Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Jos joku tarvii modattua biossia rx:n 480,580 tai 590 kortteihin niin multa löytyy jotka säädetty ja kokeiltu sapphiren nitrolla.

Sapphire Nitro 480 8gb: 32,6Mh/s
Sapphire Nitro 580 8gb: 34Mh/s
Sapphire Nitro 590 8gb: 33,8Mh/s

Voi yv:llä kysellä jos tarve niin uppaan johonkin. Samsungin muisteille

Pitää vielä tota 480 ja 590 kokeilla säädellä. Tosta 580 tuskin enempää hässiä pihalle saa ilman staleja/rejecteddejä

Jos joku tarvii modattua biossia rx:n 480,580 tai 590 kortteihin niin multa löytyy jotka säädetty ja kokeiltu sapphiren nitrolla.

Pitää vielä tota 480 ja 590 kokeilla säädellä. Tosta 580 tuskin enempää hässiä pihalle saa ilman staleja/rejecteddejä

Millaiset säädöt siihen on tehty?

Millasilla volteilla / kelloilla nuo on saavutettu?

Onko joku saanut toimimaan virtuaalikoneessa passthrough kautta louhinnan vielä siten että ei tehot tiput vs ilman virtualisointia?

Kivasti lämmittäisi, vain 18 000W:n teholla. Voisi ehkä jättää jopa makkarinkin oven auki ja lämpö melkein riittäisi.. Mutta halpojahan nuo on vs 32 näyttistä..
No ei tuo nyt olisi kuin reilu 15kW...2556W/kone, mutta riittäisi varmasti sekin. desibelit voisi olla myös infernaaliset.
Btw,tuollaisella olisi ihan kohtuullinen ROI, jos saisi vain ajoissa hankittua...

No ei tuo nyt olisi kuin reilu 15kW...2556W/kone, mutta riittäisi varmasti sekin. desibelit voisi olla myös infernaaliset.
Btw,tuollaisella olisi ihan kohtuullinen ROI, jos saisi vain ajoissa hankittua...

Noista asic romuista ei vaan myöhempään myydessä saa mitään. Ja viime aikoina nuo on aina myyty jo ennakkoon eniten tarjonneille.

Onko joku saanut toimimaan virtuaalikoneessa passthrough kautta louhinnan vielä siten että ei tehot tiput vs ilman virtualisointia?
Pari RTX3070 on ollut Unraid-palvelimessa pöhisemässä HiveOS-virtuaalikoneessa. Hashrateen ei ole ollut (negatiivista) vaikutusta. Asuksen dual 63 Mh/s @ 120W ja MSI Ventus 2x vajaat 63 Mh/s @ 125W.

Saaga sai onnellisen lopun. En tiedä mitä tälle kortille tapahtui, mutta päätin säätää muisteja toiseen suuntaan. PL 66, ja muistit +1300 (siis +2600 olisi linuxilla):

Lämmöt kurissa, watit kurissa ja 33,3Mh :woot:

1619376910733.png

Mitenköhän kauan tuota onnellisuutta jatkuu 100% fan speedillä Eikö kannattais pistää erillisiä tuulettimia rigiin?

Siis prikulleen samoja kortteja voi olla 3 eri muistilla. Sanotaan että tilaisit Jimssiltä 3 samanlaista 1660 superia. Niissä voi olla joko Samsungin, hynixin tai micronin muistit. Hynixin tais olla ne surkeimmat, sitten micronin ja Samsungin on parhaat, siis louhintakäytössä. Peli käytössähän tuolla ei ole merkitystä, tai jos on niin se on todella todella marginaalinen. Esim GTX 1060:ssä louhintakäytössä Samsungin muisteilla olevat kortit on n. 20% tehokkaampia kuin hynixillä olevat 1060:t

Edit. Vai oliko micronin surkeimmat, sitten hynix ja sitten Samsung. Ei muista ei

Mitä tarkoittaa 20% tehokkaampi? Mulla on ei samsungeilla 1060 kortteja ja ne menee suunnilleen 24MH@80W ja 24,5MH@90W. Samsungeillako saa 1060 kulkemaan 30MH vai onko watit 20% pienemmät?

Mitenköhän kauan tuota onnellisuutta jatkuu 100% fan speedillä Eikö kannattais pistää erillisiä tuulettimia rigiin?
Ajan kaikkia kortteja 100% nopeudella. mieluummin 10-20 astetta viileämmät muistit kuin tuulettimen sääliminen. ajattelen homman niin, että tuulettimen osaan vaihtaa itse, mutta muistipiiriä en.
Onko jotain testituloksia että ne ei kestäisi?
On siellä erillistuulettimiakin jokunen.

Mitä tarkoittaa 20% tehokkaampi? Mulla on ei samsungeilla 1060 kortteja ja ne menee suunnilleen 24MH@80W ja 24,5MH@90W. Samsungeillako saa 1060 kulkemaan 30MH vai onko watit 20% pienemmät?
Niin noi on varmaan micronin muisteilla sitten? Ainakin silloin kun ite tuli noilla 1060:llä louhittua, hynixit kulki aikalailla ~20mh/s, micronit ~24 ja Samsungi ~26

En tiiä, toki Maineri ohjelmat sekä gpu ajurit noista 2017/2018 ajoista muuttuneet, en tiedä onko asiat sitten nykypäivänä erit. Muutamiltakin henkilöiltä oon saanu täällä privaviestiä että oisko tipsejä hynixin 1060:lle kun ei kulje kuin 19-20mh/s vaikka kokeiltu negatiivisia core/Mem kellotuksia että myös yli ja kaikenmaailman PL limiteillä

Viimeksi muokattu:
Nyt on alkamaisillaan varsin kiinnostava viikko mainauksen tuottojen kannalta. Tuotot nyt matalimmillaan 3 kuukauteen. Mielestäni tuottojen lasku suhteessa transaktioiden määrään (katkoviiva) on myös hieman poikkeavassa asennossa:
Screenshot_20210426-084121_Chrome.jpg

Noh tuossa on aina suuri ero viikonlopun ja viikon välillä. ETH ja kaikki muut kuitenkin on taas kiivenneet joten voisi hyvin odottaa että tuotot paranee. Bensan hinta on juuri nyt hyvin alhainen.

Ajan kaikkia kortteja 100% nopeudella. mieluummin 10-20 astetta viileämmät muistit kuin tuulettimen sääliminen. ajattelen homman niin, että tuulettimen osaan vaihtaa itse, mutta muistipiiriä en.

Kyllä tuulettimet aikansa kestää. Mulla on kai kahdesta näyttiksestä mennyt nimenomaan tuulettimet. Koskaan ei mistään muusta raudasta ole tullut vikoja, tietotekniikka vaan teknisesti vanhenee arvottomaksi.

Mutta joo, jos ne tuulettimet menee jossain 3-4 vuoden jälkeen, niin ne on A jonkun toisen ongelma B helppo ja halpa vaihtaa.

Mutta toisaalta, mä olen huomannut että korttikohtaisesti jossain 55%-65%, niin tolla välillä kun säätää korkeammalle, ei se vaikuta lämpöihin kuin korkeintaan asteen verran. Suurin osa mulla on noin 55%-60%, monet kortit on alle 50 astetta. Muutamaa näyttistä joudun ajamaan kovemmilla kierroksilla kuten yksituulettiminen 3060 ja 6700 XT refu, niille olen myös ohjannut lisätuulettimia.(AMD:n refussa on selvästi huonompi jäähy muistien suhteen kuin AIB malleissa, core ei ole erityisen kuuma mutta muistit on 90 astetta, joka on 87% maksimista)

Tosiaan ihan hyvin olen pärjännyt Windowsilla ilman mitään kummempaa rigihallintaa, muutama päivä sitten säädin Googlen remote desktopin, mutta en ole sitä yhtään vielä käyttänyt alkutestauksen jälkeen, poolista kun katsoo päivittäin että hashrate on mitä pitää, niin noi vetää viikosta toiseen, ilman että mun täytyy tehdä mitään.

Oudosti kun vaihdoin mainausosoitetta toiseen Coinbasesta Binanceen, tuonne vanhaan osoitteeseen on tullut pieniä hiluja useamman päivän ajalta. Määrät on tosi olemattomia, yhteensä joku 20 eurosenttiä kolmelta päivältä, mutta omituista. Otin tilitykset ulos poolista liki päivää myöhemmin kun olin minerit siirtänyt uuteen osoitteeseen. Flexpoolin pplns osuudet kestää alle tunnin.

Mistä noita näyttiksen tuulettimia meinaat tilata? Mulla saattaisi olla tarvetta.

Sinänsä käsittääkseni vaihto on hyvin yksinkertaista, muovit vaan auki päältä (ei tartte takakanttakaan aukaista), plugit irti ja uudet paikalle.

Mutta toisaalta, mä olen huomannut että korttikohtaisesti jossain 55%-65%, niin tolla välillä kun säätää korkeammalle, ei se vaikuta lämpöihin kuin korkeintaan asteen verran. Suurin osa mulla on noin 55%-60%, monet kortit on alle 50 astetta. Muutamaa näyttistä joudun ajamaan kovemmilla kierroksilla kuten yksituulettiminen 3060 ja 6700 XT refu, niille olen myös ohjannut lisätuulettimia.(AMD:n refussa on selvästi huonompi jäähy muistien suhteen kuin AIB malleissa, core ei ole erityisen kuuma mutta muistit on 90 astetta, joka on 87% maksimista)

Samanlainen kokemus, että jossain 65 % yli alkaa vaikutus loppumaan. Melu vaan kasvaa. Luultavasti jäähyn kapasiteetti tulee ensin vastaan.

Viimeksi muokattu:
Mistä noita näyttiksen tuulettimia meinaat tilata? Mulla saattaisi olla tarvetta.

Sinänsä käsittääkseni vaihto on hyvin yksinkertaista, muovit vaan auki päältä (ei tartte takakanttakaan aukaista), plugit irti ja uudet paikalle.
mallikohtaisestihan noi pitää ettiä. Tuossa esim ASUS DUAL-RX580-8G ja koska kiinanpojat niin tuurista kii tuleeko aina ne mitä tilattiin.

mallikohtaisestihan noi pitää ettiä. Tuossa esim ASUS DUAL-RX580-8G ja koska kiinanpojat niin tuurista kii tuleeko aina ne mitä tilattiin.

Joo, ton verran mäkin olen löytänyt, mutta ei oikein kutsuisi tollanen "tuleeko aina ne mitä tilattiin"-meininki :) Mutta siihen se kai sitten menee, jos tohon hommaan lähtee. Tietysti, jos kannattavuus jossain vaiheessa laskee ja ei ole kiire pitää "miehiä töissä", niin voisi kai takuuhuoltoonkin laittaa tuulettimet vaihdettavaksi? Kyseessä kuitenkin takuullinen kortti, eikä takuukaan ole kuin puolivälissä.

Estimated Earnings 0.00347

Viime viikolla oli reilusti korkeampi. Taitaa nyt viikonloppu vain vaikuttanee asiaan?

Viime viikolla oli reilusti korkeampi. Taitaa nyt viikonloppu vain vaikuttanee asiaan?
Jep, mainaukssn tuotot vajosi viikonloppuna matalimmalle tasolle 3 kuukauteen. On kyllä syytä olettaa että tuottotaso lähtee kasvuun, mutta kuinka paljon - se jää nähtäväksi.

Huomasin, muuten, että vaikka nuo läppärit sijoittaiskin hieman lämpimämpään paikkaan, niin kaikista tärkein on mahdollisimman avoin ilmanotto pohjasta. Eli väljä ritiläkkö toimii parhaiten. Tai sitten yksinkertaisesti tuuletinalusta tms, mutta tällöinkin kannattaa huomioida se sijainti. Jos on tasainen alusta missä ilma ei pääse niin hyvin kiertää, vaikuttaa se heti lämpötilaan.

Avoin pohja raittiilla ilmalla voi olla jopa parempi kuin tuuletinalusta alla.

Nyt on alkamaisillaan varsin kiinnostava viikko mainauksen tuottojen kannalta. Tuotot nyt matalimmillaan 3 kuukauteen. Mielestäni tuottojen lasku suhteessa transaktioiden määrään (katkoviiva) on myös hieman poikkeavassa asennossa:

Nyt kaikki twiittaamaan niin saadaan tuotot ylös.

Screenshot_20210426-101448.jpg

Bitcoin on ollut laskussa jo 10 päivää, joten eiköhän se ala vaikuttaa kaikkiin. Monet ovat todenneet, että haluavat rahaa siitä pois, niin siirtomaksut on pompsahtaneet 50 dollariin / laaki ja silti on ilmeisen jumissa systeemit.. Eli jos aikoo tehdä noston ja saada vielä rahat ulos, niin ei kannata kitsastella.. tai voi jäädä saamatta..

Bitcoin on ollut laskussa jo 10 päivää, joten eiköhän se ala vaikuttaa kaikkiin. Monet ovat todenneet, että haluavat rahaa siitä pois, niin siirtomaksut on pompsahtaneet 50 dollariin / laaki ja silti on ilmeisen jumissa systeemit.. Eli jos aikoo tehdä noston ja saada vielä rahat ulos, niin ei kannata kitsastella.. tai voi jäädä saamatta..

Eihä tässä rahoja ole tarkoitus ottaa ulos :) Mietiskelen vain tuota tuottoa. Ethereumia mainaan (ja holdaan) tässä vielä pitkään näillä näkymin. Nousua odotellessa jne.

Mistä kantsis lähtee kokeilee... pl 48 core -502 mem +1300? Hash ~62MH/s. Kortti 3070. Onkos ajureilla jotain merkitystä?

Huomasin, muuten, että vaikka nuo läppärit sijoittaiskin hieman lämpimämpään paikkaan, niin kaikista tärkein on mahdollisimman avoin ilmanotto pohjasta. Eli väljä ritiläkkö toimii parhaiten. Tai sitten yksinkertaisesti tuuletinalusta tms, mutta tällöinkin kannattaa huomioida se sijainti. Jos on tasainen alusta missä ilma ei pääse niin hyvin kiertää, vaikuttaa se heti lämpötilaan.

Avoin pohja raittiilla ilmalla voi olla jopa parempi kuin tuuletinalusta alla.
Laita läppäri vaikka näin:
1619427034121.png

Jep, mainaukssn tuotot vajosi viikonloppuna matalimmalle tasolle 3 kuukauteen. On kyllä syytä olettaa että tuottotaso lähtee kasvuun, mutta kuinka paljon - se jää nähtäväksi.

Nää tuotot 1 GH/s on kyllä nyt niin syvältä... Monthly ETH -> 0.973952

Laita läppäri vaikka näin:
1619427034121.png
Ja tärkeintä on säilyttää muovit päällä, niin voi parin vuoden päästä myydä "vain" kokeiltuna :D

Jokuhan tuossa sanoi, että kannattaa myös avata pohjapelti. Näkisin että ^^ noin asetettu kone hyöytyy tuosta taustapellin irroituksesta vielä enemmän. Toki kaikki pölykin menee sitten koneeseen, kun ei ole mitään esteenä

Mitenkäs foorumin väki, mainailiko joku noiden viime vuosien kuivien kausien aikana, tai oliko moinen kaikkina aikoina edes kannattavaa?
Allekirjoittanut hieman ihmettelee joidenkin ihmisten rohkeutta, kun pistetään kymmeniä tuhansia kiinni rigeihin (etenkin näitä juuri nyt aloittavia, kun hype on kovimmillaan, eikä tulevasta suunnasta hirveästi tietoa). Varmaan herrat ja rouvat laskeneet tarkkaan, että RTX:ien uudelleenmyyntiarvo säilyy tietyllä asteella, mikä rajoittaa mahdollista tappiota. Itselläni ei ole kuin muutamia GPUita pyörimässä, koska ei ole riittänyt kyky, into ja aika tehdä laskelmia, millainen vaikutus ETH:n tulevilla muutoksilla onkaan tuottoihin. Nytkin RTX 30x0-sarjalaisten takaisinmaksuaika lienee tuplaantunut kuukauden takaisesta n. 3kk:sta reiluun puoleen vuoteen. Kunhan tässä mietiskelen, miltä tulevaisuus näyttääkään, jos tuotot putoaa esimerkiksi puoleen vielä tästä nykyisestä. RTX:ät varmaan menee edelleen kaupaksi, kunhan ei ole erehtynyt ostamaan aivan kiskurihinnoilla.

Mainittakoon, että itse mainailen lähinnä sillä ajatuksella, etten nykyisin jaksa aktiivisesti treidailla / sijoittaa kryptoihin saati seurata hintakehitystä tai harmitella nousujen missaamista ja laskujen tappioita, joten todennut, että helpointa on kun tasaisesti tulevat vuoden mainaisi lompakkoon pitkään holdiin valuuttaa riippumatta sen hetkisestä arvosta. Puolet laitan lihoiksi päivittäin, jotta kortit maksaisivat itse itsensä takaisin, kävi miten kävi. Kenties jatkossa osalla tuosta voinee ostella myös uusia kortteja jne. Tämä strategia taitaa toimia varsin mukavasti kunhan ei tuottavuus putoaisi negatiiviseksi. Nykyisellään Ryzen 7 5800x taitaisi tuottaa noin 70 senttiä päivässä sähköjen jälkeen, mutta toistaiseksi olen ollut vähän kahden vaiheilla, onko tuo tuotto vaivansa väärti, kun vaatisi hieman muistien ja CPU:n säätämistä, ja syystä tai toisesta tuo CPU tahtoo käydä hieman lämpimänä, ja aiheuttaa harmaita hiuksia kestävyytensä osalta.

Screenshot 2021-04-26 at 13.43.15.png

Viimeksi muokattu:
Kristallipalloa kun kukaan ei omista. Voihan ethin hinta raketoida EIP myötä, pysyä samana, kryptot romahtaa jne jne. Uhkapeleihin nää on pitkälti rinnastettavissa

Kristallipalloa kun kukaan ei omista. Voihan ethin hinta raketoida EIP myötä, pysyä samana, kryptot romahtaa jne jne. Uhkapeleihin nää on pitkälti rinnastettavissa

Tottahan toki. Raketointiahan tässä toivotaan, mutta riskienhallinnan näkökulmasta itseäni nimenomaan kiinnostaisi ymmärtää, miten kansa on toiminut aiempien kuivien kausien aikana (GPUt myyntiin / varastoon / päällä niin kauan kun tuotto kuluja suurempaa), ja miten ovat suunnitelleet toimivansa, jos homma niin sanotusti kuseekin nilkoille. Itselleni tuo pari RTX 30x0-sarjalaista juuri sen takia mukava määrä, ettei sijoitettu pääoma ole merkittävä, ja käyttöä löytyy muutenkin. Kuitenkin parhaillaan mietiskelen, millä RTX-hinnoilla omaa setuppia kannattaisi harkita lähteä kasvattamaan, ja mikä olisi game plan, jos takaisinmaksuajat pitenevät entisestään. Vaikka kryptot uhkapelaamiseen olisivatkin rinnastettavissa, niin GPUihin sijoittaminen tuntuu olevan riskien osalta huomattavasti hallitumpaa ja rajallisempaa, koska arvo säilyy vaikka kryptot romahtaisivat ja kysyntää riittää pelipuoleltakin, kunhan kortti on oikeaa mallia.

Näinpä. Korkean riskin sijoitusta tämä on. Mutta sen arvoista kaikinpuolin :D Saapaha jännitystä elämään jos ei muuta. Ja harrastuksen tynkää jos sitä voi näin kutsua.

Tottahan toki. Raketointiahan tässä toivotaan, mutta riskienhallinnan näkökulmasta itseäni nimenomaan kiinnostaisi ymmärtää, miten kansa on toiminut aiempien kuivien kausien aikana (GPUt myyntiin / varastoon / päällä niin kauan kun tuotto kuluja suurempaa), ja miten ovat suunnitelleet toimivansa, jos homma niin sanotusti kuseekin nilkoille. Itselleni tuo pari RTX 30x0-sarjalaista juuri sen takia mukava määrä, ettei sijoitettu pääoma ole merkittävä, ja käyttöä löytyy muutenkin. Kuitenkin parhaillaan mietiskelen, millä RTX-hinnoilla omaa setuppia kannattaisi harkita lähteä kasvattamaan, ja mikä olisi game plan, jos takaisinmaksuajat pitenevät entisestään. Vaikka kryptot uhkapelaamiseen olisivatkin rinnastettavissa, niin GPUihin sijoittaminen tuntuu olevan riskien osalta huomattavasti hallitumpaa ja rajallisempaa, koska arvo säilyy vaikka kryptot romahtaisivat ja kysyntää riittää pelipuoleltakin, kunhan kortti on oikeaa mallia.

Ei laskelmia. Hyvin vahvalla mutulla liikenteeseen. Taktiikka oli pakettikoneet kun lähdin aallonharjalla mukaan eikä kortteja saanut mistään.

1,5GH/s @ 22k€ (ns. paskin hinta rigeille kun pääsen lopuista pakettien raadoista eroon). Tähän mennessä tuotoa tullut 7k€ eli 1/3. 2kk takana. Eli vaikuttaisi ihan ok yhtälöltä varsinkin kun 30X0 kortteja joista kyllä pääsee ihan ok hintaan eroon vaikka kävis ohraset. Tarkotus olisi kyllä jättää nuo porskuttamaan niin pitkään kuin vaan on louhittavaa. Eipä sen eetteriä tartte olla tai kovin kannattavaa. Lämmityskaudella saa kuitenkin eurot talteen lämmityksen muodossa.

Itse en näe tässä oikein mitään riskiä. Hemmetin kannattavalta vaikuttaa vs. hodlailla rahoja svean 0,8 korolla tai yrittää arpoa osakkeiden kanssa.

M
Tästä vielä, että tuollainen vaihteluhan tulee kai pääasiassa transaktioiden määrästä, josta tulee merkittäviä lisätuottoja. Sitten tietysti fiat-kurssi vaihtelee arvostuksen mukaan, mutta jos pitäydytään vain noissa ETH-earningeissa, niin sehän lienee vain transaktiot ja difficulty, jotka siihen vaikuttaa?

Ja difficulty kai on matkalla aina vain ylöspäin? Vai helpottuuko se, jos hashrate tippuu?

Difficultyhan helpottuu jos hashrate tippuu, tai ainakin ite oon näin ymmärtänyt.

Itellä olis tarkoitus nyt mainata niin kauan kun se vain kannattaa.. Ideahan olisi nyt hommata puolison kanssa OKT jossa tämä harrastus tulisi lämmittämään autotallia ja ulkovarastoa. Eli niin kauan kun se edes jättää leivän päälle jotain + lämmittää varastotilan se on mulle vain pelkkää plussaa. Mikäli arvot nyt romahtaa melkein siihen pisteeseen että mikään kolikko ei meinaa sähköjä kattaa niin sitten ainakin downskeilaan tätä harrastusta.

Tämmöiset mietteet itellä tähän hetkeen. Siitä oon varma että kryptovaluutat tulee saamaan tukevamman/vakaamman jalansijan tässä maailmassa mutta onko se hetki nyt, lähitulevaisuudessa vai edes oman oletetun elinajan aikana. Monet työkaverit ihmetellyt että mitä mä enää normi duunis käyn kun kerta tuhansia tulee louhinnasta tekemättä mitään. No asiathan ei ole niin yksiselitteisiä tässä kryptojen maailmassa :) Voihan se olla että nyt tulee pitempikin ajanjakso jolloin kryptovaluutat ovat korkealla ja on useita kolikkoja joiden louhiminen kannattaa. Mutta siitä olen varma että ne tulee vielä droppaamaan ja pahasti jossain vaiheessa.

Ite kyllä saan tästä touhusta enemmän kiksejä kuin uhkapeleistä tuijotellen vaihtuvia pikseleitä ruudulla ja balancen laskemista nolliin.

Euroja en ikinä olisi suoraan varmaan uskaltanut mihinkään kryptoon sijoittaa mitä sitä on nyt sijoitettu "työkoneisiin" (rigit)

Jalmos sanoi:

Mitenhän mahtaisi toimia jos asentaisi kylmästi kotelotuulettimen kartiolla tilalle, vanhan pistää vaikka paloiksi tai jättää alle :geek::rofl:

Jos joku on pohjanmaalta niin tästä halvalla rigihuonetta autotalliin: Kasvihuone, Kuopio sinne vaan suodatettua tuloilmaa ja poisto niin kelpaa farmailla.

Itse käyn paikalliselta tokmannilta poistamassa pari kappaletta näitä: Kasvihuone Tok Garden, 4 hyllyä pitäs just mahtua 3 rigiä päällekäin sisälle. Sitten vaan jostain suodattimella varustettua kanavapuhallinta jos löytyis edukkaasti. Toki tuo vois mennä tollasenaankin jos roikottaa vaikka kortteja nippareilla verkosta :)

e: Toki noi on molemmat pohjasta auki, jotta menee virittelyksi jos sinne muovin teippaa ja saumat aukeaa jne. jne. No elämä on ei vaan raaski maksaa 100€ sellasesta uudesta teltasta.

Viimeksi muokattu:
Allekirjoittanut hieman ihmettelee joidenkin ihmisten rohkeutta, kun pistetään kymmeniä tuhansia kiinni rigeihin (etenkin näitä juuri nyt aloittavia, kun hype on kovimmillaan, eikä tulevasta suunnasta hirveästi tietoa). Varmaan herrat ja rouvat laskeneet tarkkaan, että RTX:ien uudelleenmyyntiarvo säilyy tietyllä asteella, mikä rajoittaa mahdollista tappiota.

Jos on löysää rahaa ja riskinottokykyä niin miksipä ei. Mielummin sijoitan mainaukseen, missä maksimitappio sanotaan vaikka -40% kuin suoraan kryptoihin, missä maksimitappio -100%. Osittain harrastuksenakin lähdin meininkiin, sillä rigiä oli mukava rakentaa. Ja onhan se älytöntä että 8k€ sijoitus tuottaa (hetkellisesti) enemmän ku 2 sijoituskämppää :rofl:

Jalmos sanoi:

Mitenhän mahtaisi toimia jos asentaisi kylmästi kotelotuulettimen kartiolla tilalle, vanhan pistää vaikka paloiksi tai jättää alle :geek::rofl:
Linustechtipsissä purkivat muovihärpäkkeet pois ja kotelotuulettimet nippusiteillä kiinni. Ainut siinä on sitten se, että pitää ottaa virta muualta kuin näyttiksen plugeista. Mikä sekään ei ole ongelma. Ja kotelotuulettimethan ei pidä juuri mitään ääntä siellä sisällä, joten ne voi laittaa vakiokierroksilla vaikka pyörimään aika vauhdikkaasti.

Allekirjoittanut hieman ihmettelee joidenkin ihmisten rohkeutta, kun pistetään kymmeniä tuhansia kiinni rigeihin (etenkin näitä juuri nyt aloittavia, kun hype on kovimmillaan, eikä tulevasta suunnasta hirveästi tietoa). Varmaan herrat ja rouvat laskeneet tarkkaan, että RTX:ien uudelleenmyyntiarvo säilyy tietyllä asteella, mikä rajoittaa mahdollista tappiota. Itselläni ei ole kuin muutamia GPUita pyörimässä, koska ei ole riittänyt kyky, into ja aika tehdä laskelmia, millainen vaikutus ETH:n tulevilla muutoksilla onkaan tuottoihin. Nytkin RTX 30x0-sarjalaisten takaisinmaksuaika lienee tuplaantunut kuukauden takaisesta n. 3kk:sta reiluun puoleen vuoteen. Kunhan tässä mietiskelen, miltä tulevaisuus näyttääkään, jos tuotot putoaa esimerkiksi puoleen vielä tästä nykyisestä. RTX:ät varmaan menee edelleen kaupaksi, kunhan ei ole erehtynyt ostamaan aivan kiskurihinnoilla.
Itse lähdin tuohon ihan harrastepohjalta kokeilemaan ja ajatus oli näytönohjainten määrän kasvaessa, että kun 30% sijoitetusta pääomasta saisi takaisin mainaamalla, olisi vähintään jo kuivilla romujen myynnillä. Tämä siis juurikin cryptojen täydelliseen sukellukseen tehty ajatusmalli.

Tuo 30% on jo ohitettu, tosin sijoitetut summatkin oli pieniä (about 3,5ke, 400MH/s). Ajatus on jättää itselle parit näytönohjaimet pelikäyttöön. Lisäksi rigin rakentaminen ja säätäminen on itselle ainakin mukavaa puuhaa.

Tähän asti olen ottanut kolikot aina rahaksi tilille, mutta jatkossa saatan osan holdailla "jos kuitenkin nousee tajuttomasti"-periaatteella

Itse tilasin 1070 Asuksen Trix:n Alista. Otti melkein 3vk toimittaa, mutta hinta oli 1/4 Amazonesta/Ebaysta. Ihan orkkis tuulettimelta vaikuttivat.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
299 830
Jäsenet
81 711
Uusin jäsen
ptptfinfin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom