Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
608
Onko herrasväki perehtynyt Heliumiin?

Vaikuttaa lupaavalle, olisiko Joensuun alueella henkilöitä jotka haluaisivat mahdollisesti perustaa pienen Helium ringin?

Edit. Ainiin.. CHIA:n plotit muuttuvat pooleja tukeviksi, jos haluaa kaivaa poolissa pitää plotata kaikki uusiksi ellei käytä Hpoolia tai vastaavaa joka hyväksyy kaikki plotit. Tarvitsee kylläkin toisen accon minne tallettaa CHIA:t jos ei halua luottaa avaimensa kanssa kiinalaisiin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
290
Paljonko tolla nicehash minerillä häviää vrt itse säätämällä/vaihtelemalla coineja jne? Mietin että laittaisi oman 1070ti:n nakuttamaan, kun näemmä pysyy hiljasena n. 70c:ssä ja tuotto jotain 2½e/päivä..... Jos ero säätämiseen on pieni, nii saa mennä taskurahan tekijänä, mutta jos ero on kymmeniä%, niin voisi alkaa tutkimaan enemmän.....
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
25
Paljonko tolla nicehash minerillä häviää vrt itse säätämällä/vaihtelemalla coineja jne? Mietin että laittaisi oman 1070ti:n nakuttamaan, kun näemmä pysyy hiljasena n. 70c:ssä ja tuotto jotain 2½e/päivä..... Jos ero säätämiseen on pieni, nii saa mennä taskurahan tekijänä, mutta jos ero on kymmeniä%, niin voisi alkaa tutkimaan enemmän.....
Nicehash taitaa ottaa 3% ja "palkka" maksetaan BTC:nä, joten tietty mahdollista ETH:n arvonnousua ei tässä tule, toki vastaavasti jos pidät BTC:tä niin sen arvo voi elää sekä tuon Nicehashin sisäisessä pörssissä voi vaihdella eri cryptoihin (valikoima aika suppea).

Louhimalla suoraan ETH tuotto on jonkun verran parempi, tässä sitten eroa kuinka usein maksuja tulee jne, joku paremmin tietävä voisi tarkentaa vielä.
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
608
Paljonko tolla nicehash minerillä häviää vrt itse säätämällä/vaihtelemalla coineja jne? Mietin että laittaisi oman 1070ti:n nakuttamaan, kun näemmä pysyy hiljasena n. 70c:ssä ja tuotto jotain 2½e/päivä..... Jos ero säätämiseen on pieni, nii saa mennä taskurahan tekijänä, mutta jos ero on kymmeniä%, niin voisi alkaa tutkimaan enemmän.....
Nicehash on hashpowerin välitysfirma. Ajoittain sieltä voi jopa saada enemmän kuin itse mainaamalla, mutta pääsääntöisesti ottavat palkan töistään. Taisi olla jotain 5-10% välillä keskimäärin tappio. Järkevää (ehkä) microtasolla, mutta heti kun alkaa 24/7 jauhattaa ohjaimia kannattaa kaivaa "puhtaasti".
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Mitä tuossa oon laskeskellu tässä vain kahdella kortilla mainatessani niin Nicehashille on mennyt euron per kortti per kuukausi. Heidän 'palvelukonseptinsa' on kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto varsinkin jos näin pienellä kalustolla kaivelee. Mutta tuleehan tuosta parin prosentista huomattava summa heti jos on vähänkin ammattimaisemmin mukana kryptolouhinnassa, niin silloin ehkä on parempi poolin kautta.

Itsellä tämä jäi nyt tällä erää niin pienimuotoiseksi, etten ole missään vaiheessa edes vakavasti harkinnut muuta kuin Nicehashia. Jos mulla ois enemmän kortteja töissä niin sitten eri asia. On toi NH kypsynyt paremmaksi myös tässä ajan kuluessa.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
Tuo chia kiinnostelee hieman.. Pitää seurailla mihin se etenee ja mitä sen kanssa tapahtuu.. Saako/Tuleeko siitä tuottavaa vai ainoastaan yksi nopeasti häviävä pyrkyri markkinoille... Tilaa olisi reilusti toteuttaa tämä mutta ei viittisi aikaa tuhlata kuitenkaan jos tämä on vain yksi floppi..

Mitä muut mieltä tästä valuutasta? Kuinka moni ajelee ja millä määrillä tilaa? Rahallista arvoa näissä ei vielä taida olla?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Tuo chia kiinnostelee hieman.. Pitää seurailla mihin se etenee ja mitä sen kanssa tapahtuu.. Saako/Tuleeko siitä tuottavaa vai ainoastaan yksi nopeasti häviävä pyrkyri markkinoille... Tilaa olisi reilusti toteuttaa tämä mutta ei viittisi aikaa tuhlata kuitenkaan jos tämä on vain yksi floppi..

Mitä muut mieltä tästä valuutasta? Kuinka moni ajelee ja millä määrillä tilaa? Rahallista arvoa näissä ei vielä taida olla?
Eilen taisi chian kurssi olla jossain 600$ paikkeilla. Pooleja ei vielä taida olla, ja voitto perustuu lottonumeron kaltaiseen systeemiin, joten voi olla että saa rahaa, tai sitten ei.
 
Liittynyt
02.12.2018
Viestejä
90
HUOM: EI ENÄÄ TARVETTA. TEIN KAUPAT JO JA HAEN LAUANTAINA.

Olisiko teillä jollain myydä edullisesti toimivaa konetta ilman näytönohjainta? Vaimo haluaa alkaa koodailemaan neuroverkkohommia, niin tarttisi pöytäkoneen, johon voi iskeä sitten näytönohjaimen. Tämä tulee ihan harrastuskäyttöön, koska koodailee työkseen ihan muita juttuja. Plussaa olisi, jos sen voisi hakea jostain pääkaupunkiseudulta tai max. 150km etäisyydeltä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
Olisiko teillä jollain myydä edullisesti toimivaa konetta ilman näytönohjainta? Vaimo haluaa alkaa koodailemaan neuroverkkohommia, niin tarttisi pöytäkoneen, johon voi iskeä sitten näytönohjaimen. Tämä tulee ihan harrastuskäyttöön, koska koodailee työkseen ihan muita juttuja. Plussaa olisi, jos sen voisi hakea jostain pääkaupunkiseudulta tai max. 150km etäisyydeltä.
vähän taitaa olla väärä paikka kysyä.. laita osto osioon foorumilla
 
Liittynyt
02.12.2018
Viestejä
90
vähän taitaa olla väärä paikka kysyä.. laita osto osioon foorumilla
Täytyy ehkä pistää joo. Ajattelin vain, että täällä on näitä usean markettikoneen ostajia ollut jonkin verran, joista ovat näyttiksen repineet pois ja eivät ole ehkä vielä kaikkia pistäneet myyntiin minnekään.
 
Liittynyt
02.12.2020
Viestejä
91
Tiktok sijottajat luulee ostavansa Etheriä ja ostavat Ethereum classicia. whattomine näyttäs et tällä hetkellä olis kannattavampaa louhia sitä. :rofl:
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 795
Täytyy ehkä pistää joo. Ajattelin vain, että täällä on näitä usean markettikoneen ostajia ollut jonkin verran, joista ovat näyttiksen repineet pois ja eivät ole ehkä vielä kaikkia pistäneet myyntiin minnekään.
Myyntipuolellahan noita juuri on monta
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Itse ajellut nicehashia nyt kohta 3kk. Yhdellä kortilla vain ja välillä saattaa olla kone kiinni pari päivää. Nopea pistää louhimaan ja yksinkertainen käyttää. Maksavat 4h välein palkkion btc:nä. 0.0001btc(n.47-50e) on minimi summa minkä voi siirtää nicehashin lompakosta pois muualle. Itse tykkään ja ei harmita vaikka 3% vetävätkin välistä.
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
338
Itse ajellut nicehashia nyt kohta 3kk. Yhdellä kortilla vain ja välillä saattaa olla kone kiinni pari päivää. Nopea pistää louhimaan ja yksinkertainen käyttää. Maksavat 4h välein palkkion btc:nä. 0.0001btc(n.47-50e) on minimi summa minkä voi siirtää nicehashin lompakosta pois muualle. Itse tykkään ja ei harmita vaikka 3% vetävätkin välistä.
Nykyään n. 25€ on rajana ainakin coinbaseen
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 682
Missä tuota Chiaa voi ostaa ja myydä? Vähän harkinnut tuon kokeilemista, mutta ei kiinnosta vetää 3 vuotta vanhaa Samsungia puhki plotteja tahkotessa jonkun höpöcoinin takia jos se ei ole edes nimellisesti likvidi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 117
Pystyykö tuota Chiaa farmaamaan samalla koneella jolla louhii esim. ethereumia?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
948
Tiktok sijottajat luulee ostavansa Etheriä ja ostavat Ethereum classicia. whattomine näyttäs et tällä hetkellä olis kannattavampaa louhia sitä. :rofl:
Tai sitten se nousee ETH-mainauksen kuolinuutisten äärellä. Who knows.
Nostaakohan toi Chia-hype samalla BTT:tä?
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Just testasin ekaa kertaa kotiuttaa pienen summan nicehashilta. 0.001BTC siirsin coinbaseen ja sieltä vaihto euroksi ja sieltä paypal. Siitä reilusta 47€ summasta rapia 45€ kotiutu paypal. N.2€ otti tuo coinbase välistä vaihtamalla btc > euroiksi.

Ihan vaan testasin miten kauan menee nicehash siirrosta coinbaseen. Ja minimiksi näytti, Minimum withdrawal amount is 0.0005 BTC

Tätä näyttää nyt nicehash tuottona 3060ti, 3070 ja 3080 kortit jauhaa.
CURRENT ACTUAL PROFITABILITY / 24H
0.00055872 BTC
≈ €26.53


Pitänee antaa ainakin vkl asti jauhaa tällä nicehash ja sitten katella jaksaako säätää mainaamaan ihan ETH. Tosin näin casuaali maineri ni eipä ne tuotot mahda siitä juuri kasvaa. Tosin jäisi tuo bitcoineista ETH vaihto pois. Jos mietin sitä jos säästelis ETH kolikoita hetken aikaa.

Tai sitten vaan jauheskelen nichehashilla ja kotiuttelen pieniä euroja välillä.... Enpä tässä muutenkaan nyt ole ku sunnuntaista asti harrastanut useammalla näyttiksellä tätä hommaa ni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 304
Jimmsillä näköjään Seagate Exos X16 16TB 3.5" SATA-levyn toimitusaika on 20 päivää ja hinta nyt 713€. Toivottavasti Chia-hype saa jäitä hattuun ennenkuin näkyy mitään SSD hintojen nousua.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Siitä reilusta 47€ summasta rapia 45€ kotiutu paypal. N.2€ otti tuo coinbase välistä vaihtamalla btc > euroiksi.
Siirrä ne bitcoinit coinbasesta coinbase pro alustaan niin euroiksi muutto maksaa vain 0,5% summasta. Tuo itse coinbasessa vaihto on kallista.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Siirrä ne bitcoinit coinbasesta coinbase pro alustaan niin euroiksi muutto maksaa vain 0,5% summasta. Tuo itse coinbasessa vaihto on kallista.
Tätä juuri yrittelin etsiä mutten äkkiseltään osannu ja en jaksanut etsiä siitä tietoa... Onko jotain helppoa ohjetta tälle operaatiolle?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 984
En nyt kattonu muuntosuhdetta mutta nicehash siirtää kyl virosta rahaa sulle ihan tilille jos tahot
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 100
On tehnyt mieli nopeampaa näytönohjainta, mutten ole korkeiden hintojen takia raaskinut ostaa. Jokin aika sitten huomasin louhinnan olevan nykyään aika kannattavaa, joten päätin ostaa RTX2070 Superin ja katsoa josko se maksaisi itsensä takaisin. Saa nähdä riittääkö tuottoja siihen asti, että kortin hinta on kuoletettu. Joku viitisen kuukautta siihen menisi.

Tällä hetkellä koneessa on vanha GTX 1060 tuon uutukaisen kaverina. Olen vähän miettinyt jos hankkisi vielä jonkun tehokkaamman kortin sen tilalle. Luulisi olevan aika riskitön sijoitus, kun vaikka louhinta lakkaisikin tuottamasta, niin ei kortti täysin arvottomaksi menisi.
 
Liittynyt
06.04.2021
Viestejä
31
Uutinen jäi vähän klikkiotsikon tasolle, mutta mielenkiintoista nähdä miten tähän suhtaudutaan jatkossa, jos louhinta on tullut jäädäkseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
608
Oisko heittää lyhyt tutoriaali? Toimiiko siis jo aikaisemmin tehdyt plotit ja miten/kannattaako laittaa hpooliin?
Vanhat toimivat, käytännössä joudut antamaan oman Mnemonic avaimesi heidän generaattorilleen jonka voi tehdä offlinessa, tämän jälkeen kys. avainta voi käyttää harvesterissa jolle kelpaavat kaikki tekemäni plotit. Väittävät etteivät näe niitä avaimia, mutta epäillä sopii. Eli tarvitsee myös turvallisen lompakon rinnalle.

Redditin kautta löytyy ohjeita, on niin hämyistä toimintaa etten linkkaa mutta etsivä löytää kyllä helposti :)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
290
Mites tuolla nicehashissa, saako sieltä jollain valuuttaa/coineja ulos ilman tota kyc:iä, kun ittellä ei oo ku ajokortti ja sitä eivät hyväksy.... (tai sitten menee ekan kuukauden tienesti siihen, että maksaa passin/henkilöllisyystodistuksen XD)
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Mites tuolla nicehashissa, saako sieltä jollain valuuttaa/coineja ulos ilman tota kyc:iä, kun ittellä ei oo ku ajokortti ja sitä eivät hyväksy.... (tai sitten menee ekan kuukauden tienesti siihen, että maksaa passin/henkilöllisyystodistuksen XD)
Ei mulla ole nicehashissä mitään ajokorttia tai passia yms. Ja siirrän btc:t ihan sujuvasti coinmotioniin. Coinmotionkaan ei mitään tarvitse, mutta on hieman kalliimpi ilmeisesti kuin muut lompakot. Mutta ompahan suomalainen
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
462
Vanhat toimivat, käytännössä joudut antamaan oman Mnemonic avaimesi heidän generaattorilleen jonka voi tehdä offlinessa, tämän jälkeen kys. avainta voi käyttää harvesterissa jolle kelpaavat kaikki tekemäni plotit. Väittävät etteivät näe niitä avaimia, mutta epäillä sopii. Eli tarvitsee myös turvallisen lompakon rinnalle.

Redditin kautta löytyy ohjeita, on niin hämyistä toimintaa etten linkkaa mutta etsivä löytää kyllä helposti :)
Mites tuotto on ollut hpool vs "tavallisesti"?
 
Liittynyt
10.02.2020
Viestejä
266
Pystyykö tuota Chiaa farmaamaan samalla koneella jolla louhii esim. ethereumia?
Itse farmaaminen ei vie mitään konetehoa, joten pystyy (pidät vain ”arpalappuja” kiintolevyllä).

Ja plottejakin voi tehdä ainakin yhtä kerrallaan samalla kun louhii, siitä ei ole vielä kokemusta kuinka kyykkyyn vetää koneen jos tekee useaa plottia rinnakkain.
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
169
Mites tuolla nicehashissa, saako sieltä jollain valuuttaa/coineja ulos ilman tota kyc:iä, kun ittellä ei oo ku ajokortti ja sitä eivät hyväksy.... (tai sitten menee ekan kuukauden tienesti siihen, että maksaa passin/henkilöllisyystodistuksen XD)
Saat siirrettyä ne btc:t muualle ilman kyc:tä. Mutta käytännössä aina eurojen nostaminen vaatii KYC:n (vissiin paypalin kautta voi jotenkin kikkailla, ettei tartte)
Coinmotioniin ei tarvitse lähetellä passeja koska se on suomalainen. Sinne tunnistaudutaan pankkitunnuksilla.
Binanceen kelpaa ihan ajokortti. En ole tosin nostanut sieltä euroja takaisinpäin.

Varoitus! Oma mielipide alkaa: Ei kannata louhia nicehashissa koska ne maksaa btc:nä. Jos louhit suoraan etheriä, saat pidemmällä tähtäimellä paremmat tuotot (arvonnousu). Tällä hetkellä näin ja vaikuttaisi, että vielä pidempäänkin. Mielipide on päättynyt.

Fakta alkaa:
25.03 nicehashista nostamani BTC:t oli silloin arvoltaan 46,10e nyt se on 48,.48e
31.03 etherminen payout (ETH)oli arvoltaan 81,72e ja nyt se on 142,29e
Fakta päättyy.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
569
Mulla tippui RTX3060 hashrate aika paljon kun yritin liian monta plottia tehdä rinnakkain (prossuna i5-9600k).
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
569
Saat siirrettyä ne btc:t muualle ilman kyc:tä. Mutta käytännössä aina eurojen nostaminen vaatii KYC:n (vissiin paypalin kautta voi jotenkin kikkailla, ettei tartte)
Coinmotioniin ei tarvitse lähetellä passeja koska se on suomalainen. Sinne tunnistaudutaan pankkitunnuksilla.
Binanceen kelpaa ihan ajokortti. En ole tosin nostanut sieltä euroja takaisinpäin.

Varoitus! Oma mielipide alkaa: Ei kannata louhia nicehashissa koska ne maksaa btc:nä. Jos louhit suoraan etheriä, saat pidemmällä tähtäimellä paremmat tuotot (arvonnousu). Tällä hetkellä näin ja vaikuttaisi, että vielä pidempäänkin. Mielipide on päättynyt.

Fakta alkaa:
25.03 nicehashista nostamani BTC:t oli silloin arvoltaan 46,10e nyt se on 48,.48e
31.03 etherminen payout (ETH)oli arvoltaan 81,72e ja nyt se on 142,29e
Fakta päättyy.
Itse olen mainannut Binanceen ja Nicehashiin, enkä ole huomannut tuotoissa merkittävää eroa. Ja Nicehashin BTC:t olen vaihtanut säännöllisesti Ether, Ravencoin ja Ripple. Mielestäni vaihtokulut ovat kohtuulliset.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
290
Saat siirrettyä ne btc:t muualle ilman kyc:tä. Mutta käytännössä aina eurojen nostaminen vaatii KYC:n (vissiin paypalin kautta voi jotenkin kikkailla, ettei tartte)
Coinmotioniin ei tarvitse lähetellä passeja koska se on suomalainen. Sinne tunnistaudutaan pankkitunnuksilla.
Binanceen kelpaa ihan ajokortti. En ole tosin nostanut sieltä euroja takaisinpäin.

Varoitus! Oma mielipide alkaa: Ei kannata louhia nicehashissa koska ne maksaa btc:nä. Jos louhit suoraan etheriä, saat pidemmällä tähtäimellä paremmat tuotot (arvonnousu). Tällä hetkellä näin ja vaikuttaisi, että vielä pidempäänkin. Mielipide on päättynyt.

Fakta alkaa:
25.03 nicehashista nostamani BTC:t oli silloin arvoltaan 46,10e nyt se on 48,.48e
31.03 etherminen payout (ETH)oli arvoltaan 81,72e ja nyt se on 142,29e
Fakta päättyy.
Ok. Kiitos tiedosta. Ittellä on bitstamppiin kyc nii sitä kautta saa ainaki rahaks. Tarkotus ainaki ekat kuukaudet kotiuttaa heti, kunnes näyttis maksettu ^^
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
608
Mites tuotto on ollut hpool vs "tavallisesti"?
Ei ole osunut voitto kohdalle :(

15tb k-a voitolle 1kk, arvon yhtä aikaa normaalissa ja Hpoolissa samoilla blokeilla. En kyllä tiedä mitä tapahtuu jos osuu voitto kohdalle, käsittääkseni menee poolille. Sormet ristissä että saa kokeilla :rofl:

Edit. tarkoitit varmaan paljonko ottaa välistä, louhinnassa "ei yhtään" siirroissa taisi olla jotain 1% luokkaa.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
503
Jimmsillä näköjään Seagate Exos X16 16TB 3.5" SATA-levyn toimitusaika on 20 päivää ja hinta nyt 713€. Toivottavasti Chia-hype saa jäitä hattuun ennenkuin näkyy mitään SSD hintojen nousua.
Tuli mieleen kirjoitus tuolta keskustelusta.

Tämä kun lyö läpi niin kohta ollaan kaikki Jimmsillä kiintolevyjonossa. Pitäiskö alkaa jo hamstraamaan!??
Mutta kyllä tuo kohta rauhoittuu. Aivan mahdotonta saada ilman kymmentä "ylimääräistä" kovalevyä mitään. Ne rahastivat, jotka olivat ajoissa mukana.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 298
Mulla tippui RTX3060 hashrate aika paljon kun yritin liian monta plottia tehdä rinnakkain (prossuna i5-9600k).
Itsellä jämä osista kasattu kone, jossa pari näyttistä louhimassa ja nyt viikon päivät plottaillut sillä kokeeksi chiaa samalla. Vaikka prossuna i5-4670 niin en oo huomannut vaikutusta hash-rateen. Parit plotit tehty rinnan (2kpl yhtäaikaa) ja annoin 8gigaa muistia ja kaikki 4threadia chian käyttöön... hashrate normi vaikka tuntui työpöytäkin tökkivän kun prossu välillä tapitti 100% pitkiä aikoja. Nyt mennyt jono plottauksella ja annan 6gigaa muistia ja 2threadia chian käyttöön.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
569
Mites sitten kun plotit on tehty?
Hashrate palautui 46MH/s. Mulla taisi olla ensin kolme rinnakkaista plottia, se oli liikaa. Nyt laitoin yhden plot jonon päällä, niin hashrate pysyy normaalina. Kokeilen laittaa jossain vaiheessa toisen rinnakkaisen plot jonon päälle (eri queue nimillä) ja katson kuinka käy. Mutta laitan sen myöhemmin jotta noi plot jonot menee eri tahdissa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 682
Pystyykö tuota Chiaa farmaamaan samalla koneella jolla louhii esim. ethereumia?
Joo ei tuossa ole mitään ongelmaa.

Eli perusidea: luodaan k=32 plotteja. Yhdellä plotilla on koko, jotain 100 gigaa. Sen plotin luonti vaatii levysuorituskykyä ja jonkin verran laskentatehoakin, mutta eniten sitä SSD:tä. Sitten kun plotti on valmis se sijoitetaan ööö siis sen voi siirtää HDD:lle tai ulkoiselle levylle tms. Eli se valmis plotti ei vaadi kauheasti levynopeutta.

Mutta sen yhden plotin luonti vaatii jotain 1,8 teraa levykirjoitusta. Eli aivan totaalisen vitusti. Referessinä määrästä, mulla on nyt jotain 4++ kuukautta ollut NVME vanhan SSD:n rinnalla ei-järjestelmälevynä johon olen asennellut pelejä sun muita, 3100 tuntia ja alle 3 teraa kirjoitusta. Toi mun 3++ vuotta ollut, kolmessa eri koneessa järjestelmälevyvä(plus tietysti pelit sun muut pienet, tuon rinnalla ainoastaan ollut 2 TB HDD varastona) ollut SSD on saanut alle 20 teraa kirjoitusta

Eli noita plotteja ei varmaan edes kannata harkita millään heikoimmilla uusilla QLC levyilla luomaan, koska niiden takuuta rajoittavat kirjoitusrajat täyttyy hetkessä. Noi vaatii miltei jotain vanhoja enterprise luokan SLC/MLC SSD:tä jotka voivat sietää tuollaisia kirjoituskertoja, tai sitten reipasta seikkailumieltä ja ehkä muutaman vara SSD:n jos ongelmia alkaa ilmentymään.

Mä en itse tiedä vielä, mutta tuota voisi harkita. Ja mitä luin, noita plotteja "voi" toki luoda HDD:llä. Nopeella yhden voi saada ehkä vuorokaudessa. Hitaammalla ehkä kolmessa. HDD:n luulisi kestävän kirjoitusta paremmin ja ne on arvottomia, kun sitä tilaa tarvitaan vain n. 150 gigaa sen 100 gigan luomiseen.


Sitten kun noita plotteja on, niin niillä sitten osallistutaan arpajaisiin joilla voi voittaa 2 XCH.

Ja ilman poolia tuohon voittamiseen tarvitaan tolkuton määrä plotteja ja hitosti aikaa, eli se ei ilman poolia onnistu juuri keltään. Ja tuo hpool on "epävirallinen" pool, koska virallinen tuki pooleille ei ole vielä olemassa.

Kokonaisuudessaan todella houkuttelevaa settiä.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
569
No todennäköisyys kasvaa mitä enemmän plotteja. 1000 plotilla alkaa olemaan jo hyvät mahkut voittaa säännöllisesti :)
Mutta oleellista kuinka nopeasti verkon koko kasvaa (vaikeusaste) ja kuinka Chian hinta kehittyy.
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
608
Joo ei tuossa ole mitään ongelmaa.

Eli perusidea: luodaan k=32 plotteja. Yhdellä plotilla on koko, jotain 100 gigaa. Sen plotin luonti vaatii levysuorituskykyä ja jonkin verran laskentatehoakin, mutta eniten sitä SSD:tä. Sitten kun plotti on valmis se sijoitetaan ööö siis sen voi siirtää HDD:lle tai ulkoiselle levylle tms. Eli se valmis plotti ei vaadi kauheasti levynopeutta.

Mutta sen yhden plotin luonti vaatii jotain 1,8 teraa levykirjoitusta. Eli aivan totaalisen vitusti. Referessinä määrästä, mulla on nyt jotain 4++ kuukautta ollut NVME vanhan SSD:n rinnalla ei-järjestelmälevynä johon olen asennellut pelejä sun muita, 3100 tuntia ja alle 3 teraa kirjoitusta. Toi mun 3++ vuotta ollut, kolmessa eri koneessa järjestelmälevyvä(plus tietysti pelit sun muut pienet, tuon rinnalla ainoastaan ollut 2 TB HDD varastona) ollut SSD on saanut alle 20 teraa kirjoitusta

Eli noita plotteja ei varmaan edes kannata harkita millään heikoimmilla uusilla QLC levyilla luomaan, koska niiden takuuta rajoittavat kirjoitusrajat täyttyy hetkessä. Noi vaatii miltei jotain vanhoja enterprise luokan SLC/MLC SSD:tä jotka voivat sietää tuollaisia kirjoituskertoja, tai sitten reipasta seikkailumieltä ja ehkä muutaman vara SSD:n jos ongelmia alkaa ilmentymään.

Mä en itse tiedä vielä, mutta tuota voisi harkita. Ja mitä luin, noita plotteja "voi" toki luoda HDD:llä. Nopeella yhden voi saada ehkä vuorokaudessa. Hitaammalla ehkä kolmessa. HDD:n luulisi kestävän kirjoitusta paremmin ja ne on arvottomia, kun sitä tilaa tarvitaan vain n. 150 gigaa sen 100 gigan luomiseen.


Sitten kun noita plotteja on, niin niillä sitten osallistutaan arpajaisiin joilla voi voittaa 2 XCH.

Ja ilman poolia tuohon voittamiseen tarvitaan tolkuton määrä plotteja ja hitosti aikaa, eli se ei ilman poolia onnistu juuri keltään. Ja tuo hpool on "epävirallinen" pool, koska virallinen tuki pooleille ei ole vielä olemassa.

Kokonaisuudessaan todella houkuttelevaa settiä.
Tein niinpäin että varustin 2x 1tb NVMe levyjä plottaukseen joista toisella käyttis. Saa yhteensä 7 rinnakkaista.
NVMe:ltä sitten tallentaa suoraan HDD:lle, jokaiselle plotille oma HDD, eli käytännössä tuossa on:
Ryzen5800X (tarvitsisi lisää NVMe:tä tai U.2:sta jotta sais kaiken irti).
32Gb 4000Mhz muisti (3600Mhz on ihan OK, hitaampikin).
2x NVMe 1Tb 1800TBW/5gbs
8x 4-6tb HDD halpa, jokainen plotti tallennetaan eri HDD.
+HDD mihin siirretään hitaammilta HDD:lta, samalla nuo farmaavat joten tuon koneen voi "unohtaa" jauhamaan kunhan vain macrolla boottaa minerin kerran kaksi päivässä. Hpoolin louhin ei oikein osaa lisätä uusia plotteja toisin kuin Chia:n oma.

Aika useissa ohjeissa on että käytä SSD tallennuskovona jotta NVMe:t pääsevät nopeammin takaisin plottaamaan eikä aikaa kulu tallennukseen, tuntuu että ei ole järkevää ajettaessa 4 tai useampaa plottia, menee säätämiseksi ja pahimmilleen useampi plotti valmistuu kerralla jonka jälkeen tallennuskovo on SATA piuhan verran tukossa ellei käytä PCI väylillä M.2 tai U.2. Itse taas mieluummin plottaan niilläkin, ehkä jos olisi ylimääräinen nopea matalan TBW kovo voisi sitä käyttää välitallennustilana.
  • Tein näin itse aikaisemmin, 4 plotilla kerralla. Kun lisäsin 3 plottia tallennuskovolle ja laitoin tallentumaan suoraan jokaisen plotin eri HDD:lle parantui tehot mielestäni ehkä 25%, ihan mutua :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
789
Ei ole osunut voitto kohdalle :(

15tb k-a voitolle 1kk, arvon yhtä aikaa normaalissa ja Hpoolissa samoilla blokeilla. En kyllä tiedä mitä tapahtuu jos osuu voitto kohdalle, käsittääkseni menee poolille. Sormet ristissä että saa kokeilla :rofl:

Edit. tarkoitit varmaan paljonko ottaa välistä, louhinnassa "ei yhtään" siirroissa taisi olla jotain 1% luokkaa.
Kuulostaa suurelta tuo voiton todennäköisyys, jos siis tosiaan 15 teralla pitäisi osua kerran kuukaudessa 1400 dollarin voitto. Vai oonko ymmärtänyt väärin. Yhden näytönohjaimen hinnalla saa kuitenkin jotain 50 teraa levyä. Ilmeisesti oli kuitenkin jo pienentynyt neljäsosaan toi todennäköisyys niin kai se vauhdilla jatkuukin.
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
608
Kuulostaa suurelta tuo voiton todennäköisyys, jos siis tosiaan 15 teralla pitäisi osua kerran kuukaudessa 1400 dollarin voitto. Vai oonko ymmärtänyt väärin. Yhden näytönohjaimen hinnalla saa kuitenkin jotain 50 teraa levyä. Ilmeisesti oli kuitenkin jo pienentynyt neljäsosaan toi todennäköisyys niin kai se vauhdilla jatkuukin.

Mutuillaan vähän:
  1. Plottien määrä ja kisa kasvaa exponentiaalisesti, kuukauden päästä veikkaan verkon olevan 8EiB, nyt 2,7EiB
    • 2,7/8=0,3375% nykytulosta pelkästään verkonkasvun johdosta.
  2. Chia hinta tippuu 1XCH = 50€ (alkuperäiset veikkaukset 20€).
    • 5€/1tb/1kk
  3. Yhteenlaskettuna 0,3375*5€/1tb/1kk = 1,6875€/kk per 1tb.
  4. Mutuillaan että tulo tippuu seuraavan kuukauden aikana taas 30% edellisestä.. 2kk päästä 0,5€/1tb/1kk
    • Tässä vaiheessa alkavat kevyemmät louhijat tippua pois kelkasta, mahdollisesti Google omistaa 51% kovalevytilasta RIP Chia.
  5. Maksoin laikoista sellaista 16,5€/tb eli takaisinmaksu on kepoiset 33kk:x3:

Mutuillaan lisää..
  1. Chia pitää hintansa 50€ sijaan 500€, jolloin kuukaudessa saakin 16,8€/tb.
    • Googlen ym. kaverit ei ole niin pöllöjä etteivät ottaisi ilmaista rahaa.
    • Ehkä pieni ihminen ehtii kääräistä tuohet.
  2. Google plottaa.. verkko 50EiB

Sen verran tämä näyttäisi hypeä ottavan alleen että Gigsun piti ilmoittaa joutuvansa vaihtamaan ostamani kovalevyt kalliimpiin vastaaviin jotta voivat toimittaa, "yllättäen" koko varasto oli hävinnyt eilen. Muutama kymmenen laikkaa tulossa :)

Toki asiaan vaikuttanee sekin että jatkossa voit myydä täyteen plotatun kovalevyn.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 337
Viestejä
4 157 713
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom