Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
09.03.2017
Viestejä
260
Mulla on sama ongelma samassa koneessa, eli staleja tulee noin 5%. Mikähän juttu, samassa reitittimessä on kiinni toinen kone louhimassa (GTX 1080) ja siinä tulee melkeen 0% staleja. Eli joku mättää tuossa Omenissa, se on myös ihan piuhalla kytketty reitittimeen. Kokeilin myös puhelimen netillä, sillä sama homma, staleja tuli yli 5%...Phoenixminerin työpöytäconsole ilmoittaa yleensä vielä huomattavasti enemmän staleja kuin selaimessa näkyvä dashboard, mikähän siinäkin mättää. Olisi kyllä kiva keksiä ratkaisu tuohon Omenin aiheuttamiin staleihin.
Eikai HP:lla ole jotain "gaming network boost" tjsp paskaa esiasennettuna. Lenovolta löytyy juurikin tälläinen roipe:
1614114931387.png
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
535
Mulla on sama ongelma samassa koneessa, eli staleja tulee noin 5%. Mikähän juttu, samassa reitittimessä on kiinni toinen kone louhimassa (GTX 1080) ja siinä tulee melkeen 0% staleja. Eli joku mättää tuossa Omenissa, se on myös ihan piuhalla kytketty reitittimeen. Kokeilin myös puhelimen netillä, sillä sama homma, staleja tuli yli 5%...Phoenixminerin työpöytäconsole ilmoittaa yleensä vielä huomattavasti enemmän staleja kuin selaimessa näkyvä dashboard, mikähän siinäkin mättää. Olisi kyllä kiva keksiä ratkaisu tuohon Omenin aiheuttamiin staleihin.
Oletteko kokeilleet t-rex mineriä? Mulla on nyt kaks RTX 3070 konetta louhimassa sillä. Tuo reititin tuskin on ongelma, eihän tuo louhinta näytä liikuttelevan dataa paljoa paskaakaan
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 724
Täällä kaverit repii faktoja hatusta. On totta että pcie speksin mukaan kortti voisi ottaa liittimestä 75w mutta käytännössä on hyvin poikkeuksellista että kortti ottaa mitään merkittäviä virtoja pci-e slotista. Korkeintaan 10-20W tuntumassa. Sen takia niissä on lisävirtaliittimet joista kortti pyrkii ottamaan kaiken tarvitsemansa virran. Ne sata-liittimet sulaa koska jengillä on huonolaatuisia risereitä jonka on ohuet johdot tai liian isot toleranssit liittimessä. Ihan rauhassa voi käyttää 3-4 korttia per kaapeli (joka siis kytketään virtalähteeseen ja siinä on useampi sata-virtaliitin). Mulla on ollut monta rigiä louhimassa yhteensä lähemmäs kolme vuotta putkeen eikä niissä ole koskaan liittimet sulaneet kuorman vuoksi.

Jos haluaa pelata varman päälle niin ATX-virtalähde on väärä valinta. HP:n server psu breakout boardilla ja koko rigi toimimaan pelkillä 6+2 pin liittimillä risereitä myöden. En ole tutkinut saatavuutta mutta voisin olettaa että buumin vuoksi yhtä ohutta kuin 1kw+ ATX-powereissa. Niissäkin johdot voi kärtsätä koska kiinan poikien liittimet on puristettu löyhästi..
No joo, osa ottaa vain sen 10-20W mutta esim GTX1070 kortti jossa yksi 8-pin pci-e virtaliitin, ottaa jo yli 50W pci-e väylän kautta. Kuten minulla tässä mainaus käytössä. Näitä en montaa kappaletta laittaisi yhden sata-virtakaapelin perään risereilla.
gtx1070 mining.jpg


Edit. Jos haluatte käyttää sata-virtaliitännällä olevia risereita niin selvittäkää oman korttinne teho minkä se ottaa pci-e väylän kautta ja älkää ylittäkö sitä speksin määrittämää 54W kulutusta. Jos kortti vie vain 10-15W pci-e väylän kautta niin silloin kai on ok laittaa niitä 3kpl samaan piuhaankin.
Tämä minun 2 centtiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
No joo, osa ottaa vain sen 10-20W mutta esim GTX1070 kortti jossa yksi 8-pin pci-e virtaliitin, ottaa jo yli 50W pci-e väylän kautta. Kuten minulla tässä mainaus käytössä. Näitä en montaa kappaletta laittaisi yhden sata-virtakaapelin perään risereilla.


Edit. Jos haluatte käyttää sata-virtaliitännällä olevia risereita niin selvittäkää oman korttinne teho minkä se ottaa pci-e väylän kautta ja älkää ylittäkö sitä speksin määrittämää 54W kulutusta. Jos kortti vie vain 10-15W pci-e väylän kautta niin silloin kai on ok laittaa niitä 3kpl samaan piuhaankin.
Tämä minun 2 centtiä.
Onko sun korttis emolevyn pcie 16x liittimessä ilman riseriä? Se selittäisi 54W kulutuksen.
Riserissä kortti tunnistautuu pcie 1x nopeuksisena laitteena jolloin speksin mukaisesti saa ottaa vähemmän watteja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 724
Onko sun korttis emolevyn pcie 16x liittimessä ilman riseriä? Se selittäisi 54W kulutuksen.
Riserissä kortti tunnistautuu pcie 1x nopeuksisena laitteena jolloin speksin mukaisesti saa ottaa vähemmän watteja.
On joo. En tiennyt tuosta että 1x nopeudella pci-e väylässä olisi vähemmän watteja käytössä. Oppii sitä uuttakin tietoa.

Edit. Tuosta sun linkistä napattu. Eli jos kortti tunnistautuu x1 nopeudella niin :

"x1 cards are limited to 0.5 A at +12 V (6 W) and 10 W combined. "

Jos näin niin kortit osaavat sitten itse tunnistaa väylästä saatavan (puuttuvan)tehon ja osaavat suoraan pyytää pci-e virtaliittimistä sen puuttuvan/tarvittavan tehon?
Tiesin että kortit ovat sopeutuvaisia virransaannin suhteen mutta tuollaiset yli 40W siirtymät ovat itselle uutta tietoa.
Vai onko kaikki kortit suunniteltu niin että niille riittää tuo 10W väylän kautta, oli tapaus mikä tahansa jos ei väylästä enempää irtoa ja loput imetään pci-e virtaliittimen kautta?

Edit2. Olihan tuolla linkissä myös tämä tieto
"A full-sized x1 card may draw up to the 25 W limits after initialization and software configuration as a "high power device"
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Yritin aikani tapella tämän 4 GB RX 570:n kanssa, mutta en mä siihen mitenkään hashratea saanut nostettua. Kokeilin daglim auto, tiputtelin lukemia, ei niin ei. Windows ja PhoenixMiner siis käytössä. Aiemmin oli puhetta, että Linuxilla ja lolminerilla voisi jopa 25 MH/s saada.

Core oli minerstatin mukaisesti 1150 ja muistit 1950, ei suurta merkitystä ollut asiaan. Pistänkö tän kortin osalta hanskat naulaan vai onko jotain, mitä voisi vielä kokeilla?
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
219
Tuossa olis BBT tekemiä testituloksia Zotac RTX 3060Ti kortilla. Tuossa näkyy miten virran kulutus jakautuu, jos jotain kiinnostaa.

ETH
-500 core / 1350 memory / PL 65% / is 62.4MH @ 154 full system (108w GPU) 52w Riser / 60w 12v
-100 core / 600 memory / PL 58% / is 54.5MH @ 144 full system (100w GPU) 48w Riser / 52w 12v


RVN

-100 core / 700 memory / PL 65% / 24MH @ 156w full system ; same #s on riser/12v rail
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 731
Kyllä on ihan varmasti ostanut. Sen verran hurjia juttuja kuullu / nähny. Eihän suurinosa näistä jotka on ostanut pari kolme korttia kotiin karmeella hinnalla tiedä yhtään mitä tuo louhinta on todellisuudessa.
Sanoisin että jos tuo tipahtaisi tuosta viikoksi alle 1000€ niin alkaa tulemaan korttia myyntiin.
öö miksi? eihän tuotto ole suoraan riippuvainen eth arvosta.

Täällä kaverit repii faktoja hatusta. On totta että pcie speksin mukaan kortti voisi ottaa liittimestä 75w mutta käytännössä on hyvin poikkeuksellista että kortti ottaa mitään merkittäviä virtoja pci-e slotista. Korkeintaan 10-20W tuntumassa. Sen takia niissä on lisävirtaliittimet joista kortti pyrkii ottamaan kaiken tarvitsemansa virran.
vanhemmat ja erityisesti amd kortit ottaa reippasti enemmän. samaten on hyvin eri asia 2-3x8 pin kuin 1x6/8 pin kortti.


Ihan ok reported hashrate 61MH/s, mutta etherminer jättää kaikilla korteilla current hashraten 40-55MH/s luokkaan :O. Mistä moinen? Stalea tulee joka kortilla 3-9%. Vertailuna 1080ti reported 44.3 ja ja current 44.4 ja nolla stalea. Phoneixmainer 5.5C ja siellä rivi:
PhoenixMiner.exe -pool eu1.ethermine.org:4444 -wal x -worker xd -epsw x -mode 1 -log 0 -mport 0 -etha 0 -ftime 55 -retrydelay 1 -tstop 79 -coin eth
pause
mulla on nicehash vielä, mutta silläkin tuo phoenix antaa nimellisesti hyvän hashraten mutta jopa 20% stale poolilta. se myös raportoi ne oudosti. en käytä sitä, muut toimivat hyvin.
 

HC91

mansplainaava setämies
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
271
Vähän miettisin jos laittaisi niihin 3060:ia jos niitä saa. Tällöin menis paremmin kaupaksi kun uutta rautaa vaikkakin sitten takuutonta.
Ääni tälle, jos puristat hinnan 3-numeroiseksi ja sisällä on ~500€ 3060 niin kait ne myytyä saa?

Tuli eilen kokeiltua miten 3070 ja 3080 yhteiselo 32 litran ATX-kopassa onnistuu 650W powerilla. Hiljaisen koneen ja muistien kellotuksen sai sitten unohtaa mainatessa: 98MH/s ja 62MH/s erikseen vaan yhteiskäytössä piti kuristella 89MH/s + 52MH/s tasolle. Kortit on emolla niin lähellä toisiaan että ylemmän kortin jäähdytys kärsii ja paljon.
 

Zacksa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
Olikos tämä ketju myös troubleshoottia varten?

Koitan louhia eth lolminerilla. Kortteina 3060ti, vega 56 ja 1660 super. Kaksi korttia toimii hienosti kerrallaan, mutta kun laitan kaikki kolme käyttöön, niin jokaisen kortin Mh nopeus suunnilleen puolittuu.

Virtalähde 750w gold, koitettu kahta eri emolevyä. Kaksi korteista pciex1 risereilla.

Onko lolminerissa joku rajoite? Luulisi että kone kaatuu jos virtalähteestä loppuu mehu.
Tämä ongelma selvisi. Lolminerissa vika. 1.20 oli win10 käytössä. Phoenixilla toimii täydellä teholla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 428
No joo, osa ottaa vain sen 10-20W mutta esim GTX1070 kortti jossa yksi 8-pin pci-e virtaliitin, ottaa jo yli 50W pci-e väylän kautta. Kuten minulla tässä mainaus käytössä. Näitä en montaa kappaletta laittaisi yhden sata-virtakaapelin perään risereilla.


Edit. Jos haluatte käyttää sata-virtaliitännällä olevia risereita niin selvittäkää oman korttinne teho minkä se ottaa pci-e väylän kautta ja älkää ylittäkö sitä speksin määrittämää 54W kulutusta. Jos kortti vie vain 10-15W pci-e väylän kautta niin silloin kai on ok laittaa niitä 3kpl samaan piuhaankin.
Tämä minun 2 centtiä.
Täytyykö näitä nykyään ajaa täydellä teholla jotta saa ok hashraten? Gtx 1070 kuitenkin pystyi about samaan kuin rx 500 takavuosina
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
165
Esim. Asus 3060Ti Dualit on yhdellä virtaliittimellä ja ne ottaa riserin kautta n. 45W (mitattu), kun GPU powerlimit on 125W. Eli yksi sata-liitin alkaa olla jo kovilla. Se ei välttämättä sula se itse liitin, vaan se johto siitä ensimmäisen liittimen kohdalta jos samaan Sata-kaapeliin on ketjutettu vielä useampi GPU. Riippuu tietysti myös kaapelin laadusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 453
Miten niin takuutonta?
Olin alunperin siinä käsitteessä, että takuu raukeaa pakettikoneesta kun osia vaihtelee. Ilmeisesti näin ei ole, mutta pitää jostain hp:ltä varmistaa vielä ja samoin koskeeko se irroitetuja näyttiksiä.



Etherminen dashboardi näyttää:



Ylin 1080ti ja alempi yksi 3070.

Nyt kävin paikan päällä katsomassa:



756/0/270 :O 26% menee hylsyyn. Kun tällä 1080ti:llä 0%

Yritän roplailla asetuksia kortista, mutta epäilen, että ei vaikuta. Konehan on täynnä jotain HP:n talmaa. Joku Gaming hub löyty missä networkbooster, mutta se oli pois päältä.

Kilowatin verran nuo 5 konetta imee ja kyllä ne tuon kopin lämpimänä pitää. Onneksi asentelin joskus sinne ilmalämpöpumpun kun alko normi pelisessioissa tulla hiki. Että jos tähän hurahtaa niin eiköhän siellä jonkun näköstä pikkufarmia pysty kesälläkin pitämään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Esim. Asus 3060Ti Dualit on yhdellä virtaliittimellä ja ne ottaa riserin kautta n. 45W (mitattu), kun GPU powerlimit on 125W. Eli yksi sata-liitin alkaa olla jo kovilla. Se ei välttämättä sula se itse liitin, vaan se johto siitä ensimmäisen liittimen kohdalta jos samaan Sata-kaapeliin on ketjutettu vielä useampi GPU. Riippuu tietysti myös kaapelin laadusta.
Kuulostaa vähän siltä että tässäkin on "mitattu" hwinfolla kortti emolevyn 8x/16x slotissa ennen kuin se on tökätty riserin päähän. Vai onko se ollut jokin muunlainen riseri kuin nämä missä on käytetty usb-kaapelia?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
165
Nuo on invalideja, eli raudalla menee laskut väärin. Nollaa muistikellot ja käynnistä miner uudestaan, lisää muistikellot kun DAG on generoitu. Tai lisää käynnistysskriptiin -mcdag 1 ja halutut kelloasetukset, jolloin miner käynnistyy vakiokelloilla ja asettaa ylikellotusasetukset hetki DAG-generoinnin jälkeen.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
165
Kuulostaa vähän siltä että tässäkin on "mitattu" hwinfolla kortti emolevyn 8x/16x slotissa ennen kuin se on tökätty riserin päähän.
En tiedä miltä kuulostaa, mutta mitattu riseriin menevistä johdoista pihtimittarilla virta ja jännite.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 453
Noista omenoiden takuusta kun joku muukin niitä oli mainaamiseen hommannut. Kortin saa vaihtaa eikä takuu mene! Mutta jos se pitää huoltoon lähettää niin pitää olla alkuperäinen kortti sisällä XD. Eli se siitä takuusta. En viitsinyt edes sitten kysyä onko sillä irroitetulla kortilla takuuta. On varmaan jos löytää jostain alkuperäisen rungon ympärille :).

e: Hankaloittaa kyllä aika paljon jälleenmyymistä kun ostajakunta olisi varmaan juuri sitä joka maksaa takuusta. :/.
 
Liittynyt
23.02.2021
Viestejä
8
Olin alunperin siinä käsitteessä, että takuu raukeaa pakettikoneesta kun osia vaihtelee. Ilmeisesti näin ei ole, mutta pitää jostain hp:ltä varmistaa vielä ja samoin koskeeko se irroitetuja näyttiksiä.



Etherminen dashboardi näyttää:



Ylin 1080ti ja alempi yksi 3070.

Nyt kävin paikan päällä katsomassa:



756/0/270 :O 26% menee hylsyyn. Kun tällä 1080ti:llä 0%

Yritän roplailla asetuksia kortista, mutta epäilen, että ei vaikuta. Konehan on täynnä jotain HP:n talmaa. Joku Gaming hub löyty missä networkbooster, mutta se oli pois päältä.

Kilowatin verran nuo 5 konetta imee ja kyllä ne tuon kopin lämpimänä pitää. Onneksi asentelin joskus sinne ilmalämpöpumpun kun alko normi pelisessioissa tulla hiki. Että jos tähän hurahtaa niin eiköhän siellä jonkun näköstä pikkufarmia pysty kesälläkin pitämään.
Minulla on täysin sama setup varmaan maltillisemmilla kelloilla, incorrect shareja ei tullut minulla ollenkaan. Sen sijaan staleja oli samalla prosentilla. Ratkaisu kuitenkin saattoi löytyä, vaihdoin illasta vielä phoenixminerin NBmineriin ja yön aikana sillä ei staleja tullut.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 878
Noista omenoiden takuusta kun joku muukin niitä oli mainaamiseen hommannut. Kortin saa vaihtaa eikä takuu mene! Mutta jos se pitää huoltoon lähettää niin pitää olla alkuperäinen kortti sisällä XD. Eli se siitä takuusta. En viitsinyt edes sitten kysyä onko sillä irroitetulla kortilla takuuta. On varmaan jos löytää jostain alkuperäisen rungon ympärille :).

e: Hankaloittaa kyllä aika paljon jälleenmyymistä kun ostajakunta olisi varmaan juuri sitä joka maksaa takuusta. :/.
Takuu voi mennä (se on periaatteessa valmistajalle vapaaehtoinen muutenkin), mutta virhevastuuta tuo koneesta irroitus ei poista.

Eli jos osa hajoaa, niin pitää vedota virhevastuuseen mikäli myyjä ei ota yskittäistä osaa huoltoon. Takuutodistus toimii tällöinkin todistuksena hankinta-ajankohdasta
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
239
Oletteko kokeilleet t-rex mineriä? Mulla on nyt kaks RTX 3070 konetta louhimassa sillä. Tuo reititin tuskin on ongelma, eihän tuo louhinta näytä liikuttelevan dataa paljoa paskaakaan
Olen ajellut viikon verran testimielessä RTX 3080 ja T-Rex. Pahimmillaan stalet tainneet nousta 5% jossakin välissä, mutta tuntunut olevan silloin blockchainissa vika, kun shares/min tippunut sekä ms niille noussut samaan aikaan. Kohta voikin päästää RTX:n viettämään eläkepäiviä louhintahommista.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 540
Eiks kannattaisi noissa tapauksissa kun ostaa "valmispaketin" mainaamista varten, niin lyödä pelkästään mainauskäyttöön ja vähentää koneen hinta verotuksessa? Jos se on siihen tarkoitukseen ostettu ja se on ainoa käyttötarkoitus niin luulisi menevän? Ei olisi ongelmia takuiden menettämisen kanssa + koneen voisi myydä sellaisenaan takuineen päivineen kun mainaushommat lyö jäihin..
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 878
Eiks kannattaisi noissa tapauksissa kun ostaa "valmispaketin" mainaamista varten, niin lyödä pelkästään mainauskäyttöön ja vähentää koneen hinta verotuksessa? Jos se on siihen tarkoitukseen ostettu ja se on ainoa käyttötarkoitus niin luulisi menevän? Ei olisi ongelmia takuiden menettämisen kanssa + koneen voisi myydä sellaisenaan takuineen päivineen kun mainaushommat lyö jäihin..
Voisi, mutta on parempi hyötysuhde kun on pienempi määrä isäntänoneita viemässä sähköä
 
Liittynyt
23.02.2021
Viestejä
8
Eiks kannattaisi noissa tapauksissa kun ostaa "valmispaketin" mainaamista varten, niin lyödä pelkästään mainauskäyttöön ja vähentää koneen hinta verotuksessa? Jos se on siihen tarkoitukseen ostettu ja se on ainoa käyttötarkoitus niin luulisi menevän? Ei olisi ongelmia takuiden menettämisen kanssa + koneen voisi myydä sellaisenaan takuineen päivineen kun mainaushommat lyö jäihin..
Juuri tämä oli itsellä mielessä. Pidän pakettikoneen räpeltämättömänä niin kauan kun tämä homma on kannattavaa, ja pidän sen vain mainauskäytössä. Lopulta jos hyvin käy, niin voin myydä koneen takuullisena eteenpäin :)
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
239
Onko tähän ihan jokin ihan yleinen syy vaiko vaan henkilökohtainen?
Ihan vain niistä syistä että alkaa olemaan louhintamylly kasassa, sekä voi sitten myydä/vaihtaa hyvällä omallatunnolla pois tarvittaessa.

E: sekä hieman (tuokin jo aisoihin saatu) 96c junction temp arvelluttaa vieläkin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 453
Nuo on invalideja, eli raudalla menee laskut väärin. Nollaa muistikellot ja käynnistä miner uudestaan, lisää muistikellot kun DAG on generoitu. Tai lisää käynnistysskriptiin -mcdag 1 ja halutut kelloasetukset, jolloin miner käynnistyy vakiokelloilla ja asettaa ylikellotusasetukset hetki DAG-generoinnin jälkeen.
Okei. Aina oppii uutta. Kahdella koneella oli tällänen ongelma ja tuo auttoi, että kelot vasta tuon generoinnin jälkeen.

Minulla on täysin sama setup varmaan maltillisemmilla kelloilla, incorrect shareja ei tullut minulla ollenkaan. Sen sijaan staleja oli samalla prosentilla. Ratkaisu kuitenkin saattoi löytyä, vaihdoin illasta vielä phoenixminerin NBmineriin ja yön aikana sillä ei staleja tullut.
Incorrectit sainkin yllä mainituilla ohjeilla kuriin. Stalea silti se 15%. Mun on vaikea uskoa, että se olis tosta ohjelmasta kiinni? Miksi 1080ti kone sitten pyörii samalla softalla ilman stalea?

Eiks kannattaisi noissa tapauksissa kun ostaa "valmispaketin" mainaamista varten, niin lyödä pelkästään mainauskäyttöön ja vähentää koneen hinta verotuksessa? Jos se on siihen tarkoitukseen ostettu ja se on ainoa käyttötarkoitus niin luulisi menevän? Ei olisi ongelmia takuiden menettämisen kanssa + koneen voisi myydä sellaisenaan takuineen päivineen kun mainaushommat lyö jäihin..
Tää on oikeasti yksi vaihtoehto. Noissa kuitenkin on 2v takuu. Mutta kuten todettu sähköä menee aika mukavasti. 5 konetta vie melkein sen kilowatin. Tai no itseasiassa sähköä ei mene kyllä juuri yhtään enempää. Mulla on mittarin perässä ja se pyörii 900W molemmin puolin. 5x 130W + 200W muuhun niin ollaan jo 850W. Ainut isokin asia tuossa on, että nyt on sidottuna 300-500€ per kone rahaa osissa joiden arvo ei ainakaan nouse.

e: Sidottu raha ei siinä mielessä ole akuutti ongelma, koska ei noiden muiden osien arvo tässä lähikuukausien aikana mihinkään romahda. Sekä vaikka tuon vapauttaisi niin en mä saa mistään järkevään hintaan 3060ti:tä tilalle. Pariin kauppaan jonossa muutama noita, mutta käteistä on niihin. Eri asia olisi jos noita saisi suoraan jostain hyllystä niin sitten kannattaisi vapauttaa kaikki eurot ja ostaa säkillinen kortteja. Paras ratkaisu lienee siis seurata tilannetta noilla kokonaisilla koneilla. Jos noita 3060ti:tä saan niin rakentelen ne sitten rigiin.

e2: Ja niin louhinta kiimassa en ole, että alkaisin noita käytettyjä romuja ostamaan. Vaikka ne nyt mainaa ihan ok niin kyllä tässä touhussa iso tekijä pitää olla, että sillä kortilla on myös kysyntää ja arvoa homman jälkeenkin. Uusin rauta vanhenee hitaiten. Jotkut normi jonnet ei tasan osta mitään vanhoja ratukoita tai 1x sarjalaisia. Hetken päästä 2x sarjalaisetkin on kuraa. Teholla välttämättä ole mitään tekemistä. Iso tekijä mikä muokkaa ostoskäyttäytymistä on se mitä kaverit ostaa ja mitä mainostetaan. Sille ei vaan voi mitään, että nvidia ja rtx on paremmassa maineessa. Jos ajattelee tästä hetkestä vaikka 1v päähän niin 3x sarjalasiet on ainoita joilla voi nähdä vielä jälleenmyyntiarvoa pelikäyttöönkin, joten itse näen vain niihin investoimisessa järkeä pitemmällä tähtäimellä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 540
Minkälaista veroprosenttia on porukka saanut tuohon proof of work louhintaa? Tuntuu aika kovalta, kun soitin verottajalle, että menisi ~35% veroihin tuosta... Oletin, että veroprosentti on sen about 8,4% kun opiskelijan vuosiansiot on aika maltilliset.. :D Eiks tossa tapauksessa vaan toi laskentatehon vuokraus olisi kannattavaa mainaajalle?
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
285
Minkälaista veroprosenttia on porukka saanut tuohon proof of work louhintaa? Tuntuu aika kovalta, kun soitin verottajalle, että menisi ~35% veroihin tuosta... Oletin, että veroprosentti on sen about 8,4% kun opiskelijan vuosiansiot on aika maltilliset.. :D Eiks tossa tapauksessa vaan toi laskentatehon vuokraus olisi kannattavaa mainaajalle?
Kuulostaa kyllä hämmentävän suurelta tuollainen veroprosentti opiskelijalle. Laskentatehon vuokraamisesta ei käsittääkseni ole vieläkään missään mitään virallista päätöstä siitä, että saako sen kotiuttaa pääomatuloina.
 
Liittynyt
12.10.2020
Viestejä
279
Nuo on invalideja, eli raudalla menee laskut väärin. Nollaa muistikellot ja käynnistä miner uudestaan, lisää muistikellot kun DAG on generoitu. Tai lisää käynnistysskriptiin -mcdag 1 ja halutut kelloasetukset, jolloin miner käynnistyy vakiokelloilla ja asettaa ylikellotusasetukset hetki DAG-generoinnin jälkeen.
Mistä ohjelmasta tässä puhutaan? En löydä millään tuollaista -mcdag komentoa?
 
Liittynyt
13.11.2019
Viestejä
47
mulla pyörii pari Omenia PhoenixMinerilla ja on kans korkeammat staleprossat kuin muilla rigeillä. Mun stalet semmosta 5-8%
Sama täällä.

Asetukset tällä hetkellä power limit 62%, core -500, memory +1500 -> 136W / 63,4MH/s. Vähän ihmetyttää että muistit kellottuu noin hyvin, mutta pyörinyt stabiilisti nyt vuorokauden noin.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 878
Forkatkaa nyt testiksi joku sellainen HP omen, niin pääsee HP:n verkkoyhteydet rikkovista sovelluksista eroon.. Tai sitten usb tikulta linux käyntiin
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
353
Koska siellä on aika montaa sellasta tyyppiä jotka on ajatellu että tilanne on tämä monia vuosia.. Kyllähän nämä hyvin pitkälti tuijottaa sitä kolikon hintaa, ja viikko on aika pitkä aika tuijotella sellasta hintaa että tuntuu omien takasin saaminen vaikealta jos ei tiedä mihin on lähtenyt.


Eipä sen tartte olla 5700XT korttia kummempi niin yksi kortti samassa johdossa on jo aika tiukilla, ja kahdella sulaa johdot.


Miten niin takuutonta?
Jos nyt sanotaan näin, Apple MacPro 5.1 työntää pci-e:n kautta 75w. Jos menee 100w yli, kone sammuttaa itsensä turvallisuus syistä. Ne kaksi lisävirta paikkaa emolla. Kumpikin antaa 150w lähtö.
Eli 75w+150w+150w=375w ja näissä koneissa on käytetty vega56, vega64 ja radeonVII:tä. Jos on epäilty virran riittävyyttä, kortille on tuotu virta suoraan psu:n linjasta.
Kyllä se sama pätee pc puolella, että pci-e kautta tulee vakaasti se virta ja loppu revitään sieltä mistä pitää. Eli suoraan powerilta.

Olin alunperin siinä käsitteessä, että takuu raukeaa pakettikoneesta kun osia vaihtelee. Ilmeisesti näin ei ole, mutta pitää jostain hp:ltä varmistaa vielä ja samoin koskeeko se irroitetuja näyttiksiä.



Etherminen dashboardi näyttää:



Ylin 1080ti ja alempi yksi 3070.

Nyt kävin paikan päällä katsomassa:



756/0/270 :O 26% menee hylsyyn. Kun tällä 1080ti:llä 0%

Yritän roplailla asetuksia kortista, mutta epäilen, että ei vaikuta. Konehan on täynnä jotain HP:n talmaa. Joku Gaming hub löyty missä networkbooster, mutta se oli pois päältä.

Kilowatin verran nuo 5 konetta imee ja kyllä ne tuon kopin lämpimänä pitää. Onneksi asentelin joskus sinne ilmalämpöpumpun kun alko normi pelisessioissa tulla hiki. Että jos tähän hurahtaa niin eiköhän siellä jonkun näköstä pikkufarmia pysty kesälläkin pitämään.
Ihan turhaan menee virtaa, pienemmälläkin pääsee. Ei se takuu raukea, ostin koneen liikkeestä ja myöhemmin prossun samasta paikkaa ja vaihdoin itse. Kysyin että miten takuu, selvä vastaus. Ei vaikuta. Tosin tähän voi olla eri liikkeiden päätettävissä oleva asia.
Noi sun kuvat ei näy.

Minkälaista veroprosenttia on porukka saanut tuohon proof of work louhintaa? Tuntuu aika kovalta, kun soitin verottajalle, että menisi ~35% veroihin tuosta... Oletin, että veroprosentti on sen about 8,4% kun opiskelijan vuosiansiot on aika maltilliset.. :D Eiks tossa tapauksessa vaan toi laskentatehon vuokraus olisi kannattavaa mainaajalle?
Meinaatko oikeasti selvitä 8,4% verolla jos louhit 2k€/kk. Varo ettei pala kelan päivikit.

Miksi ei olisi kannattavaa? Maksatko kortin käyttämästä sähköstä 5 dollaria päivässä?
Nää vissiin meinaa että, 50usd tulee päivässä
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 540
Jos nyt sanotaan näin, Apple MacPro 5.1 työntää pci-e:n kautta 75w. Jos menee 100w yli, kone sammuttaa itsensä turvallisuus syistä. Ne kaksi lisävirta paikkaa emolla. Kumpikin antaa 150w lähtö.
Eli 75w+150w+150w=375w ja näissä koneissa on käytetty vega56, vega64 ja radeonVII:tä. Jos on epäilty virran riittävyyttä, kortille on tuotu virta suoraan psu:n linjasta.
Kyllä se sama pätee pc puolella, että pci-e kautta tulee vakaasti se virta ja loppu revitään sieltä mistä pitää. Eli suoraan powerilta.



Ihan turhaan menee virtaa, pienemmälläkin pääsee. Ei se takuu raukea, ostin koneen liikkeestä ja myöhemmin prossun samasta paikkaa ja vaihdoin itse. Kysyin että miten takuu, selvä vastaus. Ei vaikuta. Tosin tähän voi olla eri liikkeiden päätettävissä oleva asia.
Noi sun kuvat ei näy.



Meinaatko oikeasti selvitä 8,4% verolla jos louhit 2k€/kk. Varo ettei pala kelan päivikit.



Nää vissiin meinaa että, 50usd tulee päivässä
Tarkoitus oli mainaa yhdellä rx 6800 xt:llä siihen asti kun homma on tuottoisaa, taidetaan puhua aika paljon pienemmistä summista, toi vero%arvio oli 2k€ vuosituotolle saatu verottajalta*...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
En tiedä miltä kuulostaa, mutta mitattu riseriin menevistä johdoista pihtimittarilla virta ja jännite.
Voitko linkittää mitä riseriä olet käyttänyt, ei kai mikään kortti riko noin räikeästi pcie standardia.

  • x1 cards are limited to 0.5 A at +12 V (6 W) and 10 W combined.
  • A full-sized x1 card may draw up to the 25 W limits after initialization and software configuration as a "high power device".

  • A full-sized x16 graphics card[21] may draw up to 5.5 A at +12 V (66 W) and 75 W combined after initialization and software configuration as a "high power device".
Kaikissa tämän tyyppisissä risereissa emolevyyn kytkettävä liitin on mekaanisesti x1 ja kone kyllä tunnistaa väylän oikein.


 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
353
Tarkoitus oli mainaa yhdellä rx 6800 xt:llä siihen asti kun homma on tuottoisaa, taidetaan puhua aika paljon pienemmistä summista, toi vero%arvio oli 2k€ vuosituotolle saatu verottajalta*...
No joo, mut näitä louhimoita tupsahtelee kun sieniä syksyn sateilla. Ja tuntuu että 10 korttia on minimi, mieluusti 20.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 217
Sama täällä.

Asetukset tällä hetkellä power limit 62%, core -500, memory +1500 -> 136W / 63,4MH/s. Vähän ihmetyttää että muistit kellottuu noin hyvin, mutta pyörinyt stabiilisti nyt vuorokauden noin.
Siis nyt on syytä erottaa tehokas mainaus ja stabiili kellotus. Vaikka sulla muistit menee +1500 ja miner pysyy käynnissä niin syy korkeisii stale lukuihin on nuo muistikellot. Lasket suosiolla kelloja, katot miten stalet kehittyy.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
353
Joko mainarit on huomenna tarjolla olevaa 3060 tutkinut, vai jätetäänkö suosiolla hyllyyn. Ja antaa markettikoneiden ostajien korvata se 3070 tällä 3060. Mikä on taktiikka torstaille? Ihan mielellään kuulisi asiantuntijoiden näkemyksen. Ja hinta ei taida olla alle 500€.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
226
Joko mainarit on huomenna tarjolla olevaa 3060 tutkinut, vai jätetäänkö suosiolla hyllyyn. Ja antaa markettikoneiden ostajien korvata se 3070 tällä 3060. Mikä on taktiikka torstaille?
3060:n hashrate on niin pieni (puolitettu) että eipä tuossa taida olla järkeä. Vielä ei ainakaan ole mitään kiertotapaa tuohon puolitettuun ethereum hashrateen ilmaantunut.

Edit. ~27 MH/s @ 105W.
 
Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
802
Periaatteessa kai jollain muulla coinilla voisi olla hyväkin, mutta vähän nihkeää on.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 217
Sinänsä hauska et tänään näyttää whattomine että Nicehash olis parempi kuin Ethereum suoraan.
 
Liittynyt
24.07.2020
Viestejä
134
Mulla testailussa pelikoneessa 5700xt ja tuon takia yli jäänyt 580 8g 16x riserillä roikkuu koneen ulkopuolella. Kone on käytössä muutenkin melkein jatkuvasti ja tuo radeon softa antaa silloin tällöin virheilmoituksia näyttösovittimen kaatumisesta ja uudelleenkäynnistymisestä, ei kuitenkaan kaadu mikään.

Saako tuohon phoenixmineriin jollain komennolla ilman powerlimittiä ton 5700 käymään powerlimitin tavoin? Eli niin että se käyttäisi tuota nykyisen 120w teholla ja loput jäisi muuhun käyttöön? Jos nuo virheilmoitukset loppuisi sillä :hmm: Vai mitä pitäisi tehdä?
Nykyiset komennot joista jälkimmäinen on 5700: -ttli 75,0 -powlim -10,-45 -mclock 2100,0 -mt 1,0
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 217
5700 ei taida ymmärtää powerlimittiä vaan pelkästään volttien määrittämisen
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 961
Viestejä
4 207 566
Jäsenet
70 998
Uusin jäsen
TuomasP99

Hinta.fi

Ylös Bottom