Nyt ois testattu nämä X79 prossut joista ainoa mikä suoriutu hyvin oli Xeon E5-1650 v2@4.6GHz. Muissa ei pahemmin kehumista eli i7-3820@4.87GHz, i7-3930K@4.5GHz ja E5-2670.
Tosin E5-2670:ltä en kyllä odottanutkaan mitään kun tiesin että se ei ole mikään hääppöinen peleissä kun sitä aikoinaan ajelen kiina X79 emolla. Josta päivitin tähän nykyiseen X5650@4.5GHz:n.
Sitten taas E5-2670:n siirrtyin FX-8320@4.7GHz:stä ja nyt näistä testeistä voi tehdä päätelmän että TODELLA tyhmä päivitin oli se.
Mutta seuraavaksi testattavaksi olisi menossa FX-4100... tämä kaikkien haukkuma budjetti FX prossu. Mutta onkin kiva nähdä pärjääkö se paremmin kuin silloiset Intelin budjetti prossut, jotka suoriutuvat nykyään todella heikosti.
Onko muuten kellään suurempaa tietämystä näistä 4-ydin malleista ? Kun tietoja katsellessa näitä on 4MB ja 8MB L3 Cachella varustettuna.
Eli 8MB mallit ovat selvästi 8-ydin malleja mistä on disabloitu 4-ydintä ja olettaen 4MB mallit ovat sitten ihan oma sirunsa ? Kun ei kai muuten L3 cachea saa leikattua puoleen ?
Mutta tässä linkit bit.tuben puolella jo julkaistuihin X79 videoihin (E5-2670 videota en ole vielä edes aloittanut tekemään):
i7-3820: BitTube
i7-3930K: BitTube
E5-1650 v2: BitTube
EDIT: Ai niin ideani on resetoida testini kesällä. Eli vaihtaa testi ohjelmat ja pelit sekä löytää joku tehokkaampi näytönohjain tuon GTX 980 Ti:n tilalle.
Mikä tässä se suurin ongelma on kun tuosta tehokkaammat maksavat aivan liikaa.
Tuossa jo ehdotettiinkin että Vega56 ja sen modais Vega 64:ksi ja näin sais edullisesti tehokkaan kortin. Mutta pitää katsoa mitä tässä keksii.
Mutta otan mielelläni vastaan mielipiteitä mitä pelejä jätän nykyisesti testi setistä ja mitä pitäisi lisäillä. Mielellään indie pelejä ja ehdoton EI EI on Ubisoftin pelit.
BF V:sta en sen DRM suojauksen takia ottaa testiin.
Mutta nämä olen itse varmuudella ottamassa uudelle kierrokselle eli Grey Goo, Overload,Project Cars 2 ja Unreal Tournamentin.
Lisäämässä olen ainakin GRIP:n joka onkin näkynyt jo jossain testeissäni.
Video editoinnissa olen siirtymässä PowerDirectorista Vegaan joten video renderöinti testit teen sitten siinä jatkossa.
Ja tottakai Cinebench R15 päivittyy R20:n. Mutta mitäs muuta ? Tiedostojen pakkausta kenties ?
Peleistä vielä että ETS2, Overwatch ja Rocket Leaguen kanssa mulla on ongelma koska kuten olette huomanneet testi tulokset heittelehtivät aivan liikaa.
Koska Overwatchissa ja Rocket Leaguenissa olen testannut aina quick matchilla mutta sehän antaa random mapin ja siksi tulokset ovat mitä ovat. Joten siihen pitäisi keksi jotain tai jättää ne vain pois.
ETS2:ssa taas ajelen aina eri reittejä ympäri eurooppaa mutta osa paikoista varsinkin Italia on paljon raskaampi kuin esim. saksa ja tämä kanssa antaa hassuja lukuja.
Tämän takia esim FX-9590 tulokset olivat aika huonot kun sen testin aikana ajoin juuri Intaliassa.
Mutta otan kehitys ideoita vastaan.