjoan pientä maksua vastaan nykyään benchmark tulokset ja kohta muuta hupi sisältöä. Ja sillä yritän rahoittaa peli ja rauta hankintoja kanavalle, ettei tarvisi täysin kaikkea maksaa omasta kukkarosta.
Onko tämä teidän mielestänne jotenkin väärin ?
Eli EN YRITÄ TIENATA TÄLLÄ RAHAA ITSELLENI vaan yrittää saada kanavalle lisää testattavaa.
Ja tavoite olisi että Kanava jäsenyys + Odyseen jutuilla saisin sen verran että sillä saisin hommattua SER rautaa sekä testipelejä ja näin "omalla" rahalla pystyis sitten ostamaan vaikka sen uuden näytönohjaimen jolla testailla niitä SERejä.
Kun nyky näytönohjain hinnoilla ei pysty molempiin sijoittamaan ja siksi kerroinkin että tänä vuonna keskityn vanhempaan rautaan.
Ja mikä tämä teidän parin kritiikki olikaan minua kohtaan ?
Olen SERien hehkuttaja ilman että oltiin katsottu ensimmäistkään testiäni ja minun pitäisi tehdä sitä mikä vetoaa teihin. Eli lyhyitä videoita missä fps lukemat näytetään nopeasti ja samalla haukutaan vanha rauta ihan syyn takia että se on vanhaa vaikka se ois aivan riittävää vieläkin.
Ja jotenkin vaikuttais että ihan hirveää että kehtaan pyytää benchmarkeista jotain pientä korvausta mikä menisi kuitenkin kanavan tulevaan sisältöön.
En ole pyytänyt ilmatteista rautaa, enkä todellakaan oleta sitä saavani kun miksi saisin ? Kun en aja yhdenkäään firman etuja millään tavalla joten miksi helvetissä ne mulle lähettäis mitään ?
Enkä sitä haluaiskaan kun siitä taas tulee omat velvollisuudet näitä tahoja kohtaan että paljon helpommalla pääsee kun ei saa mitään.
Yhden sponsori jutun tein ja toista kertaa en siihen paskaan lähde vaikka pyyntöjä on tullut 2 kpl sen jälkeen. En kiusaa katsojiani sponsori paskalla enkä myöskään mainoksilla Youtuben puolella.
Pakolliset mainokset ovat videon alussa ja lopussa ja se siitä. Kerran vahingossa annoin tuben päättää mainokset videoon ja se laittoi "vain" 10 mainoskatkoa... jotka siis manuaalisesti sitten poistin.
Ja jos ne alku ja loppu mainokset ärsyttää niin sitten videoni voi katsoa Odyyseesta ilman mainoksia ja saada itse samalla LBRY kolikoita = rahaa.
Asia, joka on itselleni jäänyt epäselväksi YouTubesta: Saatko katselukerrasta rahaa riippumatta siitä, katsonko videosi YouTubesta vai esim. Techbbs upotuksesta? Ts: kertyykö videolle katselukerta riippumatta siitä, kirjoitanko osoitekenttään YouTuben vai techbbs:n? Mulla on kyllä YouTube tili, mutta en jaksa käyttää sitä vaan katselen mielummin kirjautumattomana Techbbs:n kautta.
Juu näin on, että kaikenlaista on saatavilla, enkä todellakaan tarkoittanut että nyt pitää alkaa yrityksiä perustamaan vaan enemmänkin sitä, että suomalaisenakin on mahdollista saada Tube toimimaan riittävällä tasolla. Oletan että kyseisen esimerkin henkilö tietää mitä tekee kun on perheellinen ja aika varmasti myös asuntovelallinen. Hänen kanavallaan kävi siis tämä perus Tuubi ihme eli alkaa tulla tilaajia, katsojia ja maksajia/sponsoreita sillä tahdilla, että ilmeisesti päivätyön pystyi lopettamaan. Tämä tästä ot:sta, mutta halusin selventää viestiäni.OT: Suomessa yritykset saa starttirahaa ja koronatukia, niin niistä muodostuu osa tuloista. 500-1000€/kk voi saada ihan yrityksen tuista jokusen kuukauden. Mutta ne loppuu aikanaan ja sitten on tyhjän päällä, jos ei ole kunnon tulovirtaa. Työni puolesta joskus ihan pikkusen sivuan yritystukia. Ja niistäkin osa on harkinnanvaraisia, niin voi joku virkailija vaan katsoa, että ei tykkää Zetterin pärstäkertoimesta, niin antaa mieluummin tuet söpölle IG-tähdelle.
--
(Väittelyn kohteena olevasta asiasta olen edelleen sitä mieltä, että jos ei ole näkyvissä vähintään 2000€ rahavirtaa kuukaudessa, niin antaisin olla. Lapsiperheen isän ei kannata ottaa turhia riskejä ja riskinä on myös, että harrastuksesta menee maku.)
Tuo sanottuna, kyllä Zetteri on kovin kaveri Suomessa, joka näitä aktiivisesti vääntää. Että työkokemusta ja osaamista on.
Kaverin puolesta kyselen, hänellä amd a10 5800k apu ja emona joku f2a55. Kaverilla siis rahat finito plus muut rahahuolet päällä. Onko tuohon mitään parannusta tuola apu puolelta, että esim apex pyörisi jollain asteella, näyttis on nvidian gtx1070 että sen puolesta pyöris jollain asteella, mutta tuo prossu jarruttaa menoa liikaa. Onko ideoita, että saisiko tohon tehokkaamman prossun, vai kytätäänkö jotain lahoitusosiota, jonkun paremman emon ja prossun toivossa?
Lyhyesti EI.
Pitempi vastaus sitten
FM2 alustalla jos mennään 5800K:sta 6800K:n mikä on se paras APU tuolle. Niin perus kellot nousee pikkasen ja iGPU paranee huimasti. Mutta tässä tapauksessa ero on niin minimaalinen että kannattaa unohtaa koko juttu.
Kun itse prosessorin arkkitehtuuri ei muutu yhtään ja tuolla emolla kellottaminen kannattaa täysin unohtaa.
Mutta sano kaverilles että minä voin ostaa tuon A10-5800K:n kun se uupuu FM2 kokoelmastani![]()
Joku 2000-4000 sarjan Core i5 ja emo maksaa ehkä 50€ ja on täysin eri planeetalta suorituskyvyn suhteen niin siinä olisi helpoin päivitys ilman hirveetä rahallista investointia. Vanhan prossun tosiaan myy sitten vaikka Zetterille niin saa vähän takasinkinKaverin puolesta kyselen, hänellä amd a10 5800k apu ja emona joku f2a55. Kaverilla siis rahat finito plus muut rahahuolet päällä. Onko tuohon mitään parannusta tuola apu puolelta, että esim apex pyörisi jollain asteella, näyttis on nvidian gtx1070 että sen puolesta pyöris jollain asteella, mutta tuo prossu jarruttaa menoa liikaa. Onko ideoita, että saisiko tohon tehokkaamman prossun, vai kytätäänkö jotain lahoitusosiota, jonkun paremman emon ja prossun toivossa?
Joku 2000-4000 sarjan Core i5 ja emo maksaa ehkä 50€ ja on täysin eri planeetalta suorituskyvyn suhteen niin siinä olisi helpoin päivitys ilman hirveetä rahallista investointia. Vanhan prossun tosiaan myy sitten vaikka Zetterille niin saa vähän takasinkin![]()
Eipä taida 50€ saada 2000-sarjan tai uudempaa Core i5 settiä.
Aika hinnoissa nuo näyttäis olevan jostain syystä, varsinkin emolevyt.
50€ sain sen sijaan LGA1156:lta jopa i7 tai vastaavilla Xeoneilla olevan settejä.
Mutta vakiokelloilla ovat aikasta hitaita ja noista uupuu AVX eli osa peleistä jää pelaamatta.
Yksi olisi myös monen inhokit eli AMD FX:t ja sieltä ne 6-ydin mallit. Tarjoavat yllättävän hyvän pelikokemuksen eivätkä vaadi "hyvää" emoa kuten 8-ydin mallit.
Niin ja ovat emoineen edullisia.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.