Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Gigantilla oli nuita yhessä vaiheessa 2999e melkei kuujaudenpäivät
Ihme ettei louhijoille kelvanneet. Itse maksoin kesällä omasta 3090-kokoonpanostani 3200 ja oli mielestäni edullinen kun pelkät näyttikset (ROG Strix) maksoi jo saman verran. Noissa tietty jotkut oem-näyttikset, mutta silti.

Ihme ettei louhijoille kelvanneet. Itse maksoin kesällä omasta 3090-kokoonpanostani 3200 ja oli mielestäni edullinen kun pelkät näyttikset (ROG Strix) maksoi jo saman verran. Noissa tietty jotkut oem-näyttikset, mutta silti.
3090 louhii joku 120mh. 3000/120= 25€/mh. Kallis tuo on louhimiseen, vaikka koneesta saisi 600€

Miksei 3060 lhr v1 tykkää lähteä uudessa koneessa millään mainerilla päälle:

cudaerror.PNG

Ollut jo kahdessa muussakin koneessa eikä mitään ongelmia. Samat sävelet ddu:lla vanhat pois ja 470.05 tilalle ja näyttö päällä. Nyt ei tykkää ees startata vaikka kuva tulee ja kortti löytyy...

e: On kokeiltu eri mainereitakin ja mikään niistä ei löydä korttia...

e2: Nyt kun tulin sisälle lämpimään ja ajatus juoksee niin eihän tuo näytä muistin määrää lainkaan...

Viimeksi muokattu:

cudaerror.PNG

Ollut jo kahdessa muussakin koneessa eikä mitään ongelmia. Samat sävelet ddu:lla vanhat pois ja 470.05 tilalle ja näyttö päällä. Nyt ei tykkää ees startata vaikka kuva tulee ja kortti löytyy...

e2: Nyt kun tulin sisälle lämpimään ja ajatus juoksee niin eihän tuo näytä muistin määrää lainkaan...
uusi kone? ihan arvauksella onko Win 11 vai 10?
jotain muuta speciaalia uudessa koneessa? joku merkkikone vai itse kasattu?
toimiiko joku muu softa joka käytää gfx korttia, esim. gfx demo tai testi

uusi kone? ihan arvauksella onko Win 11 vai 10?
jotain muuta speciaalia uudessa koneessa? joku merkkikone vai itse kasattu?
toimiiko joku muu softa joka käytää gfx korttia, esim. gfx demo tai testi

Joo pakasta vedetty anuksen tallikone: ASUS ROG STRIX GA35 G35DX-NR090T PÖYTÄKONE - Power.fi

Onhan tossa varmaan kaikennäköstä asuksen talmaa, mutta ei nyt luulisi haittaavan ja uusikin kortti asus. DDU aina herjaa siitä safemodesta, mutta kyllä ne ajaurit ilmankin lähteneet, mutta oiskohan se tässä tilanteessa sopiva paikka koetella.

Samperin talli kun siellä vaan 10C niin alkaa tulla kylmä eikä oikeen viite ropeltaa yhtään enempää kuin pakko. Pitikin viedä porukoille lämmittimiä...

Itellä yks koneista sama tuo strixin 3090 ja se on huomattavasti hp:n pierukiukaita laadukkaampi.
Yks hp:n koneen rtx 3080 jauhaa mulla ulkoeteisessä, että pysyy jotenni muistin lämmöt kohallaan.
Niin ja hp:lla on intelin prossu nuissa, niin ei RTM natsaa niin hyvin mitä esim ton ga35 rogin mukana tuleva 5900x.

Joo pakasta vedetty anuksen tallikone: ASUS ROG STRIX GA35 G35DX-NR090T PÖYTÄKONE - Power.fi

Onhan tossa varmaan kaikennäköstä asuksen talmaa, mutta ei nyt luulisi haittaavan ja uusikin kortti asus. DDU aina herjaa siitä safemodesta, mutta kyllä ne ajaurit ilmankin lähteneet, mutta oiskohan se tässä tilanteessa sopiva paikka koetella.

Samperin talli kun siellä vaan 10C niin alkaa tulla kylmä eikä oikeen viite ropeltaa yhtään enempää kuin pakko. Pitikin viedä porukoille lämmittimiä...
olisko niin uusi Windows ettei hyväksy 'vanhaa' development driveria. joku driver signature juttu kenties?
jos vaihdat pelkän driverin uudemmaksi niin toimiiko kortti. viittais sitten driveriin.
ja vaihdoit kortin ilmeisesti kun tuo antamasi pakettikoneen linkki sisältää 3080 kortin.

suht kohtuuhintainen 3090-pakettikone. Ostakaa joku pois ettei minun tarvitse painiskella omantuntoni kanssa ;)

Jos saisit loppupaketin myytyä eteenpäin 600€, niin kuoletettavaksi jäisi 2900€, mihin menisi 7€ päivätuotolla 414 päivää, eli tuplasti pidempään kuin ETHin louhintaa nykytiedon mukaan on jäljellä.

"Ammattilouhijalle" siis aika huono diili.

Jos taas haluaisi vain saada 3090:n tai tuon konepaketin halvemmalla, niin tuleehan siihen alennusta jos ehtii vielä sen ~200 päivää louhimaan ja kotiuttamaan tilille ilman kurssin romahdusta.

cudaerror.PNG

Niin mitä device manager sanoo sille kortille? Mulla yhden koneen biosista löytyy sellainen joku UEFI boot asetus jossa on vaihtoehtoina Other, Win10, Win10 whql.

Ajurin versio näyttää oikealta eli veikkaan että ne ajurit eivät ole ladattu. Ja se näkyisi device managerista. Ja se ehkä olisi siitä että sulla on se secure boot ja whql päällä. Toisaalta, mulla tuo device ID näyttää "sama-sama". Sulla tuossa on alkuosa sama mutta loppuosa eri.

Ja siis tuossa on muitakin eroja. Hmm. Tästä ei muuten ole Suomessa puhuttu mutta siis 3060 on tehty myös GA104 ytimestä. Sen piti olla alunperin vain Kiina versio mutta jenkeissäkin sitä on bongattu. Mutta siis jos vertaa niin miksi noi ROPs määrä on eri? Kokeile nyt päivittää myös tuo GPU-Z, ei munkaan kovin uusi ole. Toi device ID voi ehkä olla että jos tuossa lukee tarkemmin ja taas mulla lukee vaan geneerinen valmistaja ID joka toistaa tuon device ID:n.

Mä luulen että se on tuo secure boot mikä tuollaisessa pakettikoneessa voi olla automaattisesti päällä ja että se taasen ei tykkää beta ajureista jotka eivät ole whql allekirjoitettu.

1638216799543.png

olisko niin uusi Windows ettei hyväksy 'vanhaa' development driveria. joku driver signature juttu kenties?
jos vaihdat pelkän driverin uudemmaksi niin toimiiko kortti. viittais sitten driveriin.
ja vaihdoit kortin ilmeisesti kun tuo antamasi pakettikoneen linkki sisältää 3080 kortin.

Niin mitä device manager sanoo sille kortille? Mulla yhden koneen biosista löytyy sellainen joku UEFI boot asetus jossa on vaihtoehtoina Other, Win10, Win10 whql.

Ajurin versio näyttää oikealta eli veikkaan että ne ajurit eivät ole ladattu. Ja se näkyisi device managerista. Ja se ehkä olisi siitä että sulla on se secure boot ja whql päällä. Toisaalta, mulla tuo device ID näyttää "sama-sama". Sulla tuossa on alkuosa sama mutta loppuosa eri.

Ja siis tuossa on muitakin eroja. Hmm. Tästä ei muuten ole Suomessa puhuttu mutta siis 3060 on tehty myös GA104 ytimestä. Sen piti olla alunperin vain Kiina versio mutta jenkeissäkin sitä on bongattu. Mutta siis jos vertaa niin miksi noi ROPs määrä on eri? Kokeile nyt päivittää myös tuo GPU-Z, ei munkaan kovin uusi ole. Toi device ID voi ehkä olla että jos tuossa lukee tarkemmin ja taas mulla lukee vaan geneerinen valmistaja ID joka toistaa tuon device ID:n.

Mä luulen että se on tuo secure boot mikä tuollaisessa pakettikoneessa voi olla automaattisesti päällä ja että se taasen ei tykkää beta ajureista jotka eivät ole whql allekirjoitettu.

1638216799543.png

Kiitti vinkeistä pitää testata. Tosiaan hp askilla toimi ok ja samoin lenovolla ilman suurempia säätämisiä. Asuksesta olisin vähiten uskonut, että ylimäärästä talmaa kun muut perinteisiä pakettikonefirmoja ja asus taas perinteinen laitevalmistaja.

Powerin alesta ostin kk takaperin. Tota konetta ei ollut edes 3080:lla käynnistetty. Piti myydä kone ja pitää kortti, mutta suhteessa lenovosta sai enempi ja tuo asus kuitenkin on taas x kertaa laadukkaammista osista tehty kuin lenovo niin ennemmin jätän tuon tallikoneeksi.

Ajurit pois. Reboot. Ajurit sisään (myös nVidia experience). Reboot. Odota windowsin työpöydällä 20 minuuttia tai niin kauan että ruutu välähtelee mustana. Reboot. Nyt toimii mainerit. Myös kaikki x86 x64 visual C++ kikkareet pitää olla asennettuna.

Mitä mannaa markkinoille jos tämä etenee. Kohta on varmaan vihreät samaa mieltä ja vaatimassa toimia.

Mitä mannaa markkinoille jos tämä etenee. Kohta on varmaan vihreät samaa mieltä ja vaatimassa toimia.

Onneksi noi konesalit tuottaa enemmän energiaa kuin kuluttaa o_O
Onkohan tuossa nyt kyse jotain muusta kuin sähkön kulutuksesta ..
Espoo ja Kirkkonummi hamuavat jättimäisiä datakeskuksia – vastustajat ihmettelevät laskelmia keskusten ympäristöhyödyistä
Banking system consumes two times more energy than Bitcoin: Research
jne jne :x3::poop:

3090 louhii joku 120mh. 3000/120= 25€/mh. Kallis tuo on louhimiseen, vaikka koneesta saisi 600€
Ja sekin on vähän että louhii tuon jos louhii. Noissa on todella paljon eroa ja ne takapuolen muistit ongelmana. Huono kortti kun sattuu niin ei kuljekaan noin lujaa ellei ala pädejä vaihtelemaan.

Mulla on nyt sellainen verotaktinen manööveri päällä että luultavasti "holdaan" pari kuukautta payouttia jotta sen saa ensi vuoden puolelle. Yleensä mä olen myynyt noin 0,07-0,1 ethin erissä 7-10 päivän välein. Nyt on jo kertynyt 0,22 enkä ole juuri edes viitsinyt noita kursseja katsoa.

Tässä viimeiset päivät näyttää että kun kerran päivässä katsoo suoraan tuolta poolista kurssin, niin se on joka kerta muuttunut 400 euroa johonkin suuntaan. Nyt näköjään taas +400. Ne on noin treidaajat, niiden helvetinmoiset vivutukset ja likvidoinnit jotka vahvistaa kurssiheilahteluita.

RTM sen sijaan, en pidättele yhtään. Nytkin on ehkä jotain 30 RTM kertynyt niin voisi taas myydä. Tuolla on kanssa minimimäärät mitä sitäkin voi myydä, plus sitten binancessa kun se täytyy siirtää LTC:nä sinne, siinäkin on minimi 10 euron myynti. Ei taida USDT määrät vielä riittää kymmeneen euroon.
Täällä tehty näin jo kuukauden verran. Sormet ristissä että huiput on vast ensivuonna niin "payday" tulee veroitta :geek:

Ruotsin valtion omistama sähköyhtiö, Vattenfall, on todennut, että "Bitcoin louhinta kuluttaa vain ylimääräiset sähköt" tms.
Louhinnan kieltoa vaativat eivät ole kyselleet mitään sähköä tuottavilta yrityksiltä vaan ovat vain uutisia lukemalla keksineet, että "Kryptovaluuttojen louhinta pitää kieltää ympäristösyistä".

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Tilasin powerista 12kpl 6600XT kk takaperin.
ASUS DUAL RADEON RX 6600 XT OC 8 GT NÄYTÖNOHJAIN - Power.fi
Keskusvarastoon piti tulla/lähteä 26.11. Nyt kyselin asiakaspalvelusta: "Valitettavasti tilaamallesi tuotteelle ei olla saatu vielä vahvistettua toimitusaikaa. Mikäli ette halua odottaa tuotteen saapumista, saadaan tilaus myös peruttua."

Onkohan joku muu saanut noita tai postissa, että hautooko ne vaan mun isoa tilauserää? Vai oisko niin, että Asuksen erä myöhässä kun muuallakin näyttää tulossa: ASUS DUAL-RX6600XT-O8G, halvin hinta 639€

Perumaanhan en ala kun 100€ halvempi mitä muualla...

Keskusvarastoon piti tulla/lähteä 26.11. Nyt kyselin asiakaspalvelusta: "Valitettavasti tilaamallesi tuotteelle ei olla saatu vielä vahvistettua toimitusaikaa. Mikäli ette halua odottaa tuotteen saapumista, saadaan tilaus myös peruttua."

Onkohan joku muu saanut noita tai postissa, että hautooko ne vaan mun isoa tilauserää? Vai oisko niin, että Asuksen erä myöhässä kun muuallakin näyttää tulossa: ASUS DUAL-RX6600XT-O8G, halvin hinta 639€

Veikkaisin että vaan perus Gigantti, myynyt erän ja toimitus herran haltuun. Proshopilla just tulossa kanssa isompi satsi noita Dualeja myyntiin 599,- hinnalla. Jimssillä meni non XT mallit 559,- hinnalla loppuun, vaikka sielläkin oli +25 saldoilla :oops:

Mullakin on noita pari kappaletta vetämässä. Vähän skeptinen olen ihan kuin Gigantin suhteen. Kai joku on hyvin noita voinut laittaa sata kappaleta vetämään.

Onko joku käyttänyt noita 1 to 4 PCIe 1x Splitter
Saako noilla useimmista tavallisista emolevyistä semmoisia, että saisi 5-6 korttia kiinni? jos esim. 2 tai 3 pitkää paikkaa, yhteen tuommoinen 1to4 kortti.

Onko joku käyttänyt noita PCIE 1=>4 kortteja?
Saako noilla useimmista tavallisista emolevyistä semmoisia, että saisi 5-6 korttia kiinni? jos esim. 2 tai 3 pitkää paikkaa, yhteen tuommoinen 1to4 kortti.
Tarkotat siis perus pci splitteriä? Hyvinhän ne toimii, hiukan säätämistä voi toki olla. Just hyviä vanhoihin SER emoihin, missä vähän pci paikkoja.

Tarkotat siis perus pci splitteriä? Hyvinhän ne toimii, hiukan säätämistä voi toki olla. Just hyviä vanhoihin SER emoihin, missä vähän pci paikkoja.
nojuu meinaan, on noi mining emot niin maan perusteellisen kalliita että jos halvalla emolla sais esim 6 korttia niin se on aika halpaa per GPU.
mitä säätöä on ollut? eikö näe kortteja siinä missä suoraankin emolla? onko säätö sitä, että allokoi sopivan määrän pcie laneja pcie paikoille BIOS:sta vai mitä?

nojuu meinaan, on noi mining emot niin maan perusteellisen kalliita että jos halvalla emolla sais esim 6 korttia niin se on aika halpaa per GPU.
mitä säätöä on ollut? eikö näe kortteja siinä missä suoraankin emolla? onko säätö sitä, että allokoi sopivan määrän pcie laneja pcie paikoille BIOS:sta vai mitä?
Nuo ei välttämättä toimi kovin rationaalisesti. Saattaa toimia jossain pci paikassa, mutta olla toimimatta toisessa, jopa missä järjestyksessä kortteja tökkää kiinni splitteriin saattaa vaikuttaa toimivuuteen. Paha sanoa mistä tähtien asennosta tuo voi olla kiinni. Mutta kai keskimäärin aika vähällä säätämisellä nuo menee, ja sen jälkeen toimii hyvin, kun ei muuta setuppia.

Itsellä tommonen +10 vuotta vanhassa FM2+ emossa 4pci paikkaa-->7 :)

Pari viikoa kesti tulla Tsekeistä, mineshakistä saa tuplahinnalla parissa päivässä.

Nuo ei välttämättä toimi kovin rationaalisesti. Saattaa toimia jossain pci paikassa, mutta olla toimimatta toisessa, jopa missä järjestyksessä kortteja tökkää kiinni splitteriin saattaa vaikuttaa toimivuuteen. Paha sanoa mistä tähtien asennosta tuo voi olla kiinni. Mutta kai keskimäärin aika vähällä säätämisellä nuo menee, ja sen jälkeen toimii hyvin, kun ei muuta setuppia.

Itsellä tommonen +10 vuotta vanhassa FM2+ emossa 4pci paikkaa-->7 :)

Pari viikoa kesti tulla Tsekeistä, mineshakistä saa tuplahinnalla parissa päivässä.
Mulla toimii hyvin. Z-170 emossa splitteri/pcie-paikat ja m.2 adapterilla 10gpu:ta meni heittämällä. Z-590 emossa 2 splitteriä ja pcie-paikat myös 10 gpu:ta, mutta tässä joutui hakemaan, että löysi kaikki kortit.

En laittanut uutta biosia, mutta kun nosti power limitin 101 tai 102 niin alkoi antamaan corellekin kelloa. Tuossa PL 65-100 on joku juttu, että core tippuu aina jonnekin 915mhz ja se ei palaudu tuonne 1100 ennen PL 101 tai yli. Taidan tyytyä tähän 96mh/s. Muistien lämmöt 106c vaikka padit vaihdettu ja vedellä mennään.

Tää mainaus on kyllä talvisin hyvä kämpän lämmitykseen. Kesäsin vähän niin ja näin :D

snip.PNG
Millainen vesijäähdytys kun noin kovat lämmöt silti?

Millainen vesijäähdytys kun noin kovat lämmöt silti?
1x 360 ohut kenno + 1x push/pull 360 60mm EK XE. Osina loopissa 1080ti + 3080 + 5900x, kaikki louhii ja veden lämpötila kuumimmassa kohtaa 35c ja 30c ennen ekalle näyttikselle syöttöä.

Mitkä pädit oot vaihtanut omaasi ja kuinka paksut? Varmaan paskat vaan nää pädit mitkä laitoin.

1x 360 ohut kenno + 1x push/pull 360 60mm EK XE. Osina loopissa 1080ti + 3080 + 5900x, kaikki louhii ja veden lämpötila kuumimmassa kohtaa 35c ja 30c ennen ekalle näyttikselle syöttöä.

Mitkä pädit oot vaihtanut omaasi ja kuinka paksut? Varmaan paskat vaan nää pädit mitkä laitoin.
Thermalright Odyssey 1mm. 1kpl 480 60mm radi itsellä ja 3080 sekä 8700K kierrossa, veden lämpötila kuumimmassa kohdassa n.30-31 ja muistien lämmöt louhinnassa ollut 60, EK:n padeilla 72

Thermalright Odyssey 1mm. 1kpl 480 60mm radi itsellä ja 3080 sekä 8700K kierrossa, veden lämpötila kuumimmassa kohdassa n.30-31 ja muistien lämmöt louhinnassa ollut 60, EK:n padeilla 72
Jooh. Laitoin noi samat nyt tilaukseen nii katotaan auttaako. On tää kyllä mystistä kun alphacoolin omilla padeilla oli sama homma. Liekö vika blokissa sitten että muistien lämpö ei johdu blokista veteen tms.. Alphacoolin blokki siis.

Jos tuollaista lähtisin väkertämään niin laita koko laitteistolle joku suoja ensin joka hautoo ilmaa. Siis laitteiston hiemankin lämmittämä ilma sisältää enemmän kosteutta kuin ympyröivä muu ilma, ja sitten kun se ympäristöä vaikka vain 15 astetta lämpimämpi ilma menee jonkun metallin yli mitä laitteisto ei suoraan lämmitä, eli se on kylmä, siihen voi tiivistyä kosteutta ja se on huono juttu TM. Lämpötila on yhdentekevä, ainoa mikä merkitsee on kosteus ja ettei se tiivisty missään väärässä paikkaa.
Päinvastoin, laitteiston lämmittämän ilman suhteellinen kosteusprosentti on pienempi kuin saman ilman suhteellinen kosteusprosentti oli kylmempänä. Absoluuttinen kosteusprosentti on toki sama, mutta vain suhteellisella kosteusprosentilla on väliä kondensaatioon.

Jos kylmät mainausvärkit tuo ulkoa sisälle, voi kosteutta tiivistyä laitteisiin. Asunnossa eri paikoista lämpimään ilmaan haihtuu vettä, jolloin tämän lämpimän ilman kylmetessä laitteiden pintojen lähellä se voi ylittää 100% suhteellisen kosteuden ja vettä voi tiivistyä kylmiin pintoihin.

Jooh. Laitoin noi samat nyt tilaukseen nii katotaan auttaako. On tää kyllä mystistä kun alphacoolin omilla padeilla oli sama homma. Liekö vika blokissa sitten että muistien lämpö ei johdu blokista veteen tms.. Alphacoolin blokki siis.
Alphacool Eisblock Aurora Acryl GPX-N RTX 3080/3090 FTW3 thermal pad replacement | Alphacool Forum
Tuolla on vaihtanut Alphacoolin 3080/3090 blokkiin uudet tyynyt. Tulosten perusteella Alphacoolikin pistää blokkeihin niitä huonoimpia tyynyjä mitä tynnyrin pohjalta voidaan kaivaa, vaikka heillä on nykyään markkinoilla ihan hyviä tyynyjä.

Pahoittelut jos tätä on jo kysytty.

Minulla on uudenkarhea RTX 3060 suoraan emon pääasiallisessa PCIEx16 paikassa kiinni, mutta siinä ei ole näyttöä saatika näyttöpiuhaa kiinni.
Tuuletuksellisista syistä alemmassa pcie x4 paikassa on kiinni RTX3080 (non-LHR) jossa on näyttö kiinni.

Saanko 3060:stä enemmän irti jos siinä on kiinni näyttö?
Tällä hetkellä Nicehash Quickminerin excavatorilla kortti mainaa vähän reilu 25MH/s.
Nicehashin "kokoversiolla" NBminer benchmark sanoo kortin nopeudeksi 33MH/s, mutta todellisuus kyseisellä mainaussoftalla on about 20MH/s.

Pitänee testata itse, helppohan se olisi tuo näyttöpiuha vaan siirtää 3060:seen. Mutta jos joku jo tietää.

Alphacool Eisblock Aurora Acryl GPX-N RTX 3080/3090 FTW3 thermal pad replacement | Alphacool Forum
Tuolla on vaihtanut Alphacoolin 3080/3090 blokkiin uudet tyynyt. Tulosten perusteella Alphacoolikin pistää blokkeihin niitä huonoimpia tyynyjä mitä tynnyrin pohjalta voidaan kaivaa, vaikka heillä on nykyään markkinoilla ihan hyviä tyynyjä.
Jep. Tässähän on siis semmoinen tarina, että alphacoolin omilla tyynyillä tuli heti 110c ja nyt jollain aliexpressin tyynyillä myös 110c. Tekis vaan mieli ostaa EK:n blokki. Laitoin Alphacoolillekin tästä sähköpostia, mutta ei niitä kiinnostanut. Kuulemma antavat tyynyjä vain niille ketkä tarjoaa puretusta kortista kuvat painaumamerkkeineen, ei kellään semmoiseen downtimeen ole aikaa.

Minulla on uudenkarhea RTX 3060 suoraan emon pääasiallisessa PCIEx16 paikassa kiinni, mutta siinä ei ole näyttöä saatika näyttöpiuhaa kiinni.
Tuuletuksellisista syistä alemmassa pcie x4 paikassa on kiinni RTX3080 (non-LHR) jossa on näyttö kiinni.

Tällä hetkellä Nicehash Quickminerin excavatorilla kortti mainaa vähän reilu 25MH/s.
Nicehashin "kokoversiolla" NBminer benchmark sanoo kortin nopeudeksi 33MH/s, mutta todellisuus kyseisellä mainaussoftalla on about 20MH/s.

Pitänee testata itse, helppohan se olisi tuo näyttöpiuha vaan siirtää 3060:seen. Mutta jos joku jo tietää.

Käytätkö NiceHash quickminerin uusinta RC versiota, jossa LHR unlock? Suosittelen testaamaan:thumbsup:

Jep. Tässähän on siis semmoinen tarina, että alphacoolin omilla tyynyillä tuli heti 110c ja nyt jollain aliexpressin tyynyillä myös 110c. Tekis vaan mieli ostaa EK:n blokki. Laitoin Alphacoolillekin tästä sähköpostia, mutta ei niitä kiinnostanut. Kuulemma antavat tyynyjä vain niille ketkä tarjoaa puretusta kortista kuvat painaumamerkkeineen, ei kellään semmoiseen downtimeen ole aikaa.
Mikä näiden "aliexpress tyynyjen" listattu lämmönjohtavuus arvo (W/mk) on?
Kun esimerkiksi EK:lla orkkistyynyjen lämmönjohtavuus on 3.5 W/mK, Thermalright Odyssey on esimerkiksi 12.8 W/mk.

Mikä näiden "aliexpress tyynyjen" listattu lämmönjohtavuus arvo (W/mk) on?
Kun esimerkiksi EK:lla orkkistyynyjen lämmönjohtavuus on 3.5 W/mK, Thermalright Odyssey on esimerkiksi 12.8 W/mk.
3Pcs 100x100mm Thermal Pad 0.5/1/1.5/2/2.5/3/4/5mm thickness Thermal Conductive Silicone Pad For Computer Laptop IC GPU VGA Card|Fans & Cooling| - AliExpress

3.5 W/mK., ainakin väitetysti. Yhtä hyvin/huonosti nää toimii kuin alphacoolinkin alun perin toimittamat. :rofl:

Mä en luota ainakaan noihin alin höpötyksiin yhtään mitään. Suurin osa arvosteluistakin on aina jes sain tuotteen, mutta en ole kokeillut ja 5 tähteä. Ihan kun se olisi suurin saavutus, että kiinanpaska saapuu perille, ihan sama mitä sieltä tulee ja miten se toimii...

Mä en luota ainakaan noihin alin höpötyksiin yhtään mitään. Suurin osa arvosteluistakin on aina jes sain tuotteen, mutta en ole kokeillut ja 5 tähteä. Ihan kun se olisi suurin saavutus, että kiinanpaska saapuu perille, ihan sama mitä sieltä tulee ja miten se toimii...
Joo näin se varmasti on. Halvalla ei saanut taaskaan hyvää. Yllättyneet käsi ylös :D
Minä o/

Juu, tuo 3,5 W/mK on suoraan sanottuna aivan sanoinkuvaamatonta paskaa näille GDDR6X muisteille. Ne 3,5 W/mK tyynyt toimi joskus vuonna käpy kun korteissa oli vielä GDDR3 muistit, nyt eletään herrran vuotta 2021 ja GDDR6(X) muistit oikeasti tuottavat melkoisesti lämpöä.
Itsellä nuo käytössä ja RTX3080 muistien lämmöt on 70C, kun veden lämpötila on hulppeat 45C-50C (yksi 280mm radi jossa on 900rpm P14 tuulettimet).
EK:n orkkiksilla (jotka on siis tuota 3,5 W/mK roskaa) muistien lämmöt oli yli 90C.

se näyttö oli tarpeellinen vain 3060 NON-LHR versiossa, josta sai täydet jos oli monitori tai dummy kiinni, development ajurit 470.05 ja kortti kiinni x8 tai x16 slotissa ( ei siis x1 riserissa)

Juu, tuo 3,5 W/mK on suoraan sanottuna aivan sanoinkuvaamatonta paskaa näille GDDR6X muisteille. Ne 3,5 W/mK tyynyt toimi joskus vuonna käpy kun korteissa oli vielä GDDR3 muistit, nyt eletään herrran vuotta 2021 ja GDDR6(X) muistit oikeasti tuottavat melkoisesti lämpöä.
Itsellä nuo käytössä ja RTX3080 muistien lämmöt on 70C, kun veden lämpötila on hulppeat 45C-50C (yksi 280mm radi jossa on 900rpm P14 tuulettimet).
EK:n orkkiksilla (jotka on siis tuota 3,5 W/mK roskaa) muistien lämmöt oli yli 90C.
Joo aivan eli siis noi 3.5 on siis vaan paskaa. Vähän kyllä sapettaa kun pikku duuni tossa loopin tyhjäämisessä ja padein vaihdossa. No laitoin tommosia Gelidin 15W/mk tulemaan niin joskos elämä alkais taas hymyilemään. https://www.amazon.de/gp/product/B0824ZMJLY/

ehkä niiden mielissä jengi edelleen käyttää noita vain pelikäyttöön, jossa muistit ei ole niin rasituksen alla kuin ETH laskennassa.
eivät targetoi ETH louhijoita ostajaryhmänä. tuohonhan se LHR rajoitinkin perustuu, että ETH laskenta on ainoaa toimintaa missä ollaan muistin kanssa tekemisissä lähes 100% ajasta.

American style talon lämmöntalteenottoa iv:n kautta crowtentistä:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

En tiedä onko siellä iv samaa mallia kun täällä ja jos oikein ymmärsin niin siirtää lämpimän ilman paluu puolelle josta sen pitäisi talteenoton kautta siirtyätuloilmaan jollain prosentilla...

Laittaa vaan debit kortin numeron, niin kilahtaa heti tilille. Miinuksena kylläkin että tuo onnistuu vaan selaimen kautta, ei appissa.
Desktop app kyllä ohjaa verkkosivulle ilman kirjautumishässäkkää. Eli käytännössä toimii ihan OK.

ehkä niiden mielissä jengi edelleen käyttää noita vain pelikäyttöön, jossa muistit ei ole niin rasituksen alla kuin ETH laskennassa.
eivät targetoi ETH louhijoita ostajaryhmänä. tuohonhan se LHR rajoitinkin perustuu, että ETH laskenta on ainoaa toimintaa missä ollaan muistin kanssa tekemisissä lähes 100% ajasta.
Kyllä ne lämmöt on ihan pelatessakin taivaissa kun käytössä on huonot tyynyt. Tuolla 3080 ketjussa on valitusta tasaisin väliajoin kun Metroa/yms. pelatessa on muistien lämmöt taivaissa.

Osaisiko joku neuvoa mikä on oikea thermal pad paksuus muistipiireille Asus Strix 3080 OC LHR + EK:n Quantum Vector blokin välille? Mukana tulleet EK:n padit on 1 mm paksuisia. Tuleeko tuolla 1mm padilla hyvä sovite vai pitääkö olla esim 1,5mm? En ole vielä korttia räpeltänyt auki tarkastaakseni kontaktin.
Sain eilen asennettua blokin paikoilleen ja muistipiirit käyvät edelleenkin kuumina. Muillakin on tuntunut olevan samoja ongelmia blokin vaihdon jälkeen. EK:n blokin mukana tulleita padeja ei suoranaisesti kehuta ja tarkoitus olisi vaihtaa parempiin padeihin esim. Thermalright Odyssey.

Muutaman tunnin Metro Exodus pelailun jälkeen GPU memory junction lämpötila oli avg. 88 C ja max 94 C :beye: Gpu lämpötila: avg 52 ja max 56 VRM: max 59 C Veden lämpötila keskimäärin: 36 C Kortin takaosan kuumin kohta 56 C IR:llä mitattuna. Kuumin kohta sijaitsi muistipiirin kohdalla.
Kortti curvella vedetty 0,9v/1900MHz ja muisteilla +1000 MHZ Loopissa on GPU:n lisäksi Ryzen 3950 ja hiljaisuus edellä tätä looppia ajelen.
Thermalright Odyssey 1,0 mm tyynyt oli todellakin ratkaisu muistien lämpöihin. Nyt on muistien maksimilämmöt 76 graadia :psmoke: Samalla tipahti GPU:n lämmöt kivasti kun vaihdoin EK:n tahnat Kryonauttiin ja en laittanut sitä tällä kertaa liikaa :lonely:

Viimeksi muokattu:
DNA näköjään päätti vetää koko yön yli kestävän kaapeliverkon huoltotyön isän omakotitalolle missä suurin osa mainausvehkeistä on sijoitettuna.
Ei mitään erillistä ilmoitusta ole tullut tuosta katkosta, ainoa ilmoituksen tynkä löytyy DNA:n sivujen huoltotiedotteista. Eikä tuota ilmoitusta edes näe etusivulla enää kun se on niin vanha (23. päivä).

Näistä lämpötyynyistä sen verran kaikille niiden kanssa painiville, omien kokemuksien mukaan näiden lämmönjohtavuus ei ole tarvinnut edes olla mitään huippuluokkaa. Itse käytin gigabyten 3080 kortissa 5-7W/mk tyynyjä ja näillä meni heittämällä muistin lämmöt alle 90asteen ja näitä tyynyjä löytyy ihan suomestakin hyllystä nopeasti jos kiire on. Toki paremmilla tyynyillä saa tilanteen vieläkin paremmaksi mutta itse en koe sen olevan tarpeellista jos muistin lämmöt menevät alle 90 asteen. Sen olen huomannut useassa kortissa että alkuperäiset tyynyt ei välttämättä edes peitä muistipiiriä koko alaltaan tai on juuri ja juuri sen muistipiirin kokoinen ja siitä uudesta voi tehdä hieman isomman kun vaan katsoo että mahtuu siellä olemaan joka auttaa myös jäähdytyksessä koska jäähdytyselementin ja tyynyn väliin jää enemmän pinta-alaa. 3080 korteissa jos ei ole takapellin puolella lämpötyynyjä muistien kohdalla niin kannattaa ne sinne laittaa koska sitäkin kautta lämpöä pääsee siirtymään takapellin kautta pois. 3090 korteissa tuon takapellin osalta kannattaa keksiä lisäjäähdytystä, edes viileämpää ilmaa puhaltamaan siihen jos ei muuta keksi.

• Tykkää
Reactions: dmn
Myös arcticin lämpötyynyt varsin mainioita mitä saa jimmsistä suoraan hyllystä 145mm x145mm ruutuina 0,5m, 1mm ja 1,5mm paksuisina. Lämmönjohtavuus 6.0 W/mK.

Statistiikka

Viestiketjuista
299 976
Jäsenet
81 724
Uusin jäsen
Leivotech

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom