Tuosta softien raportoimista wateista. Se näyttishän korkeintaan mittaa omia tasavirtatuottojaan. Tietääkseni kukaan ei ole eritellyt/testannut edes sitä että onko ne ennen vai jälkeen sen näytönohjaimen oman VRM:n. Joka itsessään muuttaa 12V tasavirtaa pienemmäksi ja täten omaa täydellistä huonomman hyötysuhteen. Eli se tuhlaa sähköä joka voi olla, tai olla olematta niissä näyttiksen raportoimissa numeroissa mukana. Mä vähän arvelen että ne lukemat on se mitä VRM tuottaa virtaa itse näyttikselle, ja täten niissä ei ole VRM:n hyötysuhdetta mukana.
Kaikki johdot ja riserit myös kuluttavat hieman sähköä ja sitä ei näyttis pysty edes mittaamaan, lähinnä siis resistanssin kautta mitä erityisesti moninkertaiset liittimet aiheuttaa, itse kuparissa resistanssi on paljon pienempi.
Suurin heitto tietysti tulee virtalähteen hyötysuhteesta, jos virtalähde antaa 500W niin se ottaa ainakin 550W. Toi on tosiaan aika no-brainer nyt ymmärtää että se näyttis on autuaan tietämätön virtalähteen hyötysuhteesta, jos vaikka näyttis osaisi mitata omaa DC kulutustaan puolen watin tarkkuudella.
Useimmiten ei myöskään erikseen huomioida muun koneen virrankulutusta noissa laskennallisissa kulutuksissa, eli emo ja siitä löytyvät kaikki piirit vievät nekin hieman.
Itse kun edellisen kerran mittailin, ulkomuistista mittari näytti 850W idlenä, siis mainatessa mutta muutoin idlenä. Kaksi konetta, kolme virtalähdettä, koneiden idlekulutus(ivy bridge ja Coffee lake) about 50W kummallakin testeistä katsottuna. Se mitä en muista ulkoa että oliko silloin yksi vai kaksi näyttistä vähemmän kuin nyt. Jos oletetaan että vain yksi on tullut sen jälkeen, laskennalliset kulutukset olisi noin 50+50(nämä seinästä) +3x117+128+120.(jotain 700W) Siihen päälle 85% hyötysuhde(120W) ja ollaan muutaman kymmenen watin päässä mitattua.
Eli kyllä minusta noiden tarkkuus riittää hyvin esim. laskemaan tuoton ja sähkönkulutuksen suhdetta. Itsellä lähes kaikki sähkönkulutus on mainauksesta. Jos saan aikaiseksi niin ehkä voisin mitata eron browse ja gold virtalähteillä, muistaakseni arvioin sen olevan jotain tasoa 5 euroa kuussa. Hyötysuhteen maksimoiminen olisi vähän liian vaativaa koska optimi hyötysuhde on eri virtalähteillä eri kuormitusasteella. Tällä hetkellä mulla on suurin osa kuormituksesta brownse virtalähteellä mutta olisi tarkoitus ottaa toinen gold käyttöön ja myydä tuo browse pois.
Osaisiko joku kertoa, että onnistuuko kahden eri kolikon mainaaminen T-Rex minerilla, siten että käyttää pelkästään yhtä näyttistä/kolikko. Vai toimiiko homma niin, että käynnistää vaan kaksi eri ohjelmaa maineriin?
Saa myös ehdottaa toista ohjelmaa T-rexin tilalle jos on parempia, sekä säästövinkkejä parempiin nopeuksiin. Aloittelija kun olen.
Varmasti onnistuu. Sitä en tiedä onnistuuko samalla käskyllä, luultavasti ei koska siinä pitäisi yksilöidä eri poolit sun muut, mutta millä tahansa minerilla voi erikseen komentorivillä käskeä että se kyseinen instanssi minerista saa käyttää vain GPU X, jolloin sitten käynnistetään kaksi erillistä trex instanssia mainaten eri näyttiksellä eri coinia. Oletuksena jokainen mineri käyttää siis kaikkia näyttiksiä mitä kyseinen miner osaa käyttää.
Nyt on ETH on taas vedellyt huippuja niin otin aikaisemman payoutin jotta saan myytyä pois kerrankin lähes huipulla. Toi Binance jota menin kokeilemaan kyllä vähän tuntuu oudolta. Sain nyt myynnin vedettyä tuolla trade.advanced systeemillä joka on coinbase prosta tuttu order book systeemi. Mikä on halvin tapa siirtää euroa pois Binancesta? Tuossa mulla vaan näyttää kahta eri menetelmää, pankkitili ja Visa. Kummankin kulut vaikuttavat suurilta.
Jos joku miettii noita Binancen ja Coinbasen eroja, tässä ainakin ne mitkä tähän asti itsellä on selvillä. Tuolla market order/order book systeemillä provisio ero on 4 promillea Binancen hyväksi(5 vs 1). Coinbase->paypal on ilmainen, kun taas Binance>-IBAN maksaa 0,8e tai Binance->Visa 1%.
Noh eli tuo 4 promillen ero=0,8e on tasan 200 euron kotiutuksella. Eli sillä kummatkin maksaa yhteensä yhtä paljon, sen yli Binance on halvempi. Mutta en tosiaan tiedä onko tuossa kaikki palautustavat? En ole vielä tehnyt verifikaatiota kun tuo Binance vaatii apin käyttöä että voin ottaa kuvan kameralla naamasta.
Luulisi että tuolla olisi enemmänkin kotiutusvaihtoehtoja. Muutenhan tuo on tosi outo. Coinbase pystyy siirtämään euroja Paypaliin muttei maksamaan Paypalilla. Binanceen pitäisi pystyä maksamaan Paypalilla muttei kotiuttamaan?
Itseasiassa en tiedä pystyykö tuolta nyt vielä edes siirtämään euroja ulos. Itselle tärkeintä oli että ne ethit sai tällä kertaa euroiksi korkealla kurssiarvolla ennen kuin kurssi taas laskee.