Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
244
Ihmeellistä tämä kaupankäynti. Heitin näistä tarjouksen mutta ei kelvannu. Sitten kun yrittää saada hintaa niin "se on mallia tarjoa, en osaa sanoa, jos olis varmaa hintaa niin kirjoittaisin sen ilmotukseen".
Miksi näitä sitten laitetaan myyntiin jos ei edes ite tiedä mihin hintaan olis myymässä :D
Ylipäätään tuollainen "hinta mallia tarjoa"-kaupankäynti on jotain mitä en oikein ymmärrä. Eri asia, jos kyseessä olisi jokin lähes uniikki keräilytavara, jonka arvosta on vaikeampi saada tarkkaa tietoa. Näytönohjainten markkina-arvo on kuitenkin aika helposti selvitettävissä ja sen perusteella voi myyjä määrittää oman hintansa. Ja pakkohan myyjälläkin on jokin hinta olla mielessä, jos on varaa hylätä tarjouksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Eikös nää melkein oo jo keräilyharvinaisuuksia. Mistä sitä tietää vaikka joku heittäisi 1000€ ja kun itse laittaa pyynniksi vaivaiset 500€. Pakko olla joku tällänen ajatteluketju taustalla.

Ei sillä, että en kyllä itse myisi noin ja vaan tollasen puutteellisen ilmotuksen johdosta tulevat turhat yhteydenotot työllistäisi liikaa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Se perusteli sillä että myynnissä on 5700xt rigi hintaan 6900€ ja tämä louhii enemmän kuin ne niin hän myy samaan hintaan
Rakentaisi sitten rigin noistakin niin voisi saada paremman hinnan. Yksittäisenä kun myy vaikka köntässä niin pitäskö sitä maksaa jotain paljousalennusta? Eiköhän rigien hintaso pohjaudu siihen, että niitä ostaa ihmiset jotka ei osaa itse kasata ja on valmiita maksamaan törkeitä ylisummia vs. yksittäin hankitut.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 799
Rakentaisi sitten rigin noistakin niin voisi saada paremman hinnan. Yksittäisenä kun myy vaikka köntässä niin pitäskö sitä maksaa jotain paljousalennusta? Eiköhän rigien hintaso pohjaudu siihen, että niitä ostaa ihmiset jotka ei osaa itse kasata ja on valmiita maksamaan törkeitä ylisummia vs. yksittäin hankitut.
Kai siinä tosiaan yleensä tietämättömyydestä maksetaan. Ei tietenkään tahallaan, mutta vaikka vinkkinä aloittelijoille:
varmaan joka tietokonekaupasta löytyy kaveri joka tulisi opastamaan louhintarigin rakentamisessa joko listahinnoilla tai sitten iltapuhteena jonkinlaisella kulukorvauksella. Ja tulisi halvemmaksi. Toki kortit pitää osata itse hankkia
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
varmaan joka tietokonekaupasta löytyy kaveri joka tulisi opastamaan louhintarigin rakentamisessa joko listahinnoilla tai sitten iltapuhteena jonkinlaisella kulukorvauksella. Ja tulisi halvemmaksi. Toki kortit pitää osata itse hankkia
Tuskin tulee koska kaikki tietää sen liian hyvin kun käyt korjaamassa sukulaisten koneen ja ne soittelee vielä vuosien päästä että tässä on nyt jotain vikaa kun koskit siihen viimeksi... :lol: Ei ole olemassa perävalotakuuta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Valmiiden rigien ostajat tuntuu haluavan muutamaa asiaa;
- Nopeeta toimitusta
- Valmista kokoonpanoa käyttöjärjestelmineen
- Käytännön vinkkiä/opastusta

Ja, se on jännä miten toi sana leviää. Yhdestä rigistä kaikki alko kaks viikkoa sitten. Nyt on ensviikollekin kolme eri työnalla.
Jos toi työllistää noin hyvin niin miksi ihmeessä myit sen näyttis läjän täällä pois? Paremman hinnat olisit saanut rigeinä. Ethän sä saa revittyä tuoretta rautaa tuota tahtia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Ne oli omia kortteja, ja toisekseen kyllä lähes 10K rigiin halutaan takuutakin.

Aika hyvin noita löytää. Eilen tuli tilaus rigistä ja maanantaina on kaikki kortit kasassa.
Loput ensviikon jutuista ollu pidempi projekti kun halutaan vaan tiettyjä osia.

Se helpottaa toki hommaa että niistä ollaan valmiita maksamaan se 8900-10000€ valmiina settinä.
Toiset vaan osaa :D.

No toki tuo jos sulla on ostaja ja hinta valmiina niin tiedät heti millasen hinnan voit maksaa ja palkkio työstä pysyy silti mukavana. Eiköhän sitä tavaraa löydy kyllä jos hinnan kanssa ei ole niin nuukaa.
 
Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
371
Ne oli omia kortteja, ja toisekseen kyllä lähes 10K rigiin halutaan takuutakin.

Aika hyvin noita löytää. Eilen tuli tilaus rigistä ja maanantaina on kaikki kortit kasassa.
Loput ensviikon jutuista ollu pidempi projekti kun halutaan vaan tiettyjä osia.

Se helpottaa toki hommaa että niistä ollaan valmiita maksamaan se 8900-10000€ valmiina settinä.
Ihmekös kun silmiä räpsäyttämättä ostit multa sen tonnin 3070... :D
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 215
@Asmola @satasenlaina Te kun myös louhitte läppärillä niin onko mitään tietoa muistien lämmöistä? Ja oletteko jäähdyttäneet konetta jotenkin erikoisemmin vai onko normaalisti läppäri vain pöydällä?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
@Asmola @satasenlaina Te kun myös louhitte läppärillä niin onko mitään tietoa muistien lämmöistä? Ja oletteko jäähdyttäneet konetta jotenkin erikoisemmin vai onko normaalisti läppäri vain pöydällä?
Itse laitannut läppärin alle korokkeen että ottaa paremmin ilmaa ja "avoimella" paikalla ettei kierrättäisi ulostulevaa ilmaa. Muistien lämpöjä ei voi seurata ohjelmallisesti, mutta eihän tässä 3070:ssä pitäisi olla muistien lämpöjen kanssa niin isoa ongelmaa kuin 3080/3090-kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Itse laitannut läppärin alle korokkeen että ottaa paremmin ilmaa ja "avoimella" paikalla ettei kierrättäisi ulostulevaa ilmaa. Muistien lämpöjä ei voi seurata ohjelmallisesti, mutta eihän tässä 3070:ssä pitäisi olla muistien lämpöjen kanssa niin isoa ongelmaa kuin 3080/3090-kanssa.
Etkö sä saanut 60mhs läppärin 3070:sta? Mitä kikkakutosia teit? Itse saan vain 50mhs. Enempi jos laittaa muisteille hertsejä kaatu koko kone. Ja läppärin föönejä en pysty ohjaamaan vaan säätyy automaattisesti.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
823
Mulla on peliläppärissä tämä kiinni: 9.55US $ 24% OFF|Vacuum Portable Notebook Laptop Cooler USB Air External Extracting Cooling Fan for Laptop Speed Adjustable for 15 15.6 17 Inches|cooling fans for laptop|fan for laptopextracting cooling - AliExpress

Läppärin oma tuuletin on sanomassa sopimusta irti ja toi siirtää lämpöä todella hyvin pois. En käytä omaa peliläppäriä mainaamiseen, kun ei saa edes sähköjä takaisin. :)

Jos mainaisin, niin ostaisin ehdottomasti tuollaisen ja sitten vielä jäähdytysalustan.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 215
Itse laitannut läppärin alle korokkeen että ottaa paremmin ilmaa ja "avoimella" paikalla ettei kierrättäisi ulostulevaa ilmaa. Muistien lämpöjä ei voi seurata ohjelmallisesti, mutta eihän tässä 3070:ssä pitäisi olla muistien lämpöjen kanssa niin isoa ongelmaa kuin 3080/3090-kanssa.
Eli jos itse laitan tuuletusalustan niin pitäisi olla vähintäänkin riittävä jäähdyty. Tosiaan tuo muistien lämpeneminen taitaa olla vain GDDR6X muistien ongelma mitä ei missään kannettavassa vielä ole.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Etkö sä saanut 60mhs läppärin 3070:sta? Mitä kikkakutosia teit? Itse saan vain 50mhs. Enempi jos laittaa muisteille hertsejä kaatu koko kone. Ja läppärin föönejä en pysty ohjaamaan vaan säätyy automaattisesti.
Kyllä, 60MH/s mainaa. Tässä on Max-P (130W) malli jossa nopeammat muistit, oisko sulla Max-Q (max 90W)? Sillä saa vain 50MH/s.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 215
Kyllä, 60MH/s mainaa. Tässä on Max-P (130W) malli jossa nopeammat muistit, oisko sulla Max-Q (max 90W)? Sillä saa vain 50MH/s.
Itselle kanssa tänään tulossa 90W Max-Q ja eikö siinä muistit ole ihan samat, mutta vain asetettu matalemmalle kellotaajuudelle? Jos on näin niin luulisi ainakin, että pystyy säätämään suht samalle tasolle kuin Max-P:n muistit. Kohtahan sitä pääsee itse testaamaan niin pystyy sitten infoamaan miten kulkee ja toimii :rofl2:
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Itselle kanssa tänään tulossa 90W Max-Q ja eikö siinä muistit ole ihan samat, mutta vain asetettu matalemmalle kellotaajuudelle? Jos on näin niin luulisi ainakin, että pystyy säätämään suht samalle tasolle kuin Max-P:n muistit. Kohtahan sitä pääsee itse testaamaan niin pystyy sitten infoamaan miten kulkee ja toimii :rofl2:
On ne alemmalle speksattu eivätkä kellotu niin hyvin.
 
Liittynyt
18.09.2017
Viestejä
30
Säätelin vähän RTX 2070Superin asetuksia.
Nyt tulee 42,5MH/s - 115W! Lämmöt putos samalla 42 asteeseen.
Laskin muistit +1100 -> +900, kellot -150 ja PL 55%.

Aikaisemmin oli 43MH/s - 130w.

Mainaileeko kukaan muu vastaavalla kortilla? Minulla mallia Gigabyte Windforce.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Halpaa HP:ta taas tarjolla. :geek: Kannattaa miettiä ottaako tuon vai 890€:n 3070:n, sama mainausteho, toisessa koko kone mukana 210€ lisähinnalla.

 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 799
Mainaako kukaan firmansa kautta?

Sais verot vähenneltyä.

Meinasin jo painaa lenovon vastaavalle koneelle ostonappulaa. Mutta nyt ois HP vastaavalla kortilla pykälää halvemmalla.

Mitäpä jos ostaa tuollaisen koneen, saako siitä mitä myytyä heti jos yksinkertaistaa pelkkään mainaukseen. Vai tarvitaanko jokainen kilke mitä pakettiin kuuluu.

Itse kun en muuten uutta konetta tarvitse, vaan kaikki hoituu jo nykyisellä koneella.
Takuu vaatii koko koneen. Virhevastuu ei
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
708
Mutta muuten tarvinneeko kaikkia osia mainaukseen vai voiko osan myydä suorilta?

Pitää varmaan paneutua asiaan paremmin. Kun kerkiää reissusta himaan.
Koppaa ei tarvitse, kone voi olla lattialla paljaana.
Suosittelen tutustumaan mainauksen perusteisiin ensin, jos ei ole edes käsitystä miten se tapahtuu...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Jees, näin tehtävä.

Pistin kaksi konetta tilaukseen. Jos menee vaikeeksi, palautan.

Pitää tutustua asiaan, kun lomareissu ohi.
Mitä sulla lukee sähköpostin toimitusaikana? Mulla 2-5 päivää. Nyt telian sivuilla lukee, että toimituskset alakavat arviolta 25.3....
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
toi prossu yksinään maksaa uutena 189€ verkkokaupassa joten siitäki varmaa satasen sais helposti.
Jooh mulla on suoraan sanottuna aivan vitusti näitä pakettikoneita. En edes kehtaa sanoa millanen summa on kiinni... Katotaan millanen säätö tulee kun alkaa noita riisumaan. Kyllä mä aattelin ainakin sen verran pitää, että saan 3070 rigin ja 3060ti rigin. Ja sitten varmaan 3080 rigiä alottelen. Parit overi kalliit 3070 @ 1599€ koneet menee kyllä palautukseen.

Harrastuksesta se tälleenkin menee :D
 
Liittynyt
29.01.2019
Viestejä
39
kuuluuko muistikellojen lämmöt nousta jos käynnistää näytöt? 6800XT 16h average muistikellot näytöt sammutettuna 75.6°C mutta jos käynnistää pari 4K näyttöä niin nousee heti 78-79°C. Pelkään jos lähenee 80 astetta niin alkaako sulamaan muistit jo jos mainaa samalla kun käyttää konetta.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
355
Jooh mulla on suoraan sanottuna aivan vitusti näitä pakettikoneita. En edes kehtaa sanoa millanen summa on kiinni... Katotaan millanen säätö tulee kun alkaa noita riisumaan. Kyllä mä aattelin ainakin sen verran pitää, että saan 3070 rigin ja 3060ti rigin. Ja sitten varmaan 3080 rigiä alottelen. Parit overi kalliit 3070 @ 1599€ koneet menee kyllä palautukseen.

Harrastuksesta se tälleenkin menee :D
No 15kpl nurkissa hurraa ja keskihinta 1340€, 20100€. Aina on sanottu, harrastus maksaa.:lol:
Hyvällä riskillä mennään.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
605
En tiedä miten voitte nähdä tän harrastuksena. Mun rigit pyörii ittekseen, sit on viel eri sääntöjä jos x niin reboot, joten ei oikeastaan tartte ikinä koskee niihin, eikä varsinaisesti ongelmiakaan niiden kanssa ollut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
No 15kpl nurkissa hurraa ja keskihinta 1340€, 20100€. Aina on sanottu, harrastus maksaa.:lol:
Hyvällä riskillä mennään.
Ai täällä on toinenkin pakettikone mainaaja XD. Aattelitko vedellä sellasenaan vai pistätkö rigeihin?

En tiedä miten voitte nähdä tän harrastuksena. Mun rigit pyörii ittekseen, sit on viel eri sääntöjä jos x niin reboot, joten ei oikeastaan tartte ikinä koskee niihin, eikä varsinaisesti ongelmiakaan niiden kanssa ollut.
Kyllä se tässä alkuvaiheessa ainakin menee harrastuksesta. Tiedä sitten kun kaikki valmista eikä räpellä enää mitään ja jos ei keksi enää lisää hankittavaa.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
355
Ai täällä on toinenkin pakettikone mainaaja XD. Aattelitko vedellä sellasenaan vai pistätkö rigeihin?



Kyllä se tässä alkuvaiheessa ainakin menee harrastuksesta. Tiedä sitten kun kaikki valmista eikä räpellä enää mitään ja jos ei keksi enää lisää hankittavaa.
Juu en, jos sulla on se 15kpl nurkissa. Ennen porukka ei oo arvostanut markettikoneita, nyt ne on parasta mitä voi saada.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Juu en, jos sulla on se 15kpl nurkissa. Ennen porukka ei oo arvostanut markettikoneita, nyt ne on parasta mitä voi saada.
Takuun takia? Sulla on tossa sidottuna kohtalainen summa kuitenkin minkä voisit vapauttaa taas uusiin koneisiin? Sähköä ei kyllä mene paljon enempää siihen muuhun koneeseen, että siinä tulee marginaali säästö.

Jos on samaa mallia niin jätät yhden raadon nurkkiin ja käyttä sitä takuu koneena?

Mutta on nää hinnat kyllä, jimmssiltä aamupäivällä anus tuffi oc 3070:n kuittasin 940€ kun oli varastoon tullut ja nyt niitä myydään jo 1020€ iltapäivällä siis jimssillä eikä torissa :D. Ja noita hp:n paketteja sai sillon 1299€ ja samoin toi 3060ti mikä nyt sitten maksaa 1099€. Ei paljon jää lopulle koneelle kyllä hintaa...
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
355
Kyllä on herkkää tuolla rtx 3000 saatavuus ketjussa.

Se olisi todella järkevää että koko maailma louhisi 24/7
Heitin vastaukseksi. Vihreiden unelmaa, sähkö tulee seinästä. Se on puhdasta ja kotona tapahtuu toteutus. Ei autoilla tarvitse ajaa duuniin. SDP hieroo verojen takia käsiään. Digivero.

Joku kysy perään, mitä se kuuluu kuuluu tähän ketjuun.
Eikö ne just tossa kyseisessä ketjussa sallinut aiheeseen liittyvän keskustelun.
Mut niin ne vaan poisti ne viestit.
Peli on kovaa, 3060ti 61,8 hashrate vs. 3060ti fps.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
355
Takuun takia? Sulla on tossa sidottuna kohtalainen summa kuitenkin minkä voisit vapauttaa taas uusiin koneisiin? Sähköä ei kyllä mene paljon enempää siihen muuhun koneeseen, että siinä tulee marginaali säästö.

Jos on samaa mallia niin jätät yhden raadon nurkkiin ja käyttä sitä takuu koneena?

Mutta on nää hinnat kyllä, jimmssiltä aamupäivällä anus tuffi oc 3070:n kuittasin 940€ kun oli varastoon tullut ja nyt niitä myydään jo 1020€ iltapäivällä siis jimssillä eikä torissa :D. Ja noita hp:n paketteja sai sillon 1299€ ja samoin toi 3060ti mikä nyt sitten maksaa 1099€. Ei paljon jää lopulle koneelle kyllä hintaa...
Varmaan takuu. Mut onhan uusilla korteilla myös takuu. Paljonko sulla on ROI nyt, laskeskellu yhtään?
Näytönohjaimien hinta on raketoiva. Muuttuu kohta päivittäin.
Ei siinä paljoa jää paketille hintaa vs pelkkä näyttis.
Verkkiksessä olisi 3060ti paketteja heti saatavilla. Paku täyteen laatikoita, vois porukka ihmetellä kun lastailisi siinä edessä.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
355
Tilasin toisen 3 v sopparilla ja toisen jouduin maksaan heti. Huononsi kyllä tuottoprosenttia, kun piti sitoo omaa rahaa.

Kummankin sopimuksessa lukee 2-5 päivää.

Olisin ottanut kummankin suoraan vipillä, mutta ei mennyt soppari läpi.

Ajattelin väkertää excelin tuotosta. Katotaan saanko aikaseks tehtyä sellasta, joka ottaa verot, sähköt ja muut huomioon.

Pitää myös varmaan paneutua asiaan, kun en koko hommasta ymmärrä vielä mitään. Mutta näinpä se monta muutakin asiaa oppinut. Kädet santaan ja sit mietitään, miten tää muutetaan tuottavaks.

Näköjään koneet loppu jo telialta.
Tuolta löytyy. Lenovo Legion T5 -pelipöytäkone, Win 10 1 349,90
Ja noilla on se oma versio pätkällä maksamisessa. Plus muut herkut myös.
 
Liittynyt
02.12.2018
Viestejä
90
Meinasi eilen pullistua suoni päästä, kun en saanut toimimaan näytönohjaimia risereiden kanssa mun uudessa hienossa rigissä. Tarpeeksi pitkään kun sääti emolevyn asetuksia, seisoi päällään ja luki ohjeita kahvinporoista, niin homma alkoi toimia. Sain kuin sainkin neljä ohjainti kiinni tuohon Asus ROG B450F -emoon. Pöytäkoneessa on sitten yksi, joka hyrskyttelee, kun en käsittele kuvia tai tee muuta ja postissa pitäisi olla ihan just kohta vielä sitten kuudes. Jos nyt vähän aikaa näillä pärjäilisi. Hinnat näyttää nousseen 3-4 päivän aikana 150-200€/kortti, kun Jimm'siltä katsoo. Ei huono sijoitus siis. Aika hitaasti tuolta rahaa nyt putoilee, vaikka 241MH/s + 61MH/s on vauhti aika tasaisesti. Tänään tuohon vielä se yksi 61MS/s lisää, niin olen tyytyväinen nopeuteen - toistaiseksi.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 880
Vaikuttaako jotenkin louhimisen vaikeustaso vai miten se nyt pitää sanoa muistien lämpötilaan? Mietin vaan, kun noussut nyt lämmöt 2-4c täysin identtisillä asetuksilla ja tuntuu ettei huoneen lämpötilakaan ole noussut. Ollaan kuitenkin vielä alle 100c ja varmaan ensi viikolla saan kortin vesille. Vai onko sieltä hiottu nyt terävin kärki pois, kun noin 2 viikkoa kortilla on louhintaa takana on/off käytössä?
 
Liittynyt
02.12.2018
Viestejä
90
Paljonko tuollainen kortti nappaa virtaa riserin kautta? Nythän noihin menee näytönohjaimiin tietysti erikseen 8+8 tai 8+6 -pinniset liittimet. Mulla on nimittäin sata-virtapiuhoja ylimääräisiä, mutta muut on loppu. Tarttis tuo yksi ohjain saada vielä tuonne kiinni. Pienellä järjestelyllä saisin vapautettua virtapiuhoja kyllä, mutta kun ihan aluksi kokeilin kaikki riserit noilla sata-virroilla, niin eivät toimineet. Tosin siinä oli alkuhässäkässä monta muutakin syytä ja nyt kun todistettavasti tuo kokoonpano muuten toimii, niin voisi vähän säätää. Sitten ainakin tietää, mikä aiheutti toimimattomuuden, kun testaa vain yhtä muutosta kerrallaan. Ja montako riseriä olette ruokkineet yhdestä letkusta?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 458
Viestejä
4 162 682
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom