Kryptovaluuttojen louhintathreadi

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 795
Niin ja kannattais varmaan miettiä että ne on voinu toteuttaa tämän monella muullakin tapaa vai meinaatko että appi on ainoa vaihtoehto? Voit ihan valita että tuleeko sähköpostilla vai telegrammilla. Että kannattais varmaan miettiä enemmän kuin 2 sekuntia ennenkuin olet vittuilemassa jokaiselle käyttäjälle täällä foorumilla. Siinä oot kyllä ainakin hyvä. Niin helkutin monta suoraa vittuilevaa kommenttia sulta eri käyttäjille lukenu että kannattaa oikeasti miettiä tota kirjoitustyyliä joskus. Ei mulla muuta
Sinähän se olit joka tuli kertomaan miten webbisivuilta voi säätää kun kysyin, että onko muilla appia, että sellasta. Hei sitä hiveäkin voi säätää webistä, ei varmasti ollut yllätys kenellekkään. Lisäksi et osaa tai edes viitsi lainata jos sinulla on asiaa muille. Jokainen voi ottaa vittuilua sen minkä haluaa, esim. sen että tullaan jauhamaan täysin asiaan kuulumatonta kakkaa kun kysyy ihan yksinkertaista asiaa apeista ja vielä ei osaa edes lainata, että foorumi tägäisi.
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Huomautus - asiaton käytös, henkilökohtaisuudet
Pyyhitään tämä pois. Oli asiaton kommentti omalta osalta
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
248
Täällä saatiin nyt viimein +500mh/s louhintatehoa. Eihän se paljon ole mutta mukavaa harrastelua tämä on ollut. Eniten vaivaa on aiheuttanut tuo +4 kortin rigin laitto kun semmoisia harvemmin on tullut kasailtua. Lopulta kun sai kaikki kortit tunnistumaan windowsissa piti vielä virtuaalimuistin määrää nostaa. Yhteensä 3 konetta joissa 10kpl kortteja.

Mielenkiinnolla kyllä saa odotella mitä tapahtuu krypromarkkinoilla, lähteekö se pian uuteen ennätykseen vai tiputaanko viimevuoden tasolle. Tällä kurssilla ei kyllä tee mieli hirveästi euroiksi muutella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Kyyl mää ainakin ihan mielelläni muuttelen näissä ath lukemissa jokaisen eetterin mitä saan louhittua euroiksi about samantien. Eipä tartte sit voivotella jos kurssit laskee.

Jos en olisi laittanut tähän rahaa kiinni niin varmaan voisi jättää spekuloitavaksi. Mutta ei nyt kyllä pysty, korventaisi mieltä kattoa että sinne meni kymppitonni jos toinenkin kun en tyhmänä myynyt.. Katotaan sitten karhumarkkinoilla kun sinne päästään. Tollon voisi jättää kolikot sisälle odottmaan seuraavaa härkää. Isoin ongelma siinäkin hommassa taitaa olla, että koska myy kun härkä koittaa ja on pari vuotta kerännyt killinkejä. Nyt jos meni tolla taktiikalla edellisen välin ja myi vaikka nyt tonnissa niin voi olla mela ottassa. Toki ei niin paljoa kuin niillä jotka myi karhun aikana. Tosin veikkaan, että ne tyypit kyllä myi kalustonsakin pois tässä välissä eli ei sinne jäänyt kuin hodlaaja louhijat.

e: Vaikka tota aina spekuloikin, että jos jättäis, mutta eipä se taida nyt olla kannattavaa näillä tuotoilla jättää välistä.
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Kyyl mää ainakin ihan mielelläni muuttelen näissä ath lukemissa jokaisen eetterin mitä saan louhittua euroiksi about samantien. Eipä tartte sit voivotella jos kurssit laskee.

Jos en olisi laittanut tähän rahaa kiinni niin varmaan voisi jättää spekuloitavaksi. Mutta ei nyt kyllä pysty, korventaisi mieltä kattoa että sinne meni kymppitonni jos toinenkin kun en tyhmänä myynyt.. Katotaan sitten karhumarkkinoilla kun sinne päästään. Tollon voisi jättää kolikot sisälle odottmaan seuraavaa härkää. Isoin ongelma siinäkin hommassa taitaa olla, että koska myy kun härkä koittaa ja on pari vuotta kerännyt killinkejä. Nyt jos meni tolla taktiikalla edellisen välin ja myi vaikka nyt tonnissa niin voi olla mela ottassa. Toki ei niin paljoa kuin niillä jotka myi karhun aikana. Tosin veikkaan, että ne tyypit kyllä myi kalustonsakin pois tässä välissä eli ei sinne jäänyt kuin hodlaaja louhijat.

e: Vaikka tota aina spekuloikin, että jos jättäis, mutta eipä se taida nyt olla kannattavaa näillä tuotoilla jättää välistä.

Itekki tulee kyllä myytyä liki kaikki, jos sattuukin romahtaan. Semmoset 10% jätän payouteista "muhimaan" josko nousiski tähtitaivaallisiin lukemiin. Sehän täs on ku ei oikein tiedä tuleeko ne hyppäämään pilviin vai ei.

Kyllä sitä on itekki voivotellu että ku ois vaan sitkeästi jatkanu 2018 mainaamista, mutta toisaalta itellehän siinä vaan hallaa tekee jos tota oikein jää miettimään :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Itekki tulee kyllä myytyä liki kaikki, jos sattuukin romahtaan. Semmoset 10% jätän payouteista "muhimaan" josko nousiski tähtitaivaallisiin lukemiin. Sehän täs on ku ei oikein tiedä tuleeko ne hyppäämään pilviin vai ei.

Kyllä sitä on itekki voivotellu että ku ois vaan sitkeästi jatkanu 2018 mainaamista, mutta toisaalta itellehän siinä vaan hallaa tekee jos tota oikein jää miettimään :D
Tikulla silmään sitä ketä menneitä muistelee vai miten se meni.

Mun ei tartte voivotella kun en alottanut silloin mitään. Miettinyt kyllä monta vuotta, että miksei tullut alotettua ensin bitcoineilla ja nyt jälkeen eetterillä. Nyt sit tähänkin heräsin sopivasti myöhässä. Aika näyttää heräsinkö liian myöhässä.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 795
Nytkö harmittaa kun kesti 1,5 tuntia keksiä jotenkin omaa käyttäytymistäsi puolusteleva kommentti. Vai että oikein lainata pitäisi että foorumi tägäisi. Kyllä ne sinne kelloon kilahtaa jos joku kirjoittaa sinne osioon jotakin jossa olet hiljan ollut keskustelemassa. "Asiaan kuulumatonta paskaa"? Niin kai mainaukseen tatkoitetussa threadissa jostain mainaus käyttiksen ominaisuuksista puhuminen on asiaan kuulumatonta paskaa. Pakko kyllä sanoa että jopa mun 7-vuotias poika on henkisesti kypsemmällä tasolla.


Jos nyt rauhotut noista itkupotkuraivareista kun ystävällisesti kerroin että muitakin tapoja ilmoittaa esim rigin kaatumisesta on kuin tämä mainitsemasi appi, vaikka kovasti tunnuit olevan sitä mieltä että ilman appia tätä ei pysty tekemään.
Mun puolesta voit vastaanottaa ja säätää rigisi vaikka kirjekyyhkyllä.

Lähdit ignoreen niin ei tarvi tätä OT:ta enää jatkaa, enää koskaan. Kaikesta huolimatta hyvää kesän odotusta BlackWolf
Kiitos, toivottavasti jatkossa ei tarvitse sitten apista kysyessä lukea enää moista settiä. Muutenkin pidän aika ala-arvoisena kaikkia sellaisia kirjoittajia, jotka kuvittelee olevansa jotain valkoisia ritareita ja heidän täytyy kertoa muka omana argumenttinaan, kuinka joku on muka vittuillut jollekkin, joten se selittää heidän itsensä paskan käytöksen. Samaten kuin tuo "mä laitan sinut ignoreen" tyylinen touhu niin suoraan sieltä hiekkalaatikolta mistä muita syytät. En oo sun kaveri nyt, nih. Pata ja kattila. Et siis osannut auttaa, mutta piti päästä jostain syystä aukomaan päätäsi, eihän siinä. Tiedoksesi Hiveos kyllä lähettää niin Telegrammiin kuin Discordiinkin infoa, mutta minulle se appi on kätevin kun no katsos nykyaikana puhelin on kourassa tai lähellä käytännössä aina. Discordia ja Telegrammia käytän vain kun minulla on jotain syytä käyttää. Mutta hyvää kesän odotusta toki sinullekkin.

PS. jos kiukuttaa tai joku vittuilee toisille, niin täällä on olemassa moderaattorit sitä varten ja raportointinappula löytyy joka viestin alalaidasta. Rohkeasti vaan rämpyttämään sitä ja yrittämän selittää miten muut käyttäytyy mielestäsi huonosti tai vittuilee. Kyllä se siitä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Kyllä. Tuota toista slottia voisi kyllä koittaa. Hetki pieni, palaan asiaan :tup:

Tällaisesta emosta siis kyse. Nämä on osoittautuneet varsin mainioiksi. Käytettyjä so-dimm kampoja torista ja 120 gigan ssd kylkeen, niin on todella halpa pohja rakentaa. Ei välttämättä tarvitse varsinaista rigiä, vaan emo pahvinpalan päälle hyllyyn, ja korteille yhteinen rima yläreunaan nippusiteillä, niin tukevat toinen toisiaan. Windowsin asennus tosin kestää vähintään tunnin SSD levystä huolimatta, kun emon prossu on niin hidas.


Tuossa vielä näkyy kyseisen kortin säädöt ja alla rigin muut kortit.
Saaga sai onnellisen lopun. En tiedä mitä tälle kortille tapahtui, mutta päätin säätää muisteja toiseen suuntaan. PL 66, ja muistit +1300 (siis +2600 olisi linuxilla):

Lämmöt kurissa, watit kurissa ja 33,3Mh :woot:

1619376910733.png
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Saaga sai onnellisen lopun. En tiedä mitä tälle kortille tapahtui, mutta päätin säätää muisteja toiseen suuntaan. PL 66, ja muistit +1300 (siis +2600 olisi linuxilla):

Lämmöt kurissa, watit kurissa ja 33,3Mh :woot:

Järkevä mahdollinen skenaario 1: Olet katsonut ensin mhs väärin, ja tuo on kortti on samsungin muisteilla eikä micronin, jolloin muistit pitää kellottaa juuri noin? Gpuz kertoo totuuden
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
163
Saaga sai onnellisen lopun. En tiedä mitä tälle kortille tapahtui, mutta päätin säätää muisteja toiseen suuntaan. PL 66, ja muistit +1300 (siis +2600 olisi linuxilla):

Lämmöt kurissa, watit kurissa ja 33,3Mh :woot:

Jumaleissön 33.3! Itellä myös 2kpl 1600superia, pitäiskö koittaa myös nostaa muistit plussalle. Koititko muille samaa +1300? Vai onko tää yks joku täysin ylivoimanen spesiaaliyksilö?
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Saaga sai onnellisen lopun. En tiedä mitä tälle kortille tapahtui, mutta päätin säätää muisteja toiseen suuntaan. PL 66, ja muistit +1300 (siis +2600 olisi linuxilla):

Lämmöt kurissa, watit kurissa ja 33,3Mh :woot:

Näitähän on tosiaan hynixin, micronin sekä Samsungin muisteilla. Kannattaa gpu-z:lla tsekat kaikkien muistit että minkä valmistajan. Voi olla että saat rutistettua lisää hasheja jos Samsungia löytyy :)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Järkevä mahdollinen skenaario 1: Olet katsonut ensin mhs väärin, ja tuo on kortti on samsungin muisteilla eikä micronin, jolloin muistit pitää kellottaa juuri noin? Gpuz kertoo totuuden
Näin siinä on täytynyt käydä. Samsungiahan tuo näyttää...:beye: Outoa etten ole kiinnittänyt mitään huomiota tuohon aiemmin.

Minulla on noita samalla jäähyllä olevia jo kaksi aiemmin, ja niissä hynix. Tämän ostin käytettynä, onkohan myyjä vaihtanut toisen kortin jäähyn tähän
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Näin siinä on täytynyt käydä. Samsungiahan tuo näyttää...:beye: Outoa etten ole kiinnittänyt mitään huomiota tuohon aiemmin.

Minulla on noita samalla jäähyllä olevia jo kaksi aiemmin, ja niissä hynix. Tämän ostin käytettynä, onkohan myyjä vaihtanut toisen kortin jäähyn tähän
Siis prikulleen samoja kortteja voi olla 3 eri muistilla. Sanotaan että tilaisit Jimssiltä 3 samanlaista 1660 superia. Niissä voi olla joko Samsungin, hynixin tai micronin muistit. Hynixin tais olla ne surkeimmat, sitten micronin ja Samsungin on parhaat, siis louhintakäytössä. Peli käytössähän tuolla ei ole merkitystä, tai jos on niin se on todella todella marginaalinen. Esim GTX 1060:ssä louhintakäytössä Samsungin muisteilla olevat kortit on n. 20% tehokkaampia kuin hynixillä olevat 1060:t

Edit. Vai oliko micronin surkeimmat, sitten hynix ja sitten Samsung. Ei muista ei
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Jos joku tarvii modattua biossia rx:n 480,580 tai 590 kortteihin niin multa löytyy jotka säädetty ja kokeiltu sapphiren nitrolla.

Sapphire Nitro 480 8gb: 32,6Mh/s
Sapphire Nitro 580 8gb: 34Mh/s
Sapphire Nitro 590 8gb: 33,8Mh/s

Voi yv:llä kysellä jos tarve niin uppaan johonkin. Samsungin muisteille

Pitää vielä tota 480 ja 590 kokeilla säädellä. Tosta 580 tuskin enempää hässiä pihalle saa ilman staleja/rejecteddejä
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
417
Jos joku tarvii modattua biossia rx:n 480,580 tai 590 kortteihin niin multa löytyy jotka säädetty ja kokeiltu sapphiren nitrolla.

Sapphire Nitro 480 8gb: 32,6Mh/s
Sapphire Nitro 580 8gb: 34Mh/s
Sapphire Nitro 590 8gb: 33,8Mh/s

Voi yv:llä kysellä jos tarve niin uppaan johonkin. Samsungin muisteille

Pitää vielä tota 480 ja 590 kokeilla säädellä. Tosta 580 tuskin enempää hässiä pihalle saa ilman staleja/rejecteddejä
Millaiset säädöt siihen on tehty?
 

JiiTee

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2018
Viestejä
215
Jos joku tarvii modattua biossia rx:n 480,580 tai 590 kortteihin niin multa löytyy jotka säädetty ja kokeiltu sapphiren nitrolla.

Sapphire Nitro 480 8gb: 32,6Mh/s
Sapphire Nitro 580 8gb: 34Mh/s
Sapphire Nitro 590 8gb: 33,8Mh/s

Voi yv:llä kysellä jos tarve niin uppaan johonkin. Samsungin muisteille

Pitää vielä tota 480 ja 590 kokeilla säädellä. Tosta 580 tuskin enempää hässiä pihalle saa ilman staleja/rejecteddejä
Millasilla volteilla / kelloilla nuo on saavutettu?
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 050
Onko joku saanut toimimaan virtuaalikoneessa passthrough kautta louhinnan vielä siten että ei tehot tiput vs ilman virtualisointia?
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
853
Kivasti lämmittäisi, vain 18 000W:n teholla. Voisi ehkä jättää jopa makkarinkin oven auki ja lämpö melkein riittäisi.. Mutta halpojahan nuo on vs 32 näyttistä..
No ei tuo nyt olisi kuin reilu 15kW...2556W/kone, mutta riittäisi varmasti sekin. desibelit voisi olla myös infernaaliset.
Btw,tuollaisella olisi ihan kohtuullinen ROI, jos saisi vain ajoissa hankittua...
 

JiiTee

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2018
Viestejä
215
No ei tuo nyt olisi kuin reilu 15kW...2556W/kone, mutta riittäisi varmasti sekin. desibelit voisi olla myös infernaaliset.
Btw,tuollaisella olisi ihan kohtuullinen ROI, jos saisi vain ajoissa hankittua...
Noista asic romuista ei vaan myöhempään myydessä saa mitään. Ja viime aikoina nuo on aina myyty jo ennakkoon eniten tarjonneille.
 

XFi

Liittynyt
07.02.2021
Viestejä
394
Onko joku saanut toimimaan virtuaalikoneessa passthrough kautta louhinnan vielä siten että ei tehot tiput vs ilman virtualisointia?
Pari RTX3070 on ollut Unraid-palvelimessa pöhisemässä HiveOS-virtuaalikoneessa. Hashrateen ei ole ollut (negatiivista) vaikutusta. Asuksen dual 63 Mh/s @ 120W ja MSI Ventus 2x vajaat 63 Mh/s @ 125W.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
948
Saaga sai onnellisen lopun. En tiedä mitä tälle kortille tapahtui, mutta päätin säätää muisteja toiseen suuntaan. PL 66, ja muistit +1300 (siis +2600 olisi linuxilla):

Lämmöt kurissa, watit kurissa ja 33,3Mh :woot:

Mitenköhän kauan tuota onnellisuutta jatkuu 100% fan speedillä Eikö kannattais pistää erillisiä tuulettimia rigiin?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
789
Siis prikulleen samoja kortteja voi olla 3 eri muistilla. Sanotaan että tilaisit Jimssiltä 3 samanlaista 1660 superia. Niissä voi olla joko Samsungin, hynixin tai micronin muistit. Hynixin tais olla ne surkeimmat, sitten micronin ja Samsungin on parhaat, siis louhintakäytössä. Peli käytössähän tuolla ei ole merkitystä, tai jos on niin se on todella todella marginaalinen. Esim GTX 1060:ssä louhintakäytössä Samsungin muisteilla olevat kortit on n. 20% tehokkaampia kuin hynixillä olevat 1060:t

Edit. Vai oliko micronin surkeimmat, sitten hynix ja sitten Samsung. Ei muista ei
Mitä tarkoittaa 20% tehokkaampi? Mulla on ei samsungeilla 1060 kortteja ja ne menee suunnilleen 24MH@80W ja 24,5MH@90W. Samsungeillako saa 1060 kulkemaan 30MH vai onko watit 20% pienemmät?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Mitenköhän kauan tuota onnellisuutta jatkuu 100% fan speedillä Eikö kannattais pistää erillisiä tuulettimia rigiin?
Ajan kaikkia kortteja 100% nopeudella. mieluummin 10-20 astetta viileämmät muistit kuin tuulettimen sääliminen. ajattelen homman niin, että tuulettimen osaan vaihtaa itse, mutta muistipiiriä en.
Onko jotain testituloksia että ne ei kestäisi?
On siellä erillistuulettimiakin jokunen.
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
330
Mitä tarkoittaa 20% tehokkaampi? Mulla on ei samsungeilla 1060 kortteja ja ne menee suunnilleen 24MH@80W ja 24,5MH@90W. Samsungeillako saa 1060 kulkemaan 30MH vai onko watit 20% pienemmät?
Niin noi on varmaan micronin muisteilla sitten? Ainakin silloin kun ite tuli noilla 1060:llä louhittua, hynixit kulki aikalailla ~20mh/s, micronit ~24 ja Samsungi ~26

En tiiä, toki Maineri ohjelmat sekä gpu ajurit noista 2017/2018 ajoista muuttuneet, en tiedä onko asiat sitten nykypäivänä erit. Muutamiltakin henkilöiltä oon saanu täällä privaviestiä että oisko tipsejä hynixin 1060:lle kun ei kulje kuin 19-20mh/s vaikka kokeiltu negatiivisia core/Mem kellotuksia että myös yli ja kaikenmaailman PL limiteillä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
122
Nyt on alkamaisillaan varsin kiinnostava viikko mainauksen tuottojen kannalta. Tuotot nyt matalimmillaan 3 kuukauteen. Mielestäni tuottojen lasku suhteessa transaktioiden määrään (katkoviiva) on myös hieman poikkeavassa asennossa:
Screenshot_20210426-084121_Chrome.jpg
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 683
Noh tuossa on aina suuri ero viikonlopun ja viikon välillä. ETH ja kaikki muut kuitenkin on taas kiivenneet joten voisi hyvin odottaa että tuotot paranee. Bensan hinta on juuri nyt hyvin alhainen.


Ajan kaikkia kortteja 100% nopeudella. mieluummin 10-20 astetta viileämmät muistit kuin tuulettimen sääliminen. ajattelen homman niin, että tuulettimen osaan vaihtaa itse, mutta muistipiiriä en.
Onko jotain testituloksia että ne ei kestäisi?
On siellä erillistuulettimiakin jokunen.
Kyllä tuulettimet aikansa kestää. Mulla on kai kahdesta näyttiksestä mennyt nimenomaan tuulettimet. Koskaan ei mistään muusta raudasta ole tullut vikoja, tietotekniikka vaan teknisesti vanhenee arvottomaksi.

Mutta joo, jos ne tuulettimet menee jossain 3-4 vuoden jälkeen, niin ne on A jonkun toisen ongelma B helppo ja halpa vaihtaa.

Mutta toisaalta, mä olen huomannut että korttikohtaisesti jossain 55%-65%, niin tolla välillä kun säätää korkeammalle, ei se vaikuta lämpöihin kuin korkeintaan asteen verran. Suurin osa mulla on noin 55%-60%, monet kortit on alle 50 astetta. Muutamaa näyttistä joudun ajamaan kovemmilla kierroksilla kuten yksituulettiminen 3060 ja 6700 XT refu, niille olen myös ohjannut lisätuulettimia.(AMD:n refussa on selvästi huonompi jäähy muistien suhteen kuin AIB malleissa, core ei ole erityisen kuuma mutta muistit on 90 astetta, joka on 87% maksimista)


Tosiaan ihan hyvin olen pärjännyt Windowsilla ilman mitään kummempaa rigihallintaa, muutama päivä sitten säädin Googlen remote desktopin, mutta en ole sitä yhtään vielä käyttänyt alkutestauksen jälkeen, poolista kun katsoo päivittäin että hashrate on mitä pitää, niin noi vetää viikosta toiseen, ilman että mun täytyy tehdä mitään.

Oudosti kun vaihdoin mainausosoitetta toiseen Coinbasesta Binanceen, tuonne vanhaan osoitteeseen on tullut pieniä hiluja useamman päivän ajalta. Määrät on tosi olemattomia, yhteensä joku 20 eurosenttiä kolmelta päivältä, mutta omituista. Otin tilitykset ulos poolista liki päivää myöhemmin kun olin minerit siirtänyt uuteen osoitteeseen. Flexpoolin pplns osuudet kestää alle tunnin.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Ajan kaikkia kortteja 100% nopeudella. mieluummin 10-20 astetta viileämmät muistit kuin tuulettimen sääliminen. ajattelen homman niin, että tuulettimen osaan vaihtaa itse, mutta muistipiiriä en.
Onko jotain testituloksia että ne ei kestäisi?
On siellä erillistuulettimiakin jokunen.
Mistä noita näyttiksen tuulettimia meinaat tilata? Mulla saattaisi olla tarvetta.

Sinänsä käsittääkseni vaihto on hyvin yksinkertaista, muovit vaan auki päältä (ei tartte takakanttakaan aukaista), plugit irti ja uudet paikalle.

Mutta toisaalta, mä olen huomannut että korttikohtaisesti jossain 55%-65%, niin tolla välillä kun säätää korkeammalle, ei se vaikuta lämpöihin kuin korkeintaan asteen verran. Suurin osa mulla on noin 55%-60%, monet kortit on alle 50 astetta. Muutamaa näyttistä joudun ajamaan kovemmilla kierroksilla kuten yksituulettiminen 3060 ja 6700 XT refu, niille olen myös ohjannut lisätuulettimia.(AMD:n refussa on selvästi huonompi jäähy muistien suhteen kuin AIB malleissa, core ei ole erityisen kuuma mutta muistit on 90 astetta, joka on 87% maksimista)
Samanlainen kokemus, että jossain 65 % yli alkaa vaikutus loppumaan. Melu vaan kasvaa. Luultavasti jäähyn kapasiteetti tulee ensin vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 985
Mistä noita näyttiksen tuulettimia meinaat tilata? Mulla saattaisi olla tarvetta.

Sinänsä käsittääkseni vaihto on hyvin yksinkertaista, muovit vaan auki päältä (ei tartte takakanttakaan aukaista), plugit irti ja uudet paikalle.
mallikohtaisestihan noi pitää ettiä. Tuossa esim ASUS DUAL-RX580-8G ja koska kiinanpojat niin tuurista kii tuleeko aina ne mitä tilattiin.

 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
mallikohtaisestihan noi pitää ettiä. Tuossa esim ASUS DUAL-RX580-8G ja koska kiinanpojat niin tuurista kii tuleeko aina ne mitä tilattiin.

Joo, ton verran mäkin olen löytänyt, mutta ei oikein kutsuisi tollanen "tuleeko aina ne mitä tilattiin"-meininki :) Mutta siihen se kai sitten menee, jos tohon hommaan lähtee. Tietysti, jos kannattavuus jossain vaiheessa laskee ja ei ole kiire pitää "miehiä töissä", niin voisi kai takuuhuoltoonkin laittaa tuulettimet vaihdettavaksi? Kyseessä kuitenkin takuullinen kortti, eikä takuukaan ole kuin puolivälissä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Estimated Earnings 0.00347

Viime viikolla oli reilusti korkeampi. Taitaa nyt viikonloppu vain vaikuttanee asiaan?
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
122
Estimated Earnings 0.00347

Viime viikolla oli reilusti korkeampi. Taitaa nyt viikonloppu vain vaikuttanee asiaan?
Jep, mainaukssn tuotot vajosi viikonloppuna matalimmalle tasolle 3 kuukauteen. On kyllä syytä olettaa että tuottotaso lähtee kasvuun, mutta kuinka paljon - se jää nähtäväksi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Huomasin, muuten, että vaikka nuo läppärit sijoittaiskin hieman lämpimämpään paikkaan, niin kaikista tärkein on mahdollisimman avoin ilmanotto pohjasta. Eli väljä ritiläkkö toimii parhaiten. Tai sitten yksinkertaisesti tuuletinalusta tms, mutta tällöinkin kannattaa huomioida se sijainti. Jos on tasainen alusta missä ilma ei pääse niin hyvin kiertää, vaikuttaa se heti lämpötilaan.

Avoin pohja raittiilla ilmalla voi olla jopa parempi kuin tuuletinalusta alla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Nyt on alkamaisillaan varsin kiinnostava viikko mainauksen tuottojen kannalta. Tuotot nyt matalimmillaan 3 kuukauteen. Mielestäni tuottojen lasku suhteessa transaktioiden määrään (katkoviiva) on myös hieman poikkeavassa asennossa:
Nyt kaikki twiittaamaan niin saadaan tuotot ylös.

Screenshot_20210426-101448.jpg
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Estimated Earnings 0.00347

Viime viikolla oli reilusti korkeampi. Taitaa nyt viikonloppu vain vaikuttanee asiaan?
Bitcoin on ollut laskussa jo 10 päivää, joten eiköhän se ala vaikuttaa kaikkiin. Monet ovat todenneet, että haluavat rahaa siitä pois, niin siirtomaksut on pompsahtaneet 50 dollariin / laaki ja silti on ilmeisen jumissa systeemit.. Eli jos aikoo tehdä noston ja saada vielä rahat ulos, niin ei kannata kitsastella.. tai voi jäädä saamatta..
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Bitcoin on ollut laskussa jo 10 päivää, joten eiköhän se ala vaikuttaa kaikkiin. Monet ovat todenneet, että haluavat rahaa siitä pois, niin siirtomaksut on pompsahtaneet 50 dollariin / laaki ja silti on ilmeisen jumissa systeemit.. Eli jos aikoo tehdä noston ja saada vielä rahat ulos, niin ei kannata kitsastella.. tai voi jäädä saamatta..
Eihä tässä rahoja ole tarkoitus ottaa ulos :) Mietiskelen vain tuota tuottoa. Ethereumia mainaan (ja holdaan) tässä vielä pitkään näillä näkymin. Nousua odotellessa jne.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
76
Mistä kantsis lähtee kokeilee... pl 48 core -502 mem +1300? Hash ~62MH/s. Kortti 3070. Onkos ajureilla jotain merkitystä?
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Huomasin, muuten, että vaikka nuo läppärit sijoittaiskin hieman lämpimämpään paikkaan, niin kaikista tärkein on mahdollisimman avoin ilmanotto pohjasta. Eli väljä ritiläkkö toimii parhaiten. Tai sitten yksinkertaisesti tuuletinalusta tms, mutta tällöinkin kannattaa huomioida se sijainti. Jos on tasainen alusta missä ilma ei pääse niin hyvin kiertää, vaikuttaa se heti lämpötilaan.

Avoin pohja raittiilla ilmalla voi olla jopa parempi kuin tuuletinalusta alla.
Laita läppäri vaikka näin:
1619427034121.png
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
163
Jep, mainaukssn tuotot vajosi viikonloppuna matalimmalle tasolle 3 kuukauteen. On kyllä syytä olettaa että tuottotaso lähtee kasvuun, mutta kuinka paljon - se jää nähtäväksi.
Nää tuotot 1 GH/s on kyllä nyt niin syvältä... Monthly ETH -> 0.973952
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Laita läppäri vaikka näin:
Ja tärkeintä on säilyttää muovit päällä, niin voi parin vuoden päästä myydä "vain" kokeiltuna :D

Jokuhan tuossa sanoi, että kannattaa myös avata pohjapelti. Näkisin että ^^ noin asetettu kone hyöytyy tuosta taustapellin irroituksesta vielä enemmän. Toki kaikki pölykin menee sitten koneeseen, kun ei ole mitään esteenä
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 480
Viestejä
4 163 671
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom