Kryptovaluuttojen louhintathreadi

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 656
Joo mulla on siis gigabyteä, powercoloria ja Sapphirea vegana. Kaikki muut meni sillä että REF 65000 ja RC 38 tonne 52-54 ja 1100 Core, 930 mem

Toi strixi tilttas RC 43:lla. RC44 on vakiona ja sitä jos laskee nii heti tilttaa. Pelkällä reffillä ei mitään vaikutusta. Kokeiltu miljoonia eri twiikkejä mut ei. Tilttaa tai hashis ei muutosta. Kyllä verkon painoks joka ikinen
Ei heti yhdistä aivosoluihin noi asetukset kun virittelin tälläisellä ohjelmalla:

Näyttökuva 2021-4-28 kello 21.48.56.png
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Ei heti yhdistä aivosoluihin noi asetukset kun virittelin tälläisellä ohjelmalla:

Paljon sulla kulkee noilla? Vois kokeilla. Nuo muut kortit siis muuten ihan orkkis ajotukset mutta tRef 65000 sekä tRcAb sekä tRcPb 38 ja tRFC 249
 
  • Tykkää
Reactions: dmn

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 656
Paljon sulla kulkee noilla? Vois kokeilla. Nuo muut kortit siis muuten ihan orkkis ajotukset mutta tRef 65000 sekä tRcAb sekä tRcPb 38 ja tRFC 249
Siinä 48-49 väliä, eli kiristääkin kai vois jos pääsis päälle viiden kympin, kunhan vaan tietäis mitä löysäis ja mitä kiristäis...
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Siinä 48-49 väliä, eli kiristääkin kai vois jos pääsis päälle viiden kympin, kunhan vaan tietäis mitä löysäis ja mitä kiristäis...
Kokeele laskea tota tRCAb ja tRcPb vaikka ihan yhdellä eli 44 molempiin. Tolla on tosi iso vaikutus hashiin jos se vaan kestää kiristämistä kaatumatta
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
234
Nyt on menossa rm750x ja 6700xt kiinni 1070 kaveriksi. Pelittääköhän kaapelit näin vai pitäisikö laittaa molemmille korteille erilliset kaapelit?
16196373752506603895795872106373.jpg
 

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Paljon sulla kulkee noilla? Vois kokeilla. Nuo muut kortit siis muuten ihan orkkis ajotukset mutta tRef 65000 sekä tRcAb sekä tRcPb 38 ja tRFC 249

Kauheeta pulaamista AMD leirissä.
Just ton takia olen pyrkinyt pysymään erossa kyseisen kioskin korteista :p

RTX rock !!!
 

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Kuinkas paljon muuten vaihdatte ETH > EUR > ETH kurssien mukaan?
Tuossahan ois taas viikonlopunvaihteessa tehnyt yhdellä ethillä noin 500€ tilin kun ois ollut hereillä ja pulannut ees sun taas.
Vai menikö mun alakoulumatikka nyt ihan metsään :hmm:
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Kauheeta pulaamista AMD leirissä.
Just ton takia olen pyrkinyt pysymään erossa kyseisen kioskin korteista :p

RTX rock !!!
400e kun saa 54mh/s @ 110w niin en toki valita :) Ohan se välillä sähläämistä, myönnän :D Mut ohan toi 5700 ihan kingi mitä tulee mh/s per watti suhteeseen
 
Liittynyt
23.02.2019
Viestejä
78
Osaisiko joku kertoa, että onnistuuko kahden eri kolikon mainaaminen T-Rex minerilla, siten että käyttää pelkästään yhtä näyttistä/kolikko. Vai toimiiko homma niin, että käynnistää vaan kaksi eri ohjelmaa maineriin?

Saa myös ehdottaa toista ohjelmaa T-rexin tilalle jos on parempia, sekä säästövinkkejä parempiin nopeuksiin. Aloittelija kun olen.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 300
Ite ainakin louhin etherminessä mutta siirryin krakenista - > binanceen ihan sen visan vuoksi
Kysymys tuohon Visaan liittyen... kestikö kauan saada se fyysinen kortti ja onko siinä joku aktivointi? Itse ei uskalla tuonne työntää rahaa ennenkuin kortti tulee... jos vaikka joutuu matkallaan vääriin käsiin..
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Kysymys tuohon Visaan liittyen... kestikö kauan saada se fyysinen kortti ja onko siinä joku aktivointi? Itse ei uskalla tuonne työntää rahaa ennenkuin kortti tulee... jos vaikka joutuu matkallaan vääriin käsiin..
Oiskohan ittellä menny sen kolme viikkoa kaikinensa. Kyllä toi kortti muistaakseni piti aktivoida sivuilta, ennekuin sitä pysty käyttämään. Aika paska systeemi olis, jos aktivointia ei vaadittaisi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 167

Oisko täsä ihan oiva vaihtoehto? Nopealla googlauksella ihmiset päässeet lähelle 30mh/s 1660Ti
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 300
Tässä menossa kokeilu helposta Nicehash quickminer elämästä Binancen pooliin ja valikoin käyttöön bminer softan.. Binancen tutorial ohjeessa neuvotaan laittamaan battiin

bminer -uri ethproxy://username.worker_name@ethash.poolbinance.com:8888

Ja kun taas on tehnyt sinne pooliin tilin niin siellä url osoitteeksi lukee stratum+tcp://ethash.poolbinance.com:1800

Eli pitäisikö tuo batin cmd line ollakin

bminer -uri stratum+tcp://username.worker_name@ethash.poolbinance.com:1800

Bminerin omassa batin sisään tehdyssä ohjeessa ei tunneta tuota stratum+tcp: vaihtoehtoa vaan ainoastaan esimerkkeinä:


REM ethash: Nanopool
REM ethproxy: BTC.com, Ethermine, PandaMiner, Sparkpool
REM ethstratum: Antpool.com, BTC.com, F2pool, Huobipool.com, Miningpoolhub
 
Liittynyt
26.04.2021
Viestejä
10
Tässä menossa kokeilu helposta Nicehash quickminer elämästä Binancen pooliin ja valikoin käyttöön bminer softan.. Binancen tutorial ohjeessa neuvotaan laittamaan battiin

bminer -uri ethproxy://username.worker_name@ethash.poolbinance.com:8888

Ja kun taas on tehnyt sinne pooliin tilin niin siellä url osoitteeksi lukee stratum+tcp://ethash.poolbinance.com:1800

Eli pitäisikö tuo batin cmd line ollakin

bminer -uri stratum+tcp://username.worker_name@ethash.poolbinance.com:1800

Bminerin omassa batin sisään tehdyssä ohjeessa ei tunneta tuota stratum+tcp: vaihtoehtoa vaan ainoastaan esimerkkeinä:


REM ethash: Nanopool
REM ethproxy: BTC.com, Ethermine, PandaMiner, Sparkpool
REM ethstratum: Antpool.com, BTC.com, F2pool, Huobipool.com, Miningpoolhub
Laita vaan sen binancen ohjeen mukaan ku se on tuolle mainerille. Osote voi olla ethash.poolbinance.com:8888 tai ethash.poolbinance.com:1800. Siinä ohjeessahan oli vaihtoehtosia osotteita kans laitettu. Kokeilemallahan se selviää että jos toimii niin on oikein :D
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
171
Osaisiko joku kertoa, että onnistuuko kahden eri kolikon mainaaminen T-Rex minerilla, siten että käyttää pelkästään yhtä näyttistä/kolikko. Vai toimiiko homma niin, että käynnistää vaan kaksi eri ohjelmaa maineriin?
Tuntu onnistuvan kun kerran ihmettelin kun etherin hashrate oli huono niin vahingossa olin käynnistänyt myös rövencoinin louhintabatin vaikka toinen batti louhi jo etheriä. sama t-rex.exe molemmissa. Koneessa siis vain yksi 3060ti. Luulisi, että t-rexin vipuihin voi määritellä mitä gpu:ta käyttää jos haluaa vain tietylle kortille sitä ajaa. En ole tutustunut.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
606
Osaisiko joku kertoa, että onnistuuko kahden eri kolikon mainaaminen T-Rex minerilla, siten että käyttää pelkästään yhtä näyttistä/kolikko. Vai toimiiko homma niin, että käynnistää vaan kaksi eri ohjelmaa maineriin?

Saa myös ehdottaa toista ohjelmaa T-rexin tilalle jos on parempia, sekä säästövinkkejä parempiin nopeuksiin. Aloittelija kun olen.
Hiveossilla ainakin onnistuu ainakin muistan lukeneeni siitä joskus. Yhellä flightsheetillä ei kyllä pysty käyttämään samaa mineria eri kolikkoihin, eli ptiää olla eri kai

Tässä ainakin video

 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Tuosta softien raportoimista wateista. Se näyttishän korkeintaan mittaa omia tasavirtatuottojaan. Tietääkseni kukaan ei ole eritellyt/testannut edes sitä että onko ne ennen vai jälkeen sen näytönohjaimen oman VRM:n. Joka itsessään muuttaa 12V tasavirtaa pienemmäksi ja täten omaa täydellistä huonomman hyötysuhteen. Eli se tuhlaa sähköä joka voi olla, tai olla olematta niissä näyttiksen raportoimissa numeroissa mukana. Mä vähän arvelen että ne lukemat on se mitä VRM tuottaa virtaa itse näyttikselle, ja täten niissä ei ole VRM:n hyötysuhdetta mukana.

Kaikki johdot ja riserit myös kuluttavat hieman sähköä ja sitä ei näyttis pysty edes mittaamaan, lähinnä siis resistanssin kautta mitä erityisesti moninkertaiset liittimet aiheuttaa, itse kuparissa resistanssi on paljon pienempi.

Suurin heitto tietysti tulee virtalähteen hyötysuhteesta, jos virtalähde antaa 500W niin se ottaa ainakin 550W. Toi on tosiaan aika no-brainer nyt ymmärtää että se näyttis on autuaan tietämätön virtalähteen hyötysuhteesta, jos vaikka näyttis osaisi mitata omaa DC kulutustaan puolen watin tarkkuudella.

Useimmiten ei myöskään erikseen huomioida muun koneen virrankulutusta noissa laskennallisissa kulutuksissa, eli emo ja siitä löytyvät kaikki piirit vievät nekin hieman.

Itse kun edellisen kerran mittailin, ulkomuistista mittari näytti 850W idlenä, siis mainatessa mutta muutoin idlenä. Kaksi konetta, kolme virtalähdettä, koneiden idlekulutus(ivy bridge ja Coffee lake) about 50W kummallakin testeistä katsottuna. Se mitä en muista ulkoa että oliko silloin yksi vai kaksi näyttistä vähemmän kuin nyt. Jos oletetaan että vain yksi on tullut sen jälkeen, laskennalliset kulutukset olisi noin 50+50(nämä seinästä) +3x117+128+120.(jotain 700W) Siihen päälle 85% hyötysuhde(120W) ja ollaan muutaman kymmenen watin päässä mitattua.

Eli kyllä minusta noiden tarkkuus riittää hyvin esim. laskemaan tuoton ja sähkönkulutuksen suhdetta. Itsellä lähes kaikki sähkönkulutus on mainauksesta. Jos saan aikaiseksi niin ehkä voisin mitata eron browse ja gold virtalähteillä, muistaakseni arvioin sen olevan jotain tasoa 5 euroa kuussa. Hyötysuhteen maksimoiminen olisi vähän liian vaativaa koska optimi hyötysuhde on eri virtalähteillä eri kuormitusasteella. Tällä hetkellä mulla on suurin osa kuormituksesta brownse virtalähteellä mutta olisi tarkoitus ottaa toinen gold käyttöön ja myydä tuo browse pois.


Osaisiko joku kertoa, että onnistuuko kahden eri kolikon mainaaminen T-Rex minerilla, siten että käyttää pelkästään yhtä näyttistä/kolikko. Vai toimiiko homma niin, että käynnistää vaan kaksi eri ohjelmaa maineriin?

Saa myös ehdottaa toista ohjelmaa T-rexin tilalle jos on parempia, sekä säästövinkkejä parempiin nopeuksiin. Aloittelija kun olen.
Varmasti onnistuu. Sitä en tiedä onnistuuko samalla käskyllä, luultavasti ei koska siinä pitäisi yksilöidä eri poolit sun muut, mutta millä tahansa minerilla voi erikseen komentorivillä käskeä että se kyseinen instanssi minerista saa käyttää vain GPU X, jolloin sitten käynnistetään kaksi erillistä trex instanssia mainaten eri näyttiksellä eri coinia. Oletuksena jokainen mineri käyttää siis kaikkia näyttiksiä mitä kyseinen miner osaa käyttää.




Nyt on ETH on taas vedellyt huippuja niin otin aikaisemman payoutin jotta saan myytyä pois kerrankin lähes huipulla. Toi Binance jota menin kokeilemaan kyllä vähän tuntuu oudolta. Sain nyt myynnin vedettyä tuolla trade.advanced systeemillä joka on coinbase prosta tuttu order book systeemi. Mikä on halvin tapa siirtää euroa pois Binancesta? Tuossa mulla vaan näyttää kahta eri menetelmää, pankkitili ja Visa. Kummankin kulut vaikuttavat suurilta.

Jos joku miettii noita Binancen ja Coinbasen eroja, tässä ainakin ne mitkä tähän asti itsellä on selvillä. Tuolla market order/order book systeemillä provisio ero on 4 promillea Binancen hyväksi(5 vs 1). Coinbase->paypal on ilmainen, kun taas Binance>-IBAN maksaa 0,8e tai Binance->Visa 1%.

Noh eli tuo 4 promillen ero=0,8e on tasan 200 euron kotiutuksella. Eli sillä kummatkin maksaa yhteensä yhtä paljon, sen yli Binance on halvempi. Mutta en tosiaan tiedä onko tuossa kaikki palautustavat? En ole vielä tehnyt verifikaatiota kun tuo Binance vaatii apin käyttöä että voin ottaa kuvan kameralla naamasta.

Luulisi että tuolla olisi enemmänkin kotiutusvaihtoehtoja. Muutenhan tuo on tosi outo. Coinbase pystyy siirtämään euroja Paypaliin muttei maksamaan Paypalilla. Binanceen pitäisi pystyä maksamaan Paypalilla muttei kotiuttamaan?

Itseasiassa en tiedä pystyykö tuolta nyt vielä edes siirtämään euroja ulos. Itselle tärkeintä oli että ne ethit sai tällä kertaa euroiksi korkealla kurssiarvolla ennen kuin kurssi taas laskee.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 656
Nyt on ETH on taas vedellyt huippuja niin otin aikaisemman payoutin jotta saan myytyä pois kerrankin lähes huipulla. Toi Binance jota menin kokeilemaan kyllä vähän tuntuu oudolta. Sain nyt myynnin vedettyä tuolla trade.advanced systeemillä joka on coinbase prosta tuttu order book systeemi. Mikä on halvin tapa siirtää euroa pois Binancesta? Tuossa mulla vaan näyttää kahta eri menetelmää, pankkitili ja Visa. Kummankin kulut vaikuttavat suurilta.
No ei se ibanin kulu tosiaan kauhean suuri ole, mutta se Visa-kortti ei maksa mitään ja sen saa heti käyttöön virtuaalisesti. Eilen ostin saunakaljat lähimaksulla Binancen virtuaalikortilta, toimii!
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Nyt on ETH on taas vedellyt huippuja niin otin aikaisemman payoutin jotta saan myytyä pois kerrankin lähes huipulla. Toi Binance jota menin kokeilemaan kyllä vähän tuntuu oudolta. Sain nyt myynnin vedettyä tuolla trade.advanced systeemillä joka on coinbase prosta tuttu order book systeemi. Mikä on halvin tapa siirtää euroa pois Binancesta? Tuossa mulla vaan näyttää kahta eri menetelmää, pankkitili ja Visa. Kummankin kulut vaikuttavat suurilta.
Niin, onko tuo 80snt nyt suuri kun rahat tulee toiselta puolelta maailmaa muutamassa minuutissa. Tietty mihin sen suhteuttaa.

Ite en nää mitä muilla kotiutus tavoilla edes tekisi? Lisää vaan turhaa hämmennystä. Paypalin ymmärrän siinä kohtaa jos pankkisiirrossa tosiaan kestäisi sen viikon mitä se luultavasti ottaa jos ei oo Sepa siirto käytössä. Mutta tuolta tosiaan tulee tolla Sepa siirrolla muutamas minuutis fyllet tilille
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
No ei se ibanin kulu tosiaan kauhean suuri ole, mutta se Visa-kortti ei maksa mitään ja sen saa heti käyttöön virtuaalisesti. Eilen ostin saunakaljat lähimaksulla Binancen virtuaalikortilta, toimii!
Joo mä tuossa edellisessä viestissä siis selvyyden vuoksi kaikille tarkoitin normaalia/oikeaa Visaa jonka voi tuonne säätää withrawal keinoksi ja sitä kautta kotiuttaa rahoja pankkitilille.

Miten tuo Binancen kryptovisa kortti sitten, pystynkö mä tekemään lähes saman tuolla:

Eli myyn Binancessa kryptot euroiksi, ja sitten siirrän ne sille virtuaaliselle Binancen euroina? Ja sitten sillä maksaessa yksi euro=1€ eli siitä ei ole minulle kuluja. Ymmärrän että noille kryptovisoille voi siirtää nimenomaan kryptoja ja ne sitten maksaessa "myy" niitä, mutta mä nimenomaan haluan myydä tiettynä hetkenä kaikki. Muutenkin tietty vähän tuollainen kryptovisa menee vähän liian, no ei se oikein luultavasti toimisi itsellä.


Niin, onko tuo 80snt nyt suuri kun rahat tulee toiselta puolelta maailmaa muutamassa minuutissa. Tietty mihin sen suhteuttaa.

Ite en nää mitä muilla kotiutus tavoilla edes tekisi? Lisää vaan turhaa hämmennystä. Paypalin ymmärrän siinä kohtaa jos pankkisiirrossa tosiaan kestäisi sen viikon mitä se luultavasti ottaa jos ei oo Sepa siirto käytössä. Mutta tuolta tosiaan tulee tolla Sepa siirrolla muutamas minuutis fyllet tilille
No siis toi 80 senttiä on lähes euron enemmän kuin Coinbase->Paypal. Ja Paypalista voi maksaa moneen paikkaan suoraan, ja sieltä voi myös kulutta siirtää pankkitilille rahaa. Ja miksi eurot tulisi toiselta puolen maailmaa? Mitä ne siellä tekee? Euroja käytetään lähinnä euroalueella. Joten luulen että ne eurot tulee euroalueelta. Erityisesti tulee Kypros mieleen.

Jolloin on hemmetin oleellista että se kokonaisuus on halvempi kuin Coinbase mitä tähän asti olen käyttänyt, muutenhan sen käytöstä tän enempää, ei ole mitään mieltä. Ja kuten mä mainitsin, koska tuo exchangessa myynti on 4 promillea Binancen eduksi, niin 200 euroa suuremmalla kotiutuksella se on halvempi. Koska tuosta alle viikon mainauksesta ei kertynyt kuin 162 euroa niin ne joutuu odottamaan siellä.

Jos tuolla Binancessa löytyy vieläkin halvempi tapa niin silloin se on vielä pienemmällä summalla halvempi, ja sitä mä just kysyin.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 656
Eli myyn Binancessa kryptot euroiksi, ja sitten siirrän ne sille virtuaaliselle Binancen euroina? Ja sitten sillä maksaessa yksi euro=1€ eli siitä ei ole minulle kuluja. Ymmärrän että noille kryptovisoille voi siirtää nimenomaan kryptoja ja ne sitten maksaessa "myy" niitä, mutta mä nimenomaan haluan myydä tiettynä hetkenä kaikki. Muutenkin tietty vähän tuollainen kryptovisa menee vähän liian, no ei se oikein luultavasti toimisi itsellä.
Siellä on omat saldot mitä kortti voi käyttää, voi olla EUR, ETH, BTC, jne, saa järjestyksen itse päättää.

Tuolla kätevä tyhjentää ne 0,0000xx hilut tileiltä mitä ei saa muuten konvertoitua euroiksi (tai muuksikaan) enää.

Mutta helposti tuonne kortille jää se 80sent tai enemmänkin mitä ei saa ikinä järkevästi käytettyä, siinä mielessä iban maksu järkevämpi..
 
Liittynyt
23.02.2019
Viestejä
78
Tuosta softien raportoimista wateista. Se näyttishän korkeintaan mittaa omia tasavirtatuottojaan. Tietääkseni kukaan ei ole eritellyt/testannut edes sitä että onko ne ennen vai jälkeen sen näytönohjaimen oman VRM:n. Joka itsessään muuttaa 12V tasavirtaa pienemmäksi ja täten omaa täydellistä huonomman hyötysuhteen. Eli se tuhlaa sähköä joka voi olla, tai olla olematta niissä näyttiksen raportoimissa numeroissa mukana. Mä vähän arvelen että ne lukemat on se mitä VRM tuottaa virtaa itse näyttikselle, ja täten niissä ei ole VRM:n hyötysuhdetta mukana.

Kaikki johdot ja riserit myös kuluttavat hieman sähköä ja sitä ei näyttis pysty edes mittaamaan, lähinnä siis resistanssin kautta mitä erityisesti moninkertaiset liittimet aiheuttaa, itse kuparissa resistanssi on paljon pienempi.

Suurin heitto tietysti tulee virtalähteen hyötysuhteesta, jos virtalähde antaa 500W niin se ottaa ainakin 550W. Toi on tosiaan aika no-brainer nyt ymmärtää että se näyttis on autuaan tietämätön virtalähteen hyötysuhteesta, jos vaikka näyttis osaisi mitata omaa DC kulutustaan puolen watin tarkkuudella.

Useimmiten ei myöskään erikseen huomioida muun koneen virrankulutusta noissa laskennallisissa kulutuksissa, eli emo ja siitä löytyvät kaikki piirit vievät nekin hieman.

Itse kun edellisen kerran mittailin, ulkomuistista mittari näytti 850W idlenä, siis mainatessa mutta muutoin idlenä. Kaksi konetta, kolme virtalähdettä, koneiden idlekulutus(ivy bridge ja Coffee lake) about 50W kummallakin testeistä katsottuna. Se mitä en muista ulkoa että oliko silloin yksi vai kaksi näyttistä vähemmän kuin nyt. Jos oletetaan että vain yksi on tullut sen jälkeen, laskennalliset kulutukset olisi noin 50+50(nämä seinästä) +3x117+128+120.(jotain 700W) Siihen päälle 85% hyötysuhde(120W) ja ollaan muutaman kymmenen watin päässä mitattua.

Eli kyllä minusta noiden tarkkuus riittää hyvin esim. laskemaan tuoton ja sähkönkulutuksen suhdetta. Itsellä lähes kaikki sähkönkulutus on mainauksesta. Jos saan aikaiseksi niin ehkä voisin mitata eron browse ja gold virtalähteillä, muistaakseni arvioin sen olevan jotain tasoa 5 euroa kuussa. Hyötysuhteen maksimoiminen olisi vähän liian vaativaa koska optimi hyötysuhde on eri virtalähteillä eri kuormitusasteella. Tällä hetkellä mulla on suurin osa kuormituksesta brownse virtalähteellä mutta olisi tarkoitus ottaa toinen gold käyttöön ja myydä tuo browse pois.




Varmasti onnistuu. Sitä en tiedä onnistuuko samalla käskyllä, luultavasti ei koska siinä pitäisi yksilöidä eri poolit sun muut, mutta millä tahansa minerilla voi erikseen komentorivillä käskeä että se kyseinen instanssi minerista saa käyttää vain GPU X, jolloin sitten käynnistetään kaksi erillistä trex instanssia mainaten eri näyttiksellä eri coinia. Oletuksena jokainen mineri käyttää siis kaikkia näyttiksiä mitä kyseinen miner osaa käyttää.
Kiitokset vastauksista kaikille, täytyypä alkaa tutkia tarkemmin. Jos joku tietää miten sais bat tiedostoon määriteltyä käyttöön pelkästään yhden näyttiksen niit otan infon mielellään vastaan.

Onnistuskohan jos laittas samaan bat tiedostoon kahden eri kolikon tiedot esim. ETH ja RVN?

Tällä hetkellä siis käytössä 2 kpl Gtx 1080 ti korttia ja ethash bill käytössä, antaa noin 50mh/s /kortti
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 440
Toivottavasti cryptot on vielä kuukausia meidän puolella niin jahka loppuvuodesta


Kaikki tähän on annettu. F11 535d myytiin ja sijoitettiin kortteihin. Hiukan orvolta tuntuu focuksella ajella tonkin jälkeen :)
Vaikka menis mäkeen niin benarin vaihto voorttiin oli silti järkevä teko :)

Millainen hässimäärä sieltä löytyy? Ja onko nyt peak arvoissa hommattua kamaa?


Nyt kun tässä pikkuhilja alkanut kotiutua euroja miettii, että pitäskö sitä yrittää ostella lisää, mutta ei oikein viitisi näitä hintoja maksaa. Hyviä tarjouksia ei ole ollut kuukauteen... Että jättääkkö vaan tähän. Yks olis toi antmainer E9. En tiiä maksaa kuitenkin jonkun 40k€+alv vaikka sais jonkun kaveriksi siihen niin liian riski investointi.
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
No on ainaki foortin jälkeen taivas paikka varattu ku maanpäällinen helvetti on koettu :) on peak arvoissa hommattua kamaa. Kusti polkemassa 4 korttia ja eilen tuli 3 haettua. En tiedä miten noissa rtx on tuo saatavuus edes kohtuu mhs / euro suhteella, tuskin kovin hyvä.

Toi asic on turhan riski, ku se on pelkkää serriä lähitulevaisuudes. Ja tuskin tänne rapakon taakse ees niitä tulisi, Kiinan liuhokset vie kaikki
 

uffee

Tukijäsen
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
187
No on ainaki foortin jälkeen taivas paikka varattu ku maanpäällinen helvetti on koettu :) on peak arvoissa hommattua kamaa. Kusti polkemassa 4 korttia ja eilen tuli 3 haettua. En tiedä miten noissa rtx on tuo saatavuus edes kohtuu mhs / euro suhteella, tuskin kovin hyvä.

Toi asic on turhan riski, ku se on pelkkää serriä lähitulevaisuudes. Ja tuskin tänne rapakon taakse ees niitä tulisi, Kiinan liuhokset vie kaikki
[offtopik]Harvoin tulee reagoitua mihinkään, mutta valkkaa nyt vaikka M240i nelari uutena samaan sularahaan tuon vanhemman "pikku" ämmän sijaan. Ajettavuuskin ehkä karvan järkevämpi, jos ei voorttilla halua ajella 95% hyötyajoista?[/offtopic]

Toinen pohdinnan paikka tietysti onko uudehkoon autoon investoinnissa muutenkaan järkeä, jos kryptot / sijoittaminen mielessä? Tai polttomoottoriin yleensäkkään näinä vihreän psykoosin aikoina..
 
  • Tykkää
Reactions: tab
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
[offtopik]Harvoin tulee reagoitua mihinkään, mutta valkkaa nyt vaikka M240i nelari uutena samaan sularahaan tuon vanhemman "pikku" ämmän sijaan. Ajettavuuskin ehkä karvan järkevämpi, jos ei voorttilla halua ajella 95% hyötyajoista?[/offtopic]

Toinen pohdinnan paikka tietysti onko uudehkoon autoon investoinnissa muutenkaan järkeä, jos kryptot / sijoittaminen mielessä? Tai polttomoottoriin yleensäkkään näinä vihreän psykoosin aikoina..
Minä ajan sähkövatkaimella vasta sitten kun bensaa ei tuu pistoolista.

Niin, monessa asiassa ei ole järkeä. Jotkut ryyppää, toiset mstkustelee jne. Onko näissä mitään järkeä? No ei. Hyödykkeet on tärkeitä ihmisen mielelle. Jos saavuttaa jotain, miksi ei nauttia? Voihan sitä elää kitsaasti ja säästää säästää säästää eläkeikään asti, mutta sitä kun ei tiedä kuoleeko tänään, huomenna vai ylihuomenna.

Mitä m240i ja m2 tulee, ei niitä voi edes verrata samassa lauseessa. Auto on joo huono sijoitus mutta noista kahdesta m240i arvo tippuu huomattavasti nopeampaa kuin m2

Toi uus 2-sarja on niin helkkarin ruma, aivan kuten 4-sarjakin. Tosta munuaisista sujahtaa kokonainen hirvi vaikka tupaan. Kolaria ei päälle päin huomaisi mutta hirvi ja moottori lepäis takapenkillä.

Mut se ot:sta
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Onko @SiB77 tarkotus paljonkin vielä laajentaa? Itteä mietityttää noi asicit, varsinkin tuo antmainer e9. Kuinkahan hyvin niitä on tarjolla että kuinka nopiaa terahassit nousee ton julkaisun myötä. Jos noita on oikeasti tarjolla pilvin pimein, difficulty nousee kyllä kesän aikana ja kohisten
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
1 355
Ei pakollista laajennustarvetta. Tietty jos kohtuuhintainen näyttis löytyy niin kyllä se ostetaan pois kuleksimasta. Tällä hetkellä 3 ikuisuustilausta vetämässä. Aina sitä mainattavaa löytyy silti.
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
218
Näköjään paypal vaatii kuvat henkkareista ja osoitetodistuksen kun tarpeeks siirtelee massia. Tuli otettua hodlaukset talteen kun kurssit sen verran ylhäällä ja veti paypal ittensä jumiin. Jos tuon henkilövahvistuksen voi tehdä ennakkoon, niin suosittelen ettei sit tarvii montaa päivää ootella rahoja
Screenshot_20210429-163803_Chrome.jpg
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
826
Näköjään paypal vaatii kuvat henkkareista ja osoitetodistuksen kun tarpeeks siirtelee massia. Tuli otettua hodlaukset talteen kun kurssit sen verran ylhäällä ja veti paypal ittensä jumiin. Jos tuon henkilövahvistuksen voi tehdä ennakkoon, niin suosittelen ettei sit tarvii montaa päivää ootella rahoja
Paypalilla ollu käytössä jo vähintään 10 vuotta. Onneksi itellä on kaikista siirroista verot maksettu. Jossain vaiheessa, kun hallitus tajuaa, että tuolla liikkuu kivasti rahaa harmaalla alueella, niin alkaa verotulot kasvamaan.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Vaikka menis mäkeen niin benarin vaihto voorttiin oli silti järkevä teko :)

Millainen hässimäärä sieltä löytyy? Ja onko nyt peak arvoissa hommattua kamaa?


Nyt kun tässä pikkuhilja alkanut kotiutua euroja miettii, että pitäskö sitä yrittää ostella lisää, mutta ei oikein viitisi näitä hintoja maksaa. Hyviä tarjouksia ei ole ollut kuukauteen... Että jättääkkö vaan tähän. Yks olis toi antmainer E9. En tiiä maksaa kuitenkin jonkun 40k€+alv vaikka sais jonkun kaveriksi siihen niin liian riski investointi.
Nämähän on aina ikuisuuskysymyksiä. Sinulla kuitenkin käsittääkseni tässä rahaa kiinni aika perhanasti, niin pikkuhiljaa kannattaa myös alkaa miettimään sitä, että kesästä ei kukaan osaa sanoa ja nykyhinnoilla&vaikeustasoilla alkaa korttien kuoletusajat olemaan sellaisia, että joskus ja jouluna. Jokainen tekee toki riskisijoitukset oman päänsä mukaan, mutta kyllähän alkaa olemaan niitä aikoja, että mukaan lähtemisen/ tavaramäärän kasvattamisen riski koko ajan vain ja ainoastaan kasvaa. Pari kuukautta sitten pystyi paljon helpommin sanoa, jos nyt silloinkaan niin pystyi, että ehkä joo. Nyt lähenee vain tuo kesä aika uhkaavasti ja kukaan ei tiedä mitä sitten tapahtuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 440
Nämähän on aina ikuisuuskysymyksiä. Sinulla kuitenkin käsittääkseni tässä rahaa kiinni aika perhanasti, niin pikkuhiljaa kannattaa myös alkaa miettimään sitä, että kesästä ei kukaan osaa sanoa ja nykyhinnoilla&vaikeustasoilla alkaa korttien kuoletusajat olemaan sellaisia, että joskus ja jouluna. Jokainen tekee toki riskisijoitukset oman päänsä mukaan, mutta kyllähän alkaa olemaan niitä aikoja, että mukaan lähtemisen/ tavaramäärän kasvattamisen riski koko ajan vain ja ainoastaan kasvaa. Pari kuukautta sitten pystyi paljon helpommin sanoa, jos nyt silloinkaan niin pystyi, että ehkä joo. Nyt lähenee vain tuo kesä aika uhkaavasti ja kukaan ei tiedä mitä sitten tapahtuu.
Juu ihan samaa mietin. Että eiköhän se ole tässä. Hinnat on taas astetta ylempänä ja jos tosiaan noita antmainereita alkaa tehtaat painaa linjastot kuumana niin gpu louhinta on äkkiä eilisen pojan hommaa. Toki jotain louhittavaa tulee varmaan aina, mutta lihavat ajat voi loppua kesän jälkeen aika pian tai ennenkin. Mistäs sitä tietää.

Paras vaan takoa nykyisellä laitteistolla. Toki jos halavalla saa niin miksikäs ei XD. On vaan tota muuta kamaa kertynyt sen verran, että sais heiteltyä parikymmentä korttia lisää tulille...
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Ihan kauhea heitto on tuotossa nicehash mitä nyt seuraillut. Nyt taas
CURRENT ACTUAL PROFITABILITY / 24H
0.00015552 BTC
≈ €6.83

Välillä tuotto pyörii 3€/24h ja huipuissaan >10€/24h näyttää tuo arvio.

Louhimassa siis yksi 3060ti kortti joka näyttää koko ajan 60-61.5MH/s riippuen mitä ite koneella lisäksi tekee..

Huomenna olisi vissiin sen verran kokeiltu tätä louhintaa että ensimmäiset kotiutukset voisi testata... Tosin että miten ja mitä kautta.?

0.00078365 BTC nyt on louhinyt ja oliko 0.0008BTC minimi mitä sieltä saa siirrettyä?

Eri maineria pitänee vkl aikana kokeilla/tutustua jos tätä innostusta jatkaakin vielä ja suoraan jonnekki lompakkoon mistä helppo tarvittaessa kotiuttaa? Jos tästä innostuu niin pitänee sitten rueta louhimaan toisellakin pelikoneella ja läppärillä kans kaverin. (3080 pelikone ja 3070 läppäri).
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Juu ihan samaa mietin. Että eiköhän se ole tässä. Hinnat on taas astetta ylempänä ja jos tosiaan noita antmainereita alkaa tehtaat painaa linjastot kuumana niin gpu louhinta on äkkiä eilisen pojan hommaa. Toki jotain louhittavaa tulee varmaan aina, mutta lihavat ajat voi loppua kesän jälkeen aika pian tai ennenkin. Mistäs sitä tietää.

Paras vaan takoa nykyisellä laitteistolla. Toki jos halavalla saa niin miksikäs ei XD. On vaan tota muuta kamaa kertynyt sen verran, että sais heiteltyä parikymmentä korttia lisää tulille...
Juu hyvin sanottu ja juurikin se, että jos nyt vaikka ETH:in hinta ei kompensoikkaan EIP 1559 muutosta, niin yhtäkkiä sen kalliin kortin kuoletusaika pomppaakin vähintään n. 6kk-> 12kk. (todennäköisesti enemmän) ja tämä siis olettaen, että mitään muita muutoksia markkinoilla ei tapahdu. Nyt on käytännössä se n. 2kk aikaa kuoletella vielä hankintoja, mutta nykyinen vaikeus ja korttien hinnat, puhumattakaan noista mahdollisesti tulevista ASIC vermeistä, niin vaatii sanotaanko joko ihan liikaa ylimääräistä rahaa mitä riskeerata, isot kassit ja kovan luoton, tai no sanotaan suoraan, että tyhmyyttä jos vielä lyö isosti sisään kortteihin. Ainakin aletaan olemaan ihan sillä hilkulla, että kannattaako. Toki jos halvalla saa jolloin kuoletusajat lyhenee niin mikä ettei. Tai toki jos omaa kristallipallon, mutta aika harvalla niitä on. Toki varmaan jotkut pitää vaan turhana pelotteluna, mutta niinhän se aina näissä menee, että jotkut saa suurella todennäköisyydellä näpeilleen. Ne taas jotka jaksaa perehtyä, tehdä laskelmia ja tiedostaa riskit voi voittaa, ne jotka sokeasti uskoo ja vain menee pää märkänä, harvemmin. Yleensä kun viitsii nähdä vähän vaivaa ja ajatella omilla aivoillaan ja varsinkin jättää ne kaikki pahimmat hype jutut uskomatta, niin pärjää aika pitkälle.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
0.00078365 BTC nyt on louhinyt ja oliko 0.0008BTC minimi mitä sieltä saa siirrettyä?
0.001 BTC ja yli antaa nostaa. Ja aina bitcoinista menee sitä siirtomaksuakin aikalailla. Varsinkin jos meinaat vielä euroiksi nostaa jonkun pörssin kautta niin kannattaa vähän miettiä, että kuinka pienillä summilla kannattaa. Toki Nicehashilla jos pitää niin aina on se riski, että häviää bittiavaruuteen jos tulis joku hakkerointi kuten ennenmuinoin. Tosin itellä oli sinne unohtunu pariksi vuodeksi ihan huomattava summa satosheja, eli noita bitcoinin murto-osia ja tallessa kyllä olivat pysyneet siellä Nicehashilla.

E: Jos siis uskot bitcoinin tulevaisuuteen tai kryptoihin yleensä niin ehkä kannattaa kerätä ja HODLata niitä omassa kryptolompakossa. Jos haluaa rahat heti ulos niin ei siihen ole mitään oikeaa vastausta. Jos vaihdat usein, menetät paljon siirto- ja vaihtokuluihin. Toisaalta jos odotat pitkään ja vaihdat harvemmin, niin siinä välissä saattaa toki kryptomarkkinat sukeltaa taas pitemmäksi aikaa. Kellään ei ole valmiita vastauksia. Omaa harkintaa ja riskienhallintaa.
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Jää nähtäväksi.

Asiantuntijat ennustavat: Bitcoin tulee rikkomaan 100 000 dollarin rajan tänä vuonna
Bitcoin on tehnyt uusia hintaennätyksiä koko alkuvuoden ja parhaimmillaan hinta kävi jo noin 65 000 dollarissa huhtikuun puolivälissä. Forbesin tekemän kyselyn mukaan hinta voi saavuttaa vielä tämän vuoden aikana 100 000 dollarin haamurajan.

Kyselyyn osallistui yhteensä 35 asiantuntijaa, joiden joukossa oli akateemisia tutkijoita sekä kryptovaluutta-alalla toimivia eksperttejä. Keskimäärin raati uskoi bitcoinin nousevan tämän vuoden aikana 107 484 dollariin. Lähes kolmannes ennusti arvon nousevan peräti 120 000 dollariin.

Yli puolet vastaajista uskoi hinnannousun keskeisimmän vaikuttajan olevan erilaisten instituutioiden tuki kryptovaluutalle. Alkuvuodesta esimerkiksi sähköautovalmistaja Tesla sijoitti bitcoiniin 1,5 miljardia dollaria, mikä on varmasti herättänyt muidenkin yritysten kiinnostuksen kryptovaluuttaa kohtaan.

Nousu ei kuitenkaan jää 100 000 dollariin, mikäli Forbesin kyselyä on uskominen. Vuoteen 2025 mennessä asiantuntijat uskovat hinnan kipuavan peräti 360 000 dollariin. Hurjimman yksittäisen arvion mukaan hinta voisi tuolloin olla jo miljoona dollaria.
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Ei yhtään kaukaa haettua. Itekki oon sitä miettiny että kuinka paljon toi muskin sijoitus tulee nostaa arvoa pitkällä tähtäimellä. Maailmas ku on miljoonia ihmisiä jotka pitää muskia jumalana ja on lähestulkoon valmis hyppäämään kalliolta jos musk niin sanoo :rolleyes:
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Just naureskeltiin työkaverin kans ku se kehui että joskus monta monta vuotta sitten Saarijärvellä oli pilkkikilpailus pääpalkintona joku pilkkivapa ja 20 bitcoinia sekä kahvia. Nyt kun miettii, on siinä ollu voittajan kalasaaliilla kova kilohinta :D
 
Liittynyt
27.06.2017
Viestejä
459
Just naureskeltiin työkaverin kans ku se kehui että joskus monta monta vuotta sitten Saarijärvellä oli pilkkikilpailus pääpalkintona joku pilkkivapa ja 20 bitcoinia sekä kahvia. Nyt kun miettii, on siinä ollu voittajan kalasaaliilla kova kilohinta :D
Joskus männävuosinahan bitcoinia sai hanatuotteena (faucet) melkoisia summia tämän päivän kurssilla. Siis ihan ilmaiseksi kunhan "kävi vääntämässä hanaa".
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Kellään ehdotuksia hyvästä mainauskopasta ja mistä sellasia saa? Jotain löysin netistä, mutta joko olivat sikakalliita tai sitten loppu. Ei tonne varastoon viitsi arvorigiä laittaa, kun ei ole todellakaan mikään "puhdastila". Pitäisi saada rigiä laajennettua, kuten jo aiemmin kyselin, niin olisi 850 W power ja paikkoja emolla, niin siihen saisi ainakin 2x3070 (tai vast.) kiinni ilman mitään muuta investointia kuin riserit. Toki näyttikset, mutta ASUSta on ruvennut jotenkuten nyt saamaan. Lisäksi nyt noi näyttikset on tällä hetkellä niin lähekkäin, että ylempi kärsii hieman turhan lämpimästä ilmantilasta.

Jos ei mitään kunnollista mainauskoppaa helposti ja kohtuuhintaan saa, niin sitten meinaan ton halpiskopan pohjalle väsätä telineen, jättää yhden GPU:n emolle kiinni ja nostella loput "ylätasolle". Ehkä just rimasta teline, etuseinä täyteen tuulettimia, takaseinä ja katto siiviläkangasta ja seinät sahaan kopan akryyliseinästä. Kyllä tulee todellinen hääkakunkoriste, mutta ei kai tätä(kään) hommaa näön vuoksi tehdä :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 991
Viestejä
4 191 393
Jäsenet
70 836
Uusin jäsen
skh

Hinta.fi

Ylös Bottom