Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Paljonko tuollainen kortti nappaa virtaa riserin kautta? Nythän noihin menee näytönohjaimiin tietysti erikseen 8+8 tai 8+6 -pinniset liittimet. Mulla on nimittäin sata-virtapiuhoja ylimääräisiä, mutta muut on loppu. Tarttis tuo yksi ohjain saada vielä tuonne kiinni. Pienellä järjestelyllä saisin vapautettua virtapiuhoja kyllä, mutta kun ihan aluksi kokeilin kaikki riserit noilla sata-virroilla, niin eivät toimineet. Tosin siinä oli alkuhässäkässä monta muutakin syytä ja nyt kun todistettavasti tuo kokoonpano muuten toimii, niin voisi vähän säätää. Sitten ainakin tietää, mikä aiheutti toimimattomuuden, kun testaa vain yhtä muutosta kerrallaan. Ja montako riseriä olette ruokkineet yhdestä letkusta?
Älä nyt vaan aloita uutta mellakkaa siitä, montako riseriä saakaan kytkeä samaan sata-virtajohtoon :joy: Ainakin kaksi saat kytkeä samaan johtoon omiin liittimiinsä. Pcie x1 riserin kautta se kuluttaa max 25 W kun kytkee sata-molex adapterilla.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
Tätä ketjua kun lukee niin veikkaan että kesähelteillä jos/kun kryptot ovat laskeneet ja eth diffi on noussut on paljon näytönohjaimia ja pakettikoneita myytävänä.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
461
Tätä ketjua kun lukee niin veikkaan että kesähelteillä jos/kun kryptot ovat laskeneet ja eth diffi on noussut on paljon näytönohjaimia ja pakettikoneita myytävänä.
Tai sitten ensi vuoden verotietojen kärjessä on uusia nimiä. Sen verran tuottoisan kuuloista hommaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
355
Tätä ketjua kun lukee niin veikkaan että kesähelteillä jos/kun kryptot ovat laskeneet ja eth diffi on noussut on paljon näytönohjaimia ja pakettikoneita myytävänä.
Voi olla ja vaikka arvo ei tipu tai vaikeus nouse. Lämmin kesä tekee korteille makiaa.

Tai sitten ensi vuoden verotietojen kärjessä on uusia nimiä. Sen verran tuottoisan kuuloista hommaa.
Herätys, vuotta on melkein 10kk jäljellä. ETH arvosta ei mitään hajua, onko huhtikuussa 300€ ja pysyy siinä seuraavat pari vuotta.
+100k€ tulot vuodessa:rofl:
Eikä siihen tarvitse kun 80kpl 3060ti:tä, jos hinta on mitä just nyt. Investoitu summa näyttiksiin +50k€ ja muut rojut päälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
945
jos muutamalla näyttiksellä saa ~3M USD kuukaudessa niin kuulostaahan toi hyvältä hommalta

En tiedä näkyykö näytönohjaimet workerina vai onko yksi kone worker, mutta tuosta tulee toi on karkeasti 430-440MH/s/worker, eli tuskin yksittäisiä näyttiksiä. Jos noi olisi vaikkapa RTX3070 sarjalaisia (60MH/s), niin on siinä vähän velkaakin takana ennenkuin voitolle pääsee (20 000 näyttistä).
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
122
Ihme juttu, siirsin eilen euroja Coinmotionista omalle pankkitilille. Rahat on nyt yllättäen palautuneet Coinmotioniin, eivätkä ne näkyneet pankkitililläni misäään vaiheessa. Eli siirto ei ole mennyt läpi. Mikä voisi olla syynä?
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
163
Ihme juttu, siirsin eilen euroja Coinmotionista omalle pankkitilille. Rahat on nyt yllättäen palautuneet Coinmotioniin, eivätkä ne näkyneet pankkitililläni misäään vaiheessa. Eli siirto ei ole mennyt läpi. Mikä voisi olla syynä?
Viime päivien coinmotion -kommenttien perusteella alkaa herätä ajatus jonkun toisen lompsan käyttöönotosta... Itellä ei oo ollut ainakaan vielä ongelmia onneksi.
 

Spoonz

Tukijäsen
Liittynyt
10.08.2017
Viestejä
332
Muutama tunti meni coinmotionilla eilen, että saapui eth perille poolista
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Se perusteli sillä että myynnissä on 5700xt rigi hintaan 6900€ ja tämä louhii enemmän kuin ne niin hän myy samaan hintaan
Mihin ihmeeseen se rigin hinta 6900 voi perustua? 5700 xt on nykyisessä "mustassa pörssissä" kuitenkin pahimmillaankin 650 e, joten 6 x 3900 €. Muut tykötarpeet, emo ja prossu vaikka käytettynä 200 €, virtalähteet 400 €. Sanotaan että risereineen kaikkineen esim. 1000 €. Ollaan siis 4900 €.

Eli 2000 € vaivanpalkkaa kasauksesta? Tossahan se vasta bisnes tosiaan olisikin. Millasia persoonia näitä sitten oikein ostelee, jos ei sen vertaa halua paneutua, että kasaisi nuo rigit itse? Melkosta preemiota maksetaan, että saa siinä 3 kk jauhella pelkkää preemiota puhumattakaan koko laitteiston takaisinmaksusta...
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
284
Viime päivien coinmotion -kommenttien perusteella alkaa herätä ajatus jonkun toisen lompsan käyttöönotosta... Itellä ei oo ollut ainakaan vielä ongelmia onneksi.
Vähän kyllä on ollut kuumotusta lisäävää sävyä muutamissa viimepäivien kommenteissa, mutta omat kokemukset tähän mennessä vain myönteisiä. Poolin lähettämä tilitys hyväksyttiin about kymmenessä minuutissa. Ja hetken kuluttua tekemäni eth->euro vaihto onnistui myös ongelmitta. Toistaiseksi toiminut kaikki siis mainiosti ja asiakaspalvelukin toimi hyvin, kun pari kertaa tuli alkuvaiheessa kysyttävää. Ulos en tosin ole sieltä euroja vielä nostellut, enkä välttämättä aio sitä koskaan tehdäkään.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 215
Itse laitannut läppärin alle korokkeen että ottaa paremmin ilmaa ja "avoimella" paikalla ettei kierrättäisi ulostulevaa ilmaa. Muistien lämpöjä ei voi seurata ohjelmallisesti, mutta eihän tässä 3070:ssä pitäisi olla muistien lämpöjen kanssa niin isoa ongelmaa kuin 3080/3090-kanssa.
Uusimma HWinfo betalla ainakin itselläni näkyy hotspot lämpötila. Vielä en mainausta ole kerinnyt kokeilemaan uudella koneella, mutta idlessä maximi ollut 60c.
 
Liittynyt
27.12.2020
Viestejä
77
@Asmola @satasenlaina Te kun myös louhitte läppärillä niin onko mitään tietoa muistien lämmöistä? Ja oletteko jäähdyttäneet konetta jotenkin erikoisemmin vai onko normaalisti läppäri vain pöydällä?
HWinfolla olen katsonut rtx 3070 koneella GPU Temperaturen olevan 73c ja GPU HotSpot Temperature 82c. En tiedä missä lämmöissä todellisuudessa muistit on, mutta näppituntumalla sanoisin että ei sormet ainakaan pala. Toisessa läppärissä on rtx 2060, ja Temperature 62c ja HotSpot Temperature 72c, mutta näppäimistö suorastaan hehkuu kuumuutta varsinkin jos zoomissa samaan aikaan kokoustaa, mutta voi olla hyväkin että lämpö nousee koneesta ylös eikä jää sisään koteloon. 3070 ei ole muuta kuin nostettu pöydästä ylös jotta ilma kiertää ja 2060 alla on kahden tuulettimen jäähdytysalusta. 3 kk tullut louhittua tällä 2060 ja eilen kone meni lukkoon ensimmäistä kertaa kun selasin kuvia verkosta, pitää varmaan tällä louhia vain nukkuessa ettei sula käsiin. EDIT: tulee nyt kokeiltua miten läppärit louhimiseen taipuu, olen varautunut siihen että koneen elinikä ei ole kovin pitkä tai ainakin jotain vaurioita tulee.
 
Liittynyt
27.12.2020
Viestejä
77
Vähän kyllä on ollut kuumotusta lisäävää sävyä muutamissa viimepäivien kommenteissa, mutta omat kokemukset tähän mennessä vain myönteisiä. Poolin lähettämä tilitys hyväksyttiin about kymmenessä minuutissa. Ja hetken kuluttua tekemäni eth->euro vaihto onnistui myös ongelmitta. Toistaiseksi toiminut kaikki siis mainiosti ja asiakaspalvelukin toimi hyvin, kun pari kertaa tuli alkuvaiheessa kysyttävää. Ulos en tosin ole sieltä euroja vielä nostellut, enkä välttämättä aio sitä koskaan tehdäkään.
Sama homma. Poolista mennyt Coinmotioniin oikein hyvin maksut ja sinne jätän pitkään holdiin. Northcryptoon louhin myös toisella koneella ja siellä myyn tai vaihdan litecoiniksi ja lähetän binanceen. Kaksi välittäjää käytössä siksi, että ehkä mahdollista kiertää FIFO-periaate, kysyn verottajalta ensi viikolla onnistuuko.
 
Liittynyt
29.01.2019
Viestejä
39
En tiedä näkyykö näytönohjaimet workerina vai onko yksi kone worker, mutta tuosta tulee toi on karkeasti 430-440MH/s/worker, eli tuskin yksittäisiä näyttiksiä. Jos noi olisi vaikkapa RTX3070 sarjalaisia (60MH/s), niin on siinä vähän velkaakin takana ennenkuin voitolle pääsee (20 000 näyttistä).
joo vähän sekalaisia workereita, random wallet minkä clickasin etusivulta https://ethermine.org/miners/b0957973747f5202867383c84D5463B303318af7/dashboard
jotkut vetää vähän eri kaliiberilla näitä selkeesti
 
Liittynyt
20.04.2020
Viestejä
90
Onko muilla ollut miten paljon heittoja viikko- ja/tai päivätasolla sen suhteen kuinka paljon louhinta tuotaa ETH:ta?

Itse kun tän touhun aloittelin varmaan vajaa kuukausi takaperin yhden RTX3080 turvin, niin muistelen arvelleeni että about 0,05ETH pitäisi viikkoon tulla (2miners.com poolin minimimaksu). Kaikki alkusekoilut huomioiden mielestäni/muistaakseni tuohon vauhtiin pääsinkin. Nyt kuitenkin tuntuu että 1½ viikkoa ainakin menee että pääsee samaan. Mietin että louhinnan vaikeustaso ehkä vaikuttaa tuohon, mutta googlettelun perusteella aika lievältä näyttää nousu sen suhteen tässä muutaman viikon aikajänteellä, niin en oikein keksi mikä tässä mättää, vai mättääkö mikään? Palauttakaa minut todellisuuteen vainoharhaisuuksistani :)
 

JiiTee

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2018
Viestejä
215
Mihin ihmeeseen se rigin hinta 6900 voi perustua? 5700 xt on nykyisessä "mustassa pörssissä" kuitenkin pahimmillaankin 650 e, joten 6 x 3900 €. Muut tykötarpeet, emo ja prossu vaikka käytettynä 200 €, virtalähteet 400 €. Sanotaan että risereineen kaikkineen esim. 1000 €. Ollaan siis 4900 €.

Eli 2000 € vaivanpalkkaa kasauksesta? Tossahan se vasta bisnes tosiaan olisikin. Millasia persoonia näitä sitten oikein ostelee, jos ei sen vertaa halua paneutua, että kasaisi nuo rigit itse? Melkosta preemiota maksetaan, että saa siinä 3 kk jauhella pelkkää preemiota puhumattakaan koko laitteiston takaisinmaksusta...
Kyllä nuo on aikamoisia sankareita ketkä ostelee, mult kävi yks ostaas kortteja.. ostannu just velaks teslan ja 50k lainaa että pääsee mainaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 410
Onko muilla ollut miten paljon heittoja viikko- ja/tai päivätasolla sen suhteen kuinka paljon louhinta tuotaa ETH:ta?

Itse kun tän touhun aloittelin varmaan vajaa kuukausi takaperin yhden RTX3080 turvin, niin muistelen arvelleeni että about 0,05ETH pitäisi viikkoon tulla (2miners.com poolin minimimaksu). Kaikki alkusekoilut huomioiden mielestäni/muistaakseni tuohon vauhtiin pääsinkin. Nyt kuitenkin tuntuu että 1½ viikkoa ainakin menee että pääsee samaan. Mietin että louhinnan vaikeustaso ehkä vaikuttaa tuohon, mutta googlettelun perusteella aika lievältä näyttää nousu sen suhteen tässä muutaman viikon aikajänteellä, niin en oikein keksi mikä tässä mättää, vai mättääkö mikään? Palauttakaa minut todellisuuteen vainoharhaisuuksistani :)
Oletko ETH kurssia seuraillut? Kuukausitasolla -10% nyt taulussa ja samaan aikaan vaikeustaso vain nousee. Ja onhan tässä ollut hulluja päiviä blokkipalkkioiden suhteen.

Sieltä testaileen eri hinnan ja vaikeustason muutoksilla päivätuottoa: Ethereum (ETH) Mining Profit Calculator - WhatToMine
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Onko kenelläkään louhinnassa levinnyt vielä 3080:ia? Pelikäytöstä niitä on näkynyt hajoilevan, niin mietin vaan että kumpikohan sitä raskaampaa käyttöä nyt lopulta on :whistling:
 

Spoonz

Tukijäsen
Liittynyt
10.08.2017
Viestejä
332
puli-ilmaiseksi ostamani viallinen gtx 1060 6gb on nyt uunitettu ja mainaa mukavasti. Virtaa antaa viallisena ostamani superflower. Kyllä nyt kelpaa mainata, kun osat halpoja :cigar:
Kunhan ei mökki kärähdä :cigarbeye:
 

Spoonz

Tukijäsen
Liittynyt
10.08.2017
Viestejä
332
Onko kenelläkään louhinnassa levinnyt vielä 3080:ia? Pelikäytöstä niitä on näkynyt hajoilevan, niin mietin vaan että kumpikohan sitä raskaampaa käyttöä nyt lopulta on :whistling:
rtx 3080 trinity on louhimassa. Muuten ongelmitta, mutta muistien tyynyt hikoilee jotain öljyä sen verta paljon, et pari kertaa olen purkanut ja kuivannut. Alkaa nimittäin muistien lämmöt nousemaan öljyjen eristäessä, tai siis puhaltimet huutamaan sen takia
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
rtx 3080 trinity on louhimassa. Muuten ongelmitta, mutta muistien tyynyt hikoilee jotain öljyä sen verta paljon, et pari kertaa olen purkanut ja kuivannut. Alkaa nimittäin muistien lämmöt nousemaan öljyjen eristäessä, tai siis puhaltimet huutamaan sen takia
Tuttu ilmiö.

 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
rtx 3080 trinity on louhimassa. Muuten ongelmitta, mutta muistien tyynyt hikoilee jotain öljyä sen verta paljon, et pari kertaa olen purkanut ja kuivannut. Alkaa nimittäin muistien lämmöt nousemaan öljyjen eristäessä, tai siis puhaltimet huutamaan sen takia
Näytönohjainta ei varmaankaan ilman lämpötyynyjä kannata jättää, eli öljyinenkin tyyny lienee parempi kuin ei lainkaan. Onko tuolla vuotaneella öljyllä ihan oikeasti suurikin merkitys?

Juuri katselin kun vaihdoin SSD:tä, että sen päälle laittamani jäähdytyssiilin lämpötyyny oli myös hikoillut öljyä muistipiireille ja sitä pyyhkiessä sitten lähti tarroista osat teksteistäkin
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 410
rtx 3080 trinity on louhimassa. Muuten ongelmitta, mutta muistien tyynyt hikoilee jotain öljyä sen verta paljon, et pari kertaa olen purkanut ja kuivannut. Alkaa nimittäin muistien lämmöt nousemaan öljyjen eristäessä, tai siis puhaltimet huutamaan sen takia
Eikö se valuminen pitänyt olla halpojen tyynyjen ominaisuus? Jännä että on niissä pihistelty nopeimman pelikortin kohdalla :think:

Googlailun perusteella silikoni tyynyt valuttaa sen takia että sillä eliminoidaan ilma pintojen välillä ja samalla toimii liimana. Ja kuivana lämmönjohtavuus heikkenee.
 
Viimeksi muokattu:

Spoonz

Tukijäsen
Liittynyt
10.08.2017
Viestejä
332
Näytönohjainta ei varmaankaan ilman lämpötyynyjä kannata jättää, eli öljyinenkin tyyny lienee parempi kuin ei lainkaan. Onko tuolla vuotaneella öljyllä ihan oikeasti suurikin merkitys?

Juuri katselin kun vaihdoin SSD:tä, että sen päälle laittamani jäähdytyssiilin lämpötyyny oli myös hikoillut öljyä muistipiireille ja sitä pyyhkiessä sitten lähti tarroista osat teksteistäkin
Juu, se tyynyjen eristävyys nousee aika nopeasti, kun sitä öljyä välissä. Suihkumoottorista ääni hiljenee lähes äänettömäksi, vaikka muistien lämmöt samat
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Kyllä nuo on aikamoisia sankareita ketkä ostelee, mult kävi yks ostaas kortteja.. ostannu just velaks teslan ja 50k lainaa että pääsee mainaa.
Siis oikein pisnismiehiä perinteiseen malliin. Ensin ostetaan autot ja vehkeet, sitten katotaan mitä tulee. Yleensä ei kovin kauan ainakaan yhtään mitään...

No, laina on halpaa, harmi vaan, jos vehkeet menee lunastukseen ja silti jää vielä velkaa maksettavaksi.
 
Liittynyt
20.04.2020
Viestejä
90
Oletko ETH kurssia seuraillut? Kuukausitasolla -10% nyt taulussa ja samaan aikaan vaikeustaso vain nousee. Ja onhan tässä ollut hulluja päiviä blokkipalkkioiden suhteen.

Sieltä testaileen eri hinnan ja vaikeustason muutoksilla päivätuottoa: Ethereum (ETH) Mining Profit Calculator - WhatToMine
Kiitokset linkistä, vaikuttaa pätevältä laskurilta niin pitää perehtyä paremman ajan kanssa tarkemmin.

En kuitenkaan hae tuolla mun alkuperäisellä kysymyksellä niinkään euro/dollari/xxx-tuottoa, vaan ihan pelkkää ETH-tuottoa. Tää louhinta on mulle oikeastaan sijoittamista kryptoihin, eli ei ole mitään intressiä saada oikeita euroja välittömästi tilille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Tilasin toisen 3 v sopparilla ja toisen jouduin maksaan heti. Huononsi kyllä tuottoprosenttia, kun piti sitoo omaa rahaa.

Kummankin sopimuksessa lukee 2-5 päivää.

Olisin ottanut kummankin suoraan vipillä, mutta ei mennyt soppari läpi.

Ajattelin väkertää excelin tuotosta. Katotaan saanko aikaseks tehtyä sellasta, joka ottaa verot, sähköt ja muut huomioon.

Pitää myös varmaan paneutua asiaan, kun en koko hommasta ymmärrä vielä mitään. Mutta näinpä se monta muutakin asiaa oppinut. Kädet santaan ja sit mietitään, miten tää muutetaan tuottavaks.

Näköjään koneet loppu jo telialta.
Milläköhän ne arpoo sen luoton? Itse sain limitin kahteen ja puoleen tonniin niin sain 2 konetta laskulla. Yritin kyllä täpöä 5k€. Tilasin sitten vielä yhden visalle ja yhden käteisellä.

Varmaan takuu. Mut onhan uusilla korteilla myös takuu. Paljonko sulla on ROI nyt, laskeskellu yhtään?
Näytönohjaimien hinta on raketoiva. Muuttuu kohta päivittäin.
Ei siinä paljoa jää paketille hintaa vs pelkkä näyttis.
Verkkiksessä olisi 3060ti paketteja heti saatavilla. Paku täyteen laatikoita, vois porukka ihmetellä kun lastailisi siinä edessä.
En oo sen tarkemmin laskenut tai siis olen karkeasti laskenut niin, että en palauttaisi mitään ja tuotto olisi nykytaso 1200€/coini. Tällöin kustannukset menisi jotenkin 23k€ sijoituksella 32k€/v miinus verot ja sähköt. Mutta tuo nyt on vaan tollasta ajankulua laskea kun tosiaan ainakin 5k€ edestä menee koneita takaisin. Ja osan koneista laitan osiksi, joten osista tulee profittia toki sitten taas rigi kamat maksaa. Junnukin kuolaa kovasti hp:n koneesta ryzeniä itselleen ja osti uuden emon jo kun tollasta pakettikoneen emoa siihen voi laittaa.

Lisäksi kun eth tasosta ei ole mitään hajua niin en mä yritä laskea mitään tarkasti vaan laitan sen verran kiinni mitä laitan. Sveassa säästötili tuottaa 0,8%, jotta odotan saavani tällä touhulla vähän enempi käteen noille rahoille ja se kaikki on plussaa. En ole hakemassa jättipottia. Kyllähän tää nyt sen verran näyttää tässä vaiheessa tuottavan, että pahimmillaan voi päätyä +/-0€ tilanteeseen. Vaikea nähdä skenaariota, että kovat tappiot tulossa. Palautus aikojen jälkeen pitäisi olla jo sen verran kryptoa jos taso pysyy edes sen aikaa tuossa nyykisen paikkeilla, että vaikka kurssi floppaisi sitten kesällä/syksyllä niin voisi myydä koneet tappiolla ja silti jäädä juuri omilleen. Jos se taas rommaa ennen sitä niin sitten vaan purkit maitojunalla takaisin kauppaan.

Isoin positiivinen asia tässä tuntuu olevan, että mulla on vuosien jälkeen herännyt kipinä taas ruuvailla atk:ta. Ehkä taustalla on se, että viimiset 2v sijoittaminen on ollut se kiinnostuksen kohden ja nyt tässä yhdistyy se ja atk niin mieli on korkealla (toistaiseksi ainakin XD).
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Kiitokset linkistä, vaikuttaa pätevältä laskurilta niin pitää perehtyä paremman ajan kanssa tarkemmin.

En kuitenkaan hae tuolla mun alkuperäisellä kysymyksellä niinkään euro/dollari/xxx-tuottoa, vaan ihan pelkkää ETH-tuottoa. Tää louhinta on mulle oikeastaan sijoittamista kryptoihin, eli ei ole mitään intressiä saada oikeita euroja välittömästi tilille.
Mitäs kaikkea louhit ETH:n lisäksi ja mitä välittäjää käytät? Joku täällä mainosti Binancea ja itse päädyin siihen. Ihan asialliselta se on mielestäni vaikuttanut.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Milläköhän ne arpoo sen luoton? Itse sain limitin kahteen ja puoleen tonniin niin sain 2 konetta laskulla. Yritin kyllä täpöä 5k€. Tilasin sitten vielä yhden visalle ja yhden käteisellä.

En oo sen tarkemmin laskenut tai siis olen karkeasti laskenut niin, että en palauttaisi mitään ja tuotto olisi nykytaso 1200€/coini. Tällöin kustannukset menisi jotenkin 23k€ sijoituksella 32k€/v miinus verot ja sähköt. Mutta tuo nyt on vaan tollasta ajankulua laskea kun tosiaan ainakin 5k€ edestä menee koneita takaisin. Ja osan koneista laitan osiksi, joten osista tulee profittia toki sitten taas rigi kamat maksaa. Junnukin kuolaa kovasti hp:n koneesta ryzeniä itselleen ja osti uuden emon jo kun tollasta pakettikoneen emoa siihen voi laittaa.

Lisäksi kun eth tasosta ei ole mitään hajua niin en mä yritä laskea mitään tarkasti vaan laitan sen verran kiinni mitä laitan. Sveassa säästötili tuottaa 0,8%, jotta odotan saavani tällä touhulla vähän enempi käteen noille rahoille ja se kaikki on plussaa. En ole hakemassa jättipottia. Kyllähän tää nyt sen verran näyttää tässä vaiheessa tuottavan, että pahimmillaan voi päätyä +/-0€ tilanteeseen. Vaikea nähdä skenaariota, että kovat tappiot tulossa. Palautus aikojen jälkeen pitäisi olla jo sen verran kryptoa jos taso pysyy edes sen aikaa tuossa nyykisen paikkeilla, että vaikka kurssi floppaisi sitten kesällä/syksyllä niin voisi myydä koneet tappiolla ja silti jäädä juuri omilleen. Jos se taas rommaa ennen sitä niin sitten vaan purkit maitojunalla takaisin kauppaan.

Isoin positiivinen asia tässä tuntuu olevan, että mulla on vuosien jälkeen herännyt kipinä taas ruuvailla atk:ta. Ehkä taustalla on se, että viimiset 2v sijoittaminen on ollut se kiinnostuksen kohden ja nyt tässä yhdistyy se ja atk niin mieli on korkealla (toistaiseksi ainakin XD).
Itselläni tie vei foldauksen kautta takaisin ATK-harrastukseen ja se on ollut ihan mielenkiintoista. Edellisen kerran kasasin koneita 486SX-aikoina, Cirrus Logicin näyttis oli ja 428 MB Seagaten levy. Olivat olevinaan hyviä vehkeitä :) Sitten opiskeluaikoina ostin ihan uuden konepaketin, kuitenkin tämmösistä standardiosista. Sen aika kun meni ohi, niin tilalle tuli läppäri. Ja niitten kanssa leikittiin viime kevääseen asti.

Nyt on sitten jo käytännössä 2 konepakettia rakennettu, joista toinen valjastettu puhtaasti miningiin, tehottomalla näyttiksellä tosin. Saas nähdä mihin sen kanssa päädytään, mutta jotain upgradea siihen kyllä hankin.

Sijoittaminen on mielestäni hieman eri asia kuin tämä, mutta samoja ajatuksia voi toki hyödyntää ja sijoituksena tätäkin voi pitää. Kyllä päämeininki on edelleen perusjyyräys indeksirahastoihin ja ehkäpä taas jossain vaiheessa osakkeisiinkin, mutta ehkä tätä voi pienenä lisänä pitää. Pääasia on ehkä tämä harrastaminen :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Jaa a, en kyllä tiedä. Mietin samaa, kun parkkiksella istuin autossa ja koitin painaa ostonappulaa.

30+ sivua luettu taaemmas tätä ketjua. Jotain on jo jäänyt käteen.

Ajatukset nyt: Binanceen lompakko. Louhinta ykkösenä PhoenixMinerillä tai kakkosena NiceHashillä. Päätöstä en ole vielä osannut tehdä.
Telialla ei sitten ole muuta kuin verkkokaupan 14p palautus jos paketti on korkkaamaton tai saa sen avata, mutta jos otat käyttöön ja palautat niin -30% hinnasta. Eli kannattaa miettiä ennenkuin alkaa säätämään. Jos et ole kiinnostuntu touhusta niin mä voisin kyllä ostaa ne sulta, ehkä XD.

Itselläni tie vei foldauksen kautta takaisin ATK-harrastukseen ja se on ollut ihan mielenkiintoista. Edellisen kerran kasasin koneita 486SX-aikoina, Cirrus Logicin näyttis oli ja 428 MB Seagaten levy. Olivat olevinaan hyviä vehkeitä :) Sitten opiskeluaikoina ostin ihan uuden konepaketin, kuitenkin tämmösistä standardiosista. Sen aika kun meni ohi, niin tilalle tuli läppäri. Ja niitten kanssa leikittiin viime kevääseen asti.

Nyt on sitten jo käytännössä 2 konepakettia rakennettu, joista toinen valjastettu puhtaasti miningiin, tehottomalla näyttiksellä tosin. Saas nähdä mihin sen kanssa päädytään, mutta jotain upgradea siihen kyllä hankin.

Sijoittaminen on mielestäni hieman eri asia kuin tämä, mutta samoja ajatuksia voi toki hyödyntää ja sijoituksena tätäkin voi pitää. Kyllä päämeininki on edelleen perusjyyräys indeksirahastoihin ja ehkäpä taas jossain vaiheessa osakkeisiinkin, mutta ehkä tätä voi pienenä lisänä pitää. Pääasia on ehkä tämä harrastaminen :)
Eli sulla on sitten joku tollanen n.30v taukoa XD.


Joo en mä kk säästöjä (vielä) ole ohjannut tänne tai lähtenyt myymään sillä silmällä, että tänne voisi laittaa. Käteistä vaan oli lähes nollakorolla niin katotaan jos täällä saisi vähän enempi tuottoa ja samalla mielenkiintoista tekemistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Ootteko miettiny nyt takuuasiat ja jälleenmyyntihinnat pakettikoneissa ihan loppuun asti ?
Mäkkimies selkeästi oli kun jättää paketit nurkkiin niin säilyy takuut.

Itse jätän yhden raadon mitä sitten käytän takuukoneena jos tulee ongelmia. Tarkotus kuitenkin on olla tässä isommalla pyörällä mukana sitten nämä on sen verran pitkään, että takuut olisi muutenkin ohi. Samoten nyky tilanteessa jos myy niin kaupaksi menee vanhat takuuttomat kortit törkeään hintaan niin miksei menisi uudemmat? Toki siitä lähellekään samaa hintaa saa, mutta aivan varmaan saa enemmän mitä vastaavan tehoisesta edellisen sukupolven takuuttomasta kortista.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Eli sulla on sitten joku tollanen n.30v taukoa XD.

Joo en mä kk säästöjä (vielä) ole ohjannut tänne tai lähtenyt myymään sillä silmällä, että tänne voisi laittaa. Käteistä vaan oli lähes nollakorolla niin katotaan jos täällä saisi vähän enempi tuottoa ja samalla mielenkiintoista tekemistä.
No kasaamisen suhteen ei paljon tosiaan 30 v puutu, niin yllättävältä kuin se kirjoitettuna tuntuukin :) Mutta ehkä vielä sen ostetun paketin aikoihin olin vielä kärryillä, missä mennään ja harrastuneisuuttakin oli.

Ovathan nämä vehkeet tosiaan muuttuneet aika lailla sitten 2000-luvun alun, nykyisin on tehot kovia, tuulettimia kopassa yllin kyllin ja toisaalta emolle integroitu suurin osa niistä laitteista, jotka ennen kytkettiin korttipaikkoihin (ISA-väyliin!). Piti olla esim. erillinen äänikortti ja IO-ohjain, kaikki liitännäthän olivat sarja- tai RS2-232. Jos ei mitään erityistä vaadita, niin nämä em. toiminnot on jokaisessa emossa nykyisin.

No, se historiasta. Tämä homma on nyt uusi ulottuvuus tosiaan kryptojen maailmaan, joka itselleni on vielä louhimista, wallettia ja kryptopörssejä lukuunottamatta edelleen hieman hämärää. Ja lisäksi on tämä sijoitusaspekti. Mutta tosiaan, miten tähän voisi vakavasti suhtautua vielä sijoituskohteena, kun ei ymmärrä koko hommaa... Joka päivä kumminkin oppii uutta. Valtaväestö ei käsitykseni mukaan tiedä asiasta muuta kuin nimeltä Bitcoinin ja ajattelee siitäkin, että on lähinnä hämärämiesten hommia...
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 637
Vähän offtopic, mutta luultavasti tässä keskustella on eniten kanssakärsijöitä? Onkos joku saanut gigantista HP Omen 30L GT13-0876no konetta (1999e/3080)? Tilausta tehdessä näytti että varastossa on, mutta tilaus on ”vastaanotettu” tilassa.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
163
Vähän offtopic, mutta luultavasti tässä keskustella on eniten kanssakärsijöitä? Onkos joku saanut gigantista HP Omen 30L GT13-0876no konetta (1999e/3080)? Tilausta tehdessä näytti että varastossa on, mutta tilaus on ”vastaanotettu” tilassa.
Gigsun chatti varmaan osaa vastata paremmin. Veikkaisin ettei ole varastossa, jos ei kerta oo muuttunut tila.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
948
Säätelin vähän RTX 2070Superin asetuksia.
Nyt tulee 42,5MH/s - 115W! Lämmöt putos samalla 42 asteeseen.
Laskin muistit +1100 -> +900, kellot -150 ja PL 55%.

Aikaisemmin oli 43MH/s - 130w.

Mainaileeko kukaan muu vastaavalla kortilla? Minulla mallia Gigabyte Windforce.
Mulla oli EVGA 2070S XC Hybrid 45.45 MH/s, 126W, 45C. Core -500, mem +2500 HiveOS:ssä. Lämmöt putois pikkasen, jos olis syylärissä kaks tuuletinta yhden kapeamman mallin sijasta. Otti kotelossa muisteihin kiinni, niin vaihdoin.
 
Liittynyt
20.04.2020
Viestejä
90
Mitäs kaikkea louhit ETH:n lisäksi ja mitä välittäjää käytät? Joku täällä mainosti Binancea ja itse päädyin siihen. Ihan asialliselta se on mielestäni vaikuttanut.
Pelkkää ETH:ta oon toistaiseksi louhinut, softana Gminer. Ekan 0,05ETH satsin louhin MEW:n lompakkoon, mutta nyt toista erää oon louhinut Binancen lompakkoon. Tosin liekö sillä väliä nopeuden kannalta mihin lompakkoon/välittäjälle tuota louhii? Oon louhinut 2miners.com poolin kautta koko ajan, ja arvelinkin että kokeilen jotain toista poolia myös, jahka nyt tuo toinen 0,05ETH erä 2minersilta valmistuu maksuun.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
948
Loppuko lähenee piiku hiljaa.

Ja komeesti lähti ETH nousuun.
Toi mainaajien aiempi ryhmäkeskustelu oli ihan mielenkiintoista kuunneltavaa btw, jos jotakuta kiinnostaa. Löytyy samaisen kaverin (ja muiden mukana olleiden kanavilta, Red Panda, BitsBeTrippin jne.)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Vähän offtopic, mutta luultavasti tässä keskustella on eniten kanssakärsijöitä? Onkos joku saanut gigantista HP Omen 30L GT13-0876no konetta (1999e/3080)? Tilausta tehdessä näytti että varastossa on, mutta tilaus on ”vastaanotettu” tilassa.
Joo pari noita tilasin silloin ihan ajoissa. Piti tosiaan olla lähetettävissä perjantaina, mutta eipä ole omapostiin ilmestynyt. No ehkä alkuviikolla.
 
Liittynyt
07.08.2019
Viestejä
195
Hyvältä näyttää. Mulla kans 2kpl noita Asuksen rx 5600 ja miettinyt pitäisikö bios modi asentaa. Oliko toi bios modin asennus vaikea homma? Minkä ohjeen mukaan teit?
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Pelkkää ETH:ta oon toistaiseksi louhinut, softana Gminer. Ekan 0,05ETH satsin louhin MEW:n lompakkoon, mutta nyt toista erää oon louhinut Binancen lompakkoon. Tosin liekö sillä väliä nopeuden kannalta mihin lompakkoon/välittäjälle tuota louhii? Oon louhinut 2miners.com poolin kautta koko ajan, ja arvelinkin että kokeilen jotain toista poolia myös, jahka nyt tuo toinen 0,05ETH erä 2minersilta valmistuu maksuun.
Eikö kannattaisi louhia Binance poolista jos lompakkokin siellä? Kerran päivässä maksu myös siellä...
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
226
Jep, tiedostin kyllä. Ajattelin ensin laittaa vaan toisen ruksuttaan ja jos saan homman toimiin, niin uskallan avata toisenkin paketin.

Alkuun pitää tökätä näyttö kiinni, mutta ajattelin, että kun homma pyörii, niin käytellä etänä omalta koneelta. Olisikohan winukan oma remote desktoppi hyvä vai perus Teamviewer.:hmm:
Omalla käyttökoneella käyttänyt Chrome remote desktopia. Toimii hyvin. Kätevästi toimii myös puhelimella.
 
Liittynyt
09.03.2017
Viestejä
254
Winukan oma remote desktop vaatii win10 professional eli ei pakettikoneiden homella toimi. Oletteko saaneet jotenkin parempia resoluutioita käyttöön noissa headless setupeissa(ei monitoria koneessa)? Windowsin asetusvalikot ei toimi tuolla pikkuresolla kun olisin vähän tunkannut yhtä konetta
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Winukan oma remote desktop vaatii win10 professional eli ei pakettikoneiden homella toimi. Oletteko saaneet jotenkin parempia resoluutioita käyttöön noissa headless setupeissa(ei monitoria koneessa)? Windowsin asetusvalikot ei toimi tuolla pikkuresolla kun olisin vähän tunkannut yhtä konetta
Hdmi dummy plugilla on toiminut vallan mainiosti, maksaa muutaman euron.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 484
Viestejä
4 163 855
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom