Nimimerkit menee sekaisin lisää? Mullahan oli tämä jo tuolla ennen sun kommentteja:
Ymmärtääkseni ainanut epäselvyys meidän välillä oli kun sanoit, että kaikki tietokonehankinnat niputetaan yhteen ja mun mielestä missään ei sanota noin ja mikään ei viittaa siihen.
Verottajanohjeessa puhutaan ykisiköistä:
Jos tietokonetta tai muuta laitetta on käytetty louhintatulon hankkimiseksi, vähennettävänä määränä voidaan pitää seuraavia prosenttiosuuksia laitteen hankintamenosta: – 25 % näyttöä käytöstä satunnaisen louhintatulon hankintaan – 50 % näyttöä käytöstä louhintatulon hankintaan – 100 % näyttöä pääasiallisesta käytöstä louhintatulon hankintaan
Jos laitteen todennäköinen taloudellinen käyttöaika on yli kolme vuotta, hankintameno vähennetään poistoina. Poiston määrä on enintään 25 % menojäännöksestä. Jos laitteen hankintameno on enintään 1 000 euroa, voidaan sen todennäköisen taloudellisen käyttöajan yleensä katsoa olevan enintään kolme vuotta ja vähennys tehdään kerralla. Jos laitteella on tulonhankintaan liittymätöntä käyttöä, ei tätä osuutta hankintamenosta voida vähentää.
Ei se raksapenakaan niputa tulonhankkimistyökaluja yhteen ja vähentele 25% kerralla vaan kyllä jokanen sirkkeli, prokakone yms. on oma tapahtumansa.
Enkä edelleen puhu komponenteista mihin jossain kohtaa tarttusit. Joku voisi ehkä yrittää sitäkin.
Voin seisoa korjattuna, mutta tähän mennessä korjausta ainakaan mulle ratakiskosta ole tullut.
Ei tähän liittyvää asiaa ettei mene enempi sekaisin:
Itse näkisin kyllä tässä vielä tuon 3v käyttöaika olettamallakin jotain arvoa jos joku haluaa sitä lähteä ponnistamaan sillä on tosiaan vissiin ero onko se sisätiloissa oleva toimisto/pelikone jolla louhitaan 50% vai ulkovarastossa pelkää louhintaa tekevä rigi. Vaikka molemmat tekee samaa niin on ne aivan eri laitteita. Toki sillä 3v vanhalla rigilläkin voi olla jotain arvoa, mutta samoin on sillä 3v vanhalla alle 1000€ laitteella minkä on saanut vähentää jo ekana vuonna joku arvoa vielä silloin 3v päästä.
Melkeen menis vero triidiin, mutta viite siellä hämmentää...