hsalonen sanoi:Muistaakseni pari sivua takaperin sain sillä E5-2650v2:lla samoja Cinebench-tuloksia kuin E5-2689:llä. Varmaan jos tehonkulutus ei ole ongelma, saisit Sandyillä parempia tuloksia erityisesti kellottamalla, mutta muutenkin, jos tuo E5-2689 pystyisi pitämään kellonsa.
E5-2650v2 oli vaan se optimi, jos piti ostaa matala TDP ja korkeat kellot ja piti olla halpa.
--
Techyescityltä näyttää olevan peräisin tuo Snowman-intoilu, mutta siinä säästää vain kympin, verrattuna esim. tuohon:
SilentiumPC Fera 3 HE1224 v2 -prosessorijäähdytin - 28,90€
..ja siinä on parempi kiinnitys
Multa onkin mennyt näköjään ohi että joku on tuota 2650v2 testaillut täälläkin. Tosiaan toi 2689 on 20€ (30%)kalliimpi, niin se ei taida päästä samaan perf/$. Myös tuo 130W tdp vs 95W tdp vaatisi jo melko jytyn jäähyn
Sillä kallistuin omissa pähkinöissäni tuon 2650v2 kannalle. 1650 sais tosiaan kellotettua pelitehoa, mutta taas jäähdyttäminen ja tosiaan pari corea vähemmän ja mieleni tekee enemmän
Harmi kun noi 10core hinnat on vielä niin pilvissä, paitsi jonkun alle 2GHz sais noiden hintaluokkaan, joten jätetään se vielä pois laskuista.
Mä olen aina tykännyt halvasta Kiinakamasta ja mulla oli ensimmäinen Snowmankin jo aikaa sitten. Kylläkin MT-6 malli kuudella lämpöputkella ja kahdella puhaltimella. En kylläkään tilatessa tiennyt että se oli snowman kun ei siinä lukenut merkkiä. Tilasin vain 6 heatpipe 120mm cpu cooler, niin Snowman tuli. Se pärjäsi ainakin Alpenföhn Ben Nevis Advancedille samassa X58 kokoonpanossa.